«Θα έχουμε ξανά έναν Φλωρίνης, έναν Παραμυθίας; Θα έχουμε έναν Ελευθερουπόλεως, οι οποίοι τόλμησαν τότε και έκοψαν την μνημόνευση του Πατριάρχου Αθηναγόρα, όπως και ολόκληρο το Άγιο Όρος;» (π. Στυλιανός Καρπαθίου)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Η διπλή προδοσία της Μακεδονίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και η ομολογιακή ομιλία του π. Στυλιανού Καρπαθίου

Την 9η Μαΐου, η Ι. Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου υπό την προεδρία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά ότι δέχεται «εἰς εὐχαριστιακήν κοινωνίαν» την Ιεραρχία, τον κλήρο και το λαό της σχισματικής, ψευδομακεδονικής Εκκλησίας των Σκοπίων.

Μία απόφαση απαράδεκτη και προδοτική, τόσο από εθνικής, όσο και από εκκλησιαστικής πλευράς, καθώς το Οικουμενικό Πατριαρχείο ουσιαστικά αναγνωρίζει την ύπαρξη έθνους στα Σκόπια, πυροδοτεί τις αλυτρωτικές του διαθέσεις και υλοποιεί μία εκκλησιαστική «Συμφωνία των Πρεσπών».

Λίγες μέρες αργότερα, σε μία αποκαλυπτική συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Focus Fm», ο π. Στυλιανός Καρπαθίου σχολιάζοντας την ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, εξέφρασε τον πόνο, την πικρία και την αγανάκτηση που τον πλημμύρισαν όταν την πρωτάκουσε. Ταυτόχρονα, επισήμανε τη διπλή προδοσία που επιτελείται από το Πατριαρχείο Κων/πολης και ανέδειξε το μέγιστο κίνδυνο που εγκυμονεί η μετατροπή του ονόματος της ψευδομακεδονικής Εκκλησίας της γείτονος χώρας, από «Αρχιεπισκοπή Αχρίδος» σε «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία».

Τέλος, αφού πρώτα περιέγραψε με ομολογιακό θάρρος τις αντορθόδοξες πρακτικές και ενέργειες του Φαναρίου, αναρωτήθηκε με πόνο ψυχής:

«Εγώ διερωτώμαι τώρα αυτή την στιγμή, και το ελπίζω να είναι θετικοί, οι Μακεδόνες Ιεράρχες θα αντιδράσουν ή δεν θα αντιδράσουν; Θα διακόψουν το μνημόσυνό του (Πατριάρχη Βαρθολομαίου) ή δεν θα το διακόψουν το μνημόσυνό του; Θα έχουμε ξανά έναν Φλωρίνης, έναν Παραμυθίας; Θα έχουμε έναν Ελευθερουπόλεως, οι οποίοι τόλμησαν τότε και έκοψαν την μνημόνευση του Πατριάρχου Αθηναγόρα, όπως και ολόκληρο το Άγιο Όρος; Τί θα γίνει; Θα συμπορευθούν σε αυτές τις δύο προδοσίες και οι δύο μαζί;».

Ακολούθως παρατίθενται τα σχετικά αποσπάσματα από τη συνέντευξη αυτή:

1) Πόνος, πικρία και αγανάκτηση από την ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων

Ο π. Στυλιανός Καρπαθίου εξομολογείται ότι ακούγοντας την ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, τα αισθήματα που τον πλημμύρισαν ήταν πόνος, πικρία και αγανάκτηση. Επιπλέον, επισημαίνει ότι η Αρχιεπισκοπή Αχρίδος ανήκει τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια στο Πατριαρχείο της Σερβίας, κατακρημνίζοντας με αυτόν τον τρόπο τους αβάσιμους και αστήριχτους θεολογικά ισχυρισμούς του Φαναρίου, περί δικαιοδοσίας του επί της ψευδομακεδονικής Εκκλησίας των Σκοπίων.

«Τα αισθήματα τα οποία μας πλημμύρισαν όταν ακούσαμε την ανακοίνωση του Πατριαρχείου ήταν πόνος, πικρία, αγανάκτηση. Πρέπει όμως να σας πω το εξής, ότι σ’ αυτό το σημείο πριν από κάποια χρόνια μας είχε προϊδεάσει ο τότε πρωθυπουργός Τσίπρας, προ της προδοσίας των Πρεσπών, όταν επισκέφθηκε τον μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο, τον κ. Ιερώνυμο. Τότε διέρρευσε ότι η πρόταση του Πατριαρχείου ήταν να ιδρυθεί Αρχιεπισκοπή Αχρίδος, η οποία Αρχιεπισκοπή Αχρίδος ανήκει και ανήκε πάντοτε, τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια, στο Πατριαρχείο της Σερβίας και Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος υπάρχει, είναι ο Ιωάννης, ο οποίος υπέστη τα πάνδεινα από το καθεστώς των Σκοπίων. Αυτή είναι η πραγματικότητα» (π. Στυλιανός Καρπαθίου).

2) Η εκκλησιαστική και εθνική προδοσία του Οικ. Πατριαρχείου – Ποιος διαβεβαιώνει ότι ο Πατρ. Βαρθολομαίος δεν θα συγκατατεθεί στην αλλαγή του ονόματος σε «Εκκλησία της Μακεδονίας»;

Στην ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, η σχισματική ψευδομακεδονική Εκκλησία της γείτονος χώρας αναφέρεται ως «ἐν Βορείῳ Μακεδονίᾳ Ἐκκλησία» και το τεχνητό κρατίδιο των Σκοπίων ως «Βόρεια Μακεδονία»:

i) «[…] ἀλλεπαλλήλους ἐκκλήσεις τῆς Πολιτείας τῆς Βορείου Μακεδονίας».

ii) «Ἐπαφίησιν εἰς τήν Ἁγιωτάτην Ἐκκλησίαν τῆς Σερβίας τήν ρύθμισιν τῶν μεταξύ αὐτῆς καί τῆς ἐν Βορείῳ Μακεδονίᾳ Ἐκκλησίας διοικητικῶν θεμάτων».

iii) «[…] ἐντός τῶν ὁρίων τῆς ἐπικρατείας τοῦ κράτους τῆς Βορείου Μακεδονίας».

Επιπρόσθετα, η εκ Φαναρίου προτεινόμενη ονομασία «Αρχιεπισκοπή Αχρίδος» για τη σχισματική ψευδομακεδονική Εκκλησία των Σκοπίων, φαίνεται ότι θα μείνει μόνο στα χαρτιά ή θα εγκαταλειφθεί τελείως, καθώς η ονομασία «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία» (Macedonian Orthodox Church, MOC) ήδη χρησιμοποιείται σε πλήθος επίσημων ανακοινώσεων/δηλώσεων από τους ανώτατους θρησκευτικούς και πολιτικούς άρχοντες τόσο της Σερβίας, όσο και των Σκοπίων (πχ. τον Πατριάρχη Σερβίας Πορφύριο, την Ι. Σύνοδο του Πατριαρχείου Σερβίας, τον Αρχιεπίσκοπο της Εκκλησίας των Σκοπίων Στέφανο, τον Πρωθυπουργό των Σκοπίων Ντίμιταρ Κοβάτσεφσκι, τον Πρόεδρο των Σκοπίων Στέβο Πενταρόφσκι, τον Υπουργό Οικονομίας των Σκοπίων Κρέσνικ Μπεκτεσί κλπ).

Σχολιάζοντας την ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ο π. Στυλιανός Καρπαθίου επισημαίνει τις δύο προδοσίες που επιτελούνται από το Φανάρι: την εκκλησιαστική και την εθνική. Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι το Πατριαρχείο Κων/πόλεως στην ανακοίνωση που εξέδωσε ονομάζει το γεωπολιτικό μόρφωμα των Σκοπίων ως «Βόρεια Μακεδονία». Τέλος, αναδεικνύει το μέγιστο κίνδυνο που ελλοχεύει από την εξαλλαγή του ονόματος της ψευδομακεδονικής Εκκλησίας της γείτονος χώρας από «Αρχιεπισκοπή Αχρίδος» σε«Εκκλησία της Μακεδονίας»:

«Έτσι λοιπόν, προσέξτε, εδώ έχουμε δύο προδοσίες. Και εκκλησιαστική και εθνική προδοσία. Ονομάζει λοιπόν «Βόρεια Μακεδονία» το γεωπολιτικό αυτό μόρφωμα των Σκοπίων, όταν έχει αποδείξει ο ίδιος ο Πατριάρχης ότι δεν σέβεται την υπογραφή του. Όταν προ ετών ήταν σύμψηφος με τον Πατριάρχη Μόσχας για τον Ουκρανό σχισματικό Φιλάρετο, γιατί και προτροπή τίνος ανήρεσε την υπογραφή του με την ψευτοαναγνώριση του Επιφανίου και της δήθεν «αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας»; Ποιός μας διαβεβαιώνει ότι σε λίγο χρόνο δεν θα συγκατατεθεί στην εξαλλαγή του ονόματος «Αρχιεπισκοπή Αχρίδος» σε «Εκκλησία της Μακεδονίας»;» (π. Στυλιανός Καρπαθίου).

3) Εισπηδήσεις του Οικ. Πατριαρχείου σε άλλες Εκκλησίες και εθνοφυλετισμός – Το ΝΑΤΟ αλλάζει τά όρια των εκκλησιαστικών δικαιοδοσιών διά του Οικουμενικού Πατριάρχη

Ο π. Στυλιανός Καρπαθίου υπογραμμίζει ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δημιουργεί εισπηδήσεις σε άλλες Εκκλησίες μέσω του εθνοφυλετισμού, ο οποίος έχει καταδικαστεί κατά το παρελθόν από το ίδιο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Υπενθυμίζεται ότι η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος που έλαβε χώρα στην Κων/πολη το 1872 καταδίκασε τη «δόξα» (δοξασία) του εθνοφυλετισμού, καθώς ο κατά του εθνοφυλετισμού «Ὅρος» της Συνόδου ανέφερε χαρακτηριστικά: «ἀποκηρύττομεν κατακρίνοντες καί καταδικάζοντες τόν φυλετισμόν, τοὐτέστι τάς φυλετικάς διακρίσεις καί τάς ἐθνικάς ἔρεις καί ζήλους καί διχοστασίας ἐν τῇ τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίᾳ».

Επιπλέον, ο π. Στυλιανός επισημαίνει το σκοτεινό γεωπολιτικό ρόλο του στρατιωτικής συμμαχίας του ΝΑΤΟ, το οποίο εκτός από τη βίαια αλλαγή ορίων, προχωρά πλέον σε αλλαγή των εκκλησιαστικών δικαιοδοσιών, διά του Πατριάρχη Βαρθολομαίου:

«Έτσι λοιπόν προχωρά αυτή την στιγμή δια της τεθλασμένης. Ποιός έχει εμπιστοσύνη ότι η αναίρεση της καταδίκης του εθνοφυλετισμού, η οποία έγινε το 1872 από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, η αναίρεση αυτή, θα γινότανε από τον νυν Πατριάρχη. Δηλαδή, είχε αποφασιστεί τότε ότι αποτελεί αίρεση ο εθνοφυλετισμός. Αυτό τον εθνοφυλετισμό τώρα με την δημιουργία όλων αυτών των εισπηδήσεων του Οικουμενικού Πατριαρχείου σε άλλες Εκκλησίες, τον εφαρμόζει. Εφαρμόζει την αίρεση που καταδικάστηκε από το ίδιο του το Πατριαρχείο. Αντιλαμβάνεσθε τί γίνεται;

Κράζουν και οι λίθοι για το γεγονός ότι όπως το ΝΑΤΟ βιαίως άλλαξε όρια εθνών στα χρόνια μας, έτσι και τώρα προχωρά σε αλλαγή ορίων δικαιοδοσιών εκκλησιαστικών διά του Πατριάρχου. Αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα μέσα στην ιστορία της Εκκλησίας.

Είναι διπλή προδοσία, εκκλησιαστική και εθνική» (π. Στυλιανός Καρπαθίου).

4) Δεν έχει καμιά εξουσία το Οικουμενικό Πατριαρχείο επί ουδενός άλλου Πατριαρχείου ή Αυτοκέφαλης Εκκλησίας – Γέμισε η Εκκλησία με σχίσματα

Το βαθειά προβληματικό και αντορθόδοξο σύστημα διοικήσεως του Οικουμενικού Πατριαρχείου αναδεικνύεται επίσης από τον π. Στυλιανό, o οποίος δηλώνει χαρακτηριστικά ότι «στο (Οικουμενικό) Πατριαρχείο έχουμε του ενός ανδρός αρχή, με δορά, με περίβλημα συνοδικό», όπου εάν κάποιος αντιδράσει, «την επόμενη μέρα θα βρεθεί τιτουλάριος επίσκοπος Ωκεανίας ή Ατλαντικού Ωκεανού».

Επιπλέον, υπογραμμίζει ότι το Οικ. Πατριαρχείο δεν έχει καμία εξουσία επί ουδενός άλλου Πατριαρχείου ή Αυτοκέφαλης Εκκλησίας, επισημαίνοντας ότι γέμισε η Εκκλησία με σχίσματα εξαιτίας των αποφάσεων/ενεργειών του Φαναρίου:

«Το σύστημα διοικήσεως της Εκκλησίας είναι συνοδικόν. Στο (Οικουμενικό) Πατριαρχείο έχουμε του ενός ανδρός αρχή, με δορά, με περίβλημα συνοδικό. Αν κάποιος αντιδράσει εκείνο το οποίο θα γίνει, την επόμενη ημέρα θα βρεθεί τιτουλάριος επίσκοπος Ωκεανίας ή Ατλαντικού Ωκεανού. Καταλάβατε; Αυτή είναι η πραγματικότητα. […]
Ο ίδιος ο Πατριάρχης και η Σύνοδος του Πατριαρχείου λίγες ώρες πριν αυτή την λεγόμενη αυτή «αναγνώριση», ανεγνώριζαν ως Αρχιεπίσκοπο Αχρίδος τον Ιωάννη, για τον οποίον είπαμε και προηγουμένως ότι υπέστη τα πάνδεινα από το Σκοπιανό καθεστώς. Αυτή είναι η πραγματικότητα… Αυτά είναι αδιανόητα πράγματα μέσα σε ολόκληρη την ιστορία της Εκκλησίας μας. Γέμισε η Εκκλησία με σχίσματα και δεν έχει καμιά εξουσία το (Οικουμενικό) Πατριαρχείο επί ουδενός άλλου Πατριαρχείου ή Αυτοκέφαλης Εκκλησίας» (π. Στυλιανός Καρπαθίου).

5) Πρωτείο τιμής και όχι πρωτείο εξουσίας του Πατριάρχη Κων/πόλεως – Αντικανονικές και παράνομες αυτές οι πράξεις

Ο π. Στυλιανός στηλιτεύει την καταστροφική γραμμή της νέας αιρετικής εκκλησιολογίας του Φαναρίου που μετατρέπει τα απλά «πρεσβεία τιμής» του Πατριάρχη Κων/πόλεως σε «πρωτείο εξουσίας και δικαιοδοσίας», όπου δεν είναι πλέον ο «πρῶτος μεταξύ ἴσων» (primus inter pares), αλλά ο «πρῶτος ἄνευ ἴσων» (primus sine paribus).

Με λόγο σαφή και κατανοητό, επεξηγεί ότι τιμητικώς αποδόθηκε κατά τον 5ο αιώνα ο όρος «Οικουμενικός Πατριάρχης» στον Πατριάρχη Κων/πόλεως, υπογραμμίζοντας ότι είναι πρωτείο τιμής και όχι πρωτείο εξουσίας, και ως εκ τούτου, «όλες αυτές οι πράξεις (του Οικουμενικού Πατριάρχη) είναι αντικανονικές και παράνομες»:

«Και αυτό το οποίο λέμε ότι είναι «οικουμενικό» και σαφώς δεν είναι οικουμενικό υπό την ουσιαστική έννοια του όρου. Προσέξτε κάτι. Πρώτος ο Ακάκιος, μιλάμε ας το πούμε έτσι για παλαιότερα, ο Ρώμης, προσεφωνείτο «Οικουμενικός Αρχιεπίσκοπος και Πατριάρχης» και στη συνέχεια ο Κωνσταντινουπόλεως, μιλάω για τον 5ο αιώνα, ως «Οικουμενικός Πατριάρχης». Για ποιόν λόγο; Διότι τότε η οικουμένη ήταν ακριβώς στα όρια τα οποία γνωρίζαμε. Δηλαδή ήταν η Ανατολή και η Δύση, ουσιαστικά στο ευρωπαϊκό επίπεδο και στο επίπεδο της Μέσης ή της εγγύς Ανατολής. Αυτή ήταν η οικουμένη. Ήταν λοιπόν ο πρώτος και ως εκ τούτου τιμητικώς, πρέπει να το συνειδητοποιήσει, τιμητικώς αποδόθηκε ο όρος «Οικουμενικός Πατριάρχης». Και γι’ αυτό τότε ο Ακάκιος ήσκησε εξουσία κάποτε, ο Ακάκιος ήταν Πατριάρχης Ρώμης, ήσκησε εξουσία επί άλλων Πατριαρχείων αλλά αυτά τα πράγματα αμέσως αποσοβήθηκαν μέσα στην ιστορία της Εκκλησίας μας. […]

Λοιπόν, αντιλαμβάνεται κανείς ότι θα πρέπει να επανέλθουμε στην τάξη την αρχαία της Εκκλησίας και να ακολουθήσουμε αυτό το οποίο ο Κύριος είπε: Αυτός που θέλει να είναι πρώτος να είναι τελευταίος, και αυτός ο οποίος είναι τελευταίος, αυτόν εγώ θα τον καταστήσω ως πρώτον. Είναι πρωτείο τιμής -προσέξτε το- και όχι πρωτείο εξουσίας. Ως εκ τούτου, όλες αυτές οι πράξεις είναι αντικανονικές και παράνομες» (π. Στυλιανός Καρπαθίου).

6) Να προσέξει το Άγιο Όρος, πρέπει να δοθεί σκληρό μήνυμα – Δεν θέλω να πούμε: «Βαρθολομαίος, ὁ ἄφρων»

Καθώς η επαίσχυντη ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου ταράζει τα θεμέλια τόσο της Ορθοδοξίας όσο και της πατρίδας, ο π. Στυλιανός Καρπαθίου προσκαλεί το Άγιο Όρος να αναλάβει τις ευθύνες του και να δώσει ένα σκληρό μήνυμα, καθώς η ατζέντα του Πατριάρχη Κων/πόλεως Βαρθολομαίου περιελάμβανε επίσκεψη στην Αθωνική Πολιτεία.

Δυστυχώς όμως, ως σήμερα το Άγιο Όρος έχει παραμείνει ξανά βουβό και σιωπηλό, λησμονώντας ότι τέσσερα χρόνια νωρίτερα και λίγες ημέρες μόνο μετά την προδοτική «Συμφωνία των Πρεσπών» (12 Ιουνίου 2018), η κοινή Σύναξη των Αντιπροσώπων των Ι. Μονών Αγίου Όρους είχε εκδώσει ανακοίνωση με την οποία χαρακτήριζε την αναγνώριση της «μακεδονικής γλώσσης» και της «μακεδονικής εθνικότητος» υπό της Ελληνικής Πολιτείας, ως «προδοσίαν της εθνικής συνειδήσεως του Ελληνισμού».

Τέλος, ο π. Στυλιανός περιγράφει το Όραμα του Αγίου Πέτρου Αλεξανδρείας, ο οποίος οποίος είχε δει τον Κύριο Ιησού Χριστό με κατεσχισμένα ρούχα εξαιτίας των κακοδοξιών του Αρείου. Ορμώμενος από τις αντίστοιχες αντορθόδοξες ενέργειες, πλάνες και σχίσματα που εισάγει σήμερα στην Ορθόδοξη Εκκλησία ο Πατριάρχης Κων/πόλεως Βαρθολομαίος, ο π. Στυλιανός αναφέρει χαρακτηριστικά: «Δεν θέλω να πούμε: «Βαρθολομαίος, ὁ ἄφρων»»:

«Να προσέξει και το Άγιο Όρος. Πρέπει να δοθεί, πρέπει να δοθεί μήνυμα, σκληρό μήνυμα. Προσέξτε. Όταν είχαμε το Σχίσμα με τον Άρειο, ο Άγιος Πέτρος ο Αλεξανδρείας είδε μπροστά του σε Όραμα τον Χριστό με κατεσχισμένα τα ρούχα Του. Και Του λέει ο Άγιος Πέτρος: «Κύριε, τίς σοῦ τόν χιτῶνα, διείλεν»; Ποιός σου ξέσκισε τον χιτώνα; Και απήντησε ο Χριστός: «Ἄρειος, ὁ ἄφρων». Δεν θέλω να πούμε: «Βαρθολομαίος, ὁ ἄφρων». Να το προσέξει αυτό» (π. Στυλιανός Καρπαθίου).

7) Οι Μακεδόνες Ιεράρχες θα διακόψουν το μνημόσυνό του Πατριάρχη Βαρθολομαίου; Θα συμπορευθούν σε αυτές τις δύο προδοσίες;

Πλήθος Αγίων και θεοφόρων Πατέρων ως σήμερα έχουν ακολουθήσει τον ομολογιακό και θεάρεστο δρόμο της Αγιοπατερικής και Ιεροκανονικής αποτείχισης. Κατά την τριετία 1969-1972, σύσσωμο το Άγιο Όρος μαζί με τον Άγιο Παΐσιο, καθώς και τρεις Επίσκοποι της Εκκλησίας της Ελλάδος και μάλιστα των «Νέων Χωρών» (ο όσιος Μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης, ο Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος και ο Παραμυθίας Παύλος), είχαν προβεί σε αποτείχιση, διακόπτοντας τη μνημόνευση του οικουμενιστή και μασόνου Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, μετά τις αιρέσεις και κακοδοξίες που εισήγαγε στην Ορθόδοξη Εκκλησία, διά της Ψευδοσυνόδου της Κρήτης (2016) και της νέας ψευδοεκκλησίας των σχιματοαιρετικών της Ουκρανίας (2018), πλέον θέτει και τη χώρα μας σε μέγιστους εθνικούς και εκκλησιαστικούς κινδύνους, διά της ψευδομακεδονικής Εκκλησίας των Σκοπίων.

Μπροστά σε αυτή τη ζοφερή κατάσταση, ο π. Στυλιανός Καρπαθίου αναρωτιέται εάν οι Μακεδόνες Ιεράρχες θα αντιδράσουν ή εάν θα διακόψουν τη μνημόνευση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, μιμούμενοι το Άγιο Όρος και τους τρεις αείμνηστους Μητροπολίτες της Μακεδονίας (Φλωρίνης, Ελευθερουπόλεως και Παραμυθίας), οι οποίοι αποτειχίστηκαν από τον Πατριάρχη Αθηναγόρα στις αρχές της δεκαετίας του ‘70.

Τέλος, ο π. Στυλιανός θέτει τους σύγχρονους εκκλησιαστικούς άρχοντες της Μακεδονίας προ των ευθυνών τους, ενώπιων του Θεού και της πατρίδας. Η ερώτηση που διατυπώνει, εκφράζει την αγωνία και τον πόνο όλων των ορθόδοξων πιστών: «Θα συμπορευθούν (οι Μακεδόνες Ιεράρχες) σε αυτές τις δύο προδοσίες και οι δύο μαζί;».

«Εγώ διερωτώμαι τώρα αυτή την στιγμή, και το ελπίζω να είναι θετικοί, οι Μακεδόνες Ιεράρχες θα αντιδράσουν ή δεν θα αντιδράσουν; Θα διακόψουν το μνημόσυνό του (Πατριάρχη Βαρθολομαίου) ή δεν θα το διακόψουν το μνημόσυνό του; Θα έχουμε ξανά έναν Φλωρίνης, έναν Παραμυθίας; Θα έχουμε έναν Ελευθερουπόλεως, οι οποίοι τόλμησαν τότε και έκοψαν την μνημόνευση του Πατριάρχου Αθηναγόρα, όπως και ολόκληρο το Άγιο Όρος; Τί θα γίνει; Θα συμπορευθούν σε αυτές τις δύο προδοσίες και οι δύο μαζί;» (π. Στυλιανός Καρπαθίου).

Στους έσχατους καιρούς της αποστασίας, ο λαός και κλήρος καλούνται να πάρουν θέση. Οι Άγιοι θεοφόροι Πατέρες αντιδρούσαν ομολογιακά και με σθένος, μπροστά στο ψέμα, την αίρεση και την πλάνη. Μέσα στην εκκλησιαστική ιστορία, η Αγία και Ιεροκανονική Αποτείχιση λάμπει ως η πιο ακριβή μαρτυρία και ομολογία, καθώς κερδίζει το πιο φωτεινό και ουράνιο στεφάνι από τον δωροθέτη Θεό.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra