Σχόλιο στην άποψη ιερέως ότι είναι καλύτερο πού έγινε η Αγία Σοφία τέμενος, για να προσεύχονται οι μουσουλμάνοι στο Θεό, όπως αυτοί τον αντιλαμβάνονται.

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Ο Αριστοτέλης ασχολήθηκε με τη διατύπωση των κανόνων της λογικής, για να αντιμετωπίσει τους σοφιστές της εποχής του που με σοφίσματα, δηλαδή με φαινομενικά λογικές σκέψεις, κατέληγαν σε άτοπα συμπεράσματα. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του κορυφαίου Έλληνα φιλοσόφου η σοφιστεία ζει και βασιλεύει και, δυστυχώς, ευδοκιμεί στον εκκλησιαστικό χώρο από τον οποίο έχει χαθεί ακόμα και η απλή κοινή λογική.

Ένα παράδειγμα σοφιστικής σκέψης είναι το κείμενο του π. Σπυρίδωνα Σκούρτη με τίτλο: “Η Αγία Σοφία και οι λανθασμένες μεταφράσεις”, με το οποίο υποστηρίζει ότι είναι καλύτερο πού η Αγία Σοφία από μουσείο έγινε τέμενος, γιατί πλέον στο χώρο αυτό μπορούν να προσεύχονται άνθρωποι, έστω και αν είναι αλλόθρησκοι και έχουν διαφορετική άποψη περί Θεού.

Η βασική σκέψη του π. Σπυρίδωνα είναι απλή: η Αγία Σοφία είναι χώρος προσευχής, το τέμενος είναι χώρος προσευχής, άρα η Αγία Σοφία τώρα που έγινε τέμενος, έγινε χώρος προσευχής. Κάτι αντίστοιχο με τα μαθηματικά όπου, αν α=β και β=γ, τότε αναγκαστικά α=γ. Όπερ έδει δείξαι.

Δυστυχώς, η επιχειρηματολογία του π. Σπυρίδωνα, παρά την φαινομενική ευλάβειά της, στερείται λογικής, γιατί κάνει σύγχυση των εννοιών και υπάγει άσχετα πράγματα σε κοινές κατηγορίες. Η Αγία Σοφία ως εκκλησία είναι όντως χώρος προσευχής, και η διατήρηση της ως μουσείο συνιστούσε ήδη  βεβήλωση. Η μετατροπή της όμως σε τζαμί συνιστά ακόμα μεγαλύτερη προσβολή σε ό,τι ιερό και όσιο αντιπροσωπεύει για την Ορθοδοξία και το Έθνος μας η Μεγάλη Εκκλησία. Βεβήλωση στο τετράγωνο. Και αυτό γιατί δε μετατράπηκε σε χώρο προσευχής προς ένα Θεό που, όπως λέει ο πατήρ, τον αντιλαμβάνονται με διαφορετικό τρόπο, αλλά μετατράπηκε σε χώρο λατρείας του Σατανά. Το θείο δεν είναι έννοια που την αντιλαμβάνεται ο καθένας κατά την αντιληπτική του δυνατότητα, είναι ο ένας αποκεκαλυμμένος Θεός, ο Πατήρ, ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα. Η λατρεία θεού έξω από την Ορθοδοξία συνιστά ειδωλολατρεία, πολύ περισσότερο ο Μωαμεθανισμός πού είναι αντίχριστη θρησκεία και πρόδρομος του Αντιχρίστου, κατά τη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων. 

Σύμφωνα με τη διασάφηση που προηγήθηκε, αν οι όροι στις προκείμενες προτάσεις διατυπωθούν σωστά, το συμπέρασμα είναι ακριβώς αντίθετο από αυτό που  υποστηρίζει ο π. Σπυρίδων. Α πρόταση: η Αγία Σοφία είναι χριστιανικός ναός αφιερωμένος στη λατρεία του αληθινού Θεού. Β πρόταση: Ο Μωαμεθανισμός είναι άρνηση του αληθινού Θεού και η λατρεία του είναι λατρεία του Σατανά. 

Συμπέρασμα: Η Αγία Σοφία από ορθόδοξος χριστιανικός ναός μετατράπηκε σε χώρο λατρείας του Σατανά, όπερ συνιστά την έσχατη βεβήλωση. 

Στα θεολογικά θέματα είναι απαραίτητο να σκεφτόμαστε με βάση το Ευαγγέλιο και ακολουθώντας τη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων. Όταν έχουμε θεολογική άγνοια, καλό είναι να διατυπώνουμε την προσωπική μας άποψη ταπεινά, ακολουθώντας τουλάχιστον τους κανόνες της λογικής. Η χρήση σε σοβαρά εθνικά και εκκλησιαστικά θέματα της λογικής του τύπου: Ο αστυνομικός είναι όργανο, το μπουζούκι είναι όργανο, άρα ο αστυνομικός είναι μπουζούκι, είναι δείγμα ελαφρότητας, αν γίνεται από άγνοια, ή κακοήθειας, αν γίνεται εσκεμμένα.


Δείτε σχετικά:
Από την Σκύλλα στην Χάρυβδη
Η Ρωσική Εκκλησία για την Αγία Σοφία
Ήρθε ξανά η στιγμή που τα δαιμονικά πνεύματα θα ξανασυναντηθούν
– Πώς καταδέχεστε ένας μουφτής να σας βάζει τα γυαλιά;
– Ο Πάπας και το ΠΣΕ για την Αγια Σοφιά
– Ο Ελπιδοφόρος χύνει κροκοδείλια δάκρυα για την Αγία Σοφία
– Με καθυστέρηση η Ιερά Σύνοδος προς την UNESCO
– Εμφάνιση άσχημου γεγονότος, πολύ χειρότερο από τη μετατροπή του Ναού σε τζαμί
– Η βαριά κληρονομιά, μιας λησμονημένης Αυτοκρατορίας
– Ερντογάν, κι άλλος υποτακτικός του Θεού εν δράσει;
– Μα το αίμα, νερό δεν γίνεται και ο Χριστός απ’ την Αγιά Σοφιά δε σβήνεται!
– Μιλώντας ως κοσμικός διπλωμάτης ο κ.Βαρθολομαίος για την Αγιά Σοφιά: «Αντί να είμαστε ενωμένοι…»
– Ίδρωσε το αυτί του Σουλτάνου μετά το ανακοινωθέν της Δ.Ι.Σ.;