Ο φόβος “χόρεψε” τη λεβεντογέννα για τα καλά και απέδειξε περίτρανα πως η κρητική οικογένεια νοσεί τη νόσο της αγνωσίας…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Κλαίω και έξω η βροχή
έχει αρχίσει πάλι
φαίνεται κλαίει κι ο Θεός
για το δικό μου χάλι1

Το γεγονός

Μαθητές ενός δημοτικού σχολείου στο Ηράκλειο της Κρήτης εκκλησιάστηκαν και κοινώνησαν. Οι γονείς των μαθητών δύο τμημάτων δημοτικού σχολείου του Ηρακλείου είχαν ενημερωθεί και συναινέσει στον εκκλησιασμό των παιδιών τους, χωρίς να θεωρούν αυτονόητο ότι στο τέλος…. θα τα κοινωνήσουν. Στο τέλος της σχολικής ημέρας το κάθε παιδί ενημέρωσε σχετικά τον κηδεμόνα του, προκαλώντας σε αρκετές περιπτώσεις αντιδράσεις, λόγω της πανδημίας.

Οι Κρητικοί με την ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας κέρδισαν κάμποσα ευρώ, μα έχασαν την πίστη στον Χριστό. Γέμισαν τσέπες αδειανές και άδειασαν τελείως οι εκκλησιές. Η είδηση αυτή είναι προκλητική. Από όπου και να την πιάσεις, προβάλλουν ερωτήματα που απαιτούν απαντήσεις.

Το brand name της κρητικής καταγωγής πάει πακέτο με κάποια χαρακτηριστικά, που, αν τα δούμε με πνευματικά γυαλιά, διαπιστώνουμε πως μάλλον τους κοροϊδεύει ο διάβολος. Αντί αυτό το ανυπόταχτο του χαρακτήρα, το αίσθημα περί τιμής ή το σημαινόμενο της λέξης παλληκαριά ή λεβεντιά, αντί να τα επιστρατεύσουν για την αγάπη του Χριστού, τα χρησιμοποιεί ο διάβολος, και έχουμε τα γνωστά δράματα. Βεντέτες, διαζύγια, εξώγαμα και μια παράμετρος, που, αν θα μπορούσε να καταγραφεί στατιστικά, ίσως και να πέφτανε κάποιοι από τα σύννεφα. Στην Κρήτη υπάρχει πολιτισμική άρνηση σχετικά με το μυστήριο της εξομολόγησης. Ας πούμε χοντρικά δεν εμπιστεύονται κανέναν παπά και δευτερευόντως δε βρίσκουν άγιο παπά, για να εξομολογηθούν.

Με αυτό το υπόβαθρο στο πραγματικό περιστατικό, αναρωτιόμαστε, γνωρίζουν οι γονείς πως για τη Θεία Κοινωνία θα πρέπει να προηγηθεί κατάλληλη προετοιμασία του παιδιού, συνήθως μαζί με τη μαμά, με μια προσευχούλα και μια νηστεία, όπως την κανονίζει ο πνευματικός της οικογένειας; Γνωρίζουν πως αν η παιδική ψυχή στις πιο μεγάλες τάξεις του δημοτικού θέλει να εξομολογηθεί, καλό είναι να έχουν επαφή με πνευματικό στο σπίτι; Κατά συνέπεια γνωρίζουν πως όταν πρόκειται για σχολικό εκκλησιασμό, είναι δική τους ευθύνη να ενημερώσουν τους δασκάλους πως το παιδί θα κοινωνήσει; Οι δάσκαλοι γνωρίζουν πως στη Θεία κοινωνία τα παιδάκια προσέρχονται προετοιμασμένα από το σπίτι; Γνωρίζουν ποια παιδιά είναι βαπτισμένα, άρα μπορούν να κοινωνήσουν, εφόσον έχουν προετοιμαστεί; Στο δια ταύτα, οι γονείς αντέδρασαν εξαιτίας του φόβου μετάδοσης του κορωνοϊού με τη Θεία Κοινωνία.

Γίνεται κατανοητό πως στο κρητικό περιβάλλον αυτή η ερώτηση είναι, ας πούμε, είναι ψιλά θεολογικά γράμματα. Σίγουρα στην Κρήτη είναι όλοι ενημερωμένοι και μάλιστα από πολλές πηγές. Σχετικά με το θέμα αυτό αποδελτιώσαμε κάποιες θέσεις οι οποίες κυριάρχησαν στην τηλεόραση αλλά και στο διαδίκτυο.

Μάλλον, λοιπόν, οι Κρητικοί είναι “μαλωμένοι” με την εξομολόγηση, άρα και τη Θεία Κοινωνία. Έχουν δηλητηριαστεί επί του θέματος από τα συστημικά μέσα, με όλη τη συστημική προπαγάνδα, και τελικά διαπιστώνουμε πως η αντίδρασή τους είναι απολύτως αναμενόμενη.

Ίσως μια πιο ξεκάθαρη στάση της Αρχιεπισκοπής επί του θέματος να βοηθούσε, αλλά δεν αισθανόμαστε και πολύ σίγουροι προς ποια κατεύθυνση. Ας ζεστάνει την πολυθρόνα του ο νέος Αρχιεπίσκοπος και έχει πολλή δουλειά να κάνει. Ο ακατήχητος κρητικός λαός διψάει για τον Χριστό και όχι για το μαμωνά. Διψάει για την ανόθευτη Ορθόδοξη πίστη και όχι για τον επάρατο Πατριαρχικό Οικουμενισμό.

Καλή μετάνοια!

06.03.2020

Σχετικά με την διάδοση του κορωνοιού, η Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης εύχεται «να προστατεύσει και να διαφυλάξει ο Δωρεοδότης Θεός το πολύτιμο αγαθό της υγείας όλων των ανθρώπων». Ταυτόχρονα, προτρέπει τον λαό της Κρήτης να ακολουθεί τις συμβουλές και τις οδηγίες των αρμοδίων υπηρεσιών του κράτους και των ειδικών επιστημόνων, χωρίς πανικό, αλλά με ψυχραιμία και σύνεση.

Η Θεία Κοινωνία είναι το αποκορύφωμα της Πίστης. Όσοι νιώθουν την ανάγκη για να κοινωνήσουν μπορούν να το κάνουν χωρίς κανένα φόβο και ενδοιασμό. Επισημαίνει σε δήλώσή του ο πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και γιατρός Γιάννης Μιχελογιαννάκης. Στο πλαίσιο συζήτησης στη Βουλή, ο πρώην υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης χαρακτήρισε “Χριστιανοταλιμπανισμό” το γεγονός πως απαγορεύθηκαν οι καρναβαλικές εκδηλώσεις αλλά όχι η “Αγία Μετάληψη από το ίδιο κουτάλι” και αυτό σύμφωνα με τον ίδιο “για να μην μουτρώσουν οι ιερωμένοι” όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ενώ κάλεσε τον αρμόδιο φορέα του υπουργείου να βγάλει άμεσα τη σχετική ανακοίνωση.

21.05.2020

Μέσα από κείμενο που δημοσίευσε στα social media ο πατέρας Χαράλαμπος Κοπανάκης, ιερέας στο χωριό Σοκαράς του Δήμου Γόρτυνας προτείνει να αλλάξει ο τρόπος λήψης της Θείας Κοινωνίας. Το κύριο τώρα επιχείρημα ημών των πιστών, ότι δηλαδή μέσω της Θείας Κοινωνίας δεν μεταδίδονται ασθένειες που κολλάνε με το σάλιο, μάλλον είναι και υβριστικό. Κανείς για παράδειγμα δεν διανοείται να υποστηρίξει ότι ένα ζευγάρι που έκανε εκκλησιαστικό Γάμο και συνεπώς δέχθηκε τη Θεία Χάρη, είναι αδύνατον ποτέ να χωρίσει. Κανείς δεν διανοείται να υποστηρίξει ότι οι ασθενείς που ευλογούνται με το λαδάκι του ευχελαίου οπωσδήποτε θεραπεύονται. Θα ήταν επίσης φαιδρό να πούμε ότι κάποιος που βαπτίζεται, κλειδώνει απαραίτητα η ύπαρξη του στον Εκκλησιαστικό χώρο. Οι άνθρωποι δε που κάποια στιγμή δεχόμαστε χειροτονία και καθιστάμεθα κληρικοί, δεν χάνουμε μαγικά τις αδυναμίες μας. Τις κουβαλάμε και μάλιστα στις περισσότερες των περιπτώσεων τις μεγεθύνουμε στην πορεία. Αυτά και πολλά άλλα που θα μπορούσαμε να πούμε, καταδεικνύουν ότι η πίστη δεν λειτουργεί με όρους μαγείας και αυτοματοποιημένους μηχανισμούς αναχαίτισης της όποιας φυσικής νομοτέλειας. Βέβαια δεν τρέφω ουδεμία αυταπάτη ότι αυτό πρόκειται να συμβεί. Το μόνο που διεκδικώ, είναι η ξεκάθαρη κατάθεση της γνώμης μου

13.12.2020

Αθηνά Λινού (καθηγήτρια επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ) Αναφερόμενη στον κίνδυνο να μολυνθεί κάποιος από την λήψη της Θείας Κοινωνίας, σημείωσε ότι δεν υπάρχει παγκοσμίως επιδημιολογική μελέτη που να αποδεικνύει ότι με την κατάποση του σάλιου και του ίδιου του κορονοϊού, μεταδίδεται η νόσος.

16.12.2020

Ο κορωνοϊός μπορεί να μεταδοθεί με τη Θεία Κοινωνία τονίζει ο Γιάννης Τούντας, καθηγητής Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ.

Ο ιός μπορεί να μεταδοθεί μέσω της Θείας Κοινωνίας με δύο τρόπους: είτε μέσω της λαβίδας, είτε μέσω της κοντινής επαφής με τον ιερέα, δήλωσε ο κ. Τούντας

06.03.2020

Στην ερώτηση αν θα κοινωνούσε στην περίπτωση που στη θεία κοινωνία ο προηγούμενος πιστός είναι προσβεβλημένος από τον κορωνοϊό, η η Ομότιμη καθηγήτρια λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ελένη Γιαμαρέλλου. «Αδίκως έχει δημιουργηθεί ένα τέτοιο θέμα. Η θεία κοινωνία είναι ένα μυστήριο, όταν πηγαίνεις να λάβεις τη θεία κοινωνία δεν την παίρνεις από συνήθεια, τη λαμβάνεις γιατί είναι σώμα και αίμα Χριστού. Ή το πιστεύεις και κοινωνείς κανονικά ή δεν το πιστεύεις. Δεν υπάρχουν μεσοβέζικες λύσεις, κουταλάκια κλπ. Είμαι τελείως εναντίον αυτών. Αν το πιστεύουμε, δεν προκαλούμε την τύχη μας. Αν πιστεύω ότι αυτό μπορεί να με μολύνει, τότε δεν πιστεύω στο μεγαλύτερο μυστήριο. Τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται ότι από τη θεία κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο», τόνισε η κ. Γιαμαρέλλου.

1 https://kritikoi.com

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2

Δείτε σχετικά:
Προοδευτικός εορτασμός ή ξεπεσμός;
Αντιδράσεις προς τους μαθητές που ανάρτησαν πανό και διεκδικούν το αυτονόητο δικαίωμα στην πρωινή…
Επιστολή διαμαρτυρίας από τους μαθητές Κομοτηνής για την απουσία της Θράκης από τα σχολικά…
Βγήκαν στους δρόμους οι μαθητές!