Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Είναι γεγονός! Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία σταμάτησε να τιμά τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας στα δίπτυχα!

Προβληματισμός μεγάλος επικρατεί στους οικουμενιστικούς κύκλους των δύο Πατριαρχείων, της Κωνσταντινούπολης και της Αλεξάνδρειας, για την απόφαση της Εκκλησίας της Ρωσίας να διακόψει τη μνημόνευση των Πατριαρχών αυτών των Εκκλησιών στις ιερές ακολουθίες, πράγμα που σημαίνει τη διακοπή της πνευματικής κοινωνίας μαζί τους. Ήδη τα φερέφωνα ομιλούν για σχίσμα και για ανεπίτρεπτη απόφαση της Ρωσικής Εκκλησίας. Το στίγμα των αντιδράσεων το έδωσε ο ίδιος ο κ. Βαρθολομαίος λίγο καιρό πριν σε ομιλία του προς τα μέλη της ρωσόφωνης παροικίας της πόλης, στο Ι. Βατοπαιδινό Μετόχιο του Αγίου Ανδρέα, στον Γαλατά της Κωνσταντινούπολης. Διαβάζουμε στη naftemporiki.gr:

Οι δηλώσεις του Οικουμενικού Πατριάρχη έγιναν μετά τη θεία λειτουργία, κατά την οποία χοροστάτησε σήμερα – ημέρα κατά την οποία τιμάται με το Ιουλιανό ημερολόγιο, η μνήμη του αποστόλου Ανδρέα του Πρωτόκλητου και πανηγυρίζει η ρωσόφωνη παροικία της Πόλης.
«Αυτή την φορά που ευρίσκομαι, όπως κάθε χρόνο τέτοια ημέρα, ανάμεσά σας, αγαπητά μου παιδιά, γνωρίζω ότι υπάρχει διάχυτος μία ανησυχία και ένα δίλημμα μεταξύ σας. Θα είμαι ειλικρινής μαζί σας, είμεθα μία οικογένεια, είμαι ο πατέρας σας και είστε τα πνευματικά μου τέκνα. Αυτή η ανησυχία και αυτό το δίλημμά που επικρατεί μέσα στη ρωσική παροικία της Πόλεως μας και γενικά της χώρας της Τουρκίας οφείλεται στην ακραία απόφαση της Αγιωτάτης Εκκλησίας της Ρωσίας, του αδελφού Πατριαρχείου της Μόσχας, να διακόψει την ευχαριστιακή Κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, δηλαδή με τη Μητέρα του Εκκλησία. Και μπορεί να έχουμε διαφορές απόψεων ως προς διάφορα προβλήματα που απασχολούν σύνολον την Ορθόδοξον Εκκλησίαν, αυτό είναι ανθρώπινον και είναι δημοκρατικόν, αλλά το να διακόπτωμεν την ευχαριστιακήν κοινωνίαν ως μοχλόν πιέσεως και ως εξαναγκασμόν για να συμφωνήσουν και οι άλλοι με τις απόψεις μας, αυτό είναι απαράδεκτο. Είμαι βέβαιος ότι σύντομα η αδελφή Εκκλησία της Ρωσίας θα μετανοήσει γι’ αυτήν την ακραία απόφασή της».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Παναγιώτατος επεσήμανε:
«Όταν λέγη η αδελφή Εκκλησία της Ρωσίας να μην εκκλησιάζεστε, να μην εξομολογήστε, να μην κοινωνείτε στους Ναούς που είναι υπό το Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως, σας δημιουργεί ένα συνειδησιακό πρόβλημα. Να μην ακούτε, να μην έχετε καμιάν ανησυχίαν, διότι ο δικός σας ποιμήν, ο δικός σας πνευματικός Πατέρας εδώ στην Τουρκία, είναι ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης».

Δεν είναι λίγες οι φορές που ακούμε τους δήθεν ειδήμονες στα εκκλησιολογικά ζητήματα να εκφράζονται με απρεπείς χαρακτηρισμούς για όσους επέλεξαν το ακραίο μεν, αλλά αγιοπατερικό μέτρο της διακοπής του μνημοσύνου, της αποτείχισης, για να αντισταθούν στην αίρεση ή όπως στη προκειμένη περίπτωση της Ουκρανικής Αυτοκεφαλίας, στη σχισματοαίρεση.

Σε παλαιότερο άρθρο του με τίτλο: Δεν θα προκαλέσουμε σχίσμα, ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, πρωτοπρεσβύτερος π.Θεόδωρος Ζήσης, απαντώντας στους άσχετους αλλά και πονηρούς, υπερασπιζόμενος το δικαίωμα στη διακοπή μνημόνευσης των αιρετιζόντων επισκόπων και Εκκλησιών έγραφε:

Δέν ἔχουμε σχισματικά σχέδια. Τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας στήν Ὀρθόδοξη Πίστη προφυλάσσουμε.
Συμπερασματικά καί πρός ἀναίρεση τῶν κακόβουλων συκοφαντιῶν καί ἐφησυχασμό ὅσων καλοπροαίρετα ἀνησυχοῦν καί θέλουν ἐπίσημα νά μάθουν, δηλώνουμε, ὅτι γνωρίζοντας πόσο μεγάλο κακό εἶναι τό σχίσμα, τό ὁποῖο οὔτε τό αἷμα τοῦ μαρτυρίου μπορεῖ νά διορθώσει, ἀλλά ἐπίσης καί πόσο μεγαλύτερο ἐκκλησιολογικά κακό εἶναι ἠ αἵρεση, ἡ ὁποία στερεῖ τήν σωτηρία, μέ τήν διακοπή τῆς μνημονεύσεως τῶν αἱρετιζόντων ἐπισκόπων προφυλασσόμαστε καί προφυλάσσουμε τούς πιστούς ἀπό τήν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, χωρίς νά δημιουργοῦμε σχίσμα, ὑπαγόμενοι σέ ἄλλη ἐκκλησιαστική διοίκηση, μή κανονική, καί μνημονεύοντας στίς ἀκολουθίες ἄλλους ἐπισκόπους. Ὅπως ἔχουμε δηλώσει, προχωρήσαμε μέ πόνο καί θλίψη εἰς αὐτήν τήν ἐνέργεια, γιατί οἱ ἐπίσκοποί μας δέν κατενόησαν εἴτε ἀπό ἄγνοια εἴτε ἀπό πρόθεση, τά ἱεροκανονικά καί ἀπολύτως ἐκκλησιολογικά κατοχυρωμένα κίνητρα τῆς διακοπῆς μνημοσύνου, μᾶς ἔδιωξαν ἀπό τούς Ναούς πού λειτουργούσαμε καί διεσκόρπισαν τό μικρό μας ποίμνιο, πού εἶναι κυρίως δικό τους, στούς τέσσερις ἀνέμους, ἀπογοητευμένο, καί προβληματισμένο γιά τήν ἀγάπη τῶν «ποιμένων» του.Ἐμεῖς κάναμε τό καθῆκον μας καί ἔχουμε τήν συνείδησή μας ἀναπαυμένη, γιατί ἀκολουθοῦμε τήν ἀσφαλῆ ὁδό τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καί τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἀγωνιζόμενοι ἐναντίον τῶν αἱρέσεων, ὅπως Ἐκεῖνοι. Θά ἐπαναλάβουμε τήν μνημόνευση τῶν ἐπισκόπων, ὅταν δημοσίως καταδικάσουν τήν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί ἀποκηρύξουν τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης. Ἐδῶ στεκόμαστε καί δέν κάνουμε βῆμα οὔτε δεξιά οὔτε ἀριστερά. Μένουμε μέσα στά ἀσφαλῆ τείχη τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, ὅπως τά ὅρισαν καί τά οἰκοδόμησαν διαχρονικά οἱ Ἅγιοι Πατέρες, καί γκρεμίζουμε τά τείχη τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Οἱ πρόμαχοι καί ὑποστηρικτές του δημιουργοῦν παρα-εκκλησίες μέσα στήν Ἐκκλησία, μέ τήν ὑποστήριξη τῶν αἱρέσεων καί αὐτοί εἶναι ὑπόλογοι ἔναντι τοῦ συνόλου τῶν Ἁγίων Πατέρων καί Ὁμολογητῶν, πού ἔχουν ἤδη στήσει γι΄ αὐτούς στόν οὐρανό ἐπισκοπικά καί συνοδικά δικαστήρια.

Τήν Ἐκκλησία δέν τήν ἐκφράζουν οὔτε ὁ Βαρθολομαῖος οὔτε ὁ Ἱερώνυμος· τήν ἐκφράζει ἡ συμφωνία τῶν Πατέρων (consensus Patrum) καί ὅσοι συμφωνοῦν μέ αὐτούς, καί ὄχι ὅσοι στήνουν ψευδοσυνόδους, νεωτεριστικές, ὡσάν τῆς Κρήτης, ἐναντίον τῶν Ἁγίων Πατέρων. Ἐπαναλαμβάνουμε αὐτά πού εἶπε ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, ὅταν πρώην συμμοναστής καί φίλος του τόν κατηγοροῦσε ὅτι προκαλεῖ σχίσμα. Τοῦ γράφει λοιπόν ὅτι δέν σχίζει τό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας μέ κανένα τρόπο. Καί μολονότι δέν εἶναι ἀναμάρτητος, ἐν τούτοις εἶναι ὁμόσωμος καί τρόφιμος τῆς Ἐκκλησίας καί φυλάσσει τά δόγματα καί τούς ἱερούς κανόνες. Τήν Ἐκκλησία ταράσσουν καί σχίζουν ὅσοι διαστρέφουν τήν πίστη, καί ὁ βίος τους εἶναι ἀκανόνιστος καί ἄθεσμος: «Οὐκ ἐσμέν ἀποσχίσται, ὦ θαυμάσιε, τῆς τοῦ Θεοῦ Ἐκκλησίας, μήποτε τοῦτο πάθοιμεν· ἀλλ’ εἰ καί ἄλλως ἐν πολλοῖς ἁμαρτήμασι τυγχάνομεν, ὁμόσωμοι αὐτῆς καί τρόφιμοι μετά τῶν θείων δογμάτων καί τούς κανόνας αὐτῆς καί διατυπώσεις γλιχόμενοι φυλάττεσθαι. Τό δέ ταράττειν αὐτήν καί ἀποσχίζειν ἀπ΄ αὐτῆς, τῆς μηδεμίαν κηλῖδα ἤ ῥυτίδα κατά τε τόν τῆς πίστεως λόγον καί τόν τῶν κανόνων ὅρον ἀπ’ ἀρχῆς αἰῶνος καί μέχρι τοῦ δεῦρο, ἐκείνων ἐστίν, ὧν ἡ πίστις τό ἐνδιάστροφον ἔχει καί ὁ βίος τό ἀκανόνιστον καί ἄθεσμον».

Επίσης στην πρόσφατη ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ: Από την αίρεση του Κολυμπαρίου στο Ουκρανικό σχίσμα και στην «Ένωση των Εκκλησιών», της Συνάξεως Ορθοδόξων Κληρικών και Μοναχών, βρίσκουμε μέσα στα περιεχόμενά της τις απαντήσεις για την εν γένει στάση μας, με αφορμή το Ουκρανικό ζήτημα. Εκεί διασαφηνίζεται πλήρως ότι στη χορήγηση της Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία όπως πραγματοποιήθηκε από τον κ. Βαρθολομαίο, ἐπειδή συμπλέκεται τό σχίσμα καί μέ αἱρετικές παρεκκλίσεις, δικαιολογεῖται ἡ διακοπή μνημόνευσης τῶν ὀνομάτων τῶν ἐπισκόπων πού τούς ἀναγνωρίζουν καί ἡ κοινωνία πρός αὐτούς ἀκόμη καί πρό συνοδικῆς διαγνώμης. Να υπενθυμίσουμε τα περιεχόμενα της διακήρυξης, που είναι πολύ χρήσιμο να μελετήσουμε όλοι:

  1. Ἡ νέα παπίζουσα ἐκκλησιολογία τοῦ Φαναρίου ἐγέννησε τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης καί τό ψευδοαυτοκέφαλο τῆς Οὐκρανίας.
  2. Ἡ ἐν τῇ πράξει (de facto) ἐφαρμογή τοῦ νέου «πρωτείου» στό Κολυμπάρι.
  3. Οἱ δύο βασικοί στόχοι τῆς «συνόδου» στό Κολυμπάρι.
  4. Καί τό Οὐκρανικό συνδέεται μέ τό Κολυμπάρι καί μέ τό νέο «πρωτεῖο» τῆς Κωνσταντινούπολης
  5. Τελικός στόχος ἡ ὁλοκλήρωση τῆς ἤδη ὑφιστάμενης ἕνωσης μέ τόν πάπα καί τούς ἄλλους αἱρετικούς
  6. Ἀνάγκη ἐπείγουσας ἀφύπνισης καί Ὀρθόδοξης ἀντίστασης. Τί δέον γενέσθαι;

Ελπίζουμε πως το μέτρο αυτό της Εκκλησίας της Ρωσίας και προς τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας, θα φέρει το επιθυμητά αποτελέσματα, δηλαδή να συνετίσει και αυτόν, όπως και τον προκαλέσαντα το Σχίσμα στην Ουκρανία και σε όλη την Ορθοδοξία Οικουμενικό Πατριάρχη. Ουσιαστικά να πληγώσει τον δαίμονα που επέβαλε στους δύο αυτούς Πατριάρχες να οδηγήσουν την Ορθοδοξία σε αυτή τη δεινή θέση.

Στη συνέχεια παραθέτουμε τη σχετική είδηση για τη διακοπή της μνημόνευσης του Αλεξανδρείας από τη Μόσχα αλλά και την πιο πρόσφατη εξέλιξη, της απόσυρσης των ρωσικών ενοριών της Αφρικής από τη δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας. Επίσης μπορείτε να βρείτε και όλους τους ειδικούς συνδέσμους, που εξηγούν το λόγο για τον οποίο η Μόσχα ανέλαβε να δράσει κατ’ αυτόν τον τρόπο, μετά τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως και προς τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας.

Διαβάσαμε στο pentapostagma.gr:


EKTAKTO-Διακόπτει την μνημόνευση του Πατριάρχη Αλεξανδρείας η Μόσχα-Τι άλλα μέτρα λαμβάνει

Αναλυτικότερα, όπως αναμενόταν η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία αποφάσισε να σταματήσει όλες τις μορφές κοινωνίας με τον Πατριάρχη Αλεξάνδρειας και πάσης Αφρικής Θεόδωρο, που πρόσφατα αναγνώρισε την μη κανονική «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας».

Η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας αποφάσισε επισήμως κατά την σημερινή συνεδρίασή της στη Μόσχα ότι «η λειτουργική μνημόνευση του ονόματος του Πατριάρχη Θεοδώρου Αλεξανδρείας στα δίπτυχα, καθώς και η προσευχή και η ευχαριστιακή κοινωνία μαζί του είναι αδύνατη».

Η Σύνοδος επέστησε την προσοχή στο γεγονός ότι η απόφαση του Πατριάρχη Θεόδωρου να αναγνωρίσει τους Ουκρανούς σχισματικούς έρχεται σε αντίθεση με τις «επανειλημμένες δηλώσεις του προς υποστήριξη της κανονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας και του προκαθημένου της, του Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριου».

Επιπλέον, η δήλωση υπογραμμίζει ότι «η απόφαση αναγνώρισης της σχισματικής δομής στην Ουκρανία δεν έγινε σε συνάντηση της Συνόδου της Αλεξάνδρειας στις 7-9 Οκτωβρίου, οι Επίσκοποί της δεν ψήφισαν και επομένως δεν είχε συμβιβαστικό χαρακτήρα, αλλά ελήφθη από το προκαθήμενο της Εκκλησίας και μόνο​​».

Διαβάστε περισσότερα εδώ


Διαβάσαμε στο tasthyras.wordpress.com:

Η Ρωσική Σύνοδος αποσύρει τις Ρωσικές ενορίες στην Αφρική από την δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας

Μόσχα, 26 Δεκεμβρίου 2019.

Η Ιερά Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας συναντήθηκε σήμερα στην Μόσχα υπό την προεδρία του Αγιωτάτου Πατριάρχη Μόσχας και Πασών των Ρωσιών Κυρίλλου.

Οι ιεράρχες συσκέφθηκαν και απάντησαν στην απόφαση του Πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεόδωρου να αναγνωρίσει τους Ουκρανούς σχισματικούς, εκφράζοντας την βαθιά λύπη τους για την απόφασή του η οποία καθιστά αδύνατη την διατήρηση της Ευχαριστιακής κοινωνίας μαζί του.

Η Σύνοδος έλαβε επίσης αποφάσεις σχετικά με την εκπροσώπηση της Αλεξανδρινής Εκκλησίας στην Μόσχα και την Ρωσική εκπροσώπηση και ενορίες στην Αφρική.

Σύμφωνα με τον Βλαντιμίρ Λεγκόϊδα [Vladimir Legoida], Γραμματέα Τύπου του Πατριαρχείου, η Σύνοδος αποφάσισε:

1. Να εκφράσει την βαθιά Της λύπη για τις αντικανονικές ενέργειες του Πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεοδώρου, ο οποίος εισήλθε σε κοινωνία με τους σχισματικούς.

2. Να τονίσει ότι η απόφαση του Πατριάρχη Αλεξάνδρειας Θεοδώρου να αναγνωρίσει τους Ουκρανούς σχισματικούς έρχεται σε αντίθεση με τις επανειλημμένες δηλώσεις υποστήριξης του Μακαριωτάτου προς την κανονική Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία και τον προκαθήμενό Της Μητροπολίτη Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας Ονούφριο, συμπεριλαμβανομένης της δήλωσης κατά την τελευταία του επίσκεψη στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία το διάστημα 27 Οκτωβρίου έως 1 Σεπτεμβρίου του 2018, τρεις εβδομάδες μετά την εισβολή του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στην Ουκρανία με τον διορισμό «έξαρχων» στο Κίεβο.

3. Να σημειώσει ότι η απόφαση αναγνώρισης της σχισματικής δομής στην Ουκρανία δεν πάρθηκε κατά την συνεδρία της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας που διεξήχθη στις 7-9 Οκτωβρίου, ότι δεν ψηφίστηκε από τους ιεράρχες και, συνεπώς, δεν έχει συναινετικό χαρακτήρα, αλλά ελήφθη μονομερώς από τον προκαθήμενο αυτής της Εκκλησίας.

4. Να επιβεβαιώσει την διακοπή μνημόνευσης του ονόματος του Πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεοδώρου στα δίπτυχα, καθώς και της προσευχητικής και Ευχαριστιακής κοινωνίας μαζί του.

5. Να διατηρήσει την εκκλησιαστική κοινωνία με τους ιεράρχες της Αλεξανδρινής Ορθόδοξης Εκκλησίας, εκτός από εκείνους που υποστήριξαν ή θα υποστηρίξουν στο μέλλον την νομιμοποίηση του Ουκρανικού σχίσματος.

6. Να αναστείλει την δραστηριότητα της εκπροσώπησης (podvoriye) του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας στην Έδρα του Πατριαρχείου Μόσχας.

7. Να αλλάξει την εκπροσώπηση του Πατριάρχη Μόσχας και Πασών των Ρωσιών στον Πατριάρχη Αλεξανδρείας σε ενορία της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας στο Κάιρο.

8. Να αποσύρει από την δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας τις ενορίες της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας που βρίσκονται στην Αφρικανική ήπειρο, δίνοντάς τους σταυροπηγιακό καθεστώς.

Η απόφαση να μετακινηθούν οι συγκεκριμένες ενορίες στην δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Μόσχας είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει σοβαρή κριτική από τους ιεράρχες του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και ότι θα αυξήσει τις εσωτερικές εντάσεις στην παγκόσμια Ορθοδοξία.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Δείτε σχετικά:
Αυτοεξευτελίσθη ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας
– Το κοινό ανακοινωθέν υποστήριξης της Κανονικής Ουκρανικής Εκκλησίας, των προκαθημένων Αλεξανδρείας και Πολωνίας
Πατριάρχης Αλεξανδρείας: «Έπρεπε να ληφθεί αυτή η απόφαση για να βοηθήσει και τις άλλες Εκκλησίες»
– (ΝΕΟ ΥΛΙΚΟ) Η κοροϊδία δεν έχει όρια για κάποιους… Όταν ο Αλεξανδρείας υποστήριζε την Ουκρανική Κανονική Εκκλησία
– Αλεξανδρείας Θεόδωρος πριν το 2019: «Η Κανονική Ουκρανική Εκκλησία είναι του Ονούφριου.» Σήμερα κάνει κωλοτούμπες!
ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ: Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας μνημόνευσε τον σχισματικό Μητρ. Κιέβου κ. Επιφάνιο