Η οσία βιωτή του Αγίου Μάρκου Ευγενικού, η αποτείχιση του από τον λατινόφρονα Πατριάρχη Κων/πόλεως Γρηγόριο Μάμα και η υποθήκη που άφησε πριν από το θάνατο του, απαντούν στις ψευδείς ετεροδιδασκαλίες του κ. Ανθίμου…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Ένα διχαστικό και προκλητικό κήρυγμα γεμάτο κακοδοξίες

Ο Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως Άνθιμος με ένα προκλητικό και διχαστικό κήρυγμα που εκφώνησε από άμβωνος στον Α΄ Κατανυκτικό Εσπερινό της Συγχωρήσεως στις 6 Μαρτίου, στον Ι. Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Νικολάου Αλεξανδρούπολης, διετύπωσε πλήθος κακοδοξιών και πλανών που προσβάλλουν την Ορθόδοξη Πίστη. Ανάμεσα στα άλλα, υπερασπίστηκε την αλλαγή του τρόπου μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, καθώς και τις ανίερες/βλάσφημες αποφάσεις που έλαβε η διοικούσα Εκκλησία με πρόσχημα τη λοίμωξη του κορωνοϊού. 

Τέλος, προσέβαλε βάναυσα τη μνήμη και τους αγώνες του άτλαντα της Ορθοδοξίας Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, αναφέροντας ότι ο ομολογητής Άγιος δεν είχε εκφράσει λόγο ή λέξη ενάντια στη διοικούσα Εκκλησία της εποχής του και ότι δεν αποτειχίστηκε ποτέ από αυτή. Η οσία βιωτή όμως του Αγίου, η αποτείχιση του από τον λατινόφρονα Πατριάρχη Κων/πόλεως Γρηγόριο Μάμα και η υποθήκη που άφησε πριν από το θάνατο του, απαντούν στις ψευδείς ετεροδιδασκαλίες του κ. Ανθίμου.

Ακολούθως, παρατίθενται επτά μόνο από τις κακοδοξίες και πλάνες που εξέφρασε ο Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως κατά το κήρυγμά του:

1) Υπέρ της μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας με το χέρι – Ευκαιρία να κοινωνήσουν «κάπως ἀλλιῶς» οι χριστιανοί που διστάζουν από ολιγοπιστία να πλησιάσουν τη Θεία Κοινωνία

Ο Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως αποδεικνύεται ότι είναι πολέμιος του Αγίου Ποτηρίου και της Αγίας Λαβίδας, καθώς επιχείρησε – ανεπιτυχώς λόγω των άμεσων και αυθόρμητων αντιδράσεων των πιστών – να αλλάξει τον παραδοσιακό τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, με ένα νέο και ξένο, που φέρνει πολλές ομοιότητες με τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι αιρετικοί παπικοί στα άκυρα και ανυπόστατα «Μυστήρια» τους. Ταυτόχρονα, παρέβλεψε ακόμα και την Συνοδική απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία κατά τη συνεδρία της 3ης Ιουνίου 2020 αποφάσισε ὅτι «ἡ διαδικασία μεταδόσεως τῆς Θείας Κοινωνίας πρός τούς πιστούς παραμένει ὡς ἔχει καί ὅπως μᾶς ἔχει παραδοθεῖ ὑπό τῶν Ἁγίων Πατέρων καί ὑπό τῆς Ἱερᾶς μας Παραδόσεως». 

Υπενθυμίζεται ότι στις 26 Σεπτεμβρίου 2021, ο Εφημέριος του Ι. Ναού της Παναγίας της Στρατηγίσσης Αλεξανδρουπόλεως επιχείρησε να αλλάξει τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας προς τους πιστούς, καθώς έπιασε με το χέρι του το Σώμα του Κυρίου και το τοποθέτησε στο στόμα της πιστής που προσήλθε να μεταλάβει. Μπροστά σε αυτή την πρωτόγνωρη αλλαγή που τόλμησε ο ιερέας, οι πιστοί που παρευρισκόταν στον Ιερό Ναό διαμαρτυρήθηκαν εντόνως, αρνούμενοι να κοινωνήσουν με αυτό τον καινοφανή τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, ο οποίος μοιάζει περισσότερο με τον τρόπο μετάδοσης της «όστιας» των αιρετικών παπικών. Ο ιερέας, μπροστά στην αντίδραση του κόσμου, είχε αναγκαστεί να διακόψει την Θεία Μετάληψη. 

Κατά το κήρυγμα που εκφώνησε την 6η Μαρτίου 2022, ο Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως Άνθιμος αποκαλύπτει ότι ο ίδιος είπε στον Εφημέριο του Ι. Ναού της Παναγίας της Στρατηγίσσης να μεταδώσει τη Θεία Κοινωνία με το χέρι, ώστε να δώσει την ευκαιρία να κοινωνήσουν «κάπως ἀλλιῶς» οι χριστιανοί που διστάζουν από ολιγοπιστία να πλησιάσουν τη Θεία Κοινωνία λόγω του τρόπου μετάδοσης της. Επιπλέον, διευκρίνισε ότι αφού «μελέτησε πολύ» και «ρώτησε δύο πνευματικούς ανθρώπους» (;), τόλμησε ώστε κανείς αλεξανδρουπολίτης να μη στερείται τον Χριστό εξαιτίας του «δισταγμού του από την κοινή λαβίδα»:

«[…] πράγματι, εἶπα στὸν Ἐφημέριο τοῦ Ναοῦ τῆς Παναγίας μας, στὸ Στρατόπεδο Ζήση, νὰ μεταδώσει τὴν θεία Κοινωνία ὅπως τὴν μεταδίδουμε στὴν θεία Λειτουργία τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου, μὲ τὸ χέρι. Ποιὸς ἀπὸ σᾶς, δὲν ἔχει ἀκούσει ἀδελφούς μας χριστιανοὺς ποὺ διστάζουν ἀπὸ ὀλιγοπιστία νὰ πλησιάσουν τὴν θεία Κοινωνία λόγῳ τοῦ τρόπου μεταδόσεώς της; Ἐξαιτίας αὐτῆς τῆς ὀλιγοπιστίας τους πρέπει νὰ καταδικαστοῦν σὲ ἀκοινωνησία; Γιατὶ νὰ μὴν τοὺς δώσουμε τὴν εὐκαιρία νὰ κοινωνήσουν «κάπως ἀλλιῶς»; 
[…] Προσευχήθηκα, λοιπόν, πολύ, μελέτησα πολύ, ρώτησα δυὸ πνευματικοὺς ἀνθρώπους καὶ τόλμησα ὥστε κανεὶς ἀλεξανδρουπολίτης νὰ μὴν στερεῖται τὸν Χριστό, ἐξαιτίας τοῦ δισταγμοῦ του ἀπὸ τὴν κοινὴ λαβίδα. Ὅμως, οὔτε ὁ ἱερεὺς τοῦ Ναοῦ συμμερίστηκε τὴν ποιμαντικὴ ἀγωνία μου, οὔτε οἱ «ἐπαγγελματίες εὐλαβεῖς» τοῦ ἐκκλησιάσματος, ποὺ ἄρχισαν νὰ φωνάζουν ἀγοραία στὸ Ναό, ὅτι δὲν δέχονται τὴν τάχα καινοτομία, ἐνῶ συγχρόνως, ἔκαναν καὶ τὶς ἀπαραίτητες λήψεις μὲ τὰ κινητά τους τηλέφωνα ποὺ στὴ συνέχεια πρόβαλαν στὸ διαδίκτυο κατηγορῶντας με» (Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως Άνθιμος).

2) Υπέρ της απόφασης της διοικούσας Εκκλησίας να κλείσει τους Ιερούς Ναούς της χώρας – Βολές εναντίων των ευλαβών ιερέων και Επισκόπων που αντέδρασαν

Ο Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος υπεραμύνεται της ανήκουστης και βλάσφημης απόφασης της διοικούσας Εκκλησίας με την οποία έκλεισε τους Ιερείς Ναούς της χώρας με πρόσχημα τη λοίμωξη του κορωνιού.

Υπενθυμίζεται ότι στις 16 Μαρτίου 2020, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος κατέληξε στην ντροπιαστική και εωσφορική απόφαση για το κλείσιμο ουσιαστικά των Ι. Ναών και την απαγόρευση της Λατρείας (εκτός από τη «λιτή» Θεία Λειτουργία των Κυριακών και του Ευαγγελισμού, διάρκειας μίας ώρας). Αυτή η εωσφορική απόφαση της ΔΙΣ έδωσε την ευκαιρία και άνοιξε διάπλατα το δρόμο στην Κυβέρνηση, ώστε την ίδια ημέρα (16 Μαρτίου) να απαγορεύσει ανενόχλητη και χωρίς καμία διαμαρτυρία την τέλεση κάθε είδους λειτουργιών και ιεροπραξιών σε όλους ανεξαιρέτως τους χώρους θρησκευτικής λατρείας ως τις 30 Μαρτίου 2020 (πρώτη φάση απαγόρευσης). 

Ακολούθως, την 1η Απριλίου 2020, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συνήλθε ξανά και έλαβε νέες αντιπατερικές και βλάσφημες αποφάσεις που ερχόταν σε πλήρη αντίθεση με την Πατερική Παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας, καθώς αποφάσισε για την Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση του Κυρίου, την αποχή από τις Ιερές Ακολουθίες, την Θεία Λειτουργία και την Θεία Κοινωνία. Επιπρόσθετα, η ΔΙΣ ανακοίνωσε την ιερουργία «κεκλεισμένων τῶν θυρῶν», εν μέσω μάλιστα της πιο κατανυκτικής περιόδου της χριστιανοσύνης, σηματοδοτώντας έτσι μια νέα περίοδο διωγμών των χριστιανών.

Ο Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως Άνθιμος διακυρήττει κατά το κήρυγμα του από άμβωνος ότι η διοικούσα εκκλησία δεν μπορούσε να κάνει κάτι άλλο και ότι έκλεισε τους Ιερούς Ναούς της χώρας, -«τὰ κτίσματα» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά-, ώστε να προστατεύσει τα παιδιά της και να διαφυλάξει τα λογικά της πρόβατα. Επιπρόσθετα, επιτίθεται με προκλητικό τρόπο εναντίων των ευλαβών ιερέων που δεν υπάκουσαν αυτές τις ανίερες αποφάσεις της διοικούσας Εκκλησίας και βάλλει εναντίων των παραδοσιακών και ευσεβών Επισκόπων που δεν εφάρμοσαν στις Επαρχίες τους τις άνομες αποφάσεις της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου:

«Ἡ Ἐκκλησία εἶπε νὰ κλείσουν οἱ ναοὶ τῆς Χώρας μας. Νομίζετε ὅτι ἦταν ἀπόφαση ποὺ μὲ εὐκολία πῆρε ἡ Ἱεραρχία τῶν Μητροπολιτῶν τῆς Ἐκκλησίας μας; […] Ὁπότε, ἡ Ἐκκλησία, στὴν προκειμένη περίπτωση, τί ἄλλο νὰ ἔκαμνε; Ἔκλεισε τὰ κτίσματα γιὰ νὰ προστατεύσει τὰ παιδιά της. Γιὰ νὰ διαφυλάξει τὰ λογικά της πρόβατα.
Κάποια ἀπ’αὐτὰ τὰ πρόβατα ὅμως, ἐκδηλώθηκαν ὡς ἐρίφια: καθένας πῆρε τὸ δρόμο του, τὴ στράτα του, τὸ μονοπάτι του…Ἀκούστηκαν πικρὰ λόγια, ὅπως «πρόδωσαν…» ὁ Πατριάρχης, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, ἡ Ἱερὰ Σύνοδος… ὅλοι! Καὶ οἱ Ὀρθόδοξοι, στὴν πρώτη περίοδο τῆς πανδημίας, ἔγιναν προτεστᾶντες, διαμαρτυρόμενοι!
Κάποιοι ἱερεῖς, ἄνοιγαν «τὸ μαγαζάκι τους» κρυφά, ἔβαζαν μέσα «τοὺς καλοὺς πελάτες», ἀπὸ τὸ παραπόρτι! Κάποιοι ἐπίσκοποι, ὅσα ἀποφάσιζαν στὴν Σύνοδο, δὲν τὰ ἐφάρμοζαν στὶς Ἐπαρχίες τους, μὴν τυχὸν χάσουν ψηφοφόρους τους. Ὅμως, αὐτὸ δὲν εἶναι Ἐκκλησία, δὲν εἶναι Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία!» (Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως Άνθιμος) .

3) Σωστή η απόφαση της διοικούσας Εκκλησίας να μεταφέρει την Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία το Μεγάλο Σάββατο – Επιτρέπεται οι ιερείς να κάνουν δύο Θ. Λειτουργίες μέσα στην ίδια ημέρα

Ο κ. Άνθιμος υπερασπίζεται τη βλάσφημη απόφαση της διοικούσας Εκκλησίας τον Απρίλιο του 2021 για μεταφορά της Ανάστασης του Κυρίου το Μ. Σάββατο στις 9 το βράδυ και την επιτέλεση μίας σύντομης πασχαλινής Ακολουθίας με Θ. Λειτουργία μέχρι της 10:30 το βράδυ. Μία ανίερη και αθεολόγητη καινοτομία, η οποία επέφερε σοβαρότατο θεολογικό κομφούζιο και αναστάτωση στους κόλπους της Εκκλησίας, καθώς ανέτρεψε τη δισχιλιετή εκκλησιαστική παράδοση, θεμελιώδεις αποφάσεις και Ιερούς Κανόνες Οικουμενικών Συνόδων (πχ. συντόμευση της ακολουθίας, δεύτερη Θ. Λειτουργία μέσα στην ίδια ημέρα, διακοπή της νηστείας του Μ. Σαββάτου). 

Ο Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως παραβαίνοντας τις θεμελιώδεις λειτουργικές και κανονικές αρχές που έχουν διαποτίσει όλη την Εκκλησιαστική μας παράδοση, κηρύττει από άμβωνος ότι οι ιερείς επιτρέπεται να κάνουν δύο Θ. Λειτουργίες μέσα στην ίδια ημέρα. Ταυτόχρονα, επιχειρεί να υποστηρίξει την ασεβή απόφαση περί μεταφοράς της Αναστάσιμης Θ. Λειτουργίας, σημειώνοντας με παρρησία ότι η Εκκλησία ξέρει πότε αναστήθηκε ο Χριστός και πόσες ημέρες έμεινε στον Άδη:

«Ἄλλη ἀφορμὴ γιὰ διχοστασία, ἡ ὥρα ποὺ εἰπώθηκε τὸ «Χριστὸς Ἀνέστη» κι ἂν ἐπιτρέπεται νὰ κάνουν οἱ ἱερεῖς δυὸ θείες Λειτουργίες μέσα στὴν ἴδια ἡμέρα! Λὲς καὶ δὲν ξέρει ἡ Ἐκκλησία γιατὶ τελεῖ ἑσπερινοὺς τὸ πρωῒ καὶ ὄρθρους τὰ ἀπογεύματα! Λὲς καὶ δὲν ξέρει ἡ Ἐκκλησία πότε ἀναστήθηκε ὁ Χριστὸς καὶ πόσες ἡμέρες ἔμεινε στὸν Ἅδη! Λὲς καὶ δὲν ξέρει ἡ Ἐκκλησία πότε ἀρχίζει ἡ ἡμέρα σύμφωνα μὲ τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ πότε σύμφωνα μὲ τὸ Ἀστεροσκοπεῖο Greenwich!» (Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως Άνθιμος).

4) Υπέρ της βλάσφημης μασκοφορίας καθ’ όλη τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας και του ασπασμού των εικόνων με μάσκα

Ο Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως αρνούμενος την άκτιστη Χάρη και την θαυματουργική ενέργεια του Αγίου Πνεύματος, προωθεί και κηρύττει τη βλάσφημη μασκοφορία μέσα στους Ιερούς Ναούς καθ’ όλη τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας. Αποδεχόμενος τη νέα αίρεση της μόλυνσης από τα Ιερά και τα Θεία και απευθυνόμενος προς το Ποίμνιο υπογραμμίζει:

«Θυμᾶστε ποὺ σᾶς ἔλεγα: «νὰ φορᾶτε μάσκα καθ’ ὅλη τὴ διάρκεια τῆς θείας Λειτουργίας καὶ νὰ τὴν βγάζετε μόνο ὅταν φτάσετε μπροστὰ στὸ Ἅγιο Ποτήριο γιὰ νὰ κοινωνήσετε»» (Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως Άνθιμος).

Επιπρόσθετα, προωθεί ένα νέο είδος εικονομαχίας, αγνοώντας τη θεολογία και την πίστη της Εκκλησίας που αναπτύχθηκε και διατυπώθηκε από μεγάλους Άγιους Πατέρες και την Ζ’ Οικουμενική Σύνοδο. Εναντιώνεται στην ορθόδοξη αντίδραση του ποιμνίου που αρνείται να προσκυνήσει τις Ιερές εικόνες με μάσκα και χαρακτηρίζει προκλητικά τις φράσεις των ευλαβών πιστών «θὰ μᾶς προστατεύσει ὁ Θεός» και «δὲν φορᾶμε μάσκες ὅταν ἀσπαζόμαστε τὶς εἰκόνες», ως λόγια που είπε ο σατανάς όταν παρακινούσε το Χριστό να κάνει τις πέτρες ψωμιά ή να πέσει από την στέγη του Ναού του Σολομώντα:

«Κάποιοι φωνασκοῦσαν «θὰ μᾶς προστατεύσει ὁ Θεός», «δὲν φορᾶμε μάσκες ὅταν ἀσπαζόμαστε τὶς εἰκόνες» καὶ παρόμοια. Τὰ ἴδια λόγια εἶπε ὁ σατανᾶς ὅταν παρακινοῦσε τὸ Χριστὸ νὰ κάνει τὶς πέτρες ψωμιὰ ἢ νὰ πέσει ἀπὸ τὴ στέγη τοῦ Ναοῦ τοῦ Σολομῶντος κάτω. Κι ὁ Χριστός, θυμᾶστε τὶ τοῦ ἀπάντησε…» (Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως Άνθιμος).

5) Η διοικούσα Εκκλησία βεβαιώνει ότι όσα λέγονται περί εμβολίων και εμβρυικών κυττάρων είναι ανυπόστατα

Σχετικά με τα πειραματικά εμβόλια κατά του κορωνοϊού και τη χρήση γενετικών σειρών από εκτρωμένα έμβρυα, ο κ. Άνθιμος υπερασπίζεται τις «διαβεβαιώσεις» της διοικούσας Εκκλησίας, σύμφωνα με την οποία όσα λέγονταν περί εμβρυακών κυττάρων είναι ανυπόστατα.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2021, η διοικούσα Εκκλησία ετοίμασε το φυλλάδιο «ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΑΟ» με τίτλο «Οἱ Χριστιανοί μᾶς ρωτοῦν γιά τό ἐμβόλιο καί οἱ Γιατροί μᾶς ἀπαντοῦν», όπου επιλεγέντες ιατροί έδιναν απαντήσεις σε ερωτήματα για τα εμβόλια εναντίον της λοίμωξης του κορωνοϊού. Το έντυπο αποκάλυπτε ότι πράγματι χρησιμοποιούνται μερικές φορές εμβρυικές κυτταρικές σειρές στη διαδικασία παρασκευής των εμβολίων έναντι της Covid-19. Ταυτόχρονα όμως, ξεπερνώντας κάθε όριο και φραγμό, το συνοδικό φυλλάδιο χαρακτήριζε τις εκτρώσεις των εμβρύων που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία των εμβρυικών κυτταρικών σειρών, ως «θεραπευτική διακοπή κύησης»: 

«[…] ἐμβρυικές κυτταρικές σειρές (ὄχι ὁ ἐμβρυικός ἱστός) χρησιμοποιοῦνται μερικές φορές στή διαδικασία παρασκευῆς ἐμβολίων, συμπεριλαμβανομένων τῶν ἐμβολίων ἔναντι τῆς COVID-19. Οἱ ἐμβρυικές κυτταρικές σειρές προέρχονται ἀπό ἱστούς ἐμβρύων ἀπό θεραπευτική διακοπή τῆς κύησης καί ἐλήφθησαν ἐδῶ καί δεκαετίες (1960, 1973, 1985). Αὐτά τά κύτταρα ἀναπαράγονται ἔκτοτε στό ἐργαστήριο καί ἀφαιροῦνται πρίν ἀπό τήν ὁλοκλήρωση τῆς παρασκευῆς τῶν ἀντίστοιχων ἐμβολίων. Δέν τίθεται λοιπόν ζήτημα χριστιανικῆς ἠθικῆς γιά τή χρήση τῶν ἐμβολίων, τά ὁποῖα σώζουν ζωές» («ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΑΟ», Ιούλιος 2020).

Επιπλέον, όσα ισχυρίζονται ιεράρχες και θεολόγοι υπέρ των εμβολίων, έρχονται σε αντίθεση με Συνοδικές αποφάσεις της Εκκλησίας της Ρωσίας ως προς τη χρήση εμβρυϊκού υλικού για ιατρικούς λόγους.

Φαίνεται ότι ούτε η αμνήστευση των δολοφονιών των εκτρωμένων εμβρύων από τη διοικούσα Εκκλησία για την παρασκευή των συγκεκριμένων εμβολίων, ούτε οι διαφορετικές Συνοδικές αποφάσεις άλλων Εκκλησιών συγκίνησαν τον κ. Άνθιμο, ο οποίος κατά το κήρυγμα του αναρωτιέται γιατί υπάρχει άρνηση να αποδεχθούμε όσα «βεβαιώνει» η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδας:

«Σχετικὰ μὲ τὸ ἐμβόλιο. Ὅταν ἡ Ἐκκλησία βεβαιώνει ὅτι, ὅσα λέγονταν γιὰ τσιπάκια δὲν εἶχαν καμμία σχέση μὲ τὸ σκεύασμα, ὅταν ἡ Ἐκκλησία βεβαιώνει ὅτι, ὅσα λέγονταν περὶ ἐμβρυακῶν κυττάρων εἶναι ἀνυπόστατα, τότε πρὸς τί αὐτὴ ἡ ἄρνηση νὰ ἀποδεχτοῦμε τὴν ἀλήθεια;» (Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως Άνθιμος).

6) Η «αστοχία» της διοικούσας Εκκλησίας μεταποιείται σε σωτηρία

Ο Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως θεωρεί ότι οι «αστοχίες» (βλέπε ανήκουστες, ανίερες και βλάσφημες αποφάσεις) της διοικούσας Εκκλησίας, δεν έχουν πνευματικό αντίκρυσμα και δεν οδηγούν στην απώλεια. Αντιθέτως, κηρύττει από άμβωνος ότι ακόμα και όταν η διοικούσα Εκκλησία αστοχεί, η «αστοχία» της μεταποιείται σε σωτηρία (!) και αναρωτιέται που είναι η εμπιστοσύνη στη διοικούσα Εκκλησία:

«Ἡ Ἐκκλησία ἀκόμα κι ὅταν ἀστοχεῖ, ἡ ἀστοχία της μεταποιεῖται σὲ σωτηρία. Μά! ποῦ εἶναι ἡ ἐμπιστοσύνη σας στὴν Ἐκκλησία;» (Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως Άνθιμος).

7) Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός δεν εξέφρασε λόγο ή λέξη ενάντια στη διοικούσα Εκκλησία, ούτε αποτειχίστηκε από αυτή

Ο Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως Άνθιμος προσβάλλει βάναυσα τη μνήμη και διαβάλλει τους ανυπέρβλητους αγώνες υπέρ της Ορθοδοξίας του Ομολογητή Αγίου Μάρκου του Ευγενικού.

Υπενθυμίζεται ότι ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός (+1444) αποτειχίστηκε από τον λατινόφρονα Πατριάρχη Κωνστ/πόλεως Γρηγόριο Μάμα που ήθελε να επιβάλει την ένωση με τους παπικούς μετά τη Σύνοδο Φεράρας-Φλωρεντίας, ενώ σε υποθήκη του πριν πεθάνει ανέγραφε ότι ούτε στην κηδεία του, ούτε στο μνημόσυνο του, επιθυμούσε να τον πλησιάσει ο λατινόφρων Πατριάρχης Μάμας. Επιπλέον, ο Άγιος συνιστούσε να αποφεύγουμε τους λατινόφρονες, αντίστοιχους των σημερινών Οικουμενιστών, όπως φεύγει κανείς από τα φίδια.

Ο κ. Άνθιμος διαστρεβλώνοντας πλήρως τη ζωή, το φρόνημα και κατά Χριστόν ζωή του μεγάλου Ομολογητού Αγίου, ισχυρίστηκε από άμβωνος ότι ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός δεν εξέφρασε λόγο ή λέξη ενάντια στην διοικούσα Εκκλησία, ότι δεν αποτειχίστηκε και ότι δεν αποστασιοποιήθηκε ποτέ από αυτήν:

«Ἔφτασαν στὸ σημεῖο, κάποιοι νὰ διαλαλήσουν ὅτι ἔχουν ὡς πρότυπο τῆς ἀνυπακοῆς τους τὸν Ἅγιο Μᾶρκο τὸν Εὐγενικό. Μά, ὁ ὁμολογητὴς ἐκεῖνος, σὲ Συνόδους μιλοῦσε, ἐκεῖ ἀγωνιζόταν γιὰ τὶς Ὀρθόδοξες θέσεις του, δὲν ἔβγαινε ἔξω ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, οὔτε ἔγραφε ἀνώνυμα σὲ ἱστοσελίδες! Οὔτε ἐξέφρασε ποτὲ λόγο ἢ λέξη ἐνάντια στὴν Ἐκκλησία, οὔτε ἀποτειχίστηκε οὔτε ἀποστασιοποιήθηκε ποτὲ ἀπ’ αὐτήν» (Μητροπολίτης Αλεξ/πόλεως Άνθιμος).

Ως απάντηση στις πλάνες και τις κακοδοξίες του κ. Ανθίμου παρατίθεται αυτούσιο το άρθρο του πρωτοπρ. Αναστασίου Κ. Γκοτσόπουλου με τίτλο «Όταν ο Άγιος Μάρκος αποτείχισε τον λατινόφρονα Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως» («Ούτε στην κηδεία ούτε στο μνημόσυνό μου να μην τολμήσει και πλησιάσει ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως»):

«Ο Αγ. Μάρκος Ευγενικός (+1444) δεν είχε καμία κοινωνία με τον Πατριάρχη Κων/πόλεως Γρηγόριο Μάμα που ήθελε να επιβάλει την ένωση με τους παπικούς μετά τη Σύνοδο Φεράρας-Φλωρεντίας. Στην περίφημη «Ἐγκύκλιο τοῖς ἁπανταχοῦ τῆς γῆς καὶ τῶν νήσων εὑρισκομένοις Χριστιανοις» λέει «Φευκτέον αὐτούς, ὡς φεύγει τις ἀπὸ ὄφεως, ὡς αὐτοὺς ἐκείνους ἢ κακείνων πολλῷ χείρονας, ὡς χριστοκαπήλους καὶ χριστεμπόρους» (φεύγετε τους λατινόφρονες όπως φευγετε από τα φίδια). 

«Πέπεισμαι γὰρ ἀκριβῶς ὅτι ὅσον ἀποδιίσταμαι τούτου καὶ τῶν τοιούτων ἐγγίζω τῷ Θεῷ καὶ πᾶσι τοῖς Ἁγίοις, καί, ὥσπερ τούτων χωρίζομαι, οὕτως ἑνοῦμαι τῇ ἀληθείᾳ καὶ τοῖς Ἁγίοις Πατράσι καὶ Θεολόγοις τῆς Ἐκκλησίας». 

Η τελευταία του υποθήκη, προτού πεθάνει ήταν: «Εκφεύγειν άπασι τρόποις την κοινωνίαν αυτού (του πατριάρχου) και μήτε συλλειτουργείν αυτού, μήτε αρχιερέα τούτον, αλλά λύκον και μισθωτόν ηγείσθε».

Μάλιστα φτάνει στο σημείο να πει ότι δεν τους θέλει ούτε στην κηδεία του να παραβρεθούν: «Λέγω περί του Πατριάρχου… ούτε βούλομαι ούτε δέχομαι την αυτού ή την των αυτού κοινωνίαν το παράπαν, ουδαμώς, ούτε επί της ζωής μου ούτε μετά θάνατον …. ώσπερ παρά πάσαν μου την ζωήν ήμην κεχωρισμένος απ’ αυτών, ούτω και εν τω καιρώ της εξόδου μου, και έτι και μετά την εμήν αποβίωσιν αποστρέφομαι αυτών την κοινωνίαν και ένωσιν, και εξορκών εντέλλομαι, ίνα μηδείς εξ αυτών προσεγγίση ή εν τη εμή κηδεία ή τοις μνημοσύνοις μου… ώστε συμφορένειν επιχειρήσαι και συλλειτουργείν τοις ημετέροις»!».

Ευχόμαστε το μαρτυρικό φρόνημα του μεγάλου Αγίου και ομολογητού της Ορθοδόξου Εκκλησίας Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, να εμπνεύσει τους εναπομείναντες Ιεράρχες που διακατέχονται ακόμα από Ορθόδοξο και Αγιοπατερικό φρόνημα, καθώς και τον πιστό λαό και τον κλήρο, ώστε ακολουθώντας το παράδειγμα και τη οσία βιωτή του, να ορθώσουν νέο τείχος στο ψέμα των λυκοποιμένων και στην οικουμενιστική, νεοταξική λαίλαπα που προσπαθεί να σαρώσει τα θεμέλια της Μίας, Αγίας και Καθολικής Εκκλησίας, δηλαδή της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Μεγάλος “παίκτης” στη σκακιέρα της επικαιρότητας ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως
– Κακοδοξίας το ανάγνωσμα από τον Αλεξανδρουπόλεως
– Ιερέας κοινωνάει τους πιστούς παπικά. Λειτουργική τρικυμία στην Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως
– Ο Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος, συμφώνως με το πνεύμα των φίλων του Προτεσταντών, μας νουθετεί!