Άρθρο της Ελένης Καμπούρη
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Ο Άγιος Δημήτριος δεν αποτελεί μια αόριστη και συμβολική οντότητα αλλά είναι ο ζωντανός προστάτης και ηγούμενος αυτής την πόλης. Πρέπει έμπρακτα να του επιτρέψουμε να παρέμβει για να μας βοηθήσει.

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


Το πάθημα θα μας γίνει μάθημα;

Της Ελένης Καμπούρη

Σ’ ένα άρθρο του πριν λίγες εβδομάδες, ο Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης, ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., έγραψε ένα εξαιρετικό άρθρο (“Ο Άγιος Δημήτριος σώζει την Θεσσαλονίκη από λοίμωξη χειρότερη του κορονοϊού”), στο οποίο μας περιγράφει, ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να ιαθούν αρρώστιες και οι πραγματικές πανδημίες. Παρουσιάζει συνοπτικά, πώς ο Άγιος Δημήτριος, ως πραγματικός ηγούμενος της πόλης αυτής, μπόρεσε να βοηθήσει τους πάσχοντες από την πανδημία και επικαλούμενος τον παντοδύναμο Θεό, γιάτρεψε αυτούς οι οποίοι βρίσκονταν μέσα στον Ναό.

Στην Μητρόπολη Θεσσαλονίκης αυτή τη χρονιά, εν μέσω των δυσκολιών και των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν λόγω της έλευσης του νέου ιού, αποφάσισαν να μην ακολουθήσουν το μοντέλο διαχείρισης που υιοθέτησαν οι προκάτοχοί τους το 597 μ.Χ., όπως χαρακτηριστικά μας περιγράφει ο Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης. Αποφάσισαν να παρακάμψουν τον Άγιο Δημήτριο και να υποβαθμίσουν τις εορταστικές εκδηλώσεις προς τιμήν του. Μειώθηκαν οι Ακολουθίες, καταργήθηκε η τελετή καθαγιασμού του μύρου του Αγίου Δημητρίου και φυσικά ακυρώθηκε κάθε είδους λιτανεία. Προτίμησαν, δηλαδή, να παραγκωνίσουν την σωστική δύναμη του Κυρίου μας και να παροπλίσουν τον Άγιο Δημήτριο και τα όπλα που διαθέτει η Ορθοδοξία. Υπάκουσαν στα μέτρα που πρότεινε η πολιτεία και εφάρμοσαν την νέα ΚΥΑ. Το αν αυτό ήταν αποτελεσματικό ή όχι, μας το παρουσιάζει πολύ εύστοχα σε άρθρο του ο κ.Χειλαδάκης

Τα αποτελέσματα αυτής της διαχείρισης του ιού αποδείχτηκαν όχι μόνο αναποτελεσματικά αλλά μάλλον καταστροφικά. Από τις 25/10 που είθισται να γίνεται η Λιτανεία στην πόλη (και τελικά δεν γίνεται) και μετά, τα κρούσματα και οι νοσούντες με τον νέο ιό αυξάνονται ραγδαία και δραματικά. Τα νούμερα είναι σοκαριστικά και τα νοσοκομεία γεμίζουν από άρρωστους και διασωληνωμένους. Οι εφημερίες σε αυτά είναι ένας μαραθώνιος και όλη η πόλη βρίσκεται σε κόκκινο συναγερμό. Μέχρι αυτή τη στιγμή που μιλάμε, τα κρούσματα συνεχίζουν να είναι ιδιαιτέρως υψηλά αναλογικά με τον πληθυσμό της πόλης. Δεν έχει παρατηρηθεί κάποια πτωτική πορεία, παρόλες τις υπεράνθρωπες, ομολογουμένως, προσπάθειες, που καταβάλλουν οι υγειονομικοί της πόλης μας. Στον αγώνα αυτό έχουν προστεθεί και ιδιωτικές κλινικές της πόλης και, παρόλο που έχει επιβληθεί ένας αυστηρός εγκλεισμός, η κατάσταση θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη. Όλη η ιατρική κοινότητα δείχνει αποσβολωμένη από την κατάσταση της Θεσσαλονίκης και μερικοί μιλούν ακόμη και για πολεμική σύρραξη. 

Τι γίνεται, λοιπόν, εδώ; Τι παρατηρούμε; Ότι έπρεπε να βγάλουμε τον Άγιο Δημήτριο από την αφάνεια και να τον θέσουμε ως κυρίαρχο διαχειριστή της επιδημίας. Αντί να τρέξουμε να ζητήσουμε την βοήθειά του και να γεμίσουμε τις εκκλησιές από ανθρώπους που ζητούν το έλεος του Θεού, τις κλείσανε με σιδεριές και παραπετάσματα, κάνοντας “πριβέ” Ιερές Ακολουθίες. Παρόπλισαν τον Άγιο Δημήτριο και δεν του επέτρεψαν να προστατεύσει και να βοηθήσει την πόλη του. Του αρνήθηκαν να τους δείξει την Παντοδυναμία και ιαματική δύναμη του Κυρίου μας και τώρα οι άρρωστοι ψάχνουν τρόπο για να ιαθούν. Έχει μεγάλο μερίδιο, όμως, και ο λαός της πόλης σε όλο αυτό. Έβαλε τον ιό πάνω από τον Υιό. Πέσαμε στα γόνατα και προσευχηθήκαμε όσο έπρεπε; Ικετεύσαμε τον Άγιο Δημήτριο να μας βοηθήσει, με ειλικρινή μετάνοια και συντετριμμένη καρδιά; Διαμαρτυρηθήκαμε με όποιο τρόπο μπορούσε ο καθένας μας στην Μητρόπολη για να τους δείξουμε ότι δεν συμφωνούμε με τις ενέργειές τους; Όπως πολύ σωστά αναφέρει ο κ.Χειλαδάκης, τι έκαναν “τα πάμπολλα Χριστιανικά σωματεία της Πόλεως για να διαμαρτυρηθούν για την κατάντια; Έρχονται τα ευλογημένα δεινά σε κλήρο και λαό, γιατί μόνο έτσι θα έρθει η πολυπόθητη μετάνοια”. 

Τελικά, ίσως το πάθημα μας γίνει μάθημα και σταματήσει επιτέλους αυτή η αποστασία. Όπως σοφά γράφει ο Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης “….ἡ ὑπερβολική και ἀποκλειστική ἐμπιστοσύνη στήν ἰατρική ἐπιστήμη καί ἡ ἀγνόηση ἤ ἄρνηση τῆς ἄκτιστης ἐνέργειας τοῦ Θεοῦ, ὅπως ἔπραττε ὁ Βαρλαάμ ὁ Καλαβρός, τόν ὁποῖο καταπολέμησε καί ἐνίκησε ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς, συνιστᾶ ἀνανέωση τῆς αἱρέσεως τοῦ Βαρλαάμ. Ἑπομένως, ὅσοι ἀρνοῦνται τήν θαυματουργή ἐνέργεια τῶν Μυστηρίων, τῶν Ἁγίων Εἰκόνων, τῶν Ἁγίων Λειψάνων, τήν ἱερότητα τῶν Ναῶν, καί στηρίζονται μόνον στήν περιορισμένων δυνατοτήτων ἀνθρώπινη σοφία καί ἐπιστήμη, ἡ ὁποία καί μέ τήν λοίμωξη τοῦ Κορωνοϊοῦ ἀπέδειξε τήν ἀδυναμία της, εἶναι Νεοβαρλααμίτες”. 

Δεν είναι, λοιπόν, αργά. Από εμάς εξαρτάται το πώς θα το διαχειριστούμε και ποιον θα πιέσουμε. Αν η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης θέλει να εμμένει στη εφαρμογή της αναποτελεσματικής ΚΥΑ, τότε είναι στο χέρι μας να της το επισημάνουμε. Ο Άγιος Δημήτριος δεν αποτελεί μια αόριστη και συμβολική οντότητα αλλά είναι ο ζωντανός προστάτης και ηγούμενος αυτής την πόλης. Πρέπει έμπρακτα να του επιτρέψουμε να παρέμβει για να μας βοηθήσει. Τις πρεσβείες του Αγίου Δημητρίου να έχουμε και μακάρι, τηρώντας όλα τα υγειονομικά μέτρα, να συνέλθουμε από τον λήθαργο στον οποίο έχουμε περιπέσει.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Έρευνα katanixi.gr – Το χρονικό της κατάργησης των παρελάσεων
Μήνυση για το σκάνδαλο του κορονοϊού
«Βάλε την μάσκα και σιώπα»… [ΒΙΝΤΕΟ]
Pasquale Mario Bacco: Η ομολογία ενός ιατροδικαστή
Οι γιατροί αδύναμοι, ο Χριστός παντοδύναμος
Ανοικτή Επιστολή Μητροπολίτου Κυθήρων προς τον Πρωθυπουργόν
– Εκείνο το ΟΧΙ λαχταράμε να ακούσουμε
– Η Θεσσαλονίκη: μέτρα προφύλαξης από… τον Πολιούχο μας και τον Πατριωτισμό μας
– Η υποκρισία χτυπάει κόκκινο