Ελευθέριος Κοσμίδης
O Μητροπολίτης Κίτρους σε “χειροτονία” Ευαγγελικού
10 Σεπ 2023
Άρθρο του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη
“Όχι μόνο συμβολική αλλά ουσιαστική η παρουσία μας εδώ σήμερα…”
Δεινός σκανδαλισμός πριν το Πάσχα του 2023 από το Μητροπολίτη Κίτρους Γεώργιο
Σύμφωνα με το δημοσίευμα που μας κοινοποιήθηκε εχθές, στις 2 Απριλίου 2023 πραγματοποιήθηκε η “χειροτονία” ενός Ευαγγελικού πρεσβυτέρου στην Κατερίνη, την πρωτεύουσα του νομού Πιερίας.
Κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να πιστεύει ό,τι θέλει και να απολαύσει το κόστος της ελεύθερης επιλογής του. Στην Κατερίνη, μάλιστα, η συγκεκριμένη κοινότητα γιόρτασε τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της στην πόλη.
Αλγεινή, όμως, εντύπωση και δεινό σκανδαλισμό προκάλεσε η παρουσία του επιχώριου Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος Γεώργιο και του παπά της ενορίας της Αγίας Άννης στην “χειροτονία” καθώς και ο σύντομος χαιρετισμός του επισκόπου.
Ο κ. Γεώργιος ανέφερε επί λέξη: “Η παρουσία μας δεν είναι συμβολική είναι και ουσιαστική, δείχνει την ετοιμότητα και την αποφασιστικότητά μας να εργαστούμε όλες οι χριστιανικές δυνάμεις όλες οι υγιείς δυνάμεις της πόλεως και του νομού να δώσουμε μια κοινή μαρτυρία στον σύγχρονο κόσμο… ”
Ο επίσκοπος Γεώργιος με την παρουσία του σε ακολουθία της αιρετικής παρασυναγωγής των Ευαγγελικών και με τον συντομότατο χαιρετισμό του, μεταιρε τα αιώνια όρια της Εκκλησίας που έθεσε το Άγιο Πνεύμα δια των Αγίων Πατέρων, ένωσε και εξομοίωσε την Αγία Ορθοδοξία με την αίρεση και το Ιερό Ευαγγέλιο με τον αντιευαγγελισμό των “Ευαγγελικών”.
ΑΝΤΙΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΙ… Οι Ευαγγελικοί – Προτεστάντες
Η αιτία δημιουργίας του δευτέρου Σχίσματος από την αρχαία, συμπαγή γραμμή της Χριστιανικής Εκκλησίας (μετά τον πρώτο διαχωρισμό με τους Ρωμαιοκαθολικούς), υπήρξε η διαμαρτυρία του φημισμένου Γερμανού θεολόγου Μαρτίνου Λούθηρου (1517) ενάντια στην τότε Παπική ηγεσία.
Την αρχική γραμμή αλλαγής και μεταρρύθμισης του Μαρτίνου Λούθηρου την επέκτειναν με νέες αντιδράσεις αργότερα και άλλοι θεολόγοι της μεταρρύθμισης, όπως ο Ζβίγγλιος και ο Καλβίνος.
Δυστυχώς όμως, παρ’ όλο που οι διαμαρτυρίες τους υπήρξαν αρχικά δικαιολογημένες και παρ’ όλες τις αναφορές τους ότι μόνο η Ορθοδοξία είχε ανόθευτη την αλήθεια, κρατώντας την αρχαία γραμμή, εν τούτοις αντί να επιστρέψουν στην Ορθοδοξία δημιούργησαν δική τους ομολογία που την ονόμασαν «Εκκλησία»…
Οι εσωτερικές διαφωνίες τους όμως επεκτάθηκαν, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πάνω από 450 λεγόμενες «Εκκλησίες» αντιμαχόμενες μεταξύ τους περί «αληθείας και πίστεως…», παρ’ όλο που ο Χριστός ίδρυσε μία μόνο Εκκλησία και σ’ αυτήν ακριβώς επαφίεται η σωτηρία των ανθρώπων.
Σήμερα, οι γνωστότερες Προτεσταντικές ομολογίες στην Ελλάδα είναι : Ευαγγελικοί – Πρεσβυτεριανοί, Λουθηρανοί, Επισκοπιανοί, Βαπτιστές, Μεθοδιστές, Μορμόνοι, Χιλιαστές ( Ιεχωβάδες), Αντβενιστές της εβδόμης ημέρας, Χ.Ο.Ε. – Χριστιανική Οργάνωση Ειρήνης, «Εκκλησία» του Ιησού», Παγκόσμια Κεντρικά Γραφεία «Εκκλησίας» του Θεού, «Αποστολική Εκκλησία της Πεντηκοστής», Διεθνής «Εκκλησία» του Τετραγωνικού Ευαγγελίου, Βιβλική Εκκλησία του Θεού, Υπόλοιπο της «Εκκλησίας» του Θεού, με έδρα το Μίτσιγκαν, Ηνωμένη Πεντηκοστιανή «Εκκλησία», Απαραπλάνητη «Εκκλησία» του Θεού, Χολστέϊν «Εκκλησία» του Θεού, Πεντηκοστιανοί, και Ελευθέρα Αποστολική «Εκκλησία» της Πεντηκοστής.
Οι καταδικασμένες δογματικές εκτροπές των Ευαγγελικών – Προτεσταντών
Το θρήσκευμα των Ευαγγελικών – Προτεσταντών είναι μία συρραφή και συνάθροιση αρχαίων Χριστιανικών δογματικών εκτροπών, οι οποίες και έχουν καταδικαστεί από τις Οικουμενικές Συνόδους:
1) Λένε ότι: “Μάς είναι αρκετή η Αγία Γραφή και το ίδιο το Ευαγγέλιο”, γι’ αυτό και ονομάζονται Ευαγγελικοί1.
2) Ισχυρίζονται ότι τα καλά έργα δεν είναι απαραίτητα, για να σωθεί ο άνθρωπος. Μόνο να πιστεύει κανείς και σώζεται!
3) Λένε ότι ο Λούθηρος καθάρισε την Εκκλησία από τα πολλά σφάλματα που είχε.
4) Κατακρίνουν την προσκύνηση των Αγίων Εικόνων.
5) Κατακρίνουν την προσκύνηση και την τιμή των Αγίων λειψάνων.
6) Απορρίπτουν νηστείες, μνημόσυνα και αποστολικές παραδόσεις.
7) Αρνούνται την Παρθενία αλλά και την αειπαρθενία μετά την γέννηση του Χριστού και αγνότητα της Θεοτόκου2.
8) Αρνούνται πέντε από τα επτά μυστήρια της Εκκλησίας. Οι Προτεσταντικές ομολογίες, γενικά, όσα από τον Χριστιανισμό δέχονται, τα δέχονται σαν απλές κοσμικές τελετές συμβολικού και όχι αγιαστικού χαρακτήρα. Δεν δέχονται την ιερωσύνη, την εξομολόγηση, την Αγία Κοινωνία, το χρίσμα και την εκ τούτου μετάδοση του Αγίου Πνεύματος, το σημείο του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, τον Μοναχισμό”.
Στο εξαιρετικό του άρθρο ο ομότιμος καθηγητής ΑΠΘ πρωτ/ρος π. Θεόδωρος Ζήσης με τίτλο: “Η Αγιότητα και η αναμαρτησία της Θεοτόκου” μεταξύ άλλων αναφέρει:
“Στο άλλο άκρο είναι ο λεγόμενος Αντιδικομαριανισμός, οι αντίθετοι, οι αντίδικοι της Μαρίας, οι εχθροί της Μαρίας, στην εποχή μας οι Προτεστάντες1. Από την μία πλευρά οι παπικοί, οι Ρωμαιοκαθολικοί έχουν την Μαριολατρεία, κάνουν την Θεοτόκο Θεό, και από την άλλη πλευρά στη Δύση και πάλι, στην Ευρώπη, υπάρχει τελείως αντίθετη τάση, των εχθρών της Παναγίας.
Ας αναφέρουμε εδώ, αυτό που είπαμε και άλλη φορά, ότι ο πατήρ Θεόκλητος ο Διονυσιάτης σ’ ένα βιβλίο το οποίο έχει γράψει για την Παναγία δημοσιεύει ένα γράμμα του γέροντός του, Αθανασίου του Ιβηρίτη, ο οποίος αναφερόταν σ’ αυτήν την εχθρότητα που έχουν οι Προτεστάντες εναντίον της Παναγίας. Εάν πάτε σ’ έναν ναό προτεσταντικό-ευαγγελικό, υπάρχουν και εδώ στην πόλη μας, γιατί και εδώ υπάρχουν Ευαγγελικοί-Προτεστάντες, δεν θα δείτε πουθενά εικόνες, δεν έχουν καμμία τιμή, κανένα σεβασμό προς την Παναγία. Αντίθετα εκφράζονται υποτιμητικά γι’ Αυτήν.
Έχοντας λοιπόν κατά νουν ο Γέρων Αθανάσιος ο Ιβηρίτης την ασέβεια προς την Παναγία, εκφράζεται στο γράμμα αυτό πολύ σκληρά για τους Προτεστάντες και τους προτεσταντίζοντες3. Δεν διστάζουν οι Άγιοι να χρησιμοποιήσουν σκληρές λέξεις, όταν υβρίζονται άγια πρόσωπα. Για μας αυτό θα φαινότανε βαρύ, τους δήθεν ευγενείς, τους δήθεν προοδευμένους, τους ανθρώπους των σαλονιών. Μπορεί να υβρίζουμε αγίους, αλλά θέλουμε μια εκλεπτυσμένη γλώσσα στις μεταξύ μας σχέσεις.
Ανάμεσα λοιπόν στις δύο αυτές τάσεις, από την μια πλευρά της Μαριολατρείας του Παπισμού και της εχθρότητος προς την Παναγία, της μειώσεως της Παναγίας, των Προτεσταντών είναι η δική μας η Ορθόδοξη εκκλησία, η οποία σέβεται και τιμά και υμνεί την Θεοτόκο με τόσους ύμνους, όπως ακούσαμε, δεν κάνει όμως την Παναγία Θεά4. Την τοποθετεί μετά τη Θεότητα. “τα δευτερεία της Τριάδος η έχουσα”. Οι ιερείς μνημονεύουμε πρώτα τον Χριστό και μετά την Παναγία”.
Δεν πέφτουμε από τα σύννεφα με τη στάση του οικείου Επισκόπου
Στις 3 Νοεμβρίου 2019 ο μακαριστός ομολογητής Γέροντάς μας, π. Νικόλαος Μανώλης, έγραψε στην Κατάνυξη άρθρο με τίτλο: Αιρετική “Αγία Γραφή” θα διανείμει στα σχολεία η Ιερή Μητρόπολη Κίτρους και Κατερίνης;
Ἔλαβα τό ἀκόλουθο μήνυμα ἔντονης ἀνησυχίας ἀπό ὁμάδα εὐσεβῶν ὀρθοδόξων πιστῶν τῆς Κατερίνης: «Η μητρόπολη Κίτρους θα διανείμει, τις προσεχείς ημέρες, σε Γυμνάσια και Λύκεια στην Κατερίνη, 5000 – 6000 Καινές Διαθήκες, με την άδεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Πιερίας.
Η Καινή Διαθήκη, δωρεάν παρεχόμενη στην μητρόπολη, θα είναι σε μετάφραση των τεσσάρων καθηγητών. Η έκδοση δεν έγινε γνωστή. Υποψιαζόμαστε ότι θα είναι των αιρετικών: “Φίλοι της Αγίας Γραφής”. Σε αυτή την έκδοση υπάρχουν τα στοιχεία του αιρετικού Σωματείου: διεύθυνση – τηλέφωνο.
Σκεφτείτε έστω και ένας μαθητής να επικοινωνήσει μαζί τους και να προσηλυτιστεί…
Αν τελικά είναι αυτή η έκδοση, η μισή Κατερίνη θα έχει Αγία Γραφή που την εκδίδουν οι Ευαγγελικοί Γεδεωνίτες!!!!! Η Αποστολική Διακονία δεν έχει έκδοση; Ευχαριστούμε»
Ἄν οἱ πληροφορίες αὐτές εὐσταθοῦν, τότε βρισκόμαστε ἐνώπιον μιᾶς τραγικῆς ἀπόφασης τῆς Ἱερῆς Μητρόπολης Κίτρους καί Κατερίνης.
Ἡ μετάφραση τῆς Καινῆς Διαθήκης τῶν τεσσάρων καθηγητῶν, κρίνεται ἀπό μόνη της προβληματική καί ἀπαράδεκτη, ὅπως ἤδη ἔχει τονίσει σε πρόσφατο ἄρθρο του ὁ σεβαστός καθηγητής τοῦ Α.Π.Θ., πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης. Πόσο μᾶλλον ἐπικίνδυνη εἶναι, ὅταν προέρχεται ἀπό τή συνεργασία τῆς μητρόπολης μέ τήν αἱρετική προτεσταντική ὀργάνωση.
Ἐλπίζω ὁ σεβασμιώτατος μητροπολίτης κ. Γεώργιος νά μήν παρασυρθεῖ ἀπό τόν μητροπολίτη Ἀλεξανδρουπόλεως πού ἀνερυθρίαστα συνεργάστηκε μέ μιά τέτοια αἱρετική ὀργάνωση, ἐγκαταλείποντας τό ποίμνιό του στά ἀδηφάγα στόματα τῶν αἱρετικῶν.
Σήμερα, πέντε χρόνια αργότερα αποδεικνύεται περίτρανα πως ο Μητροπολίτης Κίτρους εμφορείται από το οικουμενιστικό πνεύμα της ψευδοσυνόδου του Κολυμπαρίου Κρήτης και θεωρεί αποστολή του να συνεργαστεί με τα αδηφάγα στόματα των αιρετικών, διακηρύσσοντας περίτρανα πως εκτός από συμβολική η παρουσία του εκεί ήταν ουσιαστική, αφού πιστεύει πως “οι υγιείς δυνάμεις του τόπου θα δώσουν την κοινή μαρτυρία του Χριστιανισμού στον κόσμο”.
Όπως ομολόγησε και ένας εκ των πρωταγωνιστών της τελετής, το “πλατύ οικουμενικό” πνεύμα που χαρακτηρίζει τη διαποίμανση του Μητροπολίτη Κίτρους Πλαταμώνος και Κατερίνης, το πνεύμα της ψευδοσυνόδου του Κολυμπαρίου Κρήτης, τους ενώνει και τους καλεί σε αγαστή συνεργασία.
Ελέγχει σφόδρα τέτοιες οικουμενιστικές πρακτικές και βάζει στη θέση τους τους οικουμενιστές Επισκόπους – λυκοποιμένες, ο μακαριστός ομολογητής π. Αθανάσιος Μυτηλιναίος: “Για να καταλάβετε τι θα πει είμαι Ορθόδοξος: Βλέπετε πόσοι Ευαγγελικοί και Προτεστάντες υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα; Ο Θεός να φυλάξει! Επειδή λένε λίγα καλά λόγια; Επειδή παρουσιάζονται σαν πρόβατα ήρεμα και επιεική και νομίζουμε ότι εκεί είναι η αλήθεια; Δεν είναι. Το θέμα δεν είναι αν έχω χριστολογία, όταν για παράδειγμα έχω αρετές κ.α. και παρουσιάζομαι ήρεμος και καλός. Αυτό είναι δευτερεύον. Αυτό είναι δορυφόρος. Πιστεύεις στο Σώμα και στο Αίμα του Χριστού; Έχεις το Σώμα και το Αίμα του Χριστού; Αν δεν το έχεις, δεν είσαι τίποτα. Δεν έχεις Εκκλησία. Για αυτό και οι Προτεστάντες είναι κατακομματιασμένοι, κατακερματισμένοι, επειδή δεν είναι Εκκλησία”.
Καλή Μετάνοια!
- 1 Οι «Ευαγγελικοί» όμως, οι απορρίπτοντες την Παράδοσιν, ως μύθευμα και εντάλματα ανθρώπων, και το κύρος της Εκκλησίας ως ανύπαρκτον, πόθεν έχουσι την πληροφορίαν, ότι αυτό το βιβλίον, το οποίον κατέχουσιν, είναι η γνησία Καινή Διαθήκη; Δέν απαντώσιν εις το ερώτημα, διότι από την Ιδίαν Παράδοσιν αντλούσι την σοβαρωτάτην και θεμελιώδη ταύτην πληροφορίαν των. Εξελθόντες από τα σπλάχνα της Δυτικής Εκκλησίας τελείως γυμνοί με μόνην την Καινήν Διαθήκην ανά χείρας ομοιάζουσι προς υιόν ελθόντα μεν εις ρήξιν με τον πατέρα του και φυγόντα νυκτός της πατρικής οικίας γυμνός αλλά συναποκομίσας λάθρα εξ αυτής και πολύτιμον αντικείμενον, το οποίον όταν ερωτάται, πόθεν έσχεν, αποφεύγει να απαντήση. Εάν όμως οι ερωτώντες γνωρίζωσι την προέλευσιν τού πολυτίμου αντικειμένου η σιωπή τού φυγόντος υιού δεν ωφελεί αυτόν εις ουδέν. Δημητρίου Παναγοπούλου “ΑΝΤΙΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΙ ΟΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΙ”
- 2 (…)Η Ορθόδοξή μας του Χριστού Εκκλησία ευσεβοφρόνως πιστεύει, ότι η καταξιωθείς για την καθαρότητα και αγιότητά της να προσαγορευθή υπό του Αγγέλου «Κεχαριτωμένη και Ευλογημένη εν γυναιξί», δεν έγινε και νύμφη του Ιωσήφ, αλλ’ έμεινε «Αειπάρθενος». Δημητρίου Παναγοπούλου “ΑΝΤΙΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΙ ΟΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΙ”
- 3 «Πρόσεχε από τους κατακλύζοντας την Ελλάδα προτεστατίζοντας και φθάσαντας ακόμη πλησιστίους μέχρι των στηλών των θρησκευτικών οργάνων. Προσπαθούν και τους φθάνει εν πρώτοις αυτούς να θεωρούν την Παναγίαν (την λέγουν Μαρίαν), μίαν εκ των συνήθων αγίων και δεν δέχονται, ωσάν τον διάβολον, ιδιαιτέραν δι’ Αυτήν τιμήν… Φοβερόν να έχη διαποτισθή μόνον η Ελλαδική Εκκλησία με τόσον πνεύμα Ορθολογικόν, Γερμανικόν, προτεσταντικόν ακόμη, ώστε να μου λέγουν ότι οι ύμνοι μας προς την Θεομήτορα είναι ποίησις. Αυτά εδιδάχθησαν από το Μόναχον. η Μαρία είναι (ήτο) μια καλή μητέρα (οι σκύλοι!!!)».
Μοναχού Θεοκλήτου Διονυσιάτου, Μαρία η Μητέρα του Θεού, Θεσσαλονίκη 1988, σελ. 31 - 4 Ήδη ο Άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός αποκρούει αυτήν την υπερβολική διδασκαλία, διότι υπενθυμίζει την πολυθεΐα της ειδωλολατρείας. Λόγος εις την Κοίμησιν 2,15, PG 96, 744: «Ούτω Θεού μητέρα την Παρθένον ταύτην γινώσκοντες την ταύτης πανηγυρίζομεν κοίμησιν, ου Θεόν ταύτην φημίζοντες· άπαγε, της ελληνικής τεθρείας τα τοιαύτα μυθεύματα». Προς τους διαβάλλοντας τας αγίας εικόνας 3, 41, PG 94,1357: «Προσκυνήσωμεν και λατρεύσωμεν μόνω τω κτίστη και Δημιουργώ ως φύσει προσκυνητώ Θεώ. Προσκυνήσωμεν και τη αγία Θεοτόκω, ουχ ως Θεώ, αλλ’ ως μητρί Θεού κατά σάρκα».
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI
Δείτε σχετικά:
– π. Αθανάσιος Μυτιληναίος – Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ | Κατάνυξη
– Η Αγιότητα και η αναμαρτησία της Θεοτόκου | Κατάνυξη
– Αιρετική “Αγία Γραφή” θα διανείμει στα σχολεία η Ιερή Μητρόπολη Κίτρους και Κατερίνης; | Κατάνυξη