Επικαιρότητα

Ορίζεται η πίστη του σήμερα από την ανδρεία του χθες;

εικόνα άρθρου: Ορίζεται η πίστη του σήμερα από την ανδρεία του χθες;

Η σύγχρονη Ορθοδοξία, η κ. Δασκαλάκη και το καντάρι του 1821.

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

«Η Ιερά επιστασία υπεδέχθη την αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος και ασμένως απεφάσισε να διαβιβάσει το αίτημα Της στην ιερά κοινότητα για τα περαιτέρω». Καταγράφοντας το παραπάνω κείμενο στον υπολογιστή μου, εκ παραδρομής ανέφερα την αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος, ως αντιπροσωπεία της Ελλάδος. Πόσο ήταν όμως εκ παραδρομής; Μήπως η λανθάνουσα η γλώσσα, τελικά, φωνάζει την αλήθεια; Αυτό γίνεται φανερό επειδή διαβάζοντας αυτές τις γραμμές, ήρθε στο νου μου χωρίς να το θέλω, η προσχώρηση του Κράτους, μέσω της Επίσημης Εκκλησίας της Ελλάδος, στο Περιβόλι της Παναγιάς μας. Με σκοπό να το συμπαρασύρει στη γιορτή της Απελευθέρωσής μας από τους Οθωμανούς.

Γιατί όμως αυτός ο συνειρμός; Ας πάρουμε τα γεγονότα από την αρχή. Αποφάσισε το Κράτος, μέσω της κ. Δασκαλάκη, να τιμήσει τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης έναντι της σκλαβιάς της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Και επειδή το Κράτος δεν έχει διαχωριστεί από την Εκκλησία, ακολούθησε και εκείνη, για να τιμήσει τα 200 χρόνια της ηρωικής εξόδου από τον τυραννικό ζυγό των Οθωμανών.

Γράφτηκαν ιστορίες, τιμήθηκαν οι ήρωες του 1821, οι Έλληνες και οι Ελληνοπούλες που αρνήθηκαν να τουρκέψουν και να αρνηθούν την πίστη τους, έχασαν τη ζωή τους. Όμως, κέρδισαν την Αιώνια ζωή και μια θέση στις χρυσές σελίδες της Ελληνικής και Ορθόδοξης Ιστορίας. Και τώρα δέχονται οι Ιερείς μας να γιορτάσουν υπό την αιγίδα του Κράτους, την ανδρεία των προγόνων μας και τη συμβολή της Εκκλησίας στον αγώνα για την Ανεξαρτησία του 1821.

Τα καίρια ερωτήματα είναι τα εξής: Ταυτίζονται σε πολλά σημεία οι δυσκολίες που αντιμετώπισε η Εκκλησία στην έκφραση της πίστης της με αυτές που αντιμετωπίζει σήμερα λόγω της «πανδημίας» και άλλων πολιτικών εξελίξεων; Η απάντηση είναι «Ναι».

Η στάση της Εκκλησίας σήμερα απέναντι σε αυτούς που σφράγισαν τους Ναούς και κυνήγησαν την Ορθοδοξία μας, ομοιάζει τοιουτοτρόπως με την ηρωική στάση ενός Πατροκοσμά ή ενός Γρηγορίου του Ε’ που αγωνίστηκαν να κρατήσουν ζωντανή την Πίστη μας και να σώσουν το ποίμνιο; Όχι, και δυστυχώς δεν εντοπίζεται καμία ομοιότητα.

Συνέβαλε η ΔΙΣ στη διατήρηση της ορθότητας και της αρτιότητας της θρησκευτικής λατρείας κατά τη διάρκεια της απομόνωσης των Ιερών Ναών; Κατά κύριο λόγο, όχι (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, με τον κίνδυνο της σύλληψης να αιωρείται πάνω από το κεφάλι τους).

Στη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε Τζαμί, αντέδρασε δυναμικά; ΟΧΙ! Μόνο κάτι μικρές κορώνες ανέβασε, οι οποίες «χάθηκαν» και αυτές στο μοντεράτο της κυβερνητικής γραμμής.

Συμπέρασμα: Ο κλήρος λοιπόν, αποφάσισε να τα ‘χει καλά με τον Καίσαρα παρά με τον Δημιουργό του. Έτσι, μέχρι τώρα εκθείαζε σε χριστιανικά περιοδικά την ανδρεία στάση των Ελλήνων ορθοδόξων Ιερέων, των αρματολών και των κοινών θνητών ηρώων στην περίοδο της Τουρκοκρατίας. Στη συνέχεια, δέχθηκε την πρόσκληση να συμμετέχει με λαμπρότητα στις προγραμματικές εκδηλώσεις για τον εορτασμό του ‘21 της Γιάννας (με όλα τα παρελκόμενα). Αλλά όταν ήρθε αντιμέτωπη με τον ζυγό της «πανδημίας», τα «θέλω» της Νέας Τάξης πραγμάτων μαζί με τις απαγορεύσεις που όλοι βιώσαμε τους περασμένους μήνες, απεδείχθη κατώτερη των περιστάσεων. Επιπλήττοντας, στην καλύτερη των περιπτώσεων, το ποίμνιό της αυστηρά, για να συμμορφωθεί με τα μέτρα ή καλώντας την αστυνομία και στη χειρότερη, για να συλλάβει όσους διψούσαν να κολλήσουν Χριστό.

Τι νόημα έχει, λοιπόν, να εκθειάζεις την Υπεραγία Θεοτόκο που Σκέπασε τον ελληνικό λαό κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας, αλλά σήμερα να αρνείσαι τη Χάρη Της, συναινώντας σιωπηλά, με ελάχιστες μόνον ενστάσεις, στην απαγόρευση της λιτανείας τον Δεκαπενταύγουστο;

Ο Κύριος κάποτε είπε στους Φαρισαίους: «ἀπόδοτε οὖν τά Καίσαρος Καίσαρι καί τά τοῦ Θεοῦ τῷ Θεῷ» (Ματθ. κβ΄ 21). Αλλά, για κάποιον ανεξήγητο λόγο, τα του Θεού και τα της Θεοτόκου αποδόθηκαν αμαχητί στον Καίσαρα. Αυτός ο καίσαρας λοιπόν, έστειλε πρόσκληση στο Άγιον Όρος, με αγγελιοφόρο το επίσημο κλιμάκιο της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Ήθελε τους γέροντες, συνδαιτύμονές του στο συμπόσιο για την επέτειο του 1821 και με διοργανώτρια την κ. Δασκαλάκη.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
– Μια αποστομωτική απάντηση του Γιώργου Καραμπελιά στους συκοφάντες του Καποδίστρια Χατζή και Αγγελοπούλου
– Την Ελλάδα δε χρειάζεται να την «ξεβλαχέψει» κανείς
Κύριε ελέησον! Τελικά, οι Σεβαστοί Πατέρες μας δεν παίζονται! Ιερά Σύνοδος: «Περί της Εορτής της 25ης Μαρτίου»
– Περίεργη η εμμονή της Γιάννας Αγγελοπούλου
– Η Νέα Τάξη στην επιτροπή «Ελλάδα 2021»
– Οι εξηγήσεις της Γιάννας Αγγελοπούλου για τη σημαία και το Σταυρό στο σήμα του 2021
– Μαρία Κοσμίδου, Απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά
– Άλλη μιλούσε για «συνωστισμό» άλλη μιλάει σήμερα για «ανθρωπιστική καταστροφή του Μικρασιατικού». Άσχετες ή εγκάθετες;
– Τί δουλειά έχουν οι Τούρκοι, κ. Γιάννα, στα διακόσια χρόνια από την Επανάσταση εναντίον τους;
– Οθωμανικό φεστιβάλ η γιορτή για το 1821
– Επιτροπή για το 1821 – Άλλο η εθνική και άλλο η δημογραφική συνέχεια!
– «Ελλάδα 2021»: Δείτε τα 31 πρώτα μέλη της Επιτροπής
– Έχει υμνήσει την οθωμανική περίοδο στην Ελλάδα και μπαίνει στην Επιτροπή των 200 ετών από το 1821;
Το «Ελλάδα 2021» και η ψευδοεπιστημονική κακοήθεια της εθνοαποδόμησης

Σχετικά άρθρα

Το Μήνυμα της ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ από τον Μητροπολίτη Κυθήρων κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ (ηχητικό μήνυμα) ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ (19-2-2023) Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr Λάβαμε προς δημοσίευση στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση infokatanixis@neodevgmail.com από την “ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ” το...

Αντικατάσταση Ιεράς Κοινότητος Αγίου Όρους από τριανδρία; «Εκατοντάχειρες» κατά Αγίου Όρους;

«Ἔθος ἐγχρονίζον, εἰς νόμον τελεῖ»2 (Συνήθεια ποὺ χρονίζει στὸ τέλος γίνεται νόμος) Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr Λάβαμε προς δημοσίευση στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση infokatanixis@gmail.com το ακόλουθο άρθρο των Αγιορειτών Κελλιωτών Πατέρων Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.