του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη, Contributor Editor
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Γιατί ο πρόθυμος Μητροπολίτης Ναυπάκτου κατάντησε γραφικός αντίλαλος της θέσεως Βαρθολομαίου στο Ουκρανικό, την ώρα που η απειλή του πολέμου σκιάζει την Ευρώπη;

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Γιατί ο Ναυπάκτου Ιερόθεος ανάβει πάλι τη  φωτοβολίδα του εθνοφυλετισμού; Η θέση αυτή ήταν η απάντηση του Φαναρίου,  εκπεφρασμένη από τα Πατριαρχικά χείλη, ήδη από τον Δεκέμβριο του 2018.

Τότε που το Πατριαρχείο της Μόσχας προέβη στη διακοπή κοινωνίας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο ως απάντηση στην παράνομη απόφαση για τη χορήγηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία σε σχισματικούς και αχειροτόνητους. 

Κατά την Θεία Λειτουργία της Υπαπαντής του Κυρίου, ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου επανέφερε το θέμα του Εθνοφυλετισμού, με μια αδύναμη απόπειρα συσχέτισης με το κήρυγμα.

Λησμόνησε την αποστομωτική υπενθύμιση του ομότιμου καθηγητή πρωτοπρεσβυτέρου π. Θεοδώρου Ζήση πως “Κινδυνεύουμε τώρα οι Έλληνες, οι ελληνόφωνες τοπικές Εκκλησίες, υποστηρίζοντας λανθασμένες ενέργειες του Οικουμενικού πατριαρχείου να περιπέσουμε στην πλάνη του εθνοφυλετισμού, προσβάλλοντας την καθολικότητα και οικουμενικότητα της εκκλησίας”   

Ο εθνοφυλετισμός ως αντίδραση του Πατριάρχη 

Τότε στην ομιλία του προς τα μέλη της ρωσόφωνης παροικίας της Πόλης(2018), στο Ι.Βατοπαιδινό Μετόχιο του Αγίου Ανδρέα, στο Γαλατά της Κωνσταντινούπολης, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος έκανε λόγο για λυπηρές καταστάσεις, που δημιουργούνται, “όταν στα δικαιοδοσιακά, τα καθαρώς εκκλησιολογικά και Κανονικά πράγματα της Εκκλησίας, αναμειγνύονται ο εθνικός και ο φυλετικός παράγοντας”. 

Τόνισε μάλιστα πως “Ο εθνοφυλετισμός καταδικάστηκε σε Σύνοδο που πραγματοποιήθηκε το 1872 στην Κωνσταντινούπολη, ως αίρεση”.  

Τον κατήφορο της Φαναριώτικης διπλωματίας τον παρακολουθούμε. 

Βλέπουμε πως, από εκείνες τις δηλώσεις που χαρακτήριζαν ακραία και απαράδεκτη απόφαση «της Αγιωτάτης Εκκλησίας της Ρωσίας, του αδελφού Πατριαρχείου της Μόσχας”, να διακόψει την ευχαριστιακή Κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο“, κατάντησε να σέρνεται στα πεζοδρόμια του Ορθοδόξου θεολογικού πολιτισμού, με το θλιβερό “Σκασίλα μου” που εκτόξευσε στις ΗΠΑ.  

Δεν είναι η πρώτη φορά!

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ναυπάκτου επιστρατεύεται εθελοντικά. Ενδεχομένως, εκτός από τον τίτλο του “λογίου” Ιεράρχη, να έχει πλέον και το ρόλο του “ατρόμητου”, του “πυροσβέστη”.  

Στο άρθρο Σε αδιέξοδο ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος για το Ουκρανικό, σπεύδει σε βοήθεια ο Ναυπάκτου Ιερόθεος, που δημοσιεύσαμε στην Κατάνυξη, ο ομότιμος καθηγητής ΑΠΘ, ομολογητής Πατρολόγος και θεολογικός στύλος της Αποτείχισης από την αίρεση του Οικουμενισμού, πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης διερωτάται εμφατικώς: Πῶς ἐξέπεσε ὁ θεολογικώτατος μητροπολίτης Ναυπάκτου;

Και μας εξηγεί στη συνέχεια: “Ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος ἀφήνει τό θέμα ἀνοικτό καί δέν τό κλείνει, διότι προφανῶς δέχεται πιέσεις ἀπό ὅσα πολιτικά, πολιτειακά, γεωπολιτικά καί ἐκκλησιαστικά κέντρα καλλιεργοῦν τήν ρωσσοφοβία καί ἐνισχύουν, γιά τά δικά τους συμφέροντα, τόν ἑλλαδικό ἐθνοφυλετισμό. 

Καί ἐπειδή στούς θεολογικούς καί ἐκκλησιαστικούς κύκλους, ἰδιαίτερα μεταξύ τῶν ἱεραρχῶν, δύσκολα θά βρισκόταν καταρτισμένος θεολογικά ἱεράρχης μέ κῦρος καί ἀποδοχή, γιά νά προπαρασκευάσει τήν σχεδιασμένη καί σχεδόν σίγουρη ἀποδοχή τῆς ψευδοαυτοκεφαλίας τῶν σχισματικῶν Οὐκρανῶν, ἀνέλαβε τό ἐπαχθές αὐτό, ἀντικανονικό καί ἀντισυνοδικό ἔργο, ἐν ἐπιγνώσει ἤ ἀνεπιγνώστως, ὁ μέχρι τώρα εὐφήμως γνωστός γιά τό ἀντιοικουμενιστικό, ἀντιαιρετικό, εὐρύτατο συγγραφικό του ἔργο, μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος”.

Επανάληψη γαρ μήτηρ πάσης μαθήσεως 

Η κριτική αξιολόγηση και η θεολογική ανάλυση της καταστάσεως ήδη από το 2019, όπως την είχε διατυπώσει ο π. Θεόδωρος Ζήσης, σήμερα,  τρία χρόνια μετά, επιβεβαιώνεται πανηγυρικά. Διαβάζουμε στην ίδια ανάρτηση στην katanixi.gr:

“Γιά πρώτη φορά ἡ Ἐκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως βρίσκεται ἀπομονωμένη ἀπό τίς λοιπές αὐτοκέφαλες ἐκκλησίες, λόγω τῶν ἀντικανονικῶν καί ἀντισυνοδικῶν ἐνεργειῶν στήν παραχώρηση αὐτοκεφαλίας στούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας. 

Ἔθεσε ἔτσι ἡ ἴδια σέ ἀμφισβήτηση τόν ἀναγνωρισμένο συντονιστικό της ρόλο ὡς παράγοντα ἑνότητας καί ὁδήγησε σέ πλήρη ἀποτυχία τήν δοκιμασμένη καί ἀποτελεσματική ἐκκλησιαστική της πολιτική, ἀρχῆς γενομένης ἀπό τήν κολοβή καί ἐλλιπῆ ἐκπροσώπηση τοῦ σώματος τῆς Ἐκκλησίας στήν ψευδοσύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου τῆς Κρήτης”.

Στην ανάλυσή του ο π. Θεόδωρος Ζήσης ανέλυσε με σαφήνεια πως 

“.. ἐνῶ εἶναι ἡλίου φαεινότερη ἡ ἀντικανονική εἰσπήδηση τῆς Ἐκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως στό ἔδαφος τῆς δικαιοδοσίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσσίας, στήν ὁποία ἐπί τρεῖς καί πλέον αἰῶνες ἀνήκει ἡ Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ἀπό τό 1686, μέ πάγκοινη καί ἀναμφισβήτητη ἀναγνώριση ἀπό ὅλες τίς τοπικές ἐκκλησίες καί ἀπό αὐτό ἀκόμη τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, ὅπως ἀπέδειξαν ἱστορικά καί ἱερακανονικά ἐπιστημονικές μελέτες, ἐν τούτοις καταβάλλεται σχεδιασμένη προσπάθεια ἀπό ἐρευνητάς νά παρουσιασθεῖ ἄλλη εἰκόνα ὑπέρ τῆς δικαιοδοσίας δῆθεν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου στήν Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας, καί τό πολύ χειρότερο ὑπέρ τῆς δικαιοδοσίας δῆθεν νά ἀπονέμει μόνο αὐτό τήν αὐτοκεφαλία, χωρίς τήν συναίνεση τοῦ ὅλου σώματος τῆς Ἐκκλησίας, πού ἐκφράζεται συνοδικά καί πανορθόδοξα. 

Τό ἀποκορύφωμα δέ αὐτῆς τῆς νεοφανοῦς ἐκκλησιολογίας πού ἐπιδιώκει νά παρουσιάσει τό Οἰκουμενικό Πατριάρχη ὄχι ὡς «πρῶτον μεταξύ ἴσων» (primus inter pares), ἑπομένως συναποφαινόμενο καί συναποφασίζοντα μετά τῶν ἴσων, ἀλλά ὡς «πρῶτον ἄνευ ἴσων» (primus sine paribus), ἀποφαινόμενον κατά παπικό μοναρχικό τρόπο, συντελέσθηκε μέ τήν ἐκ μέρους τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου αὐθαίρετη παντελῶς ἀποκατάσταση τῶν σχισματικῶν τῆς Οὐκρανίας, χωρίς τήν τήρηση τῶν προβλεπομένων ἀπό τούς ἱερούς κανόνες προϋποθέσεων, τήν δημόσια δηλαδή ἐκδήλωση μετανοίας καί τήν ἐπαναχειροτονία ἤ ἐπαναχειροθεσία τους. 

Πατριαρχικό “πράσινο” στο ΝΑΤΟ

Από τη στιγμή που ανακατεύτηκε με τα γεωπολιτικά πίτουρα της CIA το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην υπόθεση της Ουκρανικής κακοκεφαλίας, τώρα απειλείται από τις πολεμοχαρείς “κότες” (γεράκια) του ΝΑΤΟ. 

Οι οδυνηρές συνέπειες, που είχε προφητικώς επισημάνει ο π. Θεόδωρος για την ανά την οικουμένη Ορθοδοξία, σε γεωστρατηγικό επίπεδο, εξελίσσονται σε απειλή γενικευμένης σύρραξης  στην Ευρώπη:

“Τό χείριστο δέ στήν περίπτωση τῶν σχισματικῶν τῆς Οὐκρανίας καί ἀδιανόητο ἐκκλησιολογικά καί ποιμαντικά εἶναι τό ὅτι δέν ἐπανεντάσσονται στήν ἐπί αἰῶνες ὑπάρχουσα κανονική Ἐκκλησία, τήν ὑπό τόν μητροπολίτη Ὀνούφριο, ἀπό τήν ὁποία ἀποσχίσθηκαν, ἀλλά δημιουργεῖ ὁ πατριάρχης Βαρθολομαῖος μία νέα παράλληλη δικαιοδοσία στόν ἴδιο τόπο, μία νέα σύνοδο, καθιστάμενος ἔτσι δημιουργός σχίσματος, μέ ὀδυνηρές συνέπειες ὄχι μόνον γιά τήν Οὐκρανία, ἀλλά γιά τήν ἀνά τήν οἰκουμένη Ὀρθοδοξία”.

Ἡ ψευδοεκκλησία τοῦ Βαρθολομαίου, ἡ ψευδοεκκλησία τοῦ Κολυμπαρίου, ἡ ψευδοεκκλησία τῆς νέας Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας ὑπάρχει, καί ἡ καταγγελία μας αὐτή δέν εἶναι fake news. Τό ὑπόβαθρο τοῦ Οὐκρανικοῦ Αὐτοκέφαλου βρίσκεται στό Κολυμπάρι, πού θεμελίωσε μία αἱρετική ἐκκλησιολογία, καθώς στή βάση του ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι καί ἐκκλησιολογική αἵρεση. Ἡ προώθηση τῆς αἵρεσης, τοῦ ψεύδους δηλαδή, εἶναι δυνατή μόνο μέ ψέματα.

Ποιά είναι η ενδεδειγμένη στάση μας έναντι του Φαναρίου και όσων το στηρίζουν;

Στην εισήγησή του με θέμα “Η ψευδοεκκλησία δεν είναι fake news”, ο μακαριστός ομολογητής γέροντάς μας, πρωτ/ρος π.Νικόλαος Μανώλης, στην Ημερίδα για το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο το 2019, έγραφε: 

“Ἔχουμε ἁπτές ἀποδείξεις γιά τό ποῦ ὁδηγεῖ τά παιδιά του ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος. Πρῶτα ἀπό ὅλα βλέπουμε τό χάλι στό ὁποῖο ἔχει περιπέσει τό οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο καί ὅλες οἱ ἀρχιεπισκοπές πού ἐξαρτῶνται ἀπό αὐτό. Ὅλοι, μά ὅλοι οἱ ἀρχιεπίσκοποι τοῦ πατριαρχικοῦ θρόνου, προδίδουν τήν Ὀρθοδοξία καί εἶναι σθεναροί ὑποστηρικτές τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί τῆς Ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης. Ἀλλά καί ὅλοι οἱ ἐπιφανεῖς ἱερωμένοι τοῦ πατριαρχικοῦ κλίματος δέν ἔχουν ὀρθόδοξο φρόνημα. Ὅποιος σχετίζεται μέ τό φαναριώτη Πατριάρχη, παίζει τήν αἰώνια ζωή κορώνα γράμματα. Τζογαδόροι ψυχῶν εἶναι ἐκεῖ στό Φανάρι. Ὅπως ἔλεγε καί ὁ Ἅγιος Παΐσιος ὁ ἁγιορείτης, “δέν ἔχουν οὔτε ψίχα οὔτε φλοιό πνευματικῆς ἀγάπης. Κενοί ἀπό Χριστό, ἐπιλέγουν ἑωσφορικές ἀτραπούς μέ φοβερές συνέπειες γιά τούς ἴδιους καί γιά τό ποίμνιό τους.”

“Πιστεύω πώς καί μετά τό Οὐκρανικό σχίσμα, ὁ χριστιανός, πού δέ βλέπει τήν ἀνάγκη νά μεταχειριστεῖ τό τελευταῖο ὅπλο πού ἔχει στή διάθεσή του, γιά νά ἀντιμετωπίσει τόν ἐχθρό καί νά διαχωρίσει τή θέση του ἀπό αὐτόν, ὥστε νά περιφρουρήσει τήν Πίστη, ἐθελοτυφλεῖ. Ἡ διακοπή τῆς μνημόνευσης τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου καί τῶν σύν αὐτῷ οἰκουμενιστῶν ἐπισκόπων, ἀποτελεῖ καταλυτικό χτύπημα στό μαλακό ὑπογάστριο τῆς παναίρεσης. Ἡ ἁγιοπατερική Ἀποτείχιση, ἡ ἁγία Ἀποτείχιση, εὐλογεῖ τόν ἀγώνα μας, ὥστε νά κατισχύσει τῆς αἱρέσεως καί νά ἀνατείλει τό Φῶς τοῦ Χριστοῦ στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Νά φυσήξει ὁ ἀέρας τῆς ἐλευθερίας, πού θά σκορπίσει τή σκλαβιά, τή μαυρίλα, τό σκότος τοῦ σβησμένου Φαναρίου.Ἐλᾶτε, πατέρες καί ἀδελφοί μου, νά μιμηθοῦμε τούς μεγάλους ἁγίους της Πίστης μας, πού μέ τήν ἀνδρεία καί τό μαρτύριό τους συνέτριψαν τούς αἱρετικούς καί τίς αἱρέσεις τους! Ἐλᾶτε νά προσκυνήσουμε τά λάβαρα τῆς Πίστης μας καί νά τά ὀρθώσουμε στά οὐράνια, προκαλώντας τρόμο στούς κακάσχημους αἱρετικούς! Ἐλᾶτε νά ἀποδείξουμε πώς καί στίς ἡμέρες μας ὑπάρχουν παλικάρια, πού ὑπομένουν διώξεις καί μαρτύρια, κρατώντας τήν ἀποτείχιση κορώνα στό κεφάλι τους. Ἔχουμε τό Ναζωραῖο στήν καρδιά μας! Ἀπό κεῖ δέν μπορεῖ κανείς νά Τόν ξηλώσει, ἐκεῖ δέν μπορεῖ νά Τόν σταυρώσει, δέν μπορεῖ κανείς νά Τόν ξεσκίσει! Αὐτός θά μᾶς προστατέψει καί θά σώσει τήν Ἐκκλησία Του, ἀρκεῖ νά ἀποδείξουμε ὅτι μία χούφτα πιστοί, στά χρόνια της ἀποστασίας, κράτησαν τό Χριστό στήν καρδιά τους, τίμησαν τήν Πίστη τῶν Πατέρων τους! Σᾶς εὐχαριστῶ!”

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Δυτικοί ”Σταυροφόροι” εναντίον της Ορθόδοξης Ρωσίας
Ποιούς κατηγορεί για Ναζιστικές νοοτροπίες, ο Ναυπάκτου Ιερόθεος;
– Ο Ναυπάκτου Ιερόθεος ανακάλυψε «προτεσταντική αρχή» στην Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου
– Η τραγική μετάλλαξη του Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ.Ιερόθεου δεν έχει τέλος!