Πώς να μην ταράξει τα ύδατα ο Επίσκοπος που ταπεινά αγρυπνά και με την προσευχή του «κατεβάζει» τα σύμπαντα και ενώ πονάει η ψυχή και θλίβεται βαθύτατα, έχει το σθένος η καρδιά του να μιλάει με ευθύτητα! (Μητροπολίτης Αμβρόσιος)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Με αφορμή την επιστολή του Επισκόπου Αμβροσίου, πρώην Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας σε κληρικούς και λαϊκούς, θα αναδείξουμε όσο μπορούμε από τη θέση μας το θέμα που τίθεται. Είναι αλήθεια πως διακατέχεται από τη βαθιά συναίσθηση της ευθύνης για την πορεία της πνευματικής πρωτίστως και κοινωνικής μας ζωής, απέναντι σε φαινόμενα διχασμού του ποιμνίου στους κόλπους της Εκκλησίας.

Το να διαβάζουμε τα σημεία των καιρών είναι δείγμα ότι δεν ανήκουμε στη μερίδα των υποκριτών της εποχής μας, σύμφωνα με τα λόγια του Κυρίου μας «Ὑποκριταί, τό μέν πρόσωπον τοῦ οὐρανοῦ γινώσκετε διακρίνειν, τά δέ σημεῖα τῶν καιρῶν οὐ δύνασθε γνῶναι;». Η εξέταση των σημείων των καιρών είναι λόγος από τη διδασκαλία του Κυρίου και κατά τον ιερό Χρυσόστομο, οι Ιουδαίοι «τό μέγιστον σφάλμα ἐσφάλησαν», ακριβώς, επειδή δεν εξέταζαν τα σημεία των καιρών. Αν εξέταζαν τα σημεία των καιρών, δε θα είχαν απορρίψει τον Ιησού Χριστό και δε θα επρόκειτο να προσκυνήσουν στο μέλλον τον Αντίχριστο. Mας δόθηκαν τα σημεία των καιρών ώστε, όταν αυτά θα συμβαίνουν να μην τα βλέπουμε ως παράξενα και τρομακτικά. Αντίθετα, να είμαστε προετοιμασμένοι, να τηρούμε τη σωστή στάση και να γρηγορούμε για να μη μετακινηθούμε από την Πίστη.

Πώς να μην ταράξει τα ύδατα ο Επίσκοπος που ταπεινά αγρυπνά και με την προσευχή του «κατεβάζει» τα σύμπαντα και ενώ πονάει η ψυχή και θλίβεται βαθύτατα, έχει το σθένος η καρδιά του να μιλάει με ευθύτητα! 

Έτσι λοιπόν, βλέποντας τα σημεία των καιρών ο Επίσκοπος Αμβρόσιος σπεύδει να μας αφυπνίσει, να μας νουθετήσει και να μας προφυλάξει από τις συνέπειες της απιστίας και της βλασφημίας απέναντι στο Πανάγιο πρόσωπο του Κυρίου μας. Τα σημεία για τα οποία μιλούσε ο Χριστός στους Ιουδαίους είχαν πνευματικό νόημα, γιατί μαρτυρούσαν για τον ίδιο ότι είναι τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος. Και στις μέρες μας, δίνονται αντίστοιχα σημεία που αποδεικνύουν ότι: «Ἰησοῦς Χριστός χθές καί σήμερον ὁ αὐτός καί εἰς τούς αἰῶνας». (Εβρ. 13,8)

Τα αντιλαμβάνονται αυτά τα σημεία οι πιστοί ανάλογα με την καθαρότητα της καρδιάς τους, που εξαρτάται από την τήρηση των εντολών του Χριστού, αλλά και όσοι, μπορούν και αναγνωρίζουν την πνευματική διάσταση των γεγονότων. Όσοι αγαπούν τον Χριστό και φυλάττουν τις εντολές του, όπως ο ίδιος είπε: «ὁ ἔχων τάς ἐντολάς μου καί τηρῶν αὐτάς, ἐκεῖνός ἐστιν ὁ ἀγαπῶν με· ὁ δέ ἀγαπῶν με ἀγαπηθήσεται ὑπό τοῦ πατρός μου, καί ἐγώ ἀγαπήσω αὐτόν καί ἐμφανίσω αὐτῷ ἐμαυτόν». (Ιω. 14,21).

Μήπως, σήμερα δεν είναι σημείο η χρήση της μάσκας εντός του Ιερού Ναού, από τον φόβο της μετάδοσης του ιού; Σημείο δεν είναι η αποστασιοποίηση των πιστών από την ιερή προσκύνηση των αγίων εικόνων και των αγίων λειψάνων, του ασπασμού με ευλάβεια στο χέρι του ιερέως, τη λιτάνευση των θαυματουργών αγίων εικόνων, με τα οποία λαμβάνουμε τη χάρη του Τριαδικού Θεού; Σημείο δεν είναι η αμφισβήτηση της μετάληψης της Θείας Κοινωνίας, που κρίνεται ως επικίνδυνη για τη μετάδοση του κορωνοϊού; Σημείο είναι ο κατατρεγμός των πιστών, τα πρόστιμα, το κλείσιμο των ιερών ναών, ο περιορισμός των προσερχομένων εντός αυτών, η απαγόρευση των λιτανειών, η επέλαση των θεομηνιών και τόσα ακόμη, που πρόκειται να έρθουν… 

Μας τα αποκαλύπτει λοιπόν ο Θεός, δια των δικών Του Ποιμένων, ώστε να αντιληφθούμε τα αίτια, να γνωρίσουμε την δική μας πνευματική κατάσταση και την συνολική πνευματική κατάσταση της κοινωνίας και να έρθουμε σε μετάνοια. Η γενικευμένη αποστασία και αμετανοησία εκφράζεται και με αντίχριστους νόμους από τους πολιτικούς. Έλεγε ο άγιος Παΐσιος ότι «το να ενδιαφέρεται κανείς τώρα και να ανησυχεί για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το έθνος μας είναι Ομολογία, γιατί η Πολιτεία τα βάζει με τον Θείο Νόμο. Ψηφίζει νόμους ενάντιους στον Νόμο του Θεού». Έτσι λοιπόν, όσοι ακούν τη φωνή του Θεού και της συνείδησης θα αντιδράσουν στους ανθρώπινους νόμους και θα επέλθει ο διχασμός ανάμεσα στους πιστούς και σε αυτούς που θα συμμορφώνονται με τους αντίχριστους νόμους. 

Ας επικεντρωθούμε σε ένα από τα σημεία των καιρών, όπως το επιθυμεί ο Επίσκοπός μας κ. Αμβρόσιος, τη χρήση της μάσκας μέσα στον Ορθόδοξο Ιερό Ναό. Υποχρεωτικά η μάσκα στον πιστό, για να εισέλθει στον Ι. Ναό λέει, η πολιτεία και το εφαρμόζει η Ιεραρχία. Πόσοι από την Ιεραρχία μας είπαν ότι δε συμφωνούν; 

Πόσοι έκαναν Ομολογία; Πόσοι είπαν; «Μη φοράτε μάσκα, φυλακίζει την πίστη»! Είναι απιστία και άρνηση του Χριστού. Είναι βλασφημία στον Πανάγιο Τριαδικό Θεό. Είναι βλασφημία στο άγιο Πνεύμα, απιστία και ασέβεια. Είναι προσβολή στην Ορθόδοξη Πίστη και ζωή. Αλλοίωση και γελοιοποίηση της Ορθόδοξης λατρείας. Μασκοφορεμένη ασέβεια και βλασφημία του Χριστού. Πόσοι είπαν; Τα παιδιά σας να μη βάλουν ποτέ τους μάσκα! Είναι προτιμότερο να μείνουνε λίγους μήνες χωρίς γράμματα! Είναι απιστία, εικονομαχία, Θεοτοκομαχία και αγιομαχία, αίρεση της μόλυνσης από τα Ιερά και τα Θεία. Είναι μια απαξίωση του ανθρωπίνου προσώπου. Απαξίωση τοῦ κατ’ εἰκόνα. Είναι πρωτίστως βλασφημία του Θεού. Παραβίαση της εντολής που λέγει ότι «ἀνακεκαλυμμένῳ προσώπω» να λατρεύουμε τον Θεό. Παραβίαση του 62ου Κανόνα της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου που απαγορεύει να φοράμε προσωπεία. Πόσοι είπαν; Κανείς να μη φορέσει μάσκα στην εορτή της Παναγίας μας! Η Μητέρα μας θέλει να δει τα πρόσωπά μας. Θέλει να δει την πίστη μας. Θέλει να μας ασπαστεί. Θέλει να μας ευλογήσει. Σε αγαπάμε Παναγία μου, και είμαι σίγουρος ότι τα παιδιά σου, θα σου δώσουμε αυτή τη χαρά! Πόσοι είπαν; Φοράμε την Ορθοδοξία και τον Χριστό στο πρόσωπο και την καρδιά μας.

Ελάχιστοι, μια χούφτα, αλλά παλικάρια του Χριστού μας με αγνή και καθαρή την ψυχή! Ομολογητές της Πίστεώς μας!

Στους σημερινούς Επισκόπους, που μοιάζουν με τους Φαρισαίους της εποχής του Χριστού, μην κάνουμε αδιάκριτη υπακοή σαν τα άλογα πρόβατα στους παράνομους τυράννους και στους Αρχιερείς της αισχύνης, της εποχής του Προφήτου Ηλιού. Υπάρχει και η αγία ανυπακοή στους Αρχιερείς του Οικουμενισμού, που τολμούν και εξισώνουν τη μία και μόνη Αλήθεια του Χριστού με τις αιρέσεις, ονομάζοντας τις αιρέσεις «εκκλησίες» και αφήνουν την αμφιβολία και την ιδέα ότι μπορεί ο πιστός να μολυνθεί από τον ιό μέσα στον Ιερό Ναό ή από τον συμπροσευχόμενο πιστό Ορθόδοξο αδελφό. Πώς είναι δυνατόν να εξομοιώνουν τον Ιερό Ναό με μία αίθουσα συναθροίσεων και τον βαπτισμένο Ορθόδοξο πιστό και μοναχό να τον εξισώνουν με τον αιρετικό που στερείται χάρη από άγια Μυστήρια, και χάνει τη σωτηρία. Κι όταν ο Ορθόδοξος πιστός αντιδρά να του μιλούν με τρόπο ειρωνικό και απαξιωτικό. 

Έτσι λοιπόν, έχει επέλθει και συντηρείται ο διχασμός ανάμεσα στους υπέρμαχους για τη χρήση της μάσκας και μέσα στο ναό και έξω από τον ναό και στους παραδοσιακά πιστούς που με Πίστη στον Θεό, έχουν εναγκαλιστεί την αγιοπατερική θέση και αγωνίζονται πρωτίστως για την καθαρότητα της ψυχής και δευτερευόντως για την υγεία του σώματος.

Η εικόνα αυτή μεταφέρεται και στην κοινωνία, στην ιατρική και την επιστημονική κοινότητα, στον χώρο εργασίας, στον χώρο της παιδείας και στην οικογένεια. Δεν αλλάζει κάτι, έχει να κάνει με την πίστη και με την επιστημονική γνώση που υπηρετεί τον άνθρωπο και όχι τις κάθε αντίχριστες πολιτικές και σκοπιμότητες. Είναι θέμα ελευθερίας και επιλογής του αυτεξουσίου μας, ή είμαστε πιστοί ή δεν είμαστε. Όπου κι αν βρεθούμε τον ίδιο εαυτό κουβαλάμε, από εμάς εξαρτάται εάν θέλουμε να σώσουμε την ψυχή μας και να την δώσουμε στον Θεό. Με το ζόρι ο Θεός δε μας σώζει. Σέβεται την ελευθερία μας. 

Η χρήση της μάσκας είναι άρνηση της χάριτος του Θεού και άρνηση της παρουσίας του Θεανθρώπου Χριστού εντός του Ιερού Ναού και εντός της ψυχής του Ορθοδόξου Χριστιανού. 

Χαιρόμαστε για την Ομολογία του Μητροπολίτη πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβροσίου και του ευχόμαστε να αγιάσει ως Ομολογητής Επίσκοπος του Κυρίου:

Αδελφοί μου Κληρικοί και Λαϊκοί,

 «Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου!» Ο Θεός, ως φιλόστοργος Πατέρας, είναι Προστάτης στα παιδιά Του, τα οποία προσεύχονται ανελλειπώς, νηστεύουν, αγωνίζονται και συγχρόνως είναι έτοιμα να θυσιάσουν ακόμη και την ζωή τους, δηλ. να αναδειχθούν Νέοι Μάρτυρες, υπερασπιζόμενοι την Ορθοδοξία μας και τα δικαιώματα του Θεού στην σύγχρονη Κοινωνία των Αθέων και Μάγων Πολιτικών, οι οποίοι μας κυβερνούν!

 «Κύριε, σώσον τους ευσεβείς», κραυγάζω μέσα από τα τρίσβαθα της ταλαίπωρης Επισκοπικής καρδιάς μου!

 Εμείς ξεκαθαρίζουμε σήμερα τη θέση μας: – Εισέρχομαι στον ναό και φοράω την μάσκα;

 Αυτό σημαίνει ότι φοβάμαι μη μολυνθώ! Άρα δεν πιστεύω στη δύναμη του Χριστού! Δηλ. αρνούμαι τον Χριστό!

 + Ο πρ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος

Αίγιον, 31 Αυγούστου 2020

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Μητροπολίτης Δημητριάδος: Κανείς δεν καταδιώκει την πίστη μας και κανείς δεν θέλει να σταματήσει να λειτουργεί η Εκκλησία
Απάντηση στον επίσκοπο Γόρτυνος Ιερεμία και προς όλους τους Αρχιερείς
Η Νέα εικονομαχία ξεκίνησε για τα καλά
Πόσο απέχει η αντίδραση από την αντίσταση και την επανάσταση;
Timeo Danaos et dona ferentes
Ο “αιμοσταγής” αγκαλίτσας
Δεν φόρεσε μάσκα μέσα στον Οίκο του Θεού, συνελήφθη και οδηγήθηκε στο Τμήμα
Οι λοιμωξιολόγοι έγιναν λειτουργιολόγοι και οι λειτουργιολόγοι έγιναν λαγοί
Σε καιρούς μαζικής παράκρουσης
Οι μασκοφόροι και οι υποστηρικτές τους, δεν άκουσαν για τα θαύματα της Παναγίας;
Η προώθηση της μάσκας στους Ναούς από τον Αρχιεπίσκοπο (ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ)
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ
Μητρ. Αμβρόσιος: “ξυπνήστε από το λήθαργο στον οποίο σας έχουμε υποβάλει εμείς οι εκκλησιαστικοί…
Ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου
Ο Αμβρόσιος τα είπε έξω απ’ τα δόντια για τον Κορονοϊό!