Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Οι Ιεράρχες απαρνιούνται τη βασιλική θέση που τους έδωσε ο Χριστός μας μέσα στην Εκκλησία Του και μετατρέπονται σε ικέτες, που παρακαλούν να τους κάνουν χάρη. Σκύβουν γονυπετείς και εκλιπαρούν για να τους δοθεί άδεια να ανοίξουν τους Ναούς.

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


Επονείδιστη η επιστολή της ΔΙΣ προς τον Πρωθυπουργό

Της Ελένης Παπασταματἀκη

Ήδη από τον Νοέμβριο άρχισαν οι Επίσκοποι να δείχνουν μια εγρήγορση, ώστε να προδιαθέσουν θετικά το χριστεπώνυμο πλήρωμα ως προς τη στάση τους σχετικά με τους κλειστούς Ναούς ενόψει των Χριστουγέννων. Σύμφωνα με αυτήν τη λογική, κινήθηκε και ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ. Γαβριήλ, ο οποίος μίλησε διαδικτυακά, πάνω κυρίως στο θέμα του εκκλησιασμού των πιστών κατά τις Άγιες ημέρες που πλησιάζουν.

Όπως διαβάζουμε στο συγκεκριμένο δημοσίευμα, ο κ. Γαβριήλ αποκάλυψε ότι η Ιερά Σύνοδος απέστειλε επιστολή προς τους αρμόδιους, στην οποία ξεκαθάριζε ότι δε θα δεχτεί να παραμείνουν κλειστοί οι ναοί τα Χριστούγεννα. Διευκρίνισε μάλιστα, ότι αυτό το κάνει, όχι για να πάει κόντρα ή να κάνει αντίπραξη. Απεναντίας, συνεχίζει ο κ. Γαβριήλ λέγοντας πως «Η Εκκλησία είναι σύμμαχος με την επιστήμη και γι’ αυτό άλλωστε εξ αρχής τήρησε απόλυτα όλα τα μέτρα των ειδικών». Ανερυθρίαστα συμπληρώνει ότι η Εκκλησία (σωστότερο θα ήταν να πει η Ιεραρχία) δέχθηκε να κλείσει τους Ναούς για χάρη της υγείας των ανθρώπων.

Πόση τραγικότητα περικλείεται στα λόγια αυτού του Ιεράρχη! Πόση τραγικότητα και αλαζονεία μαζί, ώστε οι Ιεράρχες να θεωρούν τους εαυτούς τους προστάτες της υγείας των ανθρώπων, πράγμα το οποίο ο “αδύναμος” Θεός κατά τα λεγόμενά τους, δεν μπορεί να πράξει! Αυτός ο «τύφος» της οίησης μαζί με την αποδοχή όλου του Κολυμπαρίστικου συρφετού και της πλάνης, έχει τόσο τυφλώσει τα μάτια της ψυχής τους, ώστε διατυμπανίζουν τον όλεθρο που έχουν επιφέρει στην Εκκλησία του Χριστού μας, ως μέγα κατόρθωμα και ευεργεσία! Συνεχώς επικαλούνται την υγεία των ανθρώπων ως το ύψιστο αγαθό, ενώ αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη διδασκαλία της Ορθοδοξίας μας που ύψιστο αγαθό είναι η υγεία της αθάνατης ψυχής. Μάλιστα, η ασθένεια κατά τους Αγίους μας έχει και παιδαγωγικό σκοπό. Όλα μέσα στην πίστη μας επιτελούνται για το συμφέρον της ψυχής και όχι του σώματος.

Πάντοτε οι Επίσκοποι στα αφηγήματά τους δεν παραλείπουν να υπερτονίζουν τη σημασία που έχει γι’ αυτούς η ειρήνη μέσα στην Εκκλησία και μέσα στην κοινωνία, με αποτέλεσμα να φροντίζουν ιδιαιτέρως την κάθε συνεργασία τους με την κυβέρνηση ή την επιστημονική κοινότητα. Αβίαστα θα μπορούσαμε να πούμε εδώ ότι παραείναι ευγενικοί και υποχωρητικοί, φροντίζοντας να μην τους κακοχαρακτηρίσουν. Αυτήν την άψογη συνεργασία επικαλέστηκε και ο κ. Γαβριήλ. Διαπιστώνουμε ότι μέγα χάσμα υπάρχει, δυστυχώς, μεταξύ αυτών των Ιεραρχών και του Λόγου του Θεού μας, καθώς είναι ξεκάθαρο ότι η ειρήνη με το πνεύμα του κόσμου δεν είναι ούτε το ζητούμενο, ούτε ο σκοπός. Ο Ίδιος ο Κύριός μας στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο (Ματθ. ι, 34-37) μας λέει «Μή νομίσητε ὅτι ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην ἐπί τήν γῆν· οὐκ ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην, ἀλλά μάχαιραν. Ἦλθον γάρ διχάσαι ἄνθρωπον κατά τοῦ πατρός αὐτοῦ καί θυγατέρα κατά τῆς μητρός αὐτῆς καί νύμφην κατά τῆς πενθερᾶς αὐτῆς· καί ἐχθροί τοῦ ἀνθρώπου οἱ οἰκιακοί αὐτοῦ». Δεν ήρθε ο Χριστός μας, για να φέρει την ειρήνη σαν κοσμικός άρχοντας, όπως οραματίζονται οι σημερινοί Ιεράρχες, αλλά τη διαίρεση και τον διχασμό ανάμεσα στους πιστούς και στους άπιστους. Δεν ευθύνεται το Ευαγγέλιο που ορίζει να γίνει ο χωρισμός, αλλά η κακία των ανθρώπων. Γιατί πώς είναι δυνατόν να κάνεις ειρήνη με αυτόν που πολεμά την Αλήθεια, τον Χριστό μας;

Αξίζει, όμως, να σχολιάσουμε δύο ακόμα σημεία πάνω σε αυτήν την επισκοπική ομιλία. Ανέφερε λοιπόν ο Μητροπολίτης Ιωνίας ότι «Η Εκκλησία απέκτησε την εμπειρία να διαχειριστεί αυτήν την πανδημία, καθώς και αποστάσεις τηρεί και αερίζεται και οικονομεί τους ανθρώπους μέσα στο χώρο». Έχουμε χρέος να πούμε στον Επίσκοπο ότι η Εκκλησία μας έχει εμπειρία αιώνων στο θέμα αντιμετώπισης πανδημιών και ασθενειών και δεν περίμενε η Σοφία του Θεού τους λοιμωξιολόγους να αποφανθούν περί τούτου. Σε καμία περίπτωση δεν είναι αποδεκτή αυτή η αιρετική θεωρία περί μολυσμού εντός των Ιερών Ναών. Γνωρίζουν καλύτερα γι’ αυτό οι Άγιοι Πατέρες μας, παρά οι άθεοι επιστήμονες. Δεν παρέλειψε βέβαια να κρατήσει τους πιστούς δέσμιους της δεσποτοκρατίας, λέγοντάς τους να μην ακούνε φωνές που υποστηρίζουν άλλα από την Ιερά Σύνοδο.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις και άλλων Ιεραρχών, όπως διαβάζουμε σε σχετική ανάρτηση. Από τον παρόντα σχολιασμό εξαιρείται η τοποθέτηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Κυθήρων, ο οποίος παρουσιάζει επί μακρόν καιρό μια αγωνιώδη προσπάθεια επίλυσης όλων αυτών των θλιβερών καταστάσεων. Αναμένουμε όμως και από τον ίδιο τη γενναία αντίδραση σε όλο αυτόν τον πόλεμο κατά της πίστης μας.

Αποκρουστικότερη όλων των δηλώσεων ήταν η δήλωση του Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνατίου. Μεταξύ άλλων επαίνεσε τον Υπουργό Προστασίας του πολίτη κ. Χρυσοχοΐδη, λέγοντας αυτολεξεί τα ακόλουθα επαίσχυντα «…είναι προς τιμήν του Υπουργού οι επαφές με τους κατά τόπους Μητροπολίτες, περιοχών που πρόκειται να εορτάσουν τους Πολιούχους τους, ώστε να μην συμβούν πράγματα που θα φέρουν σε δύσκολη θέση τους πιστούς και τα Αστυνομικά Όργανα, προκειμένου να αποφευχθεί η περαιτέρω διάδοση της πανδημίας» και συνεχίζει αμετανόητος τον κατήφορο: «…παρακαλούμε τις αστυνομικές δυνάμεις να επιτρέψουν να γιορτάσουμε τον Πολιούχο μας όπως ο Άγιος θα ήθελε…». Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο δυναμικός Ιεράρχης Άγιος Νικόλαος που χαστούκισε παραδειγματικά την αίρεση, όχι μόνο δε θέλει, αλλά αποστρέφεται τέτοιους εορτασμούς όπου οι πιστοί κρατούνται μακριά Του και οι αστυνομικοί περιφρουρούν το σπίτι Του, τον Ιερό Ναό Του! Εξυπακούεται ότι αυτός ο θετικά προσκείμενος στη μεταπατερικότητα Επίσκοπος, φυσικά και δεν έβαλε πλάτες στο λαό, αλλά κρύφτηκε ως σχολιαρόπαιδο πίσω από τις εκατοντάδες υπογραφές των πιστών σχετικά με το άνοιγμα των εκκλησιών, τις οποίες και παρουσίασε στον Υπουργό.

Εμμένει ο Μητροπολίτης Καστορίας κ. Σεραφείμ σε έναν διαρκή προβληματισμό για όλα αυτά που συμβαίνουν στον τόπο μας και μέσα στην Εκκλησία του Χριστού μας. «Προβληματίζομαι με τον φόβο και την τρομοκρατία που ασκείται στον Έλληνα Ορθόδοξο…προβληματίζομαι όταν βλέπω τα αστυνομικά όργανα να περιφρουρούν τον Ιερό Ναό του Αγίου Ανδρέα…», αναφέρει ο κ. Σεραφείμ και απορούμε εμείς οι απλοί πιστοί, αν αντιλαμβάνεται ότι λόγω του αξιώματός του μπορεί με τις ενέργειές του να αλλάξει όλα αυτά που δικαίως τον προβληματίζουν. Τελειώνοντας τον λόγο του, είμαστε πεπεισμένοι ότι θα εξακολουθεί να παραμένει στον προβληματισμό του, ο οποίος ρίχνει στάχτη στα μάτια των πιστών και διαιωνίζει το ξεπούλημα της πίστης μας.

Όσον αφορά την επιστολή που απέστειλε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος και την οποία υπογράφει ο Αρχιεπίσκοπος, ως πρόεδρός της, επικρατεί ξανά το πνεύμα της ψεύτικης κοσμικής ειρήνης και της απατηλής δαιμονικής μειλιχιότητας. Το πνεύμα που κυριαρχεί είναι δαιμονικό, γιατί μόνο ο διάβολος επιθυμεί διακαώς να ταπεινώσει την Εκκλησία του Χριστού μας και να την εξευτελίσει. Οι Ιεράρχες απαρνιούνται τη βασιλική θέση που τους έδωσε ο Χριστός μας μέσα στην Εκκλησία Του και μετατρέπονται σε ικέτες, που παρακαλούν να τους κάνουν χάρη. Σκύβουν γονυπετείς και εκλιπαρούν για να τους δοθεί άδεια να ανοίξουν τους Ναούς. Έχουν ξεχάσει ποιος είναι ο Δεσπότης και ο Ένοικος σε αυτούς τους Ναούς; Γιατί έχουν ξεπέσει τόσο και παρακαλούν αυτούς που βρίσκονται έξω από τον Οίκο του Θεού μας, να δώσουν την έγκριση για να εισέλθουν μέσα οι πιστοί;

Αναφέρει σχετικά η επιστολή «Εντός του πλαισίου της άριστης συνεργασίας υμών τε και ημών, αιτούμεθα όπως επανεξετάσητε τα αποφασισθέντα περί κλεισίματος ιερών ναών, εν όψει των Χριστουγέννων, διότι εκ καθηκόντως αδυνατούμεν να αποδεχθώμεν κλείσιμον των ιερών ναών και απαγόρευσιν προσελεύσεως εις αυτούς των χριστιανών μας, πολλοί εκ των οποίων αποστέλλουν ψηφίσματα διαμαρτυρίας». Τι ύφος δουλοπάροικου είναι αυτό; Για ποια άριστη συνεργασία μιλά η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, τη στιγμή που η κυβέρνηση καταπατά το κατοχυρωμένο συνταγματικά δικαίωμα των ελεύθερων πολιτών να τελούν ανενόχλητοι τα λατρευτικά τους καθήκοντα, αν θέλουμε να το δούμε από καθαρά κοσμικής απόψεως; Γιατί αν το δούμε από την πνευματική και εκκλησιαστική μεριά, τότε αυτή η επιστολή αποτελεί μια παταγώδη αποτυχία. Τι ευγένειες και καθωσπρεπισμοί είναι αυτοί; Αυτά τα σαβουάρ βιβρ να τα κρατήσουν οι Επίσκοποι για τις προσωπικές τους κοινωνικές σχέσεις. Σε αυτή τη θέση που βρίσκονται εντέλλονται από τον Δεσπότη Χριστό να κρατούν τους λύκους έξω και μακριά από τη μάντρα και να φυλάγουν τα πρόβατα εντός της ποίμνης του Χριστού μας.

Πού είναι εκείνοι οι παλιοί δεσποτάδες που το έλεγε η καρδιά τους και που έσκυβαν ταπεινά μόνο μπροστά στον Κύριο της Δόξης και όχι στους άρχοντες του κόσμου τούτου. Αυτοί ήταν δούλοι Κυρίου, αντρειωμένοι επίσκοποι που μέσα στον κόσμο αναλάμβαναν την ευθύνη να θυσιάζουν τα πάντα για χάρη του λατρεμένου τους Χριστού. Στον αντίποδα αυτών, οι σημερινοί φαιδροί και πνευματικά πλαδαροί Επίσκοποι κρύβονται πίσω από τις διαμαρτυρίες του ποιμνίου, καθώς αυτό επικαλείται και η ΔΙΣ στην επιστολή της. Μέχρι την ύστατη στιγμή αγωνιούν οι Δεσποτάδες μας να μη χαλάσει η εικόνα τους προς τον Καίσαρα.

Παραθέτουν ακόμη τα αιτήματά τους, τα οποία είναι: 1) να επιτραπεί η είσοδος και παραμονή στο ναό ως 50 ατόμων, 2) να παραμείνουν συνεχόμενα ανοιχτοί οι ναοί για να προσέρχεται ο κόσμος για προσευχή, 3) να μεριμνηθεί η μετακίνηση των πιστών για τους ναούς και τα νεκροταφεία και 4) να μειωθεί το υπέρογκο πρόστιμο προς τους ιερείς που δε θα τηρήσουν τα επιβαλλόμενα μέτρα λειτουργίας των Ιερών Ναών. Επιπρόσθετα, δεν παραλείπουν να θυμίσουν ότι ήταν «καλά παιδιά» και τήρησαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα, ήδη από το πρώτο lockdown, σε αντίθεση με άλλους πολίτες που συγκεντρώθηκαν κατά χιλιάδες σε άλλους χώρους ή κάποιους άλλους που δεν τήρησαν τα μέτρα σε χώρους εκτός εκκλησίας και όμως έμειναν ατιμώρητοι.

Έχασαν ακόμα μια φορά την ευκαιρία να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και γίνεται έτσι η δεύτερη πτώση χειρότερη της πρώτης. Γιατί, αν είχαν έστω μια μικρή επίγνωση της ευθύνης της θέσης τους και μια μεταμέλεια, δε θα επαναλάμβαναν τα εγκληματικά λάθη του παρελθόντος, αυτά τα οποία κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής και της Μεγάλης Εβδομάδας κράτησαν κλειδωμένους τους ναούς με τους πιστούς απ’ έξω. Ταυτόχρονα με όλα αυτά, επιφανή πρόσωπα και ομάδες ανθρώπων καταπατούσαν ανενόχλητοι τα μέτρα και μάλιστα υπό το ιλαρό βλέμμα της ασχημονούσας κυβέρνησης.

Άνθρακας ο θησαυρός λοιπόν, καθώς κινήθηκε και αυτή η διαφημιζόμενη συνοδική επιστολή στο ίδιο υποτελικό και χαμερπές μοτίβο. Το αποτέλεσμα της επιστολής για εμάς στην Κατάνυξη, όπως και για πολλούς χριστιανούς που δεν κοιμούνται με τα επισκοπικά νανουρίσματα, είναι αναμενόμενο και θλιβερό.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
– Οι γιατροί αδύναμοι, ο Χριστός παντοδύναμος
Όταν παίρνω φόρα, φόρα κατηφόρα, μόνο ο Θεός ο ίδιος δύναται να με σταματήσει
Ένας δεσπότης στο εδώλιο· ακολουθήσαμε τη διαδρομή!
Ανοικτή Επιστολή Μητροπολίτου Κυθήρων προς τον Πρωθυπουργόν
Σχόλιο στο άρθρο: Η Μητρόπολη Κορίνθου κάλεσε τον ΕΟΔΥ για Covid test
– Ο ΙΣΚΕ δεν μπόρεσε να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων
– Όμοιος ομοίω αεί πελάζει και τα τακίμιασε η Λινού με τον Πατριάρχη!
– Αυτοκτονία. Μια πραγματική πανδημία
– Η ΔΙΣτυχη προτροπή στα μέτρα των ειδικών
– Τελικά, ποιος Επίσκοπος θα κάνει το καθήκον του;
– Μητροπολίτης Κοζάνης: «Ελάτε να κοινωνήσετε από την ίδια λαβίδα»
– Ο Λαγκαδά Ιωάννης προτείνει “Θεία Λειτουργία και ανοιχτή εκκλησία με προϋπόθεση την τήρηση των μέτρων”