Γράφει ο Μέτοικος 
αρθρογραφεί για katanixi.gr

“Ποιος άλλος πολιτικός ηγέτης, αν δεν είναι ο Ερντογάν, μπορεί να είναι ο «άλλος» που είχε στενές σχέσεις με τον Αμερικανό Πρόεδρο Τραμπ για να μπορεί να πιέσει, χωρίς δυνατότητα αντίδρασης, τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο”

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


ΛΟΓΙΑ «ΑΓΙΩΝ» ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ

Γράφει ο Μέτοικος

Τρεις κατ’ ευφημισμό «άγιοι», οι πατριάρχες: Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος, Μόσχας Κύριλλος και ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος σε συνεντεύξεις τους μίλησαν για το Ουκρανικό Εκκλησιαστικό ζήτημα.

Στη συνέντευξή του ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος δήλωσε: «Πιστεύω ἀκραδάντως ὅτι τό Συνοδικόν σύστημα ἀποτελεῖ ἀνεκτίμητον ἀναντικατάστατον Ὀρθόδοξον παράδοσιν…», δήλωση που διαλύει τις πομφόλυγες περί «ιεραρχικώς συνοδικού» συστήματος και, κυρίως, απαντά στα φληναφήματα για ύπαρξη στην Ορθόδοξη Εκκλησία «Πρώτου άνευ ίσων», θεωρία δαιμονική που σκανδαλωδώς παρερμηνεύει τον λδ΄ Αποστολικό Κανόνα υπονομεύοντας την ισοτιμία των Αποστολικών Εκκλησιών.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος θεωρώντας ως δεδομένο πως: «η πόλωση είναι μία μορφή οίησης και παρακμής», ευθαρσώς τονίζει ότι: «Μία από τις μεγάλες θλίψεις του τελευταίου καιρού είναι ότι η ορθόδοξη ενότητα έχει ραγίσει και παρατείνεται μια θολή αναμονή. Οι πρωτοβουλίες στην Ουκρανία, έπειτα από δύο χρόνια ήδη, προφανώς δεν απέδωσαν το επιδιωκόμενο θεραπευτικό αποτέλεσμα. Ούτε η ειρήνη ούτε η ενότητα επιτεύχθηκαν για τα εκατομμύρια των ορθοδόξων της Ουκρανίας. Αντιθέτως, η αμφισβήτηση και ο διχασμός επεκτάθηκαν και σε άλλες τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες».

Με γνώση της πραγματικότητας, ο Αλβανίας Αναστάσιος δηλώνει ότι: «ο χρόνος που περνά επιδεινώνει το τραύμα» επισημαίνοντας με έμφαση τον τεράστιο κίνδυνο που ελλοχεύει για την Ορθοδοξία, που άλλος δεν είναι από την «εθνοφυλετική διάσπαση σε Έλληνες και Σλάβους [η οποία] ακυρώνει τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της Ορθοδοξίας και την οικουμενικότητά της».

Ομολογώντας, ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος, πως τον «συνέχει οδύνη [καθώς δεν μπορεί] να συμφωνήσει με προσφιλείς και σεβαστούς αδελφούς [αφού] αδυνατεί να παραθεωρήσει ολοφάνερα γεγονότα και βασικές ορθόδοξες αρχές», κάνει σαφέστατη στο Φανάρι την πρόθεσή του να μη δώσει, με την αναγνώριση όσων μίαναν το Ναό του Θεού «αθέσμοις χειροτονίαις», υπόσταση στο ουκρανικό εκκλησιαστικό σκάνδαλο.

Συγχρόνως, όμως,δηλώνει, ότι η «πρωτοβουλία για τη θεραπευτική αγωγή της νέας πραγματικότητος αναμφιβόλως ανήκει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο…» αφού, είναι ανάγκη η «Ορθοδοξία [να] επιβεβαιώσει την πνευματική της ικανότητα να επουλώνει τις πληγές» με «οδηγό τον Λόγο του Θεού και την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος», καθώς, «η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία… έχει Κεφαλήν τον Χριστόν, τον σαρκωθέντα Υιόν του Θεού, «δι’ ὅν τά πάντα καί δι’ οὗ τά πάντα» και, προφανώς, όχι κάποιον υπερόπτη βροτό, που λογίζει τον εαυτό του ως «Πρώτο άνευ ίσων»!

Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος «σήκωσε το γάντι» και, μετά από διάστημα χρόνου αναγκαίου για να προετοιμαστεί μια «αυθόρμητη» και απάτης μεστή συνέντευξη, δήλωσε, απαντώντας στον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο πως δεν μπορεί: «να αφήσει να αλλοιώνεται η Ορθόδοξη Εκκλησιολογία στον βωμό ταπεινών κινήτρων!» (Θεέ μου, πώς κρατάς τα κεραμίδια ξεκάρφωτα;) και ότι από την απόφασή του να απονείμει κατά παράβαση των Θείων και Ιερών Κανόνων αυτοκεφαλία σε μια φράξια σχισματικών, καθηρημένων, αχειροτόνητων και αιρετικών στην Ουκρανία «δεν έχει το δικαίωμα να κάνει ούτε βήμα πίσω»!

Ο Αρχιεπίσκοπος Νέας Ρώμης Βαρθολομαίος απαντώντας ευθέως στον Αλβανίας Αναστάσιο, που ζητά «πρωτοβουλία για τη θεραπευτική αγωγή της νέας πραγματικότητος» στην Ορθόδοξη Εκκλησία που δημιούργησε το Φανάρι με τις έκθεσμες ενέργειές του στην Ουκρανία, δηλώνει με έπαρση ότι: «μόνον η αναγνώριση του Ουκρανικού Αυτοκεφάλου από όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες, και ουδεμία άλλη στάση, ούτε η αναμονή, ούτε οι εκκλήσεις για πανορθόδοξες συνάξεις… συμβάλλουν στην πανορθόδοξη ενότητα»!

Ο Αρχιεπίσκοπος Νέας Ρώμης αδυνατώντας να χαλινώσει τις ορέξεις εξουσίας, ανακοινώνει πως: «όσοι αμφισβητούν τα δίκαια και τις ευθύνες του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αμφισβητούν επί της ουσίας την ίδια την υπόσταση και την ταυτότητά τους, την ίδια τη συγκρότηση της Ορθοδοξίας», ταυτίζοντας αναιδώς τη μόνη κεφαλή της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τον «σταυρωθέντα υπέρ ημών Χριστόν τον Θεόν» με μία πρόσκαιρη εξουσία.

Μόνος αυτός, ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος, σε όλο το πλήρωμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας υποστηρίζει στη συνέντευξή του «ότι στην Ορθοδοξία δεν υπάρχει σχίσμα»! ενώ, οι περί αυτόν δορυφόροι στην ελληνική ενδοχώρα και στην αλλοδαπή, επιρρίπτουν ευθύνες για το υπαρκτό σχίσμα στο Ρωσικό Πατριαρχείο!

Ο Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος, «σύγκληρος του πονηρού γενόμενος» στη συνέντευξη του, διακηρύσσει με στεντόρεια φωνή ότι: «κάποια στιγμή το ψέμα και η προπαγάνδα πρέπει να σταματήσουν μπροστά στην αλήθεια της Εκκλησίας! Στην Ορθοδοξία δεν υπάρχει Πάπας, ούτε παπισμός. Όσοι διατυπώνουν αυτή την κατηγορία επιθυμούν να προβάλλουν την ψευδή άποψη ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο καταστρατηγεί δήθεν την κανονική παράδοση της Ορθοδοξίας…».

Αυτό κάνει, λοιπόν, ο Αμερικής Ελπιδοφόρος; Προβάλλει «την ψευδή άποψη ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο καταστρατηγεί την κανονική παράδοση της Ορθοδοξίας» όταν ανεβοκατεβάζει τον Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως «Πρώτο άνευ ίσων» ;

«Προπαγανδιστής και ψεύτης» είναι ο θεωρητικός των τριαδολογικών καταβολών του επισκοπικού πρωτείου και στους τρεις βαθμούς της εκκλησιολογικής διάρθρωσης επίσκοπος Περγάμου Ιωάννης, που υποστηρίζει ότι «Και αν δεν υπήρχε [ο Πρώτος] θα έπρεπε να το είχαμε εφεύρει»;

Μήπως ευπάρεδρος των Ρώσων είναι ο πρωτοστάτης της αναγνώρισης από την Εκκλησία της Ελλάδος των σχισματικών Ουκρανών, ο Ναυπάκτου Ιερόθεος που εισάγει στην εκκλησιολογία τη θεωρία του «ιεραρχικώς συνοδικού» συστήματος, δηλαδή, την πίσω πόρτα της αναγνώρισης του «Πρώτου άνευ ίσων»;

Εχθροί του Φαναρίου ο Μητροπολίτης Σηλυβρίας Μάξιμος με τις θεωρίες του περί υπάρξεως «Πρώτου» στην Εκκλησία και ο επίσκοπος Αβύδου Κύριλλος Κατερέλλος που υποστηρίζει ότι «Primus sine paribus είναι μόνον ο θρόνος Κωνσταντινουπόλεως»;

Πότε ο πολυρρήμον Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος αποκήρυξε τα λεγόμενά τους;

Ως πρωταγωνιστής τραγωδίας, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αναφωνεί επί σκηνής: «Δεν μπορώ να απεμπολήσω τις ευθύνες που μου κληροδότησαν οι προκάτοχοί μου»!

Ποιοι προκάτοχοι; Ο Γερμανός ο Γ΄, ο Ιωάννης ΙΑ ο Βέκκος, ο Μητροφάνης ο Β΄, ο Κύριλλος Κονταρής, ο Αθηναγόρας;

Ποιες ευθύνες του Κωνσταντινουπόλεως κατοχυρώνονται από Ιερούς Κανόνες; Μήπως εννοεί τον 34 τον Αγίων Αποστόλων που ο Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας χρησιμοποιεί ως εφαλτήριο για την επαγωγική «εφεύρεση» του «Πρώτου» στην Ορθόδοξη Εκκλησία;

«Ος ερείδεται επί ψεύδεσιν, ούτος ποιμαίνει ανέμους»!

Ποιος ο δάσκαλος και πρώτος διδάξας όσων σήμερα «εισάγουν νέα εκκλησιολογία και εργαλειοποιούν τη Θεία Ευχαριστία», αν όχι ο Αρχιεπίσκοπος Νέας Ρώμης Βαρθολομαίος;

Καταγγέλλοντας με ιερή αγανάκτηση ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος όσους «ερωτοτροπούν με την ομοσπονδιοποίηση της Ορθοδοξίας κατά τα προτεσταντικά πρότυπα»! που, βέβαια, δεν είναι άλλοι από εκείνους που ζητούν τη λειτουργία του Συνοδικού Συστήματος στην Ορθόδοξη Εκκλησία, ρωτά: «Ποιος, λοιπόν, συμπεριφέρεται ως “Πάπας της Ορθοδοξίας”; Εκείνος που μένει πιστός στην παράδοσή της ή εκείνος που διεκδικεί για τον εαυτό του θέση που ουδέποτε είχε και δεν πρόκειται να αποκτήσει;».

Η φωτογραφική επίθεση στον Πατριάρχη Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλο δεν μπορούσε να μείνει αναπάντητη.

Σε συνέντευξή του, που δεν υπολειπόταν σε «σοφίας μωράς» της δημόσιας συνομιλίας του Κωνσταντινουπόλεως, ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος απευθύνεται στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο τονίζοντάς του: «Πήρατε την Αγία Σοφία του Κιέβου από τους Ορθόδοξους πιστούς, από την Ορθόδοξη Εκκλησία, εισήλθατε εκεί, φέρατε σχίσματα, και χάσατε τη δική σας Αγία Σοφία…»!

«Σίγουρα, [υποστηρίζει ο Μόσχας Κύριλλος, πτωχεύοντας τον εαυτό του] όλα όσα συνέβησαν στην Κωνσταντινούπολη μαρτυρούν αναμφίβολα την τιμωρία του Θεού»!

Όμως, κάθε νόμισμα έχει δύο πλευρές και, ο Πασών των Ρωσιών Κύριλλος, πρέπει να είναι ευχαριστημένος από τη «θεία παρέμβαση» αφού, στην άλλη πλευρά του νομίσματος υπάρχει η εικόνα της «θείας ευεργεσίας», καθώς τα μέλη της ρωσικής εκκλησίας, όπως με πρωτοφανή αναίδεια ανακοινώθηκε από τους Ρώσους, δεν θα πληρώνουν εισιτήριο για την είσοδό τους στο Ναό τής του Θεού Αγίας Σοφίας.

Δυστυχώς, η Ρωσική εκκλησιαστική και πολιτική νομενκλατούρα, μπερδεύει τις ευαισθησίες του Ελληνισμού με τις φαναριώτικες πρακτικές, γιαυτό και πέρα από τη θλιβερή μικροψυχία που εκδήλωσαν στη μετατροπή του Ναού τής του Θεού Αγίας Σοφίας σε τζαμί, προσβάλουν το Ελληνικό φιλότιμο με δηλώσεις σαν αυτή του Πρύτανη της Θεολογικής Ακαδημίας του Κιέβου Επισκόπου Μπιλογορόντκας Σίλβεστρου, που μικρόνοα υποστηρίζει ότι η «Κωνσταντινούπολη δεν υπάρχει. Υπάρχει Σταμπούλ. Οι Έλληνες μυθολόγησαν την Κωνσταντινούπολη, καθιστώντας την σαν μια πόλη Kitezh με τον ελληνικό τρόπο».

«Οι Έλληνες, υποστηρίζει ο ανιστόρητος Ρώσος επίσκοπος, ζουν σαν να μην είχαν ακούσει για την πτώση της Κωνσταντινουπόλεως»!

Λοιπόν τι; Με τη διαγραφή από την ιστορία της Βασιλεύουσας των Πόλεων, οι Ρώσοι επαναφέρουν επίσημα στο προσκήνιο τη θεωρία της «Τρίτης Ρώμης», την οποία αποκήρυξαν σε Σύνοδο που πραγματοποιήθηκε στη Μόσχα το 1661 υπό την προεδρία των Πατριαρχών: Παϊσίου Αλεξανδρείας και Μακάριου Αντιοχείας;

Ανοηταίνει ο επίσκοπος Μπιλογορόντκας Σίλβεστρος ή οι Ρώσοι ενώ καταλαβαίνουν την αξία της Ορθοδοξίας, δεν είναι σε θέση να νιώθουν την ουσία της, μα μήτε και τη δύναμη του Ελληνισμού;

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι βροτός, το Πατριαρχείο και η Βασιλεύουσα Πόλη Κωνσταντινούπολη αιώνια!

Παρά ταύτα, το πρόσθετο ενδιαφέρον στον δημόσιο διάλογο του Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλου βρίσκεται στη δήλωσή του πως: «το έγκλημα που διέπραξε το Φανάρι» στην Ουκρανία έγινε «με τις σκέψεις κάποιου άλλου και με τις υποδείξεις κάποιου άλλου…» και, αυτός ο «άλλος», σύμφωνα με βεβαιωμένες πληροφορίες που διατείνεται πως έχει ο Πατριάρχης Μόσχας, είναι «μια ισχυρή πολιτική δύναμη που σχετίζεται με μία από τις υπερδυνάμεις»!

Ποιος άραγε μπορεί να πίεσε τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, που ισχυρίζεται ότι η Συνοδική απόφαση για απονομή αυτοκεφαλίας σε μια παραεκκλησιαστική φράξια στην Ουκρανία δεν είναι καρπός πολιτικών πιέσεων, αλλά έργο του ανύσταχτου ενδιαφέροντος της Μητρός Εκκλησίας που «ἐνωτίσθη τάς φωνάς καί τάς οἰμωγάς, τάς ἰκεσίας καί τάς δεήσεις τῶν τέκνων αὐτῆς [εις την Ουκρανίαν] καί προσέτρεξεν εἰς βοήθειαν»;

Να είναι αυτός ο «άλλος» ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, που φαίνεται πως δεν έχει πειστεί ότι η απουσία του Πατριάρχη από την Τουρκία, τη νύχτα του πραξικοπήματος δεν ήταν τυχαία;

Ποιος άλλος πολιτικός ηγέτης, αν δεν είναι ο Ερντογάν, μπορεί να είναι ο «άλλος» που είχε στενές σχέσεις με τον Αμερικανό Πρόεδρο Τραμπ για να μπορεί να πιέσει, χωρίς δυνατότητα αντίδρασης, τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ώστε να δώσει τον τόμο αυτοκεφαλίας στους σχισματικούς Ουκρανούς;

Τέλος, γιατί αυτό το τάχα «δικαίωμα καί προνόμιον τς Μητρός κκλησίας τς Κωνσταντινουπόλεως νά χορηγήσ [στους σχισματικούς Ουκρανούς] τό καθεστώς τς ατοκεφαλίας», ο Νέας Ρώμης Βαρθολομαίος δεν το θεμελιώνει στον ιζ΄ κανόνα της δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, ο οποίος ορίζει «…τος πολιτικος κα δημοσίοις τύποις, κα τν κκλησιαστικν παροικιν τάξις κολουθείτω»;

Γιατί ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν ζητά από τους Ρώσους, να δείξουν τη δική τους πλευρά στο «ουκρανικό» νόμισμα;

Η UOC (Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία) δεν είχε και δεν έχει καθεστώς αυτοκεφαλίας, αφού την εκλογή του προκαθημένου της οπωσδήποτε πρέπει να ευλογήσει ο Πατριάρχης Μόσχας.

Στη συνέχεια, ο προκαθήμενος της UOC στέλνει για ενημέρωση στο Πατριαρχείο Μόσχας, τα ονόματα των υποψηφίων για τις επισκοπικές θέσεις.

Με λίγα λόγια η UOC τηρουμένων των αναλογιών και ιδιαιτεροτήτων, είναι τόσο ανεξάρτητη από το Πατριαρχείο Μόσχας, όσο και οι επίσκοποι των κατ’ ευφημισμό Νέων Χωρών στην Ελλάδα από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.

Οπότε, η απάντηση στο ερώτημα «γιατί ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν θεμελιώνει την αυτοκεφαλία στον ιζ΄ κανόνα της δ΄ Οικουμενικής Συνόδου», βρίσκεται στην απόκριση των Ρώσων με το λόγο του Μεγάλου Αλεξάνδρου: «δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις»!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Οι πληροφορίες του Ρώσου Πατριάρχη για τις πιέσεις που δέχτηκε ο κ. Βαρθολομαίος από ισχυρό της γης…
– Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος με δηλώσεις του στηρίζει τις αρχές της Ορθοδοξίας έναντι του Ουκρανικού κακοκέφαλου
Ο σχισματικός Μητροπολίτης Κίεβου Επιφάνιος βεβαιώνει για την αναγνώρισή του από πολλές Εκκλησίες. Η προδοσία συνεχίζεται…
– Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος υποστηρίζει τους σχισματικούς για να αθωώσει τις προδοτικές ενέργειές του
Αλβανίας Αναστάσιος για το Ουκρανικό “Αυτοκέφαλο” τονίζει ότι παραβιάστηκαν τρεις θεμελιώδεις αρχές της Ορθοδόξου…
– Ορθή εκκλησιολογική θέση από την Πολωνική Εκκλησία που παραδέχεται πως ο ψευδεπίσκοπος Ουκρανίας Επιφάνιος…
– “Αλλόφρων βομβιστής” των θεμελίων της Ορθοδοξίας ο πατρ. Βαρθολομαίος· θα καταδικάσει τον Ονούφριο ως σφετεριστή και σχισματικό
– Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι ο δημιουργός του νέου Ουκρανικού Σχίσματος [ΒΙΝΤΕΟ]
– Θύελλα αντιδράσεων! Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου αναγνωρίζει την Ψευδοεκκλησία της Ουκρανίας αντορθόδοξα, αντισυνοδικά και αυθαίρετα