Επικαιρότητα
Σφοδρές αντιδράσεις για το συνέδριο «Ο Αλή Πασάς και η εποχή του»
15 Ιούν 2021
Ο Δήμος Ιωαννιτών επιχείρησε να περιορίσει τη λαίλαπα των αντιδράσεων και την εθνική κατακραυγή, αφού σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε μετέφερε το συνέδριο τον Οκτώβριο…
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
Το έθνος αποτελεί ένας από τους κυριότερους παράγοντες μόρφωσης και αγωγής. Στην αντίθετη περίπτωση όμως, όταν τα ιδιαίτερη φυλετικά γνωρίσματα, το κοινό ιστορικό παρελθόν και η κοινή πολιτιστική ταυτότητα εξευτελίζονται, τότε αποδεικνύεται η συσκότιση του νου που έχουν υποστεί οι διακινητές των ανθελληνικών ιδεών. Συγκεκριμένα, ο δήμαρχος Ιωαννιτών Μωυσής Ελισάφ, δεν έμεινε στην ιδέα, αλλά προχώρησε και στην υλοποίησή της οργανώνοντας στο πλαίσιο των 200ων χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση ένα τριήμερο συνέδριο για τον «Αλή Πασά και την εποχή του». Το συνέδριο θα διοργανώνονταν σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών από τις 18 έως τις 20 Ιουνίου.
Οι πληροφορίες λένε πως οι αντιδράσεις ήταν ιδιαίτερα έντονες. Στη Χειμάρρα σύλλογοι Ηπειρωτών (Σουλιώτες, Σαρακατσάνοι, Βλάχοι, Βορειοηπειρώτες), αλλά και κάποιοι με οικογενειακούς δεσμούς με τις μεγάλες οικογένειες των Σουλιωτών, εξέφρασαν την αγανάκτησή τους. Το περιεχόμενο των εισηγήσεων του συνεδρίου φαίνεται ότι κρίθηκε ακατάλληλο για να διεκπεραιωθεί στα ματωμένα από τους Τούρκους ελληνικά χώματα, και ειδικότερα την περίοδο της επετείου των 200ων χρόνων από την έναρξη της Μεγάλης Ελληνικής Επανάστασης. Στο μεταξύ η Γιάννα Αγγελοπούλου, πρόεδρος της Επιτροπής Ελλάδα 2021, δήλωσε ότι η πρόταση του δημάρχου συνάδει πλήρως με τις αρχές της επιτροπής της. Αυτό και μόνο ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες το συνέδριο να τάσσεται υπέρ του έθνους των Ελλήνων.
Τη λαίλαπα των αντιδράσεων και την εθνική κατακραυγή επιχείρησε να περιορίσει ο Δήμος Ιωαννιτών μεταφέροντας το συνέδριο τον Οκτώβριο. Με Δελτίο Τύπου χαρακτήρισε την «καταδίκη» του συνεδρίου από τον ελληνικό λαό, ένα «συνειδητό ψεύδος» και επεσήμανε ότι «συγκεκριμένοι κύκλοι και με προφανείς σκοπιμότητες διαστρεβλώνουν τα πραγματικά γεγονότα υποστηρίζοντας ότι η δημοτική Αρχή έχει επιλέξει να τιμήσει τον Αλή Πασά».
Ο Αλή Πασάς ήταν ένας πανίσχυρος Πασάς ο οποίος κυβέρνησε 33 χρόνια. Αργότερα έγινε και Βεζύρης, μετά την Άλωση του Σουλίου. Χαρακτηρίστηκε ως ο στυγερότερος Πασάς της εποχής της Τουρκοκρατίας. Μάλιστα, ενώ ο Σουλτάνος του αρνήθηκε το πασαλίκι των Ιωαννίνων, εκείνος κατέλαβε την πόλη διά της βίας. Όταν οι Οθωμανοί του κήρυξαν πόλεμο, εκείνος είχε έναν πολυεθνικό μισθοφορικό στρατό των 40 χιλιάδων στρατιωτών, έχοντας ως στρατηγούς του πολλούς ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης, όπως τον Μάρκο Μπότσαρη, τον Γεώργιο Καραϊσκάκη, τον Οδυσσέα Ανδρούτσο και τον Αθανάσιο Διάκο. Μπορεί όλοι αυτοί να πολέμησαν τους Οθωμανούς για λογαριασμό του Αλή Πασά, αλλά τον Μάρτη του 1821 ξέσπασε η Επανάστασή μας εγκατέλειψαν τον στρατό του. Με αυτόν τον τρόπο το κράτος του Αλή Πασά, κατέρρευσε. Θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά; Όχι! Γιατί, η Ελληνική Επανάσταση εκτός από τα εθνικά χαρακτηριστικά της, έγινε για την Πίστη του Χριστού!
Η ρήξη του Αλή Πασά με την Οθωμανική Αυτοκρατορία, τον οδήγησε να δώσει χρήματα και όπλα στον Θεόδωρο Βλαδιμηρέσκου, τον ηγεμόνα της Ρουμανίας, όπου μαζί με τον Αλέξανδρο Υψηλάντη ξεκίνησαν την Επανάσταση στις παραδουνάβιες χώρες. Δεν ήταν το φιλελληνικό στοιχείο που τον ώθησε, ούτε υπήρξε αρωγός της Ελληνικής Επανάστασης, αλλά τα προσωπικά του συμφέροντα δημιούργησαν την φοβερή διάσπαση με τους Οθωμανούς, την οποία εκμεταλλεύτηκαν οι Έλληνες οπλαρχηγοί για το καλό της Πίστης και της Πατρίδας. Ας μην ξεχνάμε ότι ακόμα και σήμερα, οι Τούρκοι ιστορικοί εχθρεύονται τον Αλή Πασά για τον «εμφύλιο» ανάμεσα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, διότι υπήρξε η αρχή του τέλους της…
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra
Δείτε σχετικά:
– Τί δουλειά έχουν οι Τούρκοι, κ. Γιάννα, στα διακόσια χρόνια από την Επανάσταση εναντίον…
– Την Ελλάδα δε χρειάζεται να την “ξεβλαχέψει” κανείς
– Γιατί δεν αντέδρασε ο λαός με τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού για το 1821;
– Μαρία Κοσμίδου, Απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά