του Απόστολου Σαραντίδη 
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Από πότε η ιδιωτεία του λόγου σε θέματα πίστεως λέγεται ιεροκατάκριση; Επειδή δεν είναι διακριτή από όλους η εμπειρία της αγιότητος;

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


Ιοί Αποτείχισης με δόσεις Πάπα, προπομπών του επισκόπων περίκλειστων ναών

Αυτή τη φορά δεν θα μιλήσουμε με όρους επιστημονικούς αλλά έξω απ’ τα δόντια, με τη γλώσσα την κοφτή που καταλαβαίνει κάθε πικραμένος!

Θα ξεκινήσουμε με την πρώτη κορωνέικη ιοική ανακοίνωση που υπογράφεται από την ΔΙΣ της Εκκλησίας της Ελλάδος, της παραγράφου (3). Πρέπει να είσαι πάρα πολύ προσεκτικός για να διακρίνεις τη σκιά. Βέβαια άλλοι είπαν όχι μόνο χειρότερα αλλά και εξοργιστικά. «Για τα μέλη της Εκκλησίας, …η κοινωνία από το Κοινό Ποτήριο της Ζωής… δεν μπορεί να γίνει αιτία μετάδοσης ασθενειών …γιατί οι πιστοί όλων των εποχών, γνωρίζουν ότι…». Για τα μέλη της Εκκλησίας λοιπόν δεν μπορεί να μεταδοθεί νόσημα και επειδή οι πιστοί γνωρίζουν. Για τους υπόλοιπους και όσους δεν γνωρίζουν, θα μπορούσαν να ισχύουν προφανώς άλλα. Προσαρμόζεται ο Χριστός στα ατομικά τους δικαιώματα και η Αλήθεια κομματιάζεται για να φθάσει σε όλους με διαφορετική όψη, μην πάθουν ψυχολογικό τραμπάκουλο τα αθεϊκά και έχουνε αϋπνίες! Όχι πως λέει αυτό αλλά όπως το λέει σκόπιμα ασαφώς, τι με αποκλείει να το εικάσω; Αυτό δεν κάνουν οι πολέμιοι; «Για σας είναι σεβαστό να κοινωνείτε, δηλαδή κάντε ό,τι θέλετε. Για μας τους εκτός, μετά από το τι θα κάνετε, κλειστείτε στα σπίτια σας επειδή εμείς πιστεύουμε ότι κινδυνεύουμε από τα σάλια που ανταλλάξατε». Για όποιον το αμφισβητεί, υπάρχει πρόσφατο αναρτημένο βίντεο γνωστής ηθοποιού στο προσωπικό της διαδικτυακό κανάλι που λέει ακριβώς τα ίδια και χειρότερα. Στη διάθεση όποιου το ζητήσει. Και δεν είναι η μόνη.

Στη συνέχεια, και μετά από διαφωνίες όπως μαρτυρεί η αργοπορία της Απόφασης, δια στόματος Στέφανου Καβάλας, μας κάνουν τη χάρη να μας έχουν ανοικτές τις εκκλησίες για κατ’ ιδίαν προσευχή των πιστών. Αλλά κι αυτό προσεκτικά. Λίγοι – λίγοι. Με το μαλακό. Μην πιάσουμε κορέους! Κάτι σαν θιβετιανό διαλογισμό δηλαδή; Άλλωστε, είναι της μοδός! Ούτε αυτό το λέει. Απλά, έχουμε καλή φαντασία. Για Δύναμη του Υψίστου, λέξη. Ούτε για τζαμιά. Όλα ανθρώπινα με κοινονικοπρονοιακή οργάνωση σε άκρα εκκοσμίκευση. Θεία Λειτουργία τις Κυριακές, ελεύθερη. 7 με 8 όμως το πρωί. Λιτή. Σκέτη. Χωρίς Όρθρο. Ευελπιστούν οι Σεβασμιότατοι πως οι περισσότεροι θα κοιμούνται για να παν ελάχιστοι. Δεν έχουν κι άδικο. Ψυχή δεν θα πατά τέτοια ώρα. Μήπως και πότε πήγαιναν; Κάποιοι ρομαντικοί μόνο. Ας είναι. Θα ήμασταν παρόντες, αν τελικά μας άφηναν. Όλα τα άλλα, κομμένα. Για την ακρίβεια, κατ’ ιδίαν. Αυτοί είμαστε. Αυτοί είναι! Καμαρώστε!

Η Κρήτη στο ίδιο μήκος. Η Κύπρος άλλα αντ’ άλλων, τη εξαιρέσει Μόρφου και Λεμεσού. Ευτυχώς διχασμένα. Αποστασιοποιημένοι. Μάλλον το περίμεναν στη γωνία μετά τις ανυπογραφές του Κολυμπαρίου και το κράξιμο που τους έκανε πρόσφατα ο αρχιεπίσκοπός τους, και πολύ καλά έκαναν. Ας ετοιμαστούν τώρα για πόλεμο που θα τους γίνει. Ή και για κανονικό. Και η Αλβανία μία απ’ τα ίδια. Σε άλλες ορθόδοξες χώρες, κοινωνούν με κουταλάκια μιας χρήσεως και πλαστικά ποτηράκια. Οι πνευματικοί τους πού βρίσκονται, αν έχουν όσοι έχουν; Οι ευθύνες τους τεράστιες. Και του παπά πρωτίστως που τους κοινωνά. Και του επισκόπου που ενημερώθηκε, αν ενημερώθηκε. Η ρίζα του κακού είναι βαθιά και δυστυχώς έχει θεριέψει. Βέβαια, ουδέν κακόν αμιγές καλού. Έκλεισαν οι καφετέριες, τα μπουζουκομάγαζα, τα στριπτιτζάδικα, οι ταβέρνες, τα καφενεία… Μαζεύτηκαν πατεράδες στα σπίτια τους, σύζυγοι στις γυναίκες τους, βλέπουνε επιτέλους τι χρώμα έχει το σπίτι, όσοι δεν το είχανε προσέξει. Η ρίζα όμως παραμένει.

Πώς θα ακούγονταν για παράδειγμα εάν έβγαινε ένας δάσκαλος και έλεγε χωρίς απαραίτητα να διδάσκει ή και ο οποιοσδήποτε, που έχει μπροστά του ένα ποτήρι που το βλέπουν όλοι, πως έχει μπροστά του κατά την προσωπική του άποψη! ένα ποτήρι; Δεν θα ήταν βλαμμένος; Κι αν δικαιολογούσε τον λόγο του της κοινής εμπειρίας ως αντιρατσιστικό για να μη θιγούν τα ανθρώπινα δικαιώματα όσων έχουν αντίθετη άποψη, δεν θα τον περνάγαμε για ηλίθιο; Όταν όμως βγαίνουν επίσκοποι και αρχιμανδρίτες και θεολόγοι και λέγουν ότι κατά την άποψή τους ισχύει το τάδε Δόγμα και ο δείνα Ιερός Κανόνας, γιατί δεν κουνιέται φύλλο; Στα υπόλοιπα, ας είναι σωστοί. Έχουν ειπωθεί και απίστευτες βλασφημίες. Από πότε η ιδιωτεία του λόγου σε θέματα πίστεως λέγεται ιεροκατάκριση; Επειδή δεν είναι διακριτή από όλους η εμπειρία της αγιότητος; Και τα ερτζιανά κύματα και το μυαλό όσων τα ξεστομίζουν αυτά, δεν φαίνονται. Συνεπώς δεν υπάρχουν; Πιστεύω λοιπόν ότι το ποτήρι είναι ποτήρι όχι γιατί έτσι είναι, και είναι δικαίωμα ατομικό του άλλου να πιστεύει ότι είναι σκαθάρι! Ή να πιστεύει ότι είναι φανελάκι ή πως δεν υπάρχουν αρσενικά και θηλυκά φύλα αλλά είναι θέμα επιλογής. Θέμα επιλογής και να παντρεύομαι τον καθρέφτη μου ή τη φρυγανιέρα μου ή την κατσίκα μου. Διότι αυτά αλλού, γίνονται. Αυτά τα γεννήματα έφερε ο ουμανιστικός Διαφωτισμός και όχι μόνο κι αν αυτό δεν είναι Διασκοτισμός, τι θα μπορούσε να είναι; Υπερβολές; Πάμε παρακάτω.

Απολυμάνσεις ναών και σούσουρο με βιντεολήψεις και φωτογραφίσεις με χαμόγελα επισκόπων παρουσία ΜΜΕ, για να δειχτεί ότι διώχνουμε κι εμείς τα κακά μικρόβια. Ένας χριστιανός δεν βρέθηκε να πει;: Αν είμαι άρρωστος, θα καθίσω στο σπίτι μου. Αν είμαι καλά, θα πάω να εκκλησιαστώ τηρώντας τους όρους υγιεινής. Αν έρθει δίπλα μου άρρωστος που βήχει και φτερνίζεται, θα αλλάξω διακριτικά θέση. Σε κάθε περίπτωση, μεταλαμβάνω άφοβα. Αν είμαι πλήρης Χάριτος ώστε και όρη μεθιστάνειν, κάνω ό,τι θέλω δι’ Αγίου Πνεύματος. Αν δεν είμαι, κάνω υπακοή σε πνευματικό που ενεργεί ορθόδοξα.

Και το καπάκι ήρθε άμεσα. 16.03.2020. Βράδυ αργά. Με ΦΕΚ. Τα μελλοντικά παιδιά θα διαβάζουν για το Ιστορικό Ξεφτίλισμα. Μπορεί να είναι και θέμα στις Πανελλήνιες του 2064. Ποιος ξέρει! Δεν μίλησαν με τον Μεταξάκη. Δεν μίλησαν με τον Αθηναγόρα. Δεν μίλησαν με το Μπάλαμαντ. Δεν μίλησαν με το Πουσάν. Δεν μίλησαν με το Πόρτο Αλέγκρε. Δεν μίλησαν το 2001 με τον Πάπα. Δεν μίλησαν με το Κολυμπάρι. Δεν μίλησαν με την «Αυτοκέφαλη» Ουκρανία. Και μόλις κατόρθωσαν να πουν ότι θα λειτουργούν οι εκκλησιές τουλάχιστον μία (1) ώρα την εβδομάδα λόγω κορωνοϊού, τους τις έκλεισαν. Ό,τι δεν έχει συμβεί ποτέ μέσα σε 20 αιώνες. Όχι, δεν ενόχλησε το 7-8 πμ. Η Θεία Μετάληψη ενόχλησε. Ε, χριστιανικές αδελφότητες και πατριωτικά σωματεία και λιοντάρια επίσκοποι και πνευματικοί γεροντάδες, θα γεμίσετε τώρα το Βελίδειο; Τώρα, είναι αργά. Ο ιός της απωλείας εισχώρησε για τα καλά και η λοίμωξη γενικεύτηκε. Και μαγαζιά ανοιχτά τις Κυριακές σε περίκλειστους ναούς. Ποιος θα τολμήσει τώρα να μιλήσει αντίθετα; Ηχήστε πένθιμα καμπάνες! Τα χειρότερα, έπονται.

Θα έρθει λέει ταχιά ο Πάπας στην Ελλάδα να περπατήσει μαζί με τον Οικουμενικό και τον Πάσης Ελλάδος και τους Τοπικούς, στα βήματα του Αποστόλου Παύλου, από τους Φιλίππους μέχρι την Κόρινθο, κι από πίσω του σαν την ουρά του κομήτη θα σέρνει όλο το συνονθύλευμα τού ΠΣΕ, για θρησκευτικό τουρισμό. Όλους τους υβριστές εικονομάχους και αρνητές της Θεοτόκου που εξαιτίας της ο Θεός Λόγος φόρεσε την ανθρώπινη φύση ατρέπτως για να τη θεώσει και που τρίχα δεν μετακινείται αν δεν το θελήσει. Όλον τον δογματικό του διαστροφισμό. Ο αλάθητος και αμετανόητος. Και θα γεμίσουν οι ταβέρνες και τα Hotels και τα δωμάτια και θα πάει το σουβλάκι σύννεφο και το τζατζίκι αέρας! Μπίζνες καρδιναλικές με τα εκσυγχρονιστικά πολιτικά όλων των κομμάτων να χαριεντίζονται σαν τις καμηλοπαρδάλεις που τεντώνουν τον λαιμό τους για να φτάσουν και να γλείψουν κανένα φυλλαράκι πάνω στο δέντρο! Τους τα χαλάει όμως για την ώρα ο κορωνοϊός, φτιαχτός ή μη.

Καμιά σκέψη να έχει κολλήσει ο Ποντίφηκας διαβολοϊό για καμιά χιλιοστή το λιγότερο χρόνια, υπάρχει; Ούτε από έναν επίσκοπο δημόσια! Ούτε λίγο ούτε πολύ, βγαίνει ένας – ένας σαν τα σαλιγκάρια και λένε ότι η αποτείχιση σε βγάζει εκτός Εκκλησίας και το παν είναι η αγάπη. Σεβασμιώτατοι, με το παρντόν αλλά ολόκληρη η Ιταλία σήμερα δεν είναι σε αποτείχιση; Τα σχολεία μας δεν είναι με υπουργική απόφαση δηλαδή κρατικής ισχύος σε αποτείχιση από τον ιό και την ασθένεια; Οι χώρες όλες μία προς μία δεν κλείνουν τα σύνορα για να μην εξαπλωθεί η νόσος; Δεν είναι αυτό αποτείχιση; Αν όχι τι είναι; Δεν τους αγαπάμε όσους θέτουμε σε καραντίνα, δηλαδή αποτείχιση; Ο Έβρος δεν έχει σε αποτείχιση τους λαθρομετανάστες; Βγήκε ο Έβρος από την ελληνική επικράτεια και δεν το καταλάβαμε; Γιατί να λέτε τόσο ανοησίες; Εισάγει ή όχι ο 15ος Κανών τη λέξη και έννοια αποτείχιση; Αφού την εισάγει και μάλιστα με έπαινο δια Μεγάλου Φωτίου, γιατί το διαστρέφετε; Επί 19 αιώνες ήταν αποδεκτό από τους Αποστολικούς χρόνους, και επί Οικουμενισμού ήρθατε οι εξυπνάκηδες να το αλλοιώσετε; Δεν περνά, πώς να το κάνουμε! Ο μολυσμός από την αίρεση τη σκοτώνει την ψυχή ή όχι; Αν ναι, που ναι, (για όσους πιστεύουν στο Ποτήρι, εντάξει κουλτουριάρηδες), πότε οι πολίτες εκδιώχθηκαν από τα όρια του κράτους τους με την καραντίνα του ιού και δεν το μάθαμε; Σε τελική ανάλυση ο ιός αποτειχίζεται ή ο ασθενής; Είναι ή όχι το λιγότερο βλακωδώς αλλοπρόσαλλη αυτή η προσέγγιση και διδαχή που γίνεται; Λέμε!

Έχει κι άλλο; Έχει. Οι ιερείς των Μητροπόλεων από τις οποίες θα περάσει ο Πάπας τη συνεργεία και άδεια των τοπικών προπομπών του επισκόπων, όχι μόνο δεν κουνιούνται από τις θεσούλες τους αλλά η συντριπτική πλειοψηφία θα κάνει υπακοή στον επίσκοπο επειδή έχουν οικογένειες και παιδιά και δάνεια κλπ. Αυτό λέει το ρεπορτάζ. Οι αρχιμανδρίτες που δεν έχουν υποχρεώσεις, τι θα την κάνουν την μάνδρα τους (που δεν έχουν); Δεν ήξεραν οι καλοί παππούληδες όλων των ηλικιών, ότι φορώντας το ράσο θα μπορούσε να έρθει μια εποχή που θα δώσουν ομολογία και μαρτυρία; Από το να πεθάνει ή να την κάνει η παπαδιά, μέχρι να έρθει ο Πάπας κι ο κορωνοϊός, και να απαγορευτεί ίσως η Θεία Μετάληψη; Υπακούμε αιδεσιμολογιότατοι σε πνευματικό προϊστάμενο και γέροντα αν μας νουθετεί αντίθετα από την ορθή πίστη και την ηθική; ΟΧΙ. Όμικρον, Χι, Γιώτα! Αφού δεν το αντέχατε, γιατί τότε δεν κάνατε άλλο επάγγελμα και μας παιδεύετε και μας μπερδεύετε; Διότι επάγγελμα το καταντήσατε. Κι εγώ έχω όλη την καλή διάθεση παπά μου, να γίνω χειρούργος. Εσύ κάθεσαι να σε ανοίξω; Όχι, κάθεσαι; Εγώ γιατί να κάθομαι να ακούω του κόσμου τις ανοησίες, αν λες;

Με χαρτιά και χαρτούδια θα αντιμετωπίσετε μερικοί καλοί χριστιανοί τον Πάπα; Γνωρίζετε τις προθέσεις του επισκόπου σας; Αν όχι, τεστάρετέ τον. Αλάνθαστη μέθοδος! Σαν να πηγαίνεις σε γιατρό να σου δώσει φάρμακο και διαιτολόγιο για κατεγνωσμένο νόσημα με ιό χωρίς να κάνει μικροβιολογικές εξετάσεις. Γίνεται; Τι θα πείτε μετά αν έρθει; Ότι κάνατε το χρέος σας με το ανάλογο γλείψιμο για να πετύχετε ένα αποτέλεσμα εκ των προτέρων καταδικασμένο; Την επόμενη ημέρα την προετοιμάσατε, τι θα κάνετε αν ο επίσκοπός σας υποδεχτεί τον Πάπα; Εάν π.χ. ένας καλός δικηγόρος γνωρίζει ότι θα χάσει μια δύσκολη δίκη, δεν προετοιμάζει και γνωρίζει τις επόμενες κινήσεις του στο Εφετείο; Πόσο πιο λιανά να σας το κάνουμε; Και γιατί προσωπικές αντωνυμίες με κεφαλαίο όταν απευθύνεστε σε τέτοιον επίσκοπο; Και γιατί να του κάνετε κατήχηση περί παπισμού; Για να εκνευριστεί; Νομίζετε ότι δεν τα γνωρίζει; Αν δεν περνάει ένα απλό τεστ τι νόημα έχει να του γράφουμε λογύδρια και να τον παρακαλούμε να μην παραστεί στην τελετή με τον Πάπα; Ο οικουμενιστής επίσκοπος δεν αλλάζει με επιστολόχαρτα, όσοι κι αν τα υπογράψουν διότι τελεί σε διατεταγμένη υπηρεσία όχι λόγω πλάνης αλλ΄εκ πεποιθήσεως. Ο 15ος Κανόνας τον χαρακτηρίζει ως ψευδεπίσκοπο. Απλά αναμένεται η καθαίρεσή του από Σύνοδο, γήινη ή επουράνια.

Εδώ ο κόσμος καίγεται από τον ιό και το σφράγισμα! Με αυτοκόλλητα, εικονίτσες, ποιηματάκια στο viber και στο mail και με ρητά, δουλειά δεν γίνεται! Αν π.χ. επίσκοπος επισκέπτεται τον λεγόμενο αρχιεπίσκοπο των καθολικών σε παπικό ναό εν ώρα Λειτουργίας τους, αποδέχεται ιεροσύνη και Μυστήρια σ’ αυτούς. Στον Πάπα θα κολλήσει; Κι αν όχι, που είναι όχι, τα κείμενα πρέπει να είναι εντελώς διαφορετικά και λακωνικότατα: «Σεβασμιώτατε, 1. Είναι το Βατικανό Εκκλησία; 2. Έχει ο Πάπας και οι παπικοί ιεροσύνη και Μυστήρια; 3. Ήταν το Κολυμπάρι Ορθόδοξη Σύνοδος;». Οι απαντήσεις μονολεκτικές, ναι ή όχι. Άλλο δεν έχει. Γιατί δεν γίνονται από όσους έχουν ευλογημένη ορθόδοξη ανησυχία αυτά τα απλά; Με έστω και ένα ΝΑΙ, δεν πας να παρακαλέσεις αλλά με άλλη επιστολή. Με τρία ΟΧΙ, δεν ξαναπάς καθόλου διότι είναι ορθόδοξος και ορθοτομεί. Τρία απλά πραγματάκια. Όχι παραπάνω, αλλά στα ίσια. Διαφορετικά, δεν απέχουμε πολύ από νέο ξεφτίλισμά μας. Θα σας ξεγλιστρήσει. Θα ελιχθεί. Η απορία είναι, γιατί δεν γίνεται κατανοητό. Βεβαιώνεσαι αρχικά ότι είναι ορθόδοξος. Αν όχι, του ανακοινώνεις ξερά και ψυχρά την επόμενη κίνησή σου αν τολμήσει να πράξει αιρετικά, σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες, που δεν είναι άλλη από την Αποτείχιση των ιερωμένων, δηλαδή τη διακοπή μνημόνευσης του οικείου και μόνο επισκόπου προς αποφυγή σχίσματος, και τη διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας των λαϊκών μαζί του, συμπαρασύροντας ολοένα και περισσότερους. Ιερό τελεσίγραφο. Μόνο αυτή την αντίδραση υπολογίζουν. Καμία άλλη. Και το κλειδί της αποτείχισης είναι το Κολυμπάρι. Το ουκρανικό, έπεται στη σειρά αν και σοβαρότατη και οδυνηρή σχισματοαίρεση, γέννημα του Οικουμενισμού που θεσμοθετήθηκε στην Κρήτη. Την ιεροσύνη που κατέχει κανονικώς και τα Μυστήρια που τελεί, είναι άλλο θέμα και θέλει Σύνοδο για να του τα πάρουν. Ας τα τελεί μόνος του μήπως και συνέλθει. Αν δεν καταδικαστεί ο Οικουμενισμός, τίποτα δεν θα αλλάξει.

Να το πούμε και αλλιώς. Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν έρθει ο Πάπας τώρα, και ένας επίσκοπος που θα τον υποδέχονταν συνεχίζει κατά διαστήματα τα αιρετικά και τις επισκέψεις του σε παπικούς ναούς και συμπροσευχές, θα πηγαίνουν κάθε φορά οι πιστοί με ένα διαφορετικό κείμενο, υϊκώς να τον παρακαλούν να κάνει τα ορθόδοξα; Δεν καταλαβαίνουν τι γίνεται; Κι αν το καταλαβαίνουν δεν βλέπουν τη μόνη ευλογημένη αναστρέψιμη λύση; Τους τη λέμε. «Είπα και ελάλησα, αμαρτίαν ουκ έχω» λέει κάπου. Οι Κερκυραίοι λένε: «Κουφού καμπάνα και λαλείς, στραβού κι αν θυμιατίζεις, και μεθυσμένου κι αν κερνάς, ούλα χαμένα τα ’χεις».

Οδηγός και φανοστάτης οι Άγιοι και οι Ιεροί Κανόνες με το Πηδάλιο της Ιεράς Παράδοσης και την Αγία Γραφή. Αυτά μας λένε, αυτούς μιμούμεθα και τα υπόλοιπα είναι σαν να μαζεύουμε σκόρπια στάχυα στον αέρα. Σταχομαζώχτρες του Παπαδιαμάντη αν δεν γίνουμε για να τα δένουμε σε ταπεινά δεμάτια και να ζούμε, τίποτα δεν φκιάνουμε. Και αντίσταση. Τότε, θα πιάσουνε τόπο καλό. Τόπο ευλογημένο. Του Χριστού και της Παναγιάς μας. Κύριε Ελέησον!

Δείτε σχετικά:
Η εωσφορική απόφαση της Δ.Ι.Σ. και η παρέμβαση του Καίσαρα Μητσοτάκη για αναστολή της Θείας Λειτουργίας
– π.Θεόδωρος Ζήσης, Κορωνοϊός και Θεία Κοινωνία – DION TV [ΒΙΝΤΕΟ 2020]
– π.Νικόλαος Μανώλης, Η Θεία Κοινωνία και οι ασθένειες [ΒΙΝΤΕΟ 2020]
 Τί μας είπε η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος για τον κοροναϊό!
– Εμείς στους ιερούς Ναούς δυναμώνουμε, θεραπευόμαστε και δεν αρρωσταίνουμε… ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ – πράξη νομοθετικού περιεχομένου
Να ξεσηκωθούμε για να εμποδίσουμε τον ερχομό του Πάπα στη Μακεδονία!