«Ο Χριστός δεν θέλει να είμαστε πολιτικοί, αλλά θέλει να αγαπούμε αλλήλους»...

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Στις 27 Φεβρουαρίου 2020, ο μοναδικός κανονικός Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριος επισκέφτηκε το Μαυροβούνιο για να συμμετάσχει στον εορτασμό της Ημέρας Μνήμης του Αγίου Συμεών του Μυροβλήτου και να συμπαρασταθεί στους Ορθόδοξους πιστούς της χώρας αυτής, καθώς ιεράρχες, κληρικοί και πολυάριθμοι πιστοί αντιτίθενται στην κυβερνητική παρέμβαση στις εκκλησιαστικές υποθέσεις και στην υιοθέτηση του αντιεκκλησιαστικού νομοσχεδίου για τη θρησκευτική ελευθερία, το οποίο κατάσχει τα αρχαία Ορθόδοξα ιερά της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Ο Μητροπολίτης Ονούφριος χοροστάτησε στην επίσημη Δοξολογία που τελέστηκε στον Καθεδρικό Ναό της Αναστάσεως στην Ποντγκόριτσα και στη συνέχεια μαζί με τον Μητρ. Μαυροβουνίου Αμφιλόχιο πρωτοστάτησε σε μία μεγαλοπρεπή λιτανεία της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ποντγκόριτσα, πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου, παρουσία εκατό χιλιάδων (100.000) πιστών.

Με αφορμή αυτή την επίσκεψη, το Τμήμα Ενημερώσεως και Διαφωτίσεως της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας ανάρτησε αποκλειστική εφ’όλης της ύλης συνέντευξη του Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονουφρίου στα ΜΜΕ του Μαυροβουνίου, το οποίο βγήκε στον αέρα του ραδιοφωνικού σταθμού «Svetigora» στις 28 Φεβρουαρίου 2020.

Σε αυτή την συνέντευξη, ο μητρ. Ονούφριος ανέφερε σχετικά με τις επιπτώσεις των αντικανονικών ενεργειών της Κωνσταντινούπολης και την χορήγηση της ψευδοαυτοκεφαλίας στους σχισματικούς της Ουκρανίας:

Οι επιπτώσεις είναι άκρως θλιβερές. Έχουν καταληφθεί Ναοί, πολλές είναι οι κοινότητες, οι οποίες λειτουργούνται σε οικίες χωριανών ή σε καταλλήλως προσαρμοσμένους χώρους. Εκ των πραγμάτων είναι οι κατακόμβες του σήμερα. Οι άνθρωποι στα χωριά είναι διαιρεμένοι, αλληλοτσακώνονται, πολλές είναι εκείνες οι οικογένειες, συγγενείς, γνωστοί που συγκρούσθηκαν o ένας με τον άλλο και έπαυσαν κάθε επικοινωνία. Το σχίσμα διαίρεσε τους ανθρώπους και την κοινωνία.

Δεν αντιμετωπίσθηκε το σχίσμα, αλλά δημιουργήθηκε το σχίσμα εντός σχίσματος. Ο Φιλάρετος Ντενισένκο απομακρύνθηκε από την «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» και για δεύτερη πλέον φορά στην ιστορία προχώρησε σε συγκρότηση μιας παράλληλης ιεραρχίας με δέκα ούτως λεγόμενους «αρχιερείς». Επιπλέον, έχουν ιδρυθεί και δύο άλλες παράνομες θρησκευτικές οργανώσεις: η Εξαρχία του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και το σταυροπήγιο. Επομένως, αντί δύο παρανόμων ομάδων στην Ουκρανία εμφανίσθηκαν τέσσερις”. 

Σχετικά με την δημιουργία της νέας σχισματικής οντότητας, ο Μητρ. Κιέβου δήλωσε:
“Η δημιουργία και η νομιμοποίηση μιας νέας οντότητας με τίτλο «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» στο χώρο μας δεν είναι απλώς σφάλμα, είναι εκκλησιαστικο-κανονικό έγκλημα. Εάν στη χώρα υπάρχει μια κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν επιτρέπεται η δημιουργία μιας παράλληλης δομής” καθώς και ότι: «Εκείνο το οποίο είδαμε με εκτελεστές τον Κωνσταντινουπόλεως και τον τέως Πρόεδρο της Ουκρανίας Π. Ποροσένκο, ήταν ένα τυπικό πολιτικό αυτοκέφαλο».

Αναφορικά με την αντικανονική ενέργεια του αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου να αποστείλει στον ψευδοπροκαθήμενο Επιφάνιο το καθιερωμένο «Ειρηνικό Γράμμα», με το οποίο επίσημα τον αναγνώρισε ως κανονικό μητροπολίτη Κιέβου, ωσάν να μην υπάρχει ο κανονικός μητροπολίτης Κιέβου Ονούφριος, παραθέτουμε το ακόλουθο απόσπασμα από το άρθρο του πρωτοπρ. Θεοδώρου Ζήση με τίτλο “Το «Ειρηνικό Γράμμα» του Αρχ. Ιερωνύμου δικαιώνει τις πολεμικές κατακτητικές ενέργειες του Πατρ. Βαρθολομαίου»:

“Μεταξὺ αὐτῶν τῶν πρωτεργατῶν καὶ ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος, τώρα, ὁ ὁποῖος ἀδίστακτα στὴν «εἰρηνική» ἐπιστολή του ὀνομάζει μητροπολίτη Κιέβου, «λίαν ἀγαπητὸ καὶ περιπόθητο» μάλιστα, τὸν σχισματικὸ Ἐπιφάνιο, τὸν ὁποῖο κατασπάζεται καὶ «ὑπερήδιστα» προσφωνεῖ. Ποῦ πῆγε ὁ κανονικὸς μητροπολίτης Κιέβου, Μακαριώτατε, ὁ σεμνὸς Ὀνούφριος, τὸν ὁποῖο ἀκόμη καὶ στὰ «Δίπτυχα» τοῦ 2019 τὸν καταγράφετε ὡς μητροπολίτη Κιέβου. Τὸν καθαιρέσατε, τὸν ἐξαφανίσατε; Εἶναι ὅμως ἐκεῖ μὲ τὰ ἑκατομμύρια τοῦ ποιμνίου του, τὶς χιλιάδες τῶν κληρικῶν, τὶς ἑκατοντάδες τῶν μοναστηριῶν καὶ δέχθηκε ὡς μαχαιριὰ πισώπλατη τὸ «εἰρηνικό» σας γράμμα πρὸς τοὺς ἐκτὸς ἐκκλησίας σχισματικοὺς τῆς Οὐκρανίας. Δὲν μᾶς ἐκπροσωπεῖτε ὅλους, ὅταν στέλνετε «τὰς θερμὰς συγχαρητηρίους εὐχὰς τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας, τοῦ εὐλαβοῦς Κλήρου καὶ τοῦ φιλοχρίστου Λαοῦ τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος». Ἐκπροσωπεῖτε τὸν ἑαυτό σας καὶ ὅσους συμφωνοῦν μὲ ἐσᾶς, ἀφοῦ καταφέρατε νὰ μᾶς διαιρέσετε, κλῆρο καὶ λαό, καὶ παρὰ ταῦτα ἐμφανίζεσθε ὡς εἰρηνοποιός. Πῶς τολμᾶτε καὶ ἐπικαλεῖσθε ὡς στοιχεῖο τῆς ἑνότητος μὲ τοὺς σχισματικοὺς «τοὺς αὐτοὺς ἐκκλησιαστικοὺς Κανόνας, τοὺς ὑπὸ τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν καὶ Μεγάλων τῆς Ἑώας Συνόδων ὁρισθέντας», τοὺς ὁποίους καὶ ἐκεῖνοι καὶ σεῖς, μαζὶ μὲ τὸν συναυτουργό σας πατριάρχη Βαρθολομαῖο, τοὺς καταργήσατε ἀσύστολα. Τὸ «μεσότοιχο» μεταξὺ τῶν σχισματικῶν καὶ τῶν Ὀρθοδόξων δὲν διαλύθηκε, ὅπως γράφετε, ἀλλὰ παραμένει καὶ ἀναμένει τὴν ἐν μετανοίᾳ ἐπιστροφή τους στὴν κανονικὴ ἐκκλησία ἀπὸ τὴν ὁποία ἀποσχίσθηκαν».

Μετά το τέλος της συνέντευξης, παραθέτουμε το σχετικό άρθρο με την  μεγαλοπρεπή λιτανεία που έλαβε μέρος στην πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου, παρουσία χιλιάδων πιστών.

Διαβάζουμε στο gr.pravoslavie.ru:


Συνέντευξη του Μακαριωτάτου Μητροπολίτη Ονουφρίου στα ΜΜΕ του Μαυροβουνίου

Το Τμήμα Ενημερώσεως και Διαφωτίσεως της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας αναρτά αποκλειστική εφ’όλης της ύλης συνέντευξη του Μακαριωτάτου Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονουφρίου στα ΜΜΕ του Μαυροβουνίου, το οποίο βγήκε στον αέρα του ραδιοφωνικού σταθμού «Svetigora» στις 28 Φεβρουαρίου 2020.

Για τις αιτίες της κρίσεως στην Ουκρανία και τις ενδεχόμενες λύσεις, την ομοιότητα της καταστάσεως στην Ουκρανία και το Μαυροβούνιο και την αδυναμία ταυτίσεως του αυτοκεφάλου με την πνευματική ενότητα, τις επιπτώσεις του Τόμου για την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία και για το πως οι δοκιμασίες ενδυνάμωσαν το ποίμνιό της, για τη δύναμη της πίστεως των λιτανευτικών πομπών, την πραγματική αιτία της αρνητικής έναντί των στάσεως ορισμένων πολιτικών και την ανεξίτηλη εντύπωση από τη λιτανευτική πομπή στην Ποντγκόριτσα καθώς και για το ότι η νηστεία και η προσευχή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής είναι η Σταυρική πορεία που οδηγεί από το Πραιτόριο στο Γολγοθά, όπου θα αντικρίσουμε τη Δόξα του Αναστάντος Χριστού.

– Μακαριώτατε, γιατί αυτές τις ημέρες ήρθατε στο Μαυροβούνιο και ποιος είναι ο σκοπός της μεταβάσεως Σας;

– Ήρθαμε με αφορμή την ημέρα μνήμης του Οσίου Συμεών του Μυροβλήτου και την 800η επέτειο της Αγιωτάτης Ορθοδόξου Εκκλησίας της Σερβίας καθώς και για να στηρίξουμε την Αγία Σας Εκκλησία στις δοκιμασίες που διέρχεται. Η Αγία Γραφή τονίζει ότι ὁ «πειρασθείς, δύναται τοῖς πειραζομένοις βοηθῆσαι» (Εβρ. 2.18).

Ίσως γνωρίζετε τις δοκιμασίες, που υπέστη πρόσφατα η καθ’ημάς Εκκλησία στην Ουκρανία και γι΄αυτό παίρνουμε κατάκαρδα εκείνο τον πόνο και τα προβλήματα, τα οποία βιώνει σήμερα η Αγία Σας Εκκλησία.

– Ποιες είναι κατά τη γνώμη Σας οι αιτίες της κρίσεως στην Ουκρανία;

– Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν σχίσμα ως αιτία της κρίσεως στην Ουκρανία. Δεν είναι όμως έτσι. Τα σχίσματα στην Εκκλησία υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντοτε. Τα σχίσματα υπήρχαν όταν ακόμη ζούσε ο Σωτήρας μας Ιησούς Χριστός. Ορισμένοι ακόλουθοι του Ιησού σκανδαλίζονταν από τα λόγια Του, τη συμπεριφορά Του και Τον εγκατέλειπαν. Εάν οι άνθρωποι σκανδαλίζονταν από τον Σωτήρα, ο Οποίος ουδεμία αμαρτία είχε, συνεπώς, ουδεμία αφορμή έδιδε για σκάνδαλα, πόσο μάλλον υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν όσοι θα σκανδαλίζονται από τα λόγια ή τη συμπεριφορά μας, διότι είμαστε άνθρωποι αδύναμοι και ακόμη κι εάν είμαστε προικισμένοι με ιεροσύνη έχουμε ωστόσο και ελλείψεις.

Τα σχίσματα μας ωθούν εκ νέου να επανεξετάζουμε την προσωπική μας ζωή και διά μετανοίας να διορθώνουμε τα σφάλματα και τις ελλείψεις. Η κρίση στην Ουκρανία προκλήθηκε από τη νομιμοποίηση της ανομίας, δηλαδή με την παρέμβαση της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως στα εσωτερικά της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας με αποτέλεσμα την αντικανονική άρση επιτιμίων σε όσους είχαν προσχωρήσει στο σχίσμα και τους οποίους η Κωνσταντινούπολη δέχθηκε σε εκκλησιαστική κοινωνία.

– Ποιες είναι οι επιπτώσεις των ενεργειών της Κωνσταντινουπόλεως ως προς την Ουκρανία;

– Οι επιπτώσεις είναι άκρως θλιβερές. Έχουν καταληφθεί Ναοί, πολλές είναι οι κοινότητες, οι οποίες λειτουργούνται σε οικίες χωριανών ή σε καταλλήλως προσαρμοσμένους χώρους. Εκ των πραγμάτων είναι οι κατακόμβες του σήμερα. Οι άνθρωποι στα χωριά είναι διαιρεμένοι, αλληλοτσακώνονται, πολλές είναι εκείνες οι οικογένειες, συγγενείς, γνωστοί που συγκρούσθηκαν o ένας με τον άλλο και έπαυσαν κάθε επικοινωνία. Το σχίσμα διαίρεσε τους ανθρώπους και την κοινωνία.

Δεν αντιμετωπίσθηκε το σχίσμα, αλλά δημιουργήθηκε το σχίσμα εντός σχίσματος. Ο Φιλάρετος Ντενισένκο απομακρύνθηκε από την «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» και για δεύτερη πλέον φορά στην ιστορία προχώρησε σε συγκρότηση μιας παράλληλης ιεραρχίας με δέκα ούτως λεγόμενους «αρχιερείς». Επιπλέον, έχουν ιδρυθεί και δύο άλλες παράνομες θρησκευτικές οργανώσεις: η Εξαρχία του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και το σταυροπήγιο. Επομένως, αντί δύο παρανόμων ομάδων στην Ουκρανία εμφανίσθηκαν τέσσερις. Αυτό το φαινόμενο για άλλη μια φορά επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές ότι η παρανομία αυξάνει την παρανομία, ενώ το κακό νικάται μόνον με το καλό.

– Σε τί ομοιάζουν οι καταστάσεις στην Ουκρανία και το Μαυροβούνιο;

– Η ομοιότητα συνίσταται στο ότι κα στις δύο χώρες οι πολιτικοί παρεμβαίνουν στα της Εκκλησίας, θέλουν να διοικούν την Εκκλησία και να την χρησιμοποιούν προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους τους.

– Πως βλέπετε τη λύση του ουκρανικού;

– Πρώτον, είναι απαραίτητο να λύσουμε το ζήτημα της Κωνσταντινουπόλεως, το οποίο και στάθηκε αφορμή για τις εξελίξεις στην Ουκρανία, δηλαδή το θέμα του ρόλου και της θέσεως του Κωνσταντινουπόλεως στην παγκόσμια Ορθοδοξία.

Προκειμένου να απαντήσω την ερώτηση αυτή, ας μου επιτραπεί να κάνω κάποια παρέκβαση. Θέλω να ενθυμηθώ μια συζήτηση που είχα με τον περίφημο Αρχιμανδρίτη Γαβριήλ Μπούνγκε. Υπάρχει ένας μεγαλόσχημος Αρχιμανδρίτης Γαβριήλ, ο τέως Ρωμαιοκαθολικός Ιερέας, που ασπάσθηκε συνειδητά την Ορθοδοξία, έγινε Ορθόδοξος Ιερέας και αυτή τη στιγμή ασκείται στην Ελβετία. Κάποτε μιλήσαμε μαζί του για τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, και είπε ότι οι Ορθόδοξοι διαθέτουν το χάρισμα του Αγίου Πνεύματος, ενώ οι Ρωμαιοκαθολικοί δεν το διαθέτουν. Το χάρισμα στους Ρωμαιοκαθολικούς εξαφανίσθηκε εξαιτίας της ρυθμίσεως όλων των τομέων του πνευματικού βίου. Ο πατήρ Γαβριήλ επεσήμανε ότι η μόνη οδός επαναφοράς του χαρίσματος της χάριτος του Αγίου Πνεύματος δεν είναι ο διάλογος με τους Ορθοδόξους, δεν είναι κάποια κοινά ανθρωπιστικά πρότζεκτ, η μόνη οδός είναι η επαναφορά στο σημείο απομακρύνσεως από εκείνη την Αγία Μία Ορθόδοξη Εκκλησία, από την οποία εξέπεσαν κάποτε, και η οποία διαθέτει το χάρισα της χάριτος του Αγίου Πνεύματος, η διόρθωση των πεπραγμένων κάποτε σφαλμάτων και η έναρξη μιας νέας ζωής.

Θα έλεγα ότι είναι μια έμμεση απάντηση στην ερώτηση για την ομαλοποίηση της θρησκευτικής καταστάσεως στην Ουκρανία. Η Κωνσταντινούπολη διέπραξε σφάλμα κατά την απόπειρα θεραπείας του σχίσματος στην Ουκρανία. Προκειμένου να εξαφανίσουμε νέα σχίσμα, θα πρέπει να επανέλθουμε στο σημείο, όπου διαπράχθηκε το σφάλμα, να διορθώσουμε το σφάλμα και τότε όλα επανέλθουν στη θέση τους. Είναι η μόνη οδός για την αντιμετώπιση εκείνης της κρίσεως, η οποία υπάρχει σήμερα στην Ουκρανία.

– Ποια είναι η γνώμη Σας για το προωθούμενο σλόγκαν «Μία Εκκλησία σημαίνει ένα κράτος»;

– Σε αυτό το θέμα η θέση μας είναι ότι σε μια χώρα η οποία θεωρεί τον εαυτό της Ορθόδοξη, θα πρέπει να υπάρχει και μια κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία και όχι περισσότερες. Εξαιρέσεις αποτελούν οι χώρες με διασπορά και αυτή η κατάσταση μόνον μέχρι την πανορθόδοξη διευθέτηση του ζητήματος. Επομένως, το λεγόμενο «Εσθονικό σενάριο» με τη δημιουργία δύο ιεραρχιών δεν αποτελεί διέξοδο για την Ουκρανία. Τασσόμαστε κατηγορηματικά κατά, διότι εάν η παγκόσμια Ορθοδοξία ακολουθήσει αυτή την οδό, θα οδηγηθούμε όχι μόνον στη δημιουργία παράλληλων ιεραρχιών παντού, αλλά στο τέλος, και των παράλληλων ιερών διπτύχων και επομένως σ’ένα νέο σχίσμα.

Η δημιουργία και η νομιμοποίηση μιας νέας οντότητας με τίτλο «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» στο χώρο μας δεν είναι απλώς σφάλμα, είναι εκκλησιαστικο-κανονικό έγκλημα. Εάν στη χώρα υπάρχει μια κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν επιτρέπεται η δημιουργία μιας παράλληλης δομής. Τούτο δεν θα φέρει καλούς καρπούς, αλλά προκαλεί διχασμό στους ανθρώπους και ως αποτέλεσμα πνευματική πτώση.

– Μήπως η αυτοκεφαλία, όπως υποσχέθηκε, αναδείχθηκε σε εγγυητή της εκκλησιαστικής, πνευματικής ενότητας;

–Η πνευματική ενότητα και η αυτοκεφαλία είναι δύο διαφορετικές έννοιες, δεν είναι το ίδιο. Οι ιδεολόγοι του ουκρανικού τόμου ισχυρίζονταν ότι με τη βοήθεια της αυτοκεφαλίας θα επιτυγχάνετο η εκκλησιαστική ενότητα. Προειδοποιήσαμε ότι δεν θα γίνει αυτό και δεν έγινε. Κατέστη σαφές ότι μέσω αυτοκεφαλίας δεν επιτυγχάνεται η ενότητα.

Όμως η θέση της Εκκλησίας μας είναι ως ακολούθως: προπαντός είναι απαραίτητο να αποκατασταθεί η ενότητα και στη συνέχεια, εάν υπάρχει λόγος, εάν είναι λυσιτελές για την πνευματική πρόοδο τα Εκκλησίας, τίθεται το ζήτημα της αυτοκεφαλίας και όχι αντιθέτως. Η αντίστροφη οδός έχει ήδη δείξει την αναποτελεσματικότητά της. Γι΄αυτό η αυτοκεφαλία θα πρέπει να είναι καρπός της ενότητας της Εκκλησίας και όχι η συνέπεια του διχασμού της. Ακόμη και το κείμενο της Συνόδου της Κρήτης υπογραμμίζει ότι η αρχή της αυτοκεφαλίας δεν πρέπει να λειτουργήσει σε βάρος της ενότητας της Εκκλησίας.

– Ποια τότε αυτοκεφαλία υποσχέθηκε στην Ουκρανία το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως;

– Εκείνο το οποίο είδαμε με εκτελεστές τον Κωνσταντινουπόλεως και τον τέως Πρόεδρο της Ουκρανίας Π. Ποροσένκο, ήταν ένα τυπικό πολιτικό αυτοκέφαλο.

Γνωρίζετε ότι ακόμη το 1991 ανακάλεσα τν υπογραφή μου κάτω από το αίτημα της αυτοκεφαλίας, το οποίο τότε κατόπιν πιέσεως του Φιλαρέτου αναγκάσθηκε να αφήσει η ιεραρχία της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ακριβώς γι΄εκείνο το λόγο ότι το αίτημα υποβλήθηκε ως τελεσίγραφο, ως μη εκκλησιαστική και πολιτική αξίωση. Δεν πρέπει όμως να γίνουν έτσι μέσα στην Εκκλησία. Στην Εκκλησία όλα θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με αγάπη! Όλες οι πρωτοβουλίες θα τις πρέπει να αναλάβει η ίδια η Εκκλησία και όχι οι πολιτικοί.

– Αφού αναγνώρισε την «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» η Κωνσταντινούπολη επίσης αναγνώρισε και τις χειροτονίες των «κληρικών» της. Είναι κανονικές εκείνες οι χειροτονίες;

– Η πραγματική εκκλησιαστική πνευματική ενότητα είναι η ενότητα με το Χριστό και ἐν τῳ Χριστῳ. Επιτυγχάνεται με μοναδικό τρόπο μέσω της διαφυλάξεως της καθαρότητας της Αγίας Ορθοδόξου πίστεως και του σεβασμού των ηθικών αρχών, που υποδείχθηκαν στους ανθρώπους μέσα από την Αγία Γραφή. Τέτοια ενότητα είναι ορθή και σωτήρια για εμάς, μας προσελκύει τη Θεία χάρη όχι μόνο στην επίγεια ζωή, αλλά έχει συνέχεια στην αιωνιότητα, όπου η ανθρώπινη φύση ἐν Χριστῳ κάθεται εκ δεξιών του Πατρός. Με άλλα λόγια θα πρέπει να ζούμε ορθοδόξως και με τη ζωή μας να μαρτυρούμε την ομορφιά της πίστεώς μας. Και τότε οπωσδήποτε κάποιοι, απ’όσους σκανδαλίσθηκαν και απομακρύνθηκαν από εμάς, αφού δουν την ομορφιά της αληθινής Ορθοδόξου πίστεως, επανέλθουν στην κοινωνία της Εκκλησίας, διότι οι εκκλησιαστικές πύλες και οι καρδιές μας μένουν πάντοτε ανοικτές και χαιρόμαστε ειλικρινά όταν ένας πρώην πλανεμένος ευρίσκει την οδό του προς τον Χριστό.

Κανονικές είναι χειροτονίες που τελούνται από κανονικούς ιεράρχες με σεβασμό των κανονικών αρχών, που καθορίζουν ποιος και με ποιο τρόπο μπορεί να αξιωθεί της μεγάλης τιμής ιεροσύνης. Εάν δεχόμαστε ή χειροτονούμε εκείνους, οι οποίοι σύμφωνα με τους κανόνες της Εκκλησία αδυνατούν να ιερωθούν, ή να αφήσουμε να εισέλθουν στα Άγια των Αγίων τους από το σχίσμα αμετανόητους, χωρίς να εξετάσουμε κατά πόσον είναι άξιοι, θα παρακινούμε τα σχίσματα και θα είμαστε υπόλογοι ενώπιον του Θεού που σκανδαλίσαμε τους ανθρώπους και διαλύσαμε την ενότητα της Εκκλησίας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ


Διαβάσαμε στο spzh.news:

Μακαριώτατος Ονούφριος και Μητρ. Αμφιλόχιος πρωτοστάτησαν στη λιτανεία

O προκαθήμενος της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας πρωτοστάτησε ειρηνική πορεία διαμαρτυρίας στους δρόμους της πρωτεύουσας του Μαυροβουνίου.

Ο Προκαθήμενος της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Μητροπολίτης Κίεβο και πάσης Ουκρανίας Ονούφριος, μετά το λαμπρό Εσπερινό στον Καθεδρικό Ναό της Ανάστασης του Χριστού μαζί με τον Μητροπολίτη Μαυροβουνίου και Πριμόριε Αμφιλόχιο, πρωτοστάτησε στη λιτανεία της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ποντγκόριτσα, πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου.

Ιεράρχες, κληρικοί και πολυάριθμοι πιστοί αντιτίθενται στην κυβερνητική παρέμβαση στις εκκλησιαστικές υποθέσεις, ενάντια στην υιοθέτηση του αντιεκκλησιαστικού νομοσχεδίου για τη θρησκευτική ελευθερία, το οποίο κατάσχει τα αρχαία Ορθόδοξα ιερά της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Крестный ход в Черногории.

Δημοσιεύτηκε από Союз Православных Журналистов – СПЖ στις Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2020

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Δείτε σχετικά:
– Ο Πατριάρχης της Σερβίας για το Μαυροβούνιο, για τις ΗΠΑ και τον Πάπα!
– Το Φανάρι θα δώσει Τόμο Αυτοκεφαλίας και στους σχισματικούς του Μαυροβουνίου δηλώνει ο επικεφαλής τους
– Σερβία – Μαυροβούνιο: Πονηρό θρησκευτικό νομοσχέδιο· μήπως πρόκειται για εκβιασμό σε σχέση με το Ουκρανικό;
– Κυβέρνηση Μαυροβουνίου: «Kατάσχουμε τους Ναούς σας και τους δίνουμε στους σχισματικούς που θα πάρουν Αυτοκεφαλία από το Φανάρι»
– Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος: «Κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο Χριστός και όχι ο Βαρθολομαίος»