Γράφει η Μαρία Κοσμίδου 
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Η αβραμιαία φιλοξενία περιορίστηκε στα υλικά αγαθά. Στα πνευματικά ούτε στάλα Ορθοδοξίας δεν είχαν να προσφέρουν οι οικοδεσπότες στους Αγγλικανούς…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Σε κεντρικό ξενοδοχείο στην Ιεράπετρα της Κρήτης, κατά το διάστημα από 18 έως 23 Οκτωβρίου 2021, έλαβε χώρα η συνάντηση της Συντακτικής Επιτροπής της Διεθνούς Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου Ορθοδόξων και Αγγλικανών.

Στη συνάντηση, από πλευράς Ορθοδόξων έλαβαν μέρος ο Μητροπολίτης Βελγίου Αθηναγόρας για το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ο Πρωτ. Γεώργιος Δράγας για το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, ο καθηγητής Μπόγδαν Λούβαρτιτς για το Πατριαρχείο Σερβίας, ο καθηγητής Νέιθαν Χοπ για την Εκκλησία της Αλβανίας και ο Πρωτ. Χρήστος Χρηστάκης.

Από πλευράς Αγγλικανών, έλαβαν μέρος ο Αρχιεπίσκοπος Ρίτσαρντ Κλαρκ, ο Επίσκοπος Νόριτζ Γκρέιαμ και οι κληρικοί Άλισον Τζόις, Σάρα Ρόουλαντ Τζόουνς, Νηλ Βάιγκερς καθώς και ο Γουίλιαμ Άνταμ.

Σύμφωνα με την ίδια πηγήη επιτροπή επεξεργάστηκε το κείμενο περί ευθανασίας και του τέλους της ζωής και ετοίμασε το κείμενο αυτό για την επόμενη ολομέλεια. Επίσης, η επιτροπή άρχισε την μελέτη των επόμενων θεμάτων: περί δωρεάς οργάνων και μεταμοσχεύσεως και περί γάμου.

Ο Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας Κύριλλος προσέφερε αβραμιαία φιλοξενία στην επιτροπή, η οποία ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη και τους συνεργάτες του, ιδιαιτέρως τον Πρωτοσύγκελό του, Αρχιμ. Αμβρόσιο Σκαρβέλη.

Τα μέλη της Επιτροπής επισκέφθηκαν την Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Παναγίας Ακρωτηριανής και Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Τοπλού Σητείας, όπου γευμάτισαν και ξεναγήθηκαν από τον Καθηγούμενο της Μονής Αρχιμ. Αμβρόσιο και τον Προηγούμενο Αρχιμ. Φιλόθεο. Επίσης ξεναγήθηκαν στο εκκλησιαστικό μουσείο της Μονής και θαύμασαν τα σημαντικά εκθέματα από την πλούσια ιστορία της.

Η επόμενη συνάντηση της Ολομέλειας του Διαλόγου αυτού, θα λάβει χώρα στην Ιερά Μονή Πεντέλης τον Οκτώβριο του 2022.”

Από πλευράς Αγγλικανών, ο διάλογος πήγε πολύ καλά. Από πλευράς Ορθοδόξων, ο διάλογος για άλλη μια φορά ήταν σκέτη αποτυχία. Μηδέν εις το πηλίκον. Η αβραμιαία φιλοξενία περιορίστηκε στα υλικά αγαθά. Διότι στα πνευματικά ούτε στάλα Ορθοδοξίας δεν είχαν να προσφέρουν οι οικοδεσπότες στους Αγγλικανούς. Πώς θα μπορούσαν άλλωστε, όταν το φρέαρ της Μητρόπολης Σητείας και ολόκληρης της Αρχιεπισκοπής Κρήτης, δεν είναι καθαρό; Όταν μαζί με το φρέαρ της Μητρόπολης Βελγίου και των άλλων Πατριαρχείων που συμμετείχαν στην Επιτροπή, συγκοινωνούν με το φρέαρ του Φαναρίου, το οποίο έχει προ πολλού βρωμίσει από τις ακαθαρσίες του παγκοσμίου συμβουλίου αιρέσεων;

Και όπως είναι γνωστό, αν οι νοικοκυραίοι δεν διατηρούν καθαρά τα πηγάδια τους, αν δεν τα φροντίζουν και δεν τα ασφαλίζουν και επιτρέπουν να πέφτουν μέσα σκουπίδια και ακαθαρσίες, τότε το νερό μολύνεται και όσοι πίνουν από αυτό, ασθενούν και πεθαίνουν…

Εύλογη είναι και η εξής απορία: τα θέματα που απασχολούν αυτές τις επιτροπές διαλόγου είναι ήδη λυμένα στην Αγία μας Εκκλησία. Για παράδειγμα, η ευθανασία, η δωρεά οργάνων και η μεταμόσχευση, ο γάμος, τα πάντα, είναι τακτοποιημένα. Άρα τι σκοπό έχει η συζήτηση τέτοιων ζητημάτων, αν όχι την διάδοση της Ορθόδοξης θέσης; Το πρότυπο για κάθε διάλογο μεταξύ Ορθοδόξων Χριστιανών και πιστών άλλων δογμάτων, είναι ο διάλογος του Κυρίου μας με τη Σαμαρείτιδα. Λάου – λάου και αυτό το έχουν αλλάξει ώστε τώρα να παρουσιάζεται σαν σωστό. Τα τελευταία εκατό σχεδόν χρόνια, αυθαίρετα πατριάρχες και επίσκοποι ανταλλάσσουν επισκέψεις με αιρετικούς με πλήρες πρόγραμμα φιλοξενίας, ξεναγήσεων και άλλων θεαμάτων. Σε αυτή τη νέα ατζέντα, οι “ορθόδοξοι” κάνουν διάλογο αλλιώτικο με τους αιρετικούς. Δεν τους μιλούν για τη μόνη Αλήθεια που σώζει. Δεν τους καλούν να επιστρέψουν στην Ορθοδοξία. Δεν ενδιαφέρονται για την κατήχησή των, επειδή οι ίδιοι δεν έχουν γευτεί το ύδωρ το ζων. Δυστυχώς, δεν μπορούν να μιλήσουν στους Αγγλικανούς ούτε σε άλλους εκτός Ορθοδοξίας, όπως μίλησε ο Κύριος στη Σαμαρείτιδα, για το ύδωρ το ζων, το αλλόμενον εις ζωήν αιώνιον. Δε μπορούν να τους ξεδιψάσουν, να ελκύσουν ψυχές στη μόνη Πίστη που σώζει. Οι ίδιοι χρειάζονται επανακατήχηση…

Ανεξίτηλοι στη μνήμη μας παραμένουν οι λόγοι του μακαριστού μας πνευματικού πατρός Νικολάου Μανώλη, ο οποίος με πόνο ψυχής έγραφε στο άρθρο του “Το ύδωρ το αλλοιούμενον”:

Δυστυχῶς, σήμερα τά πράγματα εἶναι πολύ διαφορετικά. Οἱ διάδοχοι πλέον τῶν Ἀποστόλων ἒχουν διαφοροποιήσει τήν ἐντολή “μαθητεύσατε πάντα τά ἒθνη”. Ἡ μαθητεία στόν χῶρο τῆς ἱεραποστολῆς ἐπιδέχεται τώρα σύνθετες ἐρμηνεῖες. Ἡ Πίστη στόν Χριστό ὡς μόνη λατρεμένη ἀγάπη καί στήν Ὀρθοδοξία ὡς μόνη ἀληθινή Πίστη δέν εἶναι αὐτονόητη. Τίθεται πρός διαπραγμάτευση”.

Ουσιαστικά οι εκκλησιαστικοί ταγοί, διαφοροποιώντας τις εντολές του Χριστού μας, αρνούνται την αποστολική διαδοχή κι ας αυτοαποκαλούνται διάδοχοι των Αποστόλων. Το αποτέλεσμα της επιλογής τους είναι μια άλλη Εκκλησία, η οποία “…δέν εἶναι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία. Οἱ ταγοί της δέν πετύχανε στήν Ὀρθοδοξία τή Χάρη τοῦ Θεοῦ. Μήν ἀντέχοντας τήν κενότητα μέσα τους ἀπό παρουσία Θεοῦ, προσχωροῦν ἐρωτοτροπώντας σέ ξένες πίστεις, στόν παπισμό, στόν οἰκουμενισμό, στήν πανθρησκεία τῆς νέας ἐποχῆς…

Ως πότε ο Θεός θα δίνει ευκαιρία για μετάνοια; Οι εργασίες της εν λόγω Επιτροπής διαλόγου είχαν διακοπεί τα δύο τελευταία έτη. Το ίδιο χρονικό διάστημα, σεισμοί και καταποντισμοί πλήττουν το νησί της Κρήτης. Οι θεομηνίες όμως δεν φαίνεται να προβληματίζουν τους οικείους Μητροπολίτες. «Υποκριταί, το μεν πρόσωπον του ουρανού γινώσκετε διακρίνειν, τα δε σημεία των καιρών ου δύνασθε γνώναι;» Αλλά ακόμα και αν στην Κρήτη δεν υπάρχει ούτε ένας Μητροπολίτης λεβέντης να αντιδράσει, υπάρχουν Μοναχοί, υπάρχουν Ιερείς, υπάρχει ο λαός του Θεού, που έχουν ιερό καθήκον να αντιδράσουν και να δηλώσουν στον Κύριο ημών Ιησού Χριστό ότι είναι δικοί Του και δεν ακολουθούν τους νεωτεριστές Επισκόπους. Θα πρέπει να αποδείξουν έμπρακτα ότι δεν προσεταιρίζονται την αίρεση. Ιδού, πεδίον δόξης λαμπρόν!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra