…δεν μπορούμε όμως όλοι να μεταλαμβάνουμε, παρά μόνον οι λειτουργοί ιερείς (Μητρ. Γερμανίας Αυγουστίνος)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Καθώς διάγουμε τον τρίτο μήνα μετά την επιβολή αντίχριστων μέτρων και αποφάσεων εκ μέρους των πολιτικών δυνάμεων με πρόσχημα τη λεγόμενη «πανδημία» του κορωνοϊού, γινόμαστε ταυτόχρονα μάρτυρες πρωτάκουστων, πρωτοφανών και βλάσφημων αποφάσεων εκ μέρους των εκκλησιαστικών ταγών, οι οποίοι όχι μόνο δεν αντιδρούν απέναντι στις αντίχριστες αποφάσεις της κοσμικής εξουσίας, αλλά ταυτόχρονα βάλλουν εναντίον της Ορθόδοξης Παράδοσης και της Ορθόδοξης Πίστης, προκαλώντας βάναυσα κάθε ορθόδοξη συνείδηση. Αυτό το άρθρο επικεντρώνεται στις βλάσφημες και απαράδεκτες αποφάσεις και πρακτικές που λαμβάνουν χώρα στην Ι.Μ. Γερμανίας και ακολούθως παρουσιάζει:
Α) Την Εγκύκλιο του μητρ. Γερμανίας Αυγουστίνου σχετικά με την «ηρωική» (όπως ο ίδιος την χαρακτήρισε) απόφαση απαγόρευσης της Θείας Κοινωνίας στους πιστούς.  
Β) Τις βλάσφημες και ανίερες μεθοδεύσεις που λαμβάνουν χώρα σχετικά με την αλλαγή του τρόπου μεταδόσεως της Θείας Κοινωνίας με πρόσχημα τη χρήση της Αγίας Λαβίδας και
Γ) Τη σύγχρονη αίρεση της Εικονομαχίας που λαμβάνει χώρα στη Γερμανία.

Α) Στις 13 Μαΐου 2020, ο μητρ. Γερμανίας Αυγουστίνος εξέδωσε Εγκύκλιο προς τον κλήρο και το λαό της Ι.Μ. Γερμανίας με την οποία ανακοίνωσε τον αποκλεισμό των πιστών από τη Θεία Κοινωνία. Το πρώτο μέρος της Εγκυκλίου περιλαμβάνει γράμμα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, στο οποίο ο Πατριάρχης αναγράφει ότι η Εκκλησία μας αποδέχθηκε την (βλάσφημη, ανίερη και πρωτοφανή) προσωρινή απαγόρευση της τελέσεως των Ιερών Ακολουθιών στους ναούς με τη συμμετοχή των πιστών και ταυτόχρονα υπογραμμίζει ότι «η Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία εμμένει ακλόνητα στην θεόσδοτη Ορθόδοξη διδασκαλία για την Θεία Ευχαριστία»:
«Τo γεγονός όμως ότι η Εκκλησία μας αποδέχθηκε την προσωρινή απαγόρευση της τελέσεως των ιερών ακολουθιών στους ναούς με τη συμμετοχή των πιστών, δεν σημαίνει ότι μπορεί και επιθυμεί να διαπραγματεύεται για την Ορθόδοξη ευσέβεια και ιδίως για το μυστήριο των μυστηρίων της ζωής της, την Θεία Ευχαριστία, και για τον τρόπο μεταδόσεώς της. Η Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία εμμένει ακλόνητα στην θεόσδοτη Ορθόδοξη διδασκαλία για την Θεία Ευχαριστία».

Στο δεύτερο μέρος της Εγκυκλίου, ο μητρ. Γερμανίας Αυγουστίνος αναγράφει ότι εν όψει του ανοίγματος των Ιερών Ναών στη γερμανική επικράτεια εκδόθηκαν Νομοθετικά Διατάγματα, τα οποία, (εκτός των υπολοίπων μέτρων ασφαλείας που «αυτονοήτως» (;)  υιοθετήθηκαν), φθάνουν μέχρι του σημείου να ρυθμίζουν και τον τρόπο της Θείας Μεταλήψεως και να «απαγορεύουν την Θεία Κοινωνία από το Άγιο Ποτήριο με την χρήση της Αγίας Λαβίδος» και ακολούθως, ο μητρ. Γερμανίας ανακοίνωσε τον αποκλεισμό των πιστών από τη Θεία Κοινωνία μέχρι την παύση της ισχύος των ανωτέρω Νομοθετικών Διαταγμάτων:
«Παρ᾽ όλα αυτά, εν όψει του ανοίγματος των ιερών ναών στην γερμανική επικράτεια, εκδόθηκαν Νομοθετικά Διατάγματα, τα οποία, εκτός των υπολοίπων μέτρων ασφαλείας που αυτονοήτως ήδη υιοθετήσαμε, φθάνουν μέχρι του σημείου να ρυθμίζουν και τον τρόπο της Θείας Μεταλήψεως, να απαγορεύουν δηλαδή την Θεία Κοινωνία από το άγιο Ποτήριο με την χρήση της αγίας Λαβίδος.
Ως εκ τούτου, με βαθύ πόνο σας ενημερώνω ότι, μέχρι την παύση της ισχύος των ανωτέρω Νομοθετικών Διαταγμάτων, ενώ μπορούμε όλοι να εκκλησιαζόμαστε, δεν μπορούμε όμως όλοι να μεταλαμβάνουμε, παρά μόνον οι λειτουργοί ιερείς.
[…]
Ὁ ἀναγκαστικὸς ἀποκλεισμὸς τῶν πιστῶν μας ἀπὸ τὴν Θεία Κοινωνία εἶναι τὸ πιὸ θλιβερὸ καὶ ὀδυνηρὸ μέτρο ποὺ ἀναγκάστηκα ποτὲ νὰ λάβω στὴν σαραντάχρονη ἐκκλησιαστικὴ διακονία μου ὡς Μητροπολίτης Γερμανίας. Προσεύχομαι θερμὰ στὸν Κύριο τῆς δόξης νὰ ἀνακαλέσω τὴν ἀπόφαση αὐτὴ τὸ συντομώτερο δυνατό».

Ο μητρ. Γερμανίας φαίνεται να λησμονεί ότι όταν συγκρούεται η Ορθόδοξη Πίστη με τις εντολές των αντίχριστων κοσμικών αρχόντων, «πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις». Αντί να περιφρουρήσει με οποιοδήποτε κόστος και τίμημα την Ορθόδοξη Πίστη και Λατρεία και να κηρύξει την Εκκλησία εν διωγμώ, προτίμησε με μία πρωτοφανή και ανήκουστη απόφαση ως προς τη λειτουργική Παράδοση και την ποιμαντική ευθύνη των επισκόπων, να αποκλείσει τους πιστούς από το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας (και ενώ είχε ήδη προηγηθεί λόγω της «πανδημίας» του κορωνοϊού, ο περιορισμός της λατρευτικής ζωής σε μόνο μια Λειτουργία την εβδομάδα κατά το μήνα Μάρτιο και το κλείσιμο των Ιερών Ναών -δηλαδή όλων των χώρων λατρείας όλων των θρησκειών- κατά το μήνα Απρίλιο). Επιπλέον, γίνεται πλέον ξεκάθαρη η επιδίωξη του αντίχριστου συστήματος να στοχοποιήσει τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Ευχαριστίας και κυρίως τη χρήση της Αγίας Λαβίδας.

Στις 14 Μαΐου (μία μέρα μετά τη δημοσίευση της Εγκυκλίου), ο μητρ. Γερμανίας σε τηλεφωνική συνέντευξη που παραχώρησε, χαρακτήρισε τη βλάσφημη και ανίερη απόφαση του να αποκλείσει τους πιστούς από το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, ως μία «ηρωική απόφαση» ([00:45] «Είναι μία, εάν θέλετε, μία ηρωική απόφαση»).

Αυτό όμως που προκαλεί πολλά ερωτηματικά, είναι ότι σε ερώτηση της δημοσιογράφου για το εάν τα Νομοθετικά Διατάγματα που εκδόθηκαν περιγράφουν ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε την Αγία Λαβίδα (καθώς η Εγκύκλιος της Ι.Μ. Γερμανίας ανέφερε ότι τα Νομοθετικά Διατάγματα «απαγορεύουν την Θεία Κοινωνία από το Άγιο Ποτήριο με την χρήση της Αγίας Λαβίδος»), ο μητρ. Γερμανίας απάντησε πως αυτό έγινε τηλεφωνικά (!) και ότι τα Νομοθετικά Διατάγματα «δεν αναφέρουν την Λαβίδα», αλλά αναφέρουν ότι «δεν μπορούν να κοινωνούν από ένα Ποτήριο περισσότεροι άνθρωποι» [03:27]:
Δημοσιογράφος: – Τα Νομοθετικά Διατάγματα που εκδόθηκαν, τα οποία εκτός των υπολοίπων μέτρων όπως γράφεται στην Εγκύκλιο ασφαλείας που υιοθετήσατε βεβαίως, φτάνουν μέχρι το σημείο να ρυθμίζουν τον τρόπο Θείας Μεταλήψεως. Δηλαδή αυτοί περιγράφουν μέσα ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε την Αγία Λαβίδα; Έχουν τέτοια περιγραφή σε αυτά τα Διατάγματα; 
Μητρ. Γερμανίας Αυγουστίνος:Όχι, αυτό έγινε τηλεφωνικώς.
Δημοσιογράφος: – Α, μάλιστα.
Μητρ. Γερμανίας Αυγουστίνος: – Αλλά όμως και στα Διατάγματα αυτά, στα γερμανικά αυτά λέγονται […], στα Διατάγματα αυτά δεν αναφέρουν την Λαβίδα, την «Αγία» λέμε εμείς Λαβίδα οι κληρικοί, αλλά το λένε ξεκάθαρα, ότι δεν μπορούν να κοινωνούν από ένα Ποτήριο περισσότεροι άνθρωποι. Ξεκάθαρα, έτσι; Δεν ασχολήθηκαν ούτε με τις εικόνες, ούτε με τη Θεία Ευχαριστία. 

Β) Στις 17 Μαΐου, ο μητρ. Γερμανίας παραχώρησε συνέντευξη σε ηλεκτρονική εφημερίδα και ερώτηση του δημοσιογράφου είχε ως στόχο τη Θεία Ευχαριστία και τη χρήση της Αγίας Λαβίδας. Συγκεκριμένα, σε ερώτηση που τέθηκε στον μητρ. Γερμανίας σχετικά με το ποια απάντηση θα έδινε σε Ελληνοαμερικανούς δεύτερης, τρίτης ή τέταρτης γενιάς που λένε ότι πιστεύουν αλλά έχουν δυσκολία να κοινωνήσουν με τον τρόπο του κοινού κοχλιαρίου (λαβίδας), ο μητρ. Γερμανίας απέφυγε να δώσει την αυτονόητη μαρτυρία Πίστεως και Ορθόδοξης Ομολογίας ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως κίνδυνος από τη χρήση της Αγίας Λαβίδας και προτίμησε να δώσει μία βλάσφημη, ανίερη και διπλωματική απόκριση, αναφέροντας ότι «όποια απάντηση και να δώσω, κάποιον θα δυσαρεστήσω»:
«Ε.Κ.»: – Ποια απάντηση θα μπορούσε να δώσει κάποιος σε Ελληνοαμερικανούς δεύτερης, τρίτης, τέταρτης γενιάς, επιστήμονες, επιχειρηματίες κ.λπ. οι οποίοι λέγουν ότι πιστεύομε, αλλά έχουμε δυσκολία να κοινωνήσουμε με τον τρόπο του κοινού κοχλιαρίου (λαβίδας);
Μητρ. Αυγουστίνος: – Πιστεύω πως, όποια απάντηση και να δώσω, κάποιον θα δυσαρεστήσω και επίσης ότι οι πιστοί αυτοί πρέπει να θέσουν αυτό το ερώτημα στους αρχιερείς τους, αυτούς που όρισε ο Θεός να τους ποιμαίνουν.

Στις 18 Μαΐου, ο μητρ. Γερμανίας παραχώρησε τηλεοπτική συνέντευξη στο κανάλι της ΕΡΤ. Σε αναφορά της δημοσιογράφου για την αλλαγή της «Θείας Μετάληψης» στην Παπική «Εκκλησία», καθώς οι Παπικοί δίνουν πλέον τη γνωστή όστια στο χέρι και όχι στο στόμα, ο μητρ. Γερμανίας δεν εξέφρασε την Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση (οι οποίες διδάσκουν ότι οι Παπικοί είναι αιρετικοί, ότι τα μυστήρια των αιρετικών είναι άκυρα και έρημα της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος και ότι ο κίνδυνος μετάδοσης ασθενειών στις αιρετικές «Εκκλησίες» είναι αληθινός και πραγματικός). Αντιθέτως, χαρακτήρισε την Παπική και την Προτεσταντική «Εκκλησία» ως «άλλες παραδόσεις» που «έχουν άλλη ιστορία, έχουν άλλα προηγούμενα». Επίσης, ανέφερε ότι «δεν μπορεί ένας Μητροπολίτης ή ένας Επίσκοπος ν’ αλλάξει την Παράδοσή μας» (σχετικά με τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας) και ότι «αυτό θα το κάνει η Εκκλησία ως Εκκλησία, όχι ένα άτομο» (Δείτε το βίντεο που ακολουθεί στο τέλος του άρθρου).

Δημοσιογράφος: – Αλλαγές πάντως στη Θεία Μετάληψη είδαμε και από την Καθολική «Εκκλησία», Σεβασμιώτατε. Διάβαζα ότι πλέον οι ιερείς, οι κληρικοί, δίνουν τη γνωστή όστια όχι στο στόμα, όπως γινόταν μέχρι τώρα, των πιστών αλλά στο χέρι.
Μητρ. Γερμανίας Αυγουστίνος: – Κοιτάξτε, είναι μία άλλη παράδοση. Η Καθολική Εκκλησία όπως και η Προτεσταντική Εκκλησία είναι άλλες παραδόσεις, έχουν άλλη ιστορία, έχουν άλλα προηγούμενα κλπ. Σε εμάς, δεν μπορεί ένας Μητροπολίτης ή ένας Επίσκοπος ν’ αλλάξει την Παράδοσή μας. Αυτό θα το κάνει η Εκκλησία ως Εκκλησία, όχι ένα άτομο. Δεν έχω το δικαίωμα να αλλάξω εγώ αυτό που τόσες εκατοντάδες χρόνια ζούμε όλοι μαζί, στην Ελλάδα και όχι μόνο στην Ελλάδα, στην Ρωσία, παντού στον Ορθόδοξο κόσμο.

Επίσης, ενώ στην Ορθόδοξη Εκκλησία υπάρχει αναβρασμός και αγανάκτηση καθώς οι προκαθήμενοι των Εκκλησιών και οι Ιεράρχες λαμβάνουν ανίερες, πρωτόγνωρες και βλάσφημες αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Ευχαριστίας, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος σε συνέντευξη που έδωσε την 1η Ιουνίου στην εφημερίδα Καθημερινή προσέβαλε κατάφωρα και προκλητικά την Ορθόδοξη Πίστη, καθώς έθεσε εμμέσως και χωρίς καμία ντροπή θέμα αλλαγής του τρόπου μετάδοσης της Θείας Μετάληψης, αναφέροντας ότι: «έχουμε άλλη λειτουργία στην Εκκλησία μας, μιας άλλης εποχής, που δεν είχαμε κουταλάκι, που ο άρτος, το σώμα εμβαπτίζεται». Εκτός όμως από το γεγονός ότι δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος αλλαγής του τρόπου μετάδοσης της Θείας Ευχαριστίας (καθώς η χρήση της Αγίας Λαβίδας είναι απολύτως ασφαλής επειδή στην Ορθόδοξη Εκκλησία ενεργεί η Άκτιστη Χάρη του Αγίου Πνεύματος), ο τρόπος μετάδοσης που αναφέρει ο Αρχιεπίσκοπος παραπέμπει σε ένα από τους δύο τρόπους με τον οποίο χορηγούν τη «Θεία Κοινωνία» οι αιρετικοί Παπικοί (και είναι ο ίδιος τρόπος που προτείνει επανειλημμένα το τελευταίο διάστημα ο καθηγητής Χρυσόστομος Σταμούλης). Επιπρόσθετα, ο Αρχιεπίσκοπος σχετικά με τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Ευχαριστίας δήλωσε ότι «είναι θέμα που θα πρέπει η Εκκλησία στο σύνολο να το δει» και ότι «είναι ένα θέμα που πρέπει πανορθόδοξα να αντιμετωπιστεί»:

Αλέξης Παπαχελάς: – Απλώς να το καταλάβω, υπάρχει το Μυστήριο το ίδιο και υπάρχει και ένα τεχνικό ζήτημα, αν θα γίνεται με κουταλάκια μιας χρήσης ή όχι, γιατί περί αυτού πρόκειται στην ουσία. Αυτό υπονομεύει το ίδιο το Μυστήριο;
Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος: – Δεν το υπονομεύει διότι έχουμε άλλη λειτουργία στην Εκκλησία μας, μιας άλλης εποχής, που δεν είχαμε κουταλάκι, που ο άρτος, το σώμα εμβαπτίζεται. Πρώτη φορά αντιμετωπίζουμε αυτό το πράγμα, γι’ αυτό νομίζω ότι δεν είναι αντικείμενο συζητήσεως ούτε ενός κληρικού με έναν γιατρό λοιμωξιολόγο ή με έναν πιστό. Είναι θέμα που θα πρέπει η Εκκλησία στο σύνολο να το δει και επειδή δεν υπάρχει Εκκλησία ή Λειτουργία χωρίς τη Θεία Ευχαριστία, είναι ένα θέμα που πρέπει πανορθόδοξα να αντιμετωπιστεί.

Ταυτόχρονα, την ίδια ημέρα (1η Ιουνίου), ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος έθεσε με μία ακόμη ενέργεια του, μία νέα βόμβα στα θεμέλια της Ορθόδοξης Πίστης και Εκκλησίας καθώς απέστειλε γράμμα προς τους Προκαθημένους των Εκκλησιών σχετικά με «τό καίριον θέμα τῆς Θείας Εὐχαριστίας καί τοῦ τρόπου μεταδόσεως αὐτῆς εἰς τούς πιστούς», θέτοντας έτσι και αυτός εμμέσως και χωρίς καμία ντροπή, θέμα αλλαγής του τρόπου μετάδοσης της Θείας Μετάληψης. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης αντί να διαφυλάττει με οποιοδήποτε κόστος την Ιερά Παράδοση, την Ορθόδοξη Πίστη καθώς και τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Ευχαριστίας με τη χρήση της Αγίας Λαβίδας, η οποία τελείται επί αιώνες στην Ορθόδοξη Εκκλησία, αναγράφει στο γράμμα ότι επιθυμεί να γνωρίσει τους αδελφικούς λογισμούς και σκέψεις των Προκαθημένων, ώστε να πορευθούν από κοινού εις την ποιμαντική αντιμετώπιση των αμφισβητήσεων του καθιερωμένου τρόπου μεταδόσεως της Θείας Κοινωνίας: «Ἐνώπιον τῶν διαμορφουμένων συνθηκῶν, ἐπιθυμοῦμεν νά ἐνωτισθῶμεν τόν ἀδελφικόν Ὑμῶν λογισμόν καί τάς σκέψεις, ὥστε, ἀπό κοινοῦ νά πορευθῶμεν εἰς τήν ποιμαντικήν ἀντιμετώπισιν τῶν ἀμφισβητήσεων τοῦ καθιερωμένου τρόπου μεταδόσεως τῆς Θείας Κοινωνίας».

Γ) Στην Ι.Μ. Γερμανίας, οι πιστοί εκτός από το είναι αποκλεισμένοι από το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας (μετά την «ηρωική απόφαση» του μητρ. Γερμανίας), σε ορισμένες περιπτώσεις δεν μπορούν να πλησιάσουν και να ασπαστούν τις Ιερές εικόνες, οι οποίες βρίσκονται μέσα στους Ιερούς Ναούς. Δύο βίντεο (1, 2) που δημοσιεύθηκαν στις 12 Μαΐου από τον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου στο Aachen Γερμανίας, παρουσιάζουν βλάσφημες εικόνες ντροπής, καθώς οι Άγιες εικόνες έχουν τυλιχτεί με απαγορευτική ταινία. Η απαγόρευση όμως του ασπασμού των Αγίων εικόνων μπορεί να θεωρηθεί ως ένα νέο είδος εικονομαχίας, καθώς αγνοείται η θεολογία και η Πίστη της Εκκλησίας που αναπτύχθηκε από την Ζ´ Οἰκουμενική Σύνοδο καθώς και από μεγάλους Αγίους Πατέρες. Διαβάζουμε σχετικά στο άρθρο του π. Θεοδώρου Ζήση με τίτλο «Προσβολή των δογμάτων της Εκκλησίας και της Ιερότητας των Ναών»:

«Ἡ σύσταση νά μήν ἀσπαζόμαστε τίς ἅγιες εἰκόνες μπορεῖ νά θεωρηθεῖ ὡς ἕνα νέο εἶδος εἰκονομαχίας, γιατί ἀγνοεῖ τήν θεολογία καί τήν πίστη τῆς Ἐκκλησίας πού ἀναπτύχθηκε ἀπό τήν Ζ´ Οἰκουμενική Σύνοδο καί ἀπό μεγάλους Ἁγίους Πατέρες. Ἀσπαζόμενοι τίς εἰκόνες ἀσπαζόμαστε τά εἰκονιζόμενα πρόσωπα τοῦ Χριστοῦ, τῆς Παναγίας, τῶν Ἀποστόλων καί τῶν Ἁγίων, τῶν ὁποίων ἡ Χάρη καί ὁ ἁγιασμός μεταβαίνει ἀπό τά πρωτότυπα, ἀπό τούς ἴδιους, καί στίς εἰκόνες τους. Δέν τιμοῦμε τό ξύλο τῆς εἰκόνας, ἀλλά τόν εἰκονιζόμενο ἐπάνω εἰς αὐτήν, ὅπως εἶχε διατυπώσει ἐνωρίς ὁ Μ. Βασίλειος καί κατόπιν ὁ Ἅγιος Ἰωάννης Δαμασκηνός καί ἡ Ζ´ Οἰκουμενική Σύνοδος· «ἡ γάρ τῆς εἰκόνος τιμή ἐπί τό πρωτότυπον διαβαίνει». Εἶναι λοιπόν ποτέ δυνατόν νά ἐπιτρέψει ὁ Χριστός, ἡ Θεοτόκος, ὁ εἰκονιζόμενος Ἅγιος νά ἀσθενήσει αὐτός πού τόν τιμᾶ ἀσπαζόμενος τήν εἰκόνα του; Ὅταν μάλιστα ἔχουμε χιλιάδες παραδείγματα θαυματουργῶν εἰκόνων πού εἴτε ἐκδηλώνουν τήν πλούσια Χάρη τους μέ μυροβλησία εἴτε μέ τή θεραπεία χιλιάδων ἀσθενῶν πού προσφεύγουν καί ζητοῦν βοήθεια ἀπό τόν Θεό καί τούς Ἁγίους; Ἡ Χάρη μάλιστα αὐτή τῶν εἰκονιζομένων Ἁγίων, ὅπως περνᾶ στά λείψανα πολλῶν Ἁγίων καί τά καθιστᾶ ἄφθαρτα καί θαυματουργά, ἔτσι περνᾶ καί στό ὑλικό τῶν εἰκόνων, εἰς τό ξύλο, τό ἁγιάζει καί τό χαριτώνει ὥστε καί αὐτό νά μεταδίδει Χάρη καί Ἁγιασμό. Σέ παλαιότερη μελέτη μας γιά τίς ἅγιες εἰκόνες γράφαμε τά ἑξῆς:
«Οἱ εἰκόνες μάλιστα τῶν ἁγίων δέν εἶναι ἁπλές ἀναμνηστικές παραστάσεις, ὅπως οἱ φωτογραφίες τῶν συγγενῶν καί φίλων, ἀλλά μετέχουν καί αὐτές στή δόξα καί στόν ἁγιασμό, λόγῳ τῆς μυστικῆς τους σχέσεως πρός τά πρωτότυπα. Ἡ Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, πού ἐνοικεῖ στούς ἁγίους, χαριτώνει τά σώματά τους, ὅπως φαίνεται στά ἅγια λείψανά τους καί περνᾶ καί στίς ἅγιες εἰκόνες τους, πού γιά τό λόγο αὐτό θαυματουργοῦν18. Ἡ Σύνοδος ἀπέκρουσε τήν ἄποψη τῶν εἰκονομάχων οἱ ὁποῖοι ἰσχυρίζονταν ὅτι ἡ εἰκόνα,ἐπειδή δέν καθαγιάζεται μέ εἰδική εὐχή, δέν ἔχει τό χαρακτήρα τοῦ ἱεροῦ καί ἁγίου, «ἀλλά μένει κοινή καί ἄτιμος ὡς ἀπήρτισεν αὐτήν ὁ ζωγράφος». Κατά τούς Πατέρες τῆς Συνόδου ὑπάρχουν πολλά ἄλλα ἀντικείμενα μέσα στή λατρεία, ὅπως ὁ σταυρός καί τά ἱερά σκεύη, τά ὁποῖα χωρίς νά καθιερώνονται μέ εὐχή, εἶναι ἀφ᾽ ἑαυτῶν πλήρη ἁγιασμοῦ καί Χάριτος. Τό ἴδιο ἰσχύει καί μέ τήν εἰκόνα. Διά τοῦτο «ἀσπαζόμενοι ταύτην καί τιμητικῶς προσκυνοῦντες μεταλαμβάνομεν ἁγιασμοῦ· ἐπεί καί ἱερά διάφορα σκεύη ἔχοντες ταῦτα ἀσπαζόμεθα καί περιπτυσσόμεθα καί ἁγιασμόν τινα εἰληφέναι παρ᾽ αὐτῶν ἐλπίζομεν· ἤ καί τόν σταυρόν καί τά ἱερά σκεύη φληναφήσουσι κοινά καί ἄτιμα εἶναι, ὡς ἀπήρτισεν αὐτά ὁ τέκτων καί ὁ ζωγράφος καί ὁ ὑφάντης, ἐπειδάν οὐκ ἔχουσιν εὐχήν ἱεράν ἁγιάζουσαν αὐτά, ἤ καί τάς σεπτάς εἰκόνας ὡς ἱεράς καί ἁγίας καί τιμίας ἀποδέξονται»19. Ὅ,τι ἀφιερώνεται στό Θεό καί στούς ἁγίους μετέχει τῆς Χάριτος καί γίνεται ἅγιο. Οἱ εἰκόνες εἶναι ἰσοδύναμες πρός τό εὐαγγέλιο, τόν σταυρό καί τά ἱερά σκεύη. Γι᾽ αὐτό μέ ἔμφαση ἡ σύνοδος ἐπαναλαμβάνει: «Ταῦτα εἰδότες ἡμεῖς, οἱ τῷ Θεῷ μόνῳ τήν λατρείαν ἡμῶν ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ προσάγοντες, πάντα τά αὐτῷ ἀνατεθειμένα καί καθιερωμένα, εἴτε θεῖος τύπος τοῦ τιμίου σταυροῦ, εἴτε ἅγιον εὐαγγέλιον, εἴτε σεπταί εἰκόνες, εἴτε ἱερά σκεύη εἰσί, καί ἀσπασώμεθα καί περιπτυξώμεθα, ὡς ἐλπίδα ἔχοντες ἁγιασμοῦ μεταλαμβάνειν παρ᾽ αὐτῶν»20».

Τέλος, σημειώνουμε ότι ο Ιερός Ναός του Αγίου Δημητρίου στο Aachen στον οποίο απαγορεύτηκε ουσιαστικά η προσκύνηση των Αγίων εικόνων, είναι ο Ιερός Ναός στον οποίο Παπικός Επίσκοπος μοίραζε αρτοκλασία τον Οκτώβριο του 2019. Δυστυχώς, ο Οικουμενιστικός κατήφορος και οι βλάσφημες πρακτικές της Ι.Μ. Γερμανίας φαίνεται ότι δεν έχουν τέλος, καθώς όσο περνάει ο καιρός, αποδομείται σε σταθερή και μόνιμη βάση, η Ιερά Παράδοση και η Ορθόδοξη Πίστη.

Για λόγους ενημέρωσης του αναγνωστικού μας κοινού προβάλλουμε ένα απόσπασμα από τα σχετικό βίντεο από τα κανάλια ΕΡΤ Α.Ε. και KONSTANTIN0UPOLIS εδώ και εδώ.

Ι.Μ. Γερμανίας- Η απαγόρευση της Θ. Κοινωνίας, η μεθόδευση τρόπου μεταδόσεως της, η νέα Εικονομαχία

Δείτε σχετικά
Παπικός Επίσκοπος μοιράζει Αντίδωρο στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου στο Άαχεν Γερμανίας [Βίντεο]
Οικουμενιστικός εσπερινός για την έναρξη του 50ου Ιερατικού Συνεδρίου της Ι.Μ. Γερμανίας
Σε οικουμενιστική εκδήλωση στο Μόναχο παρουσιάστηκε η γερμανική έκδοση του βιβλίου η «Συνάντηση με το Μυστήριο» του Οικ. Πατριάρχη
– Θεοφάνια 2020 στη γαλανόλευκη και ηλιόλουστη Αθήνα του Ίζαρ (Μόναχο)
– Το «άγιο φως» που σε καρβουνιάζει… Τα κάστανα του Βερολίνου…
– Εκδήλωση της Ενορίας Αγίων Πάντων Μονάχου και της Ευαγγελικής Εκκλησίας Μονάχου για την Ημέρα του Πρόσφυγα