Γράφει ο Μέτοικος 
αρθρογραφεί για katanixi.gr

“…οι «περισσότεροι» των «αγίων Αρχιερέων της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας» συμφωνούν «προς τα λαμβανόμενα έκτακτα μέτρα…» και, προφανώς, γιαυτό δεν διαμαρτύρονται”

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΝ ΤΑ «ΕΚΓΟΝΑ» ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ;

Γράφει ο Μέτοικος

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος και ο Πρόεδρός της Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος επαναβεβαίωσαν με επιστολή τους τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη δια: «την διάθεσιν συνεργασίας [αυτών]… ως και των περισσοτέρων αγίων Αρχιερέων της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας», «προς τα λαμβανόμενα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγιείας ως προς την διασποράν του κορωνοϊού…».

Μάλιστα, η Δ.Ι.Σ. τονίζει στην επιστολή της πως: «παρέσχε οδηγίας προς τους εφημερίους κληρικούςενώ διεχειρίσθη μετά πνεύματος συνέσεως και τας φωνάς εκείνας, αι οποίαι ημφεσβήτουν την αναγκαιότητα των κρατικών μέτρων…».

Η Δ.Ι.Σ. και ο Πρόεδρός της με την επιστολή τους, προτείνουν μεταβολές στα εξαγγελθέντα κυβερνητικά μέτρα που αφορούν τη λειτουργία των Εκκλησιών το Δωδεκαήμερο, αλλαγές που τελικά έγιναν δεκτές. Αξίζει, όμως, υπομνήσεως το γεγονός πως πριν από την αρχική κοινοποίηση των μέτρων στο λαό από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο προηγήθηκε, σε πολύ φιλικό κλίμα, τηλεφωνική συνομιλία Πρωθυπουργού και Αρχιεπισκόπου περί του τρόπου λειτουργίας των Εκκλησιών τις ημέρες των εορτών.

Το ωραίο, μάλιστα, στην επιστολή της Δ.Ι.Σ. και του Προέδρου της είναι ότι δηλώνουν στον Πρωθυπουργό πως: «εκ καθήκοντος»! αδυνατούν να αποδεχθούν το «κλείσιμον των Ιερών Ναών…»! Τουτέστιν και μεθερμηνευόμενο, διαμαρτυρόμαστε από υποχρέωση.

Πάντως και, ως πρώτο κρατούμενο, πρέπει να λογισθεί η παραδοχή της Δ.Ι.Σ και του Προέδρου της, ότι οι «περισσότεροι» των «αγίων Αρχιερέων της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας» συμφωνούν «προς τα λαμβανόμενα έκτακτα μέτρα…» και, προφανώς, γιαυτό δεν διαμαρτύρονται.

Πίσω απ’ αυτό το «περισσότεροι» μπορεί να ευδοκιμήσει κάτι λίγο παραπάνω από μια θεωρία συνωμοσίας, αν μάλιστα δεν μείνει απαρατήρητη η υπόμνηση στην επιστολή ενημέρωσης της Δ.Ι.Σ. και του Προέδρου της προς τα μέλη της Ιεραρχίας πως: «η συντριπτική πλειοψηφία των Ιεραρχών και του ιερού Κλήρου… παραμένει αλληλέγγυος προς την Ελληνική Κυβέρνηση»!

Γιατί να υπογραμμισθεί με έμφαση αυτή η «συντριπτική πλειοψηφία» και «αλληλεγγύη προς την Ελληνική Κυβέρνηση» σε ένα υπηρεσιακό έγγραφο, αν η πρόσθεση του υπογράφοντος Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου δεν ήταν ο τονισμός στους «διαφωνούντες» επισκόπους τής πραγματικότητας των αριθμών στην Ιεραρχία;

Ποιοι συναποτελούν την ομάδα των «περισσοτέρων» επισκόπων, την άλλως πως «συντριπτική πλειοψηφία» της Ιεραρχίας;

Η απλή και, από μνήμης, καταγραφή όσων επισκόπων τον καιρό της πανδημίας έστειλαν για το κλείσιμο των Εκκλησιών επιστολές διαμαρτυρίας στον Πρωθυπουργό, έδωσαν καταγγελτικές συνεντεύξεις, έγραψαν κείμενα προβληματισμού, μίλησαν από τον άμβωνα με πάθος εναντίον των μέτρων της κυβέρνησης, απειλούν πως αυτόβουλα θα ανοίξουν τις Εκκλησίες στα βιλαέτια τους ή κήρυξαν την τοπική εκκλησία «εν διωγμώ» θα δείξει, κατ’ αρχάς, πως όλοι, μα όλοι! είναι χειροτονίες των μακαριστών Αρχιεπισκόπων Σεραφείμ και Χριστοδούλου! Και, στη συνέχεια, θα φανερώσει συμπερασματικά πως, τη «συντριπτική πλειοψηφία» στην Ιεραρχία συγκροτούν οι χειροτονίες του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου!

Πόσο τυχαία και απρομελέτητη είναι η ομαδοποίηση των επισκόπων που εκφράζουν την ιερή τους αγανάκτηση για το κλείσιμο των Εκκλησιών με πραότητα ή στεντόρεια φωνή και, πόσο απροϋπόθετη η συνεργασία τους;

Ποιος, όμως, με σοβαρότητα μπορεί να υποστηρίξει πως μόνο τα πνευματικά έκγονα του Αρχιεπισκόπου κυρού Χριστοδούλου που, είναι και η σαφέστατη πλειονότητα των διαμαρτυρόμενων επισκόπων, έχουν την ευαισθησία του Ορθόδοξου Ιεράρχη για το κλείσιμο των Εκκλησιών και, ότι οι χειροτονίες του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, που αποτελούν τη «συντριπτική πλειοψηφία» στην Ιεραρχία, υπολείπονται αυτής της «ευαισθησίας»;

Πίσω απ’ τους καπνούς του «αγώνα» ενάντια στα κυβερνητικά μέτρα, υπάρχει μάχη χαρακωμάτων ή σύρραξη εκ του συστάδην μεταξύ Ιερωνυμικών και της συμμαχίας Χριστοδουλικών και Σεραφειμικών επισκόπων;

Τι υπερασπίζονται οι μεν και τι διεκδικούν οι άλλοι;

Πάντως, κάθε πόλεμος, ακόμα και ο πιο ιερός, γίνεται για έναν θρόνο!

Γιατί, κυρίως, οι χειροτονίες του Αρχιεπισκόπου κυρού Χριστοδούλου, ενώ γνωρίζουν ότι η Κυβέρνηση έως και σήμερα δεν έχει κάνει τίποτα χωρίς συμφωνία με τη Δ.Ι.Σ. και τον Πρόεδρο της εξαντλούν τη δριμύτητα του λόγου τους εναντίον της και όχι κατά του Αρχιεπισκόπου;

Υπάρχει πιο ξεκάθαρη ομολογία συνέργειας Εκκλησίας και Πολιτείας από την πρόταση στο ανακοινωθέν της Δ.Ι.Σ. πως από τις 28.2.2020 «ετέθη και παραμένει ηθικά και υλικά αλληλέγγυα προς την Ελληνική Κυβέρνηση και τις υγειονομικές αρχές»;

Για πιο μεγάλο διωγμό της Εκκλησίας φωνασκούν από τον άμβωνα;

Κάθε σκέψη για αναζήτηση εφήμερης δημοσιότητας από «ανθρώπους που [κατά τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο] “κολλάνε” και μεγαλοποιούν κάποια πράγματα»! πρέπει να εξοστρακιστεί! 

Η ομάδα των Χριστοδουλικών επισκόπων, ως πλειοψηφία, έχει σχέδιο δράσης, που δεν έχει σχέση με την ατομική προβολή, αν και έως σήμερα τη δόξα ελάχιστοι μίσησαν.

Επιμένουν όλοι τους σε μία γραμμή. Τονίζουν τη νομιμοφροσύνη τους στην Κυβέρνηση και, παράλληλα, επιθετικά ζητούν μέτρα υπέρ του ανοίγματος των Εκκλησιών, με κριτήρια αναλογικότητας»!

Γιατί επιμένουν στα «κριτήρια αναλογικότητας» και όχι στην «αρχή της αναλογικότητας», που είναι επιταγή του άρθρου 25 παρ. 1 του ισχύοντος Συντάγματος;

Όταν ζητούν μεταχείριση από την Πολιτεία με κριτήρια αναλογικότητας, στην πραγματικότητα υποστηρίζουν μια εκ των πραγμάτων εξομοίωση του χώρου λατρείας, με χώρους και μέσα κοινής ωφελείας.

Η Εκκλησία, τι το όμοιο έχει με το χώρο του σούπερ μάρκετ;

Στην Εκκλησία ο πιστός μετασχηματίζεται, παύει να είναι ο άνθρωπος του μόχθου, αφού, με την είσοδό του στο Ναό αποβάλει «Πάσαν την βιοτικήν μέριμναν» κάτι που, ως καταναλωτή, η βιοτική μέριμνα τον οδηγεί στο πολυκατάστημα τροφίμων.

Με ποια, λοιπόν, λογική ζητούν «κριτήρια αναλογικότητας»; Με του χώρου ή της ποιότητας της παρουσίας στο χώρο;

Ποιος είναι ο απώτερος στόχος των ευκαίρως ακαίρως ακραίων παρεμβάσεών τους;

Μήπως η πλάγια αποδόμηση του Αρχιεπισκόπου και του περιβάλλοντός του; Μην τυχόν η μείωση της «αξίας» του διαφαινόμενου διαδόχου του Ιερώνυμου, που συντάσσεται με τις κυβερνητικές υποδείξεις;

Μην τάχα στόχος τους είναι να αναδείξουν τη «μειοδοσία», που προσάπτουν οι φιλοκατήγοροι, στον Αρχιεπίσκοπο και τη Δ.Ι.Σ;

Επειδή, όμως, είναι των αδυνάτων αδύνατο ιεράρχες που έδειξαν το… σθένος τους, τόσο στα θέλω του πατριάρχη Βαρθολομαίου όσο και στις μεθοδεύσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, να χρησιμοποιούν την Εκκλησία για δημιουργία εντυπώσεων και απώτερων επιδιώξεων, το ερώτημα παραμένει.

Που το παν τα πνευματικά έκγονα του Μεγάλου Αρχιεπισκόπου;

Τέλος και, μετά το ανακοινωθέν της Δ.Ι.Σ. της 15ης Δεκεμβρίου 2020 που: «προτρέπει ὅλα τά μέλη τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τούς 9.000 Κληρικούς Αὐτῆς καί τόν πιστό Ὀρθόδοξο Ἑλληνικό Λαό νά ἐφαρμόσουν ὅλα τά μέτρα πού ὅρισε ἡἙλληνική Πολιτεία καί ἀπεφάσισε ἡἹερά Σύνοδος ὡς πρός τήν τέλεση τῆς Θείας Λατρείας», τι θα πράξουν οι χειροτονίες των μακαριστών Αρχιεπισκόπων Σεραφείμ και Χριστόδουλου;

Θα πανηγυρίσουν την επιτυχία της προσπάθειάς τους ικανοποιημένοι από τη νέα ΚΥΑ ή θα συνεχίσουν, ως «άνθρωποι που “κολλάνε” και μεγαλοποιούν κάποια πράγματα», τον αγώνα τους για ορθάνοικτες Εκκλησίες, σε πλήρη αντιπαράθεση με το Ιερωνυμικό στρατόπεδο;

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra