Ελευθέριος Κοσμίδης
Πανορθόδοξος σκανδαλισμός από τον Εκπρόσωπο Τύπου του ΙΣΚΕ
6 Φεβ 2024
Άρθρο του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη
Με δύο παραπειστικές προτάσεις σε μια δήλωση, ρίχνει νερό στο μύλο των δικαιωματιστών
Η δήλωση
«Το μήνυμα έφτασε παντού, όταν υπάρχει κείμενο της Ιεράς Συνόδου, δεν υπάρχει χώρος για δική μας τοποθέτηση».
Αυτό, μεταξύ άλλων, δήλωσε στον ΑΝΤ1 και την εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» ο πατήρ Γεώργιος Κωνσταντίνου, Εκπρόσωπος Τύπου του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος, για την Εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου σχετικά με τον “γάμο” των ομοφυλόφιλων.
Α) «Ὀλιγόπιστε! Εἰς τί ἐδίστασας;» Ματθ.14:31
Αν το μήνυμα έφτασε παντού, μπορεί κάποιος να συμπεράνει πως κάναμε το χρέος μας, ότι αποστολή εξετελέσθη, να αφήσουμε το όρυγμα στην πρώτη γραμμή του αγώνα και να επιστρέψουμε στην καθημερινότητα.
Όταν σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή πανελλαδικής εμβέλειας, ο εκπρόσωπος Τύπου του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος, διατυπώνει την σκέψη του, οφείλει να είναι τουλάχιστον προσεκτικότερος. Αυτό που έγινε μέχρι στιγμής είναι να μετρηθούμε, όσοι είμαστε στην παράταξη του Χριστού. Το γεγονός ότι διαβάστηκε η εγκύκλιος στους Ναούς ισοδυναμεί με ενημέρωση της δικής μας πλευράς. Άραγε γιατί δεν ξεσήκωσε τον λαό η Ιερά Σύνοδος; Γιατί αρνήθηκε τη σαφή διατύπωση πως όποιος βουλευτής τολμήσει να υπερψηφίσει τον βλάσφημο αυτό νόμο, θα αφοριστεί;
Το χρέος μας λοιπόν είναι να φτάσει στα αυτιά των βουλευτών ως φωνή Θεού, η δίκαιη οργή του λαού, για τη μεθόδευση ενός αντίχριστου και αντορθόδοξου νόμου.
Να εννοήσουν οι πολιτικοί και σύσσωμη η εκκλησιαστική ηγεσία, (γνωρίζει πολύ καλά ο εκπρόσωπος Τύπου του ΙΣΚΕ ότι τα συστημικά μέσα κάνουν λόγο για δύο παρατάξεις μέσα στη Σύνοδο), πως είμαστε αντίθετοι για λόγους Π Ι Σ Τ Ε Ω Σ.
Αυτό είναι το πρώτο ζήτημα που προέκυψε από τη δήλωση του.
Β) Σιωπή ασύρματου: Η Σύνοδος μίλησε!
Το δεύτερο ζήτημα με τη δήλωση του εκπροσώπου Τύπου του ΙΣΚΕ, είναι χειρότερο.
Είναι σκανδαλώδες γιατί θέτει τον πιστό λαό σε μια θέση, από την οποία ΔΕΝ μπορεί να ασκήσει έλεγχο στο περιεχόμενο αυτό καθαυτό της εγκυκλίου.
Η αξιολογική μας κρίση είναι ότι πρόκειται για ένα θεολογικά διάτρητο κείμενο και θα σταθούμε ενδεικτικά μόνο σε δύο σημεία.
Το πρώτο αξιοσημείωτο έλλειμμα της εγκυκλίου είναι πως απουσιάζει εκκωφαντικά μέσα από το κείμενο η λέξη αμαρτία για την ομοφυλοφιλία.
Άραγε έγινε κατά λάθος αυτή η παράλειψη; Είναι αγιογραφικά θεμελιωμένο και Αγιοπατερικά ερμηνευμένο πως η ομοφυλοφιλία δεν είναι άλλο ένα ή ένα τυχαίο αμάρτημα. Στην Παλαιά Διαθήκη με τα Σόδομα και τα Γόμορα, στην Καινή Διαθήκη από τον Απόστολο Παύλο μέχρι τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, η αμαρτία της ομοφυλοφιλίας επισύρει την οργή Του, και χαρακτηρίζεται ως “πάθος ατιμίας” και “κολοφώνας των παθών”.
Όπως επισημαίνει ο ομολογητής, ομότιμος καθηγητής Α.Π.Θ. πρωτ/ρος π. Θεόδωρος Ζήσης: “Δέν θά τολμοῦσε ὁποιαδήποτε κυβέρνηση νά προχωρήσει σέ ὅλα αὐτά, που συνιστοῦν ὕβρη πρός τόν Δημιουργό, κατάργηση τοῦ Εὐαγγελίου, τῆς ἀρετῆς καί τῆς ἁγιότητας, καί ἀντεισαγωγή ἑτέρου εὐαγγελίου, τῆς ἁμαρτίας καί τῆς ἀσέλγειας, ἄν ἡ ἡγεσία τῆς Ἐκκλησίας, οἱ ἐπίσκοποι καί οἱ ἄλλοι κληρικοί, περνούσαμε ἀπό τά λόγια στά ἔργα, στίς πράξεις, καί ἐφαρμόζαμε αὐτά πού διδάσκει τό Εὐαγγέλιο, ὅταν ἐπιχειρεῖται εἰσαγωγή ἄλλου «Εὐαγγελίου», ὅπως τό ἀποσαφηνίζει τό στόμα τοῦ Χριστοῦ, ὁ Ἀπόστολος Παῦλος. Ἐπικρίνει τούς Χριστιανούς τῆς Γαλατίας, γιατί τόσο γρήγορα μεταπήδησαν «εἰς ἕτερον εὐαγγέλιον» καί ἀκολούθησαν τούς ταραχοποιούς πού μεταστρέφουν καί διαστρέφουν τό Εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ”.
Το δεύτερο σημείο της εγκυκλίου εισάγει μια πρωτοφανή αγάπη, όμοια της οποίας δεν έχει εκφραστεί ποτέ σε επίσημη εγκύκλιο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος:
“Ἔτσι, ἡ Ἐκκλησία ἀγαπᾶ ὅλα τά βαπτισθέντα παιδιά της καί ὅλους τούς ἀνθρώπους πού εἶναι δημιουργήματα τοῦ Θεοῦ, μικρούς καί μεγάλους, ἀγάμους καί ἐγγάμους, Κληρικούς, Μοναχούς καί Λαϊκούς, ἐπιστήμονες καί μή, ἄρχοντες καί ἀρχομένους, ἑτεροφύλους καί ὁμοφυλοφίλους, καί ἀσκεῖ τήν φιλάνθρωπη ἀγάπη της, ἀρκεῖ, βέβαια, νά τό θέλουν καί οἱ ἴδιοι καί νά ζοῦν πραγματικά στήν Ἐκκλησία”.
Η εκκλησία αγαπά τον αμαρτωλό και για αυτό έχει θεσπίσει τα επιτίμια.
Δεν είμαστε αγαπούληδες στην Ορθοδοξία. Η αγάπη που εκφράζεται με τα επιτίμια, είναι παιδαγωγική, για να διορθώσει τον αμαρτωλό και να προφυλάξει τον πιστό λαό. Η μετάνοια και η επιστροφή, ο πνευματικός αγώνας είναι για όλους μας πορεία μαρτυρική.
Η όντως Αγάπη, ένας διαρκής αγώνας για όλους μας, έως τέλους.
Πώς τολμά να λέει λοιπόν ο π. Γεώργιος Κωνσταντίνου πως δεν υπάρχει χώρος για δική τους τοποθέτηση. Πώς είναι δυνατόν να ζητούμε από τους θεολογικά αμαθείς βουλευτές να αμφισβητήσουν την κομματική γραμμή και να καταψηφίσουν το βλάσφημο νόμο, την ώρα που η εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου, θεολογικά “μπάζει” από παντού και επιβάλλεται ομερτά από το συνδικαλιστικό όργανο των κληρικών Ελλάδος.
Οφείλει ο ΙΣΚΕ να ανασκευάσει δημοσίως, αλλιώς θα θεωρηθεί σκόπιμη η στάση του, σε ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα ΠΙΣΤΕΩΣ.
Καλή Μετάνοια !
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI