Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Έτσι εορτάζει το Φανάρι κατά την 1η Σεπτεμβρίου, υποβιβάζοντας δηλαδή τη σπουδαία αυτή εορτή της έναρξης του εκκλησιαστικού έτους…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Απότοκο του Οικουμενισμού και της μεταπατερικότητας του Πατριάρχη Βαρθολομαίου αποτελεί και η καθιέρωση μίας καινοφανούς εορτής, άσχετης με την ιερή μας Παράδοση, κατά την 1η του μηνός Σεπτεμβρίου και αυτή είναι η εορτή της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.

Στη σχετική εγκύκλιο ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναφέρει «Εἰσερχόμενοι σήμερον, εὐλογίᾳ Θεοῦ, εἰς τό νέον ἐκκλησιαστικόν ἔτος, τιμῶμεν κατά τήν ἑορτήν ταύτην τῆς Ἰνδίκτου τήν «Ἡμέραν προστασίας τοῦ φυσικοῦ περιβάλλοντος» καί ἀναπέμπομεν δοξολογικάς καί εὐχαριστηρίους εὐχάς πρός τόν Κτίστην τῶν ἁπάντων διά τό μέγα δῶρον τῆς δημιουργίας».

Με προκλητική ασέβεια διακηρύσσει ότι «ὁ σεβασμός πρός τήν κτίσιν καί ἡ διαρκής μέριμνα διά τήν προστασίαν της ἀνήκουν εἰς τόν πυρῆνα τῆς Ὀρθοδόξου ἡμῶν ταυτότητος…». Ενώ με ενθουσιασμό διεκδικεί την έμπνευση για το οικολογικό κίνημα από την 1η Σεπτεμβρίου του 1989. «Ἐπί τρεῖς καί πλέον δεκαετίας, ἡ Ἁγία τοῦ Χριστοῦ Μεγάλη Ἐκκλησία προβάλλει μετ᾿ ἐμφάσεως καί δυναμισμοῦ, διά ποικίλων πρωτοβουλιῶν, τό οἰκοφιλικόν μήνυμα τῆς Ὀρθοδοξίας».

Δεινός σύμμαχος και ομόψυχος του π. Βαρθολομαίου, ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας συγγράφει υπέρ της ανοησίας και βλασφημίας του Πατριάρχη. Παρέχει υλικό της δικής τους θεολογικής οικολογίας, της δικής τους αίρεσης και κακοδοξίας, καθώς η προστασία του περιβάλλοντος αναβιβάστηκε σε ένα είδος λατρείας της κτίσεως. Το ψαλμικό «Ουκ ελάτρευσαν την κτίση οι θεόφρονες παρά τον Κτίσαντα» ελέγχει την ανομία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και των συν αυτώ.

Έτσι εορτάζει το Φανάρι κατά την 1η Σεπτεμβρίου. Υποβιβάζει τη σπουδαία αυτή εορτή της έναρξης του εκκλησιαστικού έτους η οποία εδράζεται πάνω στην αγιοπατερική πρακτική και εμπειρία και τη μετατρέπει σε μία κοσμική εορτή σαν αυτές τις παγκόσμιες ημέρες που εορτάζει η συσκοτισμένη Δύση.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά τα πράγματα είναι ακόμα πιο σοβαρά καθώς αυτού του τύπου οι εορτασμοί παραπέμπουν σε ειδωλολατρικά κατεστημένα, παγανιστικά κατάλοιπα, όπως μας διαφωτίζει ο Ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης στο κήρυγμά του επί την εορτή της αρχής της Ινδίκτου. 

Γράφει ο σεβαστός πατήρ: «Στην νέα εποχή εντάσσεται η παναίρεση του Οικουμενισμού, εντάσσεται το κίνημα της μασονίας, της θεοσοφίας, του αποκρυφισμού, οι αιρέσεις της νεοειδωλολατρείας, του νεοπαγανισμού… Δυστυχώς το γνώρισμα αυτής της νέας εποχής, είναι ότι θέλει να ισοπεδώσει τον Χριστιανισμό,να στραφεί εναντίον του Χριστιανισμού…και να πει ότι, σε όλες τις θρησκείες υπάρχει σωτηρία, δεν υπάρχει μόνο στον Χριστό η σωτηρία… Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο είναι ότι μέσα στα πνεύματα αυτά των αιρέσεων, υπάρχει και μία επίσης, θα λέγαμε αποθέωση της φύσεως. Αφού στην νέα εποχή ανήκει και η νεοειδωλολατρεία και οι ειδωλολάτρες λάτρευαν την γη ως θεά. Να ξέρουμε πως υπάρχουν και σήμερα άνθρωποι με το νεοεποχίτικο πνεύμα που λατρεύουν την γη. Θεωρούν πολλοί μέσα στο κίνημα αυτό, ότι η γη είναι ιερή, ότι η γη είναι θεά και οφείλουμε να προσκυνούμε και να λατρεύουμε την γη. Στα πλαίσια αυτής της νεοεποχίτικης, νεοπαγανιστικής θεωρίας αναπτύχθηκε και το περίφημο κίνημα της Οικολογίας. Θα πρέπει να ξέρουμε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει ανακηρύξει την 1η Σεπτεμβρίου, ως ημέρα του Φυσικού Περιβάλλοντος, ως ημέρα της Οικολογίας. Άγνωστη γιορτή είναι για εμάς, η ημέρα της Οικολογίας και όχι Ορθόδοξη και όχι ευσεβής εορτή. Πίσω από όλα αυτά κρύβεται η λατρεία της φύσης και της δημιουργίας. Υπάρχουν συναντήσεις των εκπροσώπων των θρησκειών και του Οικουμενικού Πατριάρχη, όπου προσεύχονται μπροστά στην σφαίρα της γης. Συμπροσευχή γίνεται μπροστά στην σφαίρα της γης. Στην θεά γη προσεύχονται όλοι τους και αυτό υποδηλώνει η σημερινή εορτή, η ημέρα του Περιβάλλοντος. Οι Οικολόγοι ζητούν οι ίδιοι να σώσουν το περιβάλλον. Αυτοί θα σώσουν το περιβάλλον; Αυτοί θα σώσουν τον κόσμο; Αν ο Θεός δεν σώσει τον κόσμο, κανένας δεν μπορεί να σώσει τον κόσμο. Την ευθύνη για την σωτηρία του κόσμου, δεν την έχουμε εμείς οι άνθρωποι. Εμείς έχουμε την ευθύνη της σωτηρίας της ψυχής μας. Το να σώσουμε τον κόσμο δεν ανήκει σε εμάς, αυτό είναι στα χέρια του Θεού. Και να θέλαμε εμείς να καταστρέψουμε τον κόσμο, με τις καταστροφές τις φυσικές, δεν θα μπορούσαμε. Θα μας εμπόδιζε ο Θεός. Μόνον ο Θεός είναι εκείνος ο οποίος ή θα καταστρέφει το περιβάλλον για να μας παιδαγωγεί ή είναι εκείνος που διασώζει το περιβάλλον. Η δική μας η αρμοδιότητα είναι να κοιτάξουμε να σώσουμε την ψυχή μας. Κι αν εμείς κοιτάξουμε να σώσουμε την ψυχή μας και κάνουμε τα πνευματικά μας, τότε σώζεται και το φυσικό περιβάλλον. Το γεγονός πως σήμερα το φυσικό περιβάλλον καταστρέφεται, οφείλεται στο ό,τι, εμείς πνευματικά, δεν είμαστε ευσταθείς. Όταν οι άνθρωποι πνευματικά είναι ευσταθείς και ζουν ασκητικά, ζουν λιτά, ζουν σύμφωνα με τις εντολές του Θεού τότε αυτομάτως σώζεται το φυσικό περιβάλλον. Όχι να ζούμε με άνεση, με τρυφή, με πολυτέλεια».

Πώς εορτάζει όμως η Αγία μας Εκκλησία την ημέρα αυτή της Αρχής της Ινδίκτου;

Κατά αυτήν την ημέρα λοιπόν, τελείται η ακολουθία της Αρχής της Ινδίκτου σε συνδυασμό με τη θεία λειτουργία για την ευλογία του εκκλησιαστικού έτους. Όλη η προσευχή και δοξολογία απευθύνεται στον Ποιητή των Απάντων. «Ο των αιώνων Ποιητής και Δεσπότης, Θεέ των όλων, υπερούσιε όντως, την ενιαύσιον ευλόγησον περίοδον, σώζων τω ελέει σου τω απείρω, Οικτίρμον, πάντας τους λατρεύοντας σοι τω μόνω Δεσπότη, και εκβοώντας φόβω Λυτρωτά· Εύφορον πάσι το έτος χορήγησον». (Κοντάκιο της εορτής)

Ενώ το Απολυτίκιο της εορτής αναπέμπει παρακλήσεις και δεήσεις προς τον Κύριο να σπλαχνιστεί και να ευλογήσει το νέο έτος «Ὁ πάσης δημιουργός τῆς κτίσεως, ὁ καιρούς καί χρόνους ἐν τῇ ἰδίᾳ ἐξουσία θέμενος, εὐλόγησον τόν στέφανον τοῦ ἐνιαυτοῦ τῆς χρηστότητός σου Κύριε, φυλάττων ἐν εἰρήνῃ τούς Βασιλεῖς καί τήν πόλιν σου, πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, καί σῶσον ἡμᾶς». Ἀπολυτίκιον» Ἦχος β’.

Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης γράφει στο Συναξαριστή: «Πρέπει να ηξεύρωμεν, αδελφοί, ότι η του Θεού αγία Εκκλησία εορτάζει σήμερον την Iνδικτιώνα, διά τρία αίτια. Πρώτον, επειδή και αυτή είναι αρχή του χρόνου… Iνδικτιών δε κατά την ρωμαϊκήν, ήτοι λατινικήν γλώσσαν, θέλει να ειπή ορισμός. Kαι δεύτερον εορτάζει ταύτην η Εκκλησία, επειδή και κατά την σημερινήν ημέραν, επήγεν ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός μέσα εις την Συναγωγήν των Ιουδαίων, και εδόθη εις αυτόν το Bιβλίον του Προφήτου Ησαΐου, καθώς γράφει ο Ευαγγελιστής Λουκάς…Eίναι δε και τρίτη αιτία, διά την οποίαν η Εκκλησία του Χριστού κάμνει σήμερον ενθύμησιν της Ινδίκτου, και εορτάζει την αρχήν του νέου χρόνου: ήγουν, ίνα διά μέσου της υμνωδίας και ικεσίας, οπού προσφέρομεν εις τον Θεόν εν τη εορτή ταύτη, γένη ο Θεός ίλεως εις ημάς, και ευλογήση τον νέον χρόνον, και χαρίση τούτον εις ημάς ευτυχή και γεμάτον από όλα τα σωματικά αγαθά. Kαι ίνα φωτίση τας διανοίας μας, εις το να περάσωμεν όλον τον χρόνον καθαρώς και με αγαθήν συνείδησιν, και εις το να ευαρεστήσωμεν τω Θεώ, με την φύλαξιν των εντολών του. Kαι ούτω να τύχωμεν των εν Oυρανοίς αιωνίων αγαθών».

Δεν χωράει αδελφοί χριστιανοί, ουδείς προβληματισμός για το πού βρίσκεται η αλήθεια και η οδός Κυρίου. Να ευγνωμονούμε τον Θεό που μας δίνει ποιμένες και πατέρες που μας φωτίζουν αυτόν το δρόμο, μιλώντας βάσει του Ευαγγελίου και των Αγίων μας. Το φως αυτό της αληθινής Πίστης ως φάρος φωτίζει και αποκαλύπτει τις πλάνες του Οικουμενικού Πατριάρχη και των ομοφρονούντων του Ιεραρχών.

 Στώμεν καλώς! Στώμεν μετά φόβου!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Αρχή της Ινδίκτου- αρχή για εγρήγοσρη mp3. Κήρυγμα του Πρωτοπρ. Νικόλαου Μανώλη
Μητρ. Κυθήρων: «Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου, πρόσχωμεν!» είναι το ιερόν σύνθημά μας
Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου, Αρχή της Ινδίκτου