Θα προσπαθήσουμε σε δύο μέρη να διερευνήσουμε τη σκοπιμότητα της συνέντευξης που έδωσε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος στο επίσημο site του Παγκοσμίου Συμβουλίου “Εκκλησιών”.

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Η συνέντευξη αυτή φαινομενικά θα μπορούσε να θεωρηθεί κανονική. Μας προβλημάτισε όμως, και θα προσπαθήσουμε να την αναλύσουμε σε βάθος. Στο πρώτο μέρος σήμερα θα δούμε τη συνέντευξη από την πλευρά του οικοδεσπότη, δηλαδή των δημοσιογράφων, του μέσου και του οργανισμού που φιλοξενεί τη συνέντευξη. Ως εργαλείο θα χρησιμοποιήσουμε την παραδοσιακή δημοσιογραφική πρακτική των έξι ερωτήσεων: Τι – Πότε – Ποιος – Πού – Γιατί – Πώς

Τι

Το μέσο είναι η συνέντευξη. Σκέφτηκε το oikoumene.org (επίσημο site του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών ΠΣΕ) να πάρει μία συνέντευξη, για να πετύχει μέσα από την ενημέρωση και την πληροφόρηση κάποιο στόχο.

Πότε

Τον πραγματικό χρόνο της συνέντευξης δεν τον γνωρίζουμε. Η δημοσίευσή της, όμως, έγινε 21 Σεπτεμβρίου, σχεδόν δύο εβδομάδες μετά από τη φωτιά στη Μόρια και την κήρυξη της Μυτιλήνης σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης για τέσσερεις μήνες. Εδώ τίθεται ζήτημα σχετικά με το εάν ήταν σύγχρονη ή όχι η συνέντευξη. Θα μας απασχολήσει στο δεύτερο μέρος. Επικοινωνιακά πάντως για το μέσο προβληματιζόμαστε έντονα, επειδή η χώρα βρίσκεται εν μέσω δύο μεγάλων προβλημάτων: Covid-19 – Τουρκική προκλητικότητα. Επιλέγεται να επικαιροποιηθεί ένα τρίτο πρόβλημα  που ήρθε στην επικαιρότητα, μετά από μία εγκληματική ενέργεια (φωτιά στη Μόρια). Δυστυχώς ή ευτυχώς για το μέσο, καλείται(;) να παίξει καθοριστικό ρόλο, να πάρει θέση και να διαμορφώσει τάση μέσα στην κοινή γνώμη. Εννοείται πως αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας κάποιας ανοιχτής επικοινωνίας με τις ανεξέλεγκτες Μ.Κ.Ο., που δρουν στο νησί και ο ρόλος τους στη μεγάλη πυρκαγιά διερευνάται από την Αστυνομία.

Ποιος

Η επιλογή του Αρχιεπισκόπου Αθηνών για τη συνέντευξη θα διερευνηθεί στο δεύτερο μέρος του άρθρου μας, όταν θα προσπαθήσουμε να αντλήσουμε κάποια κεντρική ιδέα από τις θέσεις του. Σίγουρα όμως, από την πλευρά του μέσου η επιλογή του προσώπου μιας συνέντευξης ενέχει εγγενώς έναν συμβολισμό και επειδή είπαμε ήδη πως καλείται να διαμορφώσει μία τάση μέσα στην κοινή γνώμη επιλέγοντας έναν υψηλόβαθμο αξιωματούχο της επίσημης θρησκείας του κράτους, ουσιαστικά στοχοποιείται και ο λαός που εκπροσωπεί. Κοντολογίς, θα μπορούσαμε με ασφάλεια να υποθέσουμε πως, αν περιμένουμε αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία για την εγκληματική ενέργεια στη Μόρια και τις προεκτάσεις της, προκαταβολικά θεωρούνται “κοινωνική ομάδα στόχος” για την αντίδραση οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί.

Από τη μεριά του μέσου βέβαια επιστρατεύεται μια Ελληνίδα δημοσιογράφος και ο επικεφαλής του τομέα επικοινωνίας[1], γεγονός που δείχνει πόσο μεγάλη σημασία δίνει το μέσο στη συνέντευξη αυτή. Για εμάς τους απλούς αναγνώστες είναι ένα καμπανάκι για τα μηνύματα που θα επιχειρηθεί να περάσουν μέσα από τη συνέντευξη αυτή.

Πού

Αν η συνέντευξη έλαβε χώρα χρονικά κοντά στο χρόνο της αναταραχής, με κάποιο τρόπο συνειρμικά θα λέγαμε πως είναι σαν να γίνεται στη Λέσβο. Αν είναι κονσέρβα, το πράγμα περιπλέκεται και ίσως θα πρέπει να αντιδράσει πρώτος ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος. Στην πράξη δε μας πληροφορούν αν έγινε δια ζώσης, τηλεφωνικά ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Γιατί

Το γιατί είναι το ζουμί πίσω από κάθε πράξη μας. Φανερώνει το κίνητρο και τη σκοπιμότητα πίσω από αυτή. Ουσιαστικά είναι και ο στόχος μας με τα δύο άρθρα μας

Πώς

Εστιάζουμε συνήθως στις απαντήσεις σε μία συνέντευξη. Εμείς όμως απομονώσαμε τις ερωτήσεις (με bold) και προβληματιζόμαστε αυθόρμητα για κάθε μία από αυτές.  

  1. Ποια είναι η εκτίμησή σας για την τρέχουσα προσφυγική κρίση από τη χριστιανική οπτική;

Αν δεν εξηγηθεί ο όρος Χριστιανική οπτική, τότε είναι εσφαλμένη η χρήση του. Απευθύνεται σε Ορθόδοξο κληρικό και αυτή την οπτική μπορεί (;) να εξηγήσει “ αρμοδίως “. Η προσπάθεια να υπονοηθεί πως η Χριστιανική οπτική είναι μία και ενιαία, αποκαλύπτει την πεμπτουσία της ύπαρξης του μέσου (ΠΣΕ) και αποτελεί το λόγο που θα έπρεπε να αποσυρθεί η Ορθόδοξη Εκκλησία από το ΠΣΕ,  και συνεπώς να αρνηθεί ευγενικά να παραχωρήσει τη συγκεκριμένη συνέντευξη ο Αρχιεπίσκοπος.   

  • Πώς μπορεί η εκκλησία που εκπροσωπείτε και οι κοινότητες των πιστών γενικότερα να κάνουν τη διαφορά για τους πρόσφυγες στη Λέσβο και αλλού, εδώ και τώρα;

Εδώ, για να είμαστε ειλικρινείς, είναι σοκαριστική η κυνικότητα της επιχειρούμενης στοχοποίησης. Ένας φιλήσυχος και φιλόξενος λαός, ενώ δέχτηκε με την όποια δυσκολία τη δημιουργία του καταυλισμού, ενώ ανέλαβε τη φιλοξενία τεράστιας αναλογίας ανθρώπων σε σχέση με τον πληθυσμό του νησιού, ενώ ανέχτηκε την παρασκηνιακή ανεξέλεγκτη δράση των ΜΚΟ, ενώ βιώνει ακραία ανασφάλεια (στα καλά καθούμενα), ενώ είναι αντιμέτωπος με βίαια επεισόδια που κορυφώθηκαν με την καταστροφή του κέντρου υποδοχής στη Μόρια, αναδεικνύεται από τους επικοινωνιολόγους του ΠΣΕ σε κεντρικό πρωταγωνιστή της διαχείρισης και μάλιστα εδώ και τώρα. Η στάση αυτή του ΠΣΕ είναι προβληματική και δείχνει με εκκωφαντικό τρόπο την απόσταση που χωρίζει την Ελλάδα ως Ευρωπαϊκή πύλη εισόδου λαθρομετανάστευσης από το εξωτικό Grand-Saconnex της Ελβετίας, την έδρα του ΠΣΕ.  

  • Επιχειρώντας μια πιο μακροπρόθεσμη θεώρηση, τι ρόλο μπορεί να διαδραματίσει η Ορθόδοξη Εκκλησία και άλλοι θρησκευτικοί οργανισμοί στην αποφυγή παρόμοιων κρίσεων και στην ανακούφιση από τον πόνο και τα δεινά των οποίων έχουμε γίνει μάρτυρες εδώ και χρόνια;

Η επιχειρούμενη μετάλλαξη των θρησκειών σε μια πιο spiritual μορφή κοινωνικών ιδρυμάτων, αποκλειστικά παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας, από τα μασωνοκίνητα κέντρα εξουσίας της Νέας εποχής φαίνεται να έχει υιοθετηθεί πλήρως από το ΠΣΕ. Αυτό συμβαίνει για το λόγο που έχουν πλέον καταλάβει όλοι: αυτό επιβάλλει ο οικουμενισμός.    (ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)


[1]  Ο Claus Grue είναι ανώτερος σύμβουλος επικοινωνίας για το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών  Η Ξανθή Μόρφη είναι υπεύθυνη επικοινωνίας του Παγκόσμιου Συμβουλίου Εκκλησιών

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος: «Το καλωσόρισμα ενός ξένου αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της χριστιανικής κληρονομίας»


Δείτε σχετικά:
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κηρύττει τον Ανθρωπισμό/ουμανισμό
Ιερώνυμος για κορωνοϊό: Η Εκκλησία εφαρμόζει τις οδηγίες των ειδικών – Δεν έχουμε «μετρητή…
Η βουβή επιστολή του άφωνου Αρχιεπισκόπου
Μήπως θα έπρεπε ο Αρχιεπίσκοπος να είναι περισσότερο προσεχτικός με αυτούς που συναλλάσσεται;
Πάλι την μπάλα στην κερκίδα ο Αρχιεπίσκοπος
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών προσέβαλε κατάφωρα, ανίερα και προκλητικά την Ορθόδοξη Πίστη
Όταν η πολιτική των “ηπίων τόνων” γίνεται “νανούρισμα” για τον πιστό λαό
Συνεργασία του Αρχιεπισκόπου με την Πολιτεία και όχι με τον Χριστό! Αδιανόητη φαυλότητα!
Από κοινού η παρέμβαση του ΠΣΕ-Βατικανού για την πανδημία
Ο Πάπας και το ΠΣΕ για την Αγια Σοφιά
Βούτυρο στο ψωμί του ΠΣΕ οι αντικανονικές ενέργειες του Πατριαρχείου Κων/πόλεως στην Ουκρανία