Γράφει ο Μέτοικος 
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Πάντως είναι γεγονός αναμφισβήτητο πως, η ελληνορθόδοξη κοινωνία της Νέας Ιερσέης θεωρεί «ότι ο Πατριάρχης με τον Αρχιεπίσκοπο Ελπιδοφόρο έκαναν ανταρσία»!...

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

Γράφει ο Μέτοικος

Η αμφισβήτηση από κλήρο και λαό του «πρώτου Τούρκου πολίτη που έγινε αρχιεπίσκοπος Αμερικής» είναι γεγονός εν εξελίξει που, παρά τους εκκλησιαστικούς ανασκολοπισμούς, η σύνοδος Βαρθολομαίου στο εθνικά σβησμένο Φανάρι, δεν θα καταφέρει να ανακόψει.

Η επιβολή αργίας έως τη γιορτή των Χριστουγέννων στον Μητροπολίτη Βοστώνης Μεθόδιο «δια τα εις α υπέπεσε κανονικά παραπτώματα», τουτέστιν για το αδούλωτο φρόνημά του και, η άρον-άρον μετάθεση τού Νέας Ιερσέης Ευάγγελου, είναι τα πρώτα βήματα τρομοκράτησης των διαφωνούντων ιεραρχών και ιερέων με τα έργα και τις ημέρες του Αμερικής Ελπιδοφόρου, του «πρώτου Τούρκου πολίτη», όπως αυτάρεσκα αυτοορίστηκε στα τούρκικα μέσα ενημέρωσης, που έγινε ντερβέναγας στην ελληνική ομογένεια της Αμερικής.

Η χωρίς απολογία επιβολή ποινών στους Μητροπολίτες Βοστώνης Μεδόδιο και Νέας Ιερσέης Ευάγγελο, ο αγαπημένος διαχρονικά τρόπος απόδοσης δικαιοσύνης από τον αυταρχικό και συγκρουσιακό αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίο, εάν συνδυαστεί με την άμεση αναστολή ισχύος του Συντάγματος (δηλαδή την κατάργησή του) βάσει του οποίου διοικείται η Αρχιεπισκοπή Αμερικής, συνιστούν ντε φάκτο επιβολή ενός προσωποπαγούς καθεστώτος εκκλησιαστικού φασισμού στην Εκκλησία της ομογένειας.

Η «μετάθεση» του Νέας Ιερσέης Ευάγγελου στην επισκοπή Σάρδεων που, από το 1986 είναι Μητρόπολη σφραγίδα, είναι η παραδειγματική τιμωρία που στο μέλλον θα λαμβάνει όποιος τολμήσει να αμφισβητήσει τόσο τον «πρώτο Τούρκο πολίτη» που έγινε κεχαγιάς στην εκκλησία των Ελλήνων της Αμερικής, όσο και την αποστολή του στην αρχιεπισκοπή, την οποία βεβαίως όρισε ο Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος.

Ο επίσκοπος Νέας Ιερσέης Ευάγγελος, με οδηγό τον έως και χθες κανονισμό λειτουργίας (Σύνταγμα) της αρχιεπισκοπής Αμερικής, αντιστάθηκε στις ολοκληρωτικές τάσεις του αρχιεπισκόπου Ελπιδοφόρου. Μάλιστα, τα φιλοπατριαρχικά μέσα ενημέρωσης κατηγορούν τον επίσκοπο Νέας Ιερσέης Ευάγγελο πως εκκλησιαστικά «έφτυσε» τον Αμερικής Ελπιδοφόρο καθώς, στην πρώτη επίσκεψη του αρχιεπισκόπου σε ναό της Μητροπόλεως Νέας Ιερσέης, ο επίσκοπος Ευάγγελος τον έβαλε να καθίσει σε πλαστικό σκαμνί και όχι σε ολόχρυσο θρόνο!! Βεβαίως, αν το γεγονός είναι υπαρκτό, σε αυτό δεν πρέπει να αναγνωστεί προσπάθεια υποτίμησης του αξιώματος, αλλά αυτό να εκληφθεί ως πράξη σωφρονισμού του ανθρώπου και ταπείνωσης της «επηρμένης οφρύος» του.

Πάντως είναι γεγονός αναμφισβήτητο πως, η ελληνορθόδοξη κοινωνία της Νέας Ιερσέης θεωρεί «ότι ο Πατριάρχης με τον Αρχιεπίσκοπο Ελπιδοφόρο έκαναν ανταρσία»! Οι ομογενείς δεν αναγνωρίζουν κανένα δικαίωμα κεχαγιά στους φαναριώτες, αφού αυτοί έχτισαν τις εκκλησίες στην Μητρόπολή τους και αυτοί τις συντηρούν «με κόπο και σκληρή εθελοντική δουλειά».

Ο Μητροπολίτης Βοστώνης Μεθόδιος, με σεβασμό και αυτός στο πρόσφατα καταργημένο Σύνταγμα λειτουργίας της αρχιεπισκοπής Αμερικής, συγκάλεσε ως κυρίαρχος Μητροπολίτης την Ιερά Επαρχιακή Σύνοδο Βοστώνης, έργο που πανικόβαλε το Πατριαρχείο τόσο ώστε αυθαίρετα ονόμασε τη δημόσια σύναξη κλήρου και λαού πράξη τυρείας και σύσταση φατρίας! Γιαυτό και στη σύνοδο του πατριαρχείου, στο εθνικά σβησμένο Φανάρι, προτάθηκε η αναπολόγητη καθαίρεσή του όμως, με τη «μεγαλόψυχη» παρέμβαση του αρχιεπισκόπου Βαρθολομαίου, η σύνοδος τελικά του επέβαλε την ποινή της αργίας από κάθε ιεροπραξία έως τα Χριστούγεννα.

Βεβαίως, η «μεγαλοψυχία» στο πρόσωπο του αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου είναι τόσο ενδεχόμενη, όσο και η ύπαρξη ζωής στον πλανήτη Άρη!

Είναι γεγονός πως, η μακρόχρονη εμπειρία του αρχιεπισκόπου Βαρθολομαίου στις μακιαβελικές πρακτικές, απέτρεψε την καθαίρεση του Μητροπολίτη Βοστώνης Μεθόδιου, διότι ο φαναριώτης ιεράρχης γνωρίζει πολύ καλά πως εάν τον καθαιρούσε, κάτι που θα ήταν απόλυτα σύμφωνο με την προσωπική του ιστορία και απολυταρχική ιδιοσυγκρασία του, θα ξεσήκωνε θύελλα ανεξέλεγκτων αντιδράσεων, διότι ο ορθόδοξος ιεράρχης της Βοστώνης σε αντίθεση με τον αρχιεπίσκοπο Βαρθολομαίο που η ομογένεια δεν τον έχει σε καμία, μα σε καμία υπόληψη, είναι ιδιαίτερα συμπαθής και αγαπητός στο ποίμνιό του.

Επιπρόσθετα, οι φήμες πως εκδηλώνονται τάσεις φυγής ενοριών και προσκόλλησής τους στην δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Αντιοχείας, φουντώνουν.

Αναμφίβολα, η κατηγορία ανυπακοής στον επίσκοπο Βοστώνης Μεθόδιο επειδή αρνήθηκε να ακολουθήσει τον αρχιεπίσκοπο Ελπιδοφόρο στην εκκλησιαστική του κατρακύλα, όταν ο τελευταίος πρότεινε τη χρήση πλαστικών κουταλιών για τη Θεία Κοινωνία, είναι εξόχως γελοία.

Και οι δύο επίσκοποι, ο Βοστώνης Μεθόδιος ως πρώην μητροπολίτης Ανέων και ο Νέας Ιερσέης Ευάγγελος ως νυν Σάρδεων, κακώς εκπλήσσονται για την χωρίς απολογία καταδίκη τους από τη σύνοδο Βαρθολομαίου. Μπορεί να ενήργησαν με οδηγό τα όσα όριζε ο έως και χθες κανονισμός λειτουργίας (Σύνταγμα) της Αρχιεπισκοπής που ο πατριάρχης Βαρθολομαίος με τη λογική του διαίρει και βασίλευε επέβαλε στην αρχιεπισκοπή στα τέλη του 1990 προκειμένου να ελέγξει τις αυτονομιστικές τάσεις του Αμερικής Σπυρίδωνα, όμως έκαναν το ασυγχώρητο λάθος να αναδείξουν την κενοδοξία του ξεχωριστού «τέκνου» του πατριάρχη Βαρθολομαίου.

Σήμερα, και προκειμένου να αναχαιτιστεί το διογκούμενο κύμα αμφισβήτησης στο πρόσωπο και το έργο του «πρώτου Τούρκου πολίτη» που, στο εθνικά σβηστό Φανάρι «εκλέχθηκε» αρχιεπίσκοπος Αμερικής, έχει ανασταλεί το Σύνταγμα λειτουργίας της αρχιεπισκοπής!!! Με τη γελοία δικαιολογία της «προοπτικής συστάσεως μικτής Επιτροπής εξ αντιπροσώπων του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Αρχιεπισκοπής προς σύνταξιν νέου τοιούτου»!

«Πως είναι δυνατόν, ρωτούν οι ομογενείς, μετά από τόσα χρόνια να καταργούν το καταστατικό της Αρχιεπισκοπής; Δεν δούλευε καλά; Κι όταν έπαιρναν τα εκατομμύρια λειτουργούσε;

Αλήθεια, σε τι θα πείραζε να λειτουργεί η αρχιεπισκοπή Αμερικής με τους κανόνες του συντάγματός της έως και την αντικατάστασή του από το νέο, εάν πράγματι χρειάζονται ανανέωση οι όροι λειτουργίας της αρχιεπισκοπής, όπως δόλια ισχυρίζονται οι εμπνευστές του πραξικοπήματος;

Ο προφανέστατος στόχος κατάργησης του Συντάγματος στην αρχιεπισκοπή Αμερικής είναι η επιβολή καθεστώτος εκκλησιαστικού ολοκληρωτισμού, που θα συνοδεύεται με την αντικατάσταση των διαφωνούντων ιεραρχών με «τσιράκια» ή, στην εκκλησιαστική γλώσσα, «υποτακτικούς» των αρχιεπισκόπων Βαρθολομαίου και Ελπιδοφόρου.

Νωρίτερα από τη σύνοδο Βαρθολομαίου στο Φανάρι, έγινε στην αρχιεπισκοπή Αμερικής Κληρικο-Λαϊκή Συνέλευση στην οποία όχι μόνο εξετάστηκαν τα τρέχοντα θέματα, αλλά ορίστηκαν και οι προτεραιότητες της νέας εκκλησιαστικής χρονιάς.

Σε τούτη την Κληρικο-Λαϊκή Συνέλευση, ο αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος δεν έκανε καμία αναφορά για επαναφορά του τρόπου λειτουργίας της αρχιεπισκοπής στα χρόνια του αρχιεπισκόπου Ιακώβου αν και, βεβαίως, μεταξύ Ιακώβου και Ελπιδοφόρου η διαφορά είναι αυτή της ημέρας με τη νύχτα, αφού ο Ιάκωβος ήταν Πατριώτης και ο Ελπιδοφόρος είναι φαναριώτης.

Συμμετέχοντας, όμως, ο Αμερικής Ελπιδοφόρος στη σύνοδο στο εθνικά σβησμένο Φανάρι, απρόσμενα έγινε ο «εισηγητής» του εκκλησιαστικού πραξικοπήματος στην αρχιεπισκοπή Αμερικής! Οπότε, το ερώτημα είναι ποιος του εμφύσησε την ιδέα αναστολής του Συντάγματος στην αρχιεπισκοπή;

Πάντως, τόσο ο εμπνευστής του εκκλησιαστικού πραξικοπήματος στην αρχιεπισκοπή Αμερικής όσο και ο εισηγητής, φρούδα ελπίζουν ότι θα σταματήσουν με την επιβολή ολοκληρωτικού καθεστώτος την εμφανέστατη απαξίωση του Ελπιδοφόρου από τον κλήρο και λαό της ομογένειας, ιδιαίτερα μετά την α-νόητη παρέμβασή του στην εκλογική μάχη των Αμερικανών.

Τέλος και, εάν ακούσομε τους ψιθύρους των διαδρομιστών του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως που, ως «γνώμες παραγόντων της ομογένειας» δημοσιεύονται στα φιλοπατριαρχικά μέσα ενημέρωσης, το νέο σύνταγμα στην αρχιεπισκοπή, εάν ποτέ υπάρξει, θα υποβιβάσει τους οκτώ μητροπολίτες σε βοηθούς επισκόπους του Ελπιδοφόρου, οι οποίοι για λογαριασμό του θα επιτροπεύουν περιοχές γεωγραφικά ανάλογες με τα όρια των έως και χθες μητροπόλεων της αρχιεπισκοπής Αμερικής.

Μοναδικό καθήκον των βοηθών επισκόπων, αφού δεν θα διαθέτουν καμία εκκλησιαστική αυτονομία ούτε και πνευματική ελευθερία, θα είναι το μάζεμα των οβολών απ’ τα παγκάρια των εκκλησιών και η άμεση κατάθεσή τους στο ταμείο της αρχιεπισκοπής Αμερικής που, ως ανθηρή οικονομικά επαρχία του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως οφείλει πλουσιοπάροχα να ενισχύει τις δαψιλέστατες οικολογικές κρουαζιέρες του πράσινου πατριάρχη.

«Ο Χριστός έδιωξε τους εμπόρους από τον ναό. Οι έμποροι όμως έγιναν πιο έξυπνοι και φόρεσαν μεταξωτά ράσα»

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Πόσο θα αντέξει ο μητροπολίτης Βοστώνης την επίθεση των ΜΜΕ της ομογένειας;