Της Ολυμπίας
αποκλειστικά για την katanixi.gr

“Έτσι, το πρόσωπο του ανθρώπου γίνεται φωτεινό, σαν να βρίσκεται κοντά στην ακτινοβολία της φλόγας και διανθίζεται από χαρά” (Αββάς ο Ισαάκ ο Σύρος)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Ζ΄ Μέρος

Πολλές φορές ενώ ο άνθρωπος βρίσκεται γονατιστός στην προσευχή, έχοντας τα χέρια του απλωμένα στον ουρανό και ατενίζοντας στον Τίμιο Σταυρό του Κυρίου Ιησού Χριστού, έχει πραγματικά συγκεντρωμένες όλες τις ενθυμήσεις και τον νου του, στον Θεό. (10)

Τότε που δέεται και παρακαλεί με κ α τ ά νυ ξ η και δ ά κ ρ υ α τον Θεό, την ώρα αυτή έρχεται στην καρδιά ηδονή και άπειρη γλυκύτητα, και παραλύουν τα μέλη του σώματος…

Οι οφθαλμοί του σκεπάζονται, το πρόσωπο κλίνει προς την γη, οι ενθυμήσεις και οι λογισμοί του μεταλλάσσονται, από την πολλήν χαρά που κινείται σε όλο του το σώμα».

Όσο περισσότερο ο (ορθόδοξος) χριστιανός αγωνίζεται στα πνευματικά και με την χάρη του Θεού προχωρεί, τόσο περισσότερο η διάνοια και η καρδιά και η ψυχή του θα αποβάλλει την ασχήμια.

Θα αποβάλλει και το σκοτάδι της αμαρτίας και της εμπαθούς καταστάσεως και θα γεμίσει από το φως και την ομορφιά του Τριαδικού Θεού.

Όλη του η ζωή θα στρέφεται γύρω από τον Θεό.

Ο Αββάς Ισαάκ ο Σύρος περιγράφει την πνευματική αυτή κατάσταση ως εξής:

«Όσο ο άνθρωπος καταφρονεί τον παρόντα κόσμο και καταγίνεται στον φόβο του Θεού με σπουδή, τόσο περισσότερο η Θεία Πρόνοια πλησιάζει σε αυτόν και μυστικώς αισθάνεται την βοήθειά της και δίνονται σε αυτόν καθαροί λογισμοί…

Το θεμέλιο όλων των καλών και θεαρέστων έργων και η ανάκληση της ψυχής από την αιχμαλωσία του διαβόλου και η οδός που φέρνει τον άνθρωπο στο φως και στην ζωή, συνίσταται στα ακόλουθα δύο:

-Πρώτον στο να μπορεί να συγκεντρώνει κανείς τον εαυτό του και να ησυχάζει σε ένα τόπο.

-Δεύτερον στο να νηστεύει, δηλαδή να βάλει κανόνα εγκράτειας στον εαυτό του…

Και ο ίδιος προσευχόμενος αδιαλείπτως να καταγίνεται στην φροντίδα και μελέτη του Θεού».

Ο άνθρωπος που κατόρθωσε μετά πολλών πνευματικών αγώνων να καθαρίσει την καρδιά του και την ψυχή του από τις ρίζες των παθών και των αμαρτωλών επιθυμιών, θα αισθανθεί την αγάπη του Θεού να τον πλημμυρίζει και να τον μεταμορφώνει ολοκληρωτικά σε μία νέα φωτεινή προσωπικότητα.

Αυτήν την Θεϊκή αλλοίωση που υφίσταται ο κάθε ένας πιστός, που αγωνίσθηκε τον πνευματικόν αγώνα και αναδείχθηκε νικητής, αξιωθείς της παρουσίας του Θεού, μας την περιγράφει ο αββάς Ισαάκ ως εξής:

-«Ανάλογα με την ένταση της επελθούσης αγάπης του Θεού παρατηρείται στον άνθρωπο αυτό μία ασυνήθιστη αλλοίωση και μεταβολή. Η εσωτερική αυτή αλλοίωση γίνεται αισθητή και από ορισμένα εξωτερικά γνωρίσματα.

Έτσι, το πρόσωπο του ανθρώπου γίνεται φωτεινό, σαν να βρίσκεται κοντά στην ακτινοβολία της φλόγας και διανθίζεται από χαρά.

Το σώμα του θερμαίνεται

Από τον άνθρωπο που κατελήφθη και αισθάνθηκε την συντριπτική αυτή αγάπη προς τον Θεό, αναχωρεί πλέον ο φόβος και η ντροπή, διότι εφ’ όσον αγαπά τον Θεό ούτε Τον φοβάται ούτε νοιώθει συστολή μπροστά Του.

Επίσης εξαφανίζεται από τον άνθρωπο αυτόν η δύναμη που αποσπά τον νου του σε άλλες σκέψεις, διότι έχει πλέον απορροφηθεί από τον Θεό»”.

Όποιος έχει αγαπήσει την προσευχή μπορεί εύκολα να κατανοήσει τους λόγους του Αγίου Ισαάκ του Σύρου και την προσπάθειά του να μας οδηγήσει πολύ ψηλά, εκεί στον Παράδεισο με την νοερά ευχή και την αδιάλειπτη προσευχή.

Εκεί όπου στέκονται οι Άγιοι Άγγελοι και όλοι οι Άγιοι, οι οποίοι δοξολογούν ακατάπαυστα τον Ουράνιο Βασιλιά και Δεσπότη Κύριο Ιησού Χριστό.

Εμεις οι ορθόδοξοι πιστοί έχουμε ως πνευματική κληρονομιά και ιερή παρακαταθήκη την ωραιότερη προσευχή:

«Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱέ τοῦ Θεοῦ, ἐλέησόν με τόν ἁμαρτωλόν».

Ας ευχηθούμε και εμείς αδέλφια μου, να αναλάβουμε με ζέση τον πνευματικό αγώνα που μας περιμένει, σε όλα τα δύσκολα γεγονότα που έρχονται.

Εμείς να τα αντιμετωπίσουμε με πνευματικό τρόπο όπως μας δίδαξαν οι Άγιοι Πατέρες και ο άγιος Πνευματικός μας, ο μακαριστός π. Νικόλαος Μανώλης, ο οποίος αναπαύεται κοντά στον Κύριο της δόξης.

Να αγωνιστούμε με υπευθυνότητα ώστε να βγούμε νικητές ενάντια στα πάθη μας, και να εξαλείψουμε τις αμαρτίες μας με το Μυστήριο της μετανοίας και της εξομολογήσεως.

Να αξιωθούμε από τον Τριαδικό Θεό του Αγίου Φωτός, της Θείας Πρόνοιας, της Θείας Δικαιοσύνης και την παρουσία της Θείας χάριτος, ώστε με χαρά να απολαύσουμε την γλυκιά και Αγία παρουσία Του, εντός μας.

Αυτή η Θεία Αγάπη θα κατακλύζει εσωτερικά και θα οδηγεί την ψυχή μας, σε πνευματική αλλοίωση, ώστε όλη μας η ύπαρξη να έχει ταυτιστεί με το θέλημα του Θεού.

Ας θυμόμαστε την παρακαταθήκη του αγίου μας Πνευματικού πατέρα που είναι η τέλεια υπακοή, η ταπείνωση, και η νοερά ευχή, με βάση την αδιαπραγμάτευτη και ανόθευτη Ορθόδοξη Πίστη.

Αυτό που επίσης επιθύμησε με θέρμη ο άγιος Πνευματικός μας, ως πιστός εργάτης και διάκονος της Εκκλησίας μας, και ως ταπεινός δούλος του Θεού, ήταν πρώτα να εκφράσει την αγάπη του σε Εκείνον. Και έπειτα να ζητήσει από το Κύριο Ιησού Χριστό στην προσευχή του: το Κύριε, ας γίνει στη ζωή μου το Πανάγιο θέλημά Σου. «Κύριε γεννηθήτω ἐ­π’ ἐ­μοί τό Πανάγιον Σου θέλημα».

Αμήν, γένοιτο.

«Δόξα τῷ Θεῷ πάντων ἔνεκεν»!!!

  • 9. «O Αββάς Ισαάκ ο Σύρος και η άσκηση στην ζωή μας», Αρχιμ. Κύριλλος Κεφαλόπουλος, Ιερά Μονή Παντοκράτορος. https://www.impantokratoros.gr/

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
 Αγάπησε την άσκηση, μέσα από τους λόγους του Αββά Ισαάκ (Α΄ Μέρος)
– Αγάπησε την άσκηση, μέσα από τους λόγους του Αββά Ισαάκ (Β΄ Μέρος)
– Αγάπησε την άσκηση, μέσα από τους λόγους του Αββά Ισαάκ (Γ΄ Μέρος)
– Αγάπησε την άσκηση, μέσα από τους λόγους του Αββά Ισαάκ (Δ΄ Μέρος)
– Αγάπησε την άσκηση, μέσα από τους λόγους του Αββά Ισαάκ (Ε΄ Μέρος)
Αγάπησε την άσκηση, μέσα από τους λόγους του Αββά Ισαάκ (ΣΤ΄ Μέρος)