Επικαιρότητα

Οικουμενιστική Δοξολογία στη Μητρόπολη Αθηνών με αιρετικούς και Ραβίνο

εικόνα άρθρου: Οικουμενιστική Δοξολογία στη Μητρόπολη Αθηνών με αιρετικούς και Ραβίνο

Τυχόν περιφρόνηση των Ιερών Κανόνων επισύρει τα σοβαρότερα των επιτιμίων…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Με αφορμή την έναρξη της νέας ημερολογιακής χρονιάς, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος τέλεσε την καθιερωμένη Δοξολογία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών, την 1η Ιανουαρίου 2023. 

Συγχοροστάτησε ο Αρχιγραμματέας της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, Επίσκοπος Ωρεών Φιλόθεος, ενώ τελετάρχης ήταν ο Πρωτοσύγκελος της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Αρχιμανδρίτης Βαρνάβας Θεοχάρης.

Στην Οικουμενιστική τελετή παρέστησαν συμπροσευχόμενοι εντός του Ι. Ναού και μόλις μερικά μέτρα μακριά από το Ιερό Βήμα, εκπρόσωποι των καταδικασμένων Αιρέσεων, όπως ο «Αρχιεπίσκοπος» των Παπικών, ο «Αρχιεπίσκοπος» των «Ορθόδοξων» Αρμενίων, εκπρόσωποι της Αγγλικανικής «Εκκλησίας», ενώ από πλευράς αλλοθρήσκων παρέστη ο Ραβίνος Αθηνών.

Επιπρόσθετα, φωτογραφία που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο παρουσιάζει τον «Αρχιεπίσκοπο» των Παπικών να ασπάζεται μέσα στον Ι. Ναό τον Σταυρό που κρατούσε στα χέρια του ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, Ιερώνυμος.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής, ο «Αρχιεπίσκοπος» των «Ορθόδοξων» Αρμενίων, οι εκπρόσωποι της Αγγλικανικής «Εκκλησίας» και ο Ραβίνος Αθηνών, παρακολούθησαν τη Δοξολογία κατόπιν πρόσκλησης της Περιφέρειας.

«Ου δει αιρετικοίς ή σχισματικοίς συνεύχεσθαι» – Τυχόν περιφρόνηση των Ι. Κανόνων επισύρει τα σοβαρότερα των επιτιμίων

Συστηματικά, με πρόγραμμα και με διαρκώς κλιμακούμενη ένταση, η πλειονότητα των εκκλησιαστικών ταγών με πρωτοστάτη τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο, μεθοδεύει την άλωση του ορθόδοξου φρονήματος, με την αποδοχή και «καθιέρωση» της παρουσίας αιρετικών και ετεροθρήσκων σε Ορθόδοξες τελετές/ακολουθίες.

Η Ι. Αρχιεπισκοπή Αθηνών για ακόμα μία χρονιά καταφρονεί και θέτει στο περιθώριο τους Αγίους Πατέρες, την Πατερική διδασκαλία και την Κανονική Παράδοση της Εκκλησίας στο θέμα περί συμπροσευχών, αποδεικνύοντας ότι εμφορείται από το αλλότριο και σκοτεινό πνεύμα του διαχριστιανικού και διαθρησκειακού Συγκρητισμού.

Οι Ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας όμως είναι σαφείς και απαγορεύουν τις συμπροσευχές μετά των αιρετικών/ετεροθρήσκων. 

O Ομότιμος Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ. πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης σημειώνει σχετικά με τους Ι. Κανόνες με οικουμενικό κύρος, που αναφέρονται στην απαγόρευση συμπροσευχής με αιρετικούς, στο άρθρο με τίτλο «Απαγορεύονται αι συμπροσευχαί μετά των Παπικών βάσει Γνωματεύσεως του αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς»:

«Μέ ὅσες ἑρμηνευτικές παραδοξολογίες καί ἄν ἐπιχειροῦν πανεπιστημιακοί δάσκαλοι καί Πατριαρχικά Ἱδρύματα νά δικαιολογήσουν τήν πρακτική τοῦ Φαναρίου καί ἄλλων ἐκκλησιῶν ὑπέρ τῶν συμπροσευχῶν, δέν θά κατορθώσουν τίποτε, διότι προσκρούουν στήν Ἁγιοπνευματική καί ἀλάθητη ἀπόφαση καί ἀπόφανση τῶν Ἁγίων Πατέρων καί τοῦ Ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς ἡ ὁ ποία ὁρίζει ὅτι «Ἐπίσκοπος ἤ πρεσβύτερος ἤ διάκονος αἱρετικοῖς συνευξάμενος, μόνον, ἀφοριζέσθω, εἰ δέ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς, ὡς κληρικοῖς ἐνεργῆσαί τι, καθαιρείσθω»[1] καί ὅτι «Οὐ δεῖ αἱρετικοῖς ἤ σχισματικοῖς συντύχεσθαι»[2]».

Τυχόν περιφρόνηση των Ιερών Κανόνων περί συμπροσευχών με αιρετικούς ή σχισματικούς (και πολύ περισσότερο με ετεροθρήσκους), επισύρει τα σοβαρότερα των επιτιμίων.

Το ολοκληρωμένο σύγγραμμα περί συμπροσευχών του πρωτοπρ. π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου «Οὐ δεῖ αἱρετικοῖς καί σχισματικοῖς συνεύχεσθαι» συνοψίζει τη θέση της Κανονικής Παράδοσης της Εκκλησίας:

«6. Συμπεράσματα

Ολοκληρώνοντας τη σύντομη αυτή εργασία συμπερασματικά βλέπουμε ότι η κανονική παράδοση της Εκκλησίας μας είναι πάγια, σαφής, κατηγορηματική, χωρίς καμία επιφύλαξη: «ου δει αιρετικοίς ή σχισματικοίς συνεύχεσθαι»! Ούτε κατ’ οικονομία μπορεί να γίνει ανεκτή τέτοια προσευχή. Τυχόν περιφρόνηση των κανόνων επισύρει τα σοβαρότερα των επιτιμίων: αφορισμός για τους λαϊκούς, καθαίρεση για τους κληρικούς. Η αυστηρότητα αυτή έχει θεολογική-εκκλησιολογική θεμελίωση και ποιμαντική προοπτική. Πηγάζει από την ίδια την αυτοσυνειδησία της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας μας, που δεν μπορεί να ανεχθεί την εξίσωση της Αλήθειας με την αναίρεσή της, αλλά και κινείται από αγάπη προς «τους εγγύς και τους μακράν» κηρύττοντας την Αλήθεια, αλλά και εφιστώντας την προσοχή στις όποιες παραχαράξεις και διαστρεβλώσεις της».

  • [1] Κανών ΜΕ’ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων.
  • [2] Κανών ΛΓ’ τῆς ἐν Λαοδικείᾳ τοπικῆς συνόδου.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Απαγορεύονται αι συμπροσευχαί μετά των Παπικών βάσει Γνωματεύσεως του αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς
ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ: Από την αίρεση του Κολυμπαρίου στο Ουκρανικό σχίσμα και στην «Ένωση των Εκκλησιών»

Σχετικά άρθρα

Το ύδωρ το αλλοιούμενον

Άρθρο του μακαριστού πρωτοπρ. Νικολάου Μανώλη. "...δέν εἶναι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία. Οἱ ταγοί της δέν πετύχανε στήν Ὀρθοδοξία τή Χάρη τοῦ Θεοῦ. Μήν ἀντέχοντας τήν κενότητα μέσα τους ἀπό παρουσία Θεοῦ, προσχωροῦν ἐρωτοτροπώντας σέ ξένες πίστεις, στόν παπισμό, στόν οἰκουμενισμό, στήν πανθρησκεία τῆς νέας ἐποχῆς..."

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.