Επικαιρότητα

Εκκοσμίκευση και οικουμενισμός 

εικόνα άρθρου: Εκκοσμίκευση και οικουμενισμός 
Γράφει η Μαρία Κοσμίδου 
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Χριστούγεννα όπως τα θέλει ο Χριστός, δεν χωράνε στην ατζέντα των εκκλησιαστικών ταγών…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Δεν είναι νέο, ειδικά τελευταία, “φοριέται” πολύ. Στο Λονδίνο, το μεσημέρι της Κυριακής 18 Δεκεμβρίου 2022, πραγματοποιήθηκε χριστουγεννιάτικη μουσική εκδήλωση εντός του Καθεδρικού Ιερού Ναού της του Θεού Σοφίας, με χορηγία του Ιδρύματος “Χρήστος Λάζαρης”.

Όπως προβάλλεται και από σχετικό φωτογραφικό υλικό της Αρχιεπισκοπής Θυατείρων, κατά τη μουσική εκδήλωση, εκτός από τον Αρχιεπίσκοπο Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας Νικήτα, παρόντες ήταν ιεράρχες και ιερείς της Αρχιεπισκοπής καθώς και εκκλησιαστικοί ηγέτες και εκπρόσωποι διάφορων ομολογιών. Επίσης ήταν παρών ο Συμπρόεδρος του “Συμβουλίου Χριστιανών – Εβραίων”, Nathan Eddy.

Στη μουσική εκδήλωση συμμετείχαν η αρχιεπισκοπική σχολή βυζαντινής μουσικής, η ουκρανική χορωδία, η χορωδία “Mosaic” υπό τη διεύθυνση της κ. Margaret Haig και η χορωδία της Αγγλικανικής “εκκλησίας” του St. James’ Sussex Garden, υπό τη διεύθυνση του κ. George de Voil. Επιπρόσθετα, σχετική φωτογραφία από τη μουσική παράσταση αποκαλύπτει ότι δύο μουσικοί (βιολί και ακορντεόν) συνόδευαν τη μία χορωδία.

Τον κ. Νικήτα συνόδευσαν οι επίσκοποι Μελιτηνής κ. Μάξιμος και Κλαυδιουπόλεως κ. Ιάκωβος, ο πρωτοσύγκελος της Αρχιεπισκοπής Αρχιμ. κ. Νήφων Τσιμαλής, ο προϊστάμενος του Καθεδρικού Ναού, Αρχιμ. του Οικουμενικού Θρόνου κ. Θεωνάς Μπακάλης και ο Αρχιδιάκονος κ. Γεώργιος Τσουρούς.

Στην εν λόγω μουσική εκδήλωση ακούστηκαν παραδοσιακά κάλαντα από διάφορες γωνιές της Ελλάδος, της Μικράς Ασίας και άλλων χωρών και ακολούθησε δεξίωση στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας.

Στην Κατάνυξη, έχουμε επισημάνει επανειλημμένα την εν λόγω εκτροπή, με σχετικά άρθρα αλλά και ομιλίες του μακαριστού Πνευματικού Πατρός μας, π.Νικολάου Μανώλη.  

Η εκκοσμίκευση στην Εκκλησία και η κακώς νοουμένη μουσική παιδεία, σε ρόλο πνευματικού οδοστρωτήρα, εισάγει καινά δαιμόνια στη ζωή της Εκκλησίας. Αναβλύζει το όλο εγχείρημα μια αγωνιώδη προσπάθεια  να προφτάσουμε τους Δυτικούς, να συστρατευτούμε εγκαίρως με την Οικουμενιστική παράταξη.

Η παράκλησή μας παραμένει η ίδια σε μαέστρους, μουσικούς, συνεργάτες αυτών και προσκεκλημένους πιστούς, να αρνούνται ανάλογες προσκλήσεις στο μέλλον, αφού οι φιλόδοξοι Ιερείς και Αρχιερείς φαίνεται να αδιαφορούν, να σιωπούν ή στη χειρότερη έκφρασή τους, να προάγουν αυτό το ανεπίτρεπτο ανοσιούργημα.   

Ελάχιστη η απόσταση που μας χωρίζει από την εκκοσμίκευση, μέχρι τη βεβήλωση των Ιερών Ναών.

Για να καταδείξουμε την ελάχιστη απόσταση από την απροσεξία στη βλασφημία και από την Εκκοσμίκευση μέχρι τη βεβήλωση με την ανεξέλεγκτη χρήση των Ιερών Ναών, εκτός της Θείας Λατρείας, παραθέτουμε αποσπάσματα από το άρθρο του σεβαστού Ομότιμου καθηγητού ΑΠΘ και κορυφαίου πατρολόγου πρωτ/ρου π.Θεοδώρου Ζήση με τίτλο: “Η ΒΕΒΗΛΩΣΙΣ ΤΟΥ Ι. Ν. ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΑΧΑΡΝΩΝ”

Απρόσμενη βεβήλωση Ἱεροῦ Ναοῦ

Ἐκεῖνο πάντως, ποὺ δὲν περιμέναμε, εἶναι αὐτό, ποὺ συνέβη στὶς 12 Δεκεμβρίου τοῦ 2010, ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος, στὸν μεγάλο καὶ κεντρικὸ Ἱ. Ναὸ τοῦ ῾Αγίου Παντελεήμονος ᾿Αχαρνῶν τῆς Ἱερᾶς ᾿Αρχιεπισκοπῆς ᾿Αθηνῶν. Τὸ πρωῒ τελέσθηκε τὸ φρικτὸ μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας, στὸ ὁποῖο μετὰ φόβου καὶ τρόμου παρίστανται οἱ Ἄγγελοι, καὶ τὸ βράδυ στὸν ἴδιο καθαγιασμένο χῶρο ὀργανώθηκε κοσμικὴ συναυλία μὲ κοσμικοὺς τραγουδιστὰς καὶ τραγουδίστριες καὶ πλῆθος μουσικῶν ὀργάνων”.

” ᾿Ακόμη καὶ ἂν δὲν γνωρίζει κανεὶς τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες, ποὺ προβλέπουν αὐστηρὲς ποινὲς γιὰ ὅσους μετατρέπουν τοὺς ἱεροὺς χώρους σὲ «κοσμικὰ καταγώγια», ἁπλὲς θεολογικὲς γνώσεις καὶ ἁπλὲς ἀρχὲς εὐσεβείας κραυγάζουν ὅτι οἱ Ἱεροὶ Ναοὶ εἶναι ἱεροὶ τόποι καὶ ὅλα ὅσα ὑπάρχουν μέσα στὸν Ἱ. Ναὸ εἶναι ἱερὰ πράγματα. Μοναδικὴ καὶ ἀποκλειστικὴ χρήση τους εἶναι ἡ λατρεία καὶ ἡ ἐξύμνηση τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ τέλεση τῶν Ἱερῶν Μυστηρίων. Ὅσοι δραστηριοποιοῦνται καὶ ἐνεργοῦν μέσα στοὺς Ἱ. Ναοὺς ἔχουν εἰδικὴ μυστηριακὴ Χάρη καὶ ἀποστολή, ὅπως οἱ κληρικοὶ τῶν τριῶν βαθμῶν τῆς ἱερωσύνης, ἀλλὰ καὶ οἱ ἄλλοι καθίστανται στὰ διακονήματά τους, ὅπως οἱ ἱεροψάλτες, οἱ ἀναγνῶστες, οἱ νεωκόροι, μὲ εἰδικὴ ἱεροτελεστικὴ εὐχὴ καὶ ἀκολουθία. Οἱ ἐκκλησιαζόμενοι ἐπίσης μεταβαίνουν στοὺς Ἱ. Ναούς, ὄχι γιὰ νὰ ἀκούσουν κοσμικὰ τραγούδια ἀπὸ κοσμικοὺς τραγουδιστὲς μὲ κοσμικὸ περιεχόμε νο, ἀλλὰ μόνον τὰ εὐαγγελικὰ λόγια, ψαλμοὺς καὶ ὕμνους καὶ ᾠδὲς πνευματικές, ὥστε νὰ ἀποσπασθοῦν ἀπὸ τὰ γήϊνα καὶ νὰ ὑψωθοῦν πρὸς τὰ οὐράνια. Ὁ Ἱ. Ναὸς εἶναι οἶκος τοῦ Θεοῦ, εἶναι ὁ οὐρανὸς ἐπὶ τῆς γῆς. Μπορεῖ κανεὶς νὰ τὸν μεταβάλει σὲ κοινὸ οἶκο, σὲ γῆ, σὲ χῶρο κοσμικῶν καὶ γήϊνων ἐκδηλώσεων; Τί νόημα τότε ἔχουν τὰ λειτουργικὰ «ἄνω σχῶμεν τὰς καρδίας», «τὰς θύρας τὰς θύρας ἐν σοφίᾳ πρόσχωμεν», «τὰ ἅγια τοῖς ἁγίοις»;”

Θὰ ἠμποροῦσε κανεὶς νὰ παραθέσει πάμπολλες μαρτυρίες γιὰ τὴν ἱερότητα τῶν Ἱ. Ναῶν καὶ τὴν ἀποκλειστική τους χρήση μόνο γιὰ λατρευτικοὺς σκοπούς. Ὑπενθυμίζουμε ἁπλῶς ὅτι, ὅταν στὴν Θεσσαλονίκη ὁ ἱστορικὸς Ἱ. Ναός τοῦ ῾Αγίου Γεωργίου τῆς Ροτόντας χρησιμοποιήθηκε γιὰ παρόμοιες καλλιτεχνικὲς ἐκδηλώσεις, ξεσηκώθηκε θύελλα διαμαρτυριῶν ἐκ μέρους ἐν πρώτοις τοῦ τοπικοῦ Ἐπισκόπου, τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ἄλλων Ἱεραρχῶν, τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος τοῦ Ἁγίου Ὄρους, τῶν Θεολογικῶν Σχολῶν καὶ τοῦ πληρώματος τῶν πιστῶν, ποὺ ζητοῦσαν ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ νὰ ἀποδοθεῖ ὁ Ἱερὸς Ναὸς ἀποκλειστικῶς στὴ λειτουργικὴ χρήση καὶ νὰ παύσει ὡς μουσειακὸς χῶρος νὰ χρησιμοποιεῖται γιὰ καλλιτεχνικὲς καὶ ἄλλες ἐκδηλώσεις. Τὸ Τμῆμα μάλιστα Ποιμαντικῆς καὶ Κοινωνικῆς Θεολογίας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ὀργάνωσε Ἐπιστημονικὴ Ἡμερίδα τὸν Μάρτιο τοῦ 1997 μὲ θέμα· «Ἅγιος Γεώργιος–Ροτόντα. Λατρευτικὸς ἢ μνημειακὸς χῶρος; Ἱστορική, ᾿Αρχαιολογική, Νομοκανονικὴ καὶ Θεολογικὴ Προσέγγιση». Στὰ δημοσιευμένα Πρακτικὰ αὐτῆς τῆς ἡμερίδος βρίσκει κανεὶς ἄφθονες μαρτυρίες γιὰ τὴν ἀποκλειστικὴ χρήση τῶν Ἱερῶν Ναῶν ὡς χώρων λατρείας. Ἐπειδὴ ὁ Ἱερὸς Ναὸς καθαγιάζεται κατὰ τὴν τελετὴ τῶν ἐγκαινίων καὶ χρίεται δι’ Ἁγίου Μύρου, ἀλλὰ καὶ ἐπειδὴ πολλαπλασιαστικῶς καὶ πληθυντικῶς καθαγιάζεται μὲ τὴν ἐν αὐτῷ τέλεση τῶν Ἱερῶν Μυστηρίων, τὴν ἀνάγνωση τῶν ἱερῶν λόγων καὶ τὴν παρουσία ἱερῶν σκευῶν καὶ εἰκόνων, μένει ἐσαεὶ ἱερός, ἀκόμη καὶ ἂν ἐγκαταλειφθεῖ γιὰ ποικίλους λόγους καὶ ἐρειπωθεῖ. ᾿Απὸ τῆς πλευρᾶς μάλιστα αὐτῆς πρέπει νὰ ἐπανεξετάσουν τὸ θέμα κάποιοι Ἀρχιερεῖς, ποὺ παρίστανται καὶ οἱ ἴδιοι στὴν βεβήλωση Ἱερῶν Ναῶν, ποὺ ἀνήκουν κακῶς στὴν ᾿Αρχαιολογικὴ Ὑπηρεσία, ὅπως π.χ. ὁ Ἱερὸς Ναὸς τοῦ ῾Αγίου ᾿Αχιλλίου Πρεσπῶν, στὰ ἐρείπια τοῦ ὁποίου ὀργανώνονται κάθε ἔτος καλλιτεχνικὲς ἐκδηλώσεις. Ὑπάρχει πολὺς χῶρος δίπλα καὶ γύρω ἀπὸ τὸν Ἱ. Ναὸ γιʼ αὐτὲς τὶς ἐκδηλώσεις”.

 “Ἐμεῖς θὰ παραθέσουμε ἁπλῶς μία φράση τοῦ ῾Αγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου, ὁ ὁποῖος ἀναφέρει ὅτι “Οὐκ ἐστι θέατρον ἡ Ἐκκλησία, ἵνα πρὸς τέρψιν ἀκούωμεν” καθὼς καὶ τὸν Ϟζ´ κανόνα τῆς Πενθέκτης Οἰκ. Συνόδου, ὁ ὁποῖος λέγει ὅτι τοὺς “ἀδιακρίτως τοὺς Ἱεροὺς Τόπους κοινοποιοῦντας…εἰ μὲν κληρικὸς εἴη καθαιρείσθω, εἰ δὲ λαϊκὸς ἀφοριζέσθω”

Εφιστούμε την προσοχή όλων των ομογενών Ελλήνων του εξωτερικού και του πιστού Ορθοδόξου λαού απανταχού της γης, όπου τα φαινόμενα διαφορετικών χρήσεων του ιδίου χώρου ως αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και ως Ιερός Ναός για τις ακολουθίες, η χρήση εκ περιτροπής κοινού τόπου τέλεσης ακολουθιών από Ορθοδόξους και αιρετικούς κ.α., ενώ θεσμοθετήθηκαν με πνεύμα οικονομίας, σήμερα διεξάγονται με πνεύμα εκκοσμίκευσης και οδηγούνται από το πνεύμα του Οικουμενισμού, της ενώσεως άνευ όρων, του συγκρητισμού και της ομογενοποίησης, σαν να πρόκειται για παράλληλες οδούς που οδηγούν όλες στην Αλήθεια.

Πως οδηγούμαστε από το πνεύμα της εκκοσμίκευσης στο πνεύμα του Οικουμενισμού

Είναι φανερό πως η εκκοσμίκευση μπορεί να περιλαμβάνει τα αθώα και παραδοσιακά Κάλαντα, να περιλαμβάνει επετείους Εθνικής μνήμης με παραδοσιακά τραγούδια (Μικρασιατική καταστροφή, Άλωση της Πόλης) και να καταλήγει σε συναυλίες κλασσικής μουσικής ή σε μπουζουκοτράγουδα… όλα εντός των Ιερών Ναών.

Είναι όμως φανερότερο πως αντίστοιχα και οι σχέσεις με τους αιρετικούς εκτρέπονται, από τις φιλοφρονήσεις ευγενείας, τα γεύματα και τις ομάδες εργασίας των άκαρπων διαλόγων, στις αντικανονικές συμπροσευχές και οδηγούνται πρόσω ολοταχώς προς την πλήρη Ευχαριστιακή κοινωνία.

Στώμεν καλώς, ευλογημένα Χριστούγεννα

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Προσβολή της ιερότητας του Ορθόδοξου Ναού στην Ι. Μητρόπολη Σουηδίας
Νεωτεριστική εκτέλεση του ύμνου Αγνή Παρθένε!

Σχετικά άρθρα

Κων/πόλεως Βαρθολομαίος: Θα μεταβούμε μαζί με τον Πάπα στη Νίκαια το 2025 για ένα ιστορικό εορτασμό της επετείου

Σύμφωνα με δημοσιεύματα σε παπικά ιστολόγια (The Tablet, The Pillar) η οργανωτική επιτροπή για τον προγραμματισμό του εορτασμού αποτελείται από τέσσερις Παπικούς και τέσσερις Ορθοδόξους

Μητροπολίτης προκαλεί πικρόχολα σχόλια με άρθρο του Μ. Σάββατο

Άρθρο του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη. Η επιλογή κοσμικού διαδικτυακού τόπου κυριακάτικης εφημερίδας, πανελλαδικής κυκλοφορίας, και η χρονική συγκυρία της δημοσίευσης υπήρξαν τουλάχιστον ατυχείς αν όχι εφάμαρτες

Ευαγγέλιο κατά Μάρκον, κατά Ιωάννην και Αρχιεπ. Ελπιδοφόρου το ανάγνωσμα

Άρθρο του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη. Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής εκφράζεται ελεύθερα όπως έχει δικαίωμα να κάνει κάθε άνθρωπος. Τα λεγόμενά του όμως έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τον λόγο του Κυρίου. Τι πρέπει να πράξει ο πιστός λαός;

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.