Απάντηση στη νέα πλάνη του μητροπολίτου Γόρτυνος κ. Ιερεμία ότι, μέσα στους Ι. Ναούς η Χάρη του Θεού μπορεί να διαφυλάξει μόνο τον άγιο στην ψυχή άνθρωπο!

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Σε προηγούμενο άρθρο της Κατάνυξης απολαύσαμε την απάντηση ομάδας αγωνιζόμενων χριστιανών στις απαράδεκτες αντιεκκλησιαστικές δηλώσεις του μητροπολίτη Γόρτυνος κ. Ιερεμία: “Καί στόν Ναό, χριστιανέ, μπορεῖ νά κολλήσεις κορωνοϊό…. Γιατί αὐτό εἶναι ἁμαρτία καί δέν εἶναι ἁμαρτία καί τό νά φορέσουμε μία ζακέτα στήν Ἐκκλησία, γιά νά προφυλαχθοῦμε ἀπό τό κρύο;” Ο Σεβασμιώτατος δέχτηκε έντονη κριτική για την παιδαριώδη τοποθέτησή του και αισθάνθηκε την ανάγκη να επανέλθει με νέο άρθρο στα πλαίσια της στήλης “Σύντομα Κηρύγματα” του εβδομαδιαίου περιοδικού του οποίου είναι συντάκτης. 

Η κεντρική ιδέα της νέας παρέμβασης του Σεβασμιωτάτου είναι ότι, ναι μεν, πρέπει να πιστεύουμε ότι μέσα στους Ιερούς Ναούς μας είναι πλούσια η Χάρη του Θεού που μπορεί να διαφυλάξει τον άνθρωπο από κάθε κακό, αλλά αυτό συμβαίνει όχι στον καθένα, αλλά στον πιστό μόνο και στον άγιο στην ψυχή άνθρωπο. Για να στηρίξει το λογικοφανές μεν, αλλά απλοϊκό αυτό επιχείρημα που ψιθυρίζει ως συνήθως ο διάβολος στους ασθενείς στην Πίστη, όπως και σε πολλούς άλλους χριστιανούς, επιστρατεύει διάφορες διηγήσεις και περιστατικά που δε θα αναφέρουμε. Μπορείτε άλλωστε να τα διαβάσετε μόνοι σας ανατρέχοντας στο παραπάνω σύνδεσμο, όπου βρίσκεται αυτούσιο το κήρυγμα. Η πλάνη όλη, εξάλλου, βρίσκεται συμπυκνωμένη στον προαναφερθέντα δαιμονικό λογισμό. 

Ο Σεβασμιώτατος ξεχνάει ότι είναι Δεσπότης, εις τύπον Χριστού και ότι ο ρόλος του είναι να κατηχεί στην πίστη, αφού τη βιώνει ο ίδιος, και να ενισχύει το ποίμνιό του όπως ακριβώς έκανε ο Χριστός με τον Πέτρο, όταν τον προέτρεψε να περπατήσει στη φουρτουνιασμένη θάλασσα. Αυτό το έκανε ο Κύριος, για να φανερώσει στους μαθητές τη θεότητά Του. Το ίδιο καλούνται να κάνουν και οι Αρχιερείς! Να συστήνουν στο κάθε πρόσωπο που ανήκει στο ποίμνιο τους τον Κύριο. Τη θεότητα, την παντοδυναμία, τη γλυκύτητα και τη χάρη του Κυρίου. Το Πανενδιαφέρον, την Αυταγάπη, τη Ζωή που είναι ο Κύριος. Και να καλούν το κάθε πρόσωπο σε μια ζωή ανώτερη, χωρίς φόβο και πάθος. Όχι να προεξοφλούν το ολίγον της πίστης, να συμβιβάζονται με αυτό και να το αποδέχονται. Κατηχήστε, μιλήστε, ελέγξτε, επιτιμήστε, ενθαρρύνετε, επιτέλους εμπνεύστε το ταλαιπωρημένο ποίμνιο! Εσείς δίνετε τον τόνο, το ρυθμό! Αποσυρθείτε, αν δε μπορείτε να το κάνετε αυτό, αφού έχετε προετοιμάσει μια διάδοχη κατάσταση άξια.

Έπειτα, στον Κύριο καλούμαστε να δίνουμε “τα σα εκ των σών”. Μήπως φόβο, αμφιβολία, αδυναμία και λογισμούς λαμβάνουμε από τον Κύριο; Πάντως αυτά Του επιστρέφουμε. Και αυτό ήταν πάντα μες στο πρόγραμμα, γιατί τέτοιος, αδύναμος, αμαρτωλός, χώμα και σποδός είναι ο άνθρωπος. Ο άνθρωπος μπορεί συνεχώς να πέφτει… και να σηκώνεται… Η πίστη, όμως, δε μεταβάλλεται, είναι αναλλοίωτη στους αιώνες. Η αναστάσιμη πίστη του σηκώνει τον άνθρωπο! Γιατί η πίστη μας είναι Αγία! Και εσείς, “Άγιοι” Αρχιερείς, οφείλετε να εκφράζετε και να μεταδίδετε αυτή την πίστη. Όπως οι δημοκρατικά εκλεγμένοι άρχοντες οφείλουν να αντιπροσωπεύουν την συνταγματική νομιμότητα, το Κράτος Δικαίου. Ο Επίσκοπος οφείλει να έχει ορθή πίστη και να τη μεταδίδει, όχι να τη διαχειρίζεται, να την παζαρεύει και να τη διαπραγματεύεται. Ο Επίσκοπος είναι ο στυλοβάτης της πίστης της τοπικής Εκκλησίας, ο θερμοστάτης της πίστης, όπως και ο ιερέας στην ενορία του. Στα χέρια σας, Αρχιερείς και ποιμένες, είναι η πίστη του λαού. Εσάς άφησε ο Κύριος γεωργούς, καλλιεργητές, αμπελουργούς. Τί σπόρο σπέρνετε; Αυτό θα θερίσουμε όλοι μας, αυτόν θα θερίσει η πατρίδα και όλη η Οικουμένη. Τον σπόρο που εσείς σπέρνετε.

Ευτυχώς υπάρχουν και οι Γεωργοί με γάμμα κεφαλαίο, οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας, οι οποίοι έσπειραν στο χρόνο της ζωής τους το Λόγο του Θεού και κανέναν άλλον σπόρο δεν καταδέχτηκαν… Και ακόμη θερίζουν τους καρπούς που έσπειραν και η δόξα Τους έτι και έτι αυξάνεται στον Ουρανό και δεν παύει να τρανεύει. Μένει στον αιώνα… Εσείς, έρμοι Αρχιερείς, που σπέρνετε ό,τι καρπό μοιάζει με “Χριστό”, χωρίς να είναι, στην άλλη ζωή δεν φοβάστε μήπως έτι περαιτέρω κολάζεστε για κάθε ψυχή που σκοτίσατε, μπερδέψατε και διχάσατε; Για κάθε ψυχή που απo άγνοια, την οποία δεν φροντίσατε να αντιμετωπίσετε με κατήχηση, κολάστηκε… για την πίστη που μπασταρδέψατε…

Έπειτα, ας μας απαντήσει ο πολύς Ιερεμίας Φούντας, τα μυστήρια, όπως ο γάμος, η βάπτιση, η χειροτονία, η θεία λειτουργία, η εξομολόγηση και κάθε μυστήριο στο οποίο μετέχει ο άνθρωπος, τελούνται μόνο όταν κανείς πιστεύει πολύ και είναι άγιος; Τότε αμφιβάλλουμε για την εγκυρότητα των περισσοτέρων μυστηρίων που τελούνται στις μέρες μας. Και αλίμονο! αν η αγιότητα των ιερών Ναών εξαρτιόταν από την δική μας αγιότητα. Έπειτα άλλο πολλή πίστη και άλλο ορθή πίστη. Από την ορθή πίστη των ποιμένων της τοπικής Εκκλησίας, ναι, εξαρτάται αν οι Ναοί έχουν τον Ένοικο ή αν η χάρη του Θεού τους εγκαταλείπει και μένουν μόνο τα ντουβάρια, όπως έχουμε αποδείξει άπειρες φορές. Αλλά και πάλι στο χέρι και στη Βουλή του Θεού είμαστε. Ο Θεός δίνει την εντολή για το θαύμα. Εμείς οφείλουμε να πιστεύουμε και να μη μειοδοτούμε στην πίστη.

Σας απαντάει, άγιε Γόρτυνος, ο άγιος Πορφύριος με το βίο του: 

Κάποτε που ο Πορφύριος εμφανιζόταν στο θέατρο της Εφέσου, έτυχε να παρακολουθήσει τις παραστάσεις του ο κόμης της Καισάρειας της Καππαδοκίας Αλέξανδρος και, επειδή θαύμασε τις υποκριτικές του ικανότητες, τον πήρε μαζί του στην Καισάρεια, για να δώσει και εκεί παραστά­σεις και να ψυχαγωγήσει το λαό. Μόλις έφτασαν στην Καισάρεια, ο Πορφύριος άρχισε τις παραστάσεις τους στο θέατρο. Σε μια δε από τις παραστάσεις του αυτές εμφανί­στηκε να βαπτίζεται, ακριβώς κατά τον τύπο της Εκκλη­σίας, από έναν άλλο μίμο ο οποίος υποκρινόταν τον επί­σκοπο, εμπαίζοντας έτσι και γελοιοποιώντας τα άγια Μυ­στήρια της Εκκλησίας μας.

Όταν όμως τελείωσε το θεατρικό εκείνο βάπτισμα και ο μίμος Πορφύριος φόρεσε, κατά τη συνήθεια, το λευκό χιτώνα, τον επισκίασε αληθώς η χάρη του Τριαδικού Θεού. Και τούτο διαπιστώθηκε από το γεγονός ότι εμφανί­στηκαν άγιοι άγγελοι, οι οποίοι προπορεύονταν κρατώντας λαμπάδες και ψάλλοντας το «Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε…». Έτσι λοιπόν ο Πορφύριος δέχτηκε τέλειο το Χριστιανισμό, οι δε άγιοι άγγελοι τον δίδαξαν να προσεύ­χεται κατ’ ανατολάς και να σχηματίζει στο μέτωπο και σε όλο του το σώμα το σημείο του Σταυρού.

Εξαιτίας τού θαύματος αυτού, πολλοί από τους θεα­τές πίστευσαν στο Χριστό· με τη χάρη δε του Θεού βαπτισθέντες θαυματουργικά διά θείας νεφέλης, προσήλθαν στην καθολική Εκκλησία. Αλλά, παρά τα θαυμαστά αυτά γεγονότα, ο κόμης Αλέξανδρος κάλεσε τον Πορφύριο και τον πρόσταξε να αρνηθεί το Χριστό. Εκείνος όμως δεν υπάκουσε στην προσταγή και έμεινε ακλόνητος στην πίστη του. Τότε ο Αλέξανδρος τον αποκεφάλισε με ξίφος.

Έτσι λοιπόν, ο άγιος Πορφύριος, ο από μίμων, ετελειώθη και κοσμήθηκε από τον Κύριο με τον αμάραντο στέφανο του μαρτυρίου.

Λησμονήσατε τάχα, Σεβασμιώτατε, τα άπειρα θαύματα που κάνει η αληθινή και άγια πίστη μας ακόμη και σε άπιστους μουσουλμάνους; Γι΄αυτά άλλοτε καυχιέστε, όταν θέλετε να προωθήσετε τον Οικουμενισμό. Δεν επιχειρούμε καν να παραθέσουμε τέτοια θαύματα εδώ, γιατί είναι άπειρα. Αρκεί η αναφορά στο Χατζηεφεντή ή στην Παναγία μας. Μπορεί κανείς με απλή αναζήτηση να βρει πάμπολλα. Κάνει άραγε η πίστη θαύματα σε άπιστους, αλλόθρησκους και δεν κάνει σε βαπτισμένους χριστιανούς;  

Το μόνο πράγμα από το οποίο μπορεί να αρρωστήσει και μάλιστα θανάσιμα κανείς μέσα στον Ιερό Ναό δε μας το απέκρυψαν οι Άγιοι Απόστολοι, κι αυτό είναι η ανάξια, χωρίς προϋποθέσεις και χωρίς προετοιμασία, λήψη της θείας Κοινωνίας από τους πιστούς. Αν υπήρχε άλλη αιτία θανάτου μέσα στον ιερό Ναό, ο Θεός δε θα μας τη φανέρωνε μέσα στους αιώνες; Αλλά λησμόνησα, εσείς είστε ανώτεροι, καλύτεροι από το Θεό. Ο Θεός όλα μισά και λανθασμένα τα έκανε, δεν προλαβαίνετε να παρεμβαίνετε και να Τον διορθώνετε, σαν γνήσιοι αντιπρόσωποί του στη Γη… Σαν δεν ντρεπόμαστε…..

Τέλος, διαλανθάνει του Αγίου Γόρτυνος ότι με τα καμώματά τους και τα παιδιαρίσματά τους οι Αρχιερείς που μας έλαχαν επέτρεψαν στους λοιμωξιολόγους να μπουν στα του Οίκου του Θεού και να κάνουν κουμάντο στα τελούμενα. Μόνο και αυτός ο λόγος αρκούσε, ώστε να μην στέρξουν στην υιοθέτηση των μέτρων, αρκούσε για να δικαιολογήσει την αγία ανυπακοή! Να δούμε τώρα που μπήκε η μάσκα μια φορά στη ζωή της Εκκλησίας πώς θα βγει, αφού ούτε οι αρρώστιες θα λείψουν ποτέ ούτε οι θάνατοι! 

Καλή μετάνοια Άγιε Γόρτυνος! Λυπούμαστε που σε κάθε πειρασμό, δυσκολία και δοκιμασία που αντιμετωπίζουμε εσχάτως σαν Λαός, σαν Έθνος και σαν Εκκλησία, δεν είστε ούτε έτοιμος, ούτε έγκαιρος, ούτε έγκυρος. Κι αυτό από κάπου έχει την αρχή του, την οποία αρνείστε πεισματικά να την εντοπίσετε και να την θεραπεύσετε με την μετάνοια. Η επικαιρότητα δείχνει ότι μάλλον για λάθος λόγους γίνονται ορισμένοι ιερείς και Αρχιερείς. Ιερέας και Αρχιερέας γίνεται κανείς για να υπηρετήσει το Θεό, την πίστη και όχι τον άνθρωπο. Μόνο που στην ουμανιστική νεοειδωλολατρική εποχή μας θεός είναι ο άνθρωπος και πολλοί μπερδεύονται. Πλανώνται και οι εκλεκτοί, αν δεν προσέξουν! Παντού υπάρχουν βόμβες ουμανισμού και κρυφο-ειδωλολάτρες! Η Αρχιερωσύνη δε μας τιμά, εμείς την τιμούμε! Δε μας υπηρετεί, εμείς την υπηρετούμε! Δεν την πάμε εμείς όπου θέλουμε, αυτή μας πάει, ακόμη και στο μαρτύριο! Δε βοηθάει κι η ηλικία, αλλά δυστυχώς για σας και ευτυχώς για την πίστη, οι Άγιοι που σε μεγάλη ηλικία μαρτύρησαν (άγιε Χαράλαμπε πρέσβευε υπέρ ημών) μας στερούν και αυτό το ελαφρυντικό. Και δυστυχώς τα στερνά τιμούν τα πρώτα, άγιε Γόρτυνος …. 

Στην εποχή του Υδροχόου που διανύουμε, στην πορεία προς τη μετά Χριστόν εποχή, εμείς οι ίδιοι με μια ελαφρότητα, επιπολαιότητα, ανευθυνότητα, ολιγοπιστία, αχαριστία, ποταπότητα, μειοδοσία αλά παλαιού Ισραήλ, εξαναγκάζουμε τον Κύριο να είναι όπως στην Παλαιά Διαθήκη αυστηρός, για να είναι Δίκαιος…( βλ. θεομηνίες, ακραία καιρικά φαινόμενα κ.α.).

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2


Δείτε σχετικά:
Απάντηση στον επίσκοπο Γόρτυνος Ιερεμία και προς όλους τους Αρχιερείς