Ως ένδειξη προσευχητικής αλληλεγγύης προς Εσάς, τον Πρώτο ανάμεσα στους Προκαθημένους …παρείχα την ευλογία μου για την τέλεση Ιερών Ακολουθιών στους Ναούς της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας (Σχισματικός ψευδεπίσκοπος Επιφάνιος)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Τις τελευταίες μέρες, ακόμα ένα τραγικό γεγονός ήρθε να αμαυρώσει τις καρδιές και τις συνειδήσεις των ορθοδόξων χριστιανών ανά την οικουμένη, με τη βλάσφημη, ανίερη και προκλητικη μετατροπή του Ιερού Ναού της Αγίας του Θεού Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως, σε μιαρό και αντίχριστο τζαμί, από τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Δυστυχώς, ο Οικουμενικός πατριάρχης Βαρθολομαίος, για ακόμα μία φορά απέφυγε επιμελώς να υπερασπιστεί με θάρρος και ανδρεία τα ιερά και τα όσια της Ορθοδόξου Εκκλησίας, καθώς απέφυγε να αντικρούσει δυναμικά και σθεναρά τις ανίερες και βλάσφημες ενέργειες του Τούρκου προέδρου. Μέσα σε αυτή τη δυσώδη κατάσταση, ο σχισματικός ψευδεπίσκοπος της Ουκρανικής ψευδοεκκλησίας Επιφάνιος, έτεινε χείρα βοηθείας προς τον Οικουμενικό πατριάρχη, καθώς στις 24 Ιουνίου απέστειλε επιστολή στήριξης προς αυτόν, εκφράζοντας με αυτό τον τρόπο την πλήρη υποστήριξή του, προς τον μέγα ευεργέτη του και δημιουργό του εκκλησιαστικού μορφώματος των σχισματικών Ουκρανών. 

Όμως, καθώς η Ορθόδοξη ενότητα δοκιμάζεται σκληρά εξαιτίας της αντικανονικής απόδοσης αυτοκεφαλίας στους σχισματικούς της Ουκρανίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, κάθε ενέργεια του σχισματικού ψευδεπισκόπου Επιφανίου προκαλεί επιπλέον τριγμούς και επιδεινώνει ακόμα περισσότερο την ήδη τεταμένη κατάσταση και την εύθραυστη ισορροπία μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Ακολούθως, παρατίθεται ένα απόσπασμα από την επιστολή στήριξης του σχισματικού ψευδεπισκόπου Επιφανίου (μαζί με ένα σύντομο σχολιασμό), το οποίο αποκαλύπτει το σκοτεινό και βρώμικο ρόλο τον οποίο διαδραματίζει στις ανίερες επιδιώξεις της Κωνσταντινούπολης και τη σύγχρονη εκκλησιαστική πραγματικότητα.

Απόσπασμα επιστολής στήριξης του σχισματικού ψευδεπισκόπου Επιφανίου προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο:

«Ως ένδειξη προσευχητικής αλληλεγγύης προς Εσάς, τον Πρώτο ανάμεσα στους Προκαθημένους των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, και προς τη Μητέρα μας Εκκλησία, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, παρείχα την ευλογία μου για την τέλεση Ιερών Ακολουθιών στους Ναούς της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας, την 24η Ιουλίου, με δεήσεις και ανάγνωση του Ακαθίστου Ύμνου στην Υπεραγία Θεοτόκο».

α) Το παπικού τύπου «πρωτείο εξουσίας» του Οικουμενικού Πατριάρχη και το μείζον Εκκλησιαστικό πρόβλημα του Ουκρανικού ψευδοαυτοκεφάλου.

Η προσφώνηση του ψευδεπισκόπου Επιφανίου προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη ως
«Πρώτο ανάμεσα στους Προκαθημένους των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών», δεν είναι τυχαία. Τα δύο μεγαλύτερα αντικανονικά, αντισυνοδικά και αντορθόδοξα γεγονότα της σύγχρονης Εκκλησιαστικής ιστορίας (η ψευδοσύνοδος της Κρήτης και το ψευδοαυτοκέφαλο της Ουκρανίας), προέρχονται από την αντορθόδοξη επιδίωξη του Οικουμενικου Πατριάρχη να μεταλλάξει τα «πρεσβεία τιμής» που του αναγνωρίζει η Ορθόδοξη παράδοση, σε ένα παπικού τύπου «πρωτείο εξουσίας» επί παγκοσμίου επιπέδου. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν επιθυμεί μόνο να είναι τιμητικά πρώτος μεταξύ των άλλων ίσων προς αυτόν προκαθημένων, «πρώτος μεταξύ ίσων» (primus inter pares), όπως θέλει και ορίζει η Ορθόδοξη Παράδοση. Επιπλέον, επιδιώκει να είναι πρώτος υπεράνω των μη ίσων προς αυτών προκαθημένων, «πρώτος άνευ ίσων» (primus sine paribus) πατριάρχης όλων των Ορθοδόξων, σύμφωνα με νέα παπίζουσα εκκλησιολογία του Φαναρίου. Όλες οι ενέργειες του Οικουμενικού πατριάρχη στο Ουκρανικό ζήτημα ακολούθησαν το παπικό πρωτείο εξουσίας και οδήγησαν τελικά στο μείζον Εκκλησιαστικό πρόβλημα του Ουκρανικού ψευδοαυτοκεφάλου, το οποίο απειλεί με σχίσμα την Παγκόσμια Ορθοδοξία. 

Διαβάζουμε χαρακτηριστικά στο ομολογιακό άρθρο με τίτλο «ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ: Από την αίρεση του Κολυμπαρίου στο Ουκρανικό σχίσμα και στην «Ένωση των Εκκλησιών»» που συνέταξε η «Σύναξη Ορθοδόξων Κληρικών και Μοναχών» (Δεκέμβριος 2019):
«Τά δύο ἄθεσμα, ἀντικανονικά, ἀντισυνοδικά καί ἀντορθόδοξα γεγονότα, ἡ ψευδοσύνοδος τοῦ Κολυμπαρίου (Ἰούνιος 2016) καί τό ψευδοαυτοκέφαλο τῆς Οὐκρανίας (Ἰανουάριος 2019), δέν εἶναι ἄσχετα μεταξύ τους. Προέρχονται ἀμφότερα ἀπό τή ἐπιδίωξη τῆς Κωνσταντινούπολης νά μεταλλάξει, νά μεταβάλει τά μέχρι τώρα «πρεσβεῖα τιμῆς», τά ὁποῖα ὅλες οἱ τοπικές ἐκκλησίες σέβονται καί ἀναγνωρίζουν, σέ «πρωτεῖο ἐξουσίας» ἐπί παγκοσμίου ἐπιπέδου. Ὁ οἰκουμενικός πατριάρχης, δηλαδή, νά μήν εἶναι ἁπλῶς ὁ προκαθήμενος τῆς Ἐκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως, ὅπως θέλει ἡ Ὀρθόδοξη Παράδοση, τιμητικά πρῶτος μεταξύ τῶν ἄλλων ἴσων πρός αὐτόν προκαθημένων, «πρῶτος μεταξύ ἴσων» (primus inter pares), ἀλλά πρῶτος ὑπεράνω τῶν μή ἴσων πρός αὐτόν προκαθημένων, «πρῶτος ἄνευ ἴσων» (primus sine paribus), πατριάρχης ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων κατά τήν νέα παπίζουσα ἐκκλησιολογία τοῦ Φαναρίου. Καταργεῖται δηλαδή ἡ ἰσότητα ὅλων τῶν ἐπισκόπων, καί προβάλλεται ἡ παγκόσμια δικαιοδοσία τοῦ πρώτου, ὁ ὁποῖος μάλιστα ἐσχάτως χαρακτηρίζεται, ἀμαθῶς ἤ σκοπίμως, καί ὡς κεφαλή τῆς Ἐκκλησίας, πρᾶγμα πού ἀποτελεῖ βλασφημία ἐναντίον τοῦ ἱδρυτοῦ τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Κυρίου Ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος μόνος κατά τήν Ἁγία Γραφή καί τήν Πατερική Παράδοση εἶναι ἡ κεφαλή τῆς Ἐκκλησίας».

β) Η «ευλογία» του ψευδεπισκόπου Επιφανίου για την τέλεση «Ιερών» Ακολουθιών και οι βλάσφημες «ευλογίες» του προς τους αιρετικούς και αλλόθρησκους.

Ο ψευδεπίσκοπος Επιφάνιος αναγράφει στην επιστολή του ότι παρείχε την «ευλογία» του για την τέλεση «Ιερών» Ακολουθιών στους Ναούς της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας, την 24η Ιουλίου, με δεήσεις και ανάγνωση του Ακαθίστου Ύμνου στην Υπεραγία Θεοτόκο. Όμως, είναι γνωστό και αναμφισβήτητο γεγονός ότι οι σχισματικοί της Ουκρανίας είναι καθηρημένοι και αναθεματισμένοι και πολλοί από αυτούς είναι αχειροτόνητοι και αυτοχειροτόνητοι. Ο ψευδεπίσκοπος Επιφάνιος δεν έχει ιερωσύνη, ούτε αποστολική διαδοχή (καθώς χειροτονήθηκε από τον καθηρημένο και αναθεματισμένο πρωτεργάτη του σχίσματος Φιλάρετου Ντενισένκο) και η «ευλογία» του για την τέλεση «Ιερών» Ακολουθιών μόνο θλίψη, οργή και αγανάκτηση προκαλούν σε κάθε ορθόδοξη συνείδηση. 

Σχετικά με την έλλειψη ιερωσύνης και αποστολικής διαδοχής των σχισματικών Ουκρανών, αναγράφεται στο άρθρο της «Σύναξης Ορθοδόξων Κληρικών και Μοναχών» με τίτλο «ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ: Από την αίρεση του Κολυμπαρίου στο Ουκρανικό σχίσμα και στην «Ένωση των Εκκλησιών»
«Οἱ σχισματικοί τῆς Οὐκρανίας, ὅπως εἶναι γνωστό καί ἀναμφισβήτητο, εἶναι καθηρημένοι καί ἀναθεματισμένοι, πολλοί δέ ἀπό αὐτούς ἀχειροτόνητοι καί αὐτοχειροτόνητοι. Ὁ πρωτεργάτης τοῦ σχίσματος Φιλάρετος Ντενισένκο εἶχε κανονική ἱερωσύνη καί ἀποστολική διαδοχή, ὅταν ἐπί πολλές δεκαετίες ἦταν κανονικός ἐπίσκοπος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσσίας. Ὅταν ὅμως καθαιρέθηκε καί ἀναθεματίσθηκε, ἔχασε τήν ἱερωσύνη καί τήν ἀποστολική διαδοχή, καί ἑπομένως ὅσοι χειροτονήθηκαν ἀπό αὐτόν, ὅπως ὁ σχισματικός νέος μητροπολίτης Κιέβου Ἐπιφάνιος, τό κατασκεύασμα τοῦ Βαρθολομαίου, δέν ἔχει ἱερωσύνη οὔτε ἀποστολική διαδοχή. Ὁ Μ. Βασίλειος τό ἐξηγεῖ ὡραιότατα στόν 1ο ἀπό τούς Κανόνες του, τούς ὁποίους ἐπικύρωσε ἡ Ἐκκλησία συνοδικά καί ἰσχύουν διαχρονικά. Λέγει λοιπόν ὅτι αὐτοί πού φεύγουν ἀπό τήν Ἐκκλησία μέ τό σχίσμα δέν ἔχουν πλέον τήν Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, καί δέν μποροῦν ἑπομένως νά μεταδώσουν κάτι πού δέν ἔχουν. Διακόπτεται ἡ παροχή τῆς Χάριτος μέ τήν διακοπή τῆς ἀποστολικῆς διαδοχῆς: «Οἱ δέ τῆς Ἐκκλησίας ἀποστάντες οὐκέτι ἔσχον τήν Χάριν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἐφ᾽ ἑαυτούς· ἐπέλιπε γάρ ἡ μετάδοσις τῷ διακοπῆναι τήν ἀκολουθίαν… οἱ δέ ἀπορραγέντες, λαϊκοί γενόμενοι, οὔτε τοῦ βαπτίζειν, οὔτε τοῦ χειροτονεῖν εἶχον ἐξουσίαν, οὔτε ἠδύναντο χάριν Πνεύματος Ἁγίου ἑτέροις παρέχειν, ἧς αὐτοί ἐκπεπτώκασι». Πολύ περισσότερο αὐτά ἰσχύουν γιά ὅσους ἀπό τούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας εἶναι ἀχειροτόνητοι καί αὐτοχειροτόνητοι, δέν εἶχαν δηλαδή ποτέ τήν Χάρη τῆς Ἱερωσύνης καί τήν ἀποστολική διαδοχή. Εἶναι φοβερό νά σκέπτεται κανείς ὅτι στήν Οὐκρανία ὑπάρχει ὁ κανονικός ἐπίσκοπος Κιέβου Ὀνούφριος, ὁ ὁποῖος ἔχει, μόνον αὐτός, τήν ἀποστολική διαδοχή στή σειρά τῶν ἐπισκόπων τοῦ Κιέβου, καί παρά ταῦτα ἔρχεται ἡ Κωνσταντινούπολη καί φυτεύει ἕνα δεύτερο ἐπίσκοπο Κιέβου, χωρίς Ἱερωσύνη καί χωρίς ἀποστολική διαδοχή».

Ο ψευδεπίσκοπος Επιφάνιος, εκτός από το γεγονός ότι δεν έχει ούτε ιερωσύνη, ούτε αποστολική διαδοχή, σε κάθε ευκαιρία που του παρουσιάζεται, δίνει την «ευλογία» του -ως προκαθήμενος της νέας ψευδοεκκλησίας της Ουκρανίας- για την τέλεση πλήθους βλασφήμων πρακτικών και «λειτουργιών» με αιρετικούς και αλλόθρησκους. Με αυτόν τον τρόπο προάγει με τον καλύτερο τρόπο την αντορθόδοξη και οικουμενιστική πρακτική του Οικουμενικού πατριάρχη Βαρθολομαίου. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε μερικές μόνο από τις μιαρές και βλάσφημες πρακτικές που έλαβαν χώρα στους κόλπους της σχισματικής ψευδοεκκλησίας της Ουκρανίας κατά τους τελευταίους μήνες:

i) Στις 14 Δεκεμβρίου 2019, ο ηγέτης του Ουκρανικού κινήματος ΛΟΑΤ παρευρέθηκε ως μεταφραστής «Επισκόπου», στην σύνοδο των «Επισκόπων» της σχισματικής ψευδοεκκλησίας της Ουκρανίας που έλαβε χώρα στον καθεδρικό ναό της Αγίας Σοφίας στο Κίεβο, μαζί με τους «ιεράρχες» της σχισματικής δομής και με μία μεγάλη αντιπροσωπεία του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.
ii) Στις 12 Ιανουαρίου 2020, ο σχισματικός «ιεράρχης» Αλέξανδρος Ντραμπίνκο (ο οποίος είχε επισκεφθεί και την Ελλάδα το 2019 αλλά η δυναμική αντίδραση πιστών χριστιανών ακύρωσε και ματαίωσε τα μιαρά του σχέδια), παρευρέθηκε σε «χειροτονία» Ουνίτη Επισκόπου και του δώρισε εγκόλπιο με την Παναγία.
iii) Τον Φεβρουάριο 2020, ο σχισματικός «ιεράρχης» Αλέξανδρος Ντραμπίνκο συμμετείχε σε “συμπροσευχή” στο Κίεβο με χαρακτηριστικά πανθρησκείας. Στην “συμπροσευχή” αυτή, προεξήρχε ο “ιεράρχης” Ντραμπίνκο και ο Ουνίτης αρχιεπίσκοπος Ουκρανίας Σβιατοσλάβ και συμμετείχαν εκπρόσωποι των άλλων χριστιανικών ομολογιών αλλά και Εβραίοι.
iv) Στις 10 Μαρτίου, ανακοινώθηκαν τα εγκαίνια ενός διαθρησκευτικού ναού στην επαρχία Ντόνετσκ για το στρατιωτικό προσωπικό, τον οποίον θα μοιράζονται εφημέριοι της σχισματικής ψευδοεκκλησίας της Ουκρανίας και της «Ελληνόρυθμης Καθολικής Εκκλησίας» (Ουνίτες).
v) Στις 7 Ιουλίου, ένας «επίσκοπος» των σχισματικών Ουκρανών και ένας «επίσκοπος» των Ουνιτών συλλειτούργησαν μαζί στα εγκαίνια μιας νέας στρατιωτικής βάσης στο Μακάτσεβο.
vi) Στις 16 Ιουλίου, ένας εκπρόσωπος της Ουκρανικής ψευδοεκλησσίας εγκαινίασε παπικό ναό με παπικούς και ουνίτες.

Ο κατάλογος με τις βλάσφημες και ανίερες πρακτικές του σχισματικού ψευδεπισκόπου Επιφανίου και της σχισματικής ψευδοεκκλησίας της Ουκρανίας δεν έχει τέλος. Ο σχισματικός προκαθήμενος, ως υμνητής και υποτελής του πατριάρχη Βαρθολομαίου, διαστρέφει και αυτός εσκεμμένα και ανιέρως την έννοια του «πρωτείου τιμής» του Οικουμενικού πατριάρχη, μεταλλάσοντάς το με το δαιμονικής έμπνευσης παπικό πρωτείο εξουσίας. Με αυτό τον τρόπο, το προσωπικό δημιούργημα του Οικουμενικού πατριάρχη προσπαθεί με κάθε μέσο να έχει την εύνοια της Κωνσταντινούπολης, ώστε να προσπαθήσει να στηρίξει την καθολικά απορριπτέα από τον Ορθόδοξο κόσμο σχηματική ψευδοεκκλησία του. Ο Ουκρανός ψευδεπίσκοπος που κολάζει τον Οικουμενικό πατριάρχη, έρχεται να τον υποστηρίξει για ακόμα μία φορά και κάνει όπως ο διάβολος με τους δικούς του.


Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Ο σχισματικός Κιέβου Επιφάνιος στηρίζει την οικουμενιστική- πανθρησκειακή θέση του Οικουμενικού Πατριάρχου για την Αγία Σοφία
– Ήρθε ξανά η στιγμή που τα δαιμονικά πνεύματα θα ξανασυναντηθούν
– Ο σχισματικός Κιέβου Επιφάνιος στηρίζει την οικουμενιστική- πανθρησκειακή θέση του Οικουμενικού Πατριάρχου για την Αγία Σοφία
– Ο κ. Ελπιδοφόρος ομολογεί ότι έχει την ίδια πίστη με τον παπικό!
– Πώς καταδέχεστε ένας μουφτής να σας βάζει τα γυαλιά;
– Ο Ελπιδοφόρος χύνει κροκοδείλια δάκρυα για την Αγία Σοφία
– Με καθυστέρηση η Ιερά Σύνοδος προς την UNESCO
– Εμφάνιση άσχημου γεγονότος, πολύ χειρότερο από τη μετατροπή του Ναού σε τζαμί
– Ο Πάπας και το ΠΣΕ για την Αγια Σοφιά
– Ερντογάν, κι άλλος υποτακτικός του Θεού εν δράσει;
– Ο.Χ.Σ Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής: Ένα διαφορετικό κατηγορώ για την βεβήλωση του Ναού της Αγίας Σοφιάς
– Η βαριά κληρονομιά, μιας λησμονημένης Αυτοκρατορίας
– Μιλώντας ως κοσμικός διπλωμάτης ο κ.Βαρθολομαίος για την Αγιά Σοφιά: “Αντί να είμαστε ενωμένοι…”
– Μα το αίμα, νερό δεν γίνεται και ο Χριστός απ’ την Αγιά Σοφιά δε σβήνεται!