Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Ο Μεσσηνίας κηρύττει ότι είναι φωτισμένοι όσοι δέχονται τους σχισματικούς…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Στις 11 Οκτωβρίου 2022, παραμονή του Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου, το όνομα του οποίου φέρει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ.Συμεών, τελέστηκε Πολυαρχιερατικός Εσπερινός επί τη μνήμη του Οσίου, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας, με την παρουσία πλειάδος Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδας και όχι μόνο…

Ατυχώς στον εσπερινό αυτόν που χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Νικηφόρος, συγχοροστατούντων των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών: Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων κ. Χρυσοστόμου, Πατρών κ. Χρυσοστόμου, Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρου,  Κηφισίας, Αμαρουσίου, Ωρωπού και Μαραθώνος κ. Κυρίλλου, Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεοκλήτου, Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμοθέου,  Σταγών και Μετεώρων κ. Θεοκλήτου, Καστορίας κ. Καλλινίκου, Πολυανής και Κιλκισίου κ. Βαρθολομαίου, των Θεοφιλεστάτων Επισκόπων, Ευρίπου κ. Χρυσοστόμου, συμμετείχε και ο  Ολβίας κ. Επιφάνιος και φυσικά και ο εορτάζων Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών.

Όλοι αυτοί οι Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδας δυστυχώς συμπροσευχήθηκαν με έναν αχειροτόνητο σχισματικό, που η μόνη κανονικότητα που θέλει να επιβάλει είναι το Πρωτείο του Πάπα της Ανατολής Βαρθολομαίου. Σύμφωνα όμως με τους Ιερούς Κανόνες, η κοινωνία με τους σχισματικούς απαγορεύεται αυστηρά, ενώ όσοι κοινώνησαν ή κοινωνούν προσευχητικά με τους σχισματικούς της Ουκρανίας ουσιαστικά είναι ακοινώνητοι και πρέπει να αποφεύγεται η κοινωνία με αυτούς.

Δυστυχώς βλέπουμε ότι συμμετείχε στην συμπροσευχή και ο Μητροπολίτης Πατρών κι ας έκανε το ποίμνιό του αγώνα σκληρό πριν μερικά χρόνια, για να αποτρέψει παρόμοιο κακό στη Μητρόπολή του, όπως διαβάζαμε τότε στην Κατάνυξη….

Ως εκ τούτου το κήρυγμα προς τιμήν του Αγίου Συμεώνος που εξεφώνησε ο Μητροπολίτης  Μεσσηνίας κ.Χρυσόστομος, όσο ορθόδοξο και πατερικό και αν φαίνεται εκ πρώτης όψεως, καθίσταται ένα κήρυγμα πονηρό και επικίνδυνο. Όταν στην πράξη καταπατά κανείς την ορθόδοξη εκκλησιολογία και τους κανόνες της Εκκλησίας, δεν μπορεί να υπηρετήσει το έργο του κηρύγματος, της διάδοσης δηλαδή του Λόγου. 

Με αυτό το δεδομένο της παρουσίας του σχισματικού στην ακολουθία, ας παρακολουθήσουμε το κήρυγμα του κ.Χρυσοστόμου: ” Ο Όσιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος δεν δημιούργησε μία νέα Θεολογία, όπως αυτές οι σύγχρονες που συναντούμε στην εποχή μας, αλλά είναι ο Νέος Θεολόγος, διότι βασιζόμενος στην Αγία Γραφή, στην Παράδοση της Εκκλησίας μας, στην εμπειρία, αλλά πάνω απ’ όλα στην διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας διεύρυνε και προσέφερε την Θεολογία της Εκκλησίας, έχοντας ως σκοπό και στόχο το γεγονός της θεώσεως και της σωτηρίας του ανθρώπου. Και μέσα από τα κείμενά του ο Όσιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος προσπαθώντας να εξηγήσει την εμπειρία της Εκκλησίας και των Πατέρων, χρησιμοποιεί μία εικόνα για τον θεωμένο άνθρωπο. Χρησιμοποιεί το φως, το οποίο ενεργοποιεί τον άνθρωπο και του δείχνει τον προσανατολισμό του μέλλοντος. Ο κατά Χριστόν θεωμένος άνθρωπος βρίσκεται μέσα στην πληρότητα του Φωτός του Χριστού. Φωτισμένος είναι αυτός ο οποίος αγαπά τους άλλους χωρίς όρια και αποκλεισμούς. Είναι αυτός, ο οποίος μπορεί και θυσιάζει τα δικά του κεκτημένα για την σωτηρία των άλλων ανθρώπων. Φωτισμένος όμως είναι αυτός, ο οποίος αγαπά και επειδή αγαπά μένει σοφός, ενώ αυτός ο οποίος πράττει ο,τιδήποτε είναι αντίθετο από αυτή την αγάπη βρίσκεται στην κατάσταση του σκότους. Αυτό είναι το πρότυπο που μας προβάλλει ο Όσιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος. Όχι τον άνθρωπο που χαρακτηρίζεται από την πληρότητα της γνώσης του, αλλά τον άνθρωπο που χαρακτηρίζεται από την πληρότητα των έργων της αγάπης, της θυσίας, της προσφοράς, της αυτομεμψίας, της αυταπάρνησης, όπως ο ίδιος ο Χριστός έκανε, ερχόμενος εν σαρκί στον κόσμο για να δώσει την δυνατότητα της σωτηρίας για όλους τους ανθρώπους.

 Το κήρυγμά του Οσίου Συμεών του Νέου Θεολόγου προσφέρεται διαχρονικά σε κάθε εποχή, για να δώσει τον σωστό προσανατολισμό και την σωστή οριοθέτηση στον κάθε άνθρωπο, κάθε εποχής, προκειμένου να μπορεί να αποκτήσει την δυνατότητα να καταστεί πολίτης και συμπολίτης της Βασιλείας του Θεού. 

Αυτή τη Θεολογία η Αγία μας Εκκλησία, την Θεολογία του Φωτός, την εναποθέτει πρώτα απ΄ όλα στους Επισκόπους της. Ο Επίσκοπος είναι φως που διδάσκει και κατευθύνει το ποίμνιό του μέσα από μία διάθεση θυσιαστικής προσφοράς και αγαπητικής αυταπάρνησης. 

 Αυτό είναι ο Επίσκοπος. Γίνεται καθημερινά Φως στην ζωή των πιστών του και στην κοινότητα που ο Θεός του έδωσε. Να αντλούν από αυτόν την ελπίδα, να καθοδηγούνται από αυτόν προς την τελειότητα, να γίνεται αυτός αφορμή, ώστε να βιώνουν την πληρότητα του Φωτός, μέσα από την οποία θα αντλήσουν την δύναμη και τις δυνατότητες, ώστε να οδηγηθούν στην κατάσταση της σωτηρίας.

Και ένα τέτοιο έργο επιτελεί ο σήμερον εορτάζων Μηητροπολίτης σας Φθιώτιδος κ. Συμεών.  Για εσάς αποτελεί την πηγή από την οποία θα αντλήσετε την πηγή της τελειότητος και της πληρότητος . Εκείνος προσφέρεται μέσα από ένα πνεύμα αυταπάρνησης και αγάπης για τον καθένα από εσάς. Έχοντας ο ίδιος απαρνηθεί τον δικό του εαυτό, θυσιάζεται για όλους εσάς και γίνεται ο ίδιος η αιτία, ώστε εσείς να μην χάνετε ποτέ την ελπίδα σας, όταν θα βρίσκεστε δίπλα του”.

Οποία υποκρισία! Ευτυχώς η παρουσία του σχισματικού Ολβίας κ. Επιφανίου, στον εσπερινό αυτό των παρανομούντων, ξεμπροστιάζει την πονηρία. Διαστρεβλώνει ο Μεσσηνίας τον Άγιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο! Από θεολόγο του φωτός, της Ορθοδοξίας δηλαδή, τον μετατρέπει σε θολολόγο του Οικουμενισμού, της αγαπολογίας, της σχισματο-αίρεσης, του πρωτείου και του επισκοποκεντρισμού! Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που διαστρεβλώνει λόγους Αγίων! Αυτό είναι το διακόνημα όλων των Οικουμενιστών. 

Τι θέλει να πει ο Σεβασμιώτατος; Ότι είναι φωτισμένοι όσοι δέχονται – δεν αποκλείουν τους σχισματικούς; Όπως δηλαδή όλοι αυτοί οι παρανομούντες ιεράρχες του εορταστικού εσπερινού; Μήπως και όσοι δέχονται- δεν αποκλείουν και τους αιρετικούς; Μη γένοιτο! 

Στο σκοτεινό και αιρετίζον κήρυγμα του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου θα αντιπαραβάλουμε ως αντίδοτο το ορθόδοξο φωτεινό κήρυγμα του π.Νικολάου Μανώλη με τίτλο “Ο Άγ. Συμεών ο νέος θεολόγος και η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος [mp3 – 2016]”, για να αποφύγουμε να μολυνθούμε ως προς την πίστη. Ας θυμίσουμε στον κ.Χρυσόστομο και στους Οικουμενιστές ότι η θεολογία του Αγίου Συμεώνος ήταν μια θεολογία που τίναξε στον αέρα την αιρετική θεολογία των παπικών. Στο κήρυγμα αυτό ο π.Νικόλαος μας κατηχεί: 

“Είναι ο τρίτος άγιος της Εκκλησίας μας που λέγεται θεολόγος, που έζησε τον 10ο αιώνα, εκοιμήθη το 1022, και έδρασε με τον πιο πνευματικό τρόπο που θα μπορούσε να δράσει ένας άγιος, με τον μυστικό τρόπο. Ενώ δηλαδή ζούσε με την μυστική θεολογία και φωτιζόταν από τα νάματα της μυστικής θεωρίας, εν τούτοις έγινε πασίγνωστος. Έζησε σε μια εποχή που προσπαθούσε ο διάβολος να διαβάλει την ορθόδοξη θεολογία, το ορθόδοξο φρόνημα και να επιφέρει στην ορθοδοξία την αλλοίωση των Δυτικών, ότι η ενέργεια του Θεού είναι κτιστή. Δε μπορούν να κατανοήσουν οι Δυτικοί αυτό που κατανοούν οι πατέρες οι ορθόδοξοι και δίδασκε ο άγιος Συμεών, ότι ο Θεός αποτελείται από την ουσία και από την ενέργεια και όπως η ουσία Του είναι άκτιστη και απρόσιτη, και δε μπορούμε να πλησιάσουμε τον Θεό, έτσι είναι και η ενέργεια Του με την διαφορά ότι η ενέργεια του Θεού ακουμπάει τον άνθρωπο, τον φωτίζει, τον ευλογεί , τον αγιάζει, του μιλάει,  τον επισκέπτεται. Είναι το Φως εκείνο, το Θαβώρειο Φως, που είδαν οι μαθητές επί τη εορτή της Μεταμορφώσεως. Οι παπικοί και οι προτεστάντες λενε ότι  αυτό το Φως είναι κτιστό. Γι’ αυτό δεν το προσλαμβάνουν, δεν τους αγγίζει το Άγιο Φώς, γιατί δεν Το πιστεύουν. Λένε ότι είναι μια κτιστή ενέργεια, όπως είναι η φλόγα από το κερί. Αλλά το Φως του Θεού σε ακουμπάει και δεν σε καίει. Είναι σαν της Καιόμενης Βάτου το Φως, που πυρπολούσε το φυτό αλλά δεν το έκαιγε. Είναι άκτιστη ενέργεια. Αυτή ζούσε και προσλάμβανε ο άγιος Συμεών ο Θεολόγος. Και κάθε φορά που επισκεπτόταν το Άγιος Φώς το κελλάκι του έβγαινε στο μοναστήρι που ήταν ηγούμενος και χόρευε, και ομολογούσε και διατράνωνε την επίσκεψη του Αγίου Φωτός. Βλέπετε πως ο Θεός σε κάθε εποχή κρίσιμη φέρνει τον ανάλογο Άγιο. Και μάλιστα τι άγιο; Θεολόγο! Να χαράξει την θεολογική γραμμή, να επαναδιατυπώσει τα δόγματα τα ιερά της πίστης μας. Πολεμήθηκε ο άγιος Συμεών, όχι τόσο από τους αιρετικούς, όσο από τους ίδιους τους ορθόδοξους. Δυστυχώς οι ορθόδοξοι όπως και σήμερα κι εκείνη την εποχή, πήγαιναν σιγά σιγά προς την Δύση. Χάνανε το ορθόδοξο σέβας. Άφηναν το σέβας το ορθόδοξο και πλησίαζαν προς την Δυση. Η πίστη μας αδυνάτιζε. Η πίστη των ιερωμένων, των πατριαρχών και των ιερέων. Όπως και στις μέρες μας μας έτσι και τοτε. Και τον κατηγόρησαν… τί βρήκαν για τον κατηγορήσουν; Δεν είχανε τρόπο. Ο Άγιος Συμεών ο νέος Θεολόγος είχε απεριόριστη αγάπη προς το πρόσωπο του πνευματικού του πατρός. Ο πνευματικός του πατήρ ήταν ο Συμεών ο Ευλαβής. Τον κατηγόρησαν ότι και προ του θανάτου του γέροντός του και μετά τον θεωρούσε άγιο. Και τον πήγαν στην Σύνοδο. Όπου εκεί απέδειξε με λόγους φωτεινούς ότι, ναι, ήταν άγιος ο γέροντάς του γιατί είχε αυτά τα σημεία της αγιότητας. Για δεύτερη φορά οι ορθόδοξοι, καθαρά από την ζήλεια, γιατί δε μπορούσαν να ακουμπήσουν την αγιότητα αυτού του ανθρώπου, τον κατηγόρησαν. Πήγανε κρυφά στο κελλάκι του και είδαν ότι ανάμεσα στις εικόνες του Χριστού, της Παναγίας και των άλλων Αγίων, είχε ζωγραφισμένη και την εικόνα του γέροντά του. Πήγε ξανά στην Σύνοδο αλλά και πάλι απαλλάχτηκε από αυτές τις κατηγορίες, αποδεικνύοντας και πάλι ο γέροντάς του ήταν ένας Άγιος, αν κι ακόμη δεν είχε ακόμη αγιοκαταταχθεί, αυτός τον θεωρούσε σαν Άγιο και επικαλούνταν τις πρεσβείες του”.

Λυπούμαστε πολύ που, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στον Πολυαρχιερατικό αυτό Εσπερινό παραβρέθηκαν Κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως,  Καθηγούμενοι Ιερών Μονών της Φθιώτιδος, Μοναστικές Αδελφότητες,  η Αγία Καθηγουμένη της Ιεράς Μονής Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Μαζαρακίου Θηβών, Γερόντισσα Ευπραξία με μοναχές της Ιεράς Αδελφότητος,  ο Βουλευτής Φθιώτιδος κ. Γεώργιος Κοτρωνιάς, οι Δήμαρχοι, Καστορίας κ. Ιωάννης Κορεντσίδης, Λαμιέων κ. Ευθύμιος Καραΐσκος, Λοκρών κ. Αθανάσιος Ζεκεντές, Στυλίδος κ. Βιργινία Στεργίου, Αμφίκλειας – Ελάτειας κ. Αθανασία Στιβακτή, Δομοκού κ. Χαράλαμπος Λιόλιος, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Φθιώτιδος κ. Ηλίας Σανίδας,ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης κ. Ηλίας Κυρμανίδης,  o Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής Στερεάς Ελλάδος Υποστράτηγος Σπυρίδων Σκλάβος,  ο Φρούραρχος Λαμίας – Διοικητής ΚΕΥΠ Ταξίαρχος Μιχαήλ Κρητσωτάκης, ο Συντονιστής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Στερεάς και Θεσσαλίας Υποστράτηγος Δημήτριος Καρασαββίδης, ο Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας κ. Ανδρέας Κολοκυθάς, ο Μεγαλομέτοχος της ΠΑΕ ΠΑΣ Λαμία κ. Πανουργιάς Παπαϊωάννου, ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λαμίας κ. Αθανάσιος Μακρυγιάννης, οι τ. Βουλευτές Φθιώτιδος κ. Νικόλαος Σταυρογιάννης και κ. Ελένη Μακρή, ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Θεολόγων  του Π.Ε.Κ.Ε.Σ. κ. Χαράλαμπος Ανδρεόπουλος, η Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Β/θμιας Εκπαιδεύσεως Φθιώτιδος κ. Αικατερίνη Καλογήρου, ο Σχολάρχης της Εκκλησιαστικής Σχολής Λαμίας κ. Ιωάννης Ζαχαράκης με όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της Σχολής.

Ο Επίσκοπος της Φθιώτιδας όχι μόνο δεν φύλαξε το ποίμνιό του ως όφειλε, αλλά έγινε αυτός η αιτία να κοινωνήσει το ποίμνιό του με το σχίσμα και την αίρεση. Τόσοι βοσκοί μαζεμένοι και το ποίμνιο βορά στα θηρία δεν ξανάγινε…. Και δεν αντέδρασε κανείς! Τόσοι ποιμένες και αρχιποιμένες, μοναχοί και λαϊκοί ανέχονται ανάμεσα τους έναν σχισματικό. Με τον ίδιο τρόπο που ανέχονται αλλού καρδινάλιους και κάθε αιρετικό! Ο Ολβίας Επιφάνιος, ο πρώην αυτός κληρικός της Ι.Μ. Μαγνησίας που έγινε επίσκοπος των σχισματικοαιρετικών Ουκρανών- άκουσον, άκουσον- είναι μια μόνιμη πληγή στο σώμα της Εκκλησίας της Ελλάδας, το μακρύ χέρι των Ουκρανών σχισματικών! Στην θέα του οι χριστιανοί πρέπει με πάταγο να αδειάζουν τις Εκκλησίες! Πού πήγε το ορθόδοξο αισθητήριό μας; Επειδή φοράει ορθόδοξα ράσα; Και οι Ουνίτες ορθόδοξα ράσα φορούν! Ας ξυπνήσουμε, ας αφυπνιστούμε, ας μην ανεχόμαστε το εκκλησιαστικό αυτό μόρφωμα με όποιον τρόπο και αν πλασάρεται στην Ελλαδική Εκκλησία! Στη Φθιώτιδα μπορεί να πρόσεξαν -επειδή τους ελέγχουμε- και να μη συλλειτούργησαν, όπως στην Καβάλα και στην Θάσο, ωστόσο συμπροσευχήθηκαν με τον σχισματοαιρετικό ψευδεπίσκοπο Ολβίας και δυστυχώς δεν υπήρξε η οφειλόμενη αντίδραση από τον πιστό λαό…

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Μιαρά «συλλείτουργα» του σχισματικού ψευδεπισκόπου Ολβίας – Η λίστα της αισχύνης
Ο μιλιταριστικός λόγος του μητροπολίτη Μεσσηνίας και τι εξυπηρετεί
Στον Μητροπολίτη Μεσσηνίας ο Πρέσβης της Ουκρανίας
Μητροπολίτης προάγει την διαφορετικότητα μέσω του Αγίου Παντελεήμονος