Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Επί αρχιερατικής ποιμαντορίας του κ. Ιερωνύμου, το μείζον θέμα που τον απασχολεί είναι αυτό της εκκλησιαστικής περιουσίας…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


Ευρισκόμενη σε οικονομική δυσπραγία η Εκκλησία της Ελλάδος -όπως υποστηρίζει η ίδια- προχώρησε σε εκποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, η εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών της Ελλάδος προέβη σε προκήρυξη δύο διαγωνισμών που αφορούν την αξιοποίηση ή αγορά εκτάσεων ή οικοπέδων στη Βουλιαγμένη αλλά και σε άλλες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Το κεντρικό αντικείμενο των διαγωνισμών αποτελούν 23 ακίνητα στο Δήμο Βουλιαγμένης, τα οποία μάλιστα βρίσκονται σε ειδυλλιακή θέση.

Ως φαίνεται, παρά τα «ιερά deal» που έκανε ο Αρχιεπίσκοπος με την ασχημονούσα και αντίθεη κυβέρνηση, δεν απέδωσαν καρπούς. Θα πρέπει να αναλογιστεί και ο ίδιος μήπως ευθύνεται η στάση του, γιατί βαρύνονται με το βάρος της προδοσίας του Κυρίου μας, όμοια με την προδοσία του Ιούδα του Ισκαριώτη που έλαβε τα τριάκοντα αργύρια για να προδώσει τον Διδάσκαλο.

Πάντως, ως είθισται, ο κ. Ιερώνυμος αποδεικνύει ότι παραθεωρεί τα θέματα της πίστης μας, προκειμένου να ασχοληθεί με τα πολύ σημαντικά γι’ αυτόν θέματα της εκκλησιαστικής περιουσίας. Πολυάριθμες και τρανταχτές οι κινήσεις και οι αποφάσεις του, από τις οποίες απουσίαζε το πνεύμα του Θεού, διότι ο ίδιος συμπεριφέρθηκε περισσότερο, ως κοσμικός άρχοντας παρά ως Ιεράρχης της Εκκλησίας μας και Ποιμένας ψυχών. Στην προ κορωνοϊού εποχή, αλγεινή εντύπωση μας έκανε η κίνησή του να αφαιρέσει τον σταυρό του κατά την επίσκεψή του στις δομές μεταναστών, μια κίνηση που φανερώνει ότι απεκδύθηκε την αποστολή του και την ευθύνη του στον κόσμο. Ανέπτυξε στο έπακρο το κοινωνικό προφίλ της Εκκλησίας, εκμηδενίζοντας σχεδόν το σωτηριολογικό σκοπό της. Συνδιαλεχθηκε με την αίρεση και και οδήγησε την Εκκλησία της Ελλάδος να υποδεχθεί τον αιρεσιάρχη Πάπα στη Μυτιλήνη, για να ακολουθήσει ο καταγκρεμνισμός του με την αποδοχή της Ψευδοσυνόδου στο Κολυμπάρι. Αποδέχτηκε και προσυπέγραψε την εκτροπή από τα δόγματα και τους Ιερούς Κανόνες αναγνωρίζοντας το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο, μνημονεύοντας τους σχισματικούς, αχειροτόνητους κατά τη Θεία Λειτουργία και προσθέτοντας την ψευδοεκκλησία στα Δίπτυχα. Ένας ιός, έμελλε να αποκαλύψει παντελώς την αλήθεια περί του προσώπου του Αρχιεπισκόπου. Επί των ημερών του και υπό την ευθύνη του, η Εκκλησία του Χριστού μας βιώνει έναν απίστευτο διωγμό εδώ και έναν χρόνο. Αυτό είναι πρόδηλο από το γεγονός ότι συνηγόρησε υπέρ των αντίχριστων μέτρων της κυβέρνησης, αποδέχτηκε βλάσφημα μέτρα εντός των ναών μας, έκλεισε τις εκκλησίες μας αφήνοντας το ποίμνιο αλειτούργητο ακόμα και στις Άγιες μέρες της Αναστάσεως του Κυρίου μας. Όλα τα παραπάνω, συνετέλεσαν ώστε να φτάσει φέτος να αποφασίσει τον εορτασμό της Αναστάσεως πριν το μεσονύκτιο, κάτι το οποίο αποτελεί μέγιστη βλασφημία.

Από την άλλη, θυμόμαστε και το σχετικό βιβλίο που εξέδωσε τον περασμένο Οκτώβριο με τίτλο «Συνοπτική θεώρηση της εκκλησιαστικής περιουσίας», στο οποίο, όπως γράφει ο ίδιος, ο σκοπός είναι να σταματήσει «ο εμφανής και αποκαρδιωτικός» διασκορπισμός της εκκλησιαστικής περιουσίαςκαι να διευθετηθούν οι σχέσεις Εκκλησίας-Κράτους, αφού «είναι ευκρινής πλέον η τάση να διαχωριστούν σε δύο αυτόνομους φορείς». Έκαστος εφ’ ω ετάχθη!

Όπως στα πνευματικά θέματα, έτσι και στα διοικητικά και πιο συγκεκριμένα στη διαχείριση της εκκλησιαστικής περιουσίας, ο Αρχιεπίσκοπος δεν ακολουθεί την ευλογημένη οδό, αλλά εκτρέπεται και αυτό αποδεικνύεται και παρακάτω.

Ο σεβαστός μας π. Θεόδωρος Ζήσης στο βιβλίο του με τίτλο «Η Εκκλησιαστική περιουσία – Η αρχαία πράξη και οι νέοι παραβάτες», διατυπώνει τα ακόλουθα: «Η περιουσία της Εκκλησίας και των μοναστηριών ανήκει στο λαό του Θεού, στις τόσες γενεές Ορθοδόξων και ευσεβών πιστών που προσέφεραν δωρεές, ακόμη και από το υστέρημά τους, για να βοηθήσουν την Εκκλησία στο αγιαστικό, φιλανθρωπικό, κοινωνικό και σωτηριώδες έργο της».

Επίσης, σε ειδικό κεφάλαιο με τίτλο «Οι ιεροί κανόνες απαγορεύουν την παραχώρηση κτημάτων» κάνει αναφορά στους σχετικούς κανόνες Συνόδων. Συγκεκριμένα ο ιβ’ κανόνας της Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου αναφέρει «Ει τις επίσκοπος ευρεθείη… εκποιούμενος εις αρχοντικήν χείρα, ή ετέρω προσώπω εκδιδούς, άκυρον είναι την έκδοσιν, κατά τον Κανόνα των Αγίων Αποστόλων, τον λέγοντα· Πάντων των εκκλησιαστικών πραγμάτων ο επίσκοπος εχέτω την φροντίδα, και διοικείτω αυτά ως Θεού εφορώντος· μη εξείναι δε αυτώ σφετερίζεσθαι τι εξ αυτών, ή συγγένεσιν ιδίοις τα του Θεού χαρίζεσθαι· ει δε πένητες είεν, επιχορηγείτω ως πένησιν, αλλά μη προφάσει τούτων τα της εκκλησίας απεμπολείτω…»

Ο π. Θεόδωρος συνεχίζει: «Αλλά και ο 26ος κανόνας της Δ’ Οικουμενικής Συνόδου απαγορεύει γενικώς την παραχώρηση ή εκποίηση εκκλησιαστικών κτημάτων. Σε περίπτωση που κάποιος επίσκοπος ισχυρισθεί ότι δεν έχει προσόδους και ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη, πρέπει να το αποδείξει στη σύνοδο και να παρουσιάσει τις δύσκολες οικονομικές περιστάσεις της επισκοπής του, που τον ανάγκασαν να προβεί στην πώληση…»

Εν κατακλείδι, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος έπραξε για άλλη μια φορά αυτό που ξέρει πολύ καλά να κάνει, δηλαδή να κινείται με χαρακτηριστική άνεση πέρα και πάνω από τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Μήπως θα έπρεπε ο Αρχιεπίσκοπος να είναι περισσότερο προσεχτικός με αυτούς που συναλλάσσεται;
– Η ημίχριστη ΔΙΣ ξαναχτυπά
– Ο πραγματικός λόγος που απαγορεύτηκε ο αγιασμός των υδάτων στην ύπαιθρο
– Η ΔΙΣ ευχαριστεί την ασεβή κυβέρνηση και εκείνη συνεχίζει τον πόλεμο απέναντί της
– Η Ποιμαντορική Εγκύκλιος που αποκαλύπτει την προδοσία και την πλάνη των Επισκόπων και επιβάλλει την επανακατήχησή τους
– Μια αποτίμηση: ΔΙΣ και Κυβέρνηση στα μαχαίρια για τα Θεοφάνεια… ή και όχι;
– Επονείδιστη η επιστολή της ΔΙΣ προς τον Πρωθυπουργό
– Πείτε μας αγαπητή ΔΙΣ αν έχει μείνει ίχνος μετάνοιας μέσα σας!