Ἄρθρο τοῦ πρωτοπρ. Νικολάου Μανώλη

 «Κατά τη διάρκεια της Θείας Κοινωνίας, κάθε λαϊκός πρέπει να ανοίξει το στόμα του πλατιά, ρίχνοντας το κεφάλι του πίσω, έτσι ώστε ο ιερέας να μπορεί να περάσει την Κοινωνία, χωρίς να αγγίξει τα χείλη, τα δόντια ή τη βλεννογόνο του στόματος».

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


Πατέντα για γέλια και για κλάματα: Ανέπαφη Θεία Κοινωνία

Γράφει ὁ π.Νικόλαος Μανώλης

Η Εκκλησία της Εσθονίας κάνει το επόμενο βήμα και παίρνει βλάσφημα μέτρα και στη μετάδοση της Θείας Κοινωνίας, προβαίνοντας στην …ανέπαφη Θεία Κοινωνία. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι όσα θα αναφέρουμε παρακάτω αφορούν την Εκκλησία εκείνη της Εσθονίας που είναι προσκείμενη στο Πατριαρχείο της Μόσχας, καθώς σήμερα υπάρχουν δύο κλάδοι της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας που συνυπάρχουν στην Εσθονία: Η Εσθονική Αποστολική Ορθόδοξη Εκκλησία, μια αυτόνομη Εκκλησία υπό τη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης, και η Εσθονική Ορθόδοξη Εκκλησία του Πατριαρχείου Μόσχας, μια ημιαυτόνομη Εκκλησία της δικαιοδοσίας της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας. Ως γνωστόν και το Πατριαρχείο της Ρωσίας πήρε παρόμοια ανόητα και βλάσφημα μέτρα για τη θεία λατρεία και τη Θεία Κοινωνία. Τί μέτρα άραγε πήρε ο άλλος κλάδος, ο πατριαρχικός;

Όλο αυτό τον καιρό, ανταποκρινόμενη στην έκκληση του Υπουργείου Υγείας και για λόγους πρόληψης έναντι του κορωνοϊού, συνέταξε ένα σύνολο βλάσφημων κανόνων: 1) Απολύμανση χεριών στην είσοδο, 2) χρήση μάσκας, 3) κατάργηση στις Εκκλησίες το προσκύνημα με φιλί σε εικόνες και στο Σταυρό, 4) κατάργηση ευλογίας με λάδι, 5) κατάργηση χειροφιλήματος του ιερέα. 6) Ψάλτες και μέλη της χορωδίας μπορούν να είναι χωρίς μάσκες, αλλά πρέπει να διατηρούν τις αποστάσεις, 7) σε μικρούς ναούς συνιστάται να εξετάζεται η δυνατότητα προεγγραφής για Λειτουργίες…..

Η πατέντα, όμως, αφορά στην ανέπαφη Θεία Κοινωνία του λαϊκού. «Κατά τη διάρκεια της Θείας Κοινωνίας, κάθε λαϊκός πρέπει να ανοίξει το στόμα του πλατιά, ρίχνοντας το κεφάλι του πίσω, έτσι ώστε ο ιερέας να μπορεί να περάσει την Κοινωνία, χωρίς να αγγίξει τα χείλη, τα δόντια ή τη βλεννογόνο του στόματος». Έτσι περιγράφει το περιοδικό Synod τη νέα μέθοδο.

Τί να πρωτοσχολιάσει κανείς γι’ αυτή την περιγραφή; Η βλασφημία και η απιστία είναι δεδομένες, αλλά φαίνεται ότι γεννούν την αισχρότητα, την αναισθησία, τη διακωμώδηση του μυστηρίου των μυστηρίων και των πιστών. Μπάσκετ με τη Θεία Κοινωνία θα παίζουν οι ιερείς, “θα μπεί, δε θα μπει”. Αθόρυβα θα πρέπει να τα ρίχνουν οι ιερείς στο στόμα των πιστών, χλάτσο1… Ήμαρτον, γλυκύτατε Κύριε! Μα όταν μπλέκεται κανείς με τα πίτουρα, τον τρων οι κότες… Πώς θα κοινωνούν ηλικιωμένοι, άρρωστοι; Ήμαρτον Κύριε!

Φαίνεται κατανοούν τη βλασφημία της Κοινωνίας με κουταλάκια μιας χρήσης ή με αποστειρωμένες λαβίδες, μόνο που η βλασφημία δε θεραπεύεται με άλλη βλασφημία… Διάβολος διάβολο δε βγάζει….  Η έλλειψη της πίστης δε θεραπεύεται με τέτοια ημίμετρα, δεν αναπαύεται ο Κύριος, και η άρρωστη ανθρώπινη καρδιά δε θεραπεύεται έτσι. Μόνο η απόλυτη πίστη και ομολογία στον Κύριο της Δόξης μπορεί να μας απαλλάξει από το διάβολο της βλασφημίας, στην οποία έχουμε περιπέσει το τελευταίο διάστημα στο όνομα της ειρήνης. Την ειρήνη με τον κόσμο, όμως, ποτέ δεν τη ζήτησε ο Κύριός μας ούτε την ευαγγελίστηκε! Το αντίθετο μάλιστα! Μακάρισε τους ειρηνοποιούς που στο όνομά Του θα φυγάδευαν την ταραχή, λογισμούς, φόβους και άγχη από τον έσω άνθρωπο, ομολογώντας Χριστό! Το αντίθετο από το σημερινό ιερατείο, που γνωρίζει να δαπανάται μόνο σε λόγια. Τα μυστήρια φέρνουν την ειρήνη, η θεία λατρεία, η εξομολόγηση, η ελεύθερη προσκύνηση, η μετοχή στα αγιαστικά μέσα της Εκκλησίας. 

Η Αυτοζωή, η Αυτοαλήθεια μας προβληματίζει; Και μας αναπαύουν τα αντίχριστα και βλάσφημα μέτρα που μας γελοιοποιούν και μας ρεζιλεύουν; Μόνο οι αιρετικοί αυτογελοιοποούνται, χωρίς να το καταλαβαίνουν, και γελοιοποιούν και τη θεία λατρεία. “Ὦ γενεά ἄπιστος καί διεστραμμένη! ἕως πότε ἔσομαι μεθ᾿ ὑμῶν; ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν;”2 Ο διάβολος της αίρεσης δε σέβεται τίποτα και κανένα, και με αυτόν συνδιαλλεγόμαστε συνεχώς το τελευταίο διάστημα, προσπαθώντας να κάνουμε ειρήνη με τον κόσμο, δηλαδή με το πονηρό και την αμαρτία. 

Καλή μετάνοια δι’ ευχών της Αγίας Αποτείχισης, η οποία αγνή σαν περιστερά και φρόνιμη σαν όφις διάγει αυτή την πειρασμική περίοδο ησυχαστικό βίο, στερεωμένη στην ακλόνητη πίστη και πεποίθηση στον Κύριο και την χορεία Του, τον Ουρανό.


  1. Όταν στο μπάσκετ μπει ένα σουτ χωρίς να χτυπήσει στεφάνι το λέμε χλάτσο (από τον ήχο που κάνει το διχτάκι)
  2. Ματθ. 17, 17

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά
Νέα φρικτή βλασφημία της Θείας Κοινωνίας από τους σχισματικούς Ουκρανούς του Επιφανίου
Αλλαγές στη “θεία κοινωνία” των παπικών φέρνει ο κορονοϊός
Με ατομικές αποστειρωμένες λαβίδες και χαρτοπετσέτες η Θεία Κοινωνία στην Αμερική
– Θεία Κοινωνία με πλαστικά κουταλάκια
Απαράδεκτη μετάδοση Θείας Κοινωνίας από επίσκοπο της Σερβικής Εκκλησίας
– Δεν έχουμε σιχαθεί οδηγία περισσότερο από αυτή της αιρετίζουσας Εκκλησίας της Αμερικής
– Τα κουταλάκια και οι χαρτοπετσέτες είναι για τα κόλλυβα και τις ψυχές των κεκοιμημένων! ΟΧΙ για την Θεία Κοινωνία!!
– Τεστ με τη Θεία Κοινωνία από τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής!
Δεν σας επιτρέπουμε να αγγίξετε το ζήτημα της Θείας Κοινωνίας με τα ψοφοδεή…