Μία μικρή υπεράσπιση της ”ΠΥΡΟΒΟΛΗΜΕΝΗΣ” Αποτείχισης…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Σχολιασμός στο Facebook του φίλου της Ιστοσελίδας μας, Λεωνίδα Φακίνου επί του υποχρεωτικού ερωτηματολογίου της ομάδας ”Κατάνυξη”, προκειμένου να εγγραφεί κάποιος σε αυτήν


Μου έκανε πραγματικά εντύπωση το ερωτηματολόγιο, το οποίο θεσπίστηκε από τους διαχειριστές της ομάδας, για όποιον χρήστη του facebook επιθυμεί να εγγραφεί σε αυτή.

Παλαιότερα, αν θυμάμαι καλά, δεν πρέπει να υπήρχε αυτό το ”βήμα”, και απευθείας υπέβαλλες το αίτημα σου. Μια ενέργεια των διαχειριστών όμως ΑΠΟΛΥΤΩΣ δικαιολογημένη, αφού η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ στις μέρες μας προσβάλλεται, διαβάλλεται, συκοφαντείται, και μάλιστα από ανθρώπους που μόλις λίγα χρόνια πιο πίσω ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΝ τούτο το δικαίωμα…

Και το να γίνεται η ΔΙΑΒΟΛΗ από εξωεκκλησιαστικά άτομα ή από εκκλησιαστικά άτομα που εμπνέονται από την αίρεση της εποχής μας, την αίρεση του οικουμενισμού, πάει στο καλό, και λίγο πολύ ”λογικόν”. Το να διαβάλλεται όμως η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ από πρόσωπα της Εκκλησίας με καλή φήμη, πολυαγαπημένα, λαοφιλή, δημοφιλή πρόσωπα, αυτό πιά προκαλεί ΔΥΣΦΟΡΙΑ.

Στις μέρες μας το ”ΧΟΡΟ” της διαβολής της Αποτείχισης σέρνει πρώτος ο π. Βασίλειος Βολουδάκης με πολλές ”κρούσεις” του, υποστηρίζοντας το αθεολόγητο και κουραστικό πια ότι η Αποτείχιση σε θέτει ”ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ”.
Σε μικρότερο βαθμό ήταν και ο επίσης αξιοσέβαστος, μακαριστός π. Γεώργιος Μεταλληνός. Αυτός όμως που μάλλον ”ζήλεψε” τη δόξα του π. Βασιλείου και πάει να αρπάξει το ”ΜΑΝΔΗΛΙΟΝ” του πρώτου σέρνοντος το ”ΧΟΡΟ” είναι ο μια εις το καρφί και μία στο πέταλον Μητροπολίτης Νεόφυτος Μόρφου Κύπρου, ειδικά με την τελευταία θλιβερή ”ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ” που έδωσε ενώπιον πλήθους πιστών σε ομιλία του, αναφέροντας πράγματα φαιδρά, και με μία έπαρση σαν του Φαρισαίου της σχετικής Παραβολής Τελώνου και Φαρισαίου, αφού αποκάλεσε ούτε λίγο ούτε πολύ ΧΑΖΟΥΣ, όσους Ιερείς ασκούν αυτή τη στιγμή Αποτείχιση. Δείχνοντας τους ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΑ, όπως ο Φαρισαίος το διπλανό του ΤΕΛΩΝΗ θέλει να μας πει ότι ΕΚΕΙΝΟΣ βαδίζει σωστά που δεν Αποτειχίζεται και όχι οι ”ΤΕΛΩΝΕΣ” Κληρικοί που Αποτειχίστηκαν…. (ΕΔΩ: https://www.youtube.com/https://www.youtube.com/)

Αλλά δε θα ασχοληθούμε σε αυτή την ανάρτηση εκτενώς με τους συγκεκριμένους Ιερωμένους, παρά μόνο θα απαντήσουμε πιο ”χοντρικά” σε τέτοιου τύπου ΔΙΑΒΟΛΕΣ (αρχέγονη πρακτική του Εωσφόρου άλλωστε).

Πριν όμως ας εξηγήσουμε κάτι που αποτελεί απορία πολλών, καλοπροαίρετων και μη. Ότι δηλαδή, η άσκηση διακοπής μνημοσύνου είναι κάτι που αφορά ”ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ” τους Κληρικούς και Επισκόπους και ”ΌΧΙ” τους λαϊκούς, λένε οι συμπαθείς μας ”ΑΠΟΡΟΥΝΤΕΣ”

Πράγματι. Το δικαίωμα το έχουν μόνο οι Ιερωμένοι. Όμως Ιερεύς ΑΝΕΥ ΠΟΙΜΝΙΟΥ δε νοείται στην Εκκλησία μας, γι’ αυτό και δεν ΝΟΕΙΤΑΙ και τέλεση Θείας Λειτουργίας, ΑΝΕΥ ΙΕΡΟΨΑΛΤΟΥ, αν δεν υπάρχει κάποιος που πρέπει να πει τα ”ΑΜΗΝ” και τα ”ΚΥΡΙΕ ΕΛΕΗΣΟΝ”, εκπροσωπώντας το Εκκλησίασμα που παρακολουθεί (*μετέχει το ορθόν).
Συνεπώς εμείς οι λαϊκοί που πρέπει να λέμε τα ”ΑΜΗΝ” και ”ΚΥΡΙΕ ΕΛΕΗΣΟΝ” διά του Ιεροψάλτου, σε έναν Κληρικό που ΝΟΜΙΜΩΣ δεν θα μνημονεύει τον Επίσκοπό του για λόγους ΠΙΣΤΕΩΣ, πρέπει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ και -ΕΜΕΙΣ-, να είμαστε ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ!. Πιστεύω να βοήθησα σε αυτήν την απορία…

π. Βασίλειε Βολουδάκη, Σεβασμιότατε Μόρφου και λοιποί ομοφρονούντες, το να μη θέλετε να ασκήσετε το δικαίωμα της διακοπής μνημόνευσης σε εποχή ΑΙΡΕΣΗΣ στην Εκκλησία (διότι υπήρξαν και ήρεμες εποχές άνευ αιρέσεων), είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ σας. Το να ΔΙΑΒΑΛΛΕΤΕ όμως τη ΔΙΑΚΟΠΉ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ με τη ρετσινιά της ”ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ”, αυτό πιά είναι ΑΜΑΡΤΙΑ ενώπιον του ΘΕΟΥ, αφού ενεργείτε όπως η ΑΛΕΠΟΥ του μύθου του ΑΙΣΩΠΟΥ, που επειδή δεν μπορούσε να φτάσει τα σταφύλια μιας κληματαριάς, τα ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΕ ως ”ΑΓΟΥΡΙΔΕΣ”.

Προβαίνετε με άλλα λόγια σε ΑΠΑΞΙΩΣΗ των Ιερέων που άσκησαν το νόμιμο δικαίωμα της ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗΣ, για να μη ΦΑΙΝΕΣΤΕ εσείς ως ”ΔΕΙΛΟΙ” και ”ΜΕΙΟΝΕΚΤΟΥΝΤΕΣ”, ενώ είχατε ΔΥΟ ”ΑΝΤΡΙΚΙΕΣ” ΕΠΙΛΟΓΕΣ που δεν σας ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΑΝ.

Ή δηλαδή να σιωπούσατε εντελώς ή να διευκρινίζατε, προκειμένου να ηρεμεί η δική σας συνείδηση, ότι και η Αποτείχιση αποτελεί ΝΟΜΙΜΟ δικαίωμα της Εκκλησίας, ΟΣΩΝ την επιλέξουν. Δεν το κάνετε όμως αυτό, γιατί είπαμε: ”ΑΓΟΥΡΙΔΕΣ ΕΊΝΑΙ. ΟΥΦ! ΠΑΜΕ ΝΑ ΦΥΓΟΥΜΕ”….

Όμως με όλα τα παραπάνω προκύπτει το ”ΔΗΘΕΝ ερώτημα”: Είναι προαιρετική ή υποχρεωτική η Αποτείχιση;
Και χρησιμοποιώ τη λέξη ”ΔΗΘΕΝ”, διότι ποτέ η Εκκλησία δεν μπήκε στη λογική ενός τέτοιου ”ΔΙΠΟΛΟΥ”. Ποτέ το ”ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΝ” ή ”ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΝ” δεν υπήρξε η ”ΛΟΓΙΚΉ” του νομοθέτου του Κανόνα της Αποτείχισης, αλλά το ”ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΙ ΟΧΙ”!

Για να καταπολεμηθεί η αίρεση όποτε προέκυπτε – ΑΥΤΗ τη λογική ακολούθησε ο Μέγας Φώτιος – κάτι που φαίνεται και από την όλη ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ του σχετικού νομοθετήματός του, αφού ΟΥΤΕ ΤΙΜΩΡΕΙ με επιτίμιο όποιον δεν αποτειχίζεται ΟΥΤΕ τον ”ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΖΕΙ”. Αυτό όμως δεν τον εμποδίζει να πει τα πράγματα με ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ, δηλαδή τι είναι ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ και τι ΌΧΙ, προκειμένου η Εκκλησία να προστατεύεται, όταν υπάρχει εντός της ΑΙΡΕΣΗ.
Να το πούμε και πιο λαϊκά: ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙ ΟΧΙ ή ΜΙΣΗ ΔΟΥΛΕΙΑ .Αυτό είχε στο ΜΥΑΛΟ του ο Άγιος Φώτιος, και όχι το ”ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ” και το ”ΞΕ-ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ”…

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ αλληγορικό: Επισκευάζω μια βλάβη στο σπίτι μου. Ο τεχνικός μου προτείνει δύο λύσεις. Μία φθηνότερη και μία ακριβότερη. Και η φθηνή είναι καλή μου λέει, αλλά μου εξηγεί ότι η ΑΚΡΙΒΗ λύση, που έχει φυσικά και το μεγαλύτερο κόστος, αυτή είναι η ΚΑΛΥΤΕΡΗ, αφού εκείνα τα υλικά θα κρατήσουν για μια ζωή.

ΣΥΝΕΠΩΣ, για να έρθουμε στο θέμα μας: Είναι αναφαίρετο ΔΙΚΑΙΩΜΑ του καθενός να αποφασίσει αν θα Αποτειχιστεί ή όχι. Στην περίπτωση λοιπόν που δεν μπορεί ή δεν τολμά να το κάνει, δε σημαίνει ότι επέλεξε και την ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ. Απλά δεν κατακρίνεται, αφού δεν μπορεί να κάνει κάτι που τον ΦΟΒΙΖΕΙ. Και όπως στο παράδειγμα με την επισκευή του σπιτιού, ο πελάτης που τελικά θα επιλέξει την φθηνότερη λύση, επειδή ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ το πορτοφόλι του, έτσι και εκείνος που ΔΕΝ θα Αποτειχιστεί σε περίοδο αιρέσεως στην Εκκλησία οφείλει να το κάνει μόνο από αγνή φοβία.

Να το πούμε καλύτερα: Η μη-άσκηση της Αποτείχισης για όποιον δε θέλει να εισέλθει σε αυτή, πρέπει να προέρχεται ΜΟΝΟ από καλοπροαίρετα ελατήρια και όχι από αποδοχή μιας αιρέσεως ή δικαιολόγηση αυτής από τον Επίσκοπό του ή μιας κακής στάσης του απέναντι στην Αποτείχιση γενικά.

Λογου χάρη καλοπροαίρετα ελατήρια είναι η ανησυχία για το πού θα μεταλαμβάνουμε κατόπιν, ότι πρέπει να κάνουμε πολύωρα ταξίδια για να βρούμε (σωστό) Αποτειχισμένο Ιερέα κτλ κτλ, αν και εδώ θα χρειαζόταν ΕΙΔΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ για να απαντήσουμε στο κατά πόσο ευσταθούν τέτοιες ”ΦΟΒΙΕΣ”. (Ίσως μιά άλλη φορά).Όπως και να έχει όμως, είναι αποδεκτές τέτοιες ενστάσεις, (για -λογαριασμό πάντα- εκείνων που αποφασίζουν να ενεργήσουν έτσι), επειδή προέρχονται από μια καλή προαίρεση.

Κλείνοντας, να παρακαλέσουμε λοιπόν να μην ΠΥΡΟΒΟΛΕΙΤΑΙ η Αγιοπατερική Αποτείχιση από όσους δεν τη ΣΥΜΠΑΘΟΥΝ…, γιατί είναι μεγάλη αμαρτία όπως εξηγήσαμε. Και όπως ΠΑΛΙ εξηγήσαμε, μία τίμια λύση ενώπιον του Θεού, για όποιον βγάζει ΣΠΥΡΙΑ στο άκουσμα της λέξεως ”ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ”, είναι έστω να βάζει ΦΕΡΜΟΥΑΡ στο στόμα του, όταν πρόκειται να μιλήσει ΔΗΜΟΣΙΩΣ. Θα το ΕΚΤΙΜΗΣΕΙ αυτό ο Θεός, ότι δηλαδή ΔΕΝ ενεργεί όπως η ΑΙΣΩΠΕΙΑ ΑΛΕΠΟΥ που περιγράψαμε πιο πάνω.

Όπως επίσης, να μην μπαίνουμε σε συζητήσεις που ανέκαθεν ήταν ΕΞΩ από την λογική της Εκκλησίας, δηλαδή συζητήσεις του τύπου: Προαιρετικής ή Υποχρεωτικής Αποτείχισης. Όχι! Το ”ΔΙΠΟΛΟΝ” της λογικής της Εκκλησίας είναι μόνο το: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ή ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ή (έστω), ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ” ως προς την καταπολέμηση της ΑΙΡΕΣΗΣ. Τίποτα άλλο.!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Δεξιός πειρασμός η Αποτείχιση  κατά το Μητροπολίτη Μόρφου!