εικόνα άρθρου: Οι πρασινάδες της οικουμενιστικής κλιματικής αλλαγής
Άρθρο της Ελένης Καμπούρη

Για να αγαπήσεις εν αληθεία την κτίση, θα πρέπει να αγαπάς και να λατρεύεις ορθά τον Παντοδύναμο Δημιουργό


Η είδηση

O Πατριάρχης Βαρθολομαίος [1] σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του, το οποίο προβλήθηκε το βράδυ της 6ης Ιουλίου στους Διαλόγους της Νισύρου που διοργάνωσε το Ίδρυμα Γεώργιος Ν. Μίχαλος υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του ιδίου, αναφέρθηκε στο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής. Μίλησε για την “ανάγκη κοινών παγκόσμιων δράσεων, ανεξαρτήτως γεωπολιτικών συμφερόντων και άλλων υπολογισμών….. Η κλιματική αλλαγή είναι ήδη σκληρή πραγματικότητα με πλανητικές διαστάσεις και επιπτώσεις και όχι μελλοντικό σενάριο”.

Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως συνεχίζει επισημαίνοντας ότι: “Η τεχνική των μικρών βημάτων όσο σημαντική κι αν είναι δεν αρκεί για την αντιμετώπιση της μεγαλύτερης ίσως απειλής για τη ζωή στον πλανήτη μας και επείγει η αποτελεσματική ενασχόληση με τα βαθύτερα αίτια και όχι μόνο με τα αποτελέσματα της κρίσης αυτής”, και συμπληρώνει ότιο άνθρωπος, αν και γνωρίζει τα αδιέξοδα των επιλογών του, συνεχίζει να πορεύεται ως να μη εγνώριζε…ενώπιον της οικολογικής κρίσεως τρέφει ματαίας ελπίδας ότι η φύσις έχει τη δύναμη να υπερβαίνει αφ’ εαυτής τη συνεχιζομένην ανθρωπογενή καταστροφήν της και να αναπαράγεται”.

Επισήμανε τις αλλαγές που απαιτούνται, τις πολιτικές αποφάσεις που πρέπει να παρθούν, την περιβαντολλογική εκπαίδευση που πρέπει να δημιουργηθεί και τόνισε ότι έχουν υπάρξει θετικά βήματα από διάφορους φορείς και σημαντικές ελπιδοφόρες εξελίξεις.

Μίλησε για το φαινόμενο του υπερτουρισμού και το πρόβλημα που δημιουργείται από αυτό, και την αξία των εναλλακτικών μορφών τουρισμού οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν την κατάσταση και να μας βγάλουν από το αδιέξοδο. Μέσα σε αυτές “εντάσσεται και η ορθή κατανόηση του λεγόμενου θρησκευτικού τουρισμού”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρθολομαίος.

Εκείνο όμως που θεωρεί εξαιρετικά σημαντικό είναι ότι για να γίνουν σημαντικές αλλαγές “μπορούν και οφείλουν να συμβάλουν πνευματικές δυνάμεις, όπως οι μεγάλες θρησκείες, αναπτύσσοντας το οικολογικό, κοινωνικό και ειρηνοποιητικό δυναμικό τους”.

Αυτοκριτική, μία θεάρεστη αρετή

Εμείς, με την σειρά μας, θέλουμε να επισημάνουμε ότι η αυτοκριτική είναι ύψιστο αγαθό, αρκεί να ακολουθεί η πολυπόθητη εν Χριστώ μετάνοια. Χρησιμοποιώντας τα λόγια του Πατρ. Βαρθολομαίου θα πούμε ότι πρέπει “να αναγνωρίζει ο άνθρωπος την λάθος πορεία του, καθώς επείγει η αποτελεσματική ενασχόληση με τα βαθύτερα αίτια που τον οδηγούν στα αδιέξοδα των επιλογών του και όχι μόνο με τα αποτελέσματα αυτών. Να μην συνεχίζει να πορεύεται ως να μην γνώριζε” πόσο δε μάλλον, όταν πρόκειται για εκπρόσωπο της Ορθόδοξης εκκλησίας.

Έτσι λοιπόν κανένας άνθρωπος δεν είναι υπεράνω της διδασκαλίας του Κυρίου μας. Όπως έλεγε κι ο Άγιος Πορφύριος: “Να εξομολογείσαι τακτικά και καλά, γιατί και Πατριάρχης να είσαι, αν δεν εξομολογείσαι δεν σώζεσαι” [2]. Έτσι, όλοι πορευόμαστε με αυτούς τους λόγους του Αγίου Πορφυρίου, ελπίζοντας στη φιλευσπλαχνία και το έλεος του Κυρίου μας. Το ίδιο ευχόμαστε και στους ορθόδοξους Επισκόπους μας, στους ιερείς μας, στο ποίμνιο. Να ακολουθούμε την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων της ορθόδοξης πίστης μας για τον πνευματικό μας αγώνα, γιατί οι καιροί που ζούμε είναι πονηροί και χρειάζεται επαγρύπνηση. Η παναίρεση του οικουμενισμού θερίζει, το σχισματοαιρετικό ουκρανικό μόρφωμα έχει θεριέψει και η Νέα Εποχή επιβάλλει μία νέα πραγματικότητα η οποία δεν είναι θεάρεστη.

Πώς θα σωθεί το περιβάλλον;

Τίποτα δεν μπορεί να σώσει τη φύση παρά μόνο ο Άγιος Τριαδικός Θεός. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει[3] ο πρωτοπρεσβυτέρος π. Θεόδωρος Ζήσης, Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ.:Tό οἰκολογικό εἶναι πρωτίστως πνευματικό πρόβλημα. Ὑπάρχει ἄμεση συνάρτηση τῆς πνευματικῆς καταστάσεως τοῦ ἀνθρώπου πρός τήν κατάσταση τοῦ κόσμου. Ὁ κόσμος ἐπηρεάζεται ἀπό τήν συμπεριφορά τοῦ ἀνθρώπου, τόν ὁποῖο παρακολουθεῖ κατά βῆμα προσαρμοζόμενος στίς ἐπιλογές του. Πειθήνιος καί ὑπάκουος μπροστά σ᾽ ἕνα πνευματικά ἰσορροπημένο ἄνθρωπο, ἐπαναστατεῖ ἐναντίον τοῦ ἐμπαθοῦς καί κακοῦ ἀνθρώπου, πού ἔχει χάσει τήν πνευματική εὐστάθεια καί ἰσορροπία.

Ὁποιαδήποτε ἑπομένως φροντίδα γιά τήν διάσωση καί ἀκεραιότητα τῆς δημιουργίας θά παραμείνει ἀτελέσφορη, ἄν δέν ἐπιδιωχθεῖ ἡ πνευματική διάσωση καί ἡ πνευματική ἀκεραιότητα τοῦ ἀνθρώπου. Σήμερα σχεδόν συμφωνοῦν ὅλοι ὅτι τό οἰκολογικό εἶναι πνευματικό πρόβλημα, ὅτι ἡ καταστροφή τοῦ περιβάλλοντος ὀφείλεται στήν καταστροφή τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου, ὅτι ἡ φυσική διάβρωση καί μόλυνση εἶναι συνέπεια τῆς πνευματικῆς μόλυνσης καί διάβρωσης. Γι᾽ αὐτό ὁσαδήποτε προγράμματα προστασίας τοῦ περιβάλλοντος καί ἄν ἐκπονηθοῦν καί ὁσαδήποτε χρήματα καί ἄν δαπανηθοῦν, δέν πρόκειται νά ἀναστρέψουν τήν οἰκολογική καταστροφή, ἄν δέν ὑπάρξει πνευματική ἀναστροφή καί ἐπιστροφή μέ ριζική ἀλλαγή νοοτροπίας ὡς πρός τή χρήση τῶν ἀγαθῶν τοῦ κόσμου, ἄν δηλαδή δέν ὑπάρξει μετάνοια”.

Μετάνοια και τήρηση του Θείου Λόγου, η ανθρώπινη αποστολή της προστασίας του πλανήτη

Έτσι, λοιπόν, η λύση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής και της προστασίας του περιβάλλοντος είναι στα χέρια του Δημιουργού και Κυρίου μας. Η δική μας αποστολή είναι να παραμείνει η ορθόδοξη πίστη ζωντανή και αμόλυντη, χωρίς εκπτώσεις και αλλοιώσεις. Έχει παραμεληθεί η κύρια αποστολή των ταγών της Εκκλησίας μας, η οποία είναι η διάσωση της Ορθοδοξίας και του πνευματικού περιβάλλοντος και είναι έντονη η ενασχόλησή τους με νεωτερισμούς πάσης φύσεως. Η φύση συστενάζει με την ανθρώπινη αμαρτία, την εγωκεντρική συμπεριφορά μας και κυρίως τις οικουμενιστικές-φιλοαιρετικές φιέστες.

Σεβόμαστε κάθε δημιούργημα του Θεού, γιατί λατρεύουμε τον Δημιουργό μας. Για να αγαπήσεις, λοιπόν, εν αληθεία την κτίση, θα πρέπει να αγαπάς και να λατρεύεις ορθά τον Παντοδύναμο Δημιουργό. Οτιδήποτε άλλο είναι περιττό ή εκ του πονηρού και αποτελεί νεοεποχίτικο αφήγημα που οδηγεί στην ειδωλολατρία.

Εν κατακλείδι, o κόσμος δεν είναι αντικείμενο του ανθρώπου, όλα είναι η δημιουργία του Θεού και ο άνθρωπος είναι διαχειριστής. Ας εστιάσουμε στην μετάνοια, γιατί όταν αυτή απουσιάζει, τότε όλα γύρω μας καταρρέουν. Ακόμη και το περιβάλλον συστενάζει και συναγωνιά. Ας ελπίσουμε η διοικούσα ορθόδοξη εκκλησία να σταματήσει να καταρρέει και να φέρεται φιλοοικουμενιστικά. Ας διαφυλαχθεί η ιερή παρακαταθήκη των δογμάτων που παρέλαβαν και έπειτα σαν φυσική συνέπεια θα εφαρμοστεί και η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος που είναι δημιουργία του Θεού.

Καλή μετάνοια!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
Λευκή Βίβλος με «μαύρες σελίδες»
Εγκύκλιοι Οικολογίας με πλασάρισμα νεοειδωλολατρείας
Άραγε χρωματίζεται η Ορθοδοξία;

Σχετικά άρθρα

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.