Επικαιρότητα
Ο ρόλος των Ουνιτών στην Ουκρανία – ο κόσμος το ‘χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι
10 Οκτ 2019
Πριν δέκα ημέρες (30 Σεπτεμβρίου), η Φαίη δημοσίευσε ένα πάρα πολύ ωραίο, σωστό και αποκαλυπτικό άρθρο με τίτλο “Ο ρόλος των Ουνιτών στην Ουκρανία – ο κόσμος το ‘χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι”.
Αυτό το άρθρο αναγράφει ότι:
“Προκύπτει από τα έως τώρα δεδομένα ότι η χορήγηση του ψευδοτόμου στους σχισματικούς εισήγαγε επισήμως το πατρ. Κωνσταντινουπόλεως στο ‘live’ εργαστήριο του Οικουμενισμού της Ουκρανίας”.Επίσης αυτό το άρθρο περιγράφει τον ρόλο των Ουνιτών στην Ουκρανία και την σχέση τους με την σχισματική εκκλησία του Επιφανίου, τον Πάπα της Ρώμης και τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως.
Ενδιαφέρον σημείο από αυτό το άρθρο:
— Σχολιασμός katanixi.gr —
“Η μεταπατερική σχολή Βόλου που “επιμορφώνει” τους σχισματικούς, πρόσφατα συμμετείχε και στην διάσκεψη της Στουτγκάρδης για την «αναζήτηση νέων κινήτρων για διάλογο και [ανάπτυξη] σχέσεων μεταξύ των Ορθοδόξων και των Ανατολικών Καθολικών Εκκλησιών» [στους ομιλητές ήταν και ο Παντελής Καλαϊτζίδης -δείτε ΕΔΩ– και άλλοι Έλληνες όπως και εκπρόσωποι των Ουνιτών της Ουκρανίας]”.
Δήλωση του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα στο Ρωσσικό Κανάλι RT (δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο του 2018):
«Στην Ουκρανία υπάρχει μία Ουκρανική κανονική Εκκλησία. Είναι η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, η Οποία αναγνωρίζεται από όλες τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες ως κανονική. Έχει 12 χιλιάδες ενορίες, πάνω από 200 Μοναστήρια και εκατομμύρια πιστούς. Και υπάρχουν επίσης 2 μη κανονικές ομάδες, τις οποίες τις ονομάζουμε σχισματικές και οι οποίες δεν αναγνωρίζονται από καμία Ορθόδοξη Εκκλησία. Οι δύο αυτές ομάδες υποτίθεται ότι θα αποτελούν την βάση πάνω στην οποία η Κωνσταντινούπολη θέλει να χτίσει αυτήν την «αυτοκέφαλη εκκλησία». Και αυτό το σχέδιο είναι πολιτικό διότι υποκινήθηκε από τις τωρινές πολιτικές αρχές, οι οποίες θέλουν να δημιουργήσουν μία ενωμένη «εκκλησία» από τέσσερις «εκκλησίες»: την κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία, τις δύο σχισματικές ομάδες και επίσης την Ελληνόρυθμη Καθολική «εκκλησία» η οποία ανήκει στον «Πάπα» της Ρώμης.»
Ο Πέτρο Ποροσένκο στις 19 Μαΐου του 2018 είχε δηλώσει ότι: «Τέσσερις Εκκλησίες διχάζουν τη χώρα, ενώ μια Εκκλησία την ενώνει. Σαν τον καθαρό αέρα χρειαζόμαστε την ενότητα, μάλιστα με την εξωτερική επίθεση κατά του κράτους μας, προκειμένου να προχωρήσουμε μπροστά».
Στις 15 Ιουλίου του 2018, ο Πέτρο Ποροσένκο συμμετείχε σε «προσκύνημα» με τους Ουνίτες στην Ζαρβανίτσα και έκανε μπροστά τους τις κάτωθι αποκαλυπτικές δηλώσεις: ενθάρρυνε τους Ουνίτες «να αγωνιστούν και να προσευχηθούν να χορηγηθεί αυτοκεφαλία στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία» και ότι «η αυτοκεφαλία δεν αφορά μόνο τους Ορθοδόξους». Είπε επίσης ότι «η αυτοκεφαλία είναι ένας από τους πυλώνες του Ουκρανικού κράτους, του Ουκρανικού έθνους, της Ουκρανικής εθνικής ασφάλειας και τελικά ολοκλήρου της παγκόσμιας γεωπολιτικής» [ΕΔΩ] και [ΕΔΩ]
Άλλη μία απίστευτη δήλωση είχε κάνει ο Ποροσένκο στις 30 Απριλίου του 2019, όταν είχε επισκεφθεί το ‘Ουκρανικό Καθολικό Πανεπιστήμιο (UCU)’, εκεί όπου σπουδάζουν οι Ουνίτες. Σε έναν από τους ελληνόρυθμους Ουνιτικούς ναούς, ο οποίος βρίσκεται στον χώρο του πανεπιστημίου, ο Ποροσένκο τόνισε ότι «σε αυτήν την εκκλησία κυριαρχεί σίγουρα το Ουκρανικό πνεύμα, η Χριστιανική πίστη του Ουκρανικού έθνους σίγουρα επικρατεί». [ΕΔΩ]
Έτσι εξηγείται γιατί έφτιαξαν την OCU με τις δύο σχισματικές ομάδες, αγνοώντας παντελώς την κανονική Εκκλησία στην Ουκρανία· ήθελαν να δημιουργήσουν πρώτα την βάση η οποία θα προσανατολίζεται στην Δύση και στους Ουνίτες.
Ερωτήματα που πρέπει να μας απασχολήσουν συνεπώς και ιδαιτέρως καθώς θα διαβάζουμε τα παρακάτω αποκαλυπτικά: Πόσο ισχύει εδώ το «τα εκκλησιαστικά συμμεταβάλλονται με τα πολιτικά»; Τι σχέση έχει αυτό που διετύπωσε ο Μέγας Φώτιος με την περίπτωση της Ουκρανίας; Καταρχάς, εννοούσε ο Μέγας Φώτιος να ασκείται πολεμική εναντίον της Εκκλησίας, να υπονομεύεται και να σχίζεται η Εκκλησία από τους ίδιους τους ταγούς Της για να συμμεταβάλλονται τα εκκλησιαστικά με τα μεταβαλλόμενα πολιτικά; Εννοούσε ο Μέγας Φώτιος να παραδίδουν οι ταγοί της Εκκλησίας το ποίμνιο στους αιρετικούς για να συμμεταβάλλονται τα εκκλησιαστικά με τα πολιτικά; Για όνομα του Θεού, ακυρώνουμε όλους τους Μάρτυρες και Ομολογητές. Και επιτέλους, για ποιά «πολιτικά» μιλάμε; Πόσο αντιπροσωπεύουν τον λαό της Ουκρανίας και δη τους Ορθοδόξους αυτά «τα πολιτικά» που δημιούργησαν το αίτημα μιας αυτοκέφαλης αλλοπρόσαλλης εθνικιστικής ψευδοεκκλησίας; Την μαριονέττα των αμερικανών Πέτρο Ποροσένκο την στήριξαν πρωτίστως οι Ουνίτες (φάνηκε και στα τελευταία εκλογικά αποτελέσματα), όπως στήριξαν και την βίαιη αιματηρή Μαΐντάν που έφερε στην εξουσία εκείνους που έκαναν το αίτημα αυτοκεφαλίας. Ισχύει εδώ το «τα εκκλησιαστικά συμμεταβάλλονται με τα πολιτικά» ή το ότι το Φανάρι συνεργάζεται με βίαιες μειοψηφικές δυνάμεις για να ανατρέψει και τα πολιτικά και τα εκκλησιαστικά;
Ο Πρωτοπρεσβύτερος Alexiy Dobosh, Δρ Θεολογίας, Καθηγητής Θεολογικής Ακαδημίας Κιέβου είπε το εξής ενδιαφέρον: «Τις τελευταίες δύο με τρεις δεκαετίες οι Ουκρανοί Ελληνόρυθμοι Καθολικοί προσπαθούν να αναπτύξουν ένα περίεργο μονοπώλιο ότι εκφράζουν μια εθνική θρησκευτική ιδέα ολοκλήρου του Ουκρανικού έθνους.» [ΕΔΩ στο 34:28]
Το ίδιο λέει και ΕΔΩ, ότι τα τελευταία 20 χρόνια οι Ουνίτες προωθούν την ιδέα μίας ενοποιημένης Ουκρανικής Εκκλησίας που θα περιλαμβάνει Ουνίτες και Ορθοδόξους και θα βρίσκεται ταυτόχρονα σε κοινωνία με τον «Πάπα» της Ρώμης και τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως.
Ο ίδιος ο Σβιατοσλάβ Σεβτσούκ σε συνάντησή του με την αμερικανή Πρέσβη στην Ουκρανία τον Απρίλιο του 2018 «τόνισε ότι η δημιουργία μίας ενιαίας Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι μόνο το πρώτο βήμα προς την ενότητα των Εκκλησιών του Βαπτίσματος του Βλαδίμηρου σε μία τοπική Κιεβιανή Εκκλησία.» Είπε: «Το επόμενο βήμα είναι ο οικουμενικός διάλογος μεταξύ της Ουκρανικής Ελληνόρυθμης Καθολικής Εκκλησίας και της ενωμένης Ουκρανικής Ορθοδοξίας προς την κατεύθυνση της αποκατάστασης της αρχικής ενότητας αυτής της Εκκλησίας.» [οι πληροφορίες από την ιστοσελίδα των Ουκρανών Ουνιτών ΕΔΩ]
Ο Σβιατοσλάβ ως Ουνίτης που είναι, και αναγκαστικά πρέπει να «παίζει σε πολλά ταμπλό» και να έχει πολλά πρόσωπα, φροντίζει σε άλλες του δηλώσεις να υπενθυμίζει την ανωτερότητα της δικής του ψευδοεκκλησίας, δηλώνοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι οι Ουνίτες διεκδικούν τον ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟ ΡΟΛΟ στα εκκλησιαστικά δρώμενα της Ουκρανίας. Έχει δηλώσει παλαιότερα ότι «η αφοσίωση στην έδρα της Ρώμης, θα πρέπει να αποτελέσει θεμέλιο ενότητας των Εκκλησιών στην Ουκρανία» [ΕΔΩ] και ότι «Η Ελληνόρυθμη Καθολική Εκκλησία φέρει την εσωτερική (mystical) εκκλησιαστική μνήμη της αδιαχώρητης Χριστιανοσύνης της πρώτης χιλιετίας.» [ΕΔΩ]
Οι βασικοί λομπίστες για την «ανεξαρτησία» και την «αυτοκεφαλία» της Ουκρανικής «εκκλησίας» ήταν Ουνίτες: Πρόεδρος της Βερχόβνα Ράντα (Ουκρανικό Κοινοβούλιο) Αντρίι Παρουμπίι [Andrei Paruby], Διευθυντής του Υπουργείου Πολιτισμού και Θρησκευμάτων Αντρέι Γιούρας [Andrei Yurash], Επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Πολιτισμού και Πνευματικότητας Νικολάι Νιαζίνσκυ [Nikolai Kniazhytsky] και άλλοι.
Ένας εκ των παραπάνω Ουνιτών που εργάστηκαν για την απόκτηση του τόμου ψευδοαυτοκεφαλίας της σχισματικής OCU, ο επικεφαλής του Υπουργείου Πολιτισμού και Θρησκευμάτων Αντρέι Γιούρας, είχε δηλώσει ότι: «Το κράτος θα πρέπει να κάνει ό,τι είναι δυνατόν έτσι ώστε οι πιστοί και ο κλήρος να κατανοήσουν ότι χωρίς ενότητα και συναίνεση, χωρίς την συσπείρωση όλων των κεντρικών δυνάμεων του Κιέβου γύρω από ένα συγκεκριμένο κέντρο δεν υπάρχει πρόοδος στον χώρο της εκκλησίας. Σχεδόν για πρώτη φορά στην ιστορία της Ουκρανίας όλοι εργάζονται πάνω σε αυτό. Υπάρχει σαφής διατυπωμένη θέση του Προέδρου, συντονισμένη προσπάθεια ολόκληρης της κυβέρνησης.»
Το «συγκεκριμένο» αυτό «κέντρο» που αναφέρει ο Ουνίτης Αντρέι Γιούρας, γύρω από το οποίο πρέπει να συσπειρωθούν όλες οι κεντρικές δυνάμεις, ποιο λέτε να είναι; Η σχισματική OCU του Επιφάνιου ή μήπως οι Ουνίτες -και στο βάθος ο «Πάπας»- που έρχονται στην δεύτερη φάση να κάνουν «αναβαθμισμένο οικουμενι(στι)κό διάλογο» με την ψευδοεκκλησία του Φαναρίου και πιο συγκεκριμένα με τον πατριάρχη Βαρθολομαίο; Ισχύει στην Ουκρανία το «τα εκκλησιαστικά συμμεταβάλλονται με τα πολιτικά» ή μήπως γινόμαστε μάρτυρες της επίσημης εισόδου και συμμετοχής του Φαναρίου στο «οικουμενιστικό εργαστήριο» της Ουκρανίας; Μα δεν υπάρχει διόλου ντροπή;
Στις αρπαγές των Ορθόδοξων ναών δεν συμμετέχουν μόνο οι σχισματικοί του Φαναρίου με τους ναζιστές του Δεξιού Τομέα αλλά και οι σύμμαχοί τους Ουνίτες. Οι ίδιοι οι Ουνίτες, μόνο από το 1990 έως το 1997 έχουν αρπάξει για τους εαυτούς τους γύρω στις 2 χιλιάδες ενορίες από την κανονική Εκκλησία. Ο Ουκρανός Πρωτοπρεσβύτερος π. Ροστισλάβ Γιαρίμα (Rostislav Yarema), Διδάκτωρ Θεολογίας από την Λβιβ -Δυτική Ουκρανία, γράφει, ότι το 1990 υπήρχαν 2,639 ενορίες της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Γαλικία (Δυτική Ουκρανία) και από το 1990 έως το 1997 οι Ουνίτες άρπαξαν γύρω στις 2,000 ενορίες. Περίπου 1,000 από αυτές τις ενορίες ήταν μόνο στην Επαρχία Λβιβ. Κατά την διάρκεια δε της θητείας του Ποροσένκο, όχι μόνο άρχισαν να εμφανίζονται Ουνιτικοί ναοί στις μεγάλες πόλεις Κεντρικά και Ανατολικά της Ουκρανίας που δεν υπήρχαν ποτέ, αλλά οι Ουνίτες άρχισαν να κάνουν σχέδια και για ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ. [ΕΔΩ] και [ΕΔΩ].
Πως όμως ο αιρετικός Ουνίτης Σεβτσούκ έχει την αξίωση να ομιλεί δημοσίως για κοινό παρελθόν και μέλλον με τους Ορθόδοξους της Ουκρανίας; Είναι να απορεί κανείς, ειδικά και με τα όσα έχουν υποστεί οι Ορθόδοξοι Ουκρανοί από τους Ουνίτες. Ζούμε όμως στην εποχή της κυριαρχίας του ψεύδους και όπου ο καθένας μπορεί να δηλώνει ό,τι θέλει, πόσο μάλλον ένας Ουνίτης!!
Συμβαίνει ένα περίεργο πράγμα: Ο ηγέτης των Ουκρανών Ουνιτών Σβιατοσλάβ Σεβτσούκ θεωρεί ότι οι Ουνίτες είναι Ορθόδοξοι, το ίδιο ενίοτε αφήνει να εννοηθεί και ο Επιφάνιος των σχισματικών!!
Δείτε σε ΑΥΤΟ το βίντεο τις δολερές δηλώσεις του Ουνίτη Σβιατοσλάβ Σεβτσούκ. Ο λόγος; Παρ’ ότι χτίζουν ουνιτκούς ναούς για να γίνουν τα κέντρα που θα συσπειρώσουν τους πάντες, οι ναοί αυτοί παραμένουν άδειοι διότι οι Ορθόδοξοι παραμένουν Ορθόδοξοι. Οι Ουνίτες λοιπόν κατάλαβαν ότι εκτός από την Ορθόδοξη εμφάνιση και το Ορθόδοξο τυπικό θα πρέπει να κάνουν και κάτι παραπάνω. Τί όμως;; Διαβάστε τι δηλώνει δημοσίως ο Ουνίτης Σεβτσούκ, αλλά πριν το κάνετε προμηθευτείτε ένα κουτί λεξοτανίλ!
1.«Η Εκκλησία μας αναγνωρίστηκε ως η νόμιμη διάδοχος και κληρονόμος του κλειδιού της Ορθοδοξίας. Της αληθινής Ορθοδοξίας, όχι αυτής που φτιάχτηκε για γεωπολιτικά σχέδια και μας έχει επιβληθεί σήμερα, αλλά της Χριστιανοσύνης που πέρασε σε εμάς από τον ισαπόστολο Βλαδίμηρο. Η Εκκλησία μας είναι μία Εκκλησία του Βαπτίσματος του Βλαδίμηρου.» [Σβιατοσλάβ Σεβτσούκ] Οι Ουνίτες δηλαδή εδώ εμφανίζονται ως διάδοχοι της Ορθοδοξίας. Το ότι το Βάπτισμα των Ρως έγινε 600 χρόνια πριν την εμφάνισή τους στην περιοχή είναι μία ασήμαντη λεπτομέρεια που δεν πρέπει να μας απασχολεί και τόσο!!!
2.«Εμείς είμαστε η Εκκλησία που έχει Ορθόδοξη Παράδοση – τελετουργικό, λειτουργία και δογματική θεολογία.» [Σβιατοσλάβ Σεβτσούκ]
3. «Ο πρίγκιπας Βλαδίμηρος όταν αποφάσισε στην εποχή του να γίνει Χριστιανός έκανε μία πολιτισμική επιλογή υπέρ της Χριστιανικής Ευρώπης, Η επιλογή του ισαπόστολου αγίου Βλαδίμηρου ήταν ευρωπαϊκή,» [Σβιατοσλάβ Σεβτσούκ]
Ταιριάζει γάντι λοιπόν ο έπαινος περί «ανοικτότητας» που έλαβε ο Σβιατοσλάβ Σεβτσούκ από τον πατρ. Βαρθολομαίο στην πρόσφατη συνάντηση που είχαν στο Βατικανό: ο πατρ. Βαρθολομαίος επαίνεσε την «ανοικτότητα της Ουκρανικής Ελληνόρυθμης Καθολικής Εκκλησίας προς την οικουμενική κοινωνία»!!
Ο δε σχισματικός Επιφάνιος όταν αναφέρεται στους Ουνίτες, ενίοτε αφήνει να εννοηθεί ότι πρόκειται για άλλη μία εκκλησία Ορθοδόξων στην Ουκρανία που πρέπει να ενωθεί με τις «υπόλοιπες» για να φτιαχτεί μία ενιαία Ορθόδοξη Εκκλησία.
«Στην συνάντηση με τον Μακαριότατο Σβιατόσλαβ μιλήσαμε για την περαιτέρω εμβάθυνση της συνεργασίας μας. Σε αυτήν τη συνεργασία θα μπούμε σε διάλογο και ο διάλογος θα καθορίσει εάν μπορούμε να ενωθούμε. Θεωρητικά αυτό είναι εφικτό στο μέλλον. Εξαρτάται όμως από το πώς θα συνεργαστούμε, πως θα διατηρήσουμε αυτές τις φιλικές σχέσεις και πως θα αγωνιστούμε για αυτήν την ενότητα. Στο μέλλον όλοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί θα πρέπει να ενωθούν σε μια ενιαία Εκκλησία» [Επιφάνιος Ντουμένκο – ΕΔΩ]
Είναι ενδιαφέρον δε το γεγονός ότι ενώ ο «Τόμος Αυτοκεφαλίας» της ψευδοεκκλησίας υπεγράφη στις 5 Ιανουαρίου του 2019, λίγες ημέρες νωρίτερα, στις 3 Ιανουαρίου του 2019, εμφανίστηκε δημοσίευμα το οποίο ανέφερε ότι ο Επιφάνιος ανακοίνωσε την συνεργασία του με τους Ουνίτες. Σύμφωνα με πληροφορίες που είχε δημοσιεύσει η Ουκρανική ιστοσελίδα RISU, «ο προκαθήμενος της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας [Επιφάνιος] και ο αρχιεπίσκοπος της Ουκρανικής Ελληνόρυθμης Καθολικής Εκκλησίας [Σβιατοσλάβ] έχουν ήδη συναντηθεί και συμφωνήσει να αναπτύξουν έναν οδικό χάρτη για την εμβάθυνση των σχέσεων μεταξύ των δύο Εκκλησιών». Σε συνέντευξή του στο Ουκρανικό τηλεοπτικό κανάλι Pryamyy, ο μητροπολίτης Επιφάνιος είχε δηλώσει: «Έχουμε σχεδιάσει έναν συγκεκριμένο δρόμο για την μελλοντική μας συνεργασία και από εδώ και στο εξής θα αναζητούμε σημεία σύγκλισης που θα μας ενώνουν στον χώρο της πνευματικής εκπαίδευσης και σε άλλους τομείς της ζωής μας. Επί τούτω θα δημιουργηθούν επιτροπές από την Ορθόδοξη Εκκλησία μας και από την Ελληνόρυθμη Καθολική Εκκλησία, και καταρτίζουμε τον οδικό χάρτη για την συνεργασία μας».
Τα αναφέρω αυτά για να καταλάβουμε τις «υποχρεώσεις» και τις «δεσμεύσεις» αυτού του σχισματικού μορφώματος απέναντι στους Ουνίτες, χάρη των οποίων άλλωστε απέκτησαν την «αυτοκεφαλία». Να καταλάβουμε επίσης το πόσο «μετανιωμένοι» είναι και το ότι βρίσκονται γενικώς σε άλλον πλανήτη. Την ώρα που εμείς καλούμαστε να προδώσουμε την πίστη μας, αυτοί κοινωνούν με σχισματικούς μπροστά στα μάτια μας και μας ανακοινώνουν ότι έχουν αναπτύξει πλάνο συνεργασίας με τους Ουνίτες.
Αλλά και πιο πριν από την υπογραφή του ψευδοαυτοκέφαλου, πριν ακόμη και την υπογραφή συνεργασίας Βαρθολομαίου Ποροσένκο στο Φανάρι και πριν το «ενωτικό συμβούλιο», οι σχισματικοί έδειχναν ποιοι είναι και ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους. Στις 23 Οκτωβρίου του 2018, εμφανίστηκε δημοσίευμα στο οποίο ο Eustratiy Zoria -τότε εκπρόσωπος του ψευδοπατριαρχείου Κιέβου και «δεξί χέρι» του Φιλάρετου, τώρα δεξί χέρι του Επιφάνιου- δήλωνε ότι ο λόγος για τον οποίον χρειάζονται τον Τόμο είναι διότι θα τους «επιτρέψει να συμμετέχουν σε επίσημες επαφές με τις Καθολικές και Προτεσταντικές Εκκλησίες. …. Σύμφωνα με τον ίδιο, η «Ουκρανική Εκκλησία» πριν ήταν «απομονωμένη» από τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, όπως και από τους Καθολικούς και τους Προτεστάντες. Αυτός ήταν ο καημός τους! Όσο για τους λαϊκούς ο Τόμος θα πρέπει να τους φέρει τα ακόλουθα οφέλη: «δεν θα ακούν κηρύγματα στις εκκλησίες για τον Ρωσικό κόσμο», για την «ανάγκη να ενωθούν με τη Μόσχα» και άλλη πολιτική προπαγάνδα περιτυλιγμένη στις ιδέες του «Ρωσικού κόσμου».»
Αυτό που συμβαίνει στην Ουκρανία είναι εντελώς ξένο στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας. Οι άνθρωποι αυτοί είναι αλλού για ντ’ αλλού, κινούνται σε άλλη συχνότητα. Δεν έχουν σχέση με το Ορθόδοξο πνεύμα και τα πράγματα δείχνουν ότι τους προορίζουν για κάτι «άλλο». Η ιδέα της «εθνικής εκκλησίας» που μονοπώλησαν οι Ουνίτες τις τελευταίες δεκαετίες, όπως ανέφερε πιο πάνω ο Καθ. Alexiy Dobosh, φαίνεται ότι απέδωσε καρπούς και θα επιχειρηθεί μία προσέγγιση των σχισματικών και των αιρετικών -σε λαΪκό επίπεδο- πάνω στην «εθνική βάση». Ταιριάζει άλλωστε αυτό με τον τρόπο προσέγγισης των οικουμενιστών: μην ασχολείστε με αυτά που σας χωρίζουν αλλά με αυτά που σας ενώνουν.
Δεν είναι «καθαρό» το «εθνικό αίτημα» που δέχτηκε ο πατριάρχης Βαρθολομαίος -πέραν του ότι δεν είχε δουλειά να το δεχτεί. Όσοι παπαγαλίζουν το «τα εκκλησιαστικά συμμεταβάλλονται με τα πολιτικά» στην περίπτωση της Ουκρανίας, προσφέρουν υπηρεσίες στους Ουνίτες και στον «Πάπα» της Ρώμης.
Ο ίδιος ο Επιφάνιος ζητά την συνδρομή του «Πάπα», δεν το έβγαλα από το μυαλό μου. Μόλις πρόσφατα, ο Επιφάνιος έκανε κάποιες δηλώσεις σε ομιλία του σε ένα Πανεπιστήμιο. Αναφέρθηκε στο πόσο καλό είναι που η σχισματική «εκκλησία» του και οι Ουνίτες κινούνται πάνω σε μία «πατριωτική βάση» και στον «επιθετικό γείτονα από τον Βορρά» που προσπαθεί να τους διχάσει εκ των έσω «και ειδικά για θρησκευτικούς λόγους», και είπε ότι «το κλειδί της ενοποίησης της OCU και της UGCC δεν βρίσκεται στην Ουκρανία αλλά στην Ρώμη και την Κωνσταντινούπολη.»
Η μεταπατερική σχολή Βόλου που «επιμορφώνει» τους σχισματικούς, πρόσφατα συμμετείχε και στην διάσκεψη της Στουτγκάρδης για την «αναζήτηση νέων κινήτρων για διάλογο και [ανάπτυξη] σχέσεων μεταξύ των Ορθοδόξων και των Ανατολικών Καθολικών Εκκλησιών» [στους ομιλητές ήταν και ο Παντελής Καλαϊτζίδης -δείτε ΕΔΩ– και άλλοι Έλληνες όπως και εκπρόσωποι των Ουνιτών της Ουκρανίας]
Προκύπτει από τα έως τώρα δεδομένα ότι η χορήγηση του ψευδοτόμου στους σχισματικούς εισήγαγε επισήμως το πατρ. Κωνσταντινουπόλεως στο ‘live’ εργαστήριο του Οικουμενισμού της Ουκρανίας. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙ τις εξωφρενικές ενέργειες του Πατρ. Κωνστ/πόλεως στην Ουκρανία. Όποια Εκκλησία δεχτεί αυτήν την ψευδοαυτοκεφαλία θα διαπράξει ένα τρομερό έγκλημα κατά της Εκκλησίας. Όλες οι Τοπικές Εκκλησίες πρέπει να αντιδράσουν και να απομονώσουν το Φανάρι το συντομότερο δυνατό.
Φαίη.