Επικαιρότητα

Οι προβληματικές θέσεις του μητρ. Χαλκίδος και η παγίδα του αγαπισμού

… είναι καλοί Σαμαρείτες και έχουν ένα κοινό γνώρισμα, το οποίο τους οδηγεί στην σωτηρία. Έχουν καρδιά!

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Στις 29 Μαρτίου και ενώ ήδη νωρίτερα (16 Μαρτίου) η διοικούσα Εκκλησία είχε ήδη λάβει την δαιμονική απόφαση για κλείσιμο ουσιαστικά των Ιερών Ναών και απαγόρευση της Λατρείας (εκτός από τη «λιτή» Θεία Λειτουργία των Κυριακών και του Ευαγγελισμού, διάρκειας μίας ώρας), ο Μητρ. Χαλκίδος Χρυσόστομος δημοσίευσε στο διαδίκτυο το άρθρο με τίτλο «Οι «σύγχρονοι Καλοί Σαμαρείτες» που δείχνουν την αγάπη τους με κόστος τη ζωή τους», το οποίο όμως προσέβαλε την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία. Αυτό το άρθρο αντί να διατρανώσει και να ομολογήσει την αλήθεια της Ορθοδόξου πίστεως, προβλημάτισε έντονα καθώς αναφέρεται σε ένα αιρετικό κληρικό και επίσης διαστρέφει την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία και την Πατερική Παράδοση. Παρακάτω παραθέτουμε πληροφορίες για αυτό το άρθρο:

1. Το άρθρο του μητρ. Χαλκίδος που δημοσιεύθηκε στις 29 Μαρτίου είχε ως κεντρικό θέμα μία θυσιαστική πράξη αγάπης ενός Ιταλού Παπικού ιερέα, ο οποίος πέθανε από κορωνοϊό αφού πρώτα διέθεσε τον αναπνευστήρα του σε έναν νεότερο, άγνωστο σε εκείνον, ασθενή. Επίσης, πέντε ημέρες πριν τη δημοσίευση του άρθρου του μητρ. Χαλκίδος, η είδηση περί της προσφοράς του αναπνευστήρα του Παπικού κληρικού στον άγνωστο ασθενή είχε ήδη αποδειχθεί και αναφερθεί σε πολλά ξένα (όχι ελληνικά) Ιστολόγια ως ψευδής (24 Μαρτίου). Συγκεκριμένα:

α) Στις 23 Μαρτίου, το ιταλικό ενημερωτικό περιοδικό Araberara μετέδωσε πρώτο την ψευδή είδηση ότι ένας Ιταλός Παπικός ιερέας πέθανε από κορωνοϊό αφού πρώτα διέθεσε τον αναπνευστήρα του σε έναν νεότερο, άγνωστο σε εκείνον, ασθενή.
β) Μία μέρα αργότερα (24 Μαρτίου), το εν λόγω περιστατικό δημοσιεύθηκε από τον Ιησουίτη ιερέα James Martin, ο οποίος είναι σύμβουλος της Γραμματείας Επικοινωνιών του Βατικανού και πολλά ξένα και ελληνικά ιστολόγια έσπευσαν να αναδημοσιεύσουν τη συγκεκριμένη είδηση. 
γ) Στη διάρκεια της ίδιας ημέρας (24 Μαρτίου), οι αναφορές περί δωρεάς του αναπνευστήρα στον άγνωστο ασθενή διαψεύστηκαν από το πρακτορείο Catholic News Agency, το οποίο δημοσίευσε και σχετικές δηλώσεις που έκανε ο γενικός γραμματέας της επισκοπής και προσωπικός φίλος του ιερέα, Giulio Dellevite. Επίσης, άρθρο που αποκάλυπτε ότι πρόκειται περί ψευδούς είδησης δημοσιεύθηκε την ίδια ημέρα και από ένα μόνο ελληνικό ιστολόγιο (το σχετικό άρθρο παρατίθεται στην παρούσα ανάρτηση και η αναφορά περί ψευδούς ειδήσεως αναγράφεται μόνο στο κείμενο και όχι στον τίτλο του άρθρου).

2. Ο μητρ. Χαλκίδος στο συγκινησιακά φορτισμένο άρθρο του με τίτλο «Οι «σύγχρονοι Καλοί Σαμαρείτες» που δείχνουν την αγάπη τους με κόστος τη ζωή τους» (29 Μαρτίου) κάνει λόγο συνέχεια περί «αγάπης» και χαρακτηρίζει ως «ακτίνες του αδύτου ηλίου της αγάπης» εκείνους τους ανθρώπους που έδειξαν και δείχνουν με κόστος της ίδιας τους της ζωής, την προς τους άλλους αγάπη:
«Μέσα στην ζοφερή ατμόσφαιρα, την οποία δημιούργησε σε παγκόσμια κλίμακα, η ταχύτατη εξάπλωση του σοβαρά απειλούντος την ζωή μας κορωνοϊού, ως ακτίνες του αδύτου ηλίου της αγάπης, έλαμψαν, προς χαράν και παρηγορία μας, αλλά και παραδειγματισμό μας, κάποιοι άνθρωποι που έδειξαν και δείχνουν, σεμνά και αθόρυβα, ακόμη και με κόστος της ίδιας τους της ζωής, την προς τους άλλους αγάπη….».

Στη συνέχεια, το άρθρο έχει ως κύριο θέμα του τον Παπικό κληρικό, τον οποίο εκθειάζει και προβάλλει ως ήρωα και πρότυπο μίμησης. Ο μητρ. Χαλκίδος αναγράφει ότι συγκλονίστηκε από την είδηση περί της παραχώρησης του αναπνευστήρα του Ιταλού Παπικού σε άλλον ασθενή, η οποία είχε ως αποτέλεσμα ο ίδιος να αποθάνει υπομένοντας το μαρτύριο της δύσπνοιας και πλέκει το εγκώμιο του χαρακτηρίζοντας τον ως «νέο καλό σαμαρείτη», «στην κυριολεξία, καλό σαμαρείτη» και «ένα σαμαρείτη, που μας διδάσκει όλους»:
«Συγκλονίστηκα, βέβαια, στην συνέχεια, όταν πληροφορήθηκα ότι παρεχώρησε τον αναπνευστήρα σε άλλον ασθενή, με αποτέλεσμα ο ίδιος να αποθάνει, υπομένοντας, μάλιστα, το μαρτύριο της δύσπνοιας…Ήταν 72 ετών.
Απέθανε, προσφέροντας ζωή σε συνάνθρωπό του.
Οι πιστοί βγήκαν στα μπαλκόνια, την ώρα που περνούσε μπροστά τους το σκήνωμά του και χειροκροτούσαν…
Να ένας νέος καλός σαμαρείτης! Στην κυριολεξία, καλός σαμαρείτης, με τις ίδιες συνθήκες της γνωστής ευαγγελικής περικοπής! Ένας σαμαρείτης, που μας διδάσκει όλους, να σπάσουμε τα δεσμά της πιο φρικτής φυλακής του εγωισμού, να μην εξαντλούμαστε σε ματαιολογίες για το ποιός είναι ο πλησίον, με τον οποίο επιτρέπεται να κοινωνούμε, αλλά πώς εμείς θα γίνουμε πλησίον στον κάθε εμπερίστατο και κινδυνεύοντα άνθρωπο!».

Αργότερα, ο μητρ. Χαλκίδος αναφέρει ως παραδείγματα αυτών που έχουν «αγάπη κραταιάν ως τον θάνατον» όσους υπηρετούν τους ασθενείς και φροντίζουν την αποκατάσταση της υγείας τους με κίνδυνο της υγείας τους και χαρακτηρίζει τους ανθρώπους αυτούς ως αξιοσέβαστους μιμητές των αγίων μας:
«Ασφαλώς, τέτοια «αγάπη κραταιάν ως τον θάνατον» (Ασ. Ασ. 8, 6) έχουν και όσοι, υπερβαίνοντας τον ανίκητο φόβο που συμβαδίζει με τον ατομισμό, υπηρετούν τους ασθενείς και φροντίζουν την αποκατάσταση της υγείας των· ανύστακτα, ακούραστα, ολοπρόθυμα και με κίνδυνο προσωπικό!… βάζοντας σε περιπέτεια και ανασφάλεια, ακόμη και τις οικογένειές τους…
Πόσο αξιοσέβαστοι μιμητές των αγίων μας είναι οι άνθρωποι αυτοί…».

Όμως αμέσως μετά, ο μητρ. Χαλκίδος αναγράφει ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι, που πιο πάνω αναφέρθηκαν είναι καλοί Σαμαρείτες και έχουν ένα κοινό γνώρισμα, το οποίο τους οδηγεί στην σωτηρία. Και αυτό είναι ότι «έχουν καρδιά»:
«Όλοι αυτοί οι άνθρωποι, που πιο πάνω αναφέρθηκαν είναι καλοί Σαμαρείτες και έχουν ένα κοινό γνώρισμα, το οποίο τους οδηγεί στην σωτηρία. Έχουν καρδια! «Ει έχεις καρδίαν δύνασαι σωθήναι». Αββάς Παμβώ».

Δυστυχώς, η θέση του μητρ. Χαλκίδος ότι η καρδιά (εννοώντας την αγάπη και τις πράξεις αγάπης) είναι το κοινό γνώρισμα το οποίο οδηγεί στη σωτηρία τους καλούς Σαμαρείτες, χωρίς όμως να αναφέρει ότι η βασική και αναγκαία προϋπόθεση της αγάπης είναι η αλήθεια, αποτελεί βάναυση διαστρέβλωση της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας. Πολύ περισσότερο όταν στο άρθρο νωρίτερα είχαν αναγραφεί εγκωμιαστικά λόγια για τον αιρετικό Παπικό κληρικό, τα οποία τον περιέγραφαν ως ένα «στην κυριολεξία καλό σαμαρείτη» και «ένα σαμαρείτη, που μας διδάσκει όλους». Ο μητρ. Χαλκίδος ουσιαστικά παραθέτει την αντιορθόδοξη και αντιπατερική θέση ότι ακόμα και οι αιρετικοί, οι οποίοι βρίσκονται έξω από τη μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, την Ορθόδοξη Εκκλησία, μπορούν να οδηγηθούν στη σωτηρία απλά με πράξεις ανιδιοτελούς αγάπης. 

Σύμφωνα με την Πατερική Παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας, η αγάπη χωρίς την αλήθεια είναι ψευτοαγάπη και απάτη καθώς δεν φανερώνει στους εκτός Εκκλησίας αιρετικούς ότι:
α) βρίσκονται σε πλάνη και σε χώρο που δεν σώζονται και
β) ότι για να σωθούν πρέπει να προσέλθουν στην Εκκλησία, στην Ορθόδοξη Ἐκκλησία.

Σχετικά με την παγίδα του αγαπισμού που χωρίζει την αγάπη από την αλήθεια καθώς και για το ψευδοεπιχείρημα της αγάπης, παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα από το άρθρο του π.Θεοδώρου Ζήση με τίτλο «Δύο χρόνια μετά το Κολυμπάρι. Ποια είναι η κατάσταση της Εκκλησίας; (27/06/2018):

«6. Ὁ Διάβολος μὲ ὄργανα κακοὺς ἐπισκόπους ἐπιχειρεῖ νὰ κυριαρχήσει. Ἡ παγίδα τῆς ἀγάπης

Εἶναι ὁλοφάνερο ὅτι ὁ Διάβολος, ὁ ἀρχέκακος ὄφις, ὁ ὁποῖος ὑποκίνησε μὲ ἀπατηλὰ λόγια ὅλες τίς αἱρέσεις, καὶ αὐτήν τοῦ Παπισμοῦ κατὰ τὸν Ἅγιο Γρηγόριο Παλαμᾶ[12], δέν ἀνεχόταν νὰ βλέπει τήν Ἐκκλησία, τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, μετὰ ἀπὸ τήν ἀπόσχιση τοῦ Παπισμοῦ τὸ 1054, καὶ τήν ἐξ αὐτοῦ ἀπόσχιση τοῦ Προτεσταντισμοῦ τὸν 16ο αἰώνα, νὰ παραμένει ἐπὶ χίλια χρόνια ἑνωμένη καὶ εἰρηνικὴ καὶ νὰ ἀποτελεῖ τήν μόνη κιβωτὸ τῆς σωτηρίας. Ψιθύρισε λοιπὸν στ᾽ αὐτιὰ κάποιων ἀπρόσεκτων ποιμένων ὅτι εἶναι ἀδικαιολόγητα ὁ χωρισμὸς καὶ οἱ διαιρέσεις μεταξὺ τῶν Χριστιανῶν, γιατὶ ἔτσι δέν μᾶς πιστεύει ὁ κόσμος, ἐνῶ, ἄν ἀγαπηθοῦμε καὶ ἑνωθοῦμε ὅλοι οἱ Χριστιανοί, Ὀρθόδοξοι καὶ αἱρετικοί, τὸ κήρυγμα μας θὰ ἀποκτήσει μεγαλύτερη πειστικότητα, μπροστὰ μάλιστα στίς μεγάλες προκλήσεις τῶν καιρῶν, τῆς ἀθεΐας καὶ τοῦ ὑλισμοῦ, ποὺ ἐξαπλώνονται στὸν κόσμο· νὰ βάλουμε λοιπὸν στήν ἄκρη τὰ δόγματα, τήν ἀλήθεια, καὶ νὰ προτάξουμε τήν ἀγάπη, νὰ ἀγαπηθοῦμε πρῶτα καὶ μετὰ θὰ λύσουμε καὶ τίς διαφορές μας στὰ δόγματα. Στήν παγίδα αὐτὴ τοῦ ἀγαπισμοῦ, ποὺ χωρίζει τήν ἀγάπη ἀπὸ τήν ἀλήθεια, ἔπεσαν πολλοὶ κληρικοὶ καὶ πρῶτος ἀπ᾽ ὅλους ὁ πατριάρχης Ἀθηναγόρας, ὁ ὁποῖος καὶ τήν παρουσίασε περίτεχνα μὲ τὸν αἱρετίζοντα λόγο του, γιὰ νὰ εἶνα ἑλκυστικὴ καὶ νὰ παγιδεύει πολλούς. Ἅπλωσε ἔκτοτε τὰ δίχτυα του ὁ Διάβολος σὲ ὅλη τὴν γῆ, ὅπως λέγει ὁ Ἅγιός μας, ὁ Ἅγιος Ἀντώνιος[13], καὶ μέσω τῶν ποιμένων καὶ τῶν θεολόγων αἰχμαλωτίζει καὶ θανατώνει τὸ ποίμνιο. Ἔχομε πολλὲς φορὲς ἀναλύσει καὶ ἀνασκευάσει τὸ ψευδοεπιχείρημα τῆς ἀγάπης[14]. Ἡ ἀγάπη χωρὶς τὴν ἀλήθεια εἶναι ψευτοαγάπη, ἀπάτη· ὅταν ἀγαπᾶμε κάποιον, τοῦ λέμε τὴν ἀλήθεια, δὲν τὸν ἐξαπατοῦμε μὲ τὸ ψεῦδος. Ἂν ἀγαπᾶμε ἀληθινὰ τοὺς ἐκτὸς τῆς Ἐκκλησίας αἱρετικούς, ποὺ τώρα εὐγενικὰ τοὺς λέμε ἑτεροδόξους, πρέπει νὰ τοὺς ποῦμε ὅτι βρίσκονται σὲ πλάνη, σὲ χῶρο ποὺ δὲν σώζονται καὶ πρέπει νὰ ἔλθουν στὴν Ἐκκλησία, στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, γιὰ νὰ σωθοῦν. Ὅλα τὰ ἄλλα ποὺ ἀραδιάζουν οἱ Οἰκουμενιστὲς ἐπίσκοποι καὶ καθηγητάδες, γιὰ ἀποκλειστικὴ καὶ διευρυμένη ἐκκλησιολογία καὶ ἐκκλησιολογικὴ πρόκληση, δὲν εἶναι θεολογία τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ τεχνολογία τοῦ Διαβόλου, λόγια τοῦ ἀέρος καὶ σοφιστεῖες. Αὐτὸ ἦταν τὸ ἔργο καὶ τὸ κήρυγμα τοῦ Χριστοῦ, τῶν Ἀποστόλων καὶ τῶν Ἁγίων: Παρουσίασαν τὴν ἀλήθεια τοῦ Εὐαγγελίου μὲ αὐστηρότητα, τὸ φῶς μπροστὰ στὸ σκότος, καὶ δὲν ἄφησαν τοὺς ἀνθρώπους νὰ περιπλανῶνται μέσα στὸ σκότος. Τὸ σκοτάδι τῶν αἱρέσεων παρουσίασε ὡς φῶς ἡ ψευδοσύνοδος τῆς Κρήτης καὶ ὑποβοηθεῖ ἔτσι στὸ ἅπλωμα τῶν διχτυῶν καὶ τῶν παγίδων τοῦ Διαβόλου».

Επίσης, η Ορθόδοξη Εκκλησία διδάσκει ότι η θεανθρωπίνη αγάπη είναι «η αγάπη της Αληθείας» και η ουσία αυτής της αγάπης είναι η Παναλήθεια, δηλ. ο Θεάνθρωπος Χριστός. Στην Ορθοδοξία των Αγίων Πατέρων, οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι κεκλημένοι να μαρτυρούν αφόβως ενώπιον της Δύσεως και της ψευδοπίστεώς της και της ψευδοαγάπης της. Διαβάζουμε σχετικά στη θεολογική γνωμοδότηση του Οσίου και θεοφόρου Πατρός Ιουστίνου Πόποβιτς με τίτλο «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ «ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ» ΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΙΣ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΙΑ»:

«Παναληθές είναι το Ευαγγέλιον του αγίου Αποστόλου: «σωτηρία εν αγιασμώ και πίστει αληθείας» (Β΄ Θες. 2,13). Η θεανθρωπίνη πίστις είναι η πίστις της Αληθείας. Η Ουσία αυτής της πίστεως είναι η Αλήθεια, είναι η μόνη Παναλήθεια, δηλαδή ο Θεάνθρωπος Χριστός. Η δε θεανθρωπίνη αγάπη είναι «η αγάπη της Αληθείας»(Β΄Θες. 2,10). Η ουσία αυτής της αγάπης είναι η Παναλήθεια, δηλ. ο Θεάνθρωπο Χριστός. Και αυτή η Πίστις και αυτή η Αγάπη είναι η καρδία και η συνείδησις της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Πάντα ταύτα διεφυλάχθησαν αλώβητα μόνον εν τη αγιοπατερική Ορθοδοξία, περί της οποίας οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι κεκλημένοι να μαρτυρούν αφόβως ενώπιον της Δύσεως και της ψευδοπίστεώς της και της ψευδοαγάπης της».

Ελπίζουμε ότι ο μητρ. Χαλκίδος θα ακολουθήσει την Ορθόδοξη Πίστη των Αγίων Πατέρων ώστε να προασπίζεται το ποίμνιο από τους αιρετικούς και σχισματικούς που λυμαίνονται την Ορθόδοξη Εκκλησία. Υπενθυμίζουμε ότι στις 11 Νοεμβρίου 2019, σχισματικοί ψευδεπίσκοποι της Ουκρανίας «λειτούργησαν» στον Ιερό Ναό του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου και σύμφωνα με δημοσίευμα, αυτό έγινε: “προφανώς με την άδεια του Μητροπολίτη Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου. Από τις φωτογραφίες που ανάρτησαν στο διαδίκτυο φαίνεται σαφώς ότι πρόκειται για λειτουργία που έγινε και με την συμμετοχή Ελληνα κληρικού της Μητροπόλεως Χαλκίδος».


Διαβάσαμε στο orthodoxianewsagency:

Οι «σύγχρονοι Καλοί Σαμαρείτες» που δείχνουν την αγάπη τους με κόστος τη ζωή τους- Του Μητρ. Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου για το Πρ. «Ορθοδοξία»

Του Μητροπολίτου Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου για το Πρακτορείο «Ορθοδοξία»

[…]

Μέσα στην ζοφερή ατμόσφαιρα, την οποία δημιούργησε σε παγκόσμια κλίμακα, η ταχύτατη εξάπλωση του σοβαρά απειλούντος την ζωή μας κορωνοϊού, ως ακτίνες του αδύτου ηλίου της αγάπης, έλαμψαν, προς χαράν και παρηγορία μας, αλλά και παραδειγματισμό μας, κάποιοι άνθρωποι που έδειξαν και δείχνουν, σεμνά και αθόρυβα, ακόμη και με κόστος της ίδιας τους της ζωής, την προς τους άλλους αγάπη….

Είδαμε στα μέσα γενικής πληροφορήσεως έναν Κληρικό στο πολύκλαυστο Μπέργκαμο της Ιταλίας, ο οποίος αρρώστησε από τον κορωνοϊό. Συγκινήθηκα, όταν άκουσα ότι πιστοί του ποιμνίου του συγκέντρωσαν χρήματα και του εξασφάλισαν αναπνευστήρα, ώστε να μπορεί να αναπνέει με ευκολία τον χρόνο της νοσηλείας του.

Συγκλονίστηκα, βέβαια, στην συνέχεια, όταν πληροφορήθηκα ότι παρεχώρησε τον αναπνευστήρα σε άλλον ασθενή, με αποτέλεσμα ο ίδιος να αποθάνει, υπομένοντας, μάλιστα, το μαρτύριο της δύσπνοιας…Ήταν 72 ετών.
Απέθανε, προσφέροντας ζωή σε συνάνθρωπό του.

Οι πιστοί βγήκαν στα μπαλκόνια, την ώρα που περνούσε μπροστά τους το σκήνωμά του και χειροκροτούσαν

Να ένας νέος καλός σαμαρείτης! Στην κυριολεξία, καλός σαμαρείτης, με τις ίδιες συνθήκες της γνωστής ευαγγελικής περικοπής! Ένας σαμαρείτης, που μας διδάσκει όλους, να σπάσουμε τα δεσμά της πιο φρικτής φυλακής του εγωισμού, να μην εξαντλούμαστε σε ματαιολογίες για το ποιός είναι ο πλησίον, με τον οποίο επιτρέπεται να κοινωνούμε, αλλά πώς εμείς θα γίνουμε πλησίον στον κάθε εμπερίστατο και κινδυνεύοντα άνθρωπο!

[…]

Ασφαλώς, τέτοια «αγάπη κραταιάν ως τον θάνατον» (Ασ. Ασ. 8, 6) έχουν και όσοι, υπερβαίνοντας τον ανίκητο φόβο που συμβαδίζει με τον ατομισμό, υπηρετούν τους ασθενείς και φροντίζουν την αποκατάσταση της υγείας των· ανύστακτα, ακούραστα, ολοπρόθυμα και με κίνδυνο προσωπικό!… βάζοντας σε περιπέτεια και ανασφάλεια, ακόμη και τις οικογένειές τους…
Πόσο αξιοσέβαστοι μιμητές των αγίων μας είναι οι άνθρωποι αυτοί…

Μπορείς να μην αναφερθείς και σε όσους εν ημέρα και νυκτί βοούν πρός τον Θεόν, υπέρ της οικουμένης… των εν ασθενεία κατακειμένων… των διακονούντων τους ασθενείς…;

Όλοι αυτοί οι άνθρωποι, που πιο πάνω αναφέρθηκαν είναι καλοί Σαμαρείτες και έχουν ένα κοινό γνώρισμα, το οποίο τους οδηγεί στην σωτηρία. Έχουν καρδια! «Ει έχεις καρδίαν δύνασαι σωθήναι». Αββάς Παμβώ.

Διαβάστε περισσότερα εδώ


Διαβάσαμε στο lifo.gr:

Ιταλία: Συγκίνηση για τον ιερέα μικρού χωριού που πέθανε από κωρονοϊό

24.03.2020 

Ένας Ιταλός ιερέας που είχε προσβληθεί από κωρονοϊό σε μικρό χωριό της Ιταλίας, πέθανε βυθίζοντας στο πένθος την ενορία του. Ωστόσο η είδηση περί προσφοράς του αναπνευστήρα του σε νεότερο ασθενή αποδείχτηκε ψευδής

Χθες το απόγευμα, διεθνή μέσα όπως το BBC και Sky News μετέδιδαν πως ο ιερέας κατέληξε, αφού πρώτα διέθεσε τον αναπνευστήρα του σε έναν νεότερο, άγνωστο σε εκείνον, ασθενή. Όμως αργότερα οι αναφορές αυτές διαψεύστηκαν από το πρακτορείο Catholic News Agency.

«Δεν υπήρξε καμία δωρεά αναπνευστήρα. Ούτε θα γινόταν κάποια παράδοση αναπνευστήρων εκτός νοσοκομείου», ξεκαθάρισε ο γενικός γραμματέας της επισκοπής Giulio Dellevite, και προσωπικός φίλος του ιερέα για περισσότερα από 20 χρόνια.  

Ο πατέρας Giuseppe Berardelli, 72 ετών, ήταν ιερέας μίας ενορίας στο Casnigo, ένα μικρό χωριό σαράντα μίλια βορειοανατολικά του Μιλάνου. Πέθανε σε νοσοκομείο του Μπέργκαμο, μία από τις περιοχές που έχουν πληγεί περισσότερο από τον ιό. 

[…]  

Σύμφωνα με όσα μεταδίδει το BBC, οι κάτοικοι του Casnigo χειροκρότησαν από τα παράθυρά τους καθώς το φέρετρο περνούσε από τους δρόμους του χωριού. Η ταφή πραγματοποιήθηκε χωρίς νεκρώσιμη ακολουθία.   

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Δείτε σχετικά:
Οι σχισματικοί Ουκρανοί λειτούργησαν στον Αγ. Ιωάννη τον Ρώσο και πήγαν Μετέωρα και Όσιο Δαυίδ Ευβοίας (φώτο)
Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς και Οικουμενισμός
π.Θεόδωρος Ζήσης, Δύο χρόνια μετά το Κολυμπάρι. Ποια είναι η κατάσταση της Εκκλησίας; [ΚΕΙΜΕΝΟ-ΒΙΝΤΕΟ]

Σχετικά άρθρα

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.