Γράφει ο Μέτοικος 
αρθρογραφεί για katanixi.gr

…μετά το θρίαμβο των μεθοδεύσεων του Αρχιεπισκόπου Χρυσόστομου Β΄ στην Ιεραρχία, αφού, αυτό που ζέσταιναν στον κόρφο τους ήλθε ο καιρός να ανταποδώσει κατά τη φύση του.…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΤΑΠΟΝΤΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΣΩΣΤΡΕΦΕΙΑ

Γράφει ο Μέτοικος

Η ιστορία στο περίγραμμά της είναι «Η απόστασις τόπου [που] ισοδυναμεί και προς απόστασιν χρόνου. Μακρόθεν βλέποντες, γινόμεθα τρόπον τινά μεταγενέστεροι» μα δυστυχώς, αυτό το «μεταγενέστεροι», ενώ θα έπρεπε, δεν μας κάνει σοφότερους.

«Στερνή μου γνώση να σ’ είχα πρώτα». Η αλήθεια αυτού του ιδιωματισμού θα τριβελίζει το μυαλό των Επισκόπων της Εκκλησίας της Κύπρου, μετά το θρίαμβο των μεθοδεύσεων του Αρχιεπισκόπου Χρυσόστομου Β΄ στην Ιεραρχία, αφού, αυτό που ζέσταιναν στον κόρφο τους ήλθε ο καιρός να ανταποδώσει κατά τη φύση του.

Η Εκκλησία της Κύπρου καταποντίζετε στην εσωστρέφεια και, μια μικρή αναφορά σε γεγονότα του παρελθόντος, ενώ, είναι βέβαιο πως δεν «κομίζει Γλαύκα εις Αθήνας», κρίνεται αναγκαία για να συνδέσει τους ίδιους πρωταγωνιστές με συμβάντα του χθες και δραματικά γεγονότα του σήμερα.

Η Αρχιεπισκοπή Νέας Ιουστινιανής με τον η΄ Κανόνα της Γ ΄ Οικουμενικής Συνόδου σώθηκε από τον αφομοιωτικό εναγκαλισμό του πατριαρχείου Αντιοχείας, για να πέσει ως Εκκλησία της Κύπρου, μετά από 1579 χρόνια στα δόντια του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως που, για τρίτη φορά στην εκκλησιαστική ιστορία τής μεγαλονήσου, άδραξε την ευκαιρία να εμπλακεί στα εσωτερικά της με τη Διευρυμένη Σύνοδο που συγκάλεσε στις 17 Μαΐου του 2006 στο Σεμπεζί της Ελβετίας ο Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος.

Η Σύνοδος αυτή κήρυξε τον αρχιεπισκοπικό θρόνο της Νέας Ιουστινιανής σε χηρεία, καθώς, η νόσος Αλτσχάιμερ από την οποία έπασχε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος Α΄ είχε φθείρει ανεπανόρθωτα την  πνευματική του λειτουργία, καταστρέφοντας παράλληλα κάθε του ικανότητα κοινωνικών δεξιοτήτων.

Ο Μητροπολίτης Πάφου Χρυσόστομος, ως πρώτος τη τάξει, είναι πρόεδρος της Συνόδου της Κυπριακής Εκκλησίας. Αυτό που διέκρινε και, βεβαίως, τον διακρίνει ως κληρικό, είναι το προορατικό του χάρισμα. Πριν αρχίσουν οι εκλογικές διαδικασίες για τη διαδοχή του Χρυσοστόμου Α΄είχε δηλώσει: «και ο επόμενος Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος θα είναι»! Η προορατική ικανότητα τού νυν αρχιεπισκόπου Κύπρου τότε υποτιμήθηκε και χλευάστηκε, όμως γελάει καλύτερα, αυτός που γελά τελευταίος.

Μετά από μια εκλογική διαδικασία που θύμιζε αμερικανικές εκλογές, επικράτησαν τρεις Ιεράρχες ως υποψήφιοι του θρόνου: Ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος, ο Μητροπολίτης Πάφου Χρυσόστομος και, το μεγάλο φαβορί των Αρχιεπισκοπικών εκλογών, ο Επίσκοπος Κύκκου Νικηφόρος.

Και απ΄ εδώ αρχίζουν τα ωραία.

Ο Πάφου Χρυσόστομος, τρίτος και καταϊδρωμένος στην κούρσα της διαδοχής, αν και «Μέσα στον φόβο και στες υποψίες, με ταραγμένο νου και τρομαγμένα μάτια», δε χάθηκε στο λαβύρινθο της εκλογικής διαδικασίας. Το προορατικό του χάρισμα, σαν φανάρι του φωταγωγούσε το δρόμο.

Ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος συμμάχησε ανόσια με το πνευματικό ανάστημα της αγιορείτικης Μονής Βατοπαιδίου, τον Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο και εξοβέλισαν από τη διαδικασία διαδοχής τον Επίσκοπο Κύκκου Νικηφόρο! Στη συνέχεια, το διορατικό χάρισμα του Πάφου Χρυσοστόμου έλαμψε από το φως, που μπροστά του έριχνε το φανάρι, φως, που αλώβητο τον οδήγησε μέσα από τις κακοτοπιές της εκλογικής αναμέτρησης στα σκαλιά της μοναστικής έπαυλης του Επισκόπου Κύκκου Νικηφόρου και, σε τούτο το ταπεινό κονάκι, κλείσθηκε μια ακόμα ανίερη συμμαχία.

Οι έως και πριν λίγες ώρες φανατικοί αντίπαλοι έδωσαν τα χέρια και, για το καλό της Εκκλησίας βεβαίως–βεβαίως, συμφώνησαν με «ασπασμό αγάπης» τον τρόπο με τον οποίο θα στερούσαν τη νίκη από τον αγιορείτη Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο, δίνοντας τη δυνατότητα στη νύχτα να βγάλει Μητροπολίτη και στην αυγή Αρχιεπίσκοπο!

Αντί, λοιπόν, να τους «ψήσει το ψάρι στα χείλη», όπως κραύγαζε ο μεγάλος εξαπατημένος των «ημιτελικών» Επίσκοπος Κύκκου Νικηφόρος, «ψήθηκε» μια έγγραφη! συμφωνία συνεργασίας με τον νυν Αρχιεπίσκοπο Κύπρου για την επόμενη ημέρα, μετά τον παραγκωνισμό του Λεμεσού Αθανάσιου, στην Εκκλησία της Κύπρου.

Η ανόσια συμφωνία περιλάμβανε, μεταξύ των άλλων, τη σύνταξη του εν ισχύει Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Κύπρου, με προκαθορισμένες επιλογές προσώπων σε επισκοπικές και μητροπολιτικές θέσεις, την προαγωγή της Επισκοπής Κύκκου σε Μητρόπολη και μηχανισμούς ελέγχου, που δεν θα έθιγαν τη διοίκηση και μεγάλη περιουσία, κυρίως, της Μονής Κύκκου.

Έτσι «τη επινεύσει και τω φωτισμώ του Παναγίου και Τελεταρχικού Πνεύματος» (ήμαρτον Κύριε) εξελέγη ο Χρυσόστομος Β΄ Αρχιεπίσκοπος Νέας Ιουστινιανής και Πάσης Κύπρου δηλώνοντας, αμέσως μετά την εκλογή του, ότι στον Αρχιεπισκοπικό θρόνο θα έμμενε μόνο για πέντε χρόνια! Αλλά φευ! Το προορατικό του χάρισμα τον γέλασε και, έως τα σήμερα, ζει και βασιλεύει και την Εκκλησία της Κύπρου διαφεντεύει.

Η έγγραφη συμφωνία μεταξύ του νυν Μητροπολίτη Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρου και του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Β΄ τηρήθηκε και, στο μεγαλύτερό της μέρος όπως είδη ειπώθηκε, αποτυπώθηκε στον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Κύπρου που καινοτομεί! Καθώς στο 81ο άρθρο του προβλέπει πως: «αρχιερεύς, καταδικασθείς εις ποινήν στερητικήν της Ιερωσύνης…δύναται όπως ασκήση το δικαίωμα του εκκλήτου ενώπιον του Οικουμενικού Πατριαρχείου…!!!», τουτέστιν του Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου που, αν και δεν είναι φειδωλός στις κολακείες τις οποίες έχει εργαλειοποιήσει, υπήρξε ιδιαίτερα εγκωμιαστικός προς τον Κύπρου Χρυσόστομο Β΄ ονομάζοντάς τον «λεβέντη! Διότι στέκεται στο λόγο του, διότι έχει μπέσα!!!»

Να εκτίμησε ο π. Βαρθολομαίος τη «μπέσα» του Χρυσοστόμου Β΄ από επιστολή σχετικά με το Ουκρανικό ζήτημα, στην οποία ο Κύπρου διαβεβαίωνε τον Προκαθήμενο της Ρωσικής Εκκλησίας ότι: «η Εκκλησία της Κύπρου ουδέποτε θα αποστεί από της θέσεως την οποία πολλάκις Σας έχουμε εκθέσει, ότι δηλαδή θα στηρίξει με όλες της τις δυνάμεις τη θέση της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας ως προς το λεγόμενο ζήτημα της Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία»;

Η υπόθεση αυτή έχει σοβαρές αδυναμίες, αφού οι πράξεις του Χρυσοστόμου Β΄ τόσο στην διαδικασία εκλογής του ως Αρχιεπισκόπου, όσο και απέναντι στη Ρωσική Εκκλησία μόνο «λεβέντη» δεν τον δείχνουν.

Όμως, είναι δυνατόν να σφάλει ο αλάνθαστος; Ανάμεσα σε ογδόντα και μία υποσχέσεις που, καλοπροαίρετα κάποιος μπορεί να απαριθμήσει, ποια έδωσε χωρίς να αθετήσει ο Χρυσόστομος Β΄, για να τον ονομάζει «λεβέντη» και «μπεσαλή» αυτός που δεν έχει μπέσα;

Το προορατικό χάρισμα του Χρυσοστόμου Β΄ μπορεί να λάθεψε στο χρόνο παραμονής του στη διοίκηση της Εκκλησίας της Κύπρου, όμως δεν ατόνησε!

Σε πρόσφατη συνέντευξή του, στην οποία ο ερωτών «ξέχασε» να ζητήσει από τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Β΄ απάντηση, στο γιατί έγραψε στα παλαιά των υποδημάτων του τη Σύνοδο της Εκκλησίας που προΐσταται, αφού, ακόμα και το «Καϊαφαϊκό συνέδριο» στο Κολυμπάρι διακήρυξε ότι: «Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἐκφράζει τὴν ἑνότητα καὶ καθολικότητά της ἐν Συνόδῳ. Ἡ Συνοδικότητα διαπνέει τὴν ὀργάνωση, τὸν τρόπο, που λαμβάνονται οἱ ἀποφάσεις, καὶ καθορίζεται ἡ πορεία της», ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου με εμπιστοσύνη στις προορατικές του ικανότητες δήλωσε, σχετικά με την πρόσφατη κρίση στην Αρχιεπισκοπή Νέας Ιουστινιανής και τους ιεράρχες που δεν τον μνημονεύουν: «Πιστεύω ότι θα τους περάσει!! Δεν θα επιμένουν»!

Βεβαίως, ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Β΄ ως συντάκτης του Καταστατικού Χάρτη της Αρχιεπισκοπής, γνωρίζει πολύ καλά αυτό που ξέρει και ο καλλιγράφος του Συντάγματος της Εκκλησίας της Κύπρου ο Μητροπολίτης Κύκκου Νικηφόρος, πως, είναι αδύνατο να κλονιστεί η ηγεμονία του προκαθημένου της κυπριακής Εκκλησίας, με οποιοδήποτε και εάν διαπράξει εκκλησιαστικό αδίκημα, αφού, το άρθρο 4 του Καταστατικού Χάρτη απαιτεί για έκτακτη Σύνοδο της Ιεραρχίας και έλεγχο του Αρχιεπισκόπου την «πλειονοψηφία των μελών αυτής»!

Οι συντάκτες του Καταστατικού Χάρτη, φρόντισαν και για το «αντίβαρο» αυτής της διατάξεως με το άρθρο 14 και την παράγραφο 3 που προβλέπει ότι, για να ελεγχθεί Ιεράρχης της κυπριακής Εκκλησίας πρέπει να συμφωνήσουν τα ¾ της Συνόδου!

Με τη βεβαιότητα πως, στη Σύνοδο της Εκκλησίας Νέας Ιουστινιανής η πρόσφατη καταμέτρηση δυνάμεων στη δεύτερη συνεδρία, διότι στην πρώτη συνεδρία πέρα από τους επτά διαφωνούντες, μαζί τους είχαν συνταχθεί ο Μητροπολίτης Πάφου Γεώργιος! και ο Μητροπολίτης Τριμυθούντος Βαρνάβας, είναι 10 υπέρ του Χρυσοστόμου Β΄ και 7 εναντίον του, η ισορροπία τρόμου στην εκκλησία της Κύπρου έχει παγιωθεί. Ούτε οι Ιεράρχες μπορούν με έκτακτη Σύνοδο να απομακρύνουν το Χρυσόστομο Β΄ από το θρόνο του, μα μήτε και αυτός μπορεί να τους ελέγξει και, έτσι, η Εκκλησία της μεγαλονήσου περιδινίζεται στη ρουφήχτρα της διαίρεσης.

Το εμφυλιοπολεμικό κλίμα στην Εκκλησία της Κύπρου, σε συνδυασμό με τις περιορισμένες προοπτικές των πρωταγωνιστών, πρακτικά, καθιστούν αδύνατη κάθε προσπάθεια της πλειοψηφίας να «μεταπείσει» τουλάχιστον πέντε από τους διαφωνούντες, προκειμένου να επιτευχθεί η πολυπόθητη πλειονοψηφία των ¾ για τον έλεγχο των κορυφαίων της «αντίστασης», ακόμα και εάν ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Β΄ ξαναχρησιμοποιήσει το μακιαβελικό του φανάρι, κάτι που φαίνεται πως έκανε στον ενδιάμεσο χρόνο των δυο συνεδριών της πρόσφατης Ιεραρχίας και, άλλαξαν γνώμη ο Πάφου Γεώργιος και ο Τριμυθούντος Βαρνάβας.

Ως εκ τούτου, κάθε λεονταρισμός από τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Β΄ πως, τάχα, θα καλέσει τους διαφωνούντες Ιεράρχες σε συλλείτουργο για να μνημονεύσουν μαζί του τον Ντουμένκο και «Εάν επιλέξουν να μην παρευρεθούν τότε υπάρχουν τιμωρίες… Από επίπληξη μέχρι και καθαίρεση. Δεν μπορεί ο καθένας να κάμνει ό,τι θέλει μες την Εκκλησία της Κύπρου» (εκτός, βεβαίως, από τον ίδιο) είναι τόσο ανδρείος, όσο «λεβέντικη» είναι η αντίστασή του στα θέλω του π. Βαρθολομαίου.

Ωστόσο και, ως υπόθεση εργασίας, εάν καταστεί δυνατή με τη συνέργεια του «διαβόλου, που ως μισόκαλος και παμπόνηρος έχει πολλά τεχνάσματα», κατά το λόγο του Αγίου Πορφυρίου, η πολυπόθητη προϋπόθεση του άρθρου 14 του Καταστατικού Χάρτη, θα ζήσουμε το θρίαμβο του εφαρμοσμένου μακιαβελισμού, δηλονότι, θα δούμε Ιεράρχη της Εκκλησίας της Κύπρου που διαφωνεί με τις πρακτικές του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και, όχι μόνο στο Ουκρανικό ζήτημα, να προσφεύγει για δικαιοσύνη με τη διαδικασία του εκκλήτου! στον π. Βαρθολομαίο!

Στην άλλη πλευρά του λόφου, η κατάθεση συμβιβαστικών προτάσεων στη Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου από τους Μητροπολίτες: Ταμασού και Ορεινής Ησαΐα και Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρου, βεβαιώνει το προσωπικό τους αδιέξοδο.

Πως μπορούν οι Μητροπολίτες Ταμασού Ησαΐας και Κύκκου Νικηφόρος να δηλώνουν ότι, θα μνημονεύουν τον ακοινώνητο, ως κοινωνούντα με ακοινώνητους Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Β΄;

Πως είναι δυνατό να τιμούν αυτόν που μεγαλύνει με το μνημόσυνό τους, αιρετικούς, σχισματικούς, καθηρημένους, αχειροτόνητους και ακοινώνητους του εκκλησιαστικού μορφώματος Βαρθολομαίου στην Ουκρανία και, ταυτόχρονα, να επικαλούνται τους θείους και Ιερούς Κανόνες ως απλανείς οδηγούς της Ορθοδόξου Εκκλησίας;

Πως τους είναι μπορετό με αυτή την «ενδιάμεση αλήθειας και ψεύδους» πράξη τους, να συμβάλουν στον «οντολογικό μολυσμό του επισκοπικού σώματος σε πανορθόδοξο επίπεδο, επειδή όλοι αυτοί που αναγνωρίστηκαν, δεν έχουν αποστολική διαδοχή», όπως ορθά υποστηρίζει ο Κύκκου Νικηφόρος;

Βεβαίως, η συμβιβαστική πρόταση του Μητροπολίτη Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρου, η Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου «νά μήν ντισταθε στήν πόφαση το Μακαριωτάτου μν ρχιεπισκόπου νά μνημονεύει τόν πιφάνιο σάν «Μητροπολίτη» Κιέβου χωρίς, μως, νά προχωρήσει σέ συλλειτουργία καί πλήρη εχαριστιακή κοινωνία [μαζί του]» είναι αυτόχρημα παράλογη, αν όχι γελοία με εκείνο το «να μην αντισταθεί».

Δεν ήσαν παρόντες οι Μητροπολίτες στην Ιεραρχία και στη συνεδρία της 18ης Φεβρουαρίου του 2019 όπου, υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Β΄ η Σύνοδος εξέφρασε ομόφωνα βάσιμες «αμφιταλαντεύσεις σχετικά με τη δυνατότητα εκ των υστέρων νομιμοποιήσεως χειροτονιών, που τελέσθηκαν από καθηρημένους, αφορισμένους και αναθεματισμένους επισκόπους»;

Εάν οι Κύπριοι Ιεράρχες νομίζουν, όπως ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Β΄ πως το Ουκρανικό ζήτημα «δεν είναι θέμα πίστεως», ας συμπλεύσουν για μια ακόμα φορά μαζί του. Εάν όμως πιστεύουν ότι, η πατριαρχική εκτροπή στην Ουκρανία, υπερβαίνει ακόμη και τα όρια της φαναριώτικης εκκλησιολογίας, καθώς άπτεται «της διδασκαλίας της Εκκλησίας μας για τα ιερά Μυστήρια και την Αποστολική Διαδοχή, ζητήματα που αφορούν τη σωτηρία μας» τότε ας μην κρύβονται πίσω από το εφεύρημα της «οικονομίας», ας εμπιστευτούν ως οδηγό τους, χωρίς να εκνευρίζονται, το λόγο του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού: «Ουδέποτε, άνθρωπε, διορθώθηκαν τα εκκλησιαστικά με μεσότητα· ενδιάμεσο αλήθειας και ψεύδους δεν υπάρχει κανένα»!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Ο χορός των ακοινώνητων αγκάλιασε την Κύπρο
Oι τέσσερις Συνοδικοί απέχουν από τα συλλείτουργα με τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου
Δριμεία η απαντητική επιστολή των τεσσάρων Επισκόπων της Κύπρου προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη
– Ο Μόρφου Νεόφυτος ξεκαθαρίζει τη στάση της Κύπρου για το Ουκρανικό αυτοκέφαλο (απομαγνητοφώνηση και βίντεο)
Σχόλιο στην ομολογία του Μόρφου ότι ο Ονούφριος είναι ο κανονικός Μητροπολίτης Κιέβου και ότι το Κολυμπάρι είναι η αιτία όλων των δεινών στην Εκκλησία μας
Μη σκιάζεστε στα σκότη! Η λευτεριά σαν της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι της νύχτας, το ξημέρωμα θα φέρει! (Ιωάννης Πολέμης)
– Θύελλα αντιδράσεων! Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου αναγνωρίζει την Ψευδοεκκλησία της Ουκρανίας αντορθόδοξα, αντισυνοδικά και αυθαίρετα