Του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη, Contributor Editor
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Είμαστε Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί. Πώς θα αντιδράσει η Ιερά Σύνοδος; Πώς θα αντιδράσουμε εμείς στον ερχομό του Πάπα;

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Το δυστοπικό σκηνικό της κοινωνίας μας

Ενδεχομένως θα πρέπει να κάνουμε αρκετά βήματα πίσω, για να φτάσουμε στη βάση του συλλογισμού μας. Ας κάνουμε μια αναπόληση (και μια ευχή μαζί) να ξαναγίνει αύριο θαυματουργικώς η κοινωνία μας έτσι όπως μας αρέσει, όπως ήμασταν παλιά ή όπως την ονειρευόμαστε.

Αν ζητήσουμε το θαύμα να μας γυρίσει χρόνια, δεκαετίες ή και αιώνες πίσω, άραγε ποιά εποχή θα επιλέγαμε; Τι μας λείπει σήμερα περισσότερο, το οποίο εκείνη η εποχή το είχε; Για να θέσουμε υγιείς προϋποθέσεις, στην εποχή που θα θέλαμε να επιστρέψουμε δύο περιπτώσεις είναι κρίσιμες: Να έχουμε ζήσει σε εκείνη την εποχή, οπότε θα την επιλέξουμε βιωματικά ή να μας συγκινεί ως μελέτη της ιστορίας και θεωρούμε πως όντως σε εκείνη την εποχή ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις που θέσαμε. Το βίωμα στην πρώτη περίπτωση, και η ακριβής ιστορική γνώση στη δεύτερη, θα μας οδηγήσουν ασφαλώς στην εποχή που θα επιθυμούμε να ζήσουμε.

Αν επιλέξουμε βιωματικά, είναι σαν να ζητάμε να επαναληφθούν τα χρόνια που μας οδήγησαν με ασφάλεια στη σημερινή τραγική κατάσταση. Αν δεν επαναληφθούν, δεν θα είναι πλέον βιωματικά, αφού ως γνωστόν η αλλαγή μιας και μόνης συνθήκης θα επηρέαζε με χαοτικό τρόπο αυτό που σήμερα ονομάζουμε παρελθόν.

Αν επιλέξουμε με βάση την ιστορική γνώση μιας εποχής, η δική μας παρουσία στην εποχή εκείνη θα διατάρασσε το σύστημα με επίσης χαοτικό τρόπο, σαφώς δίχως τη δυνατότητα επιλογής ρόλου. Στην προσδοκία να μεταφερθούμε ακόμα και θαυματουργικώς σε μια ιδεατή κοινωνία, είναι ενδεχόμενο να είμαστε κομπάρσοι και αναλώσιμοι.

Ο σεναριογράφος της ζωής μας

Παραδεχόμαστε λοιπόν πως ανώτερο από το σκηνικό στο οποίο θα θέλαμε να ζούμε, αφού η σημερινή κατάσταση βαίνει διαρκώς επιδεινούμενη, μάλλον είναι το “σενάριο” και όχι τόσο το ίδιο το σκηνικό.

Υπάρχει μία άποψη που λέει πως, για να είναι πιο αποδοτική η διαχείριση μιας κατάστασης, μπορείς να θυσιάσεις πόρους για πράγματα που μπορείς να αλλάξεις. Ας εστιάσουμε σε πράγματα που μπορούμε να αλλάξουμε σήμερα, μαθαίνοντας από το παρελθόν για ένα καλύτερο μέλλον.

Μπορούμε ενδεχομένως να ανατρέξουμε στο παρελθόν μέσω κάποιου προσωπικού ημερολογίου, αλλά δεν μπορούμε να γυρίσουμε τον ίδιο το χρόνο πίσω. Μπορούμε να διαμορφώσουμε έτσι τις αποφάσεις μας σήμερα, αλλά οι πράξεις μας στο εδώ και στο τώρα επιδρούν στο μέλλον μας.

Εάν δεν είμαστε μοιρολάτρες και δεν πιστεύουμε παθολογικά στο κακό το ριζικό μας, έχουμε σήμερα τη δύναμη με τις αποφάσεις μας και με τη στάση μας να προκαλέσουμε την αλλαγή που προσδοκούμε.

Ποιός σκηνοθέτης πουλάει αέρα;

Έχει εμπεδωθεί επαρκώς, και μάλιστα οριζοντίως στην κοινωνία μας, ιδιαιτέρως τα τελευταία σαράντα χρόνια, πως κουμάντο στη ζωή μας δεν κάνουν οι κυβερνήσεις αλλά οι ινστρούχτορες της Νέας Εποχής. Καλά κρυμμένοι πίσω από κλειδωμένες πόρτες και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, οι λέσχες των ισχυρών της γης αποφασίζουν εις βάρος των λαών.

Πώς σκέφτονται αυτοί; Παίρνουν μια ανάγκη του ανθρώπου, ας πούμε την ανάγκη για επικοινωνία, τη μελετούν, τη σχεδιάζουν σε ορίζοντα δεκαετιών και ρίχνουν αστρονομικά ποσά στην υλοποίηση.

Κάπως έτσι, αφού έκριναν πως η κινητή τηλεφωνία έχει μέλλον, μοίρασαν περιορισμένο αριθμό αδειών σε κάθε χώρα και φύτευσαν, με τεράστιο κόστος, κεραίες κινητής σε ολόκληρο τον κόσμο. Από το 2G προ εικοσαετίας έως το 5G σήμερα, η βιομηχανία της κινητής επικοινωνίας μάς πουλάει… “αέρα” (airtime).

Τα τελευταία πέντε έτη μάλιστα, διέγνωσαν πως το διαδίκτυο έχει μεγαλύτερη ζήτηση από την τηλεφωνική επικοινωνία, υλοποιούν σχέδιο με 1740 starlink δορυφόρους, που στη δεύτερη φάση θα ξεπεράσουν τους 30000 δορυφόρους σε τροχιά γύρω από τη γη, για σταθερό και γρήγορο δορυφορικό internet. Για να είμαστε online 24 ώρες το 24ωρο.Έτσι γίνονται ισχυρότεροι.

Ποιά αντίδραση είναι πλέον η πιο αποτελεσματική;

Αν θέλει κανείς να είναι επαναστάτης, μπορεί να επικοινωνεί μόνο με το σταθερό τηλέφωνο και να παραμένει offline. Αυτή είναι πραγματική επανάσταση στις ημέρες μας. Φαντάζει ακατόρθωτο, αν όμως το τολμήσουμε ενδεχομένως θα δούμε να ποινικοποιείται η αποσύνδεση από το διαδίκτυο.

Όποιος τολμήσει να ζει offline, δε θα έχει δικαίωμα στην εργασία, στην περίθαλψη, στη μόρφωση, στην αγορά αγαθών, θα στοχοποιηθεί και θα διωχθεί ως επικίνδυνος για την κοινωνία.

Προφανώς πολλοί επιστήμονες, κοινωνιολόγοι, ψυχίατροι και ψυχολόγοι, θα τον βγάλουν διαταραγμένο, πολλοί δημοσιογράφοι θα τον επικηρύξουν. Ακόμη και η Εκκλησία θα τον καταγγείλει σαν αμαρτωλό, δίχως ελπίδα σωτηρίας, αφού δε θα μπορεί να παρακολουθεί τη Θεία Λειτουργία που θα προσφέρεται αποκλειστικά με live stream. Απίθανο; Τραβηγμένο;

Τι συμβαίνει σήμερα;

Σήμερα οι ισχυροί της γης υλοποιούν ένα άλλο σχέδιο. Στις μέρες μας το deal είναι υγειονομικού ενδιαφέροντος. Πάλι οι ισχυροί της γης, πάλι ακαταδίωκτοι επιστήμονες, συστημικοί δημοσιογράφοι και κυβερνήσεις υποχείρια, νομοθετούν, καταδικάζουν και διώκουν τον καημένο το λαουτζίκο. Από κοντά και η Εκκλησία.

Μπροστά στην θηριώδη αυτή οικονομική δύναμη, η στάση που θα κρατήσει ένας πιστός έχει να κάνει με το πόσο βαθιά είναι η πίστη του στον Θεό. Η στάση που θα κρατήσει ένας Αρχιερέας ακόμη περισσότερο.

Η περίπτωση των Μητροπολιτών της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι στενάχωρη. Κάποιοι μάλιστα μας είχαν γεμίσει προσδοκίες, με τη στάση τους μέχρι την ψευδοσύνοδο στο Κολυμπάρι.

Από τότε και μετά, εκδηλώνουν συμπτώματα δυσανεξίας στην Αποτείχιση, στην Αγιοπατερική Αποτείχιση από τους αιρετίζοντες Επισκόπους που διδάσκουν “γυμνή την κεφαλή” κάποια αίρεση που την έχουν καταδικάσει Σύνοδοι ή Άγιοι Πατέρες.

Ανατριχιάζουν και μόνο στο άκουσμά της, όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου.

Δυστυχώς, τελευταία κάνουν κάποια σοβαρά λάθη και δυστυχώς εκτίθενται ανεπανόρθωτα, στο τοξικό περιβάλλον των ΜΜΕ, που τους χρησιμοποιεί δίχως αμφιβολία.

Εκτίθενται όμως κυρίως ενώπιον του Θεού.

Έχει ξεσηκωθεί ένα δίκαιο κύμα αντίδρασης εναντίον τους ιδιαιτέρως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Εκεί όμως συμβαίνει ένα άλλο φαινόμενο, ίδιον της κουλτούρας των μέσων: η ανθρωποφαγία.

Όταν μια αξιόλογη και σκληρή κριτική εναντίον τους εμφανιστεί στα social media, στα σχόλια από κάτω χάνεται ο έλεγχος.

Είναι πολύ πιθανό να εκτραπεί η συζήτησης και να καταλήξει αδιακρίτως να καθυβρίζεται το ράσο.

Έτσι ο δίκαιος έλεγχος πάει στράφι.

Εμείς γνωρίζουμε τι είναι Ορθοδοξία, από τον γέροντα Αγάθωνα Κωνσταμονίτη και έχουμε ολοζώντανο το παράδειγμα του παπα-Νικόλα Μανώλη (και κατά Πρόνοια Θεού πρώτου ιερέα της Ιεροκανονικής και Αγιοπατερικής Αποτείχισης, μετά το Κολυμπάρι).

Αν θέλουμε να καταλάβει ο κάθε Μητροπολίτης το λάθος του, την αίρεση και την πλάνη που τον χωρίζει από τον Θεό και ταυτόχρονα εμείς να προστατευτούμε από την αίρεση, έχουμε μία μόνο μια επιλογή: σταθερά και αποφασιστικά διακόπτουμε την πνευματική κοινωνία μαζί του.

Ο ερχομός του Πάπα πλησιάζει, δεν μπορούμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας.

Αν η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας αποφάσισε τα μέλη της να μη μείνουν άλλο με σταυρωμένα τα χέρια για το θέμα του κορωνοϊού, περιμένουμε και την αντίδρασή τους για το θέμα του επικείμενου ερχομού του αιρεσιάρχου Πάπα στην Πατρίδα μας.

Στο υγειονομικό σήριαλ οι Μητροπολίτες καταδέχτηκαν να παίξουν το ρόλο του guest star κακού.

Για τον ερχομό του Πάπα, θα αρθούν στο ύψος των περιστάσεων;

Θα αρκεστούν στις ανακοινώσεις που είδαν μέχρι σήμερα το φως της δημοσιότητας;
Να παραφράσουμε (τονισμένα γράμματα) τις αγωνίες τους όπως εκείνες διατυπώθηκαν μετά την σύγκληση της Ιεραρχίας 4-8 Οκτωβρίου (πλάγια γράμματα);

Θα παρακολουθούν “μουδιασμένοι (..) , ευχόμενοι απλώς το κακό να είναι μικρό, (..) δίνοντας χώρο στον παραλογισμό ή ακόμα χειρότερα αυτοεγκλωβισμένοι και φοβούμενοι μια εμφανώς αναπόφευκτη σύγκρουση (θα προσπαθήσουν να εξευμενίσουν το τέρας του οικουμενισμού) που σιγά – σιγά ξεπροβάλλει μπροστά (τους);

Με τις ανακοινώσεις που εξέδωσαν ήδη τρεις Μητροπολίτες εναντίον του ερχομού του Πάπα πως διαφυλάσσεται η ενότητα;

Μήπως οι Μητροπολίτες που έβγαλαν ανακοίνωση κατά του ερχομού του Πάπα “δροῦν διασπαστικά ἐντός του Σώματος τῆς Ἐκκλησίας“;

Να περιμένουμε και για αυτούς “Τήν λήψη τῶν ἀπαραίτητων μέτρων γιά τήν ἀνάσχεση τοῦ κύματος ἀνάδειξης «αὐθεντιῶν»”;

Ο ερχομός του Πάπα είναι ζήτημα πίστεως, όσοι ξεσπάθωσαν για τον κορωνοϊό τώρα θα ξαναβάλουν την μάχαιρα του λόγου στο θηκάρι;

Στα ζητήματα πίστεως έχουμε χρέος να είμαστε ανυποχώρητοι, να είμαστε απόλυτοι ως προς τη στάση μας, αμείλικτοι ως προς την αμαρτία, αλλά πάντοτε με ελπίδα για επιστροφή και μετάνοια.

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΡΧΟΜΟ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ !

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Ένα ανακοινωθέν της I.M. Πειραιώς τουλάχιστον προβληματικό
Η θέση του Πειραιώς Σεραφείμ για τις μάσκες στις Ιερές Ακολουθίες [ΒΙΝΤΕΟ]
Ο Μητρ. Πειραιώς για την εωσφορική απόφαση της Δ.Ι.Σ. για αναστολή της Θείας Λειτουργίας:…