Περί των κανονισμών και των απαγορεύσεων για τις ημέρες των Χριστουγέννων…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Η αδίστακτη θέση της Κυβέρνησης και του Αρχιεπισκόπου να κρατήσουν το σύνολο του ορθοδόξου πληρώματος μακριά από τον Οίκο του Θεού, ήταν η τρικυμία που βούλιαξε τη δική μας «Κιβωτό Εμπιστοσύνης» της Διοικούσας Εκκλησίας. Όπως θα αποδείξουμε στην έκταση του άρθρου μας, αυτά τα παιχνίδια της δήθεν διαπραγμάτευσης ανάμεσα σε Εκκλησία και Πολιτεία είναι καθαρά παιχνίδια αποπροσανατολισμού, και όχι εξυπνάδας. Με λίγα λόγια, αρχικά οι εμπλεκόμενοι προτείνουν μία εξουθενωτική λύση για το πρόβλημα και πάλι οι ίδιοι ανακαλούν την απόφασή τους και αυτοανακηρύσσονται ως νικητές, σωτήρες, μάχημοι υπερασπιστές των δικαιωμάτων του λαού. Το αποτέλεσμα λοιπόν, και ο νοών νοείτω, ήταν προκαθορισμένο. Η “παράσταση” που δόθηκε και από τις δύο ηγεσίες αποτέλεσε την “ασπίδα” που θα τους προστάτευε από την οργή του λαού… Μα, τον Θεό πώς να τον περιπαίξουν; Tην οργή Του πώς να την αποφύγουν;

Ας εξετάσουμε το χρονικό του χριστουγεννιάτικου παζαρέματος της μυστηριακής κοινωνίας…

Η πορεία μέχρι την παράδοση της Ορθοδοξίας (χωρίς αμφιβολία) αμαχητί, πέρασε από τρεις τηλεφωνικές επικοινωνίες Μητσοτάκη – Ιερωνύμου, πολλές επαφές ανάμεσα στο Μέγαρο Μαξίμου και στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών, ενώ υπήρξε και προσφυγή της Εκκλησίας στους λοιμωξιολόγους. Η διοίκηση της Εκκλησίας θεωρεί πως οι επιστήμονες είναι οι πλέον αρμόδιοι για να ορίσουν τον τρόπο κάτω από τον οποίο πρέπει η ίδια να λειτουργεί. Οι λόγοι του Ευαγγελίου, οι λόγοι των Αγίων Πατέρων, η Ιερά Παράδοση και οι Κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, δε λαμβάνονται ούτε κατά διάνοια υπόψη. Μέχρι την οριστικοποίηση της απόφασης για τη λειτουργία των ναών κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, ακούστηκε πλειάδα απόψεων από τις αρχιερατικές φωνές. Εύλογα, μας γεννάται η απορία αν ο λόγος των αρχιερέων ήταν τόσο ισχνός που ούτε καν κατάφερε να θορυβήσει τους εχθρούς της Πίστης, με αποτέλεσμα οι Καίσαρες να αδυνατούν να βρουν αληθινούς αντιπάλους. Αν φιμώθηκε φασιστικά από τα ανώτερα εκκλησιαστικά στελέχη. Αν συναποδέχτηκε όλες τις αποφάσεις που προήλθαν από ανώτερους πολιτικούς, κάνοντας υπακοή στο πρωτείο της εξουσίας από όπου και αν προέρχεται και ό,τι και αν πρεσβεύει, μηδενός εξαιρουμένου. Αν η αδυναμία του ομολογιακού φρονήματος μπροστά στην ξεπουλημένη εκκλησιαστική διοίκηση, οδήγησε σε μία αντορθόδοξη όχι συγκατάβαση στην κρατική εξουσία, αλλά πλήρη συνέργεια μαζί της.

Ας μη λησμονούμε ότι οι ναοί φυλάσσονταν από αστυνομικές δυνάμεις, κυρίως σε μεγάλες εορτές, όπως τις πρόσφατες του Αγίου Ανδρέα και του Αγίου Νικολάου. Θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει ότι αυτή η τραγική εξέλιξη της αστυνόμευσης των Ιερών Ναών σαν να πρόκειται για σωφρονιστικά ιδρύματα και η περιφρούρηση των πιστών και ιερέων σαν να πρόκειται για βαρυποινίτες, έρχεται ως φυσικό επακόλουθο της διολίσθησης στην εκκλησιολογική ανομία της Διοικούσας Εκκλησίας. Συνεπώς, όσοι δε συμπαρασύρθηκαν από το Κολυμπάρι και το Ουκρανικό, κλήθηκαν τώρα στον πειρασμό του κορωνοϊού να προβούν (ή και όχι) σε μία βαρυσήμαντη ομολογία Πίστεως με σοβαρές επιπτώσεις.

Η αρχική απόφαση της Κυβέρνησης (ανακοινώθηκε στις 11/12) και ανέφερε πως μόνο εννέα πιστοί μπορούν να παρευρίσκονται εντός των ναών για τις Θείες Λειτουργίες των Χριστουγέννων και των Θεοφανίων. Η προαναφερθείσα απόφαση κρίθηκε αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ). Σχετικό άρθρο, μας ενημερώνει ότι: Κάποιοι δικηγόροι ζήτησαν από τους συμβούλους Επικρατείας να εκδώσουν προσωρινή διαταγή με την οποία να «παγώνουν», να αναστέλλουν και να ακυρώνουν την υπ΄ αριθμ. Δ1α/ΓΠοικ.80189/12.12.2020 κοινή υπουργική απόφαση (και την προγενέστερη αυτής) που προβλέπει έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο διασποράς του COVID-19, ως προς το σκέλος εκείνο που προβλέπει «την τέλεση λειτουργιών θρησκευτικών τελετών, κ.λπ. αποκλειστικά και μόνο από θρησκευτικούς λειτουργούς και το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό, χωρίς την παρουσία φυσικών προσώπων». Υποστηρίζουν, ότι ο περιορισμός αυτός προσβάλλει τη θρησκευτική αυτονομία τους, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, δηλαδή το δικαίωμα της θρησκευτικής κοινότητας να αυτοοργανώνεται. Επίσης, υποστηρίζουν ότι είναι μη αναλογική, καθώς δεν περιέχει την ελάχιστη προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας, δηλαδή θίγει το δικαίωμα του θρησκευτικού πυρήνα, καθώς «επιβάλλει καθολική απαγόρευση της τελετής των λατρευτικών καθηκόντων παρουσία, έστω ενός αριθμού πιστών, την στιγμή μάλιστα που προβλέπονται ηπιότερα μέτρα σε άλλα πεδία δραστηριοτήτων». Παράλληλα, η επίμαχη προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση, κατά τους δικηγόρους, παραβιάζει πλειάδα συνταγματικών διατάξεων, όπως είναι τα άρθρα 3, 4, 5,11 και 13, τα άρθρα 14 και 29 της ΕΣΔΑ, όπως και το άρθρο 1 του Καταστατικού Χάρτη Εκκλησίας της Ελλάδος (ΚΧΕΕ). Σε άλλο σημείο, αναφέρουν ότι με την επίμαχη υπουργική απόφαση παρεμποδίζεται η άσκηση των λατρευτικών τους καθηκόντων, κάτι που τους προκαλεί ανεπανόρθωτη ηθική βλάβη η οποία συνίσταται στην έντονη θλίψη και αδυναμία ανάπτυξης της προσωπικότητας τους στο πλαίσιο της θρησκευτικής κοινότητας.

Όλα δείχνουν ότι φοβήθηκαν περισσότερο τον νόμο του κράτους από τον Νόμο του Θεού! Στο νέο ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε από την Κυβέρνηση για το ρεβεγιόν και ειδικά για τις ημέρες 24-25/12/2020 και 1.1.2021 ισχύουν και για τις Εκκλησίες τα παρακάτω:

1) Έως 25 πιστοί ανά Θεία Λειτουργία θα μπορούν να εκκλησιαστούν σε όλους τους ναούς της χώρας τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά και τα Θεοφάνια. (Έχει, άραγε, δικαίωμα ο ταπεινός ευσεβιστής άνθρωπος να διώχνει τον 26ο πιστό που θα ζητήσει να εκκλησιαστεί; Ας δούμε ποιος είναι πραγματικά ο Οίκος του Θεού, που οι μερικοί καταβεβλημένοι από φόβο του κάνουν “πνευματική ανακαίνιση”. Σχετικό άρθρο της κατάνυξης διαλύει με τα επιχειρήματα που παραθέτει κάθε αμφιβολία περί της ιαματικής Χάρης των Ιερών Ναών.

Ζ’ Οικουμενική Σύνοδος:

«πολλά τῶν ἐν ἡμῖν καθιερωμένων εὐχήν ἱεράν οὐ δέχονται, αὐτόθεν ἐξ αὐτοῦ τοῦ ὀνόματος πλήρη ὄντα ἁγιασμοῦ τε καί χάριτος»

«ταῦτα οὖν εἰδότες ἡμεῖς οἱ τῷ θεῷ μόνῳ τήν λατρείαν ἡμῶν ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ προσάγοντες πάντα τά αὐτῷ ἀνατεθειμένα καί καθιερωμένα…ὡς ἐλπίδα ἔχοντες ἁγιασμοῦ μεταλαμβάνειν παρ’ αὐτῶν»

«Τούς οὖν τολμῶντας… ὡς κοινοῖς χρῆσθαι τοῖς ἱεροῖς κειμηλίοις ἢ τοῖς εὐαγέσι μοναστηρίοις (σ.σ. εν. καί τοῖς ἱεροῖς ναοῖς), ἐπισκόπους μέν ὄντας ἢ κληρικούς καθαιρεῖσθαι προστάσσομεν, μονάζοντας δέ ἢ λαϊκούς τῆς κοινωνίας ἀφορίζεσθαι»

Καθαγιαστική ευχή της ακολουθίας των εγκαινίων ιερού ναού:

«…κατάπεμψον τό πανάγιόν σου Πνεῦμα, τό προσκυνητόν καί παντοδύναμον, καί ἁγίασον τόν Οἶκον τοῦτον· πλήρωσον αὐτόν φωτός ἀϊδίου· αἱρέτισον αὐτόν εἰς κατοικίαν σήν· ποίησον αὐτόν σκήνωμα δόξης σου· κατακόσμησον αὐτόν τοῖς θείοις σου καί ὑπερκοσμίοις χαρίσμασι· κατάστησον αὐτόν λιμένα χειμαζομένων, ἰατρεῖον παθῶν, καταφυγήν ἀσθενῶν…»

Άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός στο “Έκδοσις Ορθοδόξου Πίστεως”:

«…λέγεται τόπος Θεοῦ, ἔνθα ἔκδηλος ἡ ἐνέργεια αὐτοῦ γένηται. Αὐτός μέν γάρ διά πάντων ἀμιγῶς διήκει καί πᾶσι μεταδίδωσι τῆς ἑαυτοῦ ἐνεργείας κατά τήν ἑκάστου ἐπιτηδειότητα καί δεκτικήν δύναμιν, φημί δή τήν τε φυσικήν καί προαιρετικήν καθαρότητα…Λέγεται καί ἡ ἐκκλησία τόπος Θεοῦ·»

2) Στους μητροπολιτικούς ναούς θα μπορούν να εκκλησιαστούν έως και 50 πιστοί.

3) Οι πιστοί θα μπορούν να επισκεφθούν ναούς ώστε να προσευχηθούν για λίγο, εφόσον βρίσκονται εκτός του σπιτιού τους για κάποιον από τους λόγους που ήδη προβλέπονται. Δεν υπάρχει ειδικός κωδικός sms για «ατομική προσευχή».

4) Η Ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού θα τελεσθεί εντός των ναών χωρίς κατάδυση του Τιμίου Σταυρού σε θάλασσες ποτάμια και λίμνες. (Στις ευχές των Θεοφανείων διαβάζουμε τα εξής: Εὐπρόσδεκτος γενέσθω ἡ παρ’ ἐμοῦ δέησις διά τόν παρεστῶτα λαόν… Σήμερον γάρ ὁ τῆς Ἑορτῆς ἡμῖν ἐπέστη καιρός, καί χορός ἁγίων ἐκκλησιάζει ἡμῖν, καί Ἄγγελοι μετά ἀνθρώπων συνεορτάζουσι. Σήμερον ἡ χάρις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἐν εἴδει περιστερᾶς, τοῖς ὕδασιν ἐπεφοίτησε… Σήμερον τά τοῦ Ἰορδάνου νάματα εἰς ἰάματα μεταποιεῖται τῇ τοῦ Κυρίου παρουσίᾳ… Εἴδοσάν σε ὕδατα, ὁ Θεός, εἴδοσάν σε ὕδατα καί ἐφοβήθησαν. Ὁ Ἰορδάνης ἐστράφη εἰς τά ὀπίσω, θεασάμενος τό πῦρ τῆς θεότητος, σωματικῶς κατερχόμενον, καί εἰσερχόμενον ἐπ᾽ αὐτόν. Ὁ Ἰορδάνης ἐστράφη εἰς τά ὀπίσω, θεωρῶν τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, ἐν εἴδει περιστερᾶς κατερχόμενον, καί περιϊπτάμενόν σοι. Ὁ Ἰορδάνης ἐστράφη εἰς τά ὀπίσω, ὁρῶν τόν Ἀόρατον ὁραθέντα, τόν Κτίστην σαρκωθέντα, τόν Δεσπότην ἐν δούλου μορφῇ… Ποίησον αὐτό ἀφθαρσίας πηγήν, ἁγιασμοῦ δῶρον, ἁμαρτημάτων λυτήριον, νοσημάτων ἀλεξιτήριον, δαίμοσιν ὀλέθριον, ταῖς ἐναντίαις δυνάμεσιν ἀπρόσιτον, Ἀγγελικῆς ἰσχύος πεπληρωμένον, ἵνα πάντες οἱ ἀρυόμενοι καί μεταλαμβάνοντες ἔχοιεν αὐτό πρός καθαρισμὸν ψυχῶν καί σωμάτων, πρός ἰατρείαν παθῶν, πρός ἁγιασμόν οἴκων, πρός πᾶσαν ὠφέλειαν ἐπιτήδειον… Δός πᾶσι, τοῖς τε μεταλαμβάνουσι, τόν ἁγιασμόν, τήν εὐλογίαν, τήν κάθαρσιν, τήν ὑγείαν. Πώς γίνεται να πιστεύετε όλα τα παραπάνω και να απαγορεύετε να αγιαστούν οι θάλασσες, τα ποτάμια και οι λίμνες; Πώς γίνεται μπροστά σε αυτό το θαυμαστό μυστήριο της Ορθοδοξίας να μη δέχεστε να εισέλθει εντός του ναού ολόκληρο το πλήρωμα των πιστών;

5) Απαγορεύεται η παρακολούθηση των Θείων Λειτουργιών εκτός των ιερών ναών όπως και η χρήση εξωτερικών ηχείων. (Με το μέτρο αυτό αποφεύγουν τη συγκέντρωση πολλών πιστών στον προαύλιο χώρο, κάτι που θα ήταν εφικτό, εφόσον δεν υπάρχει νόμος που να απαγορεύει τις συναθροίσεις σε εξωτερικούς χώρους. Φαίνεται ότι ο σκοπός τους δεν είναι η διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, διότι αν ήταν αυτός, θα μπορούσαν να δεχτούν όλους τους πιστούς στον προαύλιο χώρο των ναών, οι οποίοι δε θα κινδύνευαν από κανέναν ιό εισπνέοντας τον καθαρό αέρα. Με τη σίγαση των ηχείων επιτυγχάνεται η αποφυγή της διάδοσης του λόγου του Κυρίου από άκρη σε άκρη και η εξάλειψη οποιασδήποτε ορθόδοξης φωνής στον ελλαδικό χώρο).

6) Το αντίδωρο θα προσφέρεται στον προαύλιο χώρο μέσα σε χάρτινο περιτύλιγμα, ενώ ο αγιασμός σε μπουκαλάκια. (Με τον τρόπο αυτό επικυρώνεται η άρνηση της Ιαματικής Χάρης του Σώματος και Αίματος του Ιησού Χριστού. Αυτή η βλασφημία ολκής ανοίγει τον δρόμο για ακόμα περισσότερα εκκλησιολογικά σφάλματα, τα οποία οδηγούν σε μία εκτός Εκκλησίας κατάσταση. Θεία Λειτουργία: ἁγίασον ἡμῶν τάς ψυχάς καί τά σώματα… καί σοῦ δεόμεθα, ἀγαθέ καί φιλάνθρωπε, ὅπως ἐπιβλέψας ἐπί τήν δέησιν ἡμῶν, καθαρίσῃς ἡμῶν τάς ψυχάς καί τά σώματα ἀπό παντός μολυσμοῦ σαρκός καί πνεύματος… καί ἱερουργῆσαι τό ἅγιον καί ἄχραντον σῶμά σου καί τό τίμιον αἷμα… λαβών ἄρτον ἐν ταῖς ἁγίαις αὐτοῦ καί ἀχράντοις καί ἀμωμήτοις χερσίν, εὐχαριστήσας καί εὐλογήσας, ἁγιάσας, κλάσας, ἔδωκε τοῖς ἁγίοις αὐτοῦ μαθηταῖς καί ἀποστόλοις, εἰπών… Λάβετε, φάγετε· τοῦτό μού ἐστι τό σῶμα, τό ὑπέρ ὑμῶν κλώμενον, εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν… τούς νοσοῦντας ἴασαι, ὁ ἰατρός τῶν ψυχῶν καί τῶν σωμάτων ἡμῶν…

7) Απαγορεύονται οι λιτανείες και κάθε τελετή εντός των ναών. (Το 1832 μ.Χ. μάστιζε φοβερή θανατηφόρα αρρώστια, η πανώλη, τον πληθυσμό της Μυτιλήνης. Οι θάνατοι κάθε μέρα γινότανε και περισσότεροι. Η κυβέρνηση έστειλε συνεργεία γιατρών από την Κωνσταντινούπολη και φάρμακα, που πάλι δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα. Αλλά ό,τι δεν κατόρθωσαν οι ανθρώπινες προσπάθειες, το έκανε η χάρη του Θεού με τις προσευχές του Αγίου Θεοδώρου. Σ’ αυτές τις κρίσιμες μέρες και μάλιστα τη νύχτα της Παρασκευής της α΄ εβδομάδας των Νηστειών, φανερώθηκε ο Άγιος στον τότε Πρωτοσύγκελλο Καλλίνικο, τον μετέπειτα Μητροπολίτη Μυτιλήνης και αργότερα Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, και του παρήγγελε να πει στον Μητροπολίτη να μαζέψει τους χριστιανούς από τις εξοχές, όπου είχαν καταφύγει, να κάνουν αγρυπνία στον Μητροπολιτικό ναό και να βγάλουν και το λείψανό του από την κρύπτη του ναού. Ο Πρωτοσύγκελλος δεν έδωσε σημασία στο όνειρο, αλλά μετά από μια εβδομάδα, και πάλι νύχτα της Παρασκευής, βλέπει το ίδιο όνειρο ζωηρότερα, και αυστηρότερο τον Άγιο. Οι Τούρκοι γιατροί, που ήρθαν απ’ την Κωνσταντινούπολη, αντέδρασαν. Δεν ήθελαν να γίνει συγκέντρωση από φόβο να μη μεταδοθεί η αρρώστια περισσότερο. Τελικά, όλοι οι χριστιανοί με πίστη και ελπίδα έτρεξαν στο ναό, που γέμισε μέσα, έξω και τους γύρω δρόμους. Έκλαψαν, παρακάλεσαν τον Θεό, και ζήτησαν και τη βοήθεια του Αγίου. Ο Μητροπολίτης και ο Πρωτοσύγκελλος κατέβηκαν στην κρύπτη του ναού, έβγαλαν με ευλάβεια το λείψανο του Αγίου Θεοδώρου και έκαμαν μια σύντομη λιτανεία γύρω στο ναό. Από εκείνη την ώρα δεν πέθανε κανείς Χριστιανός ή Τούρκος από την πανώλη. Η πόλη ονόμασε τον Άγιο Θεόδωρο «Πολιούχο», δηλαδή προστάτη της πόλεως και του νησιού της Λέσβου. Τούρκοι και Έλληνες με κάθε τρόπο ομολογούσαν το θαύμα και φανέρωναν την ευγνωμοσύνη τους στον Θεό και τον προστάτη Άγιο.

Πόσο ορθόδοξα και πόσο «κανονικά» είναι όλα αυτά που μας επιβάλλουν; Τελικά, σε ποιον Θεό πιστεύουμε και σε ποια ιεραρχία κάνουμε υπακοή; 

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Το ΣτΕ βρήκε την απαιτούμενη πρόφαση να μην εκπληρώσει το καθήκον του σε σχέση…
– Πίστις Μηδέν
– Το ΣτΕ επαλήθευσε την πρόβλεψή μας! «Έσφαξε» την αίτηση για άνοιγμα των Εκκλησιών!
– Τέσσερις δικηγόροι προσέφυγαν στο ΣτΕ κατά της Υπουργικής Απόφασης περί της απαγόρευσης των λειτουργιών στις Εκκλησίες
Μαζί με την Εκκλησία, έστω και αν πλανάται;
Η Αναισθησία της Ιεραρχίας που έκλεισε τους Ναούς, κορυφώνεται. Πρόσκληση σε δημόσιο διάλογο
Να βρούμε και να ακολουθήσουμε τις “μεμονωμένες και απομονωμένες φωνές” που προσβάλει ο κ. Κονιδάρης
Συνοδικότητα ή φασισμός;