Ο κορωνοϊός, ως υποτακτικός του Θεού, κάνει υπακοή στο Θείο θέλημα και όχι στο ανθρώπινο θέλημα που το αιχμαλωτίζει ο φόβος.

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Είναι ζώσα η ψυχή του ανθρώπου, ζώσα και πάντοτε διψασμένη για ζωή και τίποτα δεν μπορεί να την ξεδιψάσει εκτός από τη ζωή, την αληθινή και άμεση ζωή. Αληθινή και άμεση ζωή είναι μονάχα η ζωή εν Θεώ, εν τω ζώντι Θεώ.

Η σωματική τροφή προορίζεται για το σώμα, η πνευματική τροφή για την ψυχή. Το σώμα πρέπει να τρέφεται για να συνεχίσει να υπάρχει, η ψυχή πρέπει να τραφεί για να ζήσει. Στο σώμα δίνουμε τροφή της γης επειδή το σώμα είναι από την γη. Στην ψυχή δίνουμε τροφή ουράνια επειδή η ψυχή είναι από τον ουρανό.

Αν με ρωτούσε σήμερα ένας νεαρός άνθρωπος πώς να σώσει την ψυχή του θα του απαντούσα: «Πάρε πάνω σου τη φροντίδα κάποιου άλλου. Κάθε ανθρώπινη ψυχή που δεν γνωρίζει τη μέριμνα για τον άλλο παρά αποκλειστικά τη μέριμνα για τον εαυτό της, ή έχει χαθεί ή βρίσκεται ήδη στο χείλος της απωλείας. Τα πάντα για την ψυχή, την ψυχή για τίποτα στον κόσμο». Από το βιβλίο «αγιοπνευματικές διδαχές για τον Θεό και τους ανθρώπους», προέρχονται αυτά τα λόγια του αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς. Ενός σύγχρονου αγίου, που αμέσως αγαπήθηκε από τους Ορθόδοξους πιστούς για τον τρόπο της ομιλίας του και για την ένθερμη καρδιά του, με τις διδαχές της πίστης και της ελπίδας για την αιώνια ζωή. Όπως, επίσης και ο άγιος Νεκτάριος μέσα από το συγγραφικό του έργο με το «Το γνώθι σαυτόν», μας μεταφέρει τη χάρη και την ευλογία του Κυρίου με τα εξής λόγια: «Πόσο ὡραία, πόσο εὐχάριστη, πόσο χαριτωμένη εἶναι ἡ εἰκόνα ἐκείνου πού ἐλπίζει στόν Θεό πού σώζει, στόν Θεό τῶν οἰκτιρμῶν, τόν Θεό τοῦ ἐλέους, τόν ἀγαθό καί φιλάνθρωπο Θεό. Αὐτός πού ἐλπίζει στόν Κύριο, εἶναι γεμάτος πίστη καί ἀγάπη πρός τόν Θεό, ζεῖ ἔχοντας θάρρος στήν ἀγαθή του συνείδηση, ἐμφανίζεται μέ τήν παρρησία γιοῦ ἀπέναντι στόν οὐράνιο Πατέρα του καί Τόν ἐπικαλεῖται γιά νά ἔλθει ἡ βασιλεία Του στή γῆ καί τό θέλημά Του νά πραγματώνεται στή γῆ ὅπως καί στόν οὐρανό». 

Σήμερα αντιθέτως, μας γεμίζουν θλίψη και πικρία τα λόγια και οι πράξεις της επίσημης Ορθόδοξης Ιεραρχίας. Όπως επίσης και οι πρόσφατες τοποθετήσεις του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσοστόμου, που συμφωνεί με τα μέτρα των ειδικών, τα οποία λαμβάνονται από την Κυβέρνηση για τον περιορισμό της πανδημίας. Στις 04-11-20, ο Υπουργός Υγείας της Κύπρου ανακοίνωσε τα νέα μέτρα για τον κορωνοϊό. Την επόμενη μέρα ο κ. Χρυσόστομος μιλώντας στο διαδικτυακό κανάλι REPORTER, επιβεβαίωσε την πλήρη συμφωνία με τα μέτρα αυτά και κλήθηκε να τα σχολιάσει τονίζοντας ότι θα έπρεπε να ήταν ακόμη πιο αυστηρά. Αναφέρθηκε σε οδηγίες που ήδη δόθηκαν στους ιερείς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, ώστε να είναι πολύ προσεκτικοί. Δεν επιθυμεί ούτε να κολλήσουν οι ίδιοι, ούτε όμως να μεταδώσουν την ασθένεια σε άλλους. Έτσι, ευχήθηκε να ακολουθήσουν όλοι τον τρόπο που ενεργεί και σκέφτεται η Εκκλησία και να τη μιμηθούν ώστε ο κορωνοϊός να φύγει από την Κύπρο.

Ο κ. Χρυσόστομος θεωρεί επιβεβλημένη τη συμμόρφωση κλήρου και λαού με τα μέτρα και τη χρήση της μάσκας στον ιερό ναό. Σύμφωνα με τις οδηγίες της Αρχιεπισκοπής, οι ιερείς θα φορούν τη μάσκα εκτός από την ώρα που λειτουργούν, που ψάλλουν ή είναι μόνοι τους στην ακολουθία (σε αυτή την περίπτωση θα την έχουν δίπλα τους). Την ώρα όμως που θα κοινωνούν το ποίμνιό τους, επιβάλλεται να φοράνε τη μάσκα και κανονικά να τηρούνται οι αποστάσεις μεταξύ των πιστών. Βάσει των αυστηρών εντολών του Αρχιεπισκόπου, οπωσδήποτε θα κρατούνται 2-3 μέτρα απόσταση κατά τη Θεία Μετάληψη, με την επίβλεψη των εκκλησιαστικών επιτρόπων στον ιερό ναό. Η αρχιεπισκοπή τηρεί πρωτόκολλο μεγαλύτερης αυστηρότητας από την πολιτεία. Η απόσταση μεταξύ των πιστών του εκκλησιάσματος, ορίστηκε από την πολιτεία στα τρία τετραγωνικά μέτρα. Ο κ. Χρυσόστομος όμως, πρότεινε στον Υπουργό Υγείας και έγινε άμεσα αποδεκτή, την απόσταση των τεσσάρων τετραγωνικών μέτρων, ώστε να μην υπάρχει περίπτωση, ούτε κατά διάνοια ο ένας να κολλήσει τον άλλο. Ο Αρχιεπίσκοπος πιστεύει στα ανθρώπινα μέτρα και στην πιστή τήρησή τους και λησμονεί την τήρηση των θείων νόμων και εντολών που ενεργούν στη θαυματουργική θεραπεία με τη χάρη του Θεού. Ζητάει υπακοή στις ανθρώπινες εντολές που δεν έχουν σχέση με το θείο θέλημα, διότι ο ίδιος το αγνοεί. Ο κορωνοϊός, ως υποτακτικός του Θεού, κάνει υπακοή στο Θείο θέλημα και όχι στο ανθρώπινο θέλημα που το αιχμαλωτίζει ο φόβος. Δεν είναι η απόσταση που παρέχει την ασφάλεια, ούτε η χρήση της μάσκας και τα αντισηπτικά, ούτε η ανθρώπινη υπεροχή με την ιατρική επιστήμη, ούτε η προσοχή και η ευλαβική τήρηση των μέτρων, αλλά η θεία Χάρις με τη θεία Πρόνοια, που εκδηλώνονται ως παντοδυναμία του αληθινού Τριαδικού Θεού. 

Η μη εφαρμογή των μέτρων θεωρείται καταδικαστέα πράξη και η συμμόρφωση με τα μέτρα επιβάλλεται και δε συγχωρείται η ανευθυνότητα. Οφείλουμε υπακοή σε ό,τι πουν οι γιατροί επιστήμονες, ισχυρίζεται ο Αρχιεπίσκοπος και για το θέμα της Θείας Κοινωνίας αναφέρει επίσης ότι: «Δόθηκαν οδηγίες παντού! Η Εκκλησία είναι αυστηρή και δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να αυξηθεί αυτή η ασθένεια. Κρατάμε αποστάσεις και στη Θεία Κοινωνία δεν θα κολλήσει κανένας, γιατί είμαστε πολύ επιφυλακτικοί και θα τηρούμε τα μέτρα που εξαγγέλονται απο τους επιστήμονες. Θέλω να είμαι αυστηρός, εάν θέλουμε να φύγει ο ιός από την Κύπρο, πρέπει να είμαστε υπεύθυνοι άνθρωποι. Αν είμαστε ανεύθυνοι, ξεχάστε το. Θα πάθουμε χειρότερα από την Ευρώπη, που είναι ευνομούμενες χώρες και έχουν τόσους θανάτους κάθε μέρα, που είναι κάτι το φοβερό. Εμείς οι Έλληνες ήμασταν οι πιο άτακτοι και είμαστε οι καλύτεροι της Ευρώπης».

Στην πρώτη φάση του κορωνοϊού ο Αρχιεπίσκοπος, ως πρώτη προτεραιότητα είχε θέσει και πάλι την προστασία της δημόσιας υγείας και είχε καλέσει τότε τους πολίτες να επιδείξουν αίσθημα ευθύνης, λέγοντας ανοιχτά πως δεν είναι αμαρτία η αποχή από τη Θεία Κοινωνία και από τον εκκλησιασμό για κάποιο διάστημα. Επίσης είχε υποστηρίξει πως η μεταδοτική ασθένεια δεν έχει καμία σχέση με την πίστη, μεταδίδεται όμως όταν ο ένας είναι δίπλα από τον άλλο και όχι με τη Θεία Κοινωνία. Είχε στηρίξει μία βλάσφημη θέση την οποία υπερασπίζεται και σήμερα με περισσό θράσος, ως αμετανόητος υποστηρικτής της νέας εκκλησιολογίας του Φαναρίου, την οποία στηρίζει με τις πράξεις του. Είναι γνωστή η πρόσφατη αντιεκκλησιαστική και αντικανονική, όπως και αντισυνοδική απόφαση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου να μνημονεύσει τον αχειροτόνητο και σχισματικό ψευδεπίσκοπο Επιφάνιο την ώρα της Θείας Λειτουργίας. Είναι ένας από τους αρχιερείς, που δεν αποφασίζουν μόνο αυτά που αρέσουν στον Θεό, αλλά αποφασίζουν αυτά που αρέσουν στους ανθρώπους, σύμφωνα με το άρθρο του π. Θεοδώρου Ζήση για τους κλειστούς ιερούς ναούς: «Κάποιοι, βέβαια ἰσχυρίζονται ὅτι τό μέτρο αὐτό τοῦ κλεισίματος τῶν ναῶν καί τῆς ἀποχῆς ἀπό τήν Θεία Εὐχαριστία εἶναι προσωρινό καί γίνεται κατ᾽ οἰκονομίαν καί, ὅταν παύσει ἡ ἀνάγκη αὐτή τῆς ἀπομόνωσης καί τοῦ ἐγκλεισμοῦ στά σπίτια, θά ἐπανέλθει ἡ κανονικότητα. Αὐτό σημαίνει ὅτι μᾶς συνιστοῦν, νά ἀγαποῦμε τόν Θεό, ὄχι ὁλοκληρωτικά «ἐν παντί καιρῷ, ἐν ἑσπέρα, καί πρωΐ καί μεσημβρίᾳ», νά ἀναπνέουμε τόν Θεό, ἀλλά νά τόν ἀγαποῦμε μέ διαλείμματα· νά μήν εἴμαστε ἀποφασιμένοι σέ ὧρες ἀνάγκης καί βίας, ἀκόμη καί τήν ζωή μας νά προσφέρουμε, νά χύσουμε καί τό αἷμα μας, ὅπως πρῶτος ἔκανε ὁ Χριστός στό Σταυρό καί τόν ἀκολούθησαν πλῆθος μαρτύρων, ἀλλά νά προσαρμοζόμαστε στίς ἀπαιτήσεις τῶν καιρῶν, γιά νά εἴμαστε «προοδευτικοί», «σύγχρονοι», τοῦ ὀρθοῦ λόγου καί τῆς πολιτικῆς ὀρθότητας.

Ἔτσι συνιστοῦσαν καί στούς Ἁγίου Μάρτυρες· κρατῆστε ἐσεῖς μέσα σας τήν πίστη στό Χριστό, ἀλλά τώρα ἀφοῦ τό ζητοῦν οἱ πολιτικοί ἄρχοντες, ὁ αὐτοκράτορας, θυμιάστε λίγο στούς κρατικούς θεούς, θυσιάστε στά κρατικά εἴδωλα, κάντε ὑπακοή, μήν εἶστε ἀνυπάκουοι καί ἀναρχικοί. Ἔτσι μᾶς λένε τώρα· δέν σᾶς ζητοῦμε νά ἀρνηθῆτε τήν πίστη σας· κρατῆστε την γιά τούς ἑαυτούς σας. Ἀλλά κάντε ὑπακοή στόν πρωθυπουργό καί προσκυνῆστε τό νέο εἴδωλο τῆς δημόσιας ὑγείας, πού τώρα εἶναι πάνω ἀπό τόν Θεό. Ὅσοι ὑπάκουσαν τότε καί ὅσοι ὑπακούουν τώρα, ἀνήκουν στούς «πεπτωκότες», οἱ ἀνυπάκουοι στούς κακούς ἄρχοντες καί στούς κακούς ἐπισκόπους ἀνήκουν στούς Μάρτυρες καί Ὁμολογητές. Ὁ Χριστός μᾶς θέλει δικούς του ὁλοκληρωτικά, ὄχι μέ διαλείμματα. Νά εἴμαστε ὑπάκουοι εἰς Αὐτόν καί ὄχι στίς καιρικές ἀναγκαιότητες, τίς ὁποῖες, ἄν παρουσιασθοῦν, τίς ἀφήνουμε, τίς προσπερνᾶμε, γιά νά μή χωρισθοῦμε οὔτε ἀκαριαία στιγμή, οὔτε ἕνα δευτερόλεπτο ἀπό Αὐτόν».

Εμείς, ως Κατάνυξη, αποκαλύπτουμε και ταυτόχρονα ελέγχουμε τα αιρετικά «λεχθέντα και πραχθέντα», διότι πιστεύουμε στον λόγο του Κυρίου. Επιθυμούμε να κρατηθούμε μακριά από την πλάνη και την αίρεση, ενδιαφερόμενοι όχι μόνο για την προσωπική σωτηρία μας, αλλά και του αδελφού μας, σύμφωνα με την εντολή της αληθινής αγάπης του Κυρίου και τη διδασκαλία των αγίων Πατέρων μας. Έτσι, με πίστη δυνατή, ελπίζουμε πάντοτε στον Κύριο Ιησού Χριστό και κατά τον λόγο του αγίου Νεκταρίου: «Αὐτός πού ἐλπίζει στόν Κύριο, εἶναι ἀφοσιωμένος ὁλοκληρωτικά σ’ Ἐκεῖνον καί ὑψώνει τήν καρδιά του στόν ἀγαθό καί ἀθάνατο Θεό. Ζητᾶ ἀπ’ Αὐτόν τό ὕψιστο ἀγαθό καί τήν ἀθανασία στή βασιλεία τῶν Οὐρανῶν, καί ὁ Θεός τόν εἰσακούει. Μακάριος ὁ ἄνθρωπος πού ἐλπίζει στόν Κύριο!».

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
 Αλήθεια, από Αποτείχιση στην Κύπρο πώς πάτε; Κορωνοϊός: Χριστιανοί και μουσουλμάνοι προσεύχονται!
Οι μάσκες προστασίας και οι μάσκες των μασκαράδων κατά τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου
Ταύτιση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου με τον Πατριάρχη
– Έχουμε μάθει και κρατάμε «ομπρέλα» όταν κάνει δηλώσεις ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου
– “Με λένε Ρίζο κι όπως θέλω τα γυρίζω” από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου
– Η Πρωτομαγιά και ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου