...“Το Φανάρι έχει απολέσει τον ρόλο του συντονιστή των Ορθοδόξων”...

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Εντάξει, υπάρχει το ζήτημα, θα συναντηθεί το Φανάρι με τη Μόσχα, δε θα συναντηθεί για το ζήτημα της Θείας Κοινωνίας;… Αλλά τί σημασία έχει, εφόσον ο Οικουμενισμός που τους δέρνει τους κάνει να ομονοούν στην βλασφημία και την ασέβεια…….

Συγκεκριμένα, σε παλαιότερο δημοσίευμα της Κατάνυξης, Το Κόλπο!!! Τί μπορεί να σχεδιάζει ο Φαναριώτης Πάπας με 15 Εκκλησίες, είχαμε διαβάσει τα εξής: Σύμφωνα με δήλωση πηγής που δεν κατονομάζεται στο ρωσικό πρατορείο RIA Novosti, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος θέλει να προσκαλέσει 15 εκκλησίες, συμπεριλαμβανομένου του επικεφαλής της «νέας εκκλησίας» της Ουκρανίας (PCU) Επιφάνιου. «Είναι σαφές ότι καλεί τον Επιφάνιο, ώστε να μην έρθει ο Πατριάρχης Κύριλλος, και έπειτα κι άλλοι», αναφέρει. Επίσης, η ίδια πηγή αναφέρει ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης ανησυχεί που η συνάντηση στο Αμάν πραγματοποιήθηκε χωρίς αυτόν. “Μετά τη μεγάλη διάσπαση του 1054 μεταξύ δυτικών και ανατολικών, Ορθοδοξίας και Ρωμαιοκαθολικών, ήταν η πρώτη Σύναξη στην οποία συμμετείχε το μεγαλύτερο μέρος της Ορθοδοξίας χωρίς την Κωνσταντινούπολη. Αυτό είναι πολύ ανησυχητικό για την Κωνσταντινούπολη. Τότε ο Βαρθολομαίος θα καλέσει άλλες εκκλησίες – όλες τις άλλες εκκλησίες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που συμμετείχαν στη συνάντηση στο Αμμάν –, για να κρίνουν όχι το θέμα της Ουκρανίας, αλλά τι συνέβη».

Με αφορμή την επιστολή Βαρθολομαίου στους προκαθήμενους των Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών σχετικά με το ζήτημα της Θείας Ευχαριστίας ενόψει του κορονοϊού, βλ. Δεν σας επιτρέπουμε να αγγίξετε το ζήτημα της Θείας Κοινωνίας με τα ψοφοδεή χέρια σας και τις πορωμένες και αλωμένες σας διάνοιες!, η Ρωσική Εκκλησία, η οποία υπενθυμίζεται  έχει διακόψει την κοινωνία με το Φανάρι, δήλωσε εκ στόματος του αναπληρωτή προέδρου του τμήματος εξωτερικών εκκλησιαστικών σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, π.Νικολάι Μπαλάσοφ,  τα εξής: 

“Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία έλαβε επιστολή από τον Πατριάρχη της Κωνσταντινούπολης Βαρθολομαίο με ερωτήσεις σχετικά με την πρακτική της Θείας κοινωνίας σε σχέση με τους υγειονομικούς περιορισμούς, αλλά δεν μιλά για συναντήσεις των αρχηγών των τοπικών Ορθόδοξων Εκκλησιών ανά τον κόσμο”.

Ευτυχώς, ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας με την παρακάτω συνέντευξή του  μας βγάζει από μεγάλο κόπο, καθώς εκθέτει εκεί εκτενώς τις θέσεις των διαφόρων Εκκλησιών. http://www.patriarchia.ru/gr/db/text/5612216.html 

Εντύπωση μας προκαλούν δύο τινά: πρώτον ότι περιλαμβάνονται  στην αναφορά του και οι αιρέσεις, καθολικοί, προτεστάντες, μονοφυσίτες. Και δεύτερον η διαφορετική  αντιμετώπιση της “ πανδημίας” από την Εκκλησία της Ουκρανίας. Ομολογουμένως η στάση της Ουκρανίας είναι η παραδοσιακή αγιοπνευματική στάση σε αντιδιαστολή με την υπόλοιπη οικουμενιστική συμμαχία. Μήπως γι΄αυτό η ουκρανική Εκκλησία βρίσκεται στο στόχαστρο των παγκοσμιοποιητών, με εκτελεστικό όργανο τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο; 

Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα από αυτή τη συνέντευξη: 

“ – Δημοσιοποιήθηκε η απόφαση της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως να κλείσει λόγω καραντίνας μέχρι τις 29 Μαρτίου ναούς και μονές παγκοσμίως.

Με σκοπό την καταπολέμηση της εξαπλώσεως του κορονοϊού η Ιερά Αρχιεπισκοπή της Κύπρου διά ειδικής δηλώσεως κάλεσε τους πιστούς να απέχουν από τον εκκλησιασμό και από τη Θεία Κοινωνία επί τρεις εβδομάδες, συνιστώντας να παρακολουθούν τις ιερές ακολουθίες μέσω ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών μεταδόσεων.

Έχουν διακοπεί οι ακολουθίες στην Εκκλησία της Ελλάδας. Προ ολίγων ημερών ένας Μητροπολίτης σχεδόν συνελήφθη, επειδή τελούσε ακολουθία παρουσία πιστών.

Σε έκτακτη συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της εν Αμερική Ορθοδόξου Εκκλησίας κατόπιν διαβουλεύσεως με ιατρούς εμπειρογνώμονες ενεκρίθη συνοδικό μήνυμα σχετικά με την επιδημία του κορονοϊού. Οι επαρχιούχοι Επίσκοποι καλούνται να επιδεικνύουν τη μέριμνά τους για το ποίμνιο λαμβάνοντας υπόψη τη θέση των κρατικών Αρχών και σε συνεργασία με τη Σύνοδο να λαμβάνουν αυτοτελείς αποφάσεις για την ελάττωση του αριθμού των μετεχόντων στις ακολουθίες, τη μείωση του αριθμού των ακολουθιών ή την προσωρινή διακοπή τους (σε περίπτωση ενδεχομένων αποφάσεων των κοσμικών Αρχών). Τα Μοναστήρια δεν θα δέχονται προσκυνητές μέχρι την 1η Απριλίου. Η Ιερά Σύνοδος θα επανεξετάσει την κατάσταση στα τέλη Μαρτίου.

Παρέθεσα μόλις μερικά παραδείγματα. Στον έναν ή τον άλλο βαθμό στην επιδημία του κορονοϊού αντέδρασαν όλες οι κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες.

– Ποιες αποφάσεις λαμβάνονται στις Αρχαίες Ανατολικές Εκκλησίες;

– Στην Κοπτική Εκκλησία στο έδαφος της Αιγύπτου όλοι οι ενοριακοί Ναοί παραμένουν κλειστοί μέχρι τις 5 Απριλίου. Καμία ιερουργία δεν θα τελεστεί σε αυτούς, εκτός των νεκρώσιμων ακολουθιών, στις οποίες μπορούν να παρίστανται μόνο μέλη των οικογενειών των κεκοιμημένων.

Όλοι οι ναοί της Αρμενικής Αποστολικής Εκκλησίας μέχρι τις 9 Απριλίου θα είναι ανοικτοί μόνον «για ατομικές επισκέψεις και κατ᾽ ιδίαν προσευχές των πιστών», μάλιστα καθ᾽ όλη τη διάρκεια της τρεχούσης περιόδου έχει ευλογία να τελούνται «Θείες Λειτουργίες άνευ πιστών, μόνον με συμμετοχή των κληρικών».

Σε όλες τις ενορίες της Ασσυριακής Εκκλησίας της Ανατολής στο έδαφος των ΗΠΑ ακυρώθηκαν όλες οι ιερές ακολουθίες με συμμετοχή πιστών, ακόμη και η μετάληψη των λαϊκών μέχρι τις 12 Απριλίου συμπεριλαμβανομένης (οι Ασσύριοι εορτάζουν το Πάσχα στις 12 Απριλίου). Ανάλογοι περιορισμοί ισχύουν και για τις ασσυριακές κοινότητες στην Ιταλία και άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης, οι οποίες έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.

– Πού είναι χειρότερη η κατάσταση στην Ευρώπη;

– Η χειρότερη κατάσταση είναι στην Ιταλία με πενήντα και πλέον χιλιάδες φορείς του ιού και με αρκετές χιλιάδες να έχουν πεθάνει. Όλη η χώρα είναι σε αυστηρή καραντίνα, ουσιαστικά απαγορεύεται να βγαίνεις έξω, οι δρόμοι είναι άδειοι, οι άνθρωποι κάθονται στα σπίτια τους. Ακυρώθηκαν όλες οι ιερές ακολουθίες, συμπεριλαμβανομένων και των ορθοδόξων ναών. Η αστυνομία περιπολεί εντατικά στην πόλη και μόλις διαπιστώσει ότι συγκεντρώνεται στο ναό έστω και μικρή ομάδα ανθρώπων, έρχεται αμέσως και αρχίζει να ξεκαθαρίζει την κατάσταση.

Στην πόλη Μπέργκαμο τα αποτεφρωτήρια λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως, οι σειρήνες των ασθενοφόρων και οι πένθιμες κωδωνοκρουσίες ηχούν σχεδόν αδιάκοπα, το νοσοκομείο είναι υπερπλήρες και δεν ανταποκρίνεται στο κύμα των κρουσμάτων και των θανόντων.

– Ποια είναι η κατάσταση στη Ρώμη; Τι κάνει το Βατικανό;

– Όλοι οι ναοί της Ρώμης είναι κλειστοί για επισκέψεις και προσευχή έως τις 3 Απριλίου. Ενωρίτερα με σκοπό την καταπολέμηση του κορονοϊού το Βατικανό απαγόρευσε στους τουρίστες να επισκέπτονται το Ναό του Αγίου Πέτρου και την παρακείμενη πλατεία.

Οι αναστάσιμες ακολουθίες στο Βατικανό φέτος θα πραγματοποιηθούν απουσία πιστών, αναφέρεται στη δήλωση της γραμματείας του Παπικού Οίκου. Λόγω της εκτάκτου καταστάσεως στον τομέα της δημόσιας υγείας και υγιεινής  όλες οι λειτουργικές πανηγυρικές εκδηλώσεις της Μεγάλης Εβδομάδας στο Βατικανό επίσης θα διεξαχθούν χωρίς συμμετοχή λαϊκών.

– Τι γνωρίζετε για τα προληπτικά μέτρα, που λαμβάνονται από άλλες χριστιανικές Εκκλησίες;

– Σχεδόν όλες οι χριστιανικές Εκκλησίες της Ευρώπης λαμβάνουν μέτρα.

Ειδικότερα δε ο Αρχιεπίσκοπος Καντερβουρίας και ο Αρχιεπίσκοπος Υόρκης ανήρτησαν στις 17 Μαρτίου γράμμα, όπου ανακοίνωσαν ότι οι ιερείς της Εκκλησίας της Αγγλίας πρέπει να αναστείλουν τις καθημερινές δημόσιες ιερουργίες. Οι ιερείς όπως και πριν θα μπορούν να τελούν λειτουργίες και πρέπει να προσπαθούν να μεταδίδουν τις κυριακάτικες ακολουθίες σε απευθείας μετάδοση μέσω διαδικτύου, ωστόσο στο εξής οι αγγλικανικοί ναοί θα είναι ανοικτοί αποκλειστικά για κατ᾽ ιδίαν προσευχή.

Παράδειγμα για την Εκκλησία της Αγγλίας αποτέλεσαν ήδη οι Βρετανοί μεθοδιστές. Ενωρίτερα η Εκκλησία της Αγγλίας δημοσίευσε δήλωση με θέμα την εξάπλωση του κορονοϊού. Στο έγγραφο καλούν να αποφεύγεται για τη μετάληψη η χρήση του ιδίου ποτηρίου,  καθώς και να μην ανταλλάσσουν χειραψίες κατά τον καθιερωμένο «ασπασμό ειρήνης».

Ποια είναι η κατάσταση στην Ουκρανία; Πώς κινείται η κανονική Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία;

Κατά την τελευταία συνεδρία της Συνόδου της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας υιοθετήθηκε έκκληση, η οποία εμπεριέχει συστάσεις προς τους πιστούς: να διατηρούν την ψυχραιμία και να μην παρασύρονται από τον πανικό, να εντείνουν τις προσευχές (εγκρίθηκε κείμενο προσευχής και αιτήσεων κατά το «Εἴπωμεν πάντες»), να αντιμετωπίσουν με προσοχή τις αποφάσεις και συστάσεις των Αρχών. Οι επαρχιούχοι Επίσκοποι συνιστάται σε περίπτωση επιδεινώσεως της καταστάσεως να εναρμονίζουν τις ενέργειές τους με τον Προκαθήμενο της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Επιβεβαιώθηκε ότι οι ναοί παραμένουν ανοικτοί και σ᾽ αυτούς θα τελούνται όλες οι ακολουθίες του λειτουργικού κύκλου, καθώς και δοξολογίες με αγιασμό υδάτων και κωδωνοκρουσίες εξαιτίας της επιδημίας. Επιτράπηκε να μεταλαμβάνουν και να εξομολογούνται καθ᾽ όλη τη διάρκεια της ημέρας πιστοί σε ομάδες έως δέκα ατόμων και οι λειτουργίες να τελούνται υπαίθρια προς αποφυγήν συνωστισμού.

Η Ρωσική Εκκλησία

– Ποια προληπτικά μέτρα προς αποτροπή της εξαπλώσεως της νόσου λαμβάνει η Ρωσική Εκκλησία στις χώρες της κανονικής ευθύνης της;

– Σέ κάθε χώρα λαμβάνονται διαφορετικά μέτρα, αναλόγως της επιδημιολογικής καταστάσεως και των υποδείξεων των Αρχών.

Παράλληλα υπάρχουν και κοινές οδηγίες, οι οποίες εγκρίθηκαν από την Ιερά Σύνοδο στις 17 Μαρτίου. Επιβάλλουν την τήρηση αυστηρών υγειονομικών μέτρων. Ειδικότερα, δε, κατά την Κοινωνία να σκουπίζεται η λαβίδα με τη μάκτρα ποτισμένη σε οινόπνευμα και στη συνέχεια να εμβαπτίζεται σε νερό. Το ύδωρ που καταναλώνεται μετά την Κοινωνία από πιστούς να σερβίρεται σε ποτηράκια μιας χρήσεως, για τη διανομή του αντιδώρου να χρησιμοποιούνται γάντια μιας χρήσεως, ενώ τα χείλη κάθε κοινωνού να σκουπίζονται με χαρτομάντηλα.  Στους κοινωνούς συνιστάται να αποφεύγουν τον ασπασμό του Αγίου Ποτηρίου.

– Ποια αντίδραση από ενορίες και πιστούς εισπράττεται για την τελευταία απόφαση της Συνόδου, τις οδηγίες και τα συγκεκριμένα μέτρα, που ελήφθησαν;

– Εν γένει η αντίδραση είναι θετική, ευγνώμων και ήρεμη.

Όμως υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση, ώστε, καθώς λέγεται, να «κουνήσουν τη βάρκα», να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη στην εκκλησιαστική Ιεραρχία. Πρόσφατα ένας διάκονος έγραψε: «Θέλω να ρωτήσω τους Ιεράρχες μας: γιατί τόσο γρήγορα, αμαχητί, υπό την ουμανιστική «σάλτσα» της «φροντίδας για τον πλησίον» ξεπουλάτε την ελευθερία της Εκκλησίας; Αφού για τους ορθοδόξους είναι προφανές ότι καμία λοίμωξη δεν μεταδίδεται μέσω της Αγίας Κοινωνίας; Όποιος σκέπτεται διαφορετικά βλασφημεί».

Θα ήθελα να επαναλάβω εκείνο, το οποίο η Εκκλησία πολλές φορές έλεγε τις τελευταίες ημέρες: πιστεύουμε ακράδαντα ότι καμία λοίμωξη δεν μπορεί να μεταδοθεί μέσω των Αχράντων Μυστηρίων. Οι πιστοί μεταλαμβάνουν του Σώματος και του Αίματος του Χριστού «εἰς θεραπείαν ψυχῆς καὶ σώματος», δηλαδή τα ίδια αποτελούν πηγή ιάσεως. Αλλά το Ποτήρι και η λαβίδα για τη μετάληψη είναι αντικείμενα, τα οποία δεν είναι προστατευμένα από επικόλληση βακτηρίων και ιών. Γι᾽ αυτό και λαμβάνονται ειδικά μέτρα για την απολύμανσή τους. Αυτό θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με ταπείνωση και ηρεμία.

Όσοι καυχώνται σήμερα για την Ορθοδοξία τους και με έπαρση διακηρύσσουν ότι «οι ομολογητές δεν θα τηρήσουν την καραντίνα», δεν συμπεριφέρονται ευαγγελικά, αλλά φαρισαϊκά. Εκμεταλλεύονται την κρίση για την αυτοπροβολή τους: κοίταξε, δηλαδή, δεν είμαι όπως οι υπόλοιποι άνθρωποι, είμαι ομολογητής της πίστεως, όχι όπως ο Πατριάρχης και οι άλλοι αρχιερείς. Αυτή είναι μια ανεύθυνη και εγωϊστική συμπεριφορά. Εάν δεν φοβάσαι μήπως κολλήσεις ο ίδιος, σκέψου τους άλλους.

Τέτοιους ανθρώπους δεν είναι δυνατόν να τους μεταπείσεις, αλλά θα ήθελα να απευθυνθώ σε όσους, υπό την επιρροή αυτών των «ομολογητών», μπορούν να σκανδαλισθούν. Πιστέψτε, αγαπητοί μου, ο Αγιώτατος Πατριάρχης και η Ιερά Σύνοδος όχι λιγότερο από τους κακοζηλωτές μας γνωρίζουν την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας. Όταν καταρτίζονταν οι οδηγίες, μελετήθηκαν προηγούμενες εμπειρίες. Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά, που η Εκκλησία αντιμετωπίζει μια επιδημία.

– Και όταν αντιμετώπιζε επιδημίες παλαιότερα, τι υποδείξεις έκανε; Ελήφθησαν υπόψη εκείνες για το σήμερα;

– Υπάρχει, παραδείγματος χάριν, το βιβλίο, που τιτλοφορείται «Πηδάλιον», δηλαδή συλλογή κανόνων της Ορθοδόξου Εκκλησίας με ερμηνευτικά σχόλια, του οποίου συντάκτης τυγχάνει ο Όσιος Νικόδημος ο Αγιορείτης. Να, τι γράφει σε σχόλιο στον 28ο κανόνα της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου: «Ὅθεν καὶ ἱερεῖς καὶ ἀρχιερεῖς πρέπει ἐν καιρῷ πανώλης νὰ μεταχειρίζωνται τρόπον εἰς τὰ νὰ μεταλαμβάνουν τοὺς ἀσθενοῦντας βάλλοντες μέσα… εἰς τι ἀγγεῖον ἱερὸν, καὶ ἐκεῖθεν νὰ τὸν λαμβάνουν… οἱ ἀσθενεῖς, διὰ λαβίδος. Τὸ δὲ ἀγγεῖον σὺν τῇ λαβίδι νὰ βάνεται εἰς ξύδι, καὶ τὸ ὀξύδι νὰ ρίπτηται εἰς τὸ χωνευτήριον». Σε αυτό το προηγούμενο θεμελιώνεται η υπόδειξη να σκουπίζεται η λαβίδα μετά από κάθε κοινωνό με τη μάκτρα, εμποτισμένη σε οινόπνευμα και να εμβαπτίζεται στο νερό στη συνέχεια. Αλλά οι κακοζηλωτές μας φαντάζονται τον εαυτό τους ορθοδοξότερους και του Οσίου Νικοδήμου του Αγιορείτου. Ενώ το «Εγχειρίδιο για τον κληρικό και τον υπηρέτη του ναού» του Μπουλγκάκοφ, που εκδόθηκε το 1900, εμπεριέχει υποδείξεις, που αφορούν στη Θεία Κοινωνία σε περίπτωση εμφανίσεως «μολυσματικής νόσου, π.χ. διφθερίτιδας, ευλογιάς, η οποία εύκολα μπορεί να μεταδοθεί σε άλλους κατά την κοινωνία διά της λαβίδας και της μάκτρας». Αυτές οι υποδείξεις επίσης ελήφθησαν υπόψη κατά τον καταρτισμό των οδηγιών.”

Όσον αφορά τους ισχυρισμούς για τον Άγιο Νικόδημο και πώς τους εκλαμβάνουν οι οικουμενιστικοί νόες, στην απέλπιδα προσπάθεια να ντύσουν με θεολογική ευλογοφάνεια τις ασέβειες και τις βλασφημίες τους θυμίζοντας Βαβέλ, παραθέτουμε μικρό απόσπασμα από το άρθρο Με μαγκιά για τη Θεία Κοινωνία από τον καθηγητή Σταμούλη : “Αν ήθελε ο κ. καθηγητής επιστημονικά να προσεγγίσει τα της Πίστης – χωρίς να εξαντλεί την ίδια την Πίστη –  θα έπρεπε να διερευνήσει και να παρουσιάσει την συμφωνία των Αγίων Πατέρων, το consensus patrum, περί του εκάστοτε ζητήματος που απασχολεί, καλλιεργώντας έτσι και τη δική του πίστη και του κόσμου όλου. Αυτό δε θα του επέτρεπε να χρησιμοποιεί νόθα χωρία και θέσεις «πατερικές», ούτε θα αναβίβαζε αυθαιρέτως  υποσημειώσεις του Πηδαλίου αμφιβόλου προελεύσεως (ας μη λησμονούμε το νοθευτή του «Πηδαλίου» και εχθρό των Κολλυβάδων Αρχιμανδρίτη Θεοδώρητο εξ Ιωαννίνων), χωρίς οικουμενικό κύρος ή διάφορες πρακτικές μεσοβέζικες, σε όρους δήθεν οικουμενικής ισχύος από τη σύμπασα Ορθοδοξία! ” 

Όσο για τον Μπουλγκάκοφ, είναι άγιος και δεν τον γνωρίζουμε;

Δείτε σχετικά:
Δεν σας επιτρέπουμε να αγγίξετε το ζήτημα της Θείας Κοινωνίας με τα ψοφοδεή χέρια σας και τις πορωμένες και αλωμένες σας διάνοιες!
Το Κόλπο!!! Τί μπορεί να σχεδιάζει ο Φαναριώτης Πάπας με 15 Εκκλησίες;
– Δεν άργησε και το Φανάρι να αποκαλυφθεί!
– Αυτό είναι το θαύμα της Ορθοδοξίας ανόητοι ορθολογιστές – Ο ιερέας που κοινωνούσε τους λεπρούς [ΒΙΝΤΕΟ]
– Δε γνωρίζει ο Μητροπολίτης Μπουένος Άϊρες κ.Ιωσήφ ότι ο Οικουμενισμός έχει πνεύμα πονηρίας και κυριαρχείται από ακάθαρτα πνεύματα;
– Ο καθηγητής Χρυσόστομος Σταμούλης και η προσβολή της Ορθόδοξης Πίστης
– Ως ποίμνιο εμπιστευόμαστε αυτούς τους Ιερείς ή τους ιερείς των αντισηπτικών και νεωτερισμών;
– Η εικόνα της κας Κεραμέως είναι η εικόνα της Ελλάδας
– Γιατί δε θέλουμε να ξαναπάμε σε αυτή την εκκλησία
– Απαξίωση των ιερών Μυστηρίων – Δώστε κανένα χαστούκι!
– Δεν έχουμε σιχαθεί οδηγία περισσότερο από αυτή της αιρετίζουσας Εκκλησίας της Αμερικής