Ἄρθρο τοῦ πρωτοπρ. Νικολάου Μανώλη

Ἡ ζωή στή Νέα Ἐποχή ὁμοιάζει μέ περίπλοκο ζοφερό κέντημα (αἵρεση, πανσεξουαλισμός, τρανσεξουαλοποίηση, μετάνθρωποι) μέ τή χρυσοκλωστή (Ὀρθοδοξία) καλά κρυμμένη καί γιά λίγους…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


α) Τί συμβαίνει μέ τό Μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος στή Ρουμανία;

Ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι πιά ὁλοφάνερο ὅτι εἶναι παγκοσμίως διχασμένη ἀπό τήν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Τό ἴδιο συμβαίνει καί στή Ρουμανία, ὅπου, ὅπως γνωρίζουμε καί ἔχουμε ἐπισημάνει στήν Κατάνυξη, ὁ Πατριάρχης Δανιήλ, δυστυχῶς δηλώνει καί εἶναι Οἰκουμενιστής. Κι ἄν ὁ διάβολος, ἐξ ἀφορμῆς τοῦ κορωνοϊοῦ, προσπαθεῖ νά πλήξει καίρια τό μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας στήν παγκόσμια Ὀρθοδοξία, στή Ρουμανία προσπαθεῖ νά πλήξει καί τό μυστήριο τῆς Βάπτισης, ἐξ ἀφορμῆς ἑνός τραγικοῦ περιστατικοῦ. Σάν ντόμινο, μέ τή δυναμική τῆς παγκοσμιοποίησης, δέ θά ἀργήσει φυσικά νά ἀνοίξει αὐτή ἡ συζήτηση καί σέ ἄλλες ὀρθόδοξες χῶρες.

Μετά τή βλάσφημη ἐπιβολή μέτρων γιά τήν προστασία μας ἀπό ἰούς καί βακτήρια μέσα στούς ἱερούς ναούς μέ τή συναίνεση τῆς Ἱεραρχίας, φαίνεται ὅτι ἔρχεται ἡ ὥρα νά καταργηθοῦν καί τά Ἱερά Μυστήρια γιά τό καλό τῆς ὑγείας μας. Παρακολούθησα μέ ἔκπληξη τή βάπτιση βρέφους σέ ὀρθόδοξο ναό τῆς Ρουμανίας ἀπό ὀρθόδοξο ἱερέα. Εἶναι ἕνα ἐρασιτεχνικό βίντεο ἀπό κάποιον παρευρισκόμενο πού ἤθελε νά βιντεοσκοπήσει τή βάπτιση. Φαίνεται ξεκάθαρα ὅτι ὁ ἱερέας δέν βάζει κἄν τό μωρό στήν κολυμπήθρα, παρά μόνο κρατώντας το ἔξω ἀπό αὐτήν, ρίχνει λίγο νερό στό κεφάλι του καί τό δίνει βιαστικά στή μητέρα του νά τό ντύσει.

Τό βίντεο αὐτό, μοῦ τό κοινοποίησε ἕνα πνευματικό μου τέκνο πού ζεῖ στή Ρουμανία, τό ὁποῖο μέ ἐνημέρωσε ὅτι ἤδη ἄρχισε νά γίνεται συνήθεια ἐκεῖ αὐτό τό “τυπικό” μέ ἀφορμή τό θάνατο βρέφους λίγες ὧρες μετά ἀπό τή βάπτισή του. Παράλληλα ἔχει φτάσει καί στήν Ἱερά Σύνοδο ὡς θέμα συζήτησης ἡ μεταρρύθμιση τοῦ μυστηρίου, δηλαδή ἡ κατάργηση τῆς τριπλῆς κατάδυσης εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός, τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἔχω λάβει ἐπίσης καί μεταφρασμένα κάποια ἄρθρα καί δελτία τύπου ἀπό τήν ἐπίσημη ἱστοσελίδα τοῦ Πατριαρχείου Ρουμανίας καί τῆς οἰκείας Ἀρχιεπισκοπῆς τῆς ἐνορίας στήν ὁποία συνέβη τό περιστατικό ὥστε νά ἔχουμε μιά πιό ὁλοκληρωμένη εἰκόνα. 

Τό γεγονός ἀπασχόλησε καί τήν ἑλληνική ἐπικαιρότητα καί ἀναδημοσιεύτηκε ἀπό διάφορα sites. Σέ ἕνα ἀπό αὐτά διαβάζουμε ὅτι ὁ κόσμος στή Ρουμανία ζητάει νά ἀλλάξει ἡ τελετή τῆς Βάπτισης, ἔπειτα ἀπό τό θάνατο ἑνός βρέφους, ἀφοῦ βυθίστηκε τρεῖς φορές στό ἱερό νερό. Τό ἕξι ἑβδομάδων μωρό ὑπέστη ἀνακοπή καρδιᾶς καί μεταφέρθηκε ἐσπευσμένα στό νοσοκομεῖο, ὅπου ἄφησε τήν τελευταία του πνοή, ἔπειτα ἀπό μερικές ὧρες. Ἡ αὐτοψία ἔδειξε τήν ὕπαρξη ὑγροῦ στούς πνεύμονες. Μέ κείμενο πού κυκλοφορεῖ στό διαδίκτυο καί φέρει 56.000 ὑπογραφές, ζητᾶται ἡ ἀλλαγή τοῦ τελετουργικοῦ τῆς βάπτισης. «Ὁ θάνατος ἑνός νεογέννητου ἐξαιτίας αὐτῆς τῆς πρακτικῆς ἀποτελεῖ τραγωδία», ἀναφέρεται μεταξύ ἄλλων. «Αὐτός ὁ κίνδυνος πρέπει νά ἀποκλειστεῖ ἀπό τή βάπτιση». Τά τοπικά μέσα ἐνημέρωσης ἀναφέρουν πώς ἔχουν σημειωθεῖ καί ἄλλα παρόμοια περιστατικά τά τελευταῖα ἔτη. Ἐκπρόσωπος τῆς Ἐκκλησίας πρότεινε νά βρέχουν μέ λίγο νερό τό μέτωπο τοῦ βρέφους ἀντί νά βυθίζουν ὁλόκληρο τό μωρό στό νερό. Ὡστόσο, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Teodosie, ἀρχηγός τῆς παραδοσιακῆς πτέρυγας τῆς Ἐκκλησίας (θά δοῦμε στή συνέχεια κατά πόσο εἶναι παραδοσιακός), δήλωσε ὅτι τό τελετουργικό δέ θά ἀλλάξει.

Στίς τέσσερις τελευταῖες γραμμές φανερώνεται ὁ πνευματικός πόλεμος πού μαίνεται αὐτή τή στιγμή ἐνάντια στήν Ὀρθοδοξία μας ὅπου γῆς, μέ πρωταγωνιστή τόν Οἰκουμενισμό, πού διαιρεῖ καί διαμελίζει τήν Ἐκκλησία σέ μερίδες καί παρατάξεις. Ἡ ἑνότητα χάθηκε μέ εὐθύνη ἀμιγῶς τῶν Οἰκουμενιστῶν, οἱ ὁποῖοι ἄλλοτε ἀπροκάλυπτα καί ἄλλοτε ὕπουλα, προχωροῦν στήν ὑλοποίηση τοῦ σχεδίου τους. 

Τά δημοσιεύματα τῶν Ρουμανικῶν μέσων ἐνημέρωσης πού ἔχω στή διάθεσή μου καί παραθέτω στό τέλος τοῦ ἄρθρου, μᾶς δίνουν καί κάποιες ἀκόμα πληροφορίες: Τό βρέφος γεννήθηκε πρόωρα. Βαπτίστηκε ἀφοῦ σαράντισε, ὅπως ἔπρεπε νά γίνει. Λίγο μετά τή βάπτιση τό μωράκι σταμάτησε νά ἀναπνέει. Κάλεσαν ἄμεσα ἀσθενοφόρο. Ἡ ὁμάδα γιατρῶν τοῦ ἔδωσε τίς πρῶτες βοήθειες καί μετά τό πῆγαν στό νοσοκομεῖο, ὅπου εἰσήχθη σέ μονάδα ἐντατικῆς θεραπείας. Μετά ἀπό λίγες ὧρες πέθανε. (σ.σ. Ἀγγελοῦδι! Ὁ Θεός νά παρηγορεῖ τούς οἰκείους του καί νά γνωρίζουν ὅτι τό παιδάκι τους εἶναι στόν Παράδεισο! Ὁ Κύριος ὁ ὁποῖος ὁρίζει τήν ὕπαρξή μας, γνωρίζει τό λόγο πού τό πῆρε κοντά Του.) Οἱ ἀρχές διενεργοῦν ἔρευνα ἐπειδή ὀφείλουν καί ἐπειδή ὑπῆρξε ἀντίδραση μερίδας πολιτῶν ὅτι δέν ἔπρεπε νά γίνει κατάδυση γιά τό καλό τῆς ὑγείας τοῦ βρέφους. Συγκεντρώθηκαν καί ὑπογραφές γιά νά καταργηθεῖ ὁ τρόπος βαπτίσματος καί τελικά τό θέμα ἔφτασε νά ἀπασχολεῖ τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ρουμανίας μέ ἀνορθόδοξο τρόπο, ὅπως ἀποκαλύπτουμε στή συνέχεια.

β) Στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ρουμανίας συζητιέται ἡ μεταρρύθμιση τοῦ βαπτίσματος. Ἀρχιεπίσκοπος Καλλίνικος: «Θά ἀναλυθεῖ ἡ πρακτική τῆς κατάδυσης τῶν βρεφῶν»

Ἀναρωτιέται κανείς, ποιός εἶναι ὁ ρόλος τοῦ Πατριαρχείου Ρουμανίας μπροστά σε ἕνα τέτοιο ζήτημα: Νά ἀλλάξει τό τυπικό ἤ νά ἐπανακατηχήσει τό λαό του γιά τό μυστήριο τῆς Βαπτίσεως; Παραθέτουμε τά δελτία τύπου καί τίς ἀνακοινώσεις πού ἔχουν γίνει σχετικά μέ τό θέμα, μέσα ἀπό τά ὁποῖα διαπιστώνουμε ὅτι ἔχουν ἤδη πειστεῖ οἱ ἴδιοι οἱ Ἀρχιερεῖς πώς εἶναι ὥρα νά ἀλλάξει ὁ τρόπος βαπτίσματος. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Καλλίνικος, μάλιστα, προβάλλει καί ἐπιχειρήματα, ὅπως ὅτι ὁ Χριστός δέν βαπτίστηκε μέ κατάδυση ἤ ὅτι σέ μερικές περιπτώσεις ἔτσι γίνεται ἐδῶ καί χρόνια, δηλαδή βάπτιση μόνο μέ ράντισμα.

Ὅταν ἡ Ἱερά Σύνοδος φτάνει νά ψάχνει ἀφορμή γιά νά φέρει νεωτερισμούς καί αἱρετικές μεθόδους στό τυπικό τῆς Ἐκκλησίας, τότε οἱ Ἱεράρχες πού συμφωνοῦν, ἔχουν ἤδη συνταχθεῖ μέ τούς ἐχθρούς τῆς Πίστης. Γιά τό συγκεκριμένο θέμα πρός τό παρόν φαίνεται νά διαφωνοῦν δύο ἀπό τούς “δημοφιλεῖς” θά λέγαμε Ἱεράρχες: Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἄρτζες καί Μουσκελούλου Καλλίνικος, εἶναι αὐτός πού φέρνει τήν πρόταση γιά μεταρρύθμιση τῆς βάπτισης καί ἤδη τελεῖ βαπτίσεις χωρίς νά βουτᾷ τό μωρό μέσα στό νερό τῆς κολυμπήθρας. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Τόμιδος Θεοδόσιος διαφωνεῖ μέν, ἀλλά γιά τά μάτια τοῦ κόσμου. Στήν οὐσία, εἶναι καί οἱ δύο οἰκουμενιστές καί παίζουν τό παιχνίδι τοῦ “καλοῦ καί τοῦ κακοῦ ἀστυνομικοῦ” γιά νά σφυγμομετρήσουν τίς ἀντιδράσεις τοῦ πιστοῦ λαοῦ. Ὁ Θεοδόσιος, μπορεῖ νά φαίνεται ἀπό τίς δηλώσεις του ὅτι εἶναι παραδοσιακός καί δέν συμφωνεῖ νά ἀλλάξει τό τυπικό τοῦ βαπτίσματος, ἀλλά εἶναι ὑπέρ τῶν ἐμβολίων καί παρακινεῖ τό ποίμνιο νά ἐμβολιαστεῖ κατά τοῦ κορωνοϊοῦ. Ἐπίσης ἔχει δηλώσει σέ συνέντευξή του ὅτι, ὅσοι ἀποτειχίζονται γιά λόγους πίστεως, βγαίνουν ἐκτός Ἐκκλησίας. Τό συμπέρασμα εἶναι ὅτι τό νανούρισμα τῶν πιστῶν καλά κρατεῖ στή Ρουμανία καί δίνει τήν ἄνεση γιά ἅλματα προόδου στόν Οἰκουμενισμό ὅπως τό νά “παζαρεύεται” τό Μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος.

Ὡς Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, γνωρίζουμε ὅτι ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, ὅπου πήγαινε καί ἐδίδασκε, ἔδωσε ἐντολή στούς ἱερεῖς νά φτιάχνουν μεγάλες κολυμπῆθρες καί νά βαφτίζουν καλά τα παιδιά: «Νά μή μένει ἄβρεχο οὔτε τοῦ ψύλλου τό μάτι γιατί κι ἐκεῖ προχωράει ὁ διάβολος καί γι’ αὐτό τά παιδιά σεληνιάζονται, δαιμονίζονται, γίνονται κακορίζικα». Ὅπως μοῦ ἔχει πεῖ καί ὁ μακαριστός Γέροντάς μου, πατήρ Ἀγάθων: «νά τό βουτᾷς τό μωρό μέχρι νά βγάλει μπουρμπουλήθρες». Ἐπίσης γνωρίζουμε ὅτι σέ περιπτώσεις πού ἕνα νεογέννητο κινδυνεύει καί βρίσκεται στό νοσοκομεῖο, μπορεῖ νά γίνει ἀεροβάπτισμα.

Ἔχουν ἥσυχη τή συνείδησή τους οἱ Ἱεράρχες στή Ρουμανία πού ἄφησαν τό λαό ἀκατήχητο καί ἔφτασε ὁ κόσμος νά ζητᾷ τήν κατάργηση τῆς ὀρθόδοξης βάπτισης; Ἔχουν ἥσυχη τή συνείδησή τους οἱ Ἱερεῖς πού μέ αὐτό τόν τρόπο ἀφήνουν τά παιδιά ἀβάπτιστα; Εἶναι βλασφημία αὐτό πού θέλουν νά ἐπικρατήσει. Εἶναι αἵρεση. 

Στηριγμένοι στό ξεκαθάρισμα πού κάνουν οἱ Ἅγιοι Πατέρες -ἀνάμεσα στούς ὁποίους εἶναι καί ὁ μακαριστός πεφιλημένος Γέροντάς μας, γ. Ἀγάθων- ὅτι δύο παρατάξεις στόν οὐρανό ὑπάρχουν, ἡ Κόλαση καί ὁ Παράδεισος, φρονοῦμε μέ βεβαιότητα ὅτι ἡ παράταξη τῆς Κόλασης εἶναι ἡ παράταξη τῶν οἰκουμενιστῶν καί τῶν διαχρονικά αἱρετιζόντων – φιλοαιρετικῶν, καί ἡ παράταξη τοῦ Παραδείσου εἶναι ἡ παράταξη τῆς παραδοσιακῆς ἁγιοπατερικῆς Ὀρθοδοξίας. 

Καί ὁ 15ος Ἱερός Κανόνας τῆς Πρωτοδευτέρας Ἱερᾶς Συνόδου μᾶς δίνει τή βεβαιότητα ὅτι ὅσοι ἀκολουθοῦν τή διακοπή μνημοσύνου αἱρετιζόντων ἀρχιερέων (ψευδεπισκόπων) πρό συνοδικῆς τους καταδίκης, δέν δημιουργοῦν σχίσμα, ἀλλά προφυλάσσουν την Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀπό τά σχίσματα, διατηρώντας τόν ἄραφο χιτῶνα τοῦ Χριστοῦ, δηλαδή τήν Ἀλήθεια τοῦ Εὐαγγελίου, ἄφθαρτη. Γιά τόν λόγο αὐτόν ὁ συγκεκριμένος Ἱερός Κανόνας ἐπιβάλει νά επαινοῦνται ἀπό τήν Ἐκκλησἰα ὅσοι προβαίνουν στήν Ἀποτείχιση, γιά λόγους Πίστεως.

Σέ ὅλες τίς ὀρθόδοξες χῶρες, ὅπως πάντα ἔτσι καί τώρα, διαμορφώνονται οἱ ὀρθόδοξες παραδοσιακές παρατάξεις καί οἱ ἐκκοσμικευμένες, αἱρετίζουσες, οἰκουμενιστικές. Τό ἴδιο γινόταν σέ κάθε ἐποχή (βλ. Εἰκονομαχία). Στήν ἐποχή μας ἡ ὀρθόδοξη παραδοσιακή παράταξη καί πρό Κολυμπαρίου ὑπῆρχε, ὅταν πολεμοῦσε τήν ἐκκοσμίκευση καί τή λειτουργική ἀναγέννηση πού πρέσβευαν ὁρισμένοι ἱεράρχες, θεολόγοι, κληρικοί καί λαός. Μετά τό Κολυμπάρι καί τό Οὐκρανικό διαμορφώθηκε ἔτι περαιτέρω, καθώς καί τώρα, ἐνόψει του κορωνοϊοῦ, ξεκαθαρίζει καί λαμπικάρεται, διότι οἱ δεύτεροι προσπαθοῦν νά μεταβάλουν τά ἱερά μας Μυστήρια καί κυρίως τή μετάδοση τῆς Θείας Κοινωνίας. 

Ὤ! τί εὐνοϊκή συγκυρία! Τί εὐνοϊκή συγκυρία νά υἱοθετηθεῖ τό παπικό τυπικό καί στή Θεία Κοινωνία καί στό μυστήριο τῆς Βάπτισης. Ὁριζόντιος λαϊκός οἰκουμενισμός ἐν τοῖς πράγμασι! Ἡ παγκοσμιοποίηση στήν θρησκεία ἐν καλπασμῷ! Δέν ἀναλογίζονται αὐτοί οἱ ὀρθόδοξοι γονεῖς ὅτι δέν ὑπάρχει τίποτε πιό δύσκολο ἀπό τό νά μεγαλώνεις παιδιά μέσα σέ αὐτή τή Νέα Ἐποχή τοῦ Ἀντιχρίστου, τήν ἀπαρχή τῆς ὁποίας διάγουμε, χωρίς Θεό; Θά ἔρθει καιρός πού ἴσως θά εὐχόμαστε, ἔτσι τά ἀγγελούδια, μετά τήν βάφτισή τους, νά τά παίρνει κοντά του ὁ Θεός, νά σῴζονται ἐγγυημένα, εὐτυχισμένα, στήν ἀγκαλιά τοῦ Κυρίου. 

Ἡ ζωή στή Νέα Ἐποχή ὁμοιάζει μέ περίπλοκο ζοφερό κέντημα (αἵρεση, πανσεξουαλισμός, τρανσεξουαλοποίηση, μετάνθρωποι) μέ τήν χρυσοκλωστή (Ὀρθοδοξία) καλά κρυμμένη καί γιά λίγους…

Στή συνέχεια μπορεῖτε νά παρακολουθήσετε τό βίντεο μέ τόν ἀπαράδεκτο τρόπο βάπτισης παπικοῦ τύπου, καθώς καί τά μέχρι σήμερα δημοσιεύματα μέ χρονική σειρά. Θά διαπιστώσετε (εἰδικά μέσα ἀπό τίς δηλώσεις τοῦ κ. Καλλίνικου στό ὑπ. ἀρίθμ. 4 δημοσίευμα πού “τεκμηριώνει” τίς θέσεις του) τόν πονηρό καί ὕπουλο τρόπο προσπάθειας ἀλλοίωσης τῶν Ἱερῶν Μυστηρίων τῆς Πίστης μας ὑπό τῶν Οἰκουμενιστῶν.


Γιά τήν ἐνημέρωση τοῦ ἀναγνωστικοῦ μας κοινοῦ προβάλλουμε ἕνα σχετικά σύντομο ἀπόσπασμα βίντεο ἀπό ἐδῶ:


Ρουμανικά δημοσιεύματα σχετικά μέ τό θέμα κατά χρονική σειρά (εὐχαριστοῦμε τούς φίλους της Κατάνυξης ἀπό τή Ρουμανία γιά τήν προσκόμιση ὅλων των στοιχέιων πού ἀκολουθοῦν καί τή μετάφραση τῶν κειμένων):

(1ο: Η είδηση του θανάτου του βρέφους)

Το μωρό που έφτασε σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο μετά την βάπτιση, πέθανε

1/2/2021

https://adevarul.ro/locale/suceava/amurit-bebelusul-ajuns-stare-critica-spital-botez-1_6017abc65163ec42717b2879/index.html?fbclid=IwAR0zHB8LhYScG0Xkeiy8qkyp9ldSflilpJLVvEgcrwfFcHqLQxbZjozJO-E

Κατέληξε το πρόωρα γεννημένο μωρό ηλικίας έξι εβδομάδων, το οποίο μεταφέρθηκε σε κρίσιμη κατάσταση στο Νοσοκομείο Suceava, αφού βυθίστηκε στο νερό κατά την τελετή της βάπτισής του.

Ο θάνατος προέκυψε το πρωί της Δευτέρας, 1 Φεβρουαρίου, στις 6.00 το πρωί. Ο εκπρόσωπος του δημοτικού νοσοκομείου του Νομού Suceava, ο γιατρός έκτακτης ανάγκης Dan Teodorovici, επιβεβαίωσε το θάνατο του μωρού έξι εβδομάδων, το οποίο έφτασε σε κρίσιμη κατάσταση στη μονάδα υποδοχής έκτακτης ανάγκης το απόγευμα της Κυριακής 31 Ιανουαρίου.

Πρόκειται για ένα παιδί που υπέστη καρδιο-αναπνευστική ανακοπή μετά την τελετή του βαπτίσματος, που έλαβε χώρα στον Ι. Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στη Σουτσεάβα. Ο ιερέας βύθισε εντελώς το πρόωρα γεννημένο παιδί στη κολυμπήθρα βαπτίσματος. Αμέσως μετά, το μικρούλι μελάνιασε και οι παρευρισκόμενοι κάλεσαν το 112. Του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες. Του αφαίρεσαν μια σημαντική ποσότητα υγρού από τους πνεύμονές του, το μωρό ανένηψε και στη συνέχεια διασωληνώθηκε. Το παιδί μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο και νοσηλεύτηκε στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

Από την άλλη πλευρά, ο αρχιεπίσκοπος της Αρχιεπισκοπής της Σουτσεάβα και του Ρανταούτσι, Doru Budeanu, ισχυρίζεται ότι το μωρό έκλαψε αμέσως μετά την έξοδο από το νερό, ένα σημάδι ότι οι πνεύμονές του δεν επηρεάστηκαν. Ο αρχιεπίσκοπος έμαθε τις πληροφορίες από τον ιερέα που τέλεσε το βάπτισμα. “Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη. Τη στιγμή που βγήκε το παιδί από το νερό έκλαιγε, οπότε ήταν εντάξει. Λίγο αφού απομακρύνθηκε από το νερό, κάποια στιγμή ο ιερέας και οι ανάδοχοι παρατήρησαν ότι είχε μελανιάσει. Ο ιερέας το παρατήρησε. Μαζί με τους ανάδοχους, κάλεσαν το SMURD (Κινητή Υπηρεσία Έκτακτης Ανάγκης). Ο ιερέας είναι έμπειρος, δεν είναι αρχάριος, δεν τίθεται πρόβλημα. Δεν είναι το πρώτο βάπτισμα. Περιμένουμε να δούμε τι λένε οι γιατροί. Αν είχε συμβεί κάτι κατά τη διάρκεια της κατάδυσης, το παιδί δεν θα έκλαιγε ” είπε ο Doru Budeanu.

(2ο: η δήλωση του Πατριαρχείου Ρουμανίας)

Η περίπτωση του παιδιού που πέθανε μετά το βάπτισμα στη Σουτσεάβα: “Δεν υπάρχει λόγος ή πράξη που να σκουπίζει τα δάκρυα”

 1/2/2021

Από εδώ

“Δεν υπάρχει λέξη και ούτε πράξη που να σκουπίσει τα δάκρυα και να παρηγορήσει τώρα τις ραγισμένες καρδιές των γονέων και των συγγενών, όμως είμαστε μαζί τους σε αυτήν την ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή”, δήλωσε η Αρχιεπισκοπή της Σουτσεάβα. Ξεκίνησε μια εσωτερική έρευνα για την περίπτωση του παιδιού 6 εβδομάδων που απεβίωσε λίγες ώρες μετά την παραλαβή του Μυστηρίου του Αγίου Βαπτίσματος στην Εκκλησία “Αγ. Κωνσταντίνος και Ελένη» της συνοικίας «Ζάμκα» της Σουτσεάβας.

“Προσευχόμαστε θερμά στον Πολυελεήμονο Θεό να ενισχύσει, να ανακουφίσει και να θεραπεύσει αυτήν την πληγή μαζί με το βρέφος Ιουστίνο, που στο εξής θα τους παρακολουθεί από το θρόνο του ουράνιου Πατέρα”, αναφέρεται στη δήλωση. (https://www.arhiepiscopiasucevei.ro/viata-bisericii/comunicat-de-presa)

Ο εκπρόσωπος του Ρουμανικού Πατριαρχείου Βασίλης Μπανέσκου (Vasile Bănescu) μετέφερε εξ ονόματος του Πατριαρχείου «βαθιά συμπόνια προς την οικογένεια του αποθανόντος παιδιού, την τόσο σκληρά δοκιμαζόμενη, και της οποίας τον πόνο δεν μπορούμε καν να τον καταλάβουμε πλήρως».

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου, το παιδί ένιωσε αδιαθεσία την Κυριακή αμέσως μετά την τριπλή βύθιση του Βαπτίσματος και υπέστη καρδιοαναπνευστική ανακοπή. Έγινε ανάνηψη εντός του ιερού ναού από ομάδα ιατρών της SMURD και νοσηλεύτηκε σε σοβαρή κατάσταση, διασωληνώθηκε με μηχανική υποστήριξη της αναπνοής. Το βράδυ, περίπου στη 1:00, οι γιατροί δήλωσαν τον θάνατο του βρέφους.

Ο εφημέριος του ιερού ναού που τέλεσε τη βάπτιση, Alexandru Mazarache, χειροτονήθηκε το 2007, έχοντας εμπειρία στην τέλεση των Ιερών Μυστηρίων. “Το μόνο πρόβλημα που γνώριζε ο ιερέας ήταν ότι το μωρό γεννήθηκε πρόωρα”, δήλωσε ο Επίσκοπος Doru Budeanu, ο οποίος διευκρίνισε επίσης ότι η θερμοκρασία στην εκκλησία και στο νερό ήταν κατάλληλη.

“Το μυστήριο του Βαπτίσματος, σύμφωνα με τους κανόνες, τελείται στις Ορθόδοξες Εκκλησίες από τον ιερέα ή τον επίσκοπο μέσω τριπλής βύθισης στο όνομα της Αγίας Τριάδας. Αυτή η βύθιση διαρκεί δύο – τρία δευτερόλεπτα και περιλαμβάνει αυστηρή προστασία του μωρού, του οποίου η πλάτη και ο λαιμός υποστηρίζονται με το δεξί χέρι, ενώ το στόμα και η μύτη προστατεύονται από το αριστερό χέρι, έτσι ώστε να μην μπορεί να εισπνεύσει καμία σταγόνα νερού κατά τα δευτερόλεπτα που βυθίζεται γρήγορα τρεις φορές”, εξήγησε ο εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Ρουμανίας, Vasile Bănescu.

«Υπάρχει και η δυνατότητα βάπτισης ραντίζοντας νερό στο κεφάλι του μωρού τρεις φορές εις στο όνομα της Αγίας Τριάδας, αυτή η απόφαση μπορεί να ληφθεί σε περιπτώσεις ανάγκης ή ανάλογα με την υγεία του μωρού».

Ο εκπρόσωπος ζήτησε την επιτάχυνση της εσωτερικής έρευνας. “Το αποτέλεσμα αυτής, επιβεβαιωμένο με το αποτέλεσμα της έρευνας που διενεργείται από τις κοσμικές αρχές, θα δημοσιοποιηθεί από την Αρχιεπισκοπή. Το συντομότερο δυνατό”, διαβεβαίωσε ο Vasile Bănescu.

Η Αρχιεπισκοπή Σουτσάβας και Ρανταούτσι ενημερώνει ότι έχει ήδη επικοινωνήσει με τον ιερέα που τέλεσε το μυστήριο και τους παρευρισκόμενους, προκειμένου να προσδιορίσει τις συνθήκες υπό τις οποίες έλαβε χώρα αυτή η τραγωδία και να αποφασίσει τα απαραίτητα μέτρα.

«Πέρα από αυτά, προσευχόμαστε ταπεινά στον Θεό, ο οποίος μας μάλωσε μέσω τούτου του γεγονότος, για να μας φωτίσει το μυαλό και να διορθώσει τη ζωή μας λέγοντας με τον Απόστολο:

“Ὦ βάθος πλούτου καὶ σοφίας καὶ γνώσεως Θεοῦ! ὡς ἀνεξερεύνητα τὰ κρίματα αὐτοῦ καὶ ἀνεξιχνίαστοι αἱ ὁδοὶ αὐτοῦ! τίς γὰρ ἔγνω νοῦν Κυρίου; ἢ τίς σύμβουλος αὐτοῦ ἐγένετο;” (Προς Ρωμ. 11:33,34)

(3ο: Το δελτίου τύπου της οικείας Αρχιεπισκοπής)

Γραφείο Τύπου της Αρχιεπισκοπής Suceava και Rădăuți

Δελτίο τύπου 1/2/2021

https://www.arhiepiscopiasucevei.ro/viata-bisericii/comunicat-de-presa

Λάβαμε με πολύ πόνο και θλίψη στην ψυχή την είδηση για το μόλις έξι εβδομάδων νεοφώτιστο Ιουστίνο, που έφυγε για τον Ουρανό πολύ νωρίς, για να απαντήσει τους αγγέλους, το πρωί της 1ης Φεβρουαρίου 2021.

Η ημέρα που θα έπρεπε να ήταν ημέρα χαράς, που ο μικρός Ιουστίνος ενεδύθη με το φωτεινό χιτώνα, μετατράπηκε σε μια ημέρα οδύνης για τους γονείς, τους ανάδοχους, την οικογένεια και την κοινότητα, που περίμεναν με ανυπομονησία τον ερχομό του στον κόσμο. Σε αυτή τη στιγμή αναταραχής για όλους εκείνους που αντί για εορταστικά ρούχα θα φορούν πένθιμα, συμπεριλαμβανομένου και του ιερέα, είναι δύσκολο να καταλάβουμε γιατί ο Θεός επέτρεψε αυτή τη δύσκολη δοκιμασία.

Στην πραγματεία του «Περί των παιδιών που πεθαίνουν νωρίς», ο Άγιος Γρηγόριος της Νύσσης προσφέρει αρκετές απαντήσεις τονίζοντας ότι κάθε δημιουργημένο πλάσμα προέρχεται από τον Θεό, ο οποίος νοιάζεται για την ύπαρξή του σε αυτό τον κόσμο είτε είναι μακρύτερη είτε είναι μικρότερη. Και αν επιτρέπει το τέλος μιας ζωής πριν από το χρόνο σύμφωνα με το ανθρώπινο μυαλό, είναι επειδή ο Θεός δεν θέλει να στερήσει από το βρέφος οποιαδήποτε από τις ευλογίες Του, όντας γνωστό ότι ο άνθρωπος είναι προικισμένος με πολλά δώρα, τα οποία όμως έχει την ελευθερία να τα χρησιμοποιεί, όπως κρίνει κατάλληλα.

Δεν υπάρχει λέξη και ούτε πράξη που να σκουπίσει τα δάκρυα και να παρηγορήσει τώρα τις ραγισμένες καρδιές των γονέων και των συγγενών, όμως είμαστε μαζί τους σε αυτήν την ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή και προσευχόμαστε θερμά στον Πολυελεήμονα Θεό να ενισχύσει, να ανακουφίσει και να θεραπεύσει αυτήν την πληγή μαζί με το βρέφος Ιουστίνο, που στο εξής θα τους παρακολουθεί από το θρόνο του ουράνιου Πατέρα.

Η Αρχιεπισκοπή Σουτσάβας και Ρανταούτσι ενημερώνει ότι έχει ήδη επικοινωνήσει με τον εφημερεύοντα ιερέα και τους παρευρισκόμενους, προκειμένου να προσδιορίσει τις συνθήκες υπό τις οποίες έλαβε χώρα αυτή η τραγωδία και να αποφασίσει τα απαραίτητα μέτρα.

«Πέρα από αυτά, προσευχόμαστε ταπεινά στον Θεό, ο οποίος μας μάλωσε μέσω τούτου του γεγονότος, για να μας φωτίσει το μυαλό και να διορθώσει τη ζωή μας λέγοντας με τον Απόστολο: “Ὦ βάθος πλούτου καὶ σοφίας καὶ γνώσεως Θεοῦ! ὡς ἀνεξερεύνητα τὰ κρίματα αὐτοῦ καὶ ἀνεξιχνίαστοι αἱ ὁδοὶ αὐτοῦ! τίς γὰρ ἔγνω νοῦν Κυρίου; ἢ τίς σύμβουλος αὐτοῦ ἐγένετο;” (Προς Ρωμ. 11:33,34) 

Γραφείο Τύπου της Αρχιεπισκοπής Σουτσεάβα και Ρανταούτσι

(4ο: Η πρώτη φωνή που μιλά για τη μεταρρύθμιση του βαπτίσματος: Αρχιεπίσκοπος Καλλίνικος)

Η πρώτη φωνή της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρουμανίας που μιλά για τη μεταρρύθμιση του βαπτίσματος. Η Αγιότητά του, Καλλίνικος: “Θα αναλυθεί η πρακτική της κατάδυσης των βρεφών”

5/2/2021

https://adevarul.ro/locale/pitesti/prima-voce-biserica-ortodoxa-romana-vorbeste-despre-reforma-botezului-ips-calinic-se-analiza-practicascufundarii-pruncilor-1_601c02825163ec42719f3814/index.html

Η Αγιότητά του, Αρχιεπίσκοπος του Άρτζες και Μουσκελούλου Καλλίνικος και μέλος της Ιεράς Συνόδου της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρουμανίας, δήλωσε αποκλειστικά για το “Adevărul” μετά το θάνατο ενός μωρού στο βάπτισμα ότι “θα ληφθεί η καταλληλότερη απόφαση για την αποφυγή ανεπιθύμητων ατυχημάτων”. 

Ο κ. Καλλίνικος, ο οποίος είναι Αρχιεπίσκοπος από τον Σεπτέμβριο του 2009, πρόσφατα τελετούργησε στις 23 Ιανουαρίου σε μια σημαντική βάπτιση, αυτή της κόρης του Νικολάου της Ρουμανίας. Σε εκείνη τη βάπτιση, ο Σεβασμιώτατος Καλλίνικος έβαλε το μωρό μόνο με τα ποδαράκια του στο νερό και του ράντισε λίγο το κεφάλι.

Στη συνέντευξη που δόθηκε για το “Adevărul” (Ιστοσελίδα «Αλήθεια»), ο Σεβασμιώτατος Καλλίνικος μίλησε επίσης για τον τρόπο με τον οποίο γινόταν το βάπτισμα, όταν ήταν ιερέας στα χωριά της Τρανσυλβανίας.

Σύμφωνα με τον Αρχιεπίσκοπο Καλλίνικο, “είναι γνωστό ότι στην Ορθόδοξη ζωή εκτελούνται διάφορα “είδη” βαπτίσεων, κατά κανόνα, για διάφορους αντικειμενικούς λόγους».

Ο Αρχιεπίσκοπος του Argeş και Muscel ανέφερε λεπτομερώς τους διαφορετικούς τύπους βαπτίσεων:

-Βάπτισμα με βύθιση, τρεις φορές, στο όνομα της Αγίας Τριάδας, για τους ενήλικες μη υπάρχοντος κινδύνου.

-Βάπτισμα με ράντισμα, δηλαδή ο ενήλικος ή το βρέφος βυθίζεται στη βαπτιστική κολυμπήθρα, σε τρεχούμενο νερό, μέχρι το λαιμό ή σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο, ένα είδος αγιασματάριου. Και ο ιερέας με τις παλάμες του κοίλες ή με ένα ξύλινο, κεραμικό ή μεταλλικό δοχείο, χύνει στο όνομα της Αγίας Τριάδος αγιασμένο νερό πάνω από το κεφάλι εκείνου που βαφτίζεται.

Ο Ορθόδοξος ιεράρχης λέει επίσης ότι υπάρχουν και άλλοι τύποι βαπτίσματος:

-Βάπτισμα σε περίπτωση κινδύνου ή έκτακτης ανάγκης, το οποίο μπορεί να γίνει από τους γονείς του παιδιού, με νερό, χώμα κ.λπ., ό,τι έχουν στη διάθεσή τους άμεσα, εάν το μωρό κινδυνεύει να πεθάνει. Ο ιερέας θα συνεχίσει την τελετή σύμφωνα με τη σειρά (κανόνα),

-Βάπτισμα της επιθυμίας, όταν επιθυμείς να βαπτιστείς αλλά δεν πρόλαβες εκείνη την αποφασισμένη ημέρα,

-Βάπτισμα του αίματος, εκείνων που πιστεύουν στον Θεό, όμως, μαρτυρώντας για την ομολογία τους, τους μετριέται ως βάπτισμα του μαρτυρικού αίματος.

Στη συνέχεια διηγείται:

“Ως ιερέας στο χωριό βρήκα το έθιμο να ραντίζω το μωρό στο κεφάλι”

“Στην Τρανσυλβανία, όταν ήμουν ιερέας στο χωριό, βρήκα το έθιμο να ραντίζεται το μωρό στο κεφάλι, αφού το έβαζα μέσα στη βαπτιστική κολυμπήθρα. Με τις παλάμες έριχνα άφθονο αγιασμένο νερό για το βάπτισμα πάνω από το κεφάλι του μωρού” λέει ο Αγιώτατος Καλλίνικος, ο οποίος προσθέτει ότι μετά από λίγο, από φόβο ατυχήματος για διάφορους φυσικούς ή συναισθηματικούς λόγους, θεωρήθηκε ότι είναι καλύτερα να βυθίζεται το μωρό μέχρι το λαιμό στο νερό της κολυμπήθρας και στη συνέχεια να ρίχνεται άφθονο αγιασμένο νερό στο κεφάλι του μωρού.

Ερωτηθείς γιατί δεν υπάρχει ενιαία πρακτική σχετικά με το μυστήριο του βαπτίσματος, ο Αρχιεπίσκοπος Calinic απάντησε: “Συνήθως, το βάπτισμα γίνεται γενικά ενιαίο, με διαφορά ότι σε ορισμένα μέρη επιβάλλονται ορισμένα “έθιμα”από τους πιστούς, τα οποία τα βρήκα σταθερά: καλύβα και συνήθεια! Όσοι δεν γνωρίζουν την καθιερωμένη σειρά πρέπει να την αποσαφηνίσουν!» θεωρεί ο Αγιώτατος Καλλίνικος.

Τον περασμένο μήνα ο Αρχιεπίσκοπος Καλλίνικος βάπτισε την κόρη του Πρίγκιπα Νικολάου της Ρουμανίας χωρίς να την βυθίσει.

Η διαμάχη για τη βύθιση του παιδιού στο βάπτισμα στην Ορθόδοξη θρησκεία είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς ο Ιησούς Χριστός δεν βυθίστηκε, όταν βαφτίστηκε. Ο Αρχιεπίσκοπος Καλλίνικος λέει ακράδαντα ότι σε ορισμένες εικόνες με το βάπτισμα του Κυρίου Ιησού Χριστού που τελέστηκε στον Ιορδάνη, γίνεται έκχυση νερού πάνω από την κορυφή του Ιησού, με τη βοήθεια των παλάμων που γίνονται κοίλες ή χρησιμοποιώντας ξύλινες κούπες, κεραμικές ή από πολύτιμα μέταλλα. “Σε άλλες εικόνες, ο Ιησούς στέκεται στο νερό μέχρι το λαιμό του και με το κεφάλι του κεκλιμένο δέχεται βάπτισμα ρίχνοντας νερό πάνω από την κορυφή του” δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος Καλλίνικος.

Ρώτησα επίσης τον Αγιότατο Καλλίνικο γιατί για ορισμένους ιερείς η πίστη είναι ευθέως ανάλογη με το επίπεδο της εμβύθισης του μωρού στο βάπτισμα. Απάντησε ότι θεωρήθηκε ότι η πλήρης βύθιση στο νερό του βαπτίσματος, χωρίς κανένα χιλιοστό να παραμένει έξω, είναι ολόκληρο το βάπτισμα. “Μιλάτε για το “επίπεδο καταδύσεως”; Όταν όμως γίνεται το «επείγον βάπτισμα» και ραντίζεται με νερό, είναι ακόμα θέμα κατάδυσης; Και το βάπτισμα είναι έγκυρο, εάν εκτελείται από έναν λαϊκό, άνδρα ή γυναίκα, ακόμη και από γονείς! Πόση κατανόηση και πληρότητα υπάρχει στη σκέψη και τις πρακτικές της Ορθόδοξης Εκκλησίας!» προσθέτει ο Αρχιεπίσκοπος.

Ερωτηθείς εάν θα πρέπει να απαγορευτεί η εμβύθιση των μωρών στο βάπτισμα, ο Σεβασμιώτατος μας είπε: «Πιστεύω ότι στο μέλλον θα αναλυθεί η πρακτική της εμβύθισης των μωρών στο βάπτισμα και θα ληφθεί η καταλληλότερη απόφαση, προκειμένου να τηρηθούν οι κανόνες και να αποφευχθούν με προσοχή τα ανεπιθύμητα ατυχήματα”.

Θέλαμε να μάθουμε από τον Αρχιεπίσκοπο Καλλίνικο εάν η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρουμανίας χρειάζεται περισσότερη ενσυναίσθηση και λιγότερη μισαλλοδοξία. Και η απάντησή του ήταν διπλωματική: «Μιλάτε για «ενσυναίσθηση» με αφθονία και λιγότερη «μισαλλοδοξία» ή καθόλου! Όλα μπορούν να θεραπευτούν στη ζωή! Είναι σημαντικό να αναρωτιόμαστε κάθε φορά και σε οποιαδήποτε περίπτωση να βρισκόμαστε: “Τι θα έκανε ο Ιησούς Χριστός, στην περίπτωση που έχει προκύψει, στην καθημερινή μας ζωή;”

(5ο: Δελτίο Τύπου της Αρχιεπισκοπής του κ. Καλλίνικου)

Δελτίο τύπου της Αρχιεπισκοπής Argeș και Muscel (Άρτζες και Μουσκελούλου) 

14/2/2021 

https://arhiepiscopiaargesuluisimuscelului.ro/viata-eparhiei/stiri-si-evenimente/26-eparhia-argesului/evenimente/935-comunicat-de-presă-4.html

Λαμβάνοντας υπόψη κάποιες παρερμηνείες που δημοσιεύτηκαν αναφορικά με τις οδηγίες που στάλθηκαν από την Αρχιεπισκοπή των Argeș και Muscel προς τους ιερείς σχετικά με την τελετουργία του Μυστηρίου του Αγίου Βαπτίσματος, θέλουμε να φέρουμε τις ακόλουθες εξηγήσεις:

1. Η Αρχιεπισκοπή των Argeș και Muscel δεν έστειλε καμία διαταγή που να απαγορεύει τη βύθιση του παιδιού τρεις φορές στο αγιασμένο νερό από την κολυμπήθρα στο όνομα της Αγίας Τριάδας: Πατέρας, Υιός και Άγιο Πνεύμα. Αντιθέτως, στο περιεχόμενο της οδηγίας, στο σημείο 5, αναφέρεται ότι σύμφωνα με τις κανονικές διατάξεις, αντίστοιχα ο Αποστολικός Κανόνας 50, και οι άλλες διατάξεις που θεσπίστηκαν από τους Πατέρες της Εκκλησίας, το ορθόδοξο βάπτισμα πραγματοποιείται με τρεις καταδύσεις (δηλαδή τρεις φορές), είτε πρόκειται για ενήλικες είτε για βρέφη.

2. Οι οδηγίες που αποστέλλονται έχουν χαρακτήρα σύστασης και έχουν ως αυστηρό σκοπό, την αύξηση της ευθύνης των ιερέων, προκειμένου να αποφευχθούν κάποιες τραγικές καταστάσεις, ανεπιθύμητες για τον καθένα, γνωρίζοντας ότι είναι πιο χρήσιμη η πρόληψη παρά η θεραπεία.

3. Δεν ήταν και δεν πρόκειται να αλλάξουμε την τάξη του Μυστηρίου του Αγίου Βαπτίσματος αλλά μόνο μια προσαρμογή με πολλή σοφία και υπομονή σε ορισμένες καταστάσεις που συναντάμε στη ζωή της κοινότητας των πιστών. Το βάπτισμα θα γίνεται με τριπλή εμβύθιση, εκτός από περιπτώσεις ανάγκης: όταν το μωρό είναι άρρωστο ή πολύ ταραγμένο, όταν γεννιέται πρόωρα ή όταν η οικογένεια αρνείται ρητά να εμβυθιστεί, όταν υπάρχουν άλλες φυσικές ευπάθειες.

4. Μόνο για αυτές τις περιπτώσεις, και όχι ως γενικός κανόνας για όλες τις βαπτίσεις, με την προϋπόθεση ότι το βρέφος πρέπει να εισαχθεί από τον ιερέα τρεις φορές στο αγιασμένο νερό της κολυμπήθρας μέχρι τους αεραγωγούς και στη συνέχεια να ριχθεί με την βοήθεια του χεριού αγιασμένο νερό πάνω από την κορυφή της κεφαλής στο όνομα της Αγίας Τριάδας: Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα.

5. Η Αρχιεπισκοπή Argeș και Muscel θα παραμείνει πάντα πιστή στην παράδοση και στους κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Γραφείο Τύπου της Αρχιεπισκοπής Argeș και Muscel

 (6ο: Δεύτερο Δελτίου Τύπου της ίδιας Αρχιεπισκοπής)

Δελτίο τύπου της Αρχιεπισκοπής Argeș και Muscel 

20/02/2021

https://arhiepiscopiaargesuluisimuscelului.ro/viata-eparhiei/stiri-si-evenimente/26-eparhia-argesului/evenimente/960-comunicat-de-presă-5.html

Όσον αφορά ορισμένες πληροφορίες από τον διαδικτυακό χώρο, όπως: «Η Αγιότης του Καλλίνικος φτάνει εμπρός στη Σύνοδο, αφού έστειλε νέα καθοδήγηση για το βάπτισμα (B1.ro)» και «Ο επιβλητικός Θεοδόσιος φέρνει τον Αγιότατο Καλλίνικο ενώπιον Συνοδικού δικαστηρίου για την «ενοχή» αυτού ότι είχε ζητήσει ώστε τα μωρά να μην βυθίζονται εντελώς στο νερό κατά το βάπτισμα (Ziariștii.com)» που δημοσιεύτηκαν, διευκρινίζουμε ότι δεν έχουν πραγματική βάση και αποτελούν μόνο εικασίες.

Από την απάντηση του Αγιοτάτου Αρχιεπισκόπου Τόμιδος Θεοδοσίου (Teodosie), που δόθηκε στην ερώτηση του συντονιστή ιερέα από το Radio Dobrogea, με ημερομηνία 18 Φεβρουαρίου 2021, προκύπτει μόνο ότι ο Αρχιεπίσκοπος Τόμιδος δεν συμμερίζεται τις απόψεις του Αρχιεπισκόπου Argeș και Muscel Καλλίνικου σχετικά με το Μυστήριο του Αγίου Βαπτίσματος, μια άποψη που πρέπει να γίνει σεβαστή.

Ταυτόχρονα, ο Αρχιεπίσκοπος Θεοδόσιος αναφέρει ότι κατά τη συνάντηση της Ιεράς Συνόδου θα γίνουν συζητήσεις σχετικά με αυτό, κάτι που είναι απολύτως φυσιολογικό για το ανώτατο όργανο λήψης αποφάσεων της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρουμανίας, εξουσιοδοτημένο να αποφασίζει για θέματα που αφορούν τη δραστηριότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας συνολικά.

Η ανάγκη αντιμετώπισης ορισμένων συζητήσεων με αφορμή το Μυστήριο του Αγίου Βαπτίσματος στην επόμενη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου, εκφράστηκε από τον Αρχιεπίσκοπο Αρτζεσίου και Μουσκελούλου Καλλινίκου, μέλους της Ιεράς Συνόδου, σε δημόσιες δηλώσεις στις 5 Φεβρουαρίου 2021.

Όσον για την «παραπομπή του Αγιοτάτου Πατέρα Καλλίνικου ενώπιον της Συνόδου», αυτές είναι δηλώσεις εκτός πλαισίου για σκοπούς των μέσων ενημέρωσης και πρέπει να αντιμετωπίζονται ως τέτοιες.

Υπενθυμίζουμε για τη σωστή πληροφόρηση της κοινής γνώμης ότι ο Αρχιεπίσκοπος του Argeș και Muscel εξέδωσε κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου μια σειρά πρακτικών συμβουλών και συστάσεων που απευθύνονταν αυστηρά σε ιερείς της Αρχιεπισκοπής Argeș και Muscel, είναι τοπικού χαρακτήρα, και προκύπτουν από τη γονική μέριμνα, προκειμένου οι κληρικοί να γίνουν πιο υπεύθυνοι και για την αποφυγή ανεπιθύμητων και ατυχών περιστατικών όσον αφορά το βάπτισμα.

Ελπίζουμε ότι η πρωτοβουλία της Αρχιεπισκοπής Argeș και Muscel για την προστασία της ζωής των βρεφών που έρχονται στο Μυστήριο του Βαπτίσματος έχει αποσαφηνιστεί όσο το δυνατόν καλύτερα και προσευχόμαστε στον Κύριο Θεό να μας ευλογεί όλους, τους κληρικούς και το λαό, με ειρήνη, ηρεμία και βοήθεια εις καλών έργων!

Γραφείο Τύπου της Αρχιεπισκοπής Argeș και Muscel

(7ο: Δημοσίευμα διαφωνίας Αρχιεπισκόπων για τα μάτια του κόσμου)

Το σκάνδαλο σχετικά με το Μυστήριο του Βαπτίσματος: Ο Αρχιεπίσκοπος Καλλίνικος θέλει να αλλάξει το τελετουργικό, ο Θεοδόσιος το απορρίπτει κατηγορηματικά

21/2/2021 

https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/mistic/scandalul-botezului-arhiepiscopul-calinic-vrea-schimbarea-ritualului-teodosie-il-respinge-categoric–217502684.html

Δύο Αρχιερείς της Ορθόδοξης Εκκλησίας διαφωνούν σχετικά με το θέμα του βαπτίσματος μετά το θάνατο βρέφους από τη Σουτσεάβα και στην επόμενη συνάντηση της Ιεράς Συνόδου – το ανώτατο σώμα του BOR (Ρουμάνικη Ορθόδοξη Εκκλησία) – θα συζητηθεί η πιθανή αλλαγή του τελετουργικού.

Η αρχή της συζήτησης στην Εκκλησία, η οποία ακολούθησε αυτήν της κοινωνίας, δόθηκε από τον Αρχιεπίσκοπο Άρτζες και Μούστσελ Καλλινίκου, ο οποίος στις 5 Φεβρουαρίου έστειλε εγκύκλιο στους ιερείς του νομού ζητώντας τους να αποφύγουν εντελώς την κατάδυση με το κεφάλι στο νερό των μωρών.

Ο Καλλίνικος, ο οποίος επίσης ξεχώρισε και με την έντονη σύσταση να εμβολιαστούν όλοι οι πιστοί, βγήκε επίσης δημόσια και μίλησε σε μια συνέντευξη για τον Adevărul σχετικά με την πιθανότητα τελετής του βαπτίσματος χωρίς την πλήρη εμβύθιση των μωρών στο νερό.

Το αίτημα του Καλλίνικου για συμφιλίωση με τις αιτήσεις μερίδας λαού απορρίφθηκε κατηγορηματικά από τον Αρχιεπίσκοπο Θεοδόσιο του Tomis, γνωστό για τις ριζοσπαστικές του απόψεις και τις συχνές παραβιάσεις των κανόνων σχετικά με τη χρήση της μάσκας και τις αποστάσεις. Ο Θεοδόσιος αρνήθηκε οποιαδήποτε τροποποίηση της τελετουργίας του βαπτίσματος, λέγοντας σε συνέντευξή του στο Radio Dobrogea: «δεν εκφοβιζόμαστε».

Ο Αρχιεπίσκοπος Καλλίνικος ανακοίνωσε σήμερα σε επίσημο δελτίο τύπου ότι το ζήτημα του βαπτίσματος θα συζητηθεί στην επόμενη συνάντηση της Ιερής Συνόδου.

“Η ανάγκη αντιμετώπισης ορισμένων συζητήσεων με αφορμή το Μυστήριο του Αγίου Βαπτίσματος στην επόμενη συνάντηση εργασίας της Ιερής Συνόδου εκφράστηκε από τον Αρχιεπίσκοπο Καλλίνικο, μέλος της Ιεράς Συνόδου, σε δημόσιες δηλώσεις από τις 5 Φεβρουαρίου 2021” αναφέρει το ανακοινωθέν της Αρχιεπισκοπής Argeș και Muscel.

Στην Ιερά Σύνοδο προεδρεύει ο Πατριάρχης της Ρουμανίας Δανιήλ. Αποτελείται από όλους τους μητροπολίτες, τους αρχιεπισκόπους, τους επισκόπους, τους επισκόπους βικάριους και τους αρχιερείς βικάριους της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρουμανίας (55 μέλη).

Συμφραζόμενα: Το πρωί της Δευτέρας, 1 Φεβρουαρίου, περίπου στις 6.00, πέθανε ο Iustin, το παιδί έξι εβδομάδων, που μεταφέρθηκε σε κρίσιμη κατάσταση στο Νοσοκομείο Suceava, αφού βυθίστηκε στο νερό της κολυμπήθρας. Πρόκειται για ένα παιδί που υπέστη καρδιοαναπνευστική ανακοπή μετά την τελετή του θρησκευτικού βαπτίσματος, που έλαβε χώρα στην εκκλησία Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης της συνοικίας Zamca της Σουτσεάβα.

Ο ιερέας βύθισε εντελώς το πρόωρο μωρό στη βαπτιστική κολυμπήθρα. Αμέσως μετά, ο μικρός μελάνιασε και οι παρόντες κάλεσαν το 112. Οι γιατροί που έφτασαν επιτόπου του έδωσαν πρώτες βοήθειες, αφαίρεσαν μια σημαντική ποσότητα υγρού από τους πνεύμονές του (110 ml νερού), το αναζωογόνησαν και το διασωλήνωσαν. Το παιδί μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο και νοσηλεύτηκε στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

Μετά την τραγωδία, χιλιάδες άτομα υπέγραψαν υπόμνημα (petition) ζητώντας από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρουμανίας να αλλάξει το τελετουργικό του βαπτίσματος. 

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Η μασκοφορία του Πατριάρχη Ρουμανίας Δανιήλ και η αιτία της
Από τη Ρουμανία με αγάπη… οικουμενιστική
– Στην Ρουμανία ο Πάπας Φραγκίσκος – Συνάντηση με τον Πατριάρχη Δανιήλ
– Ποιοι είναι οι στόχοι του Πάπα για το ταξίδι στην Ρουμανία-Το τρικ με την…