Επικαιρότητα

Στην “γκαντεμιά” του Αμβρόσιου αποδίδει τις επιπτώσεις του αφορισμού που βίωσε ο Δήμος Βερύκιος

εικόνα άρθρου: Στην “γκαντεμιά” του Αμβρόσιου αποδίδει τις επιπτώσεις του αφορισμού που βίωσε ο Δήμος Βερύκιος

Δήμος Βερύκιος: Δεν είναι μικρό πράγμα να σε καταριέται παπάς….

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Πρώτα-πρώτα θα ήταν ωφέλιμο να φέρουμε στη μνήμη μας τον αφορισμό του δημοσιογράφου Δήμου Βερύκιου. Είναι αλήθεια ότι ο αφορισμός του πραγματοποιήθηκε μετά την ανάρτηση βλάσφημης δημοσίευσής του στο διαδίκτυο. Πρόκειται για έναν άνευ προηγουμένου ωμό εξευτελισμό και για μία ατέρμονη ύβρης στο όνομα της Υπεραγίας Θεοτόκου και του Θείου Βρέφους. Τότε, ο πρώην Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος εντόπισε την ξεδιάντροπη τοποθέτηση και έλαβε το καταλληλότερο μετρό που ορίζεται σε μία τέτοια περίπτωση, αυτό του αφορισμού.

Στη συνέχεια,  έπεται η επόμενη τοποθέτηση του δημοσιογράφου με τόνο απολογητικό και με υψηλά φορτισμένο συγκινησιακό φορτίο ζητά την εύνοια την Εκκλησίας. Καταλαβαίνουμε, φυσικά πως ακόμη και η μετανοημένη τοποθέτηση του δημοσιογράφου υπακούει σε προσωπικά αυστηρά πλαίσια και όχι στον Καθολικό Νόμο του Θεού. Αυτό επιβεβαιώνεται και από την πρόσφατη δήλωσή του ότι: «Ο Αμβρόσιος είναι μαύρη γάτα». Συνεπώς, όπως επιβεβαιώνει και το βίντεο της συνέντευξης, ο δημοσιογράφος αρκέστηκε σε μία πρόσκαιρη λύση του προβλήματος και όχι στην ειλικρινή μετάνοια.

Εκείνη την περίοδο, λοιπόν, η ΔΙΣ αποδέχτηκε τη δακρύβρεχτη συγγνώμη και με ανοιχτές αγκάλες καλωσόρισε τον δημοσιογράφο πίσω στο πλήρωμά της. Εμείς ως katanixi.gr να τονίσουμε πως καμία έκπληξη δεν μας προκάλεσε η χαλάρωση των αυστηρών ορίων, που προκλητικά καταπατήθηκαν. Πρόκειται βέβαια, για όρια που θέσπισε η ίδια η Εκκλησία, ώστε να οδηγήσει τους πεπτωκότες σε μετάνοια και να περιφρουρήσει το ποίμνιό της από τους χριστομάχους.

Τελικά, ο τότε Μητροπολίτης Αμβρόσιος σκεπτόμενος ότι θα δώσει λόγο στο Θεό, προτίμησε να επαναπροσδιορίσει το ζήτημα της αποδοχής της μετάνοιας του δημοσιογράφου. Κρίνουμε ότι ο Μητροπολίτης θεώρησε πως η στοργική ευσπλαχνία της μητέρας Εκκλησίας πρέπει να μη δίνεται απλόχερα και δίχως προϋποθέσεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, βέβαια, λόγος γίνεται για την ακύρωση του Ιερού Μυστηρίου της Εξομολόγησης και για την αγνόηση του κατά τον εκκλησιαστικώς επιβληθέντα αφορισμόν.

Σε παραλληλισμό με την επικαιρότητα ο Δήμος Βερύκιος έρχεται να ταυτίσει την περίπτωσή του με τον πρόσφατο αφορισμό που επιβλήθηκε στους: Μητσοτάκη, Κεραμέως και Χαρδαλιά. Έχοντας, λοιπόν, λάβει τη σκυτάλη, όντας και αυτός παθών, σχολιάζει τα εκκλησιαστικά δρώμενα. Ο εν λόγω δημοσιογράφος αναγνωρίζει το γεγονός ότι ο αφορισμός από έναν ιερέα είναι μία πράξη βαρύνουσας σημασίας. Παρ’ όλα αυτά, ο ίδιος επιλέγει συνειδητά να υψώσει τείχη στη διαδικασία συνειδητοποίησης της πράξης του, που συνεπάγεται την ειλικρινή και βαθιά μετάνοια, η οποία θα τον εξυψώσει στα ματιά του Θεού και όχι των διοικούντων. Η παραπάνω τοποθέτηση εύκολα συνάγεται από το γεγονός ότι ανάγει το πάθημά του, σε ένα πλαίσιο καθαρά χιουμοριστικό. Είναι σαφές, πως μία τέτοια επιλογή υποκρύπτει θανάσιμη άγνοια κινδύνου και ασέβεια!

Ειρήσθω εν παρόδω, ο δημοσιογράφος κάνει έναν αξιολογικό διαχωρισμό των αφορισμένων. Όπως αναφέρει ο ίδιος: «Άλλο να αφορίζεις και να καταριέσαι, γιατί ο αφορισμός είναι κατάρα, τον Κυβερνήτη μιας χώρας, που έχει πολλά εμπόδια μπροστά του να αντιμετωπίσει, και μία γυναίκα, μία μάνα, με δύο ανήλικα παιδιά. Και βάζω τελευταίο τον σερίφη (= Χαρδαλιά). Ο σερίφης είναι στην ίδια την κατηγορία τη δική μου». Η απορία που εύλογα γεννάται είναι πώς ο δημοσιογράφος έχoντας δηλώσει ευλαβής, πέφτει σε ένα θεολογικό σφάλμα που δεν του αρμόζει. Πώς λοιπόν ο Άγιος Τριαδικός Θεός θα μπορούσε να κάνει “ποιοτικές” διακρίσεις ανάλογα με τους χρυσοποίκιλτους τίτλους του καθενός ή τα βαρύγδουπα αξιώματά του;

Εκείνο, ακόμη, που είναι νευραλγικής σημασίας είναι ότι ενώ έχει συνειδητοποιήσει ότι “τον πήρε και τον σήκωσε”, εξακολουθεί να θεωρεί πως βίωσε τις επιπτώσεις του αφορισμού εξαιτίας της “γκαντεμιάς” που του προξένησε ο Μητροπολίτης. Φαίνεται πως το βάρος δεν το απέδωσε στο πραγματικό νόημα του αφορισμού, αλλά ελέγχθηκε από τον Μητροπολίτη και βολεύτηκε στην αγαπολογία της ΔΙΣ. Όπως ο ίδιος παραδέχτηκε μετά τον αφορισμό του μπήκε τέσσερις φορές στο χειρουργείο και πιστεύει πως ίσως μία παρόμοια κατάσταση προϋπαντείται για τους νεοαφορισθέντες.
Συγκλίνοντας, προτρέπουμε τον δημοσιογράφο να κυνηγήσει από δω και στο εξής τη συμπόνοια του Θεού και όχι των Μητροπολιτών που γονυπετής παρακαλούσε.
Καλή μετάνοια!

Δείτε σχετικά:
Μη μας πείτε πως δεν τους είχε προειδοποιήσει ο Αμβρόσιος!

Σχετικά άρθρα

Προφητική φωνή του Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη (…για όσους συγχέουν την Εκκλησία με την Ιεραρχία)

“Η τελευταία μάλιστα απεδείχθη ανίκανος όλως, αφ΄ ης ημέρας ιδρύθη εν Ελλάδι, να διαπράξη αγαθόν τι υπέρ της Εκκλησίας” Ούτε εκ του υπουργείου ούτε εκ της Συνόδου αναμένομεν γενναίον τι...

Το Μήνυμα της ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ από τον Μητροπολίτη Κυθήρων κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ (ηχητικό μήνυμα) ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ (19-2-2023) Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr Λάβαμε προς δημοσίευση στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση infokatanixis@neodevgmail.com από την “ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ” το...

Αντικατάσταση Ιεράς Κοινότητος Αγίου Όρους από τριανδρία; «Εκατοντάχειρες» κατά Αγίου Όρους;

«Ἔθος ἐγχρονίζον, εἰς νόμον τελεῖ»2 (Συνήθεια ποὺ χρονίζει στὸ τέλος γίνεται νόμος) Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr Λάβαμε προς δημοσίευση στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση infokatanixis@gmail.com το ακόλουθο άρθρο των Αγιορειτών Κελλιωτών Πατέρων Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.