Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Να διαχωρίσουμε την θέση μας πριν είναι αργά…

 Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Το αιρετικό διαμαντένιο Ιωβηλαίο

Πιστός στην οικουμενιστική πορεία του Προϊσταμένου του, Αρχιεπισκόπου Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας κ.Νικήτα, ο Μελιτηνής κ.Μάξιμος, συνεόρτασε με τους αγγλικανούς το διαμαντένιο Ιωβηλαίο (60 έτη) του νέου Καθεδρικού Ναού του Κόβεντρι την Τετάρτη 25 Μαΐου 2022.

Διαβάζουμε στην σχετική είδηση: “Ο Θεοφιλέστατος συναντήθηκε στον Καθεδρικό Ναό και αργότερα στην Επισκοπική Κατοικία του Αγγλικανού Επισκόπου του Κόβεντρι, με τον Αρχιεπίσκοπο Καντερβουρίας κ. Justin Welby, τον Επίσκοπο Coventry και τον Επίσκοπο Warwick. Ο Επίσκοπος Μελιτηνής μετέφερε τους θερμούς χαιρετισμούς του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Θυατείρων και Μεγάλης Βρεταννίας κ. Νικήτα και της Ελληνορθόδοξης Κοινότητας της πόλεως.

Τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Μελιτηνής κ. Μάξιμο συνόδευσαν ο Πρωτοπρεσβύτερος κ. Θεόδωρος Πολυβίου και ο Πρόεδρος της Ελληνορθόδοξης Κοινότητας Κόβεντρι κ.  Άλεξ Παντελή. Ο παλαιός ιστορικός Αγγλικανικός Καθεδρικός του Κόβεντρι καταστράφηκε ολοσχερώς μετά από ανελέητο βομβαρδισμό της πόλεως από τους Γερμανούς στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο νέος Καθεδρικός της Αγγλικανικής Εκκλησίας οικοδομήθηκε δίπλα στα ερείπια του παλαιού.”

Αρχαίες Εκκλησίες σε νέο περιβάλλον

Ο Οικουμενισμός είναι ο νέος χριστιανισμός για όλες αυτές τις ευρωπαϊκές επισκοπές. Είναι πάμπολλες οι αναρτήσεις της Κατάνυξης που αναδεικνύουν το θέμα, με τελευταία την συνάντηση του Μελιτηνής με την κοινότητα των Σιχ στο Μπέρμιγχαμ. Άραγε οι μητροπόλεις αυτές με τα ονόματα αρχαίων πόλεων της Μικράς Ασίας που μεταφυτεύτηκαν στην Δυτική Ευρώπη θεμελιώθηκαν για να υπηρετήσουν τον Οικουμενισμό ή ήταν κάποτε ιεραποστολικές και μαρτυρικές; 

Δυστυχώς ισχύει μάλλον το πρώτο. Οι μητροπόλεις αυτές δεν συστάθηκαν για να θυμίζουν ότι πριν το Σχίσμα όλη η Ευρώπη ήταν ορθόδοξη και ως εκ τούτου να καλούν σε επιστροφή, αλλά όπως διαβάζουμε στα ιστορικά στοιχεία που παραθέτει η Μητρόπολη Θυατείρων στην επίσημη ιστοσελίδα της: Ἡ Ἱερὰ Ἀρχιεπισκοπὴ Θυατείρων καὶ Μεγάλης Βρεταννίας ἱδρύθηκε τὸ 1922 ὕστερα ἀπὸ τὴν ἐπώδυνη γιὰ τὸν Ἑλληνισμό, Μικρασιατικὴ Καταστροφή. Τὰ Θυάτειρα στὰ ὁποῖα ὀφείλει καὶ τὴν ὀνομασία της, μία ἀπὸ τὶς ἑπτὰ Ἀποστολικὲς Ἐκκλησίες, ὑπῆρξαν μέχρι καὶ τὴν παρακμὴ καὶ τὴν ἐρήμωσή τους, σπουδαία Μητρόπολη τοῦ Χριστιανικοῦ Κόσμου. Τὸ 1922 ἡ Ἁγία καὶ Ἱερὰ Σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καὶ μὲ τὴν πρωτοβουλία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη Μελετίου Μεταξάκη, ἵδρυσε μὲ ἕδρα τὸ Λονδῖνο τὴν Μητρόπολη τῆς Κεντρικῆς καὶ Δυτικῆς Εὐρώπης ἀποκαλώντας την «Μητρόπολη Θυατείρων καὶ Μεγάλης Βρεταννίας”. 

Τα βιογραφικά, στη συνέχεια της παραπάνω ιστορικής αναφοράς, των ποιμεναρχών στον θρόνο της Μεγάλης Βρετανίας δείχνουν την πορεία της εξάπλωσης του μασονοκίνητου Οικουμενισμού στο σώμα της Εκκλησίας. Η Κατάνυξη έχει αποδείξει με πάμπολλες αναρτήσεις και ειδικά με τις ομιλίες του π.Σεραφείμ Ζήση για την Μασονία και τους Μασόνους Πατριάρχες και την σχέση της με τον Οικουμενισμό, τι συμβαίνει στο Πατριαρχείο και στην Παγκόσμια Ορθοδοξία από το 1920 και ένθεν. 

Δυστυχώς όλη αυτή η οικουμενιστικη-συγκρητιστική κατάσταση δεν πρόκειται για κάτι το ανθρωπιστικό, το αναίμακτο ή κάτι που συμβαίνει για το θεαθήναι, αλλά στην ουσία πρόκειται για υποχώρηση της ορθοδοξίας έναντι της αιρέσεως, της αλήθειας έναντι του ψεύδους, της σωτηρίας έναντι του διαβόλου. Είναι η πορεία μας προς τα έσχατα! Όταν οι ορθόδοξοι ιεράρχες πανηγυρίζουν για την επέτειο της αποκατάστασης ενός ναού της αιρέσεως τότε αντιλαμβανόμαστε όλοι σε πόση λίγη εκτίμηση έχουν την ορθόδοξη παρακαταθήκη της οποίας χρήστηκαν φύλακες! Όλοι αντιλαμβανόμαστε σε πόσο λίγη εκτίμηση έχουν τους επισκοπικούς, αρχιεπισκοπικούς και πατριαρχικούς θρόνους τους οποίους έχουν αναλάβει σαν διάδοχοι του Μεγάλου Αρχιερέα Χριστού και των Αποστόλων! Πόσο χλιαροί και εμετικοί κατά το Ευαγγέλιο είναι! Ουαί υμίν!

Ποιά ήταν η Εκκλησία των Θυατείρων

Ας προσέξουν να μην έχουν την πορεία της ιστορικής εκκλησίας των Θυατείρων που δεν υπάρχει πια! Ο Κύριος, ναι, αφανίζει Εκκλησίες, αν χρειαστεί, λόγω της κακής και αμαρτωλής τους κατάστασης. Όσο κι αν αυτοί τις ξανασυστήνουν βασισμένοι στον Μεγάλο Αρχιτέκτονα του Σύμπαντος αυτή την φορά, δε μπορούν να ξεγελάσουν τον Κύριο! Ο Κύριος επιτρέπει να ξεδιπλώνουν τα δαιμονικά και βλάσφημα σχέδιά τους άχρι καιρού…

 Ειδικά για την Εκκλησία των Θυατείρων γνωρίζουμε από την παράδοση της Εκκλησίας, δια στόματος Αθανασίου Μυτιληναίου, τα εξής

“Προς αυτές τίς επτά Εκκλησίες αποτεί­νεται το βιβλίον της Αποκαλύψεως, με ξεχωριστή ε­πί μέρους επιστολή για την κάθε μιά απ’ αυτές Εκ­κλησία….Γιατί λοιπόν αναφέρονται οι επιστολές σ’ αυτές τις επτά, και όχι και στίς άλλες, που ήσαν εύσημες και μεγάλες; Διότι ο αριθμός επτά είναι σχηματικός και εκ­φράζει την ποικιλίαν, ταυτοχρόνως και την πλη­ρότητα. Δηλαδή πρόκειται για ολόκληρο το πλήρωμα της Εκκλησίας, το τότε και το μέχρι της συν­τέλειας των αιώνων -συνεπώς και το σημέρα-, που εκφράζεται με αυτούς τους επτά αντιπροσω­πευτικούς τύπους των εν λόγω Εκκλησιών. Με άλ­λα λόγια οι επτά αυτές Εκκλησίες είναι επτά πτυ­χές, με επτά πραγματικότητες, της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.

Έχομε λοιπόν εδώ δυό διαστάσεις συμπεπλεγμένες. Η μία είναι οτι η κάθε μιά επιστολή α­ποτείνεται προς συγκεκριμένη, ιστορικήν -υπο­γραμμίζω το ιστορικήν- συγκεκριμένη, ιστορικήν Εκκλησίαν, και αναφέρεται σε συγκεκριμένες περι­πτώσεις της κάθε Εκκλησίας. Όταν, επί παραδείγ­ματι, λέγη “Δεν είσαι ούτε κρύος ούτε ζεστός” είσαι χλιαρός” ή ” άφησες την πρώτη σου αγάπη… Δες από πού ξέπεσες”, αυτά είναι συγκεκριμένα κου­σούρια, ελαττώματα, της άλφα η βήτα Εκκλησίας. Επομένως οι επιστολές αυτές, στο πρώτο πλάνο, βλέπουμε οτι έχουν ιστορικόν χαρακτήρα είναι πραγματικά αυτό που είναι. Στο δεύτερο όμως πλάνο βλέπουμε οτι τα στοιχεία αυτών των ε­πιστολών αποτείνονται εις την όλην Έκκλησίαν. Συνεπώς έχουμε συμπεπλεγμένες δυό διαστάσεις: την ιστορικήν, που είναι τοπικά και χρονικά συγκε­κριμένη, και την άλλη διάστασι, που είναι απλωμέ­νη σ’ ολόκληρη την ιστορία της Εκκλησίας, και δεν περιορίζεται σ’ ένα συγκεκριμένο τόπο- αναφέρεται δηλαδή σε ολόκληρη την Εκκλησία……

Όσοι έχουν μείνει καθαροί μπαίνοντας στην περίοδο της Θυάτειρας (από το θύω-θυσιάζω, και ηχητικά πολύ κοντά στο θυγάτηρ), (1) διαχωρίζονται πλέον ξεκάθαρα από τους υπολοίπους που μέχρι την Πέργαμο βρίσκονταν στα πρόθυρα του μικτού γάμου. Η εκκλησία σα σύνολο έχει αντισταθεί ήδη σε πολλά, αλλά τώρα πια έχει εμφανιστεί ένας άλλος εχθρός. Η γυναίκα Ιεζάβελ, γνωστή από την περίοδο του προφήτη Ηλία. Η ηγέτιδα των ψευδοπροφητών του Βάαλ, που σήκωσαν κεφάλι και κυριάρχησαν στο λαό τότε. Εδώ πλέον έχουμε μια κατάσταση που έχουν εμφανιστεί οι ψευδοπροφήτες που ετοιμάζουν την έλευση του αντιχρίστου. Η ηγέτιδά τους του τότε, αντικαθίσταται από τον ηγέτη του τώρα, τον ψευδοπροφήτη που πλανά ανοιχτά τους δούλους Του. Ο ερευνών νεφρούς και καρδίας κάνει πια έναν οριστικό διαχωρισμό. Αυτοί που παρασύρονταν πιο πριν προς τον παγανισμό, τώρα πλέον έχουν φτάσει να γνωρίζουν τα “βαθέα του σατανά”, και είναι απόλυτα λογικό μιας και ο ψευδοπροφήτης έχει πλέον καταφέρει να επικρατήσει η εωσφορική διδασκαλία και η Νέα Εποχή βρίσκεται κοντά στην υποδοχή του μεσσία της, αντιχρίστου. Όσοι δεν γνώρισαν τα βαθέα του σατανά, ξεχωρίζονται και το μόνο πλέον φορτίο τους είναι να κρατήσουν αυτό που έχουν. Η πρώτη αναφορά στο “μέχρι να έρθω” δείχνει ότι τα πράγματα πλέον πλησιάζουν στην έλευσή Του. Οι λοιποί, μπαίνουν πια σε περίοδο πολύ άσχημη. Μετά το κάλεσμα για μετάνοια στην Πέργαμο, τώρα πια δεν υπάρχει περιθώριο για άλλα λόγια. Η αναφορά είναι ξεκάθαρη. Αν δεν μετανοήσουν και μετά από τις πληγές που θα τους βρούν, θα έρθει επάνω τους “μεγάλη θλίψη”. Άλλο ένα χαρακτηριστικό σημείο για το που βρισκόμαστε χρονικά! Ο διαχωρισμός πια της αληθινής Του εκκλησίας από αυτούς που θα ακολουθήσουν το θηρίο είναι πολύ κοντά.”

Ο Κύριος έχει βρει τρόπο να παίρνει τους δικούς Του. Αυτό το προφητεύει η Αποκάλυψη και τώρα βλέπουμε πώς αυτό υλοποιείται! Όσοι μένουν πίσω είναι στην Εκκλησία του Χριστού;

Ευχόμαστε οι απλοί ταπεινοί ιερείς που διακονούν σε αυτές τις Μητροπόλεις και σε όλη την διασπορά τοιούτους Μητροπολίτες να βρουν την δύναμη να διαχωρίζουν την θέση τους, να αντισταθούν και να μαρτυρήσουν ορθοδοξία. Το διψασμένο ποίμνιο γύρω τους θα συσπειρωθεί. Όσοι μπορούν να βρουν την δύναμη να προχωρήσουν σε ιερά αποτείχηση και εκεί θα βρουν όλες τις επαγγελίες. Όλοι ας τηρούν τα παραδεδομένα και ας υφίστανται διώξεις για τον Κύριο και την Ορθοδοξία Του. Αυτοί θα διαφυλάξουν την Ιερά παρακαταθήκη και ο Κύριος αυτούς θα στέψει σαν πραγματικούς επι-σκόπους στην αιώνια βασιλεία Του που δεν αργεί! Είμαστε μαζί τους! Αυτή η ζωή περνάει σαν ατμός! Η αιώνια ζωή μας περιμένει!

Χριστός Ανέστη!

(1)Αποκάλυψη β΄ 18 – 29 . Η επιστολή στην Εκκλησία των Θυατείρων

18 Καὶ τῷ ἀγγέλῳ τῆς ἐν Θυατείροις ἐκκλησίας γράψον· τάδε λέγει ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ὁ ἔχων τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτοῦ ὡς φλόγα πυρός, καὶ οἱ πόδες αὐτοῦ ὅμοιοι χαλκολιβάνῳ·

19 οἶδά σου τὰ ἔργα καὶ τὴν ἀγάπην καὶ τὴν πίστιν καὶ τὴν διακονίαν καὶ τὴν ὑπομονήν σου, καὶ τὰ ἔργα σου τὰ ἔσχατα πλείονα τῶν πρώτων.

20 ἀλλὰ ἔχω κατὰ σοῦ ὀλίγα, ὅτι ἀφεῖς τὴν γυναῖκα σου Ἰεζάβελ, ἣ λέγει ἑαυτὴν προφῆτιν, καὶ διδάσκει καὶ πλανᾷ τοὺς ἐμοὺς δούλους πορνεῦσαι καὶ φαγεῖν εἰδωλόθυτα.

21 καὶ ἔδωκα αὐτῇ χρόνον ἵνα μετανοήσῃ, καὶ οὐ θέλει μετανοῆσαι ἐκ τῆς πορνείας αὐτῆς.

22 ἰδοὺ βάλλω αὐτὴν εἰς κλίνην καὶ τοὺς μοιχεύοντας μετ’ αὐτῆς εἰς θλῖψιν μεγάλην, ἐὰν μὴ μετανοήσωσιν ἐκ τῶν ἔργων αὐτῆς,

23 καὶ τὰ τέκνα αὐτῆς ἀποκτενῶ ἐν θανάτῳ, καὶ γνώσονται πᾶσαι αἱ ἐκκλησίαι ὅτι ἐγώ εἰμι ὁ ἐρευνῶν νεφροὺς καὶ καρδίας, καὶ δώσω ὑμῖν ἑκάστῳ κατὰ τὰ ἔργα ὑμῶν.

24 ὑμῖν δὲ λέγω τοῖς λοιποῖς τοῖς ἐν Θυατείροις, ὅσοι οὐκ ἔχουσι τὴν διδαχὴν ταύτην, οἵτινες οὐκ ἔγνωσαν τὰ βαθέα τοῦ σατανᾶ, ὡς λέγουσιν· οὐ βάλλω ἐφ’ ὑμᾶς ἄλλο βάρος·

25 πλὴν ὃ ἔχετε κρατήσατε ἄχρις οὗ ἂν ἥξω.

26 Καὶ ὁ νικῶν καὶ ὁ τηρῶν ἄχρι τέλους τὰ ἔργα μου, δώσω αὐτῷ ἐξουσίαν ἐπὶ τῶν ἐθνῶν,

27 καὶ ποιμανεῖ αὐτοὺς ἐν ῥάβδῳ σιδηρᾷ, ὡς τὰ σκεύη τὰ κεραμικὰ συντριβήσεται, ὡς κἀγὼ εἴληφα παρὰ τοῦ πατρός μου,

28 καὶ δώσω αὐτῷ τὸν ἀστέρα τὸν πρωϊνόν.

29 Ὁ ἔχων οὖς ἀκουσάτω τί τὸ Πνεῦμα λέγει ταῖς ἐκκλησίαις.

Μετάφραση

18 Καὶ εἰς τὸν ἐπίσκοπον τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Θυατείρων γράψε: Αὐτὰ λέγει ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ποὺ ἔχει τὰ μάτια αὐτοῦ σὰν φλόγα πυρός, ὥστε νὰ βλέπῃ καὶ νὰ παρακολουθῇ τὰ πάντα, καὶ τοῦ ὁποίου τὰ πόδια εἶναι στερεὰ καὶ λαμπρά, ὅμοια μὲ μίγμα ἀργύρου καὶ χρυσοῦ.

19 Γνωρίζω τὰ ἔργα σου καὶ τὴν ἀγάπην καὶ τὴν πίστιν καὶ τὴν ὑπηρεσίαν, ποὺ προσφέρεις πρὸς τοὺς ἔχοντας ἀνάγκην, καὶ τὴν ὑπομονήν ποὺ δεικνύεις εἰς τὰς θλίψεις καὶ τοὺς διωγμούς. Καὶ γνωρίζω ἀκόμη, ὅτι τὰ ἔργα σου τῆς τελευταίας περιόδου εἶναι περισσότερα ἀπὸ τὰ τῆς πρώτης.

20 ᾿Αλλ’ ἔχω ἐναντίον σου καὶ ὀλίγας κατηγορίας, ὅτι δηλαδὴ ἀφίνεις τὴν γυναῖκα σου, ποὺ ὁμοιάζει κατὰ τὴν ἀσέβειαν καὶ ἁμαρτωλότητά της μὲ τὴν ᾿Ιεζάβελ, ἡ ὁποία λέγει τὸν εὐατὸν τῆς προφῆτιν καὶ μὲ τὰ λόγια καὶ τὰ ἔργα της διδάσκει ἀσεβεῖς διδασκαλίας καὶ παρασύρει εἰς τὴν πλάνην τοὺς δούλους μου, νὰ πορνεύσουν καὶ νὰ φάγουν εἰδωλόθυτα.

21 Καὶ ἔδωκα εἰς αὐτὴν καιρόν, διὰ νὰ μετανοήσῃ, καὶ δὲν θέλει νὰ μετανοήσῃ καὶ νὰ ἀπαρνηθῇ τὴν διαφθορὰν καὶ ἀσέβειάν της.

22 ᾿Ιδοὺ θὰ τὴν ρίψω εἰς τὸ κρεββάτι τιμωρίας μεγάλης, πόνου καὶ ὀδύνης. Καὶ ἐκείνους ποὺ ἁμαρτάνουν μαζῆ της καὶ ὅσους παρασύρονται ἐξ αἰτίας της εἰς φαυλότητας, θὰ τοὺς βάλω μαζῆ μὲ αὐτὴν καὶ θὰ τοὺς καταδικάσω εἰς μεγάλην θλῖψιν, ἐὰν δὲν μετανοήσουν καὶ δὲν ἀπαρνηθοῦν τὰ φαῦλα ἔργα, εἰς τὰ ὁποῖα αὐτὴ τοὺς παρεπλάνησε.

23 Καὶ τὰ παιδιά της θὰ τὰ φονεύσω μὲ θανατηφόρον ἐπιδημίαν καὶ ἔτσι θὰ μάθουν ὅλαι αἱ ᾿Εκκλησίαι, ὅτι ἐγὼ εἷμαι ἐκεῖνος, ποὺ ἐρευνᾷ καὶ γνωρίζει νεφρὰ καὶ καρδιές, (καὶ τὰς πλέον ἀπόκρυφα βάθη τῆς ψυχῆς καὶ διανοίας τοῦ ἀνθρώπου) καὶ θὰ ἀνταποδώσω εἰς τὸν καθένα ἀπὸ σᾶς, σύμφωνα μὲ τὰ ἔργα σας.

24 Λέγω δὲ εἰς σᾶς τοὺς ὑπολοίπους ποὺ κατοικεῖτε εἰς τὰ Θυάτειρα, ὅσοι δὲν ἔχουν δεχθῇ τὴν ἀσεβῆ καὶ πλανεμένην αὐτὴν διδασκαλίαν, τὰς δῆθεν βαθυτέρας ἀληθείας ὅπως τὰς παρουσιάζουν οἱ αἱρετικοὶ καὶ φαῦλοι, πράγματι δὲ σατανικὰς πλάνας. Δὲν θὰ σᾶς ἐπιβάλω ἄλλας ὑποχρεώσεις, ἐκτὸς ἀπὸ ἐκείνας ποὺ γνωρίζετε.

25 Πλὴν ὅμως ἐκεῖνο ποὺ σᾶς ἔχει παραδοθῇ ἀπὸ τοὺς ᾿Αποστόλους, τὴν ἀλήθειαν δηλαδὴ τοῦ Εὐαγγελίου, κρατήσατέ την καλὰ μέχρις ὅτου ἔλθω.

26 Καὶ ἐκεῖνος ποὺ θὰ νικήσῃ καὶ θὰ τηρήσῃ μέχρι τέλους τοῦ βίου του τὰ ἔργα μου, ἐγὼ θὰ δώσω εἰς αὐτὸν ἐξουσίαν ἐπάνω εἰς τὰ εἰδωλολατρικὰ καὶ πολέμια ἔθνη.

27 Καὶ θὰ ποιμάνῃ καὶ θὰ ὑποτάξῃ τοὺς ἐθνικοὺς καὶ εἰδωλολάτρας μὲ ράβδον σιδερένιαν καὶ θὰ συντριβοῦν οἱ σκληροὶ καὶ ἀνυπότακτοι σὰν τὰ πήλινα σκεύη. Καὶ θὰ ἀποκτήσῃ αὐτὸς τέτοιαν ἐξουσίαν καὶ δύναμιν, ὡσὰν ἐκείνην ποὺ ἐγὼ ὁ ἴδιος ἔχω λάβει ἀπὸ τὸν Πατέρα μου.

28 Καὶ θὰ τοῦ δώσω ἀκόμη τὸ λαμπρὸ πρωϊνὸ ἀστέρι, (τὴν θείαν δηλαδὴ λαμπρότητα καὶ αἴγλην) ὥστε νὰ γίνῃ καὶ αὐτός φῶς.

29 ᾿Εκεῖνος ποὺ ἔχει ἀνοικτὰ τὰ αὐτιὰ τῆς ψυχῆς του, ἂς ἀκούσῃ τί λέγει τὸ Πνεῦμα τὸ ῞Αγιον εἰς τὰς ᾿Εκκλησίας.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Αρχιεπισκοπή Θυατείρων: Οικουμενιστική τελετή στο Παπικό ναό του Πανεπιστημίου St Mary’s του Λονδίνου
– Ανακήρυξη Αρχιεπ. Θυατείρων σε Συμπρόεδρο του Συνδέσμου Αγγλικανικής Κοινωνίας και Ανατολικών Εκκλησιών (AECA)
– Ο Θυατείρων Νικήτας στην Κοινότητα Αρχαγγέλου Μιχαήλ Margate
– Νέος Αρχιεπίσκοπος Θυατείρων και Μεγ.Βρετανίας ο Μητροπολίτης Δαρδανελλίων κ. Νικήτας