Περισσότερη πικρία δημιουργήθηκε ίσως σε ανθρώπους, που είναι μακριά από την Εκκλησία παρά σε ανθρώπους πιστούς, γιατί οι πιστοί άνθρωποι αυτοί είναι μαθημένοι στην άσκηση, στην ταπείνωση… (Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Ο Μητροπολίτης Συμεών καλεσμένος στην εκπομπή «10» (βίντεο) 

Προσκεκλημένος των Δημοσιογράφων – Παρουσιαστών κ. Φάνη Παπαθανασίου και της κ. Νικόλ Λειβαδάρη, στο πλαίσιο της Τηλεοπτικής εκπομπής 10 στην ΕΡΤ1, ήταν το βράδυ της Τρίτης 5 Μαΐου 2020, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών.

Το θέμα της εκπομπής ήταν: «Η ζωή μετά τον κορωνοϊό. Το κοινωνικό και ψυχικό αποτύπωμα της πανδημίας. Πως θα είναι η επόμενη μέρα; Οι ανθρώπινες σχέσεις, τα ταξίδια, η κοινωνική απόσταση, οι προσωπικές ελευθερίες, οι φόβοι και οι ελπίδες».

Ακολούθησε η εξής συζήτηση την οποία σχολιάζουμε. Ο σχολιασμός μας είναι (μέσα σε παρένθεση με έντονα γράμματα και πλάγια γραφή)


Ερώτηση: Πώς βιώσατε όλο αυτό το διάστημα την καραντίνα, τους προβληματισμούς; Τι αποτύπωμα κοινωνικό και ψυχικό σας άφησε η πανδημία;

Απάντηση Σεβασμιωτάτου: Να ευχηθώ αυτή η δυσκολία να μας βγάλει πιο σοφούς. Οι δοκιμασίες έρχονται στη ζωή μας, για να τη δούμε με μια άλλη ματιά. Αυτή η περίοδος ήταν αλήθεια μια έκπληξη για όλους μας. Φανταστείτε μια κοινωνία, η οποία είχε μάθει να ζει γύρω από την διακαιωματοκεντρικότητα, γύρω από την απόλαυση των ελευθεριών, όπου σχεδόν είχαν θεοποιηθεί οι ατομικές, οι προσωπικές, οι συνταγματικές ελευθερίες, για τις οποίες έχει χυθεί πολύ αίμα, αγώνας και πολύς κόπος από την ανθρωπότητα και ξαφνικά φτάσαμε στο αντίθετο άκρο, στην αναστολή, στον περιορισμό, στην καταστολή, έως ένα σημείο και με τρόπο μάλιστα βίαιο, απρόσμενο. Εκεί που όποιος τολμούσε να εκφράσει κάποιον σκεπτικισμό για ατομικές ελευθερίες ήταν δακτυλοδεικτούμενος, τώρα όποιος τολμήσει ενδεχομένως να ξαναθυμίσει την αναγκαιότητα της απόλαυσης στην πληρότητά τους των ατομικών ελευθερίων πάλι βρίσκεται ενδεχομένως επαναλαμβάνω στο στόχαστρο. Πόσο αλλάξει η ζωή; Τι ανατροπές έχουν γίνει στην ζωή μας; Πόσο άλλαξε η καθημερινότητά μας; 

(Κάνετε λάθος Σεβασμιώτατε να επιλέγετε να χρησιμοποιείτε εδώ την έννοια του δικαιωματισμού και όχι της ελευθερίας, γιατί η ελευθερία του ανθρώπου πλήττεται και όχι απλώς τα ατομικά δικαιώματα. Αλλά το κάνετε, για να μας πείτε ότι οι χριστιανοί ποτέ δεν ήταν των δικαιωμάτων και άρα δεν υπάρχει πρόβλημα να περιστέλλονται. Ωστόσο δε θέλετε να δείτε ότι μόνο τα δικαιώματα των ορθοδόξων πλήττονται και αυτό, γιατί το επέτρεψε η Ιεραρχία. ) 

Ερώτηση: Σεβασμιώτατε, είναι ανατροπές που φέρνει ο φόβος αυτές τελικά;

Απάντηση Σεβασμιωτάτου: Είναι ο φόβος, είναι το άγνωστο, είναι το αβέβαιο. Αλλά και είναι και ένας καταιγισμός πληροφοριών, ενημερώσεως. Σίγουρα αν ήμασταν η πρώτη χώρα που είχε δεχθεί το πλήγμα του κορωνοϊού μπορεί να αντιδρούσαμε διαφορετικά. Είχαμε εικόνες ειδικά από μία γειτονική μας χώρα, όπως η Ιταλία για παράδειγμα που ήταν πολύ εφιαλτικές οι εικόνες που βλέπαμε από τα μέσα ενημερώσεως με τόσους νεκρούς, με τόσα θύματα. (Εδώ ο Σεβασμιώτατος μας αποκαλύπτει ότι και η Ιεραρχία αντέδρασε υπό το καθεστώς του φόβου και του τρόμου που καλλιέργησε το σύστημα. Γιατί δεν προσέφυγαν στο Θεό είναι το ερώτημα; Γιατί περιέκοψαν τη λατρεία; Γιατί ταπείνωσαν την Εκκλησία και την πίστη των ορθοδόξων που στηρίζει την Οικουμένη; Μήπως και στα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις Μητροπόλεις τους έχουν μάθει και καταφεύγουν σε κοσμικές “αποτελεσματικές” μεθόδου, για να τα αντιμετωπίσουν σαν κοσμικοί παράγοντες; Μήπως και στις Μητροπόλεις τους αντί να καταφεύγουν σε δεήσεις, αγρυπνίες, προσευχές και άλλους πνευματικούς τρόπους, στους οποίους κατέφευγαν οι πατέρες, για να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα του ποιμνίου, αυτοί καταφεύγουν σε χορηγούς, σχέσεις με παράγοντες και ακόμη και στην μασωνία; Μήπως είναι θιασώτες του “ο σκοπός αγιάζει τα μέσα”;) Δεν είμαστε μόνοι πάνω στη γη και πάνω στον κόσμο. Όλη η Οικουμένη είμαστε μία οικογένεια. Αδελφοί μας είναι και αυτοί σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου που δοκιμάστηκαν, δοκιμάζονται και άλλοι θα δοκιμαστούν ίσως στο μέλλον, διότι ο ιός προχωράει και εξελίσσεται. Ήμασταν κάπως πιο προετοιμασμένοι θα έλεγα ψυχολογικά. (Ο Μητροπολίτης δέχεται ότι μας έσωσαν τα μέτρα και όχι η χάρη και η πρόνοια του Θεού. Πώς εξηγεί τότε ότι οι άλλες ορθόδοξες χώρες, που δεν προσέβαλαν τη θεία λατρεία, είχαν μηδενικά έως ελάχιστα κρούσματα; Σε αυτά απάντησε ο π.Νικόλαος Μανώλης στην ομιλία της προηγούμενης Κυριακής. Και όταν λέει πως ήμασταν προετοιμασμένοι ψυχολογικά, ασφαλώς αναφέρεται στο χάλι του Έλληνα, στην αλλοτρίωση και στην υποταγή του Έλληνα μετά από δέκα χρόνια μνημόνια αλλά και στην αλλοτρίωση της Ορθοδοξίας στην Ελλάδα, λόγω του Οικουμενισμού που σπαράζει την Εκκλησία στη χώρα. Ό,τι δεν κατάφερε το Δ.Ν.Τ. το κατάφερε ο Π.Ο.Υ. με το βαρύ πυροβολικό της δημόσιας υγείας. Και σ’ αυτούς τους μηχανισμούς πολτοποίησης προσφέρει υπηρεσίες το ρωμαίικο Οικουμενικό Πατριαρχείο και η Εκκλησία της Ελλάδος, αλώνοντας έτσι απ’ άκρου σε άκρο το ρωμαίικο για τρίτη φορά, με όπλο και τους Ισλαμιστές παράνομους μετανάστες που κατακλύουν την ενδοχώρα και τα νησιά). 

Ερώτηση: Συνέπεσε η εορτή του Πάσχα με περιοριστικά μέτρα, όπου αντέδρασαν κληρικοί και λαϊκοί. Τι πιστεύετε; Έπραξε σωστά η Πολιτεία για τα μέτρα;

Απάντηση Σεβασμιωτάτου: Τα μέτρα αν ήταν σωστά ή όχι θα αξιολογηθούν στο χρόνο. Δεν μπορούμε να κάνουμε κριτική τούτη την ώρα, γιατί είναι ώρα μάχης. (Στην ώρα της μάχης αφοπλίσατε την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό λαό από ισχυρά πνευματικά όπλα, προσβάλλοντας θανάσιμα την πίστη. Η στρατηγική εξαρχής είναι λάθος και άρα τα μέτρα δεν μπορεί να είναι σωστά. Παίξατε εν ου παικτοίς – με πράγματα που δε μπορεί να παίζει κανείς – και συνεχίζετε να παίζετε με αυτά, χωρίς να φοβάστε την οργή του Θεού. Δε γνωρίζετε ότι με ένα φύσημα ο Θεός μπορεί να μας καταστρέψει; Αυτό γιατί δεν το υπολογίζετε πιο πολύ από το κορωνοϊό; Ο Θεός ανέχεται το κακομαθημένο παιδί, αλλά όταν δει ότι αυτό τα σπάει και τα ρημάζει όλα από την αναισθησία του, αναγκάζεται να επέμβει και να το συνετίσει.) Όταν η Πολιτεία με τους λειτουργούς της, όλοι εμείς δηλαδή που την συναποτελούμε, έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια ασύμμετρη απειλή, δεν είναι σωστό να κάνουμε κριτική. Σε κανέναν δεν άρεσαν τα μέτρα ούτε σε αυτούς που τα επέβαλαν, ούτε σε εμάς. Για εμάς ήταν μια περίοδος νηστείας όχι μόνο από τροφές, αλλά μια νηστεία με πολλαπλές διαστάσεις. Είναι αλήθεια ότι η εμπειρία της Μεγάλης Εβδομάδος και των κλειστών Ναών πόνεσε το λαό και εμάς πόνεσε και ακόμα αυτούς που δεν εκκλησιάζονται τακτικά, γιατί όλοι είμαστε παιδιά της Εκκλησίας. (Συνεχώς αναφερόμαστε στους εαυτούς μας και λέμε ότι πονούμε, για να δικαιολογηθούμε, σαν ο πόνος χωρίς πράξεις να είναι η ομολογία πίστης που μας παρέδωσαν οι Άγιοι Πατέρες μας. Αναλογιζόμαστε όμως πώς βλέπει ο Θεός όλα αυτά που κάνουμε; Προφανώς όχι, και συμπεριφερόμαστε σαν τσιφλικάδες στο τσιφλίκι μας.) Ξέρετε πόσοι άνθρωποι που δηλώνουν άθεοι και δεν πηγαίνουν στην Εκκλησία έδειξαν συμπάθεια μπροστά στην ταπεινωμένη Εκκλησία με κλειστά μεγάφωνα, νεκρές καμπάνες, κλειστές πόρτες. Περισσότερη πικρία δημιουργήθηκε ίσως σε ανθρώπους που είναι μακριά από την Εκκλησία παρά σε ανθρώπους πιστούς, γιατί οι πιστοί άνθρωποι αυτοί είναι μαθημένοι στην άσκηση, στην ταπείνωση. Πιστεύω ότι η Εκκλησία έχει εκ φύσεως διάθεση αυτοπεριορισμού. Οι πιο συνετοί στην τήρηση μέτρων υπήρξαν οι ιερείς, οι πιστοί. (Πόσο ασύνετος φαίνεστε, Σεβασμιώτατε! Οι δηλωμένοι άθεοι δείχνουν, όπως λέτε, συμπάθεια αν όχι αγανάκτηση με τα μέτρα που επέβαλαν κλειστούς Ναούς ενόψει Πάσχα, γιατί απ΄ ότι φαίνεται είναι πιο ελεύθερα πνεύματα από τους πιστούς. Η νέα αυτή πίστη του Οικουμενισμού, την οποία υπηρετείτε με τη δεσποτοκρατία και τον κεκαλυμμένο παπισμό, έγινε όντως το όπιο όχι των λαών που δεν τους επιτρέπει να αντιδράσουν απέναντι σε ένα δυνάστη Θεό, αλλά το όπιο των πιστών, των δούλων του Θεού, που δεν τους αφήνει να αντιδράσουν απέναντι στην αίρεση και στα δεσμά του διαβόλου, τα οποία σκλαβώνουν και αιχμαλωτίζουν τον άνθρωπο σε μια δαιμονική πίστη χωρίς σωτηρία. Κόπτεστε τόσο πολύ πώς θα σωθούν οι άλλοι άνθρωποι που δεν είναι ορθόδοξοι, ενώ φτάσατε στο σημείο να απεμπολείτε τις εγγυήσεις της σωτηρίας που έχουν δοθεί στους ορθοδόξους από το Θεό, θέτοντας την σωτηρία μας σε κίνδυνο. Όσοι είναι σώφρονες θα έπρεπε να υψώσουν το τείχος της Αποτείχισης γύρω τους, για να μείνουν στην Εκκλησία που διατηρεί ακόμη τις εγγυήσεις και τα εχέγγυα της σωτηρίας). 

Ερώτηση: Πολλοί λένε ότι ίσως υπήρξε μια υπερβολή στα μέτρα. Έγιναν για το καλό μας, αλλά ήταν ίσως αχρείαστα.

Απάντηση Σεβασμιωτάτου: Σίγουρα υπήρξαν υπερβολές. Είμαστε λαός της υπερβολής, είτε προς τη μια κατεύθυνση είτε προς την άλλη. Και φυσικά εκφράζω τους προβληματισμούς μου για κάποιες επιλογές ή αποφάσεις που πάρθηκαν, αλλά αυτό είναι στη ζωή. Δεν είμαστε νεκρός οργανισμός, άβουλα όντα. Δε σημαίνει ότι, όταν εφαρμόζουμε κάτι ότι συμφωνούμε και με αυτό. (Σεβασμιώτατε, είστε Μητροπολίτης! Εδώ έχουμε σύγκρουση του νόμου του Θεού με το νόμο των ανθρώπων. Στην περίπτωση αυτή έπρεπε να υπερασπίσετε τα δίκαια του Θεού. Αν φοβόσασταν το Θεό αυτό θα κάνατε! Συντάσσεστε στις μάχες που πρέπει να δώσει η Πολιτεία και αφήσατε τόσες χαμένες μάχες στο πεδίο της πίστης! Τί απολογία θα δώσετε; Πώς μπορείτε να ελπίζετε σε σωτηρία, όταν δεν υπερασπίζεστε την πίστη, όταν εξαιτίας σας θα χαθούν τόσες ψυχές! Πώς κοιμάστε; Πώς δε σας πιάνει κρύος ιδρώτας! Δεν φοβάστε το Θεό που υπάρχει και φαίνεται στους αιθέρες και στα σύμπαντα και στο κάθε λουλουδάκι και φοβάστε έναν ιό; Συνέλθετε, σας παρακαλούμε, συνέλθετε! Τί λόγια να πει κανείς;) 

Ερώτηση: Ο Χριστιανισμός δεν διδάσκει ότι το υπέρτατο αγαθό είναι η αλληλεγγύη, η προστασία των αδυνάτων; Δεν άξιζε λοιπόν τον κόπο να προστατευθούν αυτά τα αγαθά;

Απάντηση Σεβασμιωτάτου: Φυσικά και άξιζε. Γι’ αυτό και η Ιερά Σύνοδος πήρε οδυνηρές αποφάσεις. Γιατί η αγάπη η αληθινή είναι θυσιαστική. Η αγάπη που έχει στέρηση, αυτή την αγάπη ζει η Εκκλησία,όχι μόνο τώρα αλλά και τα χρόνια της κρίσης που πέρασαν. Πάντα έτσι λειτουργεί η Εκκλησία. Ως μάνα η οποία αγαπά, αγκαλιάζει τους πάντες και κυρίως τους αδυνάτους. (Ωραία αγάπη! Μια αγάπη που θα μας οδηγήσει στην απώλεια, στην κόλαση, που για τα πρόσκαιρα θα μας στερήσει τα αιώνια, που θα μας στερήσει τη σωτηρία. Αλλά ούτε και την υγεία θα μας εξασφαλίσει, άμυαλοι αρχιερείς! Κι αν δεν πέθανε ο κόσμος από τον κορωνοϊό, πέθανε από άλλες αιτίες χωρίς τη Θεία Κοινωνία. Πώς αφεθήκατε να σας εμπλέξουν σε τέτοια ψευτοδιλήμματα της Νέας Εποχής! Δε γνωρίζετε σε τι εποχές ζούμε; Οφείλατε να το γνωρίζετε. Ο άγιος Σεραφείμ Ρόουζ, ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, ο Άγιος Παΐσιος και πλείστοι άλλοι άγιοι από το 1960 βοούν! Εσείς αρκείστε στα πνευματικά μυθιστορήματα και στις αμπελοφιλοσοφίες; Οι Άγιοι Πατέρες δείχνουν το δρόμο της διαποίμανσης μιας Μητρόπολης και της διαφύλαξης της πίστης. Αυτή η στάση τους έδωσε και καρπούς θεολογικούς, απολογητικά στις αιρέσεις διατυπώθηκαν όλα τα δόγματα, άνοιξαν οι διάνοιες, η ανάγκη την ανοίγει με τη χάρη του Θεού, το άγιο πνεύμα βοά διά των ανθρώπων …… πόσα λόγια να πει κανείς; Κατήχηση στους ίδιους τους δεσποτάδες χρειάζεται). 

Ερώτηση: Τα δύσκολα δεν έχουν περάσει. Καλούμαστε να προσαρμοστούμε με ασφάλεια σε μια νέα πραγματικότητα που ανατρέπει πολλά πράγματα από τη ζωή μας. Θα ανοίξουν οι Εκκλησίες και προκύπτουν θέματα που πολλοί βλέπουν σύγκρουση επιστήμης και πίστης. Υπάρχει τρόπος να γίνει Θεία Μετάληψη και να προστατευθεί η υγεία των ανθρώπων;

Απάντηση Σεβασμιωτάτου: Χαίρομαι γι΄ αυτή την ερώτηση. Να κάνουμε μια διευκρίνιση. Όλες οι Ακολουθίες που τελούνται στην Εκκλησία δεν έχουν το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Υπάρχουν και άλλες Ακολουθίες που τελούνται στους Ναούς, όπως Εσπερινοί, Παρακλήσεις, Γάμοι, Βαπτίσεις κλπ. (Δηλαδή στα άλλα Μυστήρια και στις άλλες Ακολουθίες γίνεται διασπορά των ιών; Ω της πλάνης! Η Εκκλησία είναι ένα όλον, δεν μπορείς μόνο να απορρίπτεις τα άλλα Μυστήρια και να περιφρουρείς μόνο τη Θεία Κοινωνία. Αυτή δεν είναι κατά Χριστόν ομολογία του, δεν το καταλαβαίνετε;) Δεύτερον και πιο σημαντικό. Μιλήσατε περί επιστήμης. Ο ασφαλής τρόπος μετάδοσης της Θείας Μεταλήψεως είναι αυτός που εδώ και χιλιάδες χρόνια σχεδόν αδιαλείπτως, με ένα επαναλαμβανόμενο πείραμα, έχει αποδειχθεί ότι είναι ο πλέον ασφαλής. Η Εκκλησία τόσους αιώνες, αν είχε διαπιστώσει ότι εγκυμονούσε κινδύνους για τη ζωή των πιστών, λέτε να μην έκανε κάποια αλλαγή; Δε θα έβρισκε άλλον τρόπο; Μιλήσατε για επιστήμη. Πόσοι επιστήμονες ξεκάθαρα μπορούν να μας αποδείξουν αν κάποιος νόσησε από τη Θεία Μετάληψη; (Πρώτη φορά στη ζωή μου, αλλά σίγουρα όχι τελευταία, βλέπω κάποιον να διατυπώνει τόσες πλάνες, για να κάνει μια ομολογία. Πάλι καλά, γιατί αυτή η κατρακύλα πάει και πιο κάτω. Εδώ ας πούμε: Αν δεν μεταδίδονται ασθένειες με τη Θεία Κοινωνία, τότε δε θα χώριζαν ζευγάρια από θρησκευτικό γάμο, λέει ιερέας “Φωτισμένος ιερέας”). 

Ερώτηση: Λένε οι επιστήμονες ότι αν εγώ και ο κ Παπαθανασίου χρησιμοποιήσουμε το ίδιο ποτήρι και ο ένας από τους δύο είναι άρρωστος, θα μεταδοθεί στον άλλον.

Απάντηση Σεβασμιωτάτου: Μην μπερδεύετε το ποτήρι ή το ποτηράκι, με το οποίο μπορούμε να πιούμε στην υγεία μας και σας εύχομαι στην υγειά σας, μην το μπερδεύουμε με το Ποτήριο της Ζωής, με το Άγιο Ποτήριο και την Αγία Λαβίδα, που δεν είναι κουτάλι ούτε κουταλάκι! Και θα ήθελα να παρακαλέσω με πολύ σεβασμό και με πολλή αγάπη, έχει δικαίωμα κάθε άνθρωπος να μην πιστεύει, κάθε άνθρωπος μπορεί να τα θεωρεί όλα αυτά ότι είναι παραμύθια για τις γριές, ότι είναι το όπιο του λαού, ό,τι θέλει μπορεί να πιστεύει, είναι ελεύθερος είναι σεβαστό. Κανείς δεν υποχρεούται να προσέλθει στη Θεία Ευχαριστία και στη Θεία Μετάληψη, αλλά να μην προσβάλλει ένα λαό, μία παράδοση εκατομμύρια Ορθοδόξων σε όλη την Οικουμένη, οι οποίοι μεταλαμβάνουν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού που είναι η ζωή μας, που δεν είναι κάτι το μαγικό. (Παράδοση ενός λαού είναι η Θεία Κοινωνία, Σεβασμιώτατε; Το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου στηρίζει την Οικουμένη! Το αίμα σας έπρεπε να χύσετε γι΄αυτό, ανάξιοι Αρχιερείς, σαν την ανώτερη πατρίδα, τον Παράδεισο. Αν η πατρίδα μας είναι ο ουρανός, θέλει κι αυτή η πατρίδα πνευματικό πόλεμο, για να δικαιούμαστε να την κατοικήσουμε. Αν η πολιτεία μας στον ουρανό υπάρχει, ανήκετε στα στρατεύματά της, Άγιοι Αρχιερείς, μαζί με την Υπέρμαχο Στρατηγό, με τους Αγγέλους, τους Αρχαγγέλους, όλους τους Αγίους που βοηθούν όσους μάχονται για την πίστη, όπως βοηθούσαν και όσους μάχονταν γι΄αυτή την πατρίδα, γιατί πια κανείς δε μάχεται ούτε για την πατρίδα ούτε για την πίστη. Ω σκότος ψηλαφητό!) Δεν μεταλαμβάνουμε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, για να μην αρρωστήσουμε, μεταλαμβάνουμε γιατί θέλουμε να ενωθούμε με το Θεό, να γίνουμε ένα μαζί Του. (Μεταλαμβάνουμε και για να μην αρρωστήσουμε , Σεβασμιώτατε! Δηλαδή αν το ενεργό οξυγόνο είναι καλή θεραπεία και είναι καλό φάρμακο, η όντως ζωή δεν είναι; Πόσες ιάσεις έχουμε δει να γίνονται άμα τη Μεταλήψει των θείων δώρων; Και σαν φάρμακο έπρεπε να το διαδώσετε εν μέσω μιας πανδημίας, έπρεπε να το διαφημίσετε, να το ομολογήσετε, να προκαλέσετε τους ασθενείς από covid-19 να κοινωνήσουν, να προκαλέσετε το σύστημα, να το εισηγηθείτε, να προσπαθήσετε να το εντάξετε στα μέτρα των λοιμωξιολόγων. Σε ορθόδοξη χώρα ζούμε! Δεν διαβάσατε ποτέ την ακολουθία της Θείας Μετάληψης για να συναντήσετε την αδιάσειστη πίστη των Αγίων περί της υγείας που παρέχεται από το Άγιο Ποτήριο; «Τό Σῶμά σου τό ἅγιον, Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ὁ Θεὸς ἡμῶν, γένοιτό μοι εἰς ζωήν αἰώνιον, καί τό Αἷμά σου τό τίμιον εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν. Γένοιτο δέ μοι ἡ εὐχαριστία αὕτη εἰς χαράν, ὑγείαν καὶ εὐφροσύνην·» Και σε άλλο σημείο: «καταξίωσόν με ἀκατακρίτως μεταλαβεῖν τῶν ἀχράντων καί ἀθανάτων καί ζωοποιῶν καί φρικτῶν Μυστηρίων σου, εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν καί εἰς ζωήν αἰώνιον· εἰς ἁγιασμόν καί φωτισμόν καί ῥώμην καί ἴασιν καί ὑγείαν ψυχῆς τε καί σώματος·» Τι επιστημονικά κριτήρια χρειάζεστε, για να αποδείξετε το υπέρλογο θαύμα της Θείας Κοινωνίας; Αντίθετα εσείς ουσιαστικά συνομολογήσατε ότι ο ιός μεταδίδετε με το σάλιο. Μόνο ο Αμβρόσιος αφόρισε τους βλάσφημους και ΑΞΙΟΣ! Μόνο αυτός είναι έ-ξυπνος; Μόνο αυτός φοβάται το Θεό;) Πόσοι άνθρωποι ετοιμοθάνατοι στην κλίνη του θανάτου παρακαλούν με δάκρυα και ζητούν πριν πεθάνουν να κοινωνήσουν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού; Δεν πρέπει να τους σεβαστούμε λίγο; (Τελικά αυτή η φαινομενική ομολογία, μόνο ομολογία δεν είναι. Η ομολογία για την πίστη θέλει αγώνα, κόπο, μόχθο, ενασχόληση, καλλιέργεια, προετοιμασία, και να ζεις , να βιώνεις φυσικά. Τί κάνετε σε αυτή την Ιεραρχία τόσες ώρες και μέρες; Με τι ασχολείστε στις Μητροπόλεις; Ασχολείστε καθόλου με το λόγο του Θεού; Τόσες βλασφημίες, ανακρίβειες και προχειρότητες από Δεσπότη σε βασικά θέματα της πίστης πού οφείλονται άραγε;)

Ας κοιτάξουμε να κάνουμε ο καθένας σωστά τη δουλειά του. Να κοιτάξουμε να βρούμε εμβόλια, (ΈΛΕΟΣ! ΕΛΕΟΣ ! Ευθεία επίθεση στην αθάνατη ψυχή μας κάνετε, Σεβασμιώτατε! Ως αρχάγγελος τους Αντιχρίστου μας οδηγείτε σε αρραβώνα με τον κοσμοκράτορα, προωθώντας, δίνοντας γραμμή και εσείς, όπως και ο Ιερόθεος Βλάχος, υπέρ των εμβολίων . Γιατί προτρέχετε; Γιατί δεν περιμένετε τη Σύνοδο να αποφανθεί; Από τη μια διαλαλείτε ότι μόνο τις αποφάσεις της Συνόδου πρέπει να ακολουθούμε και όχι μεμονωμένες φωνές κι από την άλλη παίρνετε θέση υπέρ των εμβολίων ελαφρά τη καρδία; Γιατί δημιουργείτε κλίμα υπέρ του εμβολίου; Δε γνωρίζετε ότι ανησυχεί ο λαός, ότι δεν είναι καθαρή υπόθεση η υπόθεση των εμβολίων; Γιατί πάτε να το περάσετε έτσι ύπουλα στο λαό; Δε γνωρίζετε ότι αυτό είναι ένα θέμα που διαχρονικά έχει απασχολήσει την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος στο παρελθόν και τοποθετήθηκε αρνητικά και με μεγάλο σκεπτικισμό; Τί προσπαθείτε να κάνετε τώρα με όχημα τον κορωνοϊό; Προωθείτε τη Νέα Τάξη και τη Νέα Εποχή του Αντιχρίστου. Ντροπή και όνειδος!) να βρούμε φάρμακα, να έχουμε κλίνες στις εντατικές, να έχουμε φάρμακα για όλους και όχι μόνο για όσους έχουν χρήματα και οικονομική δυνατότητα, πρόσβαση για όλους, τεστ για τον κορωνοϊό για όλους, τεστ για τους ιούς για όλους και ας αφήσουμε τη Θεία Μετάληψη και την πίστη αυτού του λαού, που είναι πίστη όλων των ανθρώπων ανεξαιρέτως, χωρίς χρώμα, χωρίς ιδεολογία, χωρίς ιδεοληψία. Το παρακαλώ σαν σεβασμό στον πυρήνα της ελευθερίας και της εσωτερικής ζωής του κάθε ανθρώπου.

Ερώτηση: Όλοι μπορούμε να πιστεύουμε, ο καθένας με τον τρόπο του. Θα ήθελα μία διευκρίνιση στο εξής: Δε διαχωρίζεται το Σώμα και το Αίμα του Χριστού από το μέσο της μετάδοσης, δε θα μπορούσε να βρεθεί ένας τέτοιος διαχωρισμός, για να καθησυχαστούν και αυτές οι επιστημονικές επιφυλάξεις που εκφράζονται;

Απάντηση Σεβασμιωτάτου: Καταρχάς από τη φύση της η επιστήμη έχει μέσα της διαφωνία. (Εμείς το γνωρίζουμε αυτό. Δεν ξέραμε ότι κι εσείς το γνωρίζετε. Αν συμφωνείτε ότι έτσι είναι τότε γιατί μας επιβάλλουν σα Θεό την επιστήμη κάθε φορά και δε σηκώνουν αντιρρήσεις; Μόνο για τη Θεία Μετάληψη αντιδράτε με αυτό τον τρόπο;) Για όλα τα άλλα θέματα δηλαδή συμφωνούν οι επιστήμονες μεταξύ τους; Εδώ δε συμφώνησαν αν πρέπει να κάνουμε εμβόλιο για τη γρίπη ή όχι, την κοινή γρίπη.Ή μήπως έχουν συμφωνήσει και δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι; Ας λύσουν πρώτα τα πιο βατά, τα αντικειμενικά πράγματα και μετά ας πιάσουν τα Μυστήρια των Μυστηρίων και το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Άλλωστε και οι ίδιοι ομολογούν, οι περισσότεροι τουλάχιστον, ότι δεν έχουν τεκμήρια επιστημονικά πως ο ιός μεταδίδεται από τη Θεία Μετάληψη. Έχετε κάποιον που ρητά και ονομαστικά μπορεί ο άνθρωπος να μας το δηλώσει ξεκάθαρα; Ναι κύριοι, με τη Θεία Μετάληψη μεταδίδεται και έχω αυτές τις αποδείξεις. Μα είναι δυνατόν να μιλάμε με υποθέσεις;

Ερώτηση: Σεβασμιώτατε, διευκρινίζοντας ότι ανήκω στους ανθρώπους που πιστεύουν και με πολύ σεβασμό, λέω αυτό που λέω: Εσείς θα αναλαμβάνετε την ευθύνη προσωπικά να κοινωνήσετε κάποιους ανθρώπους τρίτης ηλικίας, τον πατέρα μου παραδείγματος χάρη, που θα ερχότανε στην Εκκλησία με απόλυτη πίστη και απόλυτο σεβασμό και απόλυτη εμπιστοσύνη και στη συνέχεια να μαθαίνατε ενδεχομένως ότι ασθένησε και απεβίωσε; Αυτό θα το σήκωνε η συνείδηση ενός Ιερέα; Και σας ρωτάω,επαναλαμβάνω, με πάρα πολύ μεγάλο σεβασμό.

Απάντηση Σεβασμιωτάτου: Καταρχάς εγώ δεν είμαι άξιος και κανείς από μας να κρίνει την πίστη κανενός. (Αυτό δεν μπορούμε να το καταλάβουμε πώς το εννοούν, όταν το λένε. Φυσικά και η πίστη μετριέται. Αυτό δεν είναι φιλάνθρωπο που το λέτε έτσι, Σεβασμιώτατε, κι εσείς κι ο Αρχιεπίσκοπος. Αυτό είναι μισανθρωπία, γιατί με αυτό το σκεπτικό δεν κατηχείτε, δε διδάσκετε την πίστη. Η πίστη δεν είναι ένας αχαρτογράφητος χώρος. Η πίστη είναι κάτι συγκεκριμένο και απτό και θα βοηθούσε πολύ τους πιστούς, αν τους διδάσκατε την ορθή πίστη, για να μην πελαγοδρομούν και χάνονται στις ποικίλες πλάνες. Βοηθήστε το ποίμνιο, μάθετέ του να κάνει προσευχή, πώς να σκέφτεται, πώς να φρονεί, ξεθολώστε το νου του να αρχίσει να διακρίνει τις πλάνες, βοηθήστε το να ηρεμήσει, να γαληνέψει, να απολαύσει, να στερεωθεί, να μην είναι έρμαιο). Έτσι να μην αισθάνεστε την ανάγκη να μου το πείτε αυτό το πράγμα. Κάθε ένας είναι μοναδικός και ανεπανάληπτος και ο Θεός γνωρίζει την καρδιά του κάθε ανθρώπου. Ούτε εγώ έχω παραπάνω πίστη από σας ούτε όποιος έχει το σχήμα του κληρικού ή του Αρχιερέα. Να το ξεκαθαρίσουμε αυτό και κάθε άνθρωπος είναι μέσα στην αγκαλιά του Θεού και αγαπά ο Θεός τους πάντες, ο Θεός μας αγαπάει όλους. (Τί ακατάσχετη αγαπολογία- μπουρδολογία! Φανερώνει τόση αμηχανία! Όλους τους αγαπάει ο Θεός, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι όλοι έχουν την ίδια πίστη. Φυσικά τα ράσα δεν κάνουν τον παπά, αλλά θα έπρεπε, Σεβασμιώτατε, να τιμάτε το ράσο σας. Το ράσο σας και οι μήτρες σας θα έπρεπε να αντικατοπτρίζουν πίστη, ισχύ, δύναμη, εξουσία πνευματική, χαρίσματα, θείο φωτισμό. Πού είσαι, Χρυσόστομε, να ανακαινίσεις την Εκκλησία του Χριστού, να τη θεραπεύσεις, να την εξυγιάνεις!) Όσον αφορά αυτό που είπατε, θα σας φανεί παράδοξο, αλλά πρέπει λίγο να φιλοσοφήσετε την απάντηση που θα σας δώσω και να μην την κρίνετε επιφανειακά. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, δηλαδή να δώσω το Σώμα και το Αίμα του Χριστού σε έναν άνθρωπο που ήρθε με τη θέλησή του, με την πίστη του και με τις σωστές πνευματικές προϋποθέσεις, όχι γιατί του το είπε η κόρη του και τον πήρε από το χεράκι, ούτε γιατί τον φόβισε κάποιος και του είπε, ότι αν δεν κοινωνήσεις δεν θα πας π.χ στον παράδεισο.

Ένας άνθρωπος, λοιπόν, ο οποίος μετά φόβου Θεού Πίστεως και Αγάπης προσήλθε να μεταλάβει το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, αν αυτός ο άνθρωπος έφευγε μετά από τη ζωή, εγώ θα το θεωρούσα σημάδι ευλογίας. Μακάρι να φύγω και εγώ κοινωνημένος. Να κοινωνήσω και να πεθάνω με αυτό τον τρόπο. Εγώ θα ανησυχήσω, αν ένας άνθρωπος, πριν φύγει από αυτή τη ζωή ,φύγει ξεστομίζοντας παράπονα, γκρίνια, φύγει με θυμό, αγανάκτηση. Τι πιο ωραίο να φύγει κανείς ήρεμος και γαλήνιος; (Να και μια σωστή κουβέντα! Πιστεύω να μην ήταν τόσο δύσκολο να κάνετε έναν ορθό συλλογισμό, σπάζοντας τα προφανή. Δεν πιστεύω να στραμπουλίξατε τον εγκέφαλό σας! Είδατε που αν θέλετε, μπορείτε; Πιστεύω να μην θεωρηθεί ασυγχώρητη η ειρωνεία αυτή. Τη θεωρώ οργανικό μέρος μέσα στην κριτική που κάνουμε σε θέματα πίστης για τα δημόσια λεχθέντα και νομίζω συγχωρείται.)

Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του ο Σεβασμιώτατος ετόνισε:

«Ο λαός μας έχει δυσκολευτεί πάρα πολύ και ήρθε στα όρια της αγανάκτησης λόγω της δυσκολίας, γενικότερα, όχι μόνο για τα θρησκευτικά θέματα, αλλά και γι’ αυτά που έρχονται, για τις ανησυχίες που έχει, για τα οικονομικά, για την ανεργία, αν θα ξαναγυρίσει στην δουλειά του, αν θα ξαναβρεί την κανονικότητά του. Μην τον ερεθίζουμε και άλλο με θέματα που είναι η τελευταία του ελπίδα, η μόνη του ελπίδα και η μόνη του παρηγοριά, που είναι η πίστη, που είναι το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας». (Ξέρετε κάτι, Σεβασμιώτατε; Άθελά σας ομολογήσατε ότι είμαστε σε συνθήκες ακραίου διωγμού και δε μας έχει απομείνει τίποτε άλλο από τη Θεία Κοινωνία. Και πραγματικά έτσι είναι! Μόνο που εσείς δεν το καταγγέλλετε και δεν το ομολογείτε, αλλά συμπράττετε σε όλο αυτό).

Δείτε σχετικά:
 Μάσκες, αντισηπτικά και Άγιος ο Θεός
– Ο Σωτήρης Τσιόδρας και ο χωροφύλακας με το χαντάκι…
– Με επιστολή τους οι γιατροί σε Πρωθυπουργό και ΔΙΣ παρεμβαίνουν για το άνοιγμα των Ναών
– π.Θεόδωρος Ζήσης, Προσβολή των δογμάτων της Εκκλησίας και της Ιερότητας των Ναών
– Ο βαθιά θρησκευόμενος Χαρδαλιάς και η ιδιότυπη πίστη του
– Kαταγγελία καθηγητή του ΑΠΘ για τον Τσιόδρα και η δήλωση του Σωτήρη Τσιόδρα
– Ο γέροντας Γαβριήλ τοποθετείται για τα θέματα της επικαιρότητας
– Ευτυχώς που υπάρχουν τολμηροί Ιερείς που βοήθησαν και κοινώνησαν το ποίμνιο εν μέσω του εγκλεισμού
– «Όλοι σχεδόν οι Μητροπολίτες της Ελλάδος… είναι Προδότες του Χριστού και της Εκκλησίας» Καλαβρύτων Αμβρόσιος