Επικαιρότητα
Ο Μητροπολίτης Κορίνθου υποδέχεται επ’ εκκλησίαις παπικούς με τον Επίσκοπό τους
31 Οκτ 2022
της Ειρήνης Ιωαννίδου
Πώς λοιπόν αυτός ο Απόστολος που συμβούλευσε να αναθεματίζουμε τους αιρετικούς θα απέτρεπε να διακόπτουμε τη μνημόνευση του ονόματός τους;
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
Η είδηση
Τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022 επισκέφτηκε τη Μητρόπολη Κορίνθου ομάδα 140 παπικών προσκυνητών από την Επισκοπή Eisenstadt. Επικεφαλής ήταν ο παπικός επίσκοπος κ. Αιγίδιος, ο οποίος συνοδεύτηκε από τον Ορθόδοξο Μητροπολίτη Αυστρίας κ. Αρσένιο. Σκοπός της αποστολής αυτής ήταν να ακολουθήσουν τα «Βήματα του Αποστόλου Παύλου».
Ο Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος υποδέχθηκε τους προσκυνητές στον Καθεδρικό Ιερό Ναό του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο, όπου τους μίλησε για την ιστορία της Κορίνθου από την αρχαιότητα έως σήμερα. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον ιδρυτή της Τοπικής Εκκλησίας Απόστολο Παύλο, στο πνευματικό έργο που επιτέλεσε κατά την παραμονή του στην Κόρινθο και στις περιβόητες δύο (2) Προς Κορινθίους Επιστολές Του.
Η πλάνη του Μητροπολίτη Κορίνθου
Τα τοπικά μέσα κάλυψαν το γεγονός με πλούσιο φωτορεπορτάζ, με τον παπικό Επίσκοπο και το ποίμνιό του εντός του Ναού, πλάι πλάι με τους δύο Ορθοδόξους επισκόπους, τον Κορίνθου Διονύσιο και τον Αυστρίας Αρσένιο, και τους ιερείς της Μητρόπολης Κορίνθου. Όπως λέει το γνωμικό “μία εικόνα χίλιες λέξεις”. Ορθόδοξοι και παπικοί αντάμα σαν να μην συμβαίνει τίποτα.
Ο συνηθισμένος αντίλογος είναι ότι πρόκειται για κίνηση ευγενείας και μια προσπάθεια να δοθεί ορθόδοξη μαρτυρία στους ετερόδοξους “αδελφούς” μας. Ματαιότης ματαιοτήτων. Επί μία χιλιετία νουθετούμε τους παπικούς όμως είναι πιο εύκολο να ανατείλει ο ήλιος απ’ την Δύση, παρά να μετανοήσει ο Πάπας. Εκείνοι εμμένουν στην πλάνη τους και οι κατά τ’ άλλα ορθόδοξοι Επίσκοποι τους υποδέχονται μετά βαΐων και κλάδων, τους βάζουν μέσα στους ιερούς ναούς, ενώ σε άλλες περιπτώσεις τους επιτρέπουν να προσκυνήσουν την Αγία Τράπεζα.
Οι άγιοι Πατέρες χαρακτήρισαν εκείνους που επιμένουν στην αίρεση ως «ακάθαρτους», «αντίπαλους Χριστού», «ιερόσυλους και αμαρτωλούς», «αντικείμενους (τω Χριστώ) τουτ’ έστι πολεμίους και αντιχρίστους», «ους ο Κύριος πολεμίους και αντιπάλους λέγει εν τοις Ευαγγελίοις» (Κανών Καρχηδ.), «νεκρούς» (Αγ. Αθαν. λθ’ εορτ. επιστ.), «εχθρούς της αληθείας» (α’ ΣΤ’). Η αίρεσις δε χαρακτηρίζεται ως «πλάνη» και «φαυλότης» φέρουσα τον όλεθρον (νζ’ Καρθαγ.), ως «στρεβλότης» (Κανών Καρχηδ.), ως «ελεεινή πλάνη» εις την οποίαν «κατεδέθησαν» οι αιρετικοί (ξστ’ Καρθαγ.), ως «μεμιασμένη κοινωνία» (ξθ’ Καρθαγ.), ως «ρίζα πικρίας άνω φύουσα», ήτις «μίασμα γέγονε τη καθολική Εκκλησία, η των χριστιανοκατηγόρων αίρεσις» (ιστ’ Ζ’).
Οι διαστρεβλωτές του Παύλειου Λόγου
Είναι γεγονός ότι πολλές φορές το διαθρησκειακό αλισβερίσι γίνεται με πρόφαση τα βήματα του Αποστόλου Παύλου και τη γενικότερη διδασκαλία του. Το ταξίδι στα βήματα του Αποστόλου Παύλου είναι πιο βολικό από το ταξίδι στις επιστολές του, όπου καταδικάζει απερίφραστα την αίρεση και τον αιρετικό:
αἱρετικόν ἄνθρωπον μετά μίαν καί δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδώς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καί ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος (Τιτ. 3,10-11). Να παρατούμε δηλαδή τους αιρετικούς, να μη συζητάμε μαζί τους, οι οποίοι παραμένουν με πείσμα στην πλάνη τους, γιατί έχουν παρεκκλίνει από την αλήθειαν και αμαρτάνουν.
ἐγώ γάρ οἶδα τοῦτο, ὅτι εἰσελεύσονται μετά τήν ἄφιξίν μου λύκοι βαρεῖς εἰς ὑμᾶς μή φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου· καί ἐξ ὑμῶν αὐτῶν ἀναστήσονται ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τούς μαθητάς ὀπίσω αὐτῶν (Πραξ. 20,29-30).
O Παύλειος Λόγος και η Αποτείχιση
Απόλυτα αντιαιρετικός και καθόλου οικουμενιστικός ο λόγος του Αποστόλου Παύλου! Υπάρχει μάλιστα και μία θέση του Αποστόλου Παύλου η οποία σχετίζεται με την Αποτείχιση “Θαυμάζω ὅτι οὕτω ταχέως μετατίθεσθε ἀπό τοῦ καλέσαντος ὑμᾶς ἐν χάριτι Χριστοῦ εἰς ἕτερον εὐαγγέλιον, ὃ οὐκ ἔστιν ἄλλο, εἰ μή τινές εἰσιν οἱ ταράσσοντες ὑμᾶς καί θέλοντες μεταστρέψαι τό εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ. ἀλλά καί ἐάν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ᾿ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω. ὡς προειρήκαμεν, καί ἄρτι πάλιν λέγω· εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ᾿ ὃ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω»(Γαλ. 1,6-9). Ο ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ, π.Θεόδωρος Ζήσης, σχολιάζει το χωρίο αυτό λέγοντας ότι «Αυτό είναι πολύ πιο βαρύ από την Αποτείχιση. Πολύ προχωρημένη Αποτείχιση. Δεν λέει απλώς να διακόψετε τη σχέση, αλλά να τον αναθεματίσετε… Δύο φορές λοιπόν ο Απόστολος Παύλος γράφοντας προς τους Γαλάτας λέει ότι η διδασκαλία η ευαγγελική, η αποστολική, είναι κάτι δεδομένο, είναι κάτι αναλλοίωτο, είναι κάτι θεόπνευστο».
Πώς λοιπόν αυτός ο Απόστολος που συμβούλευσε να αναθεματίζουμε τους αιρετικούς θα απέτρεπε να διακόπτουμε τη μνημόνευση του ονόματός τους;
Φεύγε και σώζου λαέ της Κορίνθου! Μακριά από τους πλανεμένους και αιρετικούς ψευδοπροφήτες και ψευδοδιδασκάλους! Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν! Ιδού ο δρόμος της Ιεροκανονικής Αποτείχισης!
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra
Δείτε σχετικά:
– Κόρινθος, όπως λέμε Βατικανό
– O Μητροπολίτης Κορίνθου υιοθετεί και αναπαράγει την πλάνη
– Ανοικτή επιστολή προς τον Μητροπολίτη Κορίνθου για τη νεοφανείσα δοξασία της μολύνσεως εντός των Ιερών Ναών και από τα εν αυτοίς
– Η Μητρόπολη Κορίνθου κάλεσε τον ΕΟΔΥ για Covid test