π.Θεόδωρος Ζήσης: «Η δική μας η αρμοδιότητα είναι να κοιτάξουμε να σώσουμε την ψυχή μας».

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

«Οὐκ ἐλάτρευσαν τῇ κτίσει οἱ θεόφρονες παρά τόν Κτίσαντα· ἀλλά πυρός ἀπειλήν ἀνδρείως πατήσαντες, χαίροντες ἔψαλλον· Ὑπερύμνητε, ὁ τῶν Πατέρων Κύριος καί Θεός, εὐλογητός εἶ».

Οι άγιοι Τρεις Παίδες ήταν οι μόνοι που δε γονάτισαν, σύμφωνα με τη διαταγή του ανοήτου βασιλιά, να προσκυνήσουν την εικόνα τη χρυσή του Ναβουχοδονόσορα. Αρνήθηκαν να λατρεύσουν τα κτίσματα αντί του Κτίσαντος και αψήφησαν με ανδρεία, την απειλή του τυράννου, πιστεύοντας και λατρεύοντας το μόνο αληθινό Θεό των Πατέρων τους. Το θαύμα των Τριών Παίδων φανερώνει τη δύναμη της πίστεως στον αληθινό Θεό, που κατακόβει και συντρίβει την ειδωλική μανία εκείνων που ειδωλοποιούν τον εαυτό τους, καταφρονώντας και υβρίζοντας τον άγιο Θεό.

Έρχεται στη μνήμη μας ως το Ορθόδοξο βίωμα των Τριών Παίδων και πολλών αγίων μαρτύρων το συνταρακτικό αυτό θαύμα. Οι τρεις μάρτυρες της πίστεως που ρίχτηκαν «στήν κάμινο τοῦ πυρός τήν καιομένη» και άγγελος Κυρίου μετέτρεψε την φλόγα σε πνεύμα δροσιάς, σε δροσερή αύρα που τους δρόσιζε. Και όχι μόνο τους δρόσιζε ως γενναίους αθλητές, αλλά τους πλημμύριζε από χαρά και έψαλλαν και δοξολογούσαν τον υπερύμνητο και ευλογημένο Θεό των αγίων Πατέρων τους. Έρχεται λοιπόν, πολύ τακτικά μπροστά στα μάτια μας, αυτό το θείο θαύμα του Θεού, για να μας ενισχύσει στην πίστη, με αυτά που συμβαίνουν στη δική μας εποχή.

Αυτό το μεγάλο κακό είναι διαχρονικό και διαιωνίζεται με τους πλανεμένους ανθρώπους, που δε βλέπουν στο Δημιουργό τους, τον αληθινό Θεό των Πατέρων τους και λατρεύουν την κτίση και τον εαυτό τους. Ζούμε σε μια νέα εποχή που μας πλασάρουν ποικίλα είδωλα και γιορτές που έχουν τις ρίζες τους στο πνεύμα της ειδωλολατρίας. Μία από αυτές τις εορτές είναι η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.

Το θλιβερό είναι ότι αυτή η εορτή καθιερώθηκε να γιορτάζεται και στην Εκκλησία. Tα τελευταία χρόνια ακούμε και διαβάζουμε πολλές εγκυκλίους, από τις Ιερές Μητροπόλεις σε όλο τον Ορθόδοξο κόσμο, σχετικές με την Οικολογία. Έτσι, διαβάζουμε και φέτος, μέσα από την εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, για την Ημέρα Προσευχής «υπέρ της διαφυλάξεως του Φυσικού Περιβάλλοντος», το εξής: «Ἕνα πολύ μεγάλο πρόβλημα πού ἔντονα ταλανίζει τήν ἀνθρωπότητα εἶναι αὐτό τῆς οἰκολογικῆς μας καταστροφῆς. Οἱ διαστάσεις τίς ὁποῖες ἔχει προσλάβει εἶναι τόσο τραγικές, ὥστε ἡ Ἐκκλησία μας καθιέρωσε τήν 1η Σεπτεμβρίου ἑκάστου ἔτους, ὡς «Ημέρα περιβάλλοντος», καί ὅρισε ὅπως ἑκάστη πρώτη Κυριακή τοῦ μηνός αὐτοῦ ἀναπέμπονται εὐχαριστήριες δοξολογίες πρός τόν Δημιουργό τοῦ σύμπαντος κόσμου, καί ταυτόχρονα ἱκετήριες δεήσεις γιά τή σωτηρία του ἀπό τήν ἀνθρώπινη βουλιμία καί πλεονεξία. Ἡ Μητέρα Ἐκκλησία τό ἐνέταξε ἀνάμεσα στά κορυφαῖα προβλήματά της κατά τήν ἐν Κολυμπάρι συνελθοῦσα Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδο καί διακήρυξε μέ μεγάλο αἴσθημα εὐθύνης. Πραγματικά καίριες καί οὐσιαστικές οἱ θέσεις τῆς ἐν Κολυμπάρι Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου. 

Σημείωση. Οἱ Αἰδεσιμώτατοι Ἐφημέριοι ἐντέλλονται ὅπως, ἀντί ἄλλου κηρύγματος, ἀναγνώσουν τήν ἀνά χεῖρας Ἐγκύκλιό μας κατά τή Θεία Λειτουργία, πού τελεῖται σήμερα Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου 2020».

Μας θλίβει η εγκύκλιος αυτή της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, που είναι αγαπημένο νησί μας και η “νήσος των Αγίων”. Μας θλίβει η πλανεμένη πίστη των Πατριαρχών, Αρχιερέων, Ιερέων και απλών πιστών, οπαδών του Οικουμενισμού και της μελλοντικής Πανθρησκείας. Πώς είναι δυνατόν οι Ιερείς να εντέλλονται, από την Ιερά Σύνοδο, όπως, αντί άλλου κηρύγματος να αναγνώσουν τη συγκεκριμένη εγκύκλιο; Και πώς είναι δυνατόν, να μην μπορούν να κηρύξουν τα λόγια του Χριστού που ακούστηκαν από το πανάγιο στόμα Του στο λαό, την ημέρα αυτή;

Όταν όμως ο Αρχιεπίσκοπος και οι Επίσκοποι που αποτελούν την Ιερά Σύνοδο της Κύπρου, στηρίζουν πλειοψηφικά την ψευδοσύνοδο και ως οπαδοί του πνεύματος του Οικουμενισμού, υπακούουν τυφλά στην επιταγή του Οικουμενικού Πατριάρχη, επιβάλλουν την ανάγνωσή της στο ποίμνιο. Όταν ο Πατριάρχης έστειλε μήνυμα προς όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες και στα μέσα ενημέρωσης με αντίστοιχη εγκύκλιο, πώς εκείνοι θα υστερήσουν έναντι αυτού και δε θα πράξουν τα ανάλογα; Απιστούν λοιπόν, στον ίδιο τον Κύριο, στο κήρυγμα του Ευαγγελίου, στην Πατερική διδασκαλία και στην Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας μας. Να αναφέρουμε ότι αυτό συμβαίνει, πλην ενός ή δύο εξαιρέσεων, των Επισκόπων που αγωνίζονται να κρατήσουν την πίστη των Αγίων κατά τη δύναμη και πνευματική αντοχή τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Επίσκοπος Μόρφου Νεόφυτος, στον οποίο ευχόμαστε να δώσει την καλή μαρτυρία “στα μέλλοντα να συμβούν”, όπως αναφέρετε στις ομιλίες του, άλλωστε και ο ίδιος.

Επί Μεγάλου Κωνσταντίνου το 303 έγινε επίσημα η χρήση της Ινδικτιώνος. Στο Συναξάρι του, ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης αναφέρει ότι η Εκκλησία εορτάζει την αρχή της Ινδίκτου για τρεις λόγους: Πρώτον, ως αρχή του νέου χρόνου. Δεύτερον, σε ανάμνηση της μετάβασης του Χριστού στη συναγωγή των Ιουδαίων, κατά την οποία του εδόθη το βιβλίο του προφήτη Ησαΐα και ο Ιησούς άρχισε να διαβάζει το κεφάλαιο ξα’: «Πνεῦμα Κυρίου ἐπ᾿ ἐμέ, οὗ εἵνεκεν ἔχρισέ με, εὐαγγελίσασθαι πτωχοῖς ἀπέσταλκέ με, ἰάσασθαι τούς συντετριμμένους τήν καρδίαν, κηρῦξαι αἰχμαλώτοις ἄφεσιν καί τυφλοῖς ἀνάβλεψιν, ἀποστεῖλαι τεθραυσμένους ἐν ἀφέσει, κηρῦξαι ἐνιαυτόν Κυρίου δεκτόν». Με πόσο ωραίο Θεολογικό και Πατερικό λόγο μας αναφέρει τα γεγονότα αυτά ο π. Θεόδωρος Ζήσης, σε κήρυγμά του, που πρόσφατα αναρτήθηκε στην Κατάνυξη και μας κάνει κοινωνούς της χάριτος του Χριστού, κατά αυτή την ημέρα. Επίσης, μας εξηγεί για την εποχή του ιχθύος, την εποχή του Χριστού που θα είναι μέχρι συντελείας των αιώνων δια της Εκκλησίας, αλλά και τη νέα εποχή του Υδροχόου, που είναι η νέα εποχή του Αντιχρίστου. Αξίζει να αφιερώσουμε λίγο από το χρόνο μας, για να ακούσουμε τον λόγο του π. Θεοδώρου και να βάλουμε ως αρχή, τον ίδιο τον Κύριο στην ζωή μας. Με πόση σαφήνεια μας ξεκαθαρίζει το θέμα αυτό, ώστε να εννοήσουμε τα της νέας εποχής γνωρίσματα. Γι’ αυτόν το λόγο παραθέτουμε ένα περιληπτικό απόσπασμα από το κήρυγμα του π. Θεοδώρου.

«Στην νέα εποχή εντάσσεται η παναίρεση του Οικουμενισμού, εντάσσεται το κίνημα της μασονίας, της θεοσοφίας, του αποκρυφισμού, οι αιρέσεις της νεοειδωλολατρείας, του νεοπαγανισμού. Με κύριο χαρακτηριστικό της νέας εποχής, την θεωρία ότι η εποχή του Χριστού τελείωσε και δεν είναι ο Χριστός ο αποκλειστικός Σωτήρας. Δεν βρίσκουμε μέσα στην Εκκλησία, μόνον αποκλειστικά την σωτηρία. Δυστυχώς το γνώρισμα αυτής της νέας εποχής, είναι ότι θέλει να ισοπεδώσει τον Χριστιανισμό, να καταστρέψει τον Χριστιανισμό, να στραφεί εναντίον του Χριστιανισμού (να σβήσει την Ορθοδοξία) και να πει ότι, σε όλες τις θρησκείες υπάρχει σωτηρία, δεν υπάρχει μόνο στον Χριστό η σωτηρία. Σε όλες τις θρησκείες μπορεί κανείς να σωθεί και όλες οι αιρέσεις επίσης είναι Εκκλησία. Και όλες οι αιρέσεις είναι Εκκλησία και μέσα σε όλες τις θρησκείες υπάρχει σωτηρία…Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο είναι ότι μέσα στα πνεύματα αυτά των αιρέσεων, υπάρχει και μία επίσης, θα λέγαμε αποθέωση της φύσεως. Αφού στην νέα εποχή ανήκει και η νεοειδωλολατρεία και οι ειδωλολάτρες λάτρευαν την γη ως θεά. Να ξέρουμε πως υπάρχουν και σήμερα άνθρωποι με το νεοεποχίτικο πνεύμα που λατρεύουν την γη. Θεωρούν πολλοί μέσα στο κίνημα αυτό, ότι η γη είναι ιερή, ότι η γη είναι θεά και οφείλουμε να προσκυνούμε και να λατρεύουμε την γη. Στα πλαίσια αυτής της νεοεποχίτικης, νεοπαγανιστικής θεωρίας αναπτύχθηκε και το περίφημο κίνημα της Οικολογίας. Θα πρέπει να ξέρουμε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει ανακηρύξει την 1η Σεπτεμβρίου, ως ημέρα του Φυσικού Περιβάλλοντος, ως ημέρα της Οικολογίας. Άγνωστη γιορτή είναι για εμάς, η ημέρα της Οικολογίας και όχι Ορθόδοξη και όχι ευσεβής εορτή. Πίσω από όλα αυτά κρύβεται η λατρεία της φύσης και της δημιουργίας. Υπάρχουν συναντήσεις των εκπροσώπων των θρησκειών και του Οικουμενικού Πατριάρχη, όπου προσεύχονται μπροστά στην σφαίρα της γης. Συμπροσευχή γίνεται μπροστά στην σφαίρα της γης. Στην θεά γη προσεύχονται όλοι τους και αυτό υποδηλώνει η σημερινή εορτή, η ημέρα του Περιβάλλοντος. Οι Οικολόγοι ζητούν οι ίδιοι να σώσουν το περιβάλλον. Αυτοί θα σώσουν το περιβάλλον; Αυτοί θα σώσουν τον κόσμο; Αν ο Θεός δεν σώσει τον κόσμο, κανένας δεν μπορεί να σώσει τον κόσμο. Την ευθύνη για την σωτηρία του κόσμου, δεν την έχουμε εμείς οι άνθρωποι. Εμείς έχουμε την ευθύνη της σωτηρίας της ψυχής μας. Το να σώσουμε τον κόσμο δεν ανήκει σε εμάς, αυτό είναι στα χέρια του Θεού. Και να θέλαμε εμείς να καταστρέψουμε τον κόσμο, με τις καταστροφές τις φυσικές, δεν θα μπορούσαμε. Θα μας εμπόδιζε ο Θεός. Μόνον ο Θεός είναι εκείνος ο οποίος ή θα καταστρέφει το περιβάλλον για να μας παιδαγωγεί ή είναι εκείνος που διασώζει το περιβάλλον. Η δική μας η αρμοδιότητα είναι να κοιτάξουμε να σώσουμε την ψυχή μας. Κι αν εμείς κοιτάξουμε να σώσουμε την ψυχή μας και κάνουμε τα πνευματικά μας, τότε σώζεται και το φυσικό περιβάλλον. Το γεγονός πως σήμερα το φυσικό περιβάλλον καταστρέφεται, οφείλεται στο ό,τι, εμείς πνευματικά, δεν είμαστε ευσταθείς. Όταν οι άνθρωποι πνευματικά είναι ευσταθείς και ζουν ασκητικά, ζουν λιτά, ζουν σύμφωνα με τις εντολές του Θεού τότε αυτομάτως σώζεται το φυσικό περιβάλλον. Όχι να ζούμε με άνεση, με τρυφή, με πολυτέλεια».
Ευχαριστούμε και δοξάζουμε το Θεό που μας στηρίζει και σήμερα με Θεολογικό και αντιαιρετικό λόγο, από τα χείλη αγωνιστών και Ομολογητών Πατέρων της Εκκλησίας μας.
«Ὁ πάσης δημιουργός τῆς κτίσεως, ὁ καιρούς καί χρόνους ἐν τῇ ἰδίᾳ ἐξουσία θέμενος, εὐλόγησον τόν στέφανον τοῦ ἐνιαυτοῦ τῆς χρηστότητός σου Κύριε, φυλάττων ἐν εἰρήνῃ τούς Βασιλεῖς καί τήν πόλιν σου, πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, καί σῶσον ἡμᾶς». Ἀμήν.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Η Κύπρος στο πλευρό του κομματιαστή της Ορθοδοξίας Πατριάρχη για την Αγιά Σοφιά
Κύπρος και Κρήτη οι όψιμοι δορυφόροι των σχισματικών ορέξεων του κ. Βαρθολομαίου
Οι μάσκες προστασίας και οι μάσκες των μασκαράδων κατά τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου
Ταύτιση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου με τον Πατριάρχη
“Με λένε Ρίζο κι όπως θέλω τα γυρίζω” από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου
Έχουμε μάθει και κρατάμε “ομπρέλα” όταν κάνει δηλώσεις ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου
Συνεχίζει το δίπορτο ο Μακαριώτατος Κύπρου …
Δριμεία επίθεση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου σε τρεις μητροπολίτες του, αλλά και στον Πατριάρχη Μόσχας….
Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κατά Ρώσου Πατριάρχη για την διακοπή μνημόνευσης του Ιερώνυμου
Αλήθεια, από Αποτείχιση στην Κύπρο πώς πάτε; Κορωνοϊός: Χριστιανοί και μουσουλμάνοι προσεύχονται!