Άρθρο της Ελένης Καμπούρη
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Ο,τιδήποτε είναι νόμιμο είναι και ηθικό;

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


Άλλη μια περίεργη είδηση βγήκε στο διαδίκτυο κι έτσι για ακόμη μια φορά έρχεται στην επιφάνεια ο πόθος κάποιων να εξοντωθεί το ωραιότερο και το καλύτερο πλάσμα του Θεού…. το παιδί. Το ωραιότερο δημιούργημά Του, το πιο αγνό και το πιο καθαρό.

Η είδηση λοιπόν αναφέρει ότι ο κ. Αντώνης Μανιτάκης, συνταγματολόγος και επικεφαλής του επιστημονικού συμβουλίου της Νομικής Σχολής Λευκωσίας, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα θεωρεί φυσιολογικές, άρα και νόμιμες, τις παραβιάσεις των δικαιωμάτων των ανεμβολίαστων πολιτών.
Σοκαριστική είναι η επόμενη δήλωσή του κατά την οποία ούτε λίγο ούτε πολύ μας δηλώνει ότι η αφαίρεση της επιμέλειας από τους γονείς που δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο λόγω των κυβερνητικών μέτρων, θεωρείται από τον ίδιο συνταγματικά δικαιολογημένη”. Δηλαδή, να αφαιρείται η επιμέλεια των ανηλίκων από το κράτος ή να υπάρχει επιβολή άλλων κυρώσεων, λόγω της άρνησης των γονέων τους να συμμορφωθούν με τα πρωτόκολλα της κυβέρνησης.

Όπως ο ίδιος αναφέρειΔεν ξέρω αν δικαιολογείται ποινικό αδίκημα”, κι επειδή ούτε εμείς είμαστε νομικοί για να εξετάσουμε ή να κρίνουμε αν μια τέτοια απόφαση μπορεί να θεωρηθεί συνταγματικά νόμιμη, το μόνο που διαπιστώνουμε είναι ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει πέρα από κάθε λογική. Βλέπουμε πως το κράτος είναι έτοιμο να σπάσει κάθε φυσικό οικογενειακό δεσμό, χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος. Γι’ αυτό λοιπόν εμείς εδώ αναρωτιόμαστε το εξής… ο,τιδήποτε είναι νόμιμο είναι και ηθικό; Έχουμε λοιπόν πολλές απορίες και ευθύς αμέσως θα τις καταγράψουμε.

  • Αυτό θα ισχύει για όλες τις κατηγορίες μαθητών; Γιατί παρατηρούμε ότι στους Ρομά ή στους μετανάστες, κάτι τέτοιο μέχρι τώρα δεν ισχύει. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο και, φυσικά, δεν υπάρχει καμία απολύτως επιβολή κυρώσεων.
  • Για τα παιδιά των φαναριών και όχι μόνο, τα οποία έχουν πέσει θύματα εκμετάλλευσης και ζητιανεύουν ή εργάζονται παράνομα χωρίς να φοιτούν σε σχολικές δομές, υπάρχει η ανάλογη πρόνοια και αντιμετώπιση;
  • Τηρείται το Σύνταγμα κατά γράμμα από το ίδιο το κράτος; Τι γίνεται σε περίπτωση που το ίδιο το κράτος δεν τηρεί ή καταπατά τους νόμους κατά περίπτωση;
  • Αν αφαιρεθεί η επιμέλεια από τους γονείς, σε ποιον θα δοθούν τα παιδιά; Με ποιους θα μένουν; Σε ανάδοχες οικογένειες, τις οποίες τα παιδιά δεν γνωρίζουν; Σε ιδρύματα ή σε κρατικές δομές; Υπάρχουν τόσα πολλά ιδρύματα, κρατικές δομές και γενικά μέρη τα οποία μπορούν να εξασφαλίσουν την ηρεμία και την συναισθηματική ασφάλεια που χρειάζεται να νιώθει ένα παιδί; Σε ομόφυλα ζευγάρια; Σε αλλοεθνείς; Σε αλλόθρησκους;
  • Πόσο ηθικό είναι να παίρνεις ένα παιδί από την θαλπωρή της οικογένειας και να το ρίχνεις στο απρόσωπο περιβάλλον ενός ορφανοτροφείου ή μιας κρατικής δομής;
  • Προβλέπεται η κατ’ οίκον εκπαίδευση, όχι μόνο σε καιρούς πανδημίας αλλά πάντοτε, για συγκεκριμένους λόγους; Μήπως θα έπρεπε αυτοί οι λόγοι να επανεξεταστούν;
  • Ποιος είναι αυτός που θα διασφαλίσει στο παιδί ότι ο νέος κηδεμόνας είναι αυτός που πραγματικά είναι ικανός να φροντίζει για το καλό του ;
  • Αφού είναι τόσο επικίνδυνα τα πράγματα με τον νέο ιό και τα κρούσματα έτσι όπως μας τα παραθέτει το Υπουργείο είναι τόσο υψηλά, γιατί να πρέπει τα σχολεία να παραμένουν ανοιχτά;
  • Αν το καλό σενάριο είναι να συνεχίσουν να μένουν στο σπίτι και να ανατίθεται η επιμέλεια σε κρατικό λειτουργό, ώστε να τα υποχρεώνει να πάνε σχολείο και να δεσμεύει νομικά τους γονείς, ποιος διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του οικογενειακού ιστού και φυσικά την συναισθηματική υγεία του παιδιού;
  • Το άρθρο 16 του Συντάγματος παράγραφος 2 αναφέρει: “Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.” Ισχύει αυτό και τηρείται σήμερα;

Επειδή ο κ. Μανιτάκης αναφέρει ότι είναι συνταγματικά δικαιολογημένο, δεν σημαίνει ότι είναι κιόλας. Και πάνω από όλα, δεν σημαίνει ότι είναι ηθικά αποδεκτό και κυρίως νόμιμο. Πού πήγαν τα συναισθήματα; Πού πήγε το ενδιαφέρον για τον άνθρωπο και το “πρώτα ο μαθητής”, ένα φιλόδοξο έργο της Πολιτείας, κατά το οποίο τα παιδιά θα “πατούν στέρεα πάνω σε αξίες και αρχές που κάνουν κάθε νέο «πάνω απ’ όλα ΑΝΘΡΩΠΟ»”; Πού πήγε η ελευθερία της σκέψης; Πού πήγαν οι ελευθερίες μας; Όλο αυτό αποπνέει άλλη τελείως μυρωδιά από αυτή που θέλουν να προσδώσουν. Στο βάθος, δείχνει να σχετίζεται με την καταπάτηση των ελευθεριών με πρόσχημα έναν υπαρκτό ιό, πολύ καλά όμως εργαλειοποιημένο. Όχι λοιπόν, δεν έχουμε πειστεί ότι νοιάζονται για το καλό το δικό μας και των παιδιών μας. Όχι, αυτό δεν είναι ελευθερία αλλά μια κινούμενη άμμος, η οποία κάθε φορά που την πατώ, αυτή με τραβάει περισσότερο προς τα κάτω. Είναι μια ψευδαίσθηση ελευθερίας και όχι πραγματική αίσθηση.  

Εν κατακλείδι, κάποια πράγματα δεν εξηγούνται νομικά. Επικρατεί παντού μια τρέλα, μια δαιμονική τρέλα. 
Όλα παρερμηνεύονται και εργαλειοποιούνται με μαεστρία από τον διάβολο και για ακόμη μία φορά ο προφητικός λόγος του μακαριστού πνευματικού μας π. Νικολάου Μανώλη “κάτω τα χέρια από τα παιδιά μας”, επαληθεύεται με απόλυτη ακρίβεια. Ας αφήσουμε όμως ένα μεγάλο ερωτηματικό, αν τελικά οι πληροφορίες του άρθρου επιβεβαιωθούν ή απλώς είναι fake news.
Ελπίζουμε το δεύτερο, για το καλό των παιδιών μας και της κοινωνίας γενικότερα. Γιατί αν ισχύει το πρώτο, τότε θα υπάρξει γενικός ξεσηκωμός. Ίδωμεν!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Το σημερινό σχολείο σπέρνει την διχόνοια
– Προσφυγή στο ΣτΕ κατά των υποχρεωτικών self test σε εκπαιδευτικούς και μαθητές