Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Είναι λέει καινούργια εφεύρεση το λεγόμενο Πρωτείο του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως όπως το χρησιμοποιούν με αρνητική χροιά και το χαρακτηρίζουν ως παπικό…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Δεν μας εξέπληξε καθόλου ούτε μας άφησε ενεούς ο Οικουμενικός Πατριάρχης με όσα είπε σε συνέντευξή του στην Κυπριακή εφημερίδα «Πολίτης», λίγες μέρες πριν το ταξίδι του στην Αμερική. Απόλυτα προβλέψιμος, με τέλεια συνέπεια λόγων και έργων -όσα μπορούν να φανερωθούν- υπεραμύνθηκε του ρόλου που έχει ενδυθεί ως «Πρώτος» της Ορθοδοξίας.

Υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι «χωρίς την Πρώτη» (εννοώντας την Κωνσταντινούπολη) η Ορθοδοξία είναι απλώς μια ομοσπονδία διοικητικών εκκλησιαστικών σχημάτων και όχι κοινωνία».

Όχι μόνο δεν αντιλαμβάνεται πόσο έχει παποεκφυλιστεί, και έχει εισάγει μια νέα εκκλησιολογία συνεπικουρούμενος από τους φωστήρες του Φαναρίου της μεταλλαγμένης και οζώδους θολολογίας, αλλά εκθεμελιώνει και εκριζώνει ολοσχερώς την Πίστη των Πατέρων μας, και με θράσος καταγγέλλει την Παράδοση!

Είναι λέει καινούργια εφεύρεση το λεγόμενο Πρωτείο του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως όπως το χρησιμοποιούν με αρνητική χροιά και το χαρακτηρίζουν ως παπικό. «Αφού από την μικρότερη δομή που είναι η ενορία, μέχρι την τοπική Εκκλησία ως οντότητα έχουν Πρώτο, τότε πως είναι δυνατόν να μην έχουν τον Πρώτο τους οι τοπικές Εκκλησίες; Αν δεν έχουμε Πρώτο τότε είμαστε μια ομοσπονδία τοπικών διοικητικών εκκλησιαστικών σχημάτων και όχι κοινωνία, κατά το πως θέλει η εκκλησιολογία μας, τοπικών Εκκλησιών με επί κεφαλής τον Πρώτο». Και συνεχίζει ευρισκόμενος σε παραλήρημα πλάνης να καταποντίζεται αύτανδρος στην τρικυμία της φαναριώτικης αλαζονείας «αυτή η ομοσπονδιοποίηση, η νέα εκκλησιολογία, δείχνει ότι δεν πορεύονται ορισμένοι αδερφοί στα βήματα των πατέρων τους…»

Είναι γνωστή εξάλλου η εργασία του Μητροπολίτου Προύσης, νυν Αρχιεπισκόπου Αμερικής, Ελπιδοφόρου Λαμπριανίδη, ως απάντηση στο περί πρωτείου κείμενο του Πατριαρχείου της Μόσχας, με τίτλο “Primus sine paribus” κατά το έτος 2014. «Εάν θέλουμε να ομιλήσουμε περί πηγής ενός πρωτείου εις την οικουμένης Εκκλησίαν, αυτή είναι αυτό το πρόσωπο του εκάστοτε Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, ο οποίος ως αρχιερεύς είναι μεν «πρώτος μεταξύ ίσων», ως Κωνσταντινουπόλεως όμως και Οικουμενικός Πατριάρχης είναι «πρώτος δίχως ίσον (primus sine paribus)» Μία εργασία που ανάπαυσε «τα μάλα» τον «Πρώτο» και τον θεωρητικό της Φαναριώτικης ομήγυρης Ι. Ζηζιούλα.

Ο μακαριστός π. Νικόλαος Μανώλης σε σχετικό άρθρο του με τίτλο «Ο “πρώτος χωρίς ίσο” της φαναριώτικης νέο-θεολογίας» παρουσιάζει με σαφήνεια αυτήν την υιοθέτηση καινοφανών όρων και δοξασιών περί Πρώτου από τον Οικουμενικό Πατριάρχη και των συν αυτώ. Λέει ο μακαριστός πνευματικός μας πατέρας τα ακόλουθα «Διαβάζουμε τόσο συχνά για το “primus sine paribus”, “πρώτος χωρίς ίσο” της φαναριώτικης νέο-θεολογίας. Αυτός ο νέο-λατινισμός “Primus sine paribus” ως θεολογία και ως ορολογία, σε ποιο έργο Αγίου Πατέρα ή Εκκλησιαστικού συγγραφέα Ορθόδοξου Λατίνου υπάρχει άραγε; Προφανώς πουθενά! Οι νεωτερισμοί ξεκινούν από την ορολογία (νεολατινισμός primus sine paribus) και καταλήγουν στην αλλοίωση (ατεκμηρίωτη πατερικώς, θεολογική κακοδιδασκαλία) της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας με την εισαγωγή ενός ξένου μορφώματος-πολιτεύματος, που καταργεί ευθέως την ισοτιμία του συνοδικού πολιτεύματος της Εκκλησίας.

Το ζήτημα είναι πάρα πολύ σοβαρό… Επίκειται η εκκλησιολογική αλλαγή των χαρακτηριστικών της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας η οποία έχει την ισοτιμία Τοπικών Εκκλησιών και συνοδικότητα, την ιεροκανονικότητα και τα όρια ως Εκκλησία στα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της φυσιογνωμίας της…»

Αποτελεί βλασφημία κατά του Θεανθρώπου Χριστού που είναι η Κεφαλή της Πίστης μας. Μέσα στην Καινή Διαθήκη υπάρχουν πολλές αναφορές όπου τονίζεται αυτό, όπως στην Προς Εφεσίους Επιστολή του Απ. Παύλου «καί πάντα ὑπέταξεν ὑπό τούς πόδας αὐτοῦ, καὶ αὐτὸν ἔδωκε κεφαλήν ὑπέρ πάντα τῇ ἐκκλησίᾳ». (Εφ. 1,22) Κεφαλή κατά την αψευδή μαρτυρία όλων των αιώνων ήταν μόνον ο Θεάνθρωπος Κύριος και ουδέποτε άνθρωπος. Εν αντιθέσει με τους παπικούς που έβαλαν κεφαλή τους τον Πάπα.

«Τα απλά πρεσβεία τιμής μετατρέπονται σε πρεσβεία ισχύος και εξουσίας με αποτέλεσμα αυτός να φαντάζει ως πάπας της Ανατολής…» μας λέει χαρακτηριστικά ο Ομότιμος καθηγητής και αγωνιστής ιερέας π. Θεόδωρος Ζήσης κατά την Εισήγησή του στη σπουδαία Ημερίδα «Το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο και η νέα Εκκλησιολογία του Φαναρίου».

Πώς θα μπορέσει όμως να δικαιολογήσει τις αυθαιρεσίες του ο κ. Βαρθολομαίος, τις αντικανονικές και αντισυνοδικές αποφάσεις του, τις εισπηδήσεις τις οποίες επιτελεί, αν δεν έχει ενδυθεί το εξουσιαστικό περίβλημα του Πρώτου; Τρανό παράδειγμα η περίπτωση του Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.

Αναρωτιόμαστε μήπως μπορεί αυτό να είναι μέρος ενός δαιμονικού σχεδίου. Δηλαδή με την εξουσία του Πρώτου μήπως υπάρχει απώτερος σκοπός να υποταχτούν οι Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες υπό την Φαναριώτικη παντόφλα και έτσι πιο εύκολα μετά να δοθούν στην εξουσία του αδηφάγου Βατικανού του ενορχηστρωτή της εγκαθίδρυσης της Πανθρησκείας, της θρησκείας του Αντιχρίστου;…

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Κατηγορείται για παπικές αξιώσεις ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος από τον δεύτερο τη τάξει του Πατριαρχείου…
Η θέση της Εκκλησίας της Ρωσίας για το πρωτείο του Οικουμενικού Πατριάρχη
Το Οικουμενικό Αιρεσιαρχείο και ο επικίνδυνος Πατριάρχης