Γράφει ο Μέτοικος 
αρθρογραφεί για katanixi.gr

“Βεβαίως και, δυστυχώς, η αλήθεια ολόκληρη είναι πως, από το 1054 και δώθε κανένας Οικουμενικός Πατριάρχης δεν προκάλεσε τόσο μεγάλο κακό στην Ορθόδοξη Εκκλησία όσο ο π.Βαρθολομαίος”…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Ο «Κύκλος Ιδεών», «ως πρόσκληση [για] να [απαντηθεί η] πρόκληση της νέας πραγματικότητας» σε συνεργασία με το Κέντρο Οικουμενικών, Ιεραποστολικών και Περιβαλλοντικών Μελετών (CEMES), [διοργάνωσαν] διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: «Το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο υπό το φως του πολέμου».

Ο εισαγωγικός λόγος του συντονιστή κ.Ευάγγελου Βενιζέλου, προϊδέασε τους ακροατές προς την κατεύθυνση ανάδειξης της «σημασίας της οικουμενικής διακονίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου», ενώ, η εισήγηση του Μητροπολίτη Χαλκηδόνος Εμμανουήλ, που προέδρευσε στην σύνοδο διαίρεσης του ουκρανικού χριστεπώνυμου πληρώματος, σύνοδο που συγκρότησε από έναν θίασο εκκλησιαστικά παρανόμων την «εκκλησία Βαρθολομαίου» στην Ουκρανία, επιβεβαίωσε με αναμασήσεις εώλων επιχειρημάτων το «δίκαιο» της Φαναριώτικης ανάμειξης και εσπήδησης στην Εκκλησία της Ουκρανίας.

Κατ’ αρχάς είναι απογοητευτικό και λυπηρό που ο «Κύκλος Ιδεών» ενώ θα έπρεπε να ορθοτομεί την αλήθεια, συμμετέχει στη διάδοση του Φαναριώτικου ψεύδους και της δικής του μισής αλήθειας. Και στην περίπτωση του ουκρανικού αυτοκέφαλου η αλήθεια είναι μισή όταν υποστηρίζετε πως, μόνο το Πατριαρχείο Μόσχας απ’ τις Ορθόδοξες Εκκλησίες διέκοψε το μνημόσυνο του π.Βαρθολομαίου. 

Η άλλη μισή αλήθεια, απ’ την οποία συνάγεται και «η σημασία της οικουμενικής διακονίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου» είναι πως, η συντριπτική πλειοψηφία των Ορθοδόξων Εκκλησιών δεν αναγνώρισαν το εκκλησιαστικό μόρφωμα Βαρθολομαίου στην Ουκρανία συναισθανόμενες πως, είναι ο σπόρος του σημερινού φρικαλέου και αποτρόπαιου πολέμου. 

Την υποκινούμενη και, με δαιμονική συνέργεια «κατασκευή εκκλησίας» στην Ουκρανία από τον π.Βαρθολομαίο αποδοκίμασαν έμπρακτα, αρνούμενα να αναγνωρίσουν την κατ’ ευφημισμό «ορθόδοξη εκκλησία της Ουκρανίας», τα Πατριαρχεία: Αντιοχείας, Ιεροσολύμων, Σερβίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Γεωργίας και, από τις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, οι Εκκλησίες: Αλβανίας, Πολωνίας, Τσεχίας και Σλοβακίας. Το εκκλησιαστικό μόρφωμα  Βαρθολομαίου στην Ουκρανία δεν αναγνώρισαν ούτε και οι Αυτόνομες Ορθόδοξες Εκκλησίες: του Όρους Σινά, Φιλανδίας και της Εσθονίας.

Μόνο τρεις Εκκλησίες: Ελλάδος, Κύπρου και Αλεξανδρείας, με προαναγγελμένες αποφάσεις των Συνόδων τους ή με σοβαρότατες ενστάσεις από Ιεράρχες «αναγνώρισαν» το εκκλησιαστικό μόρφωμα Βαρθολομαίου στην Ουκρανία.

Οπότε, για ποια «σημασία της οικουμενικής διακονίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου» μιλά ο συντονιστής του «Κύκλου των Ιδεών» όταν  π.Βαρθολομαίος εξ αιτίας της οικτρά αποτυχημένης «διακονίας» του δεν κατάφερε, παρά την εργώδη προσπάθειά του, ούτε την «εκκλησία» του να αναγνωρίσουν οι Ορθόδοξες Εκκλησίες μα μήτε και τους προκαθημένους των Πρεσβυγενών Πατριαρχείων να συναγάγει επί τω αυτώ;

Ο «Κύκλος Ιδεών» θα μπορούσε, αν αναζητούσε στην συγκεκριμένη περίπτωση την αλήθεια, να καλέσει στην διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: «Το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο υπό το φως του πολέμου», αν όχι κάποιον εκπρόσωπο από τα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία, τουλάχιστον τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο, ως τον άλλο λόγο στην ανούσια πολυλογία του Χαλκηδόνος Εμμανουήλ. 

Η επιμονή από τους ομιλητές στη μονόπλευρη διακοπή μνημόνευσης από τους Ρώσους του π.Βαρθολομαίου, με στόχο την «ανάδειξη» της «χριστιανικής του αγάπης», αφού ο Κωνσταντινουπόλεως συνεχίζει να μνημονεύει τον π.Κύριλλο Μόσχας, προκαλεί τη λογική.

Κατ’ αρχάς πόση «αγάπη» μπορεί να χωρέσει στην καρδιά του π.Βαρθολομαίου που, χωρίς ντροπή για εκκλησιαστικό άνδρα, δήλωσε: «σκασίλα μου που δεν με μνημονεύουν οι Ρώσοι»;

Στη συνέχεια και, για να μην είμαστε επιλήσμονες της Ιστορίας, ο π.Βαρθολομαίος είναι ο πρώτος διδάξας στη νεότερη εκκλησιαστική ιστορία που, για φιλαρχία και όχι για δογματικούς και κανονικούς λόγους, διέκοψε στο πρόσωπο του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου το μνημόσυνο του Ελληνικού Ορθοδόξου Λαού, ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω, με τον οβολό του στηρίζει και ταΐζει τους ενοίκους στο Φανάρι. 

Εάν τον π.Βαρθολομαίο τον ένοιαζε η ενότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας δεν θα είχε με θράσος δηλώσει: «θέλουν δε θέλουν οι Ρώσοι θα αποδεχτούν την απόφαση του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως», για την Ουκρανία.

Βεβαίως και, δυστυχώς, η αλήθεια ολόκληρη είναι πως, από το 1054 και δώθε κανένας Οικουμενικός Πατριάρχης δεν προκάλεσε τόσο μεγάλο κακό στην Ορθόδοξη Εκκλησία όσο ο π.Βαρθολομαίος.

Σε αυτή τη διαδικτυακή εκδήλωση του «Κύκλου Ιδεών», κυρίαρχη ήταν η λογική καταδίκης της Ρωσικής Εκκλησίας επειδή δεν αποδέχθηκε αδιαμαρτύρητα την απόφαση του Φαναρίου και, με απόδοση αποκλειστικών ευθυνών στο Πατριαρχείο Μόσχας για τη διακοπή της μνημόνευσης του π.Βαρθολομαίου, κινήθηκαν και οι εισηγήσεις των άλλων ομιλητών, όπως και των ομιλητών κάθε τέτοιου κύκλου με λίγη αλήθεια που, τα μέλη της διδάσκουσας κακοδοξίες «θεολογικής ακαδημίας»  του Αρμυρού Ιγνάτιου, πρώτοι οργάνωσαν.

Το σημαντικό σε αυτή τη διαδικτυακή εκδήλωση του «Κύκλου Ιδεών» δεν είναι η δικαιολόγηση των πράξεων του π.Βαρθολομαίου, αλλά το γεγονός πως αναγνωρίστηκε ότι, πέρα από «την εκκλησιολογική, κανονολογική και ποιμαντική διάσταση [της αυτοκεφαλίας στην εκκλησία Βαρθολομαίου στην Ουκρανία υπάρχει] και μια διάσταση πολιτική, για την ακρίβεια γεωπολιτική», πράγμα που ενθέρμως υποστήριζαν και υποστηρίζουν όλοι οι αρθογράφοι στην «Κατάνυξη», ενώ διαρρήδην αρνιόταν ο π.Βαρθολομαίος υποστηρίζοντας ότι: «Ἡ Μήτηρ Ἐκκλησία ἐνωτίσθη τάς φωνάς καί τάς οἰμωγάς, τάς ἰκεσίας καί τάς δεήσεις τῶν τέκνων αὐτῆς [στην Ουκρανία] καί προσέτρεξεν εἰς βοήθειαν», μετά… από επτά ολόκληρους αιώνες!

Το «δεξί χέρι» του π.Βαρθολομαίου σε θέματα οικολογίας, ο αρχιδιάκονος του Οικουμενικού Θρόνου  Ιωάννης Χρυσαυγής έγραφε σε άρθρο του: «Είναι δελεαστικό, αν μη αφελές, να ερμηνεύουμε τη ρήξη μεταξύ Κωνσταντινούπολης και Μόσχας –αυτή τη φορά γύρω από το αυτοκέφαλο στην Ουκρανία– από τη σκοπιά ενός εσωτερικού ανταγωνισμού για εξουσία και δικαιοδοσία. Η πραγματικότητα είναι πιο πολύπλοκη από μια ενδο-ορθόδοξη διαμάχη. Υπάρχουν γεωπολιτικές προεκτάσεις πέρα από τις θρησκευτικές ίντριγκες, ενώ το θέμα υπερβαίνει οποιαδήποτε άσκηση δικαιώματος ή εκδήλωση κυριαρχίας»! Όταν ο π.Βαρθολομαίος με φαρισαϊκή μεστότητα υποστήριζε ότι ο τόμος αυτοκεφαλίας στους Ουκρανούς δόθηκε χωρίς να «υπολογίζονται κοσμικά κριτήρια και ποταπά συμφέροντα»!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra