της Ειρήνης Ιωαννίδου

Για πόσο ακόμα λοιπόν οι ορθόδοξοι εν Ελλάδι ποιμένες θα είναι δέσμιοι αυτού του μιαρού σχίσματος;

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Πρόσφατα αναρτήθηκε στην Κατάνυξη η είδηση πως οι Ιεράρχες και ο κλήρος της Εκκλησίας της Πολωνίας αρνούνται τη συλλειτουργία με τους Ουκρανούς «ιερείς», τους αρνούνται τη Θεία Κοινωνία και τους αντιμετωπίζουν ως «μη χριστιανούς». Την ομολογία αυτή, ήρθε να συμπληρώσει μία νέα δήλωση σύμφωνα με την οποία η Εκκλησία της Πολωνίας αποκάλεσε επισήμως τα στελέχη της «ιεραρχίας» της ΟΕΟ λαϊκούς.

Σχετικά με την έλλειψη ιερωσύνης και αποστολικής διαδοχής των σχισματικών Ουκρανών, αναγράφεται στο άρθρο της «Σύναξης Ορθοδόξων Κληρικών και Μοναχών» με τίτλο «ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ: Από την αίρεση του Κολυμπαρίου στο Ουκρανικό σχίσμα και στην «Ένωση των Εκκλησιών»: 

«Οἱ σχισματικοί τῆς Οὐκρανίας, ὅπως εἶναι γνωστό καί ἀναμφισβήτητο, εἶναι καθηρημένοι καί ἀναθεματισμένοι, πολλοί δέ ἀπό αὐτούς ἀχειροτόνητοι καί αὐτοχειροτόνητοι. Ὁ πρωτεργάτης τοῦ σχίσματος Φιλάρετος Ντενισένκο εἶχε κανονική ἱερωσύνη καί ἀποστολική διαδοχή, ὅταν ἐπί πολλές δεκαετίες ἦταν κανονικός ἐπίσκοπος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσσίας. Ὅταν ὅμως καθαιρέθηκε καί ἀναθεματίσθηκε, ἔχασε τήν ἱερωσύνη καί τήν ἀποστολική διαδοχή, καί ἑπομένως ὅσοι χειροτονήθηκαν ἀπό αὐτόν, ὅπως ὁ σχισματικός νέος μητροπολίτης Κιέβου Ἐπιφάνιος, τό κατασκεύασμα τοῦ Βαρθολομαίου, δέν ἔχει ἱερωσύνη οὔτε ἀποστολική διαδοχή. Ὁ Μ. Βασίλειος τό ἐξηγεῖ ὡραιότατα στόν 1ο ἀπό τούς Κανόνες του, τούς ὁποίους ἐπικύρωσε ἡ Ἐκκλησία συνοδικά καί ἰσχύουν διαχρονικά. Λέγει λοιπόν ὅτι αὐτοί πού φεύγουν ἀπό τήν Ἐκκλησία μέ τό σχίσμα δέν ἔχουν πλέον τήν Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, καί δέν μποροῦν ἑπομένως νά μεταδώσουν κάτι πού δέν ἔχουν. Διακόπτεται ἡ παροχή τῆς Χάριτος μέ τήν διακοπή τῆς ἀποστολικῆς διαδοχῆς: «Οἱ δέ τῆς Ἐκκλησίας ἀποστάντες οὐκέτι ἔσχον τήν Χάριν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἐφ᾽ ἑαυτούς· ἐπέλιπε γάρ ἡ μετάδοσις τῷ διακοπῆναι τήν ἀκολουθίαν… οἱ δέ ἀπορραγέντες, λαϊκοί γενόμενοι, οὔτε τοῦ βαπτίζειν, οὔτε τοῦ χειροτονεῖν εἶχον ἐξουσίαν, οὔτε ἠδύναντο χάριν Πνεύματος Ἁγίου ἑτέροις παρέχειν, ἧς αὐτοί ἐκπεπτώκασι». Πολύ περισσότερο αὐτά ἰσχύουν γιά ὅσους ἀπό τούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας εἶναι ἀχειροτόνητοι καί αὐτοχειροτόνητοι, δέν εἶχαν δηλαδή ποτέ τήν Χάρη τῆς Ἱερωσύνης καί τήν ἀποστολική διαδοχή. Εἶναι φοβερό νά σκέπτεται κανείς ὅτι στήν Οὐκρανία ὑπάρχει ὁ κανονικός ἐπίσκοπος Κιέβου Ὀνούφριος, ὁ ὁποῖος ἔχει, μόνον αὐτός, τήν ἀποστολική διαδοχή στή σειρά τῶν ἐπισκόπων τοῦ Κιέβου, καί παρά ταῦτα ἔρχεται ἡ Κωνσταντινούπολη καί φυτεύει ἕνα δεύτερο ἐπίσκοπο Κιέβου, χωρίς Ἱερωσύνη καί χωρίς ἀποστολική διαδοχή».

Το σχίσμα διευρύνθηκε… από τοπικό έγινε πανορθόδοξο, διότι «ἡ συντριπτική πλειοψηφία τῶν Ὀρθοδόξων, καί πληθυσμιακά καί ἀπό πλευρᾶς ἀριθμοῦ ἐκκλησιῶν, δέν ἀναγνωρίζουν τόν Ἐπιφάνιο καί διερωτῶνται πῶς τελικῶς θά διευθετηθεῖ τό νέο σχίσμα πού προκάλεσε τό Φανάρι, μέ ὑποκίνηση τῶν Ἀμερικανῶν γιά γεωπολιτικούς λόγους», όπως επισημαίνει ο π.Θεόδωρος Ζήσης.

Για όλους αυτούς τους λόγους, η Εκκλησία της Πολωνίας ελέγχει αυστηρά τους σχισματικούς της Ουκρανίας. Η δική μας Ελλάδα όμως, η αγιοτόκος Ελλάδα, η πάλαι Ορθόδοξη και Παραδοσιακή εμμένει σε μία φιλοσχισματική και φιλοαιρετική κατάσταση και δεν σταματά να αγκαλιάζει αυτό το εκκλησιολογικό τερατούργημα-δημιούργημα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου.

Για πόσο ακόμα λοιπόν οι ορθόδοξοι εν Ελλάδι ποιμένες θα είναι δέσμιοι αυτού του μιαρού σχίσματος; Για πόσο ακόμα θα συλλειτουργούν με λαϊκούς που βρίσκονται εκτός Εκκλησίας; Για πόσο ακόμα θα θέτουν το ποίμνιο σε έναν τέτοιο κολάσιμο κίνδυνο; 

Έχουν ευθύνη και μάλιστα μεγάλη!

Έφτασε ο καιρός η των πνευματικών αγώνων αρχή! Έφτασε ο καιρός της διακοπής μνημοσύνου! Γρηγορείτε!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Εκκλησία της Πολωνίας: Δεν αναγνωρίζουμε την Εκκλησία της Ουκρανίας
Πολωνίας Σάββας: Βολές κατά Φιλαρέτου και Επιφανίου
Η Εκκλησία της Πολωνίας για την αυτοκεφαλία στην Ουκρανία