Ελένη Παπασταματάκη

Προεκλογικά και μετεκλογικά ανάλεκτα του Αρχιεπισκόπου Κύπρου 

εικόνα άρθρου: Προεκλογικά και μετεκλογικά ανάλεκτα του Αρχιεπισκόπου Κύπρου 
Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Το πρώτο θέμα που έθιξε ήταν αυτό του προσηλυτισμού, καθώς ήδη δύο τέτοιες περιπτώσεις απασχόλησαν τα δικαστήρια…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται… το ίδιο και η κακή…

Παραμονή Χριστουγέννων ο Μητροπολίτης Πάφου Γεώργιος, συγκεντρώνοντας 11 από το σύνολο των 16 ψήφων, άφησε πίσω τον Μητροπολίτη Λεμεσού παρά την υπεροχή του στην ψηφοφορία του λαού και εκλέχθηκε Αρχιεπίσκοπος Κύπρου.

Μόλις τρεις μέρες αργότερα, ο εψηφισμένος Αρχιεπίσκοπος σε συνέντευξή του στο κυπριακό κανάλι ΡΙΚ ανακοίνωσε τα πρώτα θέματα που θα φέρει ενώπιον της Ιεράς Συνόδου προκειμένου να ληφθούν οι κατάλληλες αποφάσεις.

Τα θέματα που έθιξε από τις πρώτες δημόσιες τοποθετήσεις του

Το πρώτο θέμα που έθιξε ήταν αυτό του προσηλυτισμού, καθώς ήδη δύο τέτοιες περιπτώσεις απασχόλησαν τα δικαστήρια. Και για τις δύο υπήρξε αθωωτική απόφαση για τους κατηγορούμενους ιεράρχες, εφόσον οι μοναχοί ήταν ενήλικες. Άσχετα από το δικαστικό αποτέλεσμα, το θέμα, όπως φαίνεται, τον απασχολεί. Να σημειωθεί ότι προεκλογικά ζητήθηκε από τον τότε Μητροπολίτη Πάφου και νυν αρχιεπίσκοπο, να πάρει θέση, αλλά δεσμεύτηκε ότι θα τοποθετηθεί μετεκλογικά. Όσον αφορά την προσωπική του θέση, έφερε ως παράδειγμα τα μοναστήρια Σταυροβουνίου, Χρυσορρογιατίσσης και Τροοδιτίσσης, υποδεικνύοντας ότι ανέκαθεν λειτουργούσαν σε πνεύμα ελευθερίας. «…Οι μοναχοί πήγαιναν 2-3 χρόνια στα μοναστήρια, έβγαιναν και ξαναπήγαιναν και επέλεγαν ποιο δρόμο θα ακολουθούσαν χωρίς να επηρεάζονται από οποιονδήποτε».

Επόμενο ζήτημα που σχολίασε ήταν αυτό της μεταφοράς λειψάνων στην Κύπρο, χαρακτηρίζοντάς το «εκτός της παράδοσης της Εκκλησίας». Συγκεκριμένα είπε ο κ. Γεώργιος «…για τις Εικόνες και τα λείψανα που μεταφέρονται στην Κύπρο θα πρέπει να τυγχάνουν χειρισμού με μέτρο, ώστε να μην σχηματίζεται η αντίληψη ανάμεσα στους πιστούς ότι τίθεται θέμα εκμετάλλευσης…». Άφησε εμμέσως αιχμές: «Πολλές φορές αυτό γίνεται και για οικονομικούς λόγους αλλά πρέπει να το προσέξουμε ιδιαίτερα, διότι αποτελεί επηρεασμό από ξένες εκκλησίες και πρέπει να διαφυλάξουμε την παράδοση μας. Θα το επιληφθούμε ως Ιερά Σύνοδος ώστε να βρούμε ένα μέτρο. Δεν μπορεί αυτό να συνεχίζεται έτσι».

Τέλος, θεώρησε σημαντικό να τοποθετηθεί από τις πρώτες του δημόσιες δηλώσεις ως Αρχιεπίσκοπος, για το φαινόμενο των ιερών Εικόνων που δακρύζουν. Αυτό απασχόλησε και τον προκάτοχό του, ο οποίος είχε δηλώσει, ότι απαγορεύει στις Εικόνες της επαρχίας να δακρύζουν, θέλοντας να στείλει μήνυμα πως το εν λόγω φαινόμενο τυγχάνει εκμετάλλευσης.

Απορίας άξιο!

Με τις πρώτες του δηλώσεις δίνει το στίγμα του ο νέος Αρχιεπίσκοπος κ. Γεώργιος. Τα δημοσιεύματα πάντως μιλάνε για έναν Ιεράρχη «που αγγίζει όλα τα σύγχρονα προβλήματα που ταλανίζουν την Κύπρο». Τα σύγχρονα προβλήματα της Κύπρου φαίνεται πως είναι: 

  • Να μην ακολουθούν οι νέοι τον μοναχισμό ώστε να μην προκληθούν ενδοοικογενειακά προβλήματα
  • Να μην γίνεται άμετρη προσκύνηση των ιερών λειψάνων
  • Να μην δακρύζουν οι Άγιες Εικόνες

Αβίαστα γεννιέται το ερώτημα: τόσα φοβερά συμβαίνουν στην Εκκλησία μας, τόση πνευματική και ηθική κατάπτωση στην κοινωνία, τόσες παγίδες που αποτρέπουν τους πιστούς από το να αναζητήσουν τη σωτηρία τους και όμως ούτε κουβέντα για αυτά; Χωρίς να διαφωνούμε με το ότι, όπου υπάρχουν υπερβολές, πρέπει να διορθώνονται. Πάντως, οι προτεραιότητες του αρχιεπισκόπου όζουν αντιμοναχισμό και εικονομαχία. 

Η προεκλογική του “καμπάνια” ερμηνεύει τις αρχιεπισκοπικές του εξαγγελίες

Αν πρέπει να κρίνουμε εξ όνυχος τον λέοντα, οι πρώτες δηλώσεις του αρχιεπισκόπου σε συνδυασμό με τις προεκλογικές του τοποθετήσεις φανερώνουν την πορεία που θα χαράξει ο νέος Αρχιεπίσκοπος Κύπρου. 

Κατά την προεκλογική εκστρατεία παραχώρησε συνέντευξη που χρήζει μεγάλης προσοχής! Οι απαντήσεις του στις κρίσιμες ερωτήσεις του δημοσιογράφου, αποκαλύπτουν ότι ο νέος Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: 

  • Θα βαδίσει δίπλα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο 
  • Θα συνεχίσει το έργο του προκατόχου του, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στο φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας. (Αυτά είναι τα σημαντικά για τους ουμανιστές ιεράρχες που κατακλύζουν την Εκκλησία μας. Αντί να γίνονται ιεραπόστολοι, αντί να κατηχούν το ποίμνιο, αντί να είναι φορείς της Θείας Χάριτος, επιλέγουν να εκπέσουν σε μοντέλα κοινωνικών ιδρυμάτων ή ΜΚΟ)
  • Υποστηρίζει αναφανδόν και χωρίς προϋποθέσεις ότι οι μεταμοσχεύσεις είναι ευλογία Θεού. Ο ίδιος είναι ήδη δωρητής οργάνων. 
  • Υποστηρίζει αναφανδόν και χωρίς προϋποθέσεις την επιστήμη στη σχετική ερώτηση για τα εμβόλια. 
  • Θεωρεί ότι, ναι μεν η Αγία Γραφή δεν αλλάζει στο πέρασμα των χρόνων, αλλά ερμηνεύεται με τις επικρατούσες συνθήκες και ανάγκες!
  • Διστάζει να απαντήσει ευθέως ότι η ομοφυλοφιλία είναι βαρύτατο αμάρτημα. Αντ’ αυτού ισχυρίζεται ότι, αν τυχόν η επιστήμη αποδείξει ότι αυτό είναι κάτι το οποίο υπάρχει εκ γενετής, οφείλει η Εκκλησία να εγκύψει πάλι στην Αγία Γραφή και να βρει απαντήσεις

Ειδικά οι τοποθετήσεις του σχετικά με τη σύγχρονη ερμηνεία της Αγίας Γραφής και την υποχρέωση την Εκκλησίας να βρει στην Αγία Γραφή απαντήσεις που να δικαιολογούν την ομοφυλοφιλία με βάση τα επιστημονικοφανή αφηγήματα, ξεπερνούν κάθε όριο. Είναι προφανές ότι υπάρχει μείζον θέμα όταν ένας Αρχιεπίσκοπος, ένας οικονόμος του Θεού και υπεύθυνος να οδηγεί στην υγιαίνουσα διδασκαλία, στην ορθή πίστη, τους άλλους, νοσεί ο ίδιος από την απιστία στην αυθεντία της Αγίας Γραφής, όπως αυτή ερμηνεύεται από τους Αγίους Πατέρες. 

Σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο «δεῖ γάρ τόν ἐπίσκοσκοπον ἀνέγκλητον εἶναι ὡς Θεοῦ οἰκονόμον, μή αὐθάδη, μή ὀργίλον, μή πάροινον, μή πλήκτην, μή αἰσχροκερδῆ, ἀλλά φιλόξενον, φιλάγαθον, σώφρονα, δίκαιον, ὅσιον, ἐγκρατῆ, ἀντεχόμενον τοῦ κατά τήν διδαχήν πιστοῦ λόγου, ἵνα δυνατός ᾖ καί παρακαλεῖν ἐν τῇ διδασκαλίᾳ τῇ ὑγιαινούσῃ καί τούς ἀντιλέγοντας ἐλέγχειν». [1]

Στο ίδιο πνεύμα και ο Άγιος Συμεών Θεσσαλονίκης «Ὁ δέ ἐστιν ἱεράρχης, ὡς τά ἱερά καί θεῖα πάντα ἐνεργεῖν δυνάμενος καί μεταδοτικός τούτων ὤν. Διό και φωτιστικός ὀνομάζεται…Οἱ δε ἱερεῖς ταύτην τήν χάριν οὐκ ἔχουσιν, ἀλλά μόνον ἱερουργεῖν ἰσχύουσι καί βαπτίζειν. Καί ταῦτα δέ χωρίς ἀρχιερατικῆς οὐ ποιοῦσι δυνάμεως μύρου τε καί χειροτονίας» [2]

Ομοίως και σε άλλο σημείο ο Άγιος Συμεών Θεσσαλονίκης τονίζει “Ἡ Ἀνακήρυξις τῆς Ἀληθείας, Ἀδελφέ, καί ἡ Ὁμολογία τῆς Εὐσεβείας μας εἶναι ἀναγκαῖα περισσότερον ἀπό κάθε τί, καί χρέος ἔχομεν ἄφευκτον νά ὁμολογῶμεν αὐτήν ἑνώπιον πάντων. Ἐπειδή τοῦτο εἶναι κάθε πιστοῦ τό θεμέλιον…” [3]

Επανερχόμαστε στο φλέγον ερώτημα.

Από Αποτείχιση στην Κύπρο, πώς πάτε;

  • [1] Προς Τίτον 1, 7-9
  • [2] Συμεών Θεσσαλονίκης, Αποκρίσεις προς τον Πενταπόλεως Γαβριήλ, ΛΖ, PG 155,855C
  • [3] Συμεών Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, Τα άπαντα anemi.lib.uoc.gr

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Νέος Αρχιεπίσκοπος Κύπρου ο Γεώργιος Πάφου
Ποιος είναι ο Γεώργιος Κύπρου και ποια η σχέση του με τον Βαρθολομαίο

Σχετικά άρθρα

Ο θερμός της πίστεως ζηλωτής, Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός!

Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη "Θείον όργανον, της Εκκλησίας, λύρα εύσωμος, της ευσεβείας, ανεδείχθης Ιωάννη πανεύφημε' όθεν πυρσεύεις του κόσμου τα πέρατα, ταις των σοφών σου δογμάτων ελλάμψεσι. Πάτερ Όσιε, Χριστόν τον Θεόν ικέτευε, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος" (Απολυτίκιο του Αγίου)

Το Συναξάρι του Οσίου Στεφάνου του Ομολογητή του Νέου

Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη. Αρνήθηκε να υπογράψει τις αποφάσεις της αιρετικής συνόδου της Ιέρειας του 754 λέγοντας «Μη γένοιτο να προσυπογράψω την ψευδή ταύτην και ανίερον σύνοδο και να ονομάσω φως το σκότος και γλυκύ το πικρότατον»

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.